Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

PeBe, FransW, RoCoMaDu-26 en 10 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Ziet er weer super strak uit Peter!
Goed voorbeeld doet goed volgen?! Ik ga zeker een poging wagen  :P

Op de tweede foto zie ik weer de aansluiting van de tweede laag op de klimspiraal; ik blijf me verbazen over de ligging van de rails en het gebruik van de kruising.
Naar ik inschat is laag 2 (vanonder gezien) aan deze kant de uitgang naar de klim omhoog. Maar hoe laat je in de spiraal op die plek het dalende spoor lopen, verder dalende naar de eerste laag? Als we elkaar weer zien/spreken op de stamtafel zou ik dat graag eens met je bespreken. Of natuurlijk met Peter erbij als hij weer fit is.
Was overigens fijn  te zien dat Peter er even bij kon zijn afgelopen vrijdag.

Cheerio, Arjan
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Het ziet er weer rete strak uit, is de afstand van rijstroomdraden t.o.v. de bezetmelddraden voldoende om storing te voorkomen.
Dacht altijd dat het beter was als ze elkaar haaks kruisen wat in dit geval wel lastig zal zijn.
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Zo, dat ziet er mooi uit zeg!
maar vraagje: je hebt van tevoren al bepaald welk bloknummer/meldernummer een sectie heeft voordat je ze hebt aangesloten?
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Hallo allemaal,

Citaat van: AlbertG op zondag 08 oktober 2017, 09:33:58
Dat ziet er goed uit Peter. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Albert.

Dank je wel Albert, aan het vervolg wordt gewerkt  :)


Citaat van: dennisreij op zondag 08 oktober 2017, 09:38:22
goed gewerkt Peter.
Wij zijn boven ook weer verder gegaan met de bouw.
caravan etc is opgeruimd en de bloemencorso is voor dit jaar achter de rug op wat "vervelende" feestjes na.

Gr Dennis

Vervelend die feestjes Dennis, maar hierna kun je weer vol gas aan de slag  :D


Citaat van: peterke33 op zondag 08 oktober 2017, 09:44:34
Hoi Peter Degeluidsman

Je werkt heel mooi alles af, het ziet er echt super mooi uit.  ;)

De draden worden op die manier mooi weggewerkt onder je sporen, je kan in schaduwstation wel wat locs en treinstellen kwijt.  :)

Dank voor het compliment Peter, ja er kunnen straks wel een paar treinen opgesteld worden.
Als alle verdiepingen klaar zijn ga ik eerst test rijden met het schaduwstation, natuurlijk wordt er nu ook getest maar ik kan alleen heen en weer rijden.


Citaat van: Lokkie op zondag 08 oktober 2017, 09:51:03
Hoi Peter,

Ziet er weer super strak en afgewerkt uit. B)
Mijn complimenten. :thumbup:

Gr.
René

Dank je wel René, ik ben allweer aan het  :oops: :oops: van al die mooie reacties  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: h0_miessie op zondag 08 oktober 2017, 09:51:23
Een prachtige update laat je ons weer zien Peter. :thumbup:
Wat werk jij prachtig en netjes zeg iets wat mij totaal niet lukt. :(
Heb je er trouwens wel eens aan gedacht om een carrièreswitch te doen want met jouw twee gouden handjes en manier van werken zou een bedrijf die modelbanen maakt op bestelling echt iets zijn.


Ik doe ook maar wat Mies, met mijn handen werken vind ik geweldig  :)
Maar of er iemand bereid is al die uren te vertalen in een mooi loon is maar de vraag, omdat het hobby is kan ik er veel tijd in steken.


