Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Nu er op maaiveld hoogte en een niveau lager aftakkingen verschijnen wordt ik wel heel nieuwsgierig.
Ga je richting station de wisselstraat deels vervangen door een dive under of fly over ?

Mvg Robin
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Zo dan word het nu lamgzamerhand tijd om Saskia weer in te schakelen kan die ook weer druk aan het werk met de scenery

ik ben heel erg benieuwd wat jullie er samen van gaan maken

ik wacht heel rustig af


Succes verder met zijn tweeen

Gr Ed
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Hallo allemaal,

Citaat van: AlbertJan op zondag 28 oktober 2018, 06:57:10
Ha die Peter.
Lekker vroeg (en een uur extra) al met het modelspoor bezig maar zagen zal met het vrouwvolk in huis nog niet kunnen!? O:-D
Geweldig dat jij deze fraaie baanbouw doet met de goedkopere hobby machines.
Zelf heb ik ook ervaren dat je, wanneer je niet te veel of te zwaar materiaal verwerkt, dit uitstekend kan.
Al heb ik dan een professionele zagerij (overblijfsel van mijn helaas overleden schoonvader) maar meestal gebruik ik lichte hobby machines omdat deze véél makkelijker werken en makkelijk instelbaar en goed verplaatsbaar zijn.
Alleen voor het echt zware werk duik ik de machineschuur in om op de Harwi, Elu of Holland Bolinder de klus te klaren.

Hopelijk wordt het hoogste punt spoedig bereikt en kunnen wij ons alvast gaan verheugen op het zichtwerk en aansluitend de scenery.

Veel plezier en succes met de verdere baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   

Hoi AlbertJan,

Met deze machines kan ik prima uit de voeten, ik denk dat ze niet eens zoveel minder zijn dan de veel duurdere.

Het hoogste punt komt in zicht, ben er ondertussen ook wel een beetje klaar mee /  voor  :D


Citaat van: Hero op zondag 28 oktober 2018, 12:18:10
Nu er op maaiveld hoogte en een niveau lager aftakkingen verschijnen wordt ik wel heel nieuwsgierig.
Ga je richting station de wisselstrast deels vervangen door een dive under of fly over ?

Mvg Robin

Hoi Robin,

Het is de bedoeling dat er een fly over komt die richting het station loopt, de wisselstraat die in de spiraal ligt blijft daar liggen om de treinen ook richting de wasmachine afdeling te laten rijden.


Citaat van: eddyflame op zondag 28 oktober 2018, 13:00:38
Zo dan word het nu lamgzamerhand tijd om Saskia weer in te schakelen kan die ook weer druk aan het werk met de scenery

ik ben heel erg benieuwd wat jullie er samen van gaan maken

ik wacht heel rustig af


Succes verder met zijn tweeen

Gr Ed

Wij ook Ed  :), we hebben wel wat ideeën maar of dat straks allemaal past is natuurlijk de vraag, er is een baanplan gemaakt in Wintrack en dat zal ik eerst als het zover is los neer gaan leggen om te kijken hoe het eruit ziet en of er nog uitdagingen zijn ( en die zijn er vast  :) ).

Voordat Saskia aan de scenery kan beginnen zal nog wel een tijdje op zich laten wachten eerst moet dan de baan liggen en technisch in orde zijn.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 28 oktober 2018, 18:37:22
Citaat van: Hero op zondag 28 oktober 2018, 12:18:10
Nu er op maaiveld hoogte en een niveau lager aftakkingen verschijnen wordt ik wel heel nieuwsgierig.
Ga je richting station de wisselstrast deels vervangen door een dive under of fly over ?
Het is de bedoeling dat er een fly over komt die richting het station loopt, de wisselstraat die in de spiraal ligt blijft daar liggen om de treinen ook richting de wasmachine afdeling te laten rijden.
Je hebt een wasstraat voor je loks :D :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
 @citaat

Zo had ik het nog niet bekeken Bas  >:-D
Nu is het wel de bedoeling dat ze er overheen gaan en NIET doorheen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Ziet er goed uit Peter. Wat een bouwwerk is het geworden, het colloseum in Rome is er niks bij 8o Hoe lang is een trein onderweg in die spiraal?

