Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Eric en 16 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman-
Ook voor mij is iedere dag zondag alleen op maandag woensdag en vrijdag heb ik 4 u verplichte bedrust voor dialyse. 8o
Re: De baan van een geluidsman-
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: De baan van een geluidsman-
 @citaat

Damm, dass niet zo best.  Al hoop op een nieuwe nier of blijf ben je er aan het apparaat hangen
Re: De baan van een geluidsman- Marklin juweeltjes.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman- Marklin juweeltjes.
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 01 september 2018, 19:45:59
Vandaag best weer een leuk stukje opgeschoten, het was heerlijk modelbouw weer en ik heb de hele dag trap op trap af gelopen met als resultaat dat ik nu een afgetraind lichaam heb  >:-D

Dag Peter,

Waarom heb je dan die doorgang in je spiraal gemaakt?
Dan kruip je toch gewoon tussen de sporen door!  :-) :-) :-)
Re: De baan van een geluidsman-
@Tony, ik krijg nog maar sedert begin juni 2018 dialyse over transplantatie eventueel is nog niks gezegd. Wel heb ik sedert dinsdag 21/08/2018 een fistel ingeplant gekregen om in plaats van via een katheder gedialyseerd te worden, raar hoor in de jaren 70 werd een ander soort fistel verwijdert. Dezelfde naam voor 2 verschillende dingen.
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hallo allemaal,

Citaat van: Johnnytrein op zondag 02 september 2018, 09:34:14
Ook voor mij is iedere dag zondag alleen op maandag woensdag en vrijdag heb ik 4 u verplichte bedrust voor dialyse. 8o

Hopenlijk vinden ze daar ooit nog eens iets vooruit Jonny.


Citaat van: Trainhenk op zondag 02 september 2018, 12:41:08
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 01 september 2018, 19:45:59
Vandaag best weer een leuk stukje opgeschoten, het was heerlijk modelbouw weer en ik heb de hele dag trap op trap af gelopen met als resultaat dat ik nu een afgetraind lichaam heb  >:-D

Dag Peter,

Waarom heb je dan die doorgang in je spiraal gemaakt?
Dan kruip je toch gewoon tussen de sporen door!  :-) :-) :-)

Gelukkig pas ik daar niet doorheen Henk, als dat zou zou zijn dan stond ik in het guiness book maar niet op een positieve manier.

En die doorgaan in de spiraal, mensen zeiden dat kan nooit nauw dat moet je tegen mij niet zeggen  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend lekker aan de baan kunnen werken, de rechter spiraal moet nog een stuk verder de lucht in.
Hij is nu op gelijke hoogte met de eerste verdieping van het schaduwstation.




Aan de bekabeling moet nog het nodige gedaan worden.




Even strak maken  :)




De draden voor de bezetmelders is nu nog een zooitje maar dat komt wel goed.













Stukje hout erbij plaatsen.




Aan de achterzijde een passtuk / tussenstuk plaatsen.







Monteren van kurk.




Rails leggen incl. de baanspanning.




Spaghetti  :)










En weer verder de lucht in.













Ik ben weer een stukje verder de lucht in gegaan en heb een gedeelte van de bekabeling onderhanden genomen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Dat ziet er weer fraai uit.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Wil je wel een beetje rekening houden met mensen zoals ik die last hebben van acrofobie.  :)

Je hebt vandaag aardig je best gedaan, toch wel het zaagsel in de tuin opgeruimd.
Je kan weer een week lekker nadenken over wat je volgend weekend weer aan de helix verder moet knutselen. :-)


Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Hallo Allemaal,

Citaat van: speeltmettreintjes op zondag 02 september 2018, 20:09:54
Dat ziet er weer fraai uit.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dank je wel Rob  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: iTom op zondag 02 september 2018, 20:50:28
Wil je wel een beetje rekening houden met mensen zoals ik die last hebben van acrofobie.  :)

Je hebt vandaag aardig je best gedaan, toch wel het zaagsel in de tuin opgeruimd.
Je kan weer een week lekker nadenken over wat je volgend weekend weer aan de helix verder moet knutselen. :-)



Het zal nog wel erger worden Tom want ik moet nog een stukje de lucht in maar het meeste staat op mijn poten ( uh draadeinden  :D ).