Citaat van: Tony op zondag 08 oktober 2017, 10:06:02

Je zal intussen wel pijn aan je knieën hebben, Peter  :D
Maar met iedere stap/laag hoger, zal het makkelijker werken zijn  ;)

Grtz Tony

Dat ligt eraan Tony, alles wat aan de bovenkant gemonteerd wordt is makkelijker bereikbaar maar aan de onderkant van de plaat wordt daar in tegen wat lastiger.
Met de knieën gaat het prima, ik leg vaak een handdoek op de grond zodat ik geen pijn aan mijn knieën krijg  8o >:-D


Citaat van: adrie1961 op zondag 08 oktober 2017, 10:13:43
@citaat
Maar het resultaat mag er zijn met of zonder zere knieën. Wat is dit weer keurig afgewerkt. Dat lukt mij nu nooit  :D

Waarom zou dat jou niet lukken Adrie, ik ben ook maar een gewone jongen die wat aan rommeld  :? :)


Citaat van: Wico op zondag 08 oktober 2017, 10:26:36
Peter,

Dat ziet er weer zeer gelikt en professioneel uit! Het blijft mooi om te volgen (en leren) hoe jij je baan stap voor stap opbouwt! Begin november krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en kan ik ook beginnen aan de opzet en opbouw van mijn nieuwe baan. Mijn handen jeuken ...

Groeten,
Wico

Dat jou handen jeuken kan ik helemaal begrijpen Wico, ik heb zelf een aantal jaren op deze ruimte gewacht en kan nu lekker aan de gang met een leuke baan.
Nog een maandje en dan mag jij eerst in jullie nieuwe huis aan de slag en daarna pas aan je baan  :)


Citaat van: Jørg op zondag 08 oktober 2017, 11:36:05
-Peter:
Das weer een mooie update, en het aantal nog benodigde rails begint al serieus te minderen,  :thumbup:
De sticker met het begin en einde van elk blok is ook heel duidelijk en heel overzichtelijk.
Heb je reeds het aantal blokken en melders hier vermeld?

Ik heb gisteren weer rails erbij gekocht Jorg, ik dreigde te kort te komen  8o

De stickers zijn op zo opgebouwd dat ik gelijk weet waar ik wezen moet, bv Blok 351 wil zeggen ( 3 ) derde verdieping ( 5 ) vijfde spoor ( 1 ) eerste blok.

Melder 311 ( 3 ) derde verdieping ( 1 ) eerste blok ( 1 ) eerste melder.


Citaat van: Haradigi op zondag 08 oktober 2017, 11:41:49
Hi Peter,

Ziet er weer strak uit.  :thumbup:
Had mij eerder niet zo gerealiseerd dat je de draden in het "groene" klemt, een goed idee om dit zo te doen, een stuk beter bij te komen en ze hangen er ook niet onder. Zal dit ff goed onthouden voor op Karbrucken.

groet
Harald

Je kunt op deze manier de rails naar je toehalen en de draad komt dan mee, en zoals je aangaf hangt het niet onder de plaat en is het overzichtelijk waar de bekabeling heen loopt.

Citaat van: Aadtjie op zondag 08 oktober 2017, 13:23:39
Mooi en strak Peet, etage na etage!!!!

Je buurman👍🏻

Dank je wel buurman.

Citaat van: ArjanBosman op zondag 08 oktober 2017, 14:10:08
Ziet er weer super strak uit Peter!
Goed voorbeeld doet goed volgen?! Ik ga zeker een poging wagen  :P

Op de tweede foto zie ik weer de aansluiting van de tweede laag op de klimspiraal; ik blijf me verbazen over de ligging van de rails en het gebruik van de kruising.
Naar ik inschat is laag 2 (vanonder gezien) aan deze kant de uitgang naar de klim omhoog. Maar hoe laat je in de spiraal op die plek het dalende spoor lopen, verder dalende naar de eerste laag? Als we elkaar weer zien/spreken op de stamtafel zou ik dat graag eens met je bespreken. Of natuurlijk met Peter erbij als hij weer fit is.
Was overigens fijn  te zien dat Peter er even bij kon zijn afgelopen vrijdag.

Cheerio, Arjan

Tja dat is lastig voor mij om uit te leggen Arjan, als je het leuk vind zou ik zeggen kom maar eens een keer kijken dan kan ik al je vragen beantwoorden.

Citaat van: iTom op zondag 08 oktober 2017, 15:00:41
Het ziet er weer rete strak uit, is de afstand van rijstroomdraden t.o.v. de bezetmelddraden voldoende om storing te voorkomen.
Dacht altijd dat het beter was als ze elkaar haaks kruisen wat in dit geval wel lastig zal zijn.