Ga je hierna aan het zichtbare deel van de baan werken? Succes met de verdere bouw, ik blijf het volgen.
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
 @citaat

Hoi Martijn en alle anderen,

Dank je wel voor het compliment, het wordt een aardig bouwwerk zo, maar ik ben blij dat het einde van beiden spiralen in zicht komt.

Ik heb geen idee hoe lang een trein er over gaat doen om helemaal van beneden naar boven te rijden, ik dacht dat er zo,n 50 meter rails bereden moet worden.

Als beiden spiralen voorzien zijn van rails, ga ik een fly over tussen beiden spiralen maken zodat het schaduwstation getest kan worden, en daarna komt het maaiveld aan de beurt.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Terug gerekend, denk ik;

50 meter is volgens mij 4,5 km. in ?het echt?
Als de trein 80 km per uur rijd is de trein 3,38 minuten in schaal 1:87 onderweg.
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
 @citaat

Hoi Barry en alle anderen,

De trein zou dus een kleine 4 minuten onderweg zijn om boven op het maaiveld te komen, dat is langer dan ik me voorgesteld had.
Maar er gaan meerdere treinen tegelijk door de spiraal dus het aanvoeren van vers rollend materiaal zal wel goed gaan komen ( hoop ik )  :)

Voor mij is het weekend begonnen  :D en ik zal best weer even op de zolder aan de gang gaan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Hoi Peter,

Het is een bedenking die ik hier veel eerder al eens een keer maakte. O:-D

Met deze indrukwekkende helixen en schaduwstations zal je steeds ver vooruit moeten denken / programmeren.
Het is niet alleen de tijd in de spiraal, maar ook door de schaduwstations.

Je gaat ook rijtijden krijgen van acht tot tien minuten voor een stam, om 1 passage te doen van 30 seconden over het paradespoor.
Allemaal geen drama's hoor, maar wel om op voorhand over na te denken bij het opstellen van je stammen.

Heb je de spiralen in blokken opgedeeld?

Mvg Karl
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Dat is denk ik juist het mooie van met de computer rijden, je kunt stellen langzaam naar zal ik zeggen Nivo -1 sturen en dan naar Nivo 0 ( parade) dirigeren.

De trein die dan op Nivo 0 is geweest rijd helemaal naar beneden -8 of zo en sluit weer achteraan aan.
Elke trein schuift dan telkens een Nivo naar boven.

Mooie hieraan is dan als ik door reken, er zijn denk ik 8 Nivo met 4 opstelsporen = 32 treinen + 1 of 2 onderweg, dan heb je dus 33 of 34 x 3,38 minuten is een voorstelling van 112 minuten voor de allereerste trein weer te voorschein komt.  :)

Een trein kan dan wel bijna 4 minuten onderweg zijn, maar toch kan er vrij snel weer een trein voor bij komen, deze staat al klaar op een omgang van het paradespoor  :D

Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Klopt helemaal Barry,

Maar dat is wel even goed nadenken en programmeren denk ik.
Voor mij zou het een beetje overkill zijn, want ik heb meestal geen 112 minuten tijd om aan de baan te zitten >:-D

Begrijp me niet verkeerd, ik ben grote fan van Peter en deze prachtige creatie, en volg dit draadje al van heel lang geleden met argusogen.
Hij heeft een hele grote verzameling, die op deze manier op het spoor kan.
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
 @citaat
Snap je Karl, ik ben was ook sceptisch , maar ik heb Peter bij de 3 rail forumdag met veel kennis en passie mogen aanhoren.
Dat komt wel goed  :)

Ik doe het niet na, maar dit word denk ik een waar spektakel in de beschikbare ruimte.
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Met een goed computerprogramma zou je niet eens door hoeven wisselen van positie. Die zou gewoon bijhouden wanneer een trein er was en dit volgens het FiFo principe weer eruit sturen. Scheelt een hoop onnodige kilometers, zeker op een baan als die van Peter.
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Die snap ik niet Laurent  :)

