Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Henk Dijkstra, Gasconade en 7 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
Grappige discussie tussen ben en Harald  :thumbup:
Het is dat ik uitleg gehad heb van Peter (gastendag) over deze apparaatjes, anders had het voor mij abracadabra geweest waar jullie over praten  :P :D :D
Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
Helaas ben ik schijnbaar nog diegene die nog niet weet wat de "truc" inhoud  :?

Kan iemand mij dit wellicht uitleggen, mag ook in een PB. Alvast dank.

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
De diodetruc in schema en plaatje voor het weer op gang brengen van een stilstaande loc bij slecht railcontact.
(vooral bij kleine locs van belang met slechts enkele wielcontacten)

Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
Heren,

Citaat van: Sprinter op zondag 29 maart 2015, 12:44:08
Heel eenvoudig, de 16 diodes voor de diodetruc zitten in en op de module zelf.
De genoemde diodeschakeling is bedoeld voor het 2-railsysteem, en bij 3-rail niet van toepassing en is dus ook geen diode-truc.
Gewoon aansluiten en iedere sectie is voorzien van zijn eigen diode-truc.
http://rosoft.info/images/S88ndiodemanual.pdf

De diodetruck op de Rosoft melders is om het spanningsverschil op te lossen tussen niet en wel gedetecteerde stukken op een 2-rail baan.


Oftewel kijk even hier:
https://wiki.3rail.nl/index.php/Diode-truc_voor_betere_Rail-Massa



https://forum.3rail.nl/index.php?topic=55610.0

Vandaar mijn vraag aan Peter of hij diodes heeft toegepast. Deze zit op geen enkele S88-decoder. Wil je ze wel toepassen zo dicht mogelijk bij de rail, anders raakt je MFX signaal verstoort.

Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
Citaat van: Wijbe op dinsdag 27 november 2018, 13:52:03
Heren,
De diodetruck op de Rosoft melders is om het spanningsverschil op te lossen tussen niet en wel gedetecteerde stukken op een 2-rail baan.

Neeeeeeee!!!!!! Wijbe. Daar is de diodetruc niet voor.

Voor dat doel is er een DIODESCHAKELING, en dat is heel iets anders dan de diodetruc bij 3-rail.
Voor de rest hebben wij deze discussies al tot op het bot gevoerd, en ik had de hoop dat na het nu wel klaar zou zijn.

Groetjes
Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
Wim,

Mijn geciteerd bericht van jouw schept verwarring. Diodetruck en diodeschakeling verwar je snel met elkaar.  8o  Oeps  8o Excuse



Je hebt meerdere varianten S88 met wel/geen diodetruc in de schappen. Ik wil geen discussie, ik wil duidelijkheid. Waarvoor zijn de diodes op jouw S88 voor bedoeld?

Positieve stoorspanningen voorkomen of het creëren van een 'halve massa' op de geïsoleerde railstaaf?

Uit wat googlen en door draadjes lezen kom ik uit op het 2e -> https://forum.3rail.nl/index.php?topic=54295.msg945906#msg945906

Diodetruc is een mooie naam, maar wordt in de volksmond voor meerdere toepassingen gebruikt. De technische uitleg ontbreekt in veel documentatie.



Zelf raad ik toch aan losse diodes toe te passen, zo dicht mogelijk bij de rails, door het creëren van een 'halve massa' op de geïsoleerde railstaaf. Indien ver verwijdert van de railstaaf ga je toch een verstoring op je MFX signaal krijgen. Hierdoor komt het soms voor dat locomotieven zich spontaan opnieuw beginnen aan te melden of überhaupt weigeren aan te melden. Helaas spreek ik van ervaring uit meerdere modelbanen.  :-(
Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
Op zijn boerenfluitjes,
de truc in de rosoft is geplaatst om er voor te zorgen dat je toch van allebei de rails massa/digitaal signaal krijgt naar je locomotief.

Ondanks dat je een van de 2 rails hebt geïsoleerd om te gebruiken als detectie.
Hierdoor krijg je een betrouwbaarder bedrijf.

