Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 12 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 18 september 2018, 21:07:28

.....maar gefopt door Marklin?


Dit gezien de reacties m.b.t. de nieuwe winkel, museum en de koopjeshoek. Marklin fans zijn teleurgesteld, ze verwachten dat op een "open deur dag" hun favoriete fabrikant flink uitpakt voor de gasten. Dat is niet wat ik vind maar wat ik lees op de diverse fora.

Het alternatief is de IMA maar dan in Keulen. Weer eens wat anders, je ziet hetzelfde behalve dan de fabriek en is korter bij: https://www.modellbahn-koeln.de/en/modellbahn-koeln/

The 35th IMA from 15th-18th November 2018: Fun and games at the mega model railway event in Cologne.

Europe's largest model railway event, the International Model Railway Exhibition (IMA) Cologne, takes place biennially and is a major highlight for the railway modelling sector. From 15th - 18th November 2018 some 200 dedicated and competent brand manufacturers, small series producers, retailers, clubs and societies present their innovations and creations that celebrate the art of model railway engineering. A fantastic journey through imaginary scenery and international landscapes, and a favourite meeting place for the close-linked vrailway modelling community. And for all families too - as the Cologne Steam Meeting, the LEGO KidsFest and LEGO FanWorld will again accompany the IMA. All four events can be visited with one single ticket!
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
 @citaat

We wisten van te voren wat er te doen was Ben, dus teleurgesteld is een groot woord.
Natuurlijk hadden we op meer aanbiedingen in de koopjes hoek gehoopt maar dat neemt ieder jaar af.

Maar ondanks alles hebben we een TOP weekend gehad, of ik dit jaar nog naar de IMA ga in Koln weet ik nog niet.
Eurospoor is een weekje eerder dacht ik en dat is ook dichtbij  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Eurospoor wordt al minder en minder. Was een heel groot gebeuren jaren terug, maar ik sla dit keer weer over.  En als je voor de banen gaat. Die mensen komen ook bij Rail 2019 in houten opdagen dacht ik zo.

Je kan beter naar IMA gaan.
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Citaat van: degeluidsman op donderdag 20 september 2018, 06:06:33

Maar ondanks alles hebben we een TOP weekend gehad, of ik dit jaar nog naar de IMA ga in Koln weet ik nog niet.
Eurospoor is een weekje eerder dacht ik en dat is ook dichtbij  :)


Da's niet wat ik vroeg. En natuurlijk is Eurospoor dichterbij maar het ging me om IMA Keulen versus IMA Goppingen: loont het de moeite helemaal die kant op te rijden als er in Keulen ook een IMA is, als je de fabriek al een paar maal gezien hebt, het elk jaar minder wordt met de koopjes, de winkel op de kijkshop lijkt, enz.. Dan zou Keulen een leuk alternatief zijn voor een weekendje weg met vrienden. En gelijk ook effe grote treinen kijken op Keulen Gremberg.

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Ben, je licht uit alle opmerkingen het negatieve er uit terwijl je er zelf niet geweest bent heb je een oordeel klaar. Maar zo slecht was het helemaal niet, vele bezoekers hebben er van genoten. Uiteraard viel het Marklineum wat tegen, het is namelijk nog niet af. Er komt nog een Bistro en het museum moet nog ingericht worden. Ook zal er een grote modelbaan geplaatst worden. Wat betreft de kijkshop, dit was ook al zo op de oude lokatie. De modellen staan uitgestald in vitrines zodat je ze goed kunt bekijken, beter dan dat ze in een dichte doos op een stapel liggen toch?
De fundgrube viel mij deze keer wel tegen qua prijzen voor 2e kwaliteitsartikelen, maar volgende keer ligt er misschien wel weer wat tussen.
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
 @citaat Nee joh, doe nou effe niet zo ongemakkelijk Maarten. Ik schrijf op wat ik lees: het valt wat tegen volgens anderen en als ik dat samenvat vind ik dat je een beetje gefopt wordt. En ik schrijf ook dat Peter en zijn vrienden een leuk weekend hadden, niks mis mee en het was de lange reis kennelijk waard.


Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
 @citaat
Maar Ben, je neemt altijd elke mogelijkheid aan om op Märklin te katten, en als er iemand reageert ben je er als de kippen bij om iedere keer te schrijven dat je het zo niet bedoelde. Volgens mij heb je jouw waarschuwing nog steeds niet goed begrepen.
Soms geef je heel opbouwende informatie en gewaardeerde commentaar, je zou het daar beter bij laten en niet steeds te pas en te onpas jouw afkeer voor Märklin laten blijken want anders hoor je voor mij niet thuis op dit forum, tenzij je natuurlijk sadistische neigingen hebt...

Luc
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
 @citaat Zit ik nu op het 3 rail forum of op de tribune van de 2e kamer na de troonrede.
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
 @citaat  @citaat Of masochistisch aangelegd. Los daarvan zijn zijn "rommeltjes" ** het aankijken meer dan waard.

** Nadere verklaring: Ben geeft zelf in recente posts aan dat hij "maar wat aan rommelt" , zie o.a. zijn bouwverslag over zijn draaischijf en https://forum.3rail.nl/index.php?topic=69545.msg1260244#msg1260244
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
 @citaat Ik heb over alles een mening, soms genuanceerd, soms uitgesproken. Ben ik nu een slecht mens? :D
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Nou, Ik vond het nu nogal redelijk bescheiden deze keer :D

En ik wou dat ik de kennis had om zo'n "rommeltjes" te maken, en het verstand om 2 rail te rijden.

Jammer maar helaas, 2 linkerhanden en verknocht aan Marklin en 3rail aanverwanten O:-D

Terug over naar Peter zou ik zeggen :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Citaat van: brund55 op donderdag 20 september 2018, 15:20:05

** Nadere verklaring: Ben geeft zelf in recente posts aan dat hij "maar wat aan rommelt" , zie o.a. zijn bouwverslag over zijn draaischijf en https://forum.3rail.nl/index.php?topic=69545.msg1260244#msg1260244


Totaal overbodig die nadere verklaring. Je mag gewoon je mening geven, ik stoor me er niet aan hoor. ;)
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Citaat van: mardig23 op donderdag 20 september 2018, 15:46:41
Terug over naar Peter zou ik zeggen :thumbup:

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Hallo allemaal,

De storm is weer gaan liggen  8o en we gaan het over de Duurstede baan hebben.

Het weekend is net begonnen en ik kan aan de baan gaan werken ( op zondag ).
Hopenlijk waait het niet te hard wand er zal vast gezaagd moeten worden.

De spiraal moet nog een beetje de lucht in en ik hoop weer een leuk stukje verder te komen, ik zal de nodige foto,s maken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 21 september 2018, 17:53:46
De spiraal moet nog een beetje de lucht in
Als ie nu maar niet wegwaait met die harde wind nu  ;) ;)
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
 @citaat

Ik moet er niet aan denken Dick, een aantal jaren geleden was een paar straten verderop een windhoos geweest en lagen de daken van veel huizen open.

Als wind dat voor elkaar krijgt zal mijn spiraal er zeker niet tegen bestand zijn.

Het weer wordt alweer wat rustiger hier en de spiraal is mooi op zijn plekkie blijven staan  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hallo allemaal,

Het is echt modelbouw weer  :)
Iedereen is wakker dus ga ik aan de slag met de tweede spiraal, als ik moet zagen doe ik dat in de schuur het schijnt de hele dag te regenen en daar kan mijn zaagtafel en hout niet zo,n best tegen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hi Peter,

Zaag ze, ben ook bezig maar dan op zolder en met kleine projectjes afhandelen.
Ruimt ook aardig op en dan is er veel gereed als de baan eraan komt.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
 @citaat

Hoi Harald en alle anderen,

Het is er echt weer voor, volgens mij is het hier nog niet droog geweest.

