Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Gasconade, Nielzie, JorisWillem en 11 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Hallo allemaal,


Citaat van: Janvis op zaterdag 28 april 2018, 10:28:59
Heb je die draadjes van de wissels zelf gevlochten of heb je ze zo gekocht???


Hoi Jan,

Die vlecht ik zelf, niet het leukste werkje maar daarna is het wel strak en overzichtelijk.


Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 28 april 2018, 11:12:37
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 28 april 2018, 10:19:00
Een zomer stop ken ik niet maar de bouw gaat wel op een lager pitje.
:o) Tis ook nog helemaal geen zomer, tis voorjaar, dus gewoon rapido doorbouwen en updates laten zien. :D
Maar je hebt weer errug netjes gewerkt, petje af. B) :thumbup:
Hoe doe jij dat eigenlijk met de rails als het niet helemaal uitkomt, zet je dan de dremel erin om het passend te maken op lengte?

Dirk-Jan

Het is geen aangenomen werk Dirk-Jan  >:-D dus rustig aan dan breekt het lijntje niet.

Op dit moment komt alle rails uit, door de lange lengtes kun je makkelijk een beetje smokkelen.
Ik bouw volgens een Wintrack tekening en als het echt niet uitkomt gebruik ik een andere rails, maar zagen hoef ik niet.


Citaat van: Jørg op zaterdag 28 april 2018, 11:38:11
-Peter:
Dat ziet er weer allemaal heel strak uit,  :thumbup:
Waarom hou je de kleur van Marklin niet aan?

Ik vond de kleuren die Marklin hanteert niet handig Jørg, ik heb een electro achtergrond en bv bruin en rood als baanspanning  :-( dat gaat hem niet worden.


Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 28 april 2018, 12:25:11
Citaat van: Jørg op zaterdag 28 april 2018, 11:38:11

Waarom hou je de kleur van Marklin niet aan?


Hollandse logica: 2 blauwen kun je niet van elkaar onderscheiden, een blauwe en een witte wel. ;)

Klopt Ben, en nu weet je gelijk wat recht en afbuigend is.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Wat een verandering van toen ik al die jaren geleden bij jou ben wezen kijken. Toen zat je nog niet op de zolder maar praatte je er al vol lof over haha.
Voor het geval je even niet meer weet wie ik ben, die jongen waar jullie zo aardig voor waren om zijn doorweekte jas in de droger te doen omdat hij zo slim was op de fiets te komen vannuit Doorn ;)

Erg gaaf om te zien hoe je zo professioneel bezig bent, petje af en ik leer er enorm veel van!
Blijf je zeker volgen!

Groet,

Roderick

Edit: Net even gecheckt. Dat was in Mei 2009. bijna 9 jaar terug dus alweer...
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Dan zal je nu die jas waarschijnlijk niet meer passen....  :D

Mvg. Marcel
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Citaat van: loc1200 op zondag 29 april 2018, 01:19:24
Dan zal je nu die jas waarschijnlijk niet meer passen....  :D

Mvg. Marcel

Dat weet ik wel zeker  :D
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Dag Peter,

Daar zaten weer enkele aangename uren in de treinkamer in.  Alles blijft er strak en piekfijn uitzien. :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Hallo allemaal,

Citaat van: Pitje op zaterdag 28 april 2018, 21:17:01
Wat een verandering van toen ik al die jaren geleden bij jou ben wezen kijken. Toen zat je nog niet op de zolder maar praatte je er al vol lof over haha.
Voor het geval je even niet meer weet wie ik ben, die jongen waar jullie zo aardig voor waren om zijn doorweekte jas in de droger te doen omdat hij zo slim was op de fiets te komen vannuit Doorn ;)

Erg gaaf om te zien hoe je zo professioneel bezig bent, petje af en ik leer er enorm veel van!
Blijf je zeker volgen!