Correct me if i?m wrong.
Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
Ja, maar als je hem dus aansluit riskeer je kans op een niet betrouw MFX signaal op de baan.
Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
Citaat van: Barry1972 op dinsdag 27 november 2018, 16:34:00

de truc in de rosoft is geplaatst om er voor te zorgen dat je toch van allebei de rails massa/digitaal signaal krijgt naar je locomotief.


Geen digitaal signaal.....
Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
Een half digitaal signaal dan, alleen de stroom die loopt van de massarail via de lok naar de puko's, de diode zorgt er voor dat, op het moment dat de lok even geen contact maakt met de massarail de b.g. stroom toch de puko's kan bereiken.

Groet, Anne W
Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
Hallo allemaal,

Ik denk dat de uitleg van de diode truc nu wel duidelijk is?

Of dit het MFX signaal beïnvloed denk ik persoonlijk niet, nu gaat ik op mijn nieuwe baan MFX niet meer gebruiken.
Waar mogelijk worden de treinen aangestuurd met DCC en anders Motorola.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje op het laatste rijtuig ( stuurstand ) van Marklin te wachten, de eerste 4 rijtuigen uit deze serie zijn snel uitgeleverd maar om de stam compleet te maken ontbreekt artikel 43483 nog.

Deze wagon zou eerst in september uigelegeverd worden, op een gegeven moment veranderde dat op de site naar oktober, toen november  8o en die maand is bijna om  :-(

Ik vraag me af waarom het zolang duurt voordat dit rijtuig geleverd wordt, ik had hem graag in mijn schoen willen hebben maar ben bang dat dat niet gaat lukken.

Tja wachten duurt lang  :(


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Peter,

Als dat rijtuig in je schoen past, dan leef je op grote voet :O. Ik zit zelf ook nog op een loc en twee wagon sets te wachten :D

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Peter

Wachten is nooit fijn, ik heb ook lang gewacht tot mijn loc binnen kwam.
Tot er een mailtje verscheen dat mijn loc binnen is gekomen, morgen of maandag naar de snoepwinkel.
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
 @citaat @citaat

Hij / zij mag hem er ook naast mijn schoen leggen Wico  >:-D
Jij hebt dus ook nog even geduld nodig voor al je bestellingen binnen zijn.


@citaat

Wachten is nooit leuk Peter, nu kan ik niet rijden op dit moment maar ik wil graag de stam compleet hebben en zo af en toe iets kopen is heerlijk.
Ik wil in mijn eigen snoepwinkeltje de voorraad op peil houden  :D

Als ik jou was zou ik morgen je loc op gaan halen dan kun je er van het weekend mee spelen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 29 november 2018, 17:55:54
ik had hem graag in mijn schoen willen hebben maar ben bang dat dat niet gaat lukken.

Je  kunt gewoon de schoen blijven zetten. Na 5 december kun je ook de sok voor de kerstman ophangen.
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
 @citaat

Ik ben bang dat het eerder een kerstcadeau zal zijn dan sinterklaas, dus die sok zal ik zeker in gedachten houden  :)
Zie net op de Marklin site dat de tekst levering november veranderd is in:

Vorubergehend nicht leferbar, nu is mijn Duits niet zo goed maar de laatste twee woorden voorspellen niet veel goeds  :(


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Rustig maar, Peter :D. Het betekend momenteel niet leverbaar, grote kans dat ze binnenkort dus leverbaar zullen zijn.
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Hoi Peter, zo zit ik te wachten op de BR65 met zilverlingen. Leverdatum was november maar nog helemaal niks geleverd.
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Ja het is me wat met die lange Lieferzeiten, last van laag Wasser in de Rhein denk ik?
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Citeernicht leferbar
synoniem voor .....ik beloof veel maar doet er niks aan , want je koopt de volgende keer toch wel weer :-)
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 29 november 2018, 17:55:54
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje op het laatste rijtuig ( stuurstand ) van Marklin te wachten, de eerste 4 rijtuigen uit deze serie zijn snel uitgeleverd maar om de stam compleet te maken ontbreekt artikel 43483 nog.

Deze wagon zou eerst in september uigelegeverd worden, op een gegeven moment veranderde dat op de site naar oktober, toen november  8o en die maand is bijna om  :-(

Ik vraag me af waarom het zolang duurt voordat dit rijtuig geleverd wordt, ik had hem graag in mijn schoen willen hebben maar ben bang dat dat niet gaat lukken.