Ze kruisen elkaar ook haaks Tom, ik heb een foto naar Wim Ros gestuurd met de vraag of dit problemen zou geven.
Zijn antwoord was dat dit geen problemen geeft.

Tot op heden heb ik nu twee verdiepingen op dezelfde manier gebouwd en nog geen storingen / spookmeldingen gehad.


Citaat van: ernstcramer op zondag 08 oktober 2017, 19:23:26
Zo, dat ziet er mooi uit zeg!
maar vraagje: je hebt van tevoren al bepaald welk bloknummer/meldernummer een sectie heeft voordat je ze hebt aangesloten?

Ja Ernst, alles lag van te voren al vast.
Ik had in koploper al een tekening gemaakt incl. bloknummers en melders.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Dag Peter,

Mooie up-date.
Hoe plak je de labels op de rails?  C-rails hebben toch een ribbelprofiel en voor zo ver ik weet plakt er op een geribbelde ondergrond niet veel, en zeker niet duurzaam.

Voor de rest kan ik alleen maar jaloers zijn.
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
 :) :) Ziet er top uit .... heel professioneel  :thumbup: :thumbup:

Groeten Freddy
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Super strak Peter, Ben er jaloers op  ;)

Bart
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Het blijft mooi om te zien hoe jij zo ongelooflijk strak werkt. Ik betrap mijzelf er wel eens op dat het net even wat minder strak is. Ik moffel dat dan wel weer in een later stadium weg.

We zien de volgende verdieping wel weer verschijnen tzt. Hoe is het met je DMX files?
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Ziet er weer fantastisch uit Peter. Hoeveel ruimte heb je tussen de niveaus en kom je overal goed bij (achterste sporen dus)?
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Flinke klus Peter, maar het gaat gestaag door en het ziet er goed uit. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Hallo allemaal,


Citaat van: iVanDL op zondag 08 oktober 2017, 22:30:06
Dag Peter,

Mooie up-date.
Hoe plak je de labels op de rails?  C-rails hebben toch een ribbelprofiel en voor zo ver ik weet plakt er op een geribbelde ondergrond niet veel, en zeker niet duurzaam.

Voor de rest kan ik alleen maar jaloers zijn.


Hoi Ivan,

De labels zijn op dik papier geprint en worden met houtlijm op de C rails gelijmd.
Ze zitten er al een tijdje op en muurvast.


Citaat van: Fredje op zondag 08 oktober 2017, 22:43:02
:) :) Ziet er top uit .... heel professioneel  :thumbup: :thumbup:

Groeten Freddy

Dank je wel Freddy  :thumbup:


Citaat van: zendesigner op maandag 09 oktober 2017, 11:38:00
Super strak Peter, Ben er jaloers op  ;)

Bart

Niet Jaloers zijn Bart, jij hebt je zaakjes ook goed voor elkaar  :)


Citaat van: PaT op maandag 09 oktober 2017, 11:44:22
Het blijft mooi om te zien hoe jij zo ongelooflijk strak werkt. Ik betrap mijzelf er wel eens op dat het net even wat minder strak is. Ik moffel dat dan wel weer in een later stadium weg.

We zien de volgende verdieping wel weer verschijnen tzt. Hoe is het met je DMX files?


Hoi Patrick,

Alles wat ik bouw moet eigenlijk goed zijn, ik ken mezelf en als het niet naar mijn zin is ga ik het op termijn toch veranderen.

Het DMX verhaal heb ik even in de ijskast gezet, ik had geen zin meer om er mee bezig te zijn.
Ik moet het wel weer oppakken, maar wil eerst het schaduwstation af hebben.


Citaat van: Kaleb op maandag 09 oktober 2017, 11:54:47
Ziet er weer fantastisch uit Peter. Hoeveel ruimte heb je tussen de niveaus en kom je overal goed bij (achterste sporen dus)?

E zit twintig cm. Ruimte per verdieping Henk, en ik kan redelijk makkelijk bij het achterste spoor komen.