Groet,

Roderick

Edit: Net even gecheckt. Dat was in Mei 2009. bijna 9 jaar terug dus alweer...

Hoi Roderick,

Wat leuk weer iets van jou te horen, ik vertelde het Saskia en die wist het nog precies.
Ja wij leggen onze gasten in de watten dus die jas in de droger hoorde bij de service  :)

Negen jaar geleden alweer, man wat gaat de tijd snel.
Jij hebt je opnieuw aangemeld zag ik, heb je de hobby opnieuw opgepakt?
Woon je nog steeds in Doorn.


Citaat van: loc1200 op zondag 29 april 2018, 01:19:24
Dan zal je nu die jas waarschijnlijk niet meer passen....  :D

Mvg. Marcel

Als hij nu op bezoek komt zal hij ook wel niet meer op de fiets komen maar met de auto Marcel  :D


Citaat van: iVanDL op zondag 29 april 2018, 01:37:09
Dag Peter,

Daar zaten weer enkele aangename uren in de treinkamer in.  Alles blijft er strak en piekfijn uitzien. :thumbup:

Klopt helemaal Ivan, en ik denk dat er vandaag nog wel wat op de zolder gaat gebeuren want het is alles behalve lekker weer.
Ach hobby weer zullen we maar zeggen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Peter

Dat ziet er allemaal heel prof uit bij jou, en langzaam maar zeker zie je einde naderen en dan is het ingeven in de pc en genieten maar.
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
ziet er allemaal weer goed uit peter. wordt een prachtig schaduw station :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Hoi Peter,

Ik woon inderdaad nog in Doorn, of moet ik zeggen weer in Doorn. Aantal jaren verspreidt over her land gewoond en nu weer terug ;).
Ik heb inderdaad de hobby weer opgepakt, ik mis het bouwen en rijden te veel. Vandaar ook mijn baanplan topic om iets leuks te vinden met de forumleden!

Ik blijf je topic met aandacht volgen en wie weet kan ik het weer eens in het echt komen bewonderen!

Groet,

Roderick / Pitje
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
 @citaat

Ja het treinenvirus blijft altijd kriebelen Roderick, daar kom je nooit meer vanaf  :)
Gelukkig is het niet schadelijk voor de gezondheid, alleen voor je portemonnee.

Als je het leuk vind om weer eens langs te komen stuur maar een pb.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Hoi Peter,

Man wat een hoop verdiepingen, sjonge jonge  :D
Komen er ook nog treinen in het zicht te rijden voordat je het plafond raakt met al je opstelsporen  :thumbup:
Maar zonder gekheid, ziet er top gemaakt uit, je hebt veel opgestoken de laatste jaren van andere bouwers, dat is wel te zien.

Ik ben zelf weer in ontwerpfase voor mijn baan maar wil niet echt lukken, zal binnenkort een de afmetingen plaatsen op mijn draadje en kijken of iemand hulp kan bieden.
In de week van de hemelvaart lekker een weekje vrij en hoop ik weer te kunnen starten met de bouw maar zonder plan wordt het niet veel, hehehe...

Goed bezig in ieder geval en ga zo door. :thumbup: :thumbup:

Gr. Erik
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Peter,

Ondanks dat ik en mijn vrouw wel eens op visite komen bij je /jullie om naar je prachtige baan te kijken is het altijd weer genieten van je update's. :)
Ondanks dat ik niet zo netjes werk als jij leer ik wel steeds weer en meer van je update's. :thumbup:
Kijk maar naar mijn spiraal geïnspireerd door jouw prachtige spiralen ja spiralen want je hebt altijd baas boven baas he. ;) :D

Ik zal snel weer eens bij je langskomen kunnen we lekker kletsen terwijl ik mijn ogen en oren de kost geef. ;)

Groet Michel
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Dag Peter,

Nog eens over de valbescherming, heb je daar al een oplossing voor?  Als ik de uitsprongen zie voor de draadstangen dan zal dit nog niet zo eenvoudig zijn.
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Hallo allemaal,

Citaat van: EKdesign op zondag 29 april 2018, 19:22:26
Hoi Peter,

Man wat een hoop verdiepingen, sjonge jonge  :D
Komen er ook nog treinen in het zicht te rijden voordat je het plafond raakt met al je opstelsporen  :thumbup:
Maar zonder gekheid, ziet er top gemaakt uit, je hebt veel opgestoken de laatste jaren van andere bouwers, dat is wel te zien.