Tja wachten duurt lang  :(


Mvg,

Peter Degeluidsman

Maak je geen zorgen Peter. Ik heb ervaren dat zelfs als er niet meer leverbaar stond, het artikel gewoon kwam. Ook in zo?n geval als dit waar november staat het in december kwam. Alleen of het voor 5 december is?
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Hallo allemaal,

Citaat van: Looney Tunes op vrijdag 30 november 2018, 16:50:32
Rustig maar, Peter :D. Het betekend momenteel niet leverbaar, grote kans dat ze binnenkort dus leverbaar zullen zijn.

Hey John,

Ik ben rustig hoor, vind het alleen vervelend dat de levertje steeds opgeschoven wordt.
Hopenlijk kan ik hem binnenkort toevoegen aan mijn collectie.


Citaat van: Maarten Marklin op vrijdag 30 november 2018, 18:06:24
Hoi Peter, zo zit ik te wachten op de BR65 met zilverlingen. Leverdatum was november maar nog helemaal niks geleverd.

Hoi Maarten,

Dat is helemaal vervelend, als je ergens op zit te wachten stel je je daarop in want het is altijd leuk nieuwe spullen aan je collectie toe te voegen.


Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 30 november 2018, 18:26:00
Ja het is me wat met die lange Lieferzeiten, last van laag Wasser in de Rhein denk ik?

Hoi Ben,

Ik denk niet dat deze producten met een schip vervoerd worden, denk toch dat hier de pallets met vrachtwagens van Duitsland naar Nederland komen.


Citaat van: feniks op vrijdag 30 november 2018, 18:28:34
Citeernicht leferbar
synoniem voor .....ik beloof veel maar doet er niks aan , want je koopt de volgende keer toch wel weer :-)

Hey Ruud,

Als ze willen verkopen zullen ze ook moeten leveren, gelukkig ben ik niet alleen gebonden aan Marklin producten maar in dit speciale geval wel amdat de rest van de stam ook van Marklin is.


Citaat van: Olav op vrijdag 30 november 2018, 18:34:11
Citaat van: Degeluidsman op donderdag 29 november 2018, 17:55:54
Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje op het laatste rijtuig ( stuurstand ) van Marklin te wachten, de eerste 4 rijtuigen uit deze serie zijn snel uitgeleverd maar om de stam compleet te maken ontbreekt artikel 43483 nog.

Deze wagon zou eerst in september uigelegeverd worden, op een gegeven moment veranderde dat op de site naar oktober, toen november  8o en die maand is bijna om  :-(

Ik vraag me af waarom het zolang duurt voordat dit rijtuig geleverd wordt, ik had hem graag in mijn schoen willen hebben maar ben bang dat dat niet gaat lukken.

Tja wachten duurt lang  :(


Mvg,

Peter Degeluidsman

Maak je geen zorgen Peter. Ik heb ervaren dat zelfs als er niet meer leverbaar stond, het artikel gewoon kwam. Ook in zo?n geval als dit waar november staat het in december kwam. Alleen of het voor 5 december is?

Hoi Olaf,

Zorgen is een groot woord, ik hoop in December op de beurs in Houten dit rijtuig te kunnen kopen.
Want je kunt het geheel maar compleet hebben  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Jammer Peter, dan je geduld zo op de proef wordt gesteld.  :( Gelukkig heb je nog zat te doen aan je baan, maar ik begrijp je wel.

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Het is gewoon de "normale" strijd tussen marketing en ontwerp/productie, de één is altijd te optimistisch, de ander altijd te laat, zo'n strijd heb je ook altijd tussen "verkoop" (veel voorraad) en "boekhouding" (weinig voorraad).

Groet, Anne W
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Hallo allemaal,

Citaat van: Varekamp op vrijdag 30 november 2018, 21:23:06
Jammer Peter, dan je geduld zo op de proef wordt gesteld.  :( Gelukkig heb je nog zat te doen aan je baan, maar ik begrijp je wel.