Citaat van: ceess op maandag 09 oktober 2017, 12:00:07
Flinke klus Peter, maar het gaat gestaag door en het ziet er goed uit. :arrow: :thumbup: :thumbup:

Langzaam maar zeker wordt het nog wel eens wat Cees  :)


Vanavond gebeurd er in ieder geval niets, ik heb een dikke keel en totaal geen energie.
Ben bang dat er een griepje op komst is   :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Hallo Peter,

Je hebt weer aardig wat werk verzet. Helemaal top. Het blijft een genot om naar jouw bouwwerk te kijken, zo mooi geordend en netjes weggewerkt.  :thumbup: :thumbup:

Ik hoop voor je als je gaat testrijden dat alles weer goed verloopt.

Succes

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Mooi werk Peter!  :thumbup:
En tja,  wat kan ik er meer over zeggen;  kan me alleen maar aansluiten bij mijn voorgangers  ;)
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Hoi Peter.
Prachtig om te zien dat je weer een verdieping helemaal klaar hebt! :thumbup:
Het ziet er weer goed georganiseerd en strak uit en met iedere verdieping komt de "begane grond" dichterbij.

Veel plezier en succes met deze fraaie baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Hallo allemaal,

Hier zijn alle werkzaamheden even gestopt, ik heb een griepje opgelopen en totaal geen energie in mijn lijf.
Alles doet me zeer, er zit niets anders op dan het uit te zieken / zweten.


Citaat van: Varekamp op maandag 09 oktober 2017, 21:24:58
Hallo Peter,

Je hebt weer aardig wat werk verzet. Helemaal top. Het blijft een genot om naar jouw bouwwerk te kijken, zo mooi geordend en netjes weggewerkt.  :thumbup: :thumbup:

Ik hoop voor je als je gaat testrijden dat alles weer goed verloopt.

Succes

Groet Ronald  :)

Dank je wel Ronald, ik kijk met hetzelfde gevoel naar jou baan.
Als er gereden gaat worden zal er vast iets niet kloppen, het is bijna onmogelijk om alles in een keer voor elkaar te hebben.


Citaat van: Treinofiel op dinsdag 10 oktober 2017, 07:43:29
Mooi werk Peter!  :thumbup:
En tja,  wat kan ik er meer over zeggen;  kan me alleen maar aansluiten bij mijn voorgangers  ;)

Dank je wel Rolf, ik kijk altijd bij jou baan de kunst af  8o  :)


Citaat van: AlbertJan op dinsdag 10 oktober 2017, 08:06:49
Hoi Peter.
Prachtig om te zien dat je weer een verdieping helemaal klaar hebt! :thumbup:
Het ziet er weer goed georganiseerd en strak uit en met iedere verdieping komt de "begane grond" dichterbij.

Veel plezier en succes met deze fraaie baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 

Het is net anders om AlbertJan, ik ben op de begane grond begonnen en stijg steeds hoger.
Ik ben in ieder geval op de helft, nog veel werk te gaan maar ik kijk er al naar uit om straks een aantal treinen rond te laten rijden dat is al veel te lang geleden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
 @citaat Beterschap :important:
Dat "griepje" of zware verkoudheid heb ik reeds achter de rug.
Effe afzien met hete thee met rum en honing.
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Op de tocht gestaan tijdens bezoek aan Göppingen, beterschap, i.p.v. alcohol hete thee uitgeperste citroen en honing of bruine suiker. Beetje paracetamol en onder de klamme lappen.
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
-Peter:
Spoedig herstel,  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Hi Peter,

Snel beter worden dan kan je verder aan de hobby, maar neem wel de tijd.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Bedankt voor de beterschaps wensen en tips mannen  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Gewoon even "lekker" uitzieken, Peter, en daarna weer vrolijk aan het werk cq hobby.
Beter nu dan 12 november!