Kleine projectjes kosten ook veel tijd maar je hebt wel eer van je werk, weet je al wanneer de baan er daadwerkelijk komt Harald.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Hoi Peter,

Ik ben weer langzaam uit mijn zomerstop geraakt. Vandaag was het weer en ik had de zin om ook weer verder te gaan aan mijn modelbaan. Dus ook weer op het forum. Hoe is het met je?

Ik heb weer een aantal zaken bij je gezien waarvan ik weer mijn petje afneem  :-) je spiraal wordt erg mooi. Maar wat je al schreef, de bedrading is ook een ding. Wat een meters gaan erin zitten zeg. Onder mijn baan hangt ook al een verschrikkelijk aantal meters.  :P

Mooie aanwinsten weer gescoord en je nu zelf met de ICE naar Marklin geweest, ik heb het bewust niet gedaan momenteel. Ik heb het zo ontzettend druk, de komende weken ben ik veel weg voor mijn werk. Wellicht volgend jaar.

Veel succes met het zagen en bouwen van de spiraal.

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
 @citaat

Hoi Ronald en alle anderen,

Ja het is weer tijd voor de modelbaan al hou ik zelf nooit een zomerstop het gaat wel minder snel dan in de winter.

Met mij gaat het prima, ook ik ben erg druk met werken.

Bedrading hoort er bij en in mijn dagelijkse werk komen er altijd kabels aan te pas.
De meters vliegen er doorheen en ik vermoedt dat er nog wel de nodige rollen besteld gaan worden.

Bedankt voor je waardering, hou je petje maar op met dit weer anders vat je nog kou  :D

Ik heb vandaag weer vorderingen gemaakt en zal die straks na het open plaatsen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hi Peter,

Na nog wat (oude) projecten en nog enkele te digitaliseren loc's (kan zo af en toe tussendoor) begin ik nu met de loods, servo's, draaischijf en alle bedrading die erbij hoort op een plaat te monteren.
De baan zelf wordt toch nog ff afwachten maar hopelijk snel.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
 @citaat

Zo,n draaischijf met alles erop en eraan kost veel tijd maar dan heb je ook wel iets moois op de toekomstige baan.
Jou stomertjes willen nu toch wel eens de assen trekken, dus snel beginnen met je baan.


Ik ga zo naar boven de update in elkaar zetten van mijn werkzaamheden van vandaag.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Tweede spiraal verder de hoogte in naar het maaiveld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Tweede spiraal verder de hoogte in naar het maaiveld
Hallo allemaal,

Het mooie weer zit er voorlopig weer op dus tijd om vandaag eens lekker aan de baan te werken.
Een van de spiralen moet nog de hoogte in.

Hier was ik de afgelopen keer gebleven.




Ik begin om een 18cm. brede plaat tussen de beide delen te plaatsen.







Omdat het handig is ook in de spiraal te kunnen staan tijdens de montage haal ik het uitneembare gedeelte eruit en kruip ik zo de spiraal in.







Het kurk wordt geplaatst.







Na het drogen van de waterkit ( speciale lijm voor kurk ) ziet het er zo uit.







Tijd voor de volgende winding, deze had ik gelukkig al gezaagd dat scheelt weer rennen naar de schuur en dus door de regen  :)










Stukkie ertussen  :D



enz enz.


Nu komt er een lastig stukje, het bekende passen en meten.




Op deze hoogte ( maaiveld ) komt een wisselstraat te liggen, deze plaat moet ik dus nog onderhanden nemen.







De draadeinden gelijk op de juiste hoogte gemaakt, en met een verzonken bout ben ik helemaal vlak.

Zo ligt het er nu bij.




Als ik verder ga met bouwen komt de wisselstraat aan de beurt, want op deze hoogte ( maaiveld ) komen aftakkingen die door de muur heen gaan  8o en gaat de spiraal nog verder de hoogte in.