Groet Ronald  :)

Hoi Ronald,

Er is zeker nog genoeg te doen op zolder, maar dat bewaar ik tot morgen  8o
Ik ga zo naar Duitsland voor een dagje en kan aan de baan dus niets doen.
De kans is aanwezig dat ik daar even een treinen winkel bezoek, de stuurstand ligt er misschien wel maar ik heb hem in bestelling staan dus moet wachten op de beurs ( is al over een week ) in Houten en hopen dat hij er dan is.


Citaat van: Anne W op vrijdag 30 november 2018, 22:41:05
Het is gewoon de "normale" strijd tussen marketing en ontwerp/productie, de één is altijd te optimistisch, de ander altijd te laat, zo'n strijd heb je ook altijd tussen "verkoop" (veel voorraad) en "boekhouding" (weinig voorraad).

Groet, Anne W

Hoi Anne,

Ik begrijp hoe het in elkaar steekt, dat neemt niet weg dat wij als consument aankondigen zien waar we onze zinnen op zetten en die willen we dan ook zo snel mogelijk in huis hebben.

Het gaat vast goed komen, niet alle producten zijn vertraagt gelukkig.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Hallo allemaal,

Gisteren een dagje naar Keulen geweest en hier twee modelzaken bezocht.

De eerste zaak zit vlakbij het station en voor de tweede moet je naar de andere kant van het centrum.
Er is ook nog een zaak buiten het centrum maar daar ben ik niet geweest want volgens de stappen teller heb ik die dag bijna 16 km. gelopen  8o

Bij de eerst kom je terecht in een soort flat waar je denk bij iemand de huiskamer in te stappen, twee uiterst vriendelijke medewerkers stonden mij te woord.
De zaak op zich is niet heel groot maar toch leuk om even rond te kijken, en wat mij opviel was de korting van 10% op de adviesprijs ( in iedergeval op Marklin producten ).

Achter deze zaak zit nog een tweedehands gedeelte, hiervoor moet je via de achterzijde door de tuin.
Ook hier weer vriendelijk te woord gestaan.

Helaas niets gevonden wat op mijn verlanglijstje stond.

Hierna doorgelopen naar de tweede zaak.
Deze is een stuk groter, ook hier vriendelijk personeel waarvan er een een beetje Nederlands sprak.
Dat is mooi want mijn Duits is niet zo  :)

Hier lekker rondgekeken, er stond een Milka Taurus helaas in een 2rail versie  :(
Ook de BR 147 stond er te pronken, die gaat er zeker komen maar ik hoop eigenlijk dat Roco deze ook uit gaat brengen.
Op dit moment leverd Marklin, Piko en ik dacht AMCE dit model.
Nu rijden er in Duitsland veel van deze loc,s rond dus ik verwacht wel dat Roco in het voorjaar deze loc ook aankondigt.

Helaas was in deze winkel alles voor de hoofdprijs, ik zag wel een leuke wagon liggen maar met Houten digitaal volgende week in het vooruitzicht en een stevig prijsverschil van 17? deze toch maar laten liggen.
Zaterdag maar eens kijken om hem aan te schaffen.

Al met al niets gekocht  8o :D
We hebben een heerlijke dag gehad, het gehele centrum had iets van 7 kerstmarkten waar de dames heel blij mee waren.

Oja de stuurstand was bij beiden zaken nog niet uitgeleverd, dus de jacht blijft geopend, wie weet ligt hij volgende week in Houten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
 @citaat Dat is weer de bekende fikse wandeling geweest.
Wij gaan 22 december een paar dagen naar Keulen, kerst en onze 50e trouwdag samen vieren.
Of we dan ook de treinenwinkels gaan bezoeken zien we wel, hangt een beetje van het weer af maar ik weet nu i.i.g. waar die 2 zaken zitten en die kerstmarkten gaan we zeker ook bezoeken. Genieten van de currywürsten en Gluhwein.
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Dat klinkt weer als een leuke dag Peter, jammer dat je geen souvenir hebt gevonden.