Als een trein helemaal vanaf -8 naar boven moet door de spiraal is hij veel langer onderweg dan van -1 naar Nivo 0
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Citaat van: Barry1972 op donderdag 01 november 2018, 22:51:50

Dat is denk ik juist het mooie van met de computer rijden, je kunt stellen langzaam naar zal ik zeggen Nivo -1 sturen en dan naar Nivo 0 ( parade) dirigeren.

De trein die dan op Nivo 0 is geweest rijd helemaal naar beneden -8 of zo en sluit weer achteraan aan.
Elke trein schuift dan telkens een Nivo naar boven.

Mooie hieraan is dan als ik door reken, er zijn denk ik 8 Nivo met 4 opstelsporen = 32 treinen + 1 of 2 onderweg, dan heb je dus 33 of 34 x 3,38 minuten is een voorstelling van 112 minuten voor de allereerste trein weer te voorschein komt.  :)

Een trein kan dan wel bijna 4 minuten onderweg zijn, maar toch kan er vrij snel weer een trein voor bij komen, deze staat al klaar op een omgang van het paradespoor  :D


Ik geloof niet dat dat de bedoeling is Barry en je bent slecht in rekenen. :D

Wat je er ook van vindt, er zit logica achter de 4 stations van Peter. ;)

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Hoi Peter,

Allereerst een compliment voor de draagwagen met loc  :thumbup: ( al is dat 3-rail spul eigenlijk absoluut niet mijn ding  O:-D )

Ook schreef je "let niet op de rommel", da's voor mij altijd een extra aansporing om extra goed te kijken  :D
Op het oog passen de loc's maar net onder het schuine stuk, maar ik neem aan, dat dat wel snor zit.
Hopelijk krijg je deze winter de hele bovenlaag voor elkaar en kan Saskia eindelijk eens aan de scenery beginnen  :P

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Hallo allemaal,

Ondanks dat ik gisteren een extra vrije dag had ben ik met van alles druk geweest behalve...... :(

Citaat van: mardig23 op donderdag 01 november 2018, 20:32:44
Hoi Peter,

Het is een bedenking die ik hier veel eerder al eens een keer maakte. O:-D

Met deze indrukwekkende helixen en schaduwstations zal je steeds ver vooruit moeten denken / programmeren.
Het is niet alleen de tijd in de spiraal, maar ook door de schaduwstations.

Je gaat ook rijtijden krijgen van acht tot tien minuten voor een stam, om 1 passage te doen van 30 seconden over het paradespoor.
Allemaal geen drama's hoor, maar wel om op voorhand over na te denken bij het opstellen van je stammen.

Heb je de spiralen in blokken opgedeeld?

Mvg Karl

Hoi Karl,

Er is zeker over de programming nagedacht, in de spiralen zitten meerdere blokken zodat de treinen achter elkaar aan kunnen gaan rijden.


Citaat van: Barry1972 op donderdag 01 november 2018, 22:51:50
Dat is denk ik juist het mooie van met de computer rijden, je kunt stellen langzaam naar zal ik zeggen Nivo -1 sturen en dan naar Nivo 0 ( parade) dirigeren.

De trein die dan op Nivo 0 is geweest rijd helemaal naar beneden -8 of zo en sluit weer achteraan aan.
Elke trein schuift dan telkens een Nivo naar boven.

Mooie hieraan is dan als ik door reken, er zijn denk ik 8 Nivo met 4 opstelsporen = 32 treinen + 1 of 2 onderweg, dan heb je dus 33 of 34 x 3,38 minuten is een voorstelling van 112 minuten voor de allereerste trein weer te voorschein komt.  :)

Een trein kan dan wel bijna 4 minuten onderweg zijn, maar toch kan er vrij snel weer een trein voor bij komen, deze staat al klaar op een omgang van het paradespoor  :D



Hoi Barry,

Het steekt iets anders in elkaar, er zijn twee verdiepingen die van links naar rechts rijden en twee verdiepingen die van rechts naar links rijden.