Ik ben zelf weer in ontwerpfase voor mijn baan maar wil niet echt lukken, zal binnenkort een de afmetingen plaatsen op mijn draadje en kijken of iemand hulp kan bieden.
In de week van de hemelvaart lekker een weekje vrij en hoop ik weer te kunnen starten met de bouw maar zonder plan wordt het niet veel, hehehe...

Goed bezig in ieder geval en ga zo door. :thumbup: :thumbup:

Gr. Erik

Hoi Erik,

Dit is de laatste verdieping van het schaduwstation hoor  :)
Ja het wordt een aardige constructie alles bij elkaar, en natuurlijk kijk ik goed om me heen en sla handige dingen op op mijn eigen grijze harde schijf  :)

Ik vind het ontzettend jammer dat jij je mooie baan alweer had afgebroken, ondanks dat Sakia een Nederlandse baan wil kon ik echt genieten van jou baan en scenery.

Ik hoop snel weer wat van de nieuwe baan te kunnen zien.


Citaat van: h0_miessie op zondag 29 april 2018, 19:27:44
Peter,

Ondanks dat ik en mijn vrouw wel eens op visite komen bij je /jullie om naar je prachtige baan te kijken is het altijd weer genieten van je update's. :)
Ondanks dat ik niet zo netjes werk als jij leer ik wel steeds weer en meer van je update's. :thumbup:
Kijk maar naar mijn spiraal geïnspireerd door jouw prachtige spiralen ja spiralen want je hebt altijd baas boven baas he. ;) :D

Ik zal snel weer eens bij je langskomen kunnen we lekker kletsen terwijl ik mijn ogen en oren de kost geef. ;)

Groet Michel

Die bezoekjes zijn altijd leuk en gezellig Mies, en blijkbaar nog leerzaam ook  :)
We spreken snel weer eens af.


Citaat van: iVanDL op maandag 30 april 2018, 01:05:26
Dag Peter,

Nog eens over de valbescherming, heb je daar al een oplossing voor?  Als ik de uitsprongen zie voor de draadstangen dan zal dit nog niet zo eenvoudig zijn.

Ik denk dat ik daar een oplossing voor heb Ivan, ik moet nog langs een vriend om een paar speciale stukjes aluminium op te halen dan kan ik het uitproberen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Hallo allemaal,

De afgelopen week helaas geen tijd gehad om naar de zolder te gaan   8o
Ik had een zeer drukke week van mijn werk en als ik thuis kwam was het lampje uit.

Nu met het mooie weer zal er ook niet veel gebeuren maar ik ga zo wel even naar de beurs, niet omdat het moet maar omdat het kan  :D

Eens kijken of ik het potje witte verf voor Saskia kan vinden, ik ben ook wel weer toe aan een wagonnetje of zo  :)
Je weet nooit wat je tegen komt.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- klimmen naar de vierde verdieping deel 5.
Hallo allemaal,

Vandaag naar de beurs geweest, rond 10 uur waren we in Houten.
Buiten stond al een lange rij, maar binnen een paar minuten stonden we binnen.

Veel bekenden gezien en gesproken.

Eindelijk voor Saskia de witte verf kunnen kopen, gelijk maar twee potjes glanzende en te potjes met matte verf ingeslagen.
Ook voor Saskia en zak vol stelcon platen van Ben overgenomen.