Nadenken over het vervolg hoef ik niet het staat allemaal op mijn grijze hardeschijf.

De tuin is weer spic en span  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Ha die Peter.
Dat ziet er weer geweldig goed doordacht en mooi gebouwd uit! :thumbup:

Ik snapte vroeger niet wat Rijkswaterstaat met al die "kunstwerken" langs de snelwegen bedoelde maar nu ik al die kunstig gebouwde spiralen zie, wordt het allemaal een stuk duidelijker! O:-D

Nu eerst maar genieten van een lekker weekje werken en dan...? hop, op naar de zondag! :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Hoi Peter

Je baan word langzaam maar zeker een geheel, en dan als alles klaar is test rijden daar is iedereen wel benieuwd naar denk ik.
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
 @citaat @citaat

Hoi AlbertJan,

Het wordt wel een aardige constructie zo, dus als ik ooit nog van beroep wil veranderen kan ik bij Rijkswaterstaat aan de slag  :)

Ben wel blij dat het hoogste punt in zicht komt en ik me bezig kan houden met de volgende uitdaging.
Er gaat best een hoop tijd in zitten maar dat komt ook omdat ik Pietje precies ben.
De dagen worden korter dus dat betekend meer tijd voor de hobby.

Aankomend weekend ga ik zeker weer verder maar dacht ook dat er een verjaardag op de planning stond.


@citaat

Hoi Peter,

Ook ik ben benieuwd naar het test rijden, dat moet dit jaar zeker gaan gebeuren wat mij betreft.
Moet nog wel het nodige doen voordat het zover is maar ik kom steeds een stukje verder.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Peter, dan hoop ik samen met alle forumaanders dat jouw grijze harde schijf nooit crasht, helaas gebeurt dat vanaf een bepaalde leeftijd.  :?
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
 @citaat

Dat hoop ik ook Johnny  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend heb ik helaas helemaal niets aan de baan kunnen doen,niet allen verjaardagen maar ook een rug die roet in het eten gooide  :( :( :(

Omdat we vrijdag met een vriendengroep naar de Marklin fabriek in Goppingen gaan en daar een nachtje blijven slapen zal er ook niet veel gebeuren, als er nog evengie is kan ik eventueel zondag nog wat doen.

Nu eerst de laatste voorbereidingen treffen voor onze jaarlijkse trip naar Marklin, ik heb er al weken zin in en nu is het bijna zover.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Peter,

als de rug niet mee wil, dan is er maar een oplossing, en dat is rust,
maar toch al veel plezier gewenst in de Marklin fabriek te Göppingen

grts Freddy
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
 @citaat

Hoi Freddy,

Ik ben gewoon aan het werk en probeer zo goed mogelijk de dag door te komen.
Dit jaar gaan we met de trein naar Goppingen, dus dan kan ik rustig zitten lekker kletsen en naar buiten kijken.

We gaan met de ICE en daar hebben wij geen van allen ooit in gezeten, ik ben erg benieuwd hoe dat rijd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Citaat van: degeluidsman op maandag 10 september 2018, 20:29:51
@citaat
ik ben erg benieuwd hoe dat rijd.

Wat denk je, als een trein...... :P

Gr. Jan
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
 @citaat  en  @citaat @citaat

Citaat van: degeluidsman op maandag 10 september 2018, 20:29:51ik ben erg benieuwd hoe dat rijd.
:o) En waarschijnlijk over van die ijzeren rails zonder puko's door middel van een elektrieke motor. :P :-)

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Citaat van: degeluidsman op maandag 10 september 2018, 20:29:51
We gaan met de ICE en daar hebben wij geen van allen ooit in gezeten, ik ben erg benieuwd hoe dat rijd.
Peter,

Zo'n ICE rijdt fantastisch. Ik heb er een jaar of 15 geleden in gezeten in een retourtje Keulen. Je ziet lekker comfortabel.