Als een trein eenmaal op een verdieping is aangekomen kan hij alleen nog maar richting het maaiveld, de trein sluit op een van de 6 sporen achter aan en schuift steeds op.
Als hij eenmaal helemaal vooraan staat op dat spoor kan ik weer vertrekken naar het maaiveld, ik maak gebruik van het fifo  principe.
Dit houd in dat er per verdieping steeds een trein mag vertrekken van spoor 1 dan 2 dan 3 enz. dus alle treinen die op een bepaalde verdieping staan komen aan de beurt.


Citaat van: mardig23 op donderdag 01 november 2018, 23:04:22
Klopt helemaal Barry,

Maar dat is wel even goed nadenken en programmeren denk ik.
Voor mij zou het een beetje overkill zijn, want ik heb meestal geen 112 minuten tijd om aan de baan te zitten >:-D

Begrijp me niet verkeerd, ik ben grote fan van Peter en deze prachtige creatie, en volg dit draadje al van heel lang geleden met argusogen.
Hij heeft een hele grote verzameling, die op deze manier op het spoor kan.

Dat is nog geen twee uur zitten Karl  >:-D


Citaat van: Barry1972 op donderdag 01 november 2018, 23:49:51
@citaat
Snap je Karl, ik ben was ook sceptisch , maar ik heb Peter bij de 3 rail forumdag met veel kennis en passie mogen aanhoren.
Dat komt wel goed  :)

Ik doe het niet na, maar dit word denk ik een waar spektakel in de beschikbare ruimte.


Ik zit te blozen Barry  :oops: :oops: :oops:


Citaat van: Laurent op vrijdag 02 november 2018, 00:00:29
Met een goed computerprogramma zou je niet eens door hoeven wisselen van positie. Die zou gewoon bijhouden wanneer een trein er was en dit volgens het FiFo principe weer eruit sturen. Scheelt een hoop onnodige kilometers, zeker op een baan als die van Peter.

Daar werk ik ook mee Laurent, dit pas ik toe per verdieping, treinen kunnen straks zelf kiezen naar welke verdieping ze gaan.
Ik moet nog wel uitzoeken hoe ik de treinen niet naar een volle verdieping stuur maar er is mij verteld dat Koploper alles kan dus dat zal vast goed gaan komen  :)


Citaat van: Barry1972 op vrijdag 02 november 2018, 00:10:41
Die snap ik niet Laurent  :)

Als een trein helemaal vanaf -8 naar boven moet door de spiraal is hij veel langer onderweg dan van -1 naar Nivo 0


Op zich klopt het wat je schrijft Barry, hoe langer een trein moet rijden des te langer is hij onderweg.
Alleen kunnen treinen niet van de ene naar de andere verdieping rijden.


Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 02 november 2018, 08:40:36
Citaat van: Barry1972 op donderdag 01 november 2018, 22:51:50

Dat is denk ik juist het mooie van met de computer rijden, je kunt stellen langzaam naar zal ik zeggen Nivo -1 sturen en dan naar Nivo 0 ( parade) dirigeren.

De trein die dan op Nivo 0 is geweest rijd helemaal naar beneden -8 of zo en sluit weer achteraan aan.
Elke trein schuift dan telkens een Nivo naar boven.

Mooie hieraan is dan als ik door reken, er zijn denk ik 8 Nivo met 4 opstelsporen = 32 treinen + 1 of 2 onderweg, dan heb je dus 33 of 34 x 3,38 minuten is een voorstelling van 112 minuten voor de allereerste trein weer te voorschein komt.  :)

Een trein kan dan wel bijna 4 minuten onderweg zijn, maar toch kan er vrij snel weer een trein voor bij komen, deze staat al klaar op een omgang van het paradespoor  :D


Ik geloof niet dat dat de bedoeling is Barry en je bent slecht in rekenen. :D

Wat je er ook van vindt, er zit logica achter de 4 stations van Peter. ;)

Gr, Ben.