Ik denk dat ik de zondag goed besteed heb  :) en hoop dat jullie het weer leuk / interessant vonden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Tweede spiraal verder de hoogte in naar het maaiveld
Dat word een aardige klus om door de muur heen te gaan

maar wat een netjes werk het ziet er goed uit Peter

ben benieuwd hoe het er allemaal in totaal uit gaat zien

Gr Ed
Re: De baan van een geluidsman- Tweede spiraal verder de hoogte in naar het maaiveld
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De baan van een geluidsman- Tweede spiraal verder de hoogte in naar het maaiveld
Muur ... Gips of zachtboard?  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Tweede spiraal verder de hoogte in naar het maaiveld
Heb je nog een (tunnel)boor nodig ?  :D

Re: De baan van een geluidsman- Tweede spiraal verder de hoogte in naar het maaiveld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Tweede spiraal verder de hoogte in naar het maaiveld
Hallo allemaal,

Citaat van: eddyflame op zondag 23 september 2018, 20:35:16
Dat word een aardige klus om door de muur heen te gaan

maar wat een netjes werk het ziet er goed uit Peter

ben benieuwd hoe het er allemaal in totaal uit gaat zien

Gr Ed

Hoi Ed,

De muur is eigenlijk een gips wandje en daar ben je zo doorheen, de uitdaging zit hem straks meer in de ruimte er achter.
Daar staat de wasmachine en droger en daar moet ik weer overheen bouwen, volgens mijn berekeningen gaat dat allemaal passen.

Zelf ben ik ook benieuwd hoe het er straks bij staat, zal nog wel de nodige tijd kosten maar ik kom steeds een stapje verder.


Citaat van: Jan22 op zondag 23 september 2018, 22:58:49
Muur ... Gips of zachtboard?  :thumbup:

Het is dus gips Jan, wordt een klusje voor de multitool of handzaag.
Als het gat erin zit moet er wel tijdelijk een plaatje hout voor anders komen de poezen er doorheen.


Citaat van: brund55 op zondag 23 september 2018, 23:08:24

Heb je nog een (tunnel)boor nodig ?  :D



Dat ligt aan de diameter Dick  B) >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Tweede spiraal verder de hoogte in naar het maaiveld
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- Tweede spiraal verder de hoogte in naar het maaiveld
 @citaat Anders boor je toch een gat door de wasmachine en de droger.
Krijgen je treinen ook eens een wasbeurt en komen ze gelijk weer droog de baan op. :)

Zag dat je het kruipgat in gebruik had genomen om ook vanuit de binnenkant van de helix te kunnen werken.
De bedrading die daar over de grond loopt zie je per foto anders liggen, zou je dat niet beter in een gootje leggen want er komt een keer een moment waar in je er even geen erg in hebt en de draden aan je pantoffel blijven hangen met alle gevolgen van dien.
Re: De baan van een geluidsman- Tweede spiraal verder de hoogte in naar het maaiveld
Of van die special drempels die je voornamelijk in kantoren ziet voor kabels naar bureaus
Re: De baan van een geluidsman- Tweede spiraal verder de hoogte in naar het maaiveld
Re: De baan van een geluidsman- Tweede spiraal verder de hoogte in naar het maaiveld
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Tweede spiraal verder de hoogte in naar het maaiveld
Hallo allemaal,

Citaat van: iTom op maandag 24 september 2018, 18:22:51
@citaat Anders boor je toch een gat door de wasmachine en de droger.
Krijgen je treinen ook eens een wasbeurt en komen ze gelijk weer droog de baan op. :)

Zag dat je het kruipgat in gebruik had genomen om ook vanuit de binnenkant van de helix te kunnen werken.
De bedrading die daar over de grond loopt zie je per foto anders liggen, zou je dat niet beter in een gootje leggen want er komt een keer een moment waar in je er even geen erg in hebt en de draden aan je pantoffel blijven hangen met alle gevolgen van dien.