Geniet ervan :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Veel plezier in Göppingen, Peter, Aad, Michel & Sander !!!

Voor volgend jaar staat ie bij mij ook op de kalender ;)
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Voor mij ook volgend jaar. Alleen de data nog even weten.  ;)
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Schieten jullie weer wat plaatjes voor de thuisblijvers  O:-D

Veel plezier  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Hallo allemaal,

Citaat van: 44er op maandag 10 september 2018, 20:39:15
Citaat van: degeluidsman op maandag 10 september 2018, 20:29:51
@citaat
ik ben erg benieuwd hoe dat rijd.

Wat denk je, als een trein...... :P

Gr. Jan

:) :) :) Ja die had ik kunnen verwachten Jan  :D


Citaat van: Dirk-Jan op maandag 10 september 2018, 20:47:51
@citaat  en  @citaat @citaat

Citaat van: degeluidsman op maandag 10 september 2018, 20:29:51ik ben erg benieuwd hoe dat rijd.
:o) En waarschijnlijk over van die ijzeren rails zonder puko's door middel van een elektrieke motor. :P :-)

Dirk-Jan

En zo,n antenne op het dak Dirk-Jan  >:-D


Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 11 september 2018, 09:11:08
Citaat van: degeluidsman op maandag 10 september 2018, 20:29:51
We gaan met de ICE en daar hebben wij geen van allen ooit in gezeten, ik ben erg benieuwd hoe dat rijd.
Peter,

Zo'n ICE rijdt fantastisch. Ik heb er een jaar of 15 geleden in gezeten in een retourtje Keulen. Je ziet lekker comfortabel.

Geniet ervan :thumbup:

We laten ons lekker in de watten leggen Bas, ik heb 2 jaar geleden samen met Sander in de Thalys gezeten ff een dagje op en neer naar Parijs.
Dat was ook een belevenis.


Citaat van: Treinofiel op dinsdag 11 september 2018, 09:14:12
Veel plezier in Göppingen, Peter, Aad, Michel & Sander !!!

Voor volgend jaar staat ie bij mij ook op de kalender ;)

Gezellig, we gaan er een top weekend van maken Rolf.


Citaat van: Olav op dinsdag 11 september 2018, 09:34:40
Voor mij ook volgend jaar. Alleen de data nog even weten.  ;)

Meestal het tweede weekend van september Olaf.


Citaat van: Barry1972 op dinsdag 11 september 2018, 14:36:09
Schieten jullie weer wat plaatjes voor de thuisblijvers  O:-D

Veel plezier  :thumbup:

Ik neem alleen een tasje mee Barry, nu we dit keer met de trein gaan loop je de hele dag te zeulen met je spullen.
Misschien een paar foto,s gemaakt met de telefoon maar een losse camera gaat niet mee dit jaar.


Weet iemand of er op het station van Goppingen kluisjes zijn? op het internet kan ik er niets over vinden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 11 september 2018, 20:56:06

Weet iemand of er op het station van Goppingen kluisjes zijn? op het internet kan ik er niets over vinden.


Ik wel. Dat kun je effe googlen maar dan moet je ein bisjen Deuts kunnen spreggen. Eerste hit is Wikipedia en daar staat dit:

"Im Empfangsgebäude des Bahnhofs befinden sich ein McDonald?s-Restaurant, zwei Kioske, eine Bäckerei, eine Buchhandlung und das Reisezentrum. Schließfächer sind ebenfalls vorhanden"

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 11 september 2018, 20:56:06
Ik neem alleen een tasje mee Barry, nu we dit keer met de trein gaan loop je de hele dag te zeulen met je spullen.
Misschien een paar foto,s gemaakt met de telefoon maar een losse camera gaat niet mee dit jaar.
Voordeel van de trein is wel dat je geen last hebt van al die Baustellen in Duitsland.
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Misschien heb ik het gemist, is al  bekend welke wagens Marklin uitgeeft voor deze dagen?
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- tijd om aan de rechter spiraal verder te bouwen.
Hallo allemaal,

Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 12 september 2018, 07:07:34
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 11 september 2018, 20:56:06

Weet iemand of er op het station van Goppingen kluisjes zijn? op het internet kan ik er niets over vinden.