Tom die currywursten zijn niet goed voor je !! Maar wel lekker !!! ;)

In de kerstvakantie gaan wij ook ff naar de heimat, ff in Hamburg kijken ook iets met treintjes of zo ???? :D :D

fijne feestdagen alvast !!
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Citaat van: robert39 op zondag 02 december 2018, 09:45:18

Tom die currywursten zijn niet goed voor je !! Maar wel lekker !!! ;)


Zolang je dat maar met maten eet is er niets aan de hand. :offtopic:

Groetjes
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
 @citaat

Weet je met wat voor maten ze daar meten?
Ze hebben daar meterworsten!   :mrgreen: :mrgreen:
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
 @citaat @citaat
Met maten eten is in ieder geval gezelliger!
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 30 november 2018, 18:26:00
Ja het is me wat met die lange Lieferzeiten, last van laag Wasser in de Rhein denk ik?
Het is niet elk jaar zo droog als dit jaar, Ben ;)
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Hallo allemaal,

Citaat van: iTom op zondag 02 december 2018, 09:31:16
@citaat Dat is weer de bekende fikse wandeling geweest.
Wij gaan 22 december een paar dagen naar Keulen, kerst en onze 50e trouwdag samen vieren.
Of we dan ook de treinenwinkels gaan bezoeken zien we wel, hangt een beetje van het weer af maar ik weet nu i.i.g. waar die 2 zaken zitten en die kerstmarkten gaan we zeker ook bezoeken. Genieten van de currywürsten en Gluhwein.

Hoi Tom,

Zoals jij weet wandel ik graag  :D
Het is echt leuk daar en tot 10 uur open, als je met de trein gaat sta je gelijk in het kerstgeweld.
Je hebt nu alvast een beetje voorpret / kennis.


Citaat van: robert39 op zondag 02 december 2018, 09:45:18
Dat klinkt weer als een leuke dag Peter, jammer dat je geen souvenir hebt gevonden.

Tom die currywursten zijn niet goed voor je !! Maar wel lekker !!! ;)

In de kerstvakantie gaan wij ook ff naar de heimat, ff in Hamburg kijken ook iets met treintjes of zo ???? :D :D

fijne feestdagen alvast !!

Hoi Robert,

Zo af en toe iets eten wat minder goed voor je is hoort erbij, we hebben een zeer leuke dag gehad en dat er souvenirs mee gekomen zijn ligt aan mijzelf omdat ik niet de adviesprijs wil betalen.
Ik haal zaterdag in Houten wel wat  :D

Hamburg is ook zeer mooi, daar heb ik ook al veel gewandeld, en natuurlijk MiWuLa bezocht iets wat jij zeker gaat doen.
Vergeet niet van te voren behind the scène te boeken, super om te zien hoe zei dat aanpakken.


Citaat van: Sprinter op zondag 02 december 2018, 13:21:33
Citaat van: robert39 op zondag 02 december 2018, 09:45:18

Tom die currywursten zijn niet goed voor je !! Maar wel lekker !!! ;)


Zolang je dat maar met maten eet is er niets aan de hand. :offtopic:

Groetjes


Hoi Wim,

Als het met maten is komt het altijd DIK in orde  :)


Citaat van: Trainhenk op zondag 02 december 2018, 13:58:28
@citaat

Weet je met wat voor maten ze daar meten?
Ze hebben daar meterworsten!   :mrgreen: :mrgreen:

Hey Henk,

Je kunt daar wel zien dat ze van lekker en en drinken houden, een worst van een meter  8o ik moet er niet aan denken.


Citaat van: Dibbes op zondag 02 december 2018, 14:04:29
@citaat @citaat
Met maten eten is in ieder geval gezelliger!


Hoi Dibbes,

Of het nu met maten of familie is gezelligheid moet je zelf maken  :)


Citaat van: basjuh1981 op zondag 02 december 2018, 16:35:35
Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 30 november 2018, 18:26:00
Ja het is me wat met die lange Lieferzeiten, last van laag Wasser in de Rhein denk ik?
Het is niet elk jaar zo droog als dit jaar, Ben ;)

Hoi Basjuh,

Onze treinen komen over de weg, maar dan moet er wel brandstof voor de vrachtwagens zijn, door de lage waterstand zijn er al diverse benzine pompen die droog staan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Met al die Keulen gangers, moeten jullie eens bij mongo gaan eten.