Zelf heb ik twee wagons gekocht  :)
En als klap op de vuurpijl heb ik 4 printjes van John ontvangen die hij speciaal voor mij gebouwd had  :thumbup: :thumbup: :thumbup:  :thumbup:


Vanwege het mooie weer niet te lang gebleven, lekker naar buiten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Hallo allemaal,

Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik afgelopen zaterdag naar de beurs in Houten geweest.
Hier heb ik twee mooie wagons gekocht, beiden zijn van Marklin dit keer.
Het betreft nummer 48656 als uitbreiding van mijn staaltrein en de 47800 een dubbele container wagon ( daar kun er nooit genoeg van hebben  :D ).

Ik heb ze even snel op de gevoelige plaat vastgelegd.





Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Peter,

Dat zijn weer mooie uitbreidingen. De kleurstelling van die staalwagons is wel apart en opvallend. Veel plezier ermee!

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Peter,

Mooie aanwinsten al zie ik ze liever uit de verpakking. ;) :P

Groet Michel
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Hallo allemaal,

Citaat van: Wico op maandag 07 mei 2018, 21:02:00
Peter,

Dat zijn weer mooie uitbreidingen. De kleurstelling van die staalwagons is wel apart en opvallend. Veel plezier ermee!

Groeten,
Wico

Hoi Wico,

Juist door deze kleurstelling heb ik deze staal wagon(s) aangeschaft, deze springen er echt uit.


Citaat van: h0_miessie op maandag 07 mei 2018, 21:29:53
Peter,

Mooie aanwinsten al zie ik ze liever uit de verpakking. ;) :P

Groet Michel


Ik ben het helemaal met je eens Mies, maar door de hoge temperatuur op zolder heb ik het even zo gedaan  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 08 mei 2018, 17:13:16
Ik ben het helemaal met je eens Mies, maar door de hoge temperatuur op zolder heb ik het even zo gedaan  :)
Peter,

We hebben dus nog wat tegoed. toch?
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Wat voor printjes Peter ?? Ben niet nieuwsgierig of zo hoor  8) :D
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Dag Peter,

Mooie wagons heb je gekocht.
Ik had met kerst ook een set gekregen van Roco, maar die moet je zelf nog opbouwen.  Op zich geen probleem, alleen toen ik dit vorige week eindelijk eens wou gaan doen kwam toch enkele problemen tegen.  Eigenlijk lukte het mij niet om de wagons deftig op te bouwen.  Ik heb het gevoel dat de delen die je zelf nog dient te monteren niet passen.  Ik ga dit eerstdaags op mijn draadje eens verder toelichten en wat hulp vragen.
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Hallo allemaal,


Citaat van: Trainhenk op dinsdag 08 mei 2018, 20:49:56
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 08 mei 2018, 17:13:16
Ik ben het helemaal met je eens Mies, maar door de hoge temperatuur op zolder heb ik het even zo gedaan  :)
Peter,

We hebben dus nog wat tegoed. toch?

Hoi Henk,

Ik beloof niets maar wie weet  >:-D


Citaat van: robert39 op dinsdag 08 mei 2018, 21:28:57
Wat voor printjes Peter ?? Ben niet nieuwsgierig of zo hoor  8) :D

Hoi Robert,

Deze printjes zijn bedoeld om professionele lichtsluisjes aan te sluiten op de S88
Er zit een instelbare afvaltijd op zodat de ruimte tussen wagons gedetecteerd blijft.


Citaat van: iVanDL op woensdag 09 mei 2018, 01:17:46
Dag Peter,

Mooie wagons heb je gekocht.
Ik had met kerst ook een set gekregen van Roco, maar die moet je zelf nog opbouwen.  Op zich geen probleem, alleen toen ik dit vorige week eindelijk eens wou gaan doen kwam toch enkele problemen tegen.  Eigenlijk lukte het mij niet om de wagons deftig op te bouwen.  Ik heb het gevoel dat de delen die je zelf nog dient te monteren niet passen.  Ik ga dit eerstdaags op mijn draadje eens verder toelichten en wat hulp vragen.