Ik wel. Dat kun je effe googlen maar dan moet je ein bisjen Deuts kunnen spreggen. Eerste hit is Wikipedia en daar staat dit:

"Im Empfangsgebäude des Bahnhofs befinden sich ein McDonald?s-Restaurant, zwei Kioske, eine Bäckerei, eine Buchhandlung und das Reisezentrum. Schließfächer sind ebenfalls vorhanden"

Gr, Ben.

Hoi Ben,

Ik spreek 3 woorden Duits  :D maar ik begrijp dat er dus wel degelijk klusjes op het station zijn.
Dat is een goed vooruitzicht, dit scheeld weer met het sjouwen van de reistas.

Bedankt voor het uitzoeken  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: basjuh1981 op woensdag 12 september 2018, 09:45:57
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 11 september 2018, 20:56:06
Ik neem alleen een tasje mee Barry, nu we dit keer met de trein gaan loop je de hele dag te zeulen met je spullen.
Misschien een paar foto,s gemaakt met de telefoon maar een losse camera gaat niet mee dit jaar.
Voordeel van de trein is wel dat je geen last hebt van al die Baustellen in Duitsland.

Hoi Bas,

We zijn al jaren met de auto geweest en nu dus eens een keertje met de trein, alles heeft voor en nadelen maar dit is voor de verandering ook eens leuk om te doen.
Nog een dagje werken en dan gaan we op pad, ik ben er al helemaal klaar voor  :)


Citaat van: Olav op woensdag 12 september 2018, 14:28:48
Misschien heb ik het gemist, is al  bekend welke wagens Marklin uitgeeft voor deze dagen?

Hoi Olav,

Ja dat is bekend, er gaat een flyer rond waar de wagons op staan, ik dacht op de Duitse site van Marklin.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Hallo allemaal,

Het werk zit erop  :)
Morgen gaan we met onze vriendenclub er weer op uit, de open dagen van Marklin staan op het programma.
We pakken dit keer de trein vanuit Utrecht gaan we het grootste gedeelte met de ICE, het laatste stukje hebben we een gewone trein.

Morgen middag komen we aan en na het opbergen van onze bagage gaan we gelijk naar de Marklin fabriek, we sluiten weer aan in de rij om de fabriek van binnen te bekijken.

Ondanks dat ik er al meerdere keren binnen geweest ben blijft het fascinerend om te zien hoe onze treinen tot stand komen.
Natuurlijk gaan we ook naar het nieuwe museum, dit zit tegenwoordig aan de fabriek vast.
Hopelijk is de bekende koopjes hoek er weer en staat hij vol met leuke aanbiedingen  :)

Nu de laatste dingetjes voorbereiden en dan ben ik er helemaal klaar voor  :favorite: :favorite: :favorite:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
 :) Veel plezier daar met de treinen en treintjes, de Bratwursten en het bier.
En de groette aan die Märklin dame die al eerder op de foto heeft gestaan. >:-D

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
 @citaat

Dank je wel Dirk-Jan,

We gaan ervan genieten, ik weet niet welke dame je bedoeld er stonden meerdere dames op de foto.
Maar het wordt hoog tijd dat jij zelf eens die kant uit gaat.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
 :o) Pppsstttt??. niet zeggen dat ik dit heb dooor verteld, maar je loopt achter;

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=69544.msg1259772;topicseen#msg1259772


Dirk-Jan


Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
 @citaat

Ik loop ver achter  8o

Het blijven schitterende loc,s en dit was een mooie aanbieding, maar op dit moment heb ik er even geen geld voor.
Er staan andere prioriteiten op het programma.