Spoorbrug oversteken en je bent er al.

https://www.mongos.de/de/restaurants/koeln

Heel lekker en  je krijgt er van alles, ook exotische vlees soorten

Je kan er lunchen en avondeten  :)
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 02 december 2018, 17:54:20
Citaat van: basjuh1981 op zondag 02 december 2018, 16:35:35
Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 30 november 2018, 18:26:00
Ja het is me wat met die lange Lieferzeiten, last van laag Wasser in de Rhein denk ik?
Het is niet elk jaar zo droog als dit jaar, Ben ;)
Onze treinen komen over de weg, maar dan moet er wel brandstof voor de vrachtwagens zijn, door de lage waterstand zijn er al diverse benzine pompen die droog staan.
Dat had inderdaad gelezen Peter van de gesloten pompen. Gelukkig is het niet ieder jaar zo droog als dit jaar. Ik kan mij niet heugen dat er eerder pompen gesloten zijn door de lage waterstand in de Rijn.
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Hoi Peter,

Jammer dat je niet geslaagd bent, maar volgende week Houten in het vooruitzicht moet het toch wel lukken zou je zeggen. Je bent weer een ervaring rijker  :)

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Citaat van: basjuh1981 op zondag 02 december 2018, 18:30:41
Dat had inderdaad gelezen Peter van de gesloten pompen. Gelukkig is het niet ieder jaar zo droog als dit jaar. Ik kan mij niet heugen dat er eerder pompen gesloten zijn door de lage waterstand in de Rijn.

Het is heel apart om al die Duitsers bij de Makro te zien tanken nadat ze eerst de Intratuin in Duiven hebben bezocht. In Duitsland nu alleen Duitsers bij de tank.
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Hallo allemaal,


Citaat van: Olav op zondag 02 december 2018, 18:02:58
Met al die Keulen gangers, moeten jullie eens bij mongo gaan eten.

Spoorbrug oversteken en je bent er al.

https://www.mongos.de/de/restaurants/koeln

Heel lekker en  je krijgt er van alles, ook exotische vlees soorten

Je kan er lunchen en avondeten  :)

Hoi Olav,

Bedankt voor de tip, er staat nog geen nieuwe trip die kant uit maar het staat op mijn interne schijf.
Tom zit er binnenkort en die kan voor ons een reverentie schrijven.


Citaat van: basjuh1981 op zondag 02 december 2018, 18:30:41
Citaat van: Degeluidsman op zondag 02 december 2018, 17:54:20
Citaat van: basjuh1981 op zondag 02 december 2018, 16:35:35
Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 30 november 2018, 18:26:00
Ja het is me wat met die lange Lieferzeiten, last van laag Wasser in de Rhein denk ik?
Het is niet elk jaar zo droog als dit jaar, Ben ;)
Onze treinen komen over de weg, maar dan moet er wel brandstof voor de vrachtwagens zijn, door de lage waterstand zijn er al diverse benzine pompen die droog staan.
Dat had inderdaad gelezen Peter van de gesloten pompen. Gelukkig is het niet ieder jaar zo droog als dit jaar. Ik kan mij niet heugen dat er eerder pompen gesloten zijn door de lage waterstand in de Rijn.

Hoi Bas,

Ik denk dat dit een unieke situatie is, nu gaat het de komende dagen flink regenen en dat zou een beetje moeten helpen.


Citaat van: Varekamp op zondag 02 december 2018, 18:34:10
Hoi Peter,

Jammer dat je niet geslaagd bent, maar volgende week Houten in het vooruitzicht moet het toch wel lukken zou je zeggen. Je bent weer een ervaring rijker  :)

Groet Ronald  :)

Hey Ronald,

Ik kijk altijd naar een souvenir, maar als het er niet in zit is dat ook niet erg het gaat om een leuke dag met zijn allen.

Het lukt mij steeds vaker om zonder aankopen thuis te komen, op Eurospoor heb ik ook niets gekocht al had dat meer te maken dat de handelaar geen pin mogelijkheden had.


Citaat van: Schienenbus2012 op zondag 02 december 2018, 19:34:02
Citaat van: basjuh1981 op zondag 02 december 2018, 18:30:41
Dat had inderdaad gelezen Peter van de gesloten pompen. Gelukkig is het niet ieder jaar zo droog als dit jaar. Ik kan mij niet heugen dat er eerder pompen gesloten zijn door de lage waterstand in de Rijn.