Beterschap toegewenst.


groetjes

Wil Tweeendrie
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Peter

Laat je maar eens lekker in de watten leggen door je dochters, die weten wel raad met de griep je kan niets anders doen dan gewoon goed uitzieken.
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Hoi Peter,

Goed uitzieken man. Je baan loopt niet weg. Beterschap.  :thumbup:

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Beterschap Peter,
Ik weet niet of je van alcohol houdt, maar ik heb altijd veel baat bij het volgende:
een longdrinkglas met 2-3 borrelglaasjes jenever en aanvullen met heet water.
Op de rand van je bed(en zeker niet beneden want dan haal je je bed niet) dat glas leegdrinken en dan onder de wol.
Zweten als een hele grote kerel, maar de andere dag is al die meuk uit je lijf, en voel ik me weet top!

grt Piet.
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
 @citaat
@citaat @citaat
@citaat @citaat @citaat
@citaat @citaat @citaat @citaat

Bedankt voor de beterschaps wensen  :thumbup:
Het enige alcohol wat ik ooit gedronken heb is een radler met 2% alcohol en dat is al een tijdje geleden.

Ik heb het klokje rond geslapen, en dat heeft me duidelijk goed gedaan.
Ben nog niet de oude maar voel me wel wat beter dan gisteren.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Beterschap ermee peter, ff rustig aan :thumbup:
groet Robert
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
 @citaat

Dank je wel Robert, Ja ff control Alt Delete helaas  :(


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Beterschap peter.
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Voldoende rusten (heb je blijkbaar reeds gedaan) en voldoende drinken zegde mijn dokter altijd.
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
 @citaat
@citaat @citaat

Bedankt mannen, het gaat langzaam de goede kant op, vanavond weer op tijd mijn bed in en het klokje rond slapen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Hoi Peter,
Wat een mooie baan zeg, erg 'impressive', vooral oog voor detail en het systematisch werken met spooraanleg etc.  :thumbup: :thumbup:
Volg dit draadje al enige tijd en zie het ook als enorme inspiratiebron !
Top man !!
Grtz, Rody
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Dag Peter,

Blij dat het al wat beter is.
Weet je, nu je aan de beterhand bant kan je de uren in bed gebruiken om wat bij te dromen over je project en mogelijks hier of daar nog enkele verbeteringen (als dat al zou mogelijk zijn) uit te werken  :)
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Hallo allemaal,


Citaat van: RodyE op vrijdag 13 oktober 2017, 09:33:12
Hoi Peter,
Wat een mooie baan zeg, erg 'impressive', vooral oog voor detail en het systematisch werken met spooraanleg etc.  :thumbup: :thumbup:
Volg dit draadje al enige tijd en zie het ook als enorme inspiratiebron !
Top man !!
Grtz, Rody

Hoi Rody,

Leuk om te lezen dat mijn topic voor jou een inspiratiebron is  :)
Dat is ook zo leuk aan dit forum, er is voor iedereen van alles en nog wat te vinden om zelf weer verder te kunnen bouwen.


Citaat van: iVanDL op vrijdag 13 oktober 2017, 20:22:42
Dag Peter,

Blij dat het al wat beter is.
Weet je, nu je aan de beterhand bant kan je de uren in bed gebruiken om wat bij te dromen over je project en mogelijks hier of daar nog enkele verbeteringen (als dat al zou mogelijk zijn) uit te werken  :)


Hoi Ivan,

Nadenken over de baan doe ik altijd, in mijn hoofd visualiseer ik het en denk na over de voor en nadelen  :)
Natuurlijk komen er op mijn baan ook tijdens het bouwen dingen bovenwater waarvan ik denk dan kan mooie of duidelijker.
Neem bv de labels daar zit nu op versie 2.0 van  :)

Ik vind het belangrijk om de tijd te nemen en niet haastig te werken, natuurlijk zou ik willen dat hier de treinen al rond reden maar dan zou ik dingen af moeten rafelen en dat staat weer niet in mijn woordenboek.

Het is super leuk om het geheel te zien groeien, soms zit ik een half uurtje op zolder alleen maar te kijken ( en te genieten ) van het geheel en tijdens dat zitten bedenk ik ook meestal wel iets of ik droom heerlijk weg  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Aaha Peter dat is iets bekends dat heerlijke wegdromen   :-)
Na dat dromen zeker een stuk opgeknapt ?