Ppppppppsssstttt, ik zeg niets  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Veel plezier daar Peter, we zien de foto's en filmpjes graag komen.
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Hoi Peter,

Veel plezier met twee dagen in Göppingen.
Het blijft zeker altijd leuk om te zien.
Wij waren er vorig jaar tijdens de Märklindagen, toen was de fabriek ook open voor publiek.

Groeten,
Ton.
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Ha Peter,

Wij zijn al gearriveerd 😁 Morgenvroeg rond 8:30u gaan we richting de fabriek. De koopjeshoek sla ik niet over, als die er is.

Goede reis 🚅

Grt JP
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Citaat van: ceess op donderdag 13 september 2018, 20:57:35
Veel plezier daar Peter, we zien de foto's en filmpjes graag komen.

Dank je wel Cees, ik zal met mijn telefoon een paar foto,s maken.


Citaat van: Yeoman op donderdag 13 september 2018, 21:14:00
Hoi Peter,

Veel plezier met twee dagen in Göppingen.
Het blijft zeker altijd leuk om te zien.
Wij waren er vorig jaar tijdens de Märklindagen, toen was de fabriek ook open voor publiek.

Groeten,
Ton.

De rondleiding door de fabriek blijft een genot om te zien Ton, volgens mij is hij tegenwoordig ieder jaar open.


Citaat van: Rocky op donderdag 13 september 2018, 21:20:54
Ha Peter,

Wij zijn al gearriveerd 😁 Morgenvroeg rond 8:30u gaan we richting de fabriek. De koopjeshoek sla ik niet over, als die er is.

Goede reis 🚅

Grt JP

Wij zullen iets later zijn JP, laat je nog wel iets leuks voor ons staan in de koopjes hoek  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Hallo Peter,

Beter laat dan nooit, maar veel plezier deze dag en morgen.

M.vr.gr. Erwin
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Staat Weichen-Walter.de ook weer ergens bij de fabriek, dit jaar?
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
 @citaat @citaat

Dank je wel Erwin we zijn ondertussen in de fabriek geweest.

@citaat

Die heb ik niet gezien Jan Willem.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Hallo allemaal,

Op dit moment rijden we weer met de ICE terug naar Nederland.
Onze huidige snelheid is 300 km. En daar merk je weinig van.

Gelukkig hadden we stoelen gereserveerd anders hadden we kunnen staan.
Het is mega druk in de trein.

We hebben een leuke trip gehad.
Morgen nog een dagje bijtanken  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 15 september 2018, 18:33:14

Onze huidige snelheid is 300 km. En daar merk je weinig van.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Zitten zeker Ultrasofts onder.
Goeie reis.
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- We gaan naar de Marklin fabriek in Göppingen.
 @citaat

Hoi Tom,

Wat er onder zit weet ik niet maar het reed niet verkeerd, wel zie je het ene rijtuig ten opzichte van de andere behoorlijk heen en weer gaan merk je daar al zittend weinig van.

Als je even gaat lopen dan merk je wel dat je behoorlijk heen en weer gaat.

Wegens werkzaamheden ging de terugweg via Venlo, in het laatste gedeelte in Duitsland reden we niet harder dan 80km.  8o

Het was weer leuk om daar te zijn, toch is er zonder de IMA te weinig te beleven voor zo,n lange reis.
Gelukkig is volgende jaar de IMA er weer bij, het jaar erop sla ik waarschijnlijk over.

We zijn de tweede dag nog wel even langs de winkel geweest en er was een klein beetje materiaal bijgevuld daar lag een leuk setje wagons ( een doosje maar ) wat meegegaan is naar Duurstede.