Hoi Ivan,

Ik heb zelf de nodige Roco wagons, maar nog nooit voorzien van de bijgeleverde accessoires.
Dit wil ik wel gaan doen als mijn nieuwe baan op zijn plaats ligt.
Ervaring heb ik er dus nog niet mee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Aparte wagon met dat geel en paars  :)
Maar ik dacht dat je voor een Nederlandse baan ging? Deze zie je hier volgens mij niet?
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
 @citaat

Hoi Barry en alle anderen.

Wij gaan inderdaad een Nederlandse baan bouwen, echter heb ik ook redelijk veel buitenlandse treinen in huis.
Gewoon omdat ik het mooie modellen vind, Saskia vind het bouwen van een Nederlandse baan het leukste en zei zal zich bezig gaan houden met de scenery.

De techniek en treinen vallen onder mijn verantwoordelijkheid  :)
Het zal haar een 🌭 wezen wat voor treinen er rond rijd op de baan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Hoi Peter,

Ik heb weer gekeken naar je vorderingen en wat je al schreef je werkt momenteel ook niet zoveel meer aan de baan. Met dit mooie weer zit ik meer op de racefiets dan op zolder. Ik heb mijn baan ingepakt in plastic voor het stof tegen te gaan.
Maar je hebt er wel weer een mooie set wagons erbij  :thumbup:

Succes met de draden aansluiten en zie je updates wel weer.

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Peter

Ik trek me dat ook niet aan hier, heb een baan waar NL oprijd en BE en Duits en zelfs Zwitsers  :-)
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Beste Peter,

Dankzij uw draadje, en het feit dat je samen met uw vrouw de landschappen gaat uitwerken, heb ik mijn vrouw ook kunnen inspireren denk ik.

Ik betrap ze er de laatste tijd wel eens op in een faller boekje te zitten kijken, en ze kijkt ook op het forum al eens mee.
Zodra Saskia eraan begint, zal ik haar de foto's laten zien, en dan hoop ik dat mijn hobby ook een beetje de hare kan worden.

Heb je al een idee over het maaiveld? Ik dacht hier al eens wat over gelezen te hebben, maar ik ben het even kwijt.

Veel succes verder :D
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Ik heb mijn vrouw meerdere malen laten plakken, en heb nu 2 kinderen, en ben ondertussen opa. :offtopic:
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Ach Peter,

Met de liberalisering van de spoorwegen in Europa, kom je toch overal treinen van alle landen tegen.

Wat maakt het uit, wat er over jou baan rijdt zolang jij (jullie) het maar leuk vindt (vinden) :)
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Mooi spul Peter  :thumbup: :thumbup:
Dat gaat ook maar door bij jou  ;)
Is het ook goed gekomen met die defecte 146.5 van je?
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Nieuwe Marklin wagons zijn binnen.
Hallo allemaal,

Citaat van: Varekamp op donderdag 10 mei 2018, 11:58:27
Hoi Peter,

Ik heb weer gekeken naar je vorderingen en wat je al schreef je werkt momenteel ook niet zoveel meer aan de baan. Met dit mooie weer zit ik meer op de racefiets dan op zolder. Ik heb mijn baan ingepakt in plastic voor het stof tegen te gaan.
Maar je hebt er wel weer een mooie set wagons erbij  :thumbup:

Succes met de draden aansluiten en zie je updates wel weer.

Groet Ronald  :)

Hoi Ronand,

Helemaal stoppen doe ik nooit maar het gas gaat er een beetje vanaf en genieten van het mooie weer.
Met de wagons ben ik erg blij.