Het is zeker niet de bedoeling Ben, sterker nog het kan niet eens  :)
Er zit zeker een logica achter, ik heb er jaren over na kunnen denken  :D


Citaat van: Tony op vrijdag 02 november 2018, 11:09:33
Hoi Peter,

Allereerst een compliment voor de draagwagen met loc  :thumbup: ( al is dat 3-rail spul eigenlijk absoluut niet mijn ding  O:-D )

Ook schreef je "let niet op de rommel", da's voor mij altijd een extra aansporing om extra goed te kijken  :D
Op het oog passen de loc's maar net onder het schuine stuk, maar ik neem aan, dat dat wel snor zit.
Hopelijk krijg je deze winter de hele bovenlaag voor elkaar en kan Saskia eindelijk eens aan de scenery beginnen  :P

Grtz Tony

Ik maak er geen haast klus van Tony, we bouwen rustig verder en op een gegeven moment is Saskia aan de beurt, of dat deze winter al zover is........................... de tijd zal het leren.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Hallo allemaal,

Het bouwen ligt hier even stil, het afgelopen weekend had ik een dag extra vrij die opgeslokt werd door klusjes in en om het huis zeg maar.

Zaterdag naar zolder gegaan, maar daar aangekomen had ik ineens geen zin meer en ik heb met mij zelf afgesproken dat ik dan ook niets doe ( het moet niet op werken gaan lijken )  :D

Ook zondag kon ik mij er niet toe zetten iets aan de baan te doen, een soort modelspoor dip denk ik  8o

Zaterdag hoop ik weer wat inspiratie op te doen tijdens Eurospoor en wie weet zondag weer eens aan de knutsel.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Oei, twee dagen achter elkaar geen zin. Dat is al meer een modelbouwdepressie >:-D
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Peter,

Geen schrik hoor. Bij zo'n grote baan in aanbouw zul je vast ook fases hebben met minder zin/energie. En het is inderdaad hobby en geen aangenomen werk. Even rust en inspiratie op doen en dan vinden we je vanzelf weer op de zolder!

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Herkenbaar, gewoon alles afbreken en een klein baantje bouwen, komt de zin wel weer vanzelf.  :-) :-)

Of anders paar dagen rust en er weer tegenaan, beetje empowerment er tegen aan gooien.
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Citaat van: iTom op dinsdag 06 november 2018, 17:42:16
gewoon alles afbreken en een klein baantje bouwen
8o.......... :twisted: >:-D :D :-)


Peter, gewoon rustig aan, er is nog meer in het leven dan die treinenboel. O:-D

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Dag Peter,

Verstandige beslissing.
Je moet oppassen dat het geen sleur gaat worden en dat het je tegen gaat staan.

Henk
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Ik heb het al eens geroepen: maak eens met wat stukken hout een bypass met een tijdelijk spoor en ga eens een paar weken met je treinen rijden. Kun je gelijk mooi testen wat je tot nu toe geprutst hebt. Niet zeggen dat het niet kan, je moet het willen. :D

Toen ik mijn bouw januari 2012 startte reden er 5 weken later treinen met Koploper. Stelt natuurlijk helemaal geen ruk voor maar het geeft voldoening en tussendoor kun je ook wat aan materieel prutsen en afstellen. Dat gedoe met hout en draadjes is dodelijk saai.



Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman- op naar de top.
Peter

Ik begrijp je hoor, het word enorm langdradig draden leggen en dit en dat.

Mss kan je al wat rijden met een loc kijken of er ergens iets hapert of niet juist is.
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Hallo allemaal,

Even iets duidelijk maken, nee ik ben niet depressief, ziek zwak of misselijk  :D

Maar ik had gewoon even geen zin om aan de baan te werken, op dit moment ben ik erg druk met werken, verjaardagen enz. dat hakt er even in en als je dan tijd hebt kan het voorkomen ( in mijn geval ) dat je even helemaal geen zin hebt om aan de baan te werken.