Hierna zijn we naar Stuttgart gegaan en hebben heerlijk genoten van de stad en het station.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Hallo allemaal,

Ik heb nog 3 extra wagons gekocht van het type





Hiervan heb ik nu een stammetje van 9 stuks die straks door Duurstede heen mogen rijden  :)

Ook de speciale open dagen wagon gekocht als aandenken van onze leuke reis, een foto hiervan is te zien in het topic van h0-Miessie.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Hoi Peter.
Bijzonder leuk om zo'n bezoek aan Göppingen te combineren met een prachtige reis met de ICE! :thumbup:
Natuurlijk al meerdere keren een bezoek gebracht aan de "geboorte stad" van onze gezamenlijke hobby maar met de trein en dan ook nog met de ICE, is natuurlijk helemaal geweldig!
En al ben je niet van plan om iets te kopen, je vind altijd wel iets en deze wagons maken het stammetje gelijk compleet.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
 @citaat

Hoi AlbertJan en alle anderen,

Het uitstapje staat ieder jaar op de agenda en daar kijken we allemaal naar uit, dit jaar voor het eerst met de trein geweest en dat beviel prima.
Het is wel een stuk duurder dan met 4 man in een auto maar we hebben onderweg ook het nodige gezien aan mooi spoorweg materiaal.

Het had niet veel gescheeld of ik was alleen met de speciale wagonnetje naar huis gegaan, ik de koopjes hoek lijkt ieder jaar minder te liggen of er liggen dingen die er al jaren liggen en dan nog steeds te duur geprijsd.

Het is dat we de tweede dag nog even langs de winkel wilde ( voor het geval dat er bijgevuld was ) en dat was er wel maar zeer summier.
Van de wagons die ik gekocht heb stond maar een doosje, dat zelfde gold voor een set Eanos wagons die met een andere reisgenoot mee naar huis is gegaan.

Het viel mij op dat er voor een winkel niet veel stond uitgestald, het is een soort kijkshop geworden, dan mag je aanwijzen wat je wilt hebben en dan wordt het voor je gepakt.
Er waren maar twee stellingen waar wagons op lagen die je dan ( in het doosje ) beet kon pakken om beter te bekijken.

Mijn stammetje is in ieder geval weer een stukje gegroeid  :)

In de vitrine stond overigens wel een net uitgebracht rijtuig die ik al besteld had voor mijn witte dubbeldekkers stam, dus in Houten zal ik die waarschijnlijk op kunnen halen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Citaat van: degeluidsman op maandag 17 september 2018, 20:13:29

Het viel mij op dat er voor een winkel niet veel stond uitgestald, het is een soort kijkshop geworden.......


Dat viel mij ook op. En ben er geeneens geweest. :P

Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 16 augustus 2018, 19:24:20

Ja, de warmte en de sfeer straalt je tegemoet. :D

Heeft wel wat weg van de Kijkshop?


Je hebt een leuk weekend gehad, niks mis mee maar je wordt een toch beetje gefopt daar in G*. ;)

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Hallo Peter,

Zo te horen was jouw beleving van het museum gelijk aan die van mij.

Ze willen er een soort van bedevaartsoord van maken. Dan zullen ze er nog veel aan moeten doen. Ik vond het oude museum leuker omdat er meerdere oude modellen stonden.

Volgens de info komt er wel een hele grote modelbaan te staan. De winkel vond ik ook tegenvallen. Ik zou zeggen dat juist in deze winkel alle verkrijgbare modellen moeten staan.

De koopjeshoek viel mij ook tegen.

Al met al moeten ze nog wat werk verzetten om te bereiken wat ze voor ogen hebben.

De fabriek daarentegen was een super ervaring. Waarschijnlijk dat je volgend jaar met de ima hiervoor moet inschrijven.

Grt JP
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
 @citaat @citaat

We hebben een top weekend gehad Ben, maar gefopt door Marklin?


@citaat

Het was ook nog niet af JP, ik denk dat er op de eerste etage nog het een en ander gaat komen.
Ik dacht dat ergens in maart alles gereed zou moeten zijn.

Volgend jaar gaan we weer, dan is de IMA erbij en is er veeeeeeeel meer te doen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe aanwinsten uit Göppingen.
Nu eerst maar wachten op de data.  ;)