Je hebt helemaal gelijk Tom, ik was al aan het kijken naar een aluminium kabelgoot.
Voor mijn werk plaatst ik die wel eens en soms moeten ze ingekort worden, het reststuk gaat normaal in de klico.

Nu zul je net zien dat ik ze even niet hoef te monteren maar er komt vanzelf weer zo,n ding voorbij die hopenlijk ingekort moet worden  :)


Citaat van: Olav op maandag 24 september 2018, 18:32:09
Of van die special drempels die je voornamelijk in kantoren ziet voor kabels naar bureaus

Ze zijn mij bekend Olaf ( zie bovenstaande reactie )  :) maar bedankt voor het meedenken dat wordt gewaardeerd.


Citaat van: dennisreij op maandag 24 september 2018, 22:38:16
Zo iets als dit zou al helpen: https://www.conrad.nl/p/kss-kabelbrug-pvc-grijs-aantal-kanalen-1-1830-mm-inhoud-1-stuks-541739

Gr. Dennis

Bedankt voor de link Dennis, ik hoop binnenkort een reststuk aluminium over te houden en die komt er dan tussen.

Iedereen bedankt voor het meedenken, dit wordt zeer op prijs gesteld  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Hallo allemaal,

Gisteren even een uurtje de tijd gehad om iets aan de baan te doen  8o
We zijn erg druk met onze voortuin, hier was het nodige dood gegaan door een rupsenplaag, hierdoor heb ik bijna geen hobby tijd over.

Ik was erg benieuwd naar de wisselstraat in de spiraal, dus snel de benodigde rails gepakt en neergelegd.



Hier wordt ik toch wel  :) van.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Mooi Peter,

Ik snap alleen nog niet waar de twee stukken geheel achterin naar toe moeten gaan, of is dit tijdelijk om er beeld bij te hebben?

Verder strakke spoorlijnen  :thumbup:

Gr. Fred.
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
 @citaat Even de moeite nemen terug te bladeren. Dan kom je dat te weten.
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Fred,

Dat twee sporen gaan straks door een gat in de muur over de wasmachine en droger heen dan over het trapgat richting het andere spiraal.

Groet Michel
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Peter

Het word een mooi geheel, als het klaar is en je eerste trein rijd rond moet iets geweldig zijn.
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Peter,

Is het hoog genoeg voor bovenleiding of is dat geen issue op jouw baan?
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Citaat van: h0_miessie op zondag 30 september 2018, 10:09:51
Dat twee sporen gaan straks door een gat in de muur over de wasmachine en droger heen dan over het trapgat richting het andere spiraal.

Ah, dank Michel, dat was ik even kwijt, nu je het zegt heb ik dat ergens gelezen inderdaad. Is alweer poosje geleden geloof ik, ben paar maanden aan het verbouwen geweest en dan raken zaken wel eens op de achtergrond. ;)
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Hallo allemaal,

Citaat van: Marklindak op zondag 30 september 2018, 09:16:06
Mooi Peter,

Ik snap alleen nog niet waar de twee stukken geheel achterin naar toe moeten gaan, of is dit tijdelijk om er beeld bij te hebben?

Verder strakke spoorlijnen  :thumbup:

Gr. Fred.

Hoi Fred,

Ik zag dat het antwoord al gegeven was, ik maak ook een rondje rond de wasmachine.
Ik probeer Saskia steeds te overtuigen dat het echt beter is deze in de schuur te zetten maar ze houd haar poot stijf dat hij moet blijven staan  :-(

In de schuur hebben we ruimte zat maar daar wil ze niets van weten  :D


Citaat van: nobody op zondag 30 september 2018, 09:25:39
@citaat Even de moeite nemen terug te bladeren. Dan kom je dat te weten.

Kan toch gebeuren Wim, dat gebeurd ons allemaal wel eens.


Citaat van: h0_miessie op zondag 30 september 2018, 10:09:51
Fred,

Dat twee sporen gaan straks door een gat in de muur over de wasmachine en droger heen dan over het trapgat richting het andere spiraal.