Naar deze baan heb ik jaren uitgekeken en dingen uitgedacht en voorbereid, dus afbreken en opnieuw beginnen gaat het niet worden  :)

Er gaat zeker een bypass  / fly over komen, natuurlijk wil ik zo langzamerhand ook eens treinen zien rijden, gelukkig kan ik bij de buurman genieten van rijdend materiaal maar ik kan niet ontkennen dat ik er wel aan toe ben hier de treinen te zien en horen rijden.

De spiralen zijn beiden zo goed als klaar en dan is het een kwestie van het koppelen van beiden spiralen en dan kan er getest gaan worden.

Dit moment zal niet heel lang op zich laten wachten, zoals eerder gezegd ga ik zaterdag naar Eurospoor en ga er vanuit dat ik zondag weer op zolder te vinden zal zal.

Om een lang verhaal kort te maken, een klein dipje meer is / was het niet.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 07 november 2018, 09:07:13
Naar deze baan heb ik jaren uitgekeken en dingen uitgedacht en voorbereid, dus afbreken en opnieuw beginnen gaat het niet worden  :)
Gelukkig :D

Citaat van: Degeluidsman op woensdag 07 november 2018, 09:07:13
Om een lang verhaal kort te maken, een klein dipje meer is / was het niet.
Ah, een kleine winterdip :D
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Een treinbaan is net als een goed huwelijk; nu even niet  :D
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Citaat van: basjuh1981 op woensdag 07 november 2018, 09:15:16
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 07 november 2018, 09:07:13
Om een lang verhaal kort te maken, een klein dipje meer is / was het niet.
Ah, een kleine winterdip :D

Eerder een einde zomerdip  :D

Rustmomenten voor evaluatie zijn ook nodig. Ik zette een sleep wagons op de baan en begon ermee te rollen. Héérlijk dat geluid  ;)
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Peter,

de beste remedie: veel plaatjes kijken op het forum. Op een gegeven moment gaat het toch weer kriebelen.
Ik moet nog het een en ander aan (saai  :() draadjeswerk doen. Op een gegeven moment heb ik besloten om óók het een en ander aan de scenery te gaan doen  :P. Dat wissel ik nu een beetje af. Het saaie werk soms, als ik véél zin heb, en het leuke werk, als ik ook maar even een beetje tijd heb, al is het maar 10 minuten.

Als je niet alleen met de ruwbouw bezig bent maar ook kleine stukjes aankleding doet, krijg je het gevoel dat je toch een beetje opschiet en dat genereert weer het nodige aan nieuwe energie.

Overigens snap ik de drukte met verjaardagen wel, hoor. Bij ons is er ook een piek in de verjaardagen rond oktober/november....

sterkte, succes en hartelijke groeten,

Roel
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Hi Peter,

Gelukkig dat het maar een "dipje" was.
Je kan bij een dipje natuurlijk altijd eens bij een ander gaan kijken om weer inspiratie op te doen.  ;)

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
 @citaat

Citaat van: Degeluidsman op woensdag 07 november 2018, 09:07:13
gelukkig kan ik bij de buurman genieten van rijdend materiaal

Groet Michel

Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Heel herkenbaar Peter !!!

En niks ernstigs of iets om je voor te verontschuldigen naar ons of jezelf....
Daarnaast is onze mooie hobby veelzijdig genoeg om wellicht ff aan iets anders te werken.

Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Hallo allemaal,

Ik reageer morgen even, ben net thuis van mijn werk  8o


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Lid sinds: 2011

Zwitserland fan

offline
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Je hoeft je niet te verontschuldigen als je soms geen zin hebt. Het is hobby. Ik doe soms maanden niks met de modelbaan. B)
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 07 november 2018, 09:07:13
Om een lang verhaal kort te maken, een klein dipje meer is / was het niet.
Kalm aan Peter, het is hobby hè!
En dat je zo langzamerhand wel weer eens wat wilt zien rijden is begrijpelijk.
Ik doe ook al maanden niets aan mijn baan en zit nu toch weer met de gedachte te spelen om over te stappen van H0 naar N
Wie weet deze winter al.
grt Piet.
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Ik kan me een bouwdip helemaal voorstellen. Na een bouwsprint in mei-juni heb ik tot begin oktober niets meer gedaan. Na langzaam aan opstarten in september, kwam het bouwen pas in oktober weer op volle toeren. Kortom: even rust bij de stukken.......en dan weer knallen!