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
je bent hard gegaan de laatste tijd peter. ziet er allemaal erg mooi, en netjes strak uit :thumbup: :thumbup: :thumbup:
succes met de volgende laag ;)
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Zo maar een vraag, hoeveel meter opstelspoor is er strakjes ?

6 verdiepingen maal 6 sporen maal 4 meter lengte of zo?
Ruim 120 meter ?
Word indrukwekkend  8)
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Hallo allemaal,


Citaat van: Haradigi op vrijdag 13 oktober 2017, 21:59:14
Aaha Peter dat is iets bekends dat heerlijke wegdromen   :-)
Na dat dromen zeker een stuk opgeknapt ?

groet
Harald

Ik ben weer de oude Harald, en niet te lang dromen anders komt de baan nooit af  :D


Citaat van: marklintim op zaterdag 14 oktober 2017, 11:33:02
je bent hard gegaan de laatste tijd peter. ziet er allemaal erg mooi, en netjes strak uit :thumbup: :thumbup: :thumbup:
succes met de volgende laag ;)

Dank je wel Tim, de volgende laag moet nog ff wachten ga eerst een ander klusje oppakken daarover later meer.


Citaat van: Barry1972 op zaterdag 14 oktober 2017, 16:44:56
Zo maar een vraag, hoeveel meter opstelspoor is er strakjes ?

6 verdiepingen maal 6 sporen maal 4 meter lengte of zo?
Ruim 120 meter ?
Word indrukwekkend  8)

Het worden 4 verdiepingen Barry, op iedere verdieping liggen 6 sporen van elk zo,n 10 meter lang.

In totaal komt er dus zo,n 240 meter opstelspoor te liggen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 14 oktober 2017, 17:46:44
In totaal komt er dus zo,n 240 meter opstelspoor te liggen.
Kijk je uit dat je het spoor niet bijster raakt ;)
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
240 meter  8o 8o

WoW , dat is zeer indrukwekkend  :important:

Daar kun je wel een treintje kwijt  :) :)

Zit ik hier met mijn vitrine met 5 plankjes van 1,2 meter  ;) ;) :D
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
 @citaat @citaat

Ik raak het spoor niet bijster Bas want dan zou ik kopzorgen hebben  8o maar gelukkig heb koploper dus dat moet goed komen  :D


@citaat

Ja daar passen wel een paar treintjes op Barry, nog even flink doorbouwen en ik kan de treinen uit hun doosjes halen  :)

Een vitrine kast heb ik dan weer niet, heb er wel een idee voor maar dat zal pas over een lange tijd aan de orde kunnen komen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Ik reageer ook niet zo vaak maar heb je topic geheel door gekeken het is een meesterwerk wat je aan het maken bent mijn petje af.
Een vitrine kast hoef je niet te maken die heb je al,als straks al je treinen er in staan is het zeker een soort vitrine.
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
 @citaat

Hoi Ger en alle anderen.

Leuk dat je de moeite hebt genomen om te reageren  :thumbup:

Het schaduwstation is nu nog goed zichtbaar, als later de bovenbaan gebouwd gaat worden wordt het zicht hierop een stuk lastiger  8o
Alleen als je door je knieën gaat heb je een volledig zicht.

Ik heb trouwens boven in de dakkapel al 6 kleine ruimtes waar oude en voor mij waardevolle treinen staan die ik ooit van mijn ouders gekregen had.
Ik neem aan dat die gezien hebt in mijn topic, daar moeten foto,s van online staan.

Bedankt voor je lovende woorden, het is altijd leuk om te lezen dat mensen het waarderen wat je aan het doen bent, dat geeft de burger moet  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Peter het was weer even geleden dat ik gereageerd heb , maar het word wel een heel mooi stukje werk zo
weet je al hoe lang je treinen gaan worden?
in je schaduwstation kunne lange treinen staan maar hoe lang ga je je blokken op de baan maken?

Gr Ed
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Zo maar een  :idea:

Komen er camera's of een spiegelpaneel in het schaduwstation ?
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Misschien al beantwoord maar waarom lopen je kabels op de baan en niet onder de baan langs?
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede verdieping is helemaal klaar (foto,s).
Hallo allemaal,


Citaat van: eddyflame op maandag 16 oktober 2017, 10:05:06
Peter het was weer even geleden dat ik gereageerd heb , maar het word wel een heel mooi stukje werk zo
weet je al hoe lang je treinen gaan worden?
in je schaduwstation kunne lange treinen staan maar hoe lang ga je je blokken op de baan maken?