Het is heel apart om al die Duitsers bij de Makro te zien tanken nadat ze eerst de Intratuin in Duiven hebben bezocht. In Duitsland nu alleen Duitsers bij de tank.

Hoi Kees,

Ja de rollen zijn omgedraaid, en dat terwijl de prijzen aan de pomp de pan uit rijzen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 03 december 2018, 05:49:40
Ik denk dat dit een unieke situatie is, nu gaat het de komende dagen flink regenen en dat zou een beetje moeten helpen.
Ik heb ergens gelezen dat het zeker een half jaar moet regenen om het waterpeil op "normaal" niveau te krijgen. Maar dat betekend ook het grondwaterpeil. Maar goed, het wordt wel heel erg off-topic zo :D

Hoe staat het met de bouw c.q. proefrijden?
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
 @citaat

Hoi Bas en alle anderen,

Door uitstapjes en andere bezigheden wordt er weinig gebouwd, ben wel iets verder maar nog niet interessant om hier te plaatsen.

Aankomend weekend staat weer volledig in het teken van de hobby, zaterdag eerst naar Houten digitaal en zondag ben ik op zolder te vinden.

Door de drukte op mijn werk komt het er door de weeks niet van om ook maar iets te doen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 03 december 2018, 20:51:53
zaterdag eerst naar Houten digitaal
Ik ga zaterdag ook. Wordt een druk dagje zaterdag :D
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Ik ga zaterdag ook. Speciale beurs vanwege digitaal. Er zullen wel wat interessante zaken en modelbanen te zien zijn.
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Hallo allemaal,

Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 04 december 2018, 10:52:08
Citaat van: Degeluidsman op maandag 03 december 2018, 20:51:53
zaterdag eerst naar Houten digitaal
Ik ga zaterdag ook. Wordt een druk dagje zaterdag :D

Hoi Bas,

Wie weet komen we elkaar wel tegen Bas, ik ben makkelijk te herkennen.

Knappe man van gemiddelde lengte en leeftijd, ik leef niet op grote voet dus maatje 42, dus als je me ziet lopen spreek me dan even aan.

Veel plezier alvast daar, en niet al het moois voor mijn neus wegkopen  :D


Citaat van: Maarten Marklin op dinsdag 04 december 2018, 12:17:23
Ik ga zaterdag ook. Speciale beurs vanwege digitaal. Er zullen wel wat interessante zaken en modelbanen te zien zijn.

Hoi Maarten,

Houten digitaal vind ik altijd leuk om heen te gaan, alle hallen zijn open en zoals jij zegt staan er ook een aantal banen opgesteld.

Veel plezier daar alvast.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 03 december 2018, 20:51:53
en zondag ben ik op zolder te vinden.

en maandag ben ik 8er de computer, voor de update :P :P
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Cees ga er maar voor zitten, ga je meer zien, mits de update er is,  :P :D

Gr. Jan
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Hallo allemaal,

Nog een drukke dag voor de boeg en dan eindelijk weekend  :)

Citaat van: ceess op woensdag 05 december 2018, 16:31:36
Citaat van: Degeluidsman op maandag 03 december 2018, 20:51:53
en zondag ben ik op zolder te vinden.

en maandag ben ik 8er de computer, voor de update :P :P

Hoi Cees,

Haal de chips maar alvast in huis dan doe ik mijn best de update zo snel mogelijk online te zetten.


Citaat van: 44er op woensdag 05 december 2018, 22:42:15
Cees ga er maar voor zitten, ga je meer zien, mits de update er is,  :P :D

Gr. Jan

Jaja voer de druk maar op Jan  >:-D >:-D

Zaterdag eerst naar de beurs, ik ben bang dat de stuurstand er nog niet zal zijn, op de site van Marklin is er nog niets veranderd  :-( :-(


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Let it go, let it go  O:-D
Die stuurstand komt er wel  :)

Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
 @citaat

Natuurlijk komt die stuurstand Barry, het is meer het gevoel dat ik de stam compleet wil hebben en je moet zo af en toe jezelf ook eens verwennen met iets nieuws  :D
Het is tenslotte de december maand  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
 @citaat
Absoluut, ik hoop een dezer dagen ook een nieuwe aanwinst te ontvangen , en te showen  O:-D