Mvrgr
Robert
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Héé Peter.
Even een dip (en soms ook wat langer! O:-D) is heel herkenbaar.
Daarbij heb jij de afgelopen tijd zoveel gedaan dat soms de energie even op is.
Op een gegeven moment gaat het weer kriebelen en wil je gewoon weer iets bouwen of maken.

Dus gewoon even rust nemen en lekker wat andere dingen doen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Ik probeer wat variatie aan te brengen.

Dan weer wat plakken van scenery, dan weer grassen,gipsen,verven, boompjes enz, en dan weer bedrading.
En soms zit ik ook gewoon een uurtje te kijken en op te ruimen, lekker met een muziekje erbij  B)

Alles zonder haast, als ik te snel ga is de baan af, en dan ben ik het snel beu en komt er weer een nieuwe baan  O:-D
Ben nu met mijn 4e baan bezig, en met alle info van het forum word het steeds mooier en leuker.
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Koekoek allemaal. een dipje van een paar dagen. Dat dat al tientallen reacties geeft. Volgens mij wordt het tijd we allemaal eens bij de psychiater langsgaan.  :biggrin: :biggrin: :biggrin: :wink:
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
 @citaat Hohoho, da's voorbarig. 8o

Het eerste symptoom van een lichte depressie is altijd het dipje, effe geen zin naar boven te gaan, en het kan zo maar omslaan richting een modelspoor burn-out. Effe afwachten dus hoe Peter uit z'n werk komt vandaag. O:-D
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Beste dipje tegen een depressie is een forse chocodip 🙃
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 08 november 2018, 18:39:05
geen zin naar boven te gaan
"No Peg, not upstairs!" :D
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Het zal waarschijnlijk komen door de algemene vrees voor een acute en permanente modelbaanbouwdip; daar gaat je investering  O:-D
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Hallo allemaal,

Iedereen bedankt voor de reacties, maar ik had al eerder aangegeven dat ik niet ziek, zwak of misselijk was maar gewoon even een paar dagen geen zin had in het bouwen, niets meer niets minder.

Morgen lekker naar Eurospoor, ideeën opdoen en weer lekker verder gaan met de hobby.

Er is dus niets aan de hand.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Hallo Peter,

Goed te lezen.
Veel plezier en misschien tot morgen.

Groet, Erik
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
 @citaat

Dat gaat lukken Erik, net mijn lijstje uitgeprint waar weinig op staat.

Ik hoop dat de stuurstand voor mijn dubbeldekkers er ligt, volgens de site van Marklin staat de geplande levering voor oktober en daar zijn we al ruim doorheen.

Ook heb ik nog een wissel nodig maar die zal wel te vinden zijn  :)

Verder ben ik aan het sparen voor een opmaat gemaakte vitrine, dus geen rollend materiaal dit keer de enige uitzondering zou de stuurstand zijn.

Iedereen die naar Utrecht of Houten gaat veel plezier alvast.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- even geen zin.
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 09 november 2018, 18:59:16

Er is dus niets aan de hand.


Ah, je zit nog in de ontkenningsfase?  ;)

Veel plezier op Eurospoor. :)

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
 :D

Net terug van Eurospoor, het was een leuke en voor mij goedkope beurs dit keer  >:-D
Ik vond de banen vorig jaar mooier of beter gezegd meer naar mijn smaak maar we hebben ons toch goed vermaakt.

Nu ff met de voetjes vooruit op de bank.


Mvg,

Peter Degeluidsman