Hallo allemaal,
Citaat van: AlbertG op zondag 08 oktober 2017, 09:33:58
Dat ziet er goed uit Peter. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
Albert.
Dank je wel Albert, aan het vervolg wordt gewerkt
Citaat van: dennisreij op zondag 08 oktober 2017, 09:38:22
goed gewerkt Peter.
Wij zijn boven ook weer verder gegaan met de bouw.
caravan etc is opgeruimd en de bloemencorso is voor dit jaar achter de rug op wat "vervelende" feestjes na.
Gr Dennis
Vervelend die feestjes Dennis, maar hierna kun je weer vol gas aan de slag
Citaat van: peterke33 op zondag 08 oktober 2017, 09:44:34
Hoi Peter Degeluidsman
Je werkt heel mooi alles af, het ziet er echt super mooi uit.
De draden worden op die manier mooi weggewerkt onder je sporen, je kan in schaduwstation wel wat locs en treinstellen kwijt.
Dank voor het compliment Peter, ja er kunnen straks wel een paar treinen opgesteld worden.
Als alle verdiepingen klaar zijn ga ik eerst test rijden met het schaduwstation, natuurlijk wordt er nu ook getest maar ik kan alleen heen en weer rijden.
Citaat van: Lokkie op zondag 08 oktober 2017, 09:51:03
Hoi Peter,
Ziet er weer super strak en afgewerkt uit.
Mijn complimenten.
Gr.
René
Dank je wel René, ik ben allweer aan het
van al die mooie reacties
Citaat van: h0_miessie op zondag 08 oktober 2017, 09:51:23
Een prachtige update laat je ons weer zien Peter.
Wat werk jij prachtig en netjes zeg iets wat mij totaal niet lukt.
Heb je er trouwens wel eens aan gedacht om een carrièreswitch te doen want met jouw twee gouden handjes en manier van werken zou een bedrijf die modelbanen maakt op bestelling echt iets zijn.
Ik doe ook maar wat Mies, met mijn handen werken vind ik geweldig
Maar of er iemand bereid is al die uren te vertalen in een mooi loon is maar de vraag, omdat het hobby is kan ik er veel tijd in steken.
Citaat van: Tony op zondag 08 oktober 2017, 10:06:02
Je zal intussen wel pijn aan je knieën hebben, Peter
Maar met iedere stap/laag hoger, zal het makkelijker werken zijn
Grtz Tony
Dat ligt eraan Tony, alles wat aan de bovenkant gemonteerd wordt is makkelijker bereikbaar maar aan de onderkant van de plaat wordt daar in tegen wat lastiger.
Met de knieën gaat het prima, ik leg vaak een handdoek op de grond zodat ik geen pijn aan mijn knieën krijg
Citaat van: adrie1961 op zondag 08 oktober 2017, 10:13:43
Maar het resultaat mag er zijn met of zonder zere knieën. Wat is dit weer keurig afgewerkt. Dat lukt mij nu nooit
Waarom zou dat jou niet lukken Adrie, ik ben ook maar een gewone jongen die wat aan rommeld
Citaat van: Wico op zondag 08 oktober 2017, 10:26:36
Peter,
Dat ziet er weer zeer gelikt en professioneel uit! Het blijft mooi om te volgen (en leren) hoe jij je baan stap voor stap opbouwt! Begin november krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en kan ik ook beginnen aan de opzet en opbouw van mijn nieuwe baan. Mijn handen jeuken ...
Groeten,
Wico
Dat jou handen jeuken kan ik helemaal begrijpen Wico, ik heb zelf een aantal jaren op deze ruimte gewacht en kan nu lekker aan de gang met een leuke baan.
Nog een maandje en dan mag jij eerst in jullie nieuwe huis aan de slag en daarna pas aan je baan
Citaat van: Jørg op zondag 08 oktober 2017, 11:36:05
-Peter:
Das weer een mooie update, en het aantal nog benodigde rails begint al serieus te minderen,
De sticker met het begin en einde van elk blok is ook heel duidelijk en heel overzichtelijk.
Heb je reeds het aantal blokken en melders hier vermeld?
Ik heb gisteren weer rails erbij gekocht Jorg, ik dreigde te kort te komen
De stickers zijn op zo opgebouwd dat ik gelijk weet waar ik wezen moet, bv Blok 351 wil zeggen ( 3 ) derde verdieping ( 5 ) vijfde spoor ( 1 ) eerste blok.
Melder 311 ( 3 ) derde verdieping ( 1 ) eerste blok ( 1 ) eerste melder.
Citaat van: Haradigi op zondag 08 oktober 2017, 11:41:49
Hi Peter,
Ziet er weer strak uit.
Had mij eerder niet zo gerealiseerd dat je de draden in het "groene" klemt, een goed idee om dit zo te doen, een stuk beter bij te komen en ze hangen er ook niet onder. Zal dit ff goed onthouden voor op Karbrucken.
groet
Harald
Je kunt op deze manier de rails naar je toehalen en de draad komt dan mee, en zoals je aangaf hangt het niet onder de plaat en is het overzichtelijk waar de bekabeling heen loopt.
Citaat van: Aadtjie op zondag 08 oktober 2017, 13:23:39
Mooi en strak Peet, etage na etage!!!!
Je buurman👍🏻
Dank je wel buurman.
Citaat van: ArjanBosman op zondag 08 oktober 2017, 14:10:08
Ziet er weer super strak uit Peter!
Goed voorbeeld doet goed volgen?! Ik ga zeker een poging wagen
Op de tweede foto zie ik weer de aansluiting van de tweede laag op de klimspiraal; ik blijf me verbazen over de ligging van de rails en het gebruik van de kruising.
Naar ik inschat is laag 2 (vanonder gezien) aan deze kant de uitgang naar de klim omhoog. Maar hoe laat je in de spiraal op die plek het dalende spoor lopen, verder dalende naar de eerste laag? Als we elkaar weer zien/spreken op de stamtafel zou ik dat graag eens met je bespreken. Of natuurlijk met Peter erbij als hij weer fit is.
Was overigens fijn te zien dat Peter er even bij kon zijn afgelopen vrijdag.
Cheerio, Arjan
Tja dat is lastig voor mij om uit te leggen Arjan, als je het leuk vind zou ik zeggen kom maar eens een keer kijken dan kan ik al je vragen beantwoorden.
Citaat van: iTom op zondag 08 oktober 2017, 15:00:41
Het ziet er weer rete strak uit, is de afstand van rijstroomdraden t.o.v. de bezetmelddraden voldoende om storing te voorkomen.
Dacht altijd dat het beter was als ze elkaar haaks kruisen wat in dit geval wel lastig zal zijn.
Ze kruisen elkaar ook haaks Tom, ik heb een foto naar Wim Ros gestuurd met de vraag of dit problemen zou geven.
Zijn antwoord was dat dit geen problemen geeft.
Tot op heden heb ik nu twee verdiepingen op dezelfde manier gebouwd en nog geen storingen / spookmeldingen gehad.
Citaat van: ernstcramer op zondag 08 oktober 2017, 19:23:26
Zo, dat ziet er mooi uit zeg!
maar vraagje: je hebt van tevoren al bepaald welk bloknummer/meldernummer een sectie heeft voordat je ze hebt aangesloten?
Ja Ernst, alles lag van te voren al vast.
Ik had in koploper al een tekening gemaakt incl. bloknummers en melders.
Mvg,
Peter Degeluidsman