Citaat van: peterke33 op donderdag 10 mei 2018, 16:28:20
Peter

Ik trek me dat ook niet aan hier, heb een baan waar NL oprijd en BE en Duits en zelfs Zwitsers  :-)

Zo is dat Peter, op mijn oude baan reed bv een koploper trein door een berg heen dat klopt ook niet maar ik vond het leuk  :)


Citaat van: mardig23 op donderdag 10 mei 2018, 18:32:31
Beste Peter,

Dankzij uw draadje, en het feit dat je samen met uw vrouw de landschappen gaat uitwerken, heb ik mijn vrouw ook kunnen inspireren denk ik.

Ik betrap ze er de laatste tijd wel eens op in een faller boekje te zitten kijken, en ze kijkt ook op het forum al eens mee.
Zodra Saskia eraan begint, zal ik haar de foto's laten zien, en dan hoop ik dat mijn hobby ook een beetje de hare kan worden.

Heb je al een idee over het maaiveld? Ik dacht hier al eens wat over gelezen te hebben, maar ik ben het even kwijt.

Veel succes verder :D

Het baanplan staat in dit topic Karl, op de eerste pagina staat een index van de vorderingen.
Leuk dat het jou vrouw inspireert om ook mee te gaan bouwen, wanneer het hij ons zover is?
Dat kan nog wel even duren  :)


Citaat van: Barry1972 op donderdag 10 mei 2018, 19:12:30
Ik heb mijn vrouw meerdere malen laten plakken, en heb nu 2 kinderen, en ben ondertussen opa. :offtopic:


Dan had je wel heel goede lijm Barry  :D


Citaat van: iVanDL op vrijdag 11 mei 2018, 01:28:56
Ach Peter,

Met de liberalisering van de spoorwegen in Europa, kom je toch overal treinen van alle landen tegen.

Wat maakt het uit, wat er over jou baan rijdt zolang jij (jullie) het maar leuk vindt (vinden) :)

Je slaat de spijker op zijn kop Ivan  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: Treinofiel op vrijdag 11 mei 2018, 10:49:16
Mooi spul Peter  :thumbup: :thumbup:
Dat gaat ook maar door bij jou  ;)
Is het ook goed gekomen met die defecte 146.5 van je?

De loc heb ik nog niet aankunnen bieden voor reparatie Rolf, op de afgelopen beurs in Houten stand de handelaar waar ik hem gekocht had ( René Neuland ) er niet, ook in Dortmund was hij niet te vinden.
Ik hoop dat hij nog wel wat met treinen doet? Normaal stond hij er altijd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een Duitse dealer, hij stond vaak in Houten en heet René Neuland ( weet niet of ik het goed schrijf ).

Op een gegeven moment noemde hij zijn winkel anders.

Vanmorgen op zoek geweest naar zijn adres gegevens, maar helaas kon ik het niet vinden.
Wie weet hoe ik met hem in contact kan komen, ik heb een kapotte loc en die heb ik zo,n 2 jaar geleden bij hem gekocht in Houten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

online
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Dit is zijn webshop. Lees de zin "?Vom Spielbahner zum Fachhändler?, das war die Laufbahn des Inhabers von Modelleisenbahn Nagodis, René Neuland."

Succes!
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Hoi Jos,

Bedankt voor je snelle reactie, dat is de juiste handelaar.
Ik ga hem mailen of bellen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Peter,

Ik zag je in Houten lopen met de doos van de kapotte loc ik vindt het wel een mooi model om voor mijn zware olie wagons te rijden heb je ook het nummer voor mij zodat hij op de verlanglijst gezet kan worden.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet Michel
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
 @citaat

Ik zal het even opzoeken Mies.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
30 juni staat hij weer in Houten
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

online
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
 @citaat @citaat Was ik vergeten erbij te zetten. Maar Peter is slim genoeg om even de zin te googelen.
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
 :) Laatste keer stond deze niet in Houten ... ik had ook een defecte loc bij helaas ... er is nu nog een andere bij hem .