Groet Michel

Mooier kan ik het niet vertellen Mies  :)


Citaat van: Mister1736 op zondag 30 september 2018, 10:19:48
Peter,

Is het hoog genoeg voor bovenleiding of is dat geen issue op jouw baan?

Op dat gedeelte zal geen bovenleiding zijn zoals het er nu uitziet Marcel, dit gedeelte is aan het zicht ontrokken.


Citaat van: Marklindak op zondag 30 september 2018, 11:17:28
Citaat van: h0_miessie op zondag 30 september 2018, 10:09:51
Dat twee sporen gaan straks door een gat in de muur over de wasmachine en droger heen dan over het trapgat richting het andere spiraal.

Ah, dank Michel, dat was ik even kwijt, nu je het zegt heb ik dat ergens gelezen inderdaad. Is alweer poosje geleden geloof ik, ben paar maanden aan het verbouwen geweest en dan raken zaken wel eens op de achtergrond. ;)

Het is je vergeven Fred, vanaf nu wel bij de les blijven  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Wasmachine in de schuur is echt super.
Heb het ook gedaan, een jaar geleden.
Je hoeft niet meer steeds alle trappen op en neer te lopen.
Ik heb een kachel in de schuur en de schuur geïsoleerd. Tyleenslang met tracing op 60cm diepte in de tuin. Geen kans meer op bevriezing.

Je hebt minder vocht op zolder, wat weer ten gunste komt voor de elektronica van de baan.

Mooie baan is het aan het worden, je bent goed bezig.

groeten Wilbert
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Hoi Peter,

Aha ja dat kan ook. Maar ga je e met pantograaf onhoog tijden op de rest van de baan, of doe je dan simpelweg de pantografen naar beneden?
Gaat dat anders niet verkeerd daar bij het gedeelte zonder bovenleiding, waar het gedeelte met bovenleiding zich weer aandient, of zijn daar speciale stukjes voor om dat probleem uit te sluiten?
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Citaat van: wilbertK op zondag 30 september 2018, 21:52:25
Wasmachine in de schuur is echt super.
Heb het ook gedaan, een jaar geleden.
Je hoeft niet meer steeds alle trappen op en neer te lopen.
@citaat
staat de droger ook in de schuur?
gangetje naar de schuur om de wasvrouw kou lijden te besparen?
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Nee joh. Een paar van deze in de tuin:
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
 @citaat Is niet toekomstbestendig nu we allemaal van het gas af moeten  :D
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Eenvoudig op te lossen door een (illegale) pijpleiding richting Rusland te leggen O:-D
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
droger staat ook in de schuur.

groet wilbert
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
hoi Peter

Tijdje niet op je draadje geweest (3maanden) maar jij hebt niet stil gezeten, je gaat maar door....
na een avondje bij lezen weer helemaal bij  :D
weer erg mooi materieel voorbij zien komen en nog net op tijd voor het hoogste punt  :D :D
ga zo door!! :)

Gr Ed
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Citaat van: degeluidsman op zondag 30 september 2018, 16:13:25
Hoi Fred,

Ik zag dat het antwoord al gegeven was, ik maak ook een rondje rond de wasmachine.
Ik probeer Saskia steeds te overtuigen dat het echt beter is deze in de schuur te zetten maar ze houd haar poot stijf dat hij moet blijven staan  :-(

In de schuur hebben we ruimte zat maar daar wil ze niets van weten  :D

Hey Peter,
Dank voor je reactie over de twee sporen, wasmachine maar in een bijkeuken plaatsen denk ik.
Ik wil wel helpen Saskia te overtuigen  :D
Re: De baan van een geluidsman- Wisselstraat even neergelegd.
Hoi Peter,

Ziet er strak uit de wisselstraat  :thumbup:

Ja de discussie wasmachine ken ik maar al te goed.... Hierdoor heb ik mijn oude baan afgebroken.

Succes met de verdere bouw.

Groet Ronald  :)