Kreeg geen antwoord op mijn mail ...

mvg Freddy

Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd, moest mee naar de IKEA vandaag  :-( :-( Ik ben gesloopt maar toch even richting de zolder gelopen.


Citaat van: h0_miessie op zondag 13 mei 2018, 07:27:53
Peter,

Ik zag je in Houten lopen met de doos van de kapotte loc ik vindt het wel een mooi model om voor mijn zware olie wagons te rijden heb je ook het nummer voor mij zodat hij op de verlanglijst gezet kan worden.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet Michel

Hoi Mies,

Het nummer is 36620 dit is een BR146.5 full sound, ( je mag de mijne wel overnemen als hij gerepareerd is  :) )


Citaat van: Ludo1957 op zondag 13 mei 2018, 09:02:25
https://www.modelleisenbahn-nagodis.de  :D

Ondertussen heb ik hem gevonden Ludo, maar bedankt voor je inzet  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: Eric-Paul op zondag 13 mei 2018, 09:29:04
30 juni staat hij weer in Houten

Ik heb het op de site zien staan Eric-Paul, dan ga ik de 30e weer die kant op met de loc onder mijn arm  :D


Citaat van: Dibbes op zondag 13 mei 2018, 09:39:06
@citaat @citaat Was ik vergeten erbij te zetten. Maar Peter is slim genoeg om even de zin te googelen.


Dat is helemaal gelukt Jos :thumbup: :thumbup:


Citaat van: Fredje op zondag 13 mei 2018, 17:05:58
:) Laatste keer stond deze niet in Houten ... ik had ook een defecte loc bij helaas ... er is nu nog een andere bij hem .

Kreeg geen antwoord op mijn mail ...

mvg Freddy



Klopt Freddy, niet in Houten maar ook niet in Dortmund  8o
Vervelend dat je geen antwoord op je mail gekregen hebt.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Dealer vraag.
Citaat van: degeluidsman op zondag 13 mei 2018, 18:46:42
Hoi Mies,
Het nummer is 36620 dit is een BR146.5 full sound, ( je mag de mijne wel overnemen als hij gerepareerd is  :) )

Bedankt dat ik hem na de reparatie van je over mag nemen je bent een wereld gozer. :-*

Groet Michel
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hallo allemaal,

Ik ben er net pas aan toe gekomen om een mail te versturen naar Nogodis betreffende mijn kapotte loc.
Google translate heeft hem vertaald en ik hoop dat ze mijn mail begrijpen  :) en dat ik antwoord krijg.

De afgelopen tijd is het erg druk op mijn werk en energie om nog iets aan de baan te doen is bijna nul  :-(
Nu heeft het allemaal geen haast maar het zou toch leuk zijn als er een klein beetje schot in de baan zit.

Vandaag heb ik een paar uurtjes de tijd dus ik ga zo lekker naar zolder om verder te bouwen, de rest van het weekend staat al weer redelijk vol gepland.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Tijdelijke voorjaarsdip, is niet erg hoor, energie en zin komt vanzelf weer.
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hoi Tom en alle anderen,

Ik heb geen voorjaarsdip, maar het is zo druk op mijn werk dat ik geen tijd overhou om iets aan de hobby te doen.

Gisteren ben ik een paar uurtjes aan het rommelen op zolder geweest en dat was heerlijk, het was er ook prima weer voor.

Vandaag en morgen staan in het teken van de familie, dat moet je ook bijhouden  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Vroeg wakker Peter, aan familie denken kan ook wat later op een vrije dag  :D
Re: De baan van een geluidsman-
Ja, zoals nu ergens B)
Re: De baan van een geluidsman-
Je kan je tijd maar 1 keer besteden. Familie en werk is toch het belangrijkste.
Dan is de tijd, die je daarnaast aan de hobby kan besteden ook leuk.

Geniet van de familie en zon!

Gr.Wim