Gr Ed

Hoi Ed,

Dat is zeker lang geleden, ik heb 6 sporen per verdieping liggen Spoor 1 is het langste en 6 het kortste.

Per spoor worden 4 blokken gemaakt, ik kijk in Wintrack wat de lengte van dat spoor is en deel dit door 4.
Dit houd in dat de Dremel in de rails gezet wordt om precies dezelfde blokken te krijgen.
Overigens zijn op de derde en vierde verdieping spoor 1 opgedeeld in 8 blokken voor wat kleinere treinen.

De blokken van de bovenbaan worden zo,n 2,5 meter lang.

De treinen zullen diverse lengtes hebben, zo zal er minstens een gaan rijden van een meter of 6.


Citaat van: Barry1972 op maandag 16 oktober 2017, 16:40:09
Zo maar een  :idea:

Komen er camera's of een spiegelpaneel in het schaduwstation ?

Hoi Barry,

Dat weet ik nog niet, ik heb een camera systeem liggen maar wil eigenlijk geen extra monitor aan de muur.
De praktijk zal uitwijzen of het nodig zal zijn.


Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 16 oktober 2017, 17:37:39
Misschien al beantwoord maar waarom lopen je kabels op de baan en niet onder de baan langs?

Hoi Dirk,

Ja dat was al verteld, maar ik vertel het je graag  :)

Wat je namelijk ziet is het schaduwstation, de kabels lopen verzonken door de groene plaat heen zodat de rails vlak blijft liggen.

Het voordeel op deze manier is een makkelijke montage, en als er iets met de rails is kan ik deze naar me toe halen en volgt de kabel vanzelf mee.

Een nadeel van kabels aan de onderzijde monteren vind ik de zwaartekracht en de lastige montage.

Op de bovenbaan komen de kabels wel aan aan de onderkant te zitten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Zwarte woud On Tour deel 1 (foto,s).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Zwarte woud On Tour deel 1 (foto,s).
Hallo allemaal,

De afgelopen week zijn Saskia en ik naar het zwarte woud geweest, zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gelezen gingen Michel en Karin ook naar het zwarte woud.

Toeval of niet maar we hadden beiden in dezelfde plaatst geboekt, toen we dat van elkaar wisten hebben we gelijk afgesproken om samen op te trekken.

van onze reis heb ik veel foto,s gemaakt en het leek mij leuk om de treinen gerelateerde foto,s hier te plaatsen.

De eerste stop was Titisee, na het parkeren van de auto kwamen we de eerste trein al tegen.





Mies ging lekker in het zonnetje zitten ff op het forum kijken  :)





Daarna naar de spoorlijn gelopen om het echte werk te bekijken.














In Titisee gaat er een wereld voor je open, vergeet Miniatur Wonderland  :D











Gelijk bij binnenkomst wordt je overdonderd door het grote aanbod Marklin materiaal  ;)





Om Marklin world binnen te komen moet je 6 euro betalen, je hebt dan 3 verdiepingen met diverse banen de foto,s spreken voor zich.


















































Hee een knopje  :D











Een bekende brug in modelspoorland.





























Na het museum even langs het station van Titisee gelopen.








Komt er een mooie trein aan gaat er weer iemand voor mijn lens staan  8o








Tot zover ons bezoek aan





Onze reis gaat verder, maar voor vandaag is het mooi geweest  :)

Michel heeft ook een hoop foto,s en die zal hij hier ook plaatsen, onze vrouwen zijn bewust niet online gezet.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Zwarte woud On Tour deel 1 (foto,s).
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman- Zwarte woud On Tour deel 1 (foto,s).
Hi Saskia, Peter, Karin en Michel,

Een mooie foto reportage, de gezelligheid is ook goed te "proeven".
Zijn jullie toch ook wel, met de trein, naar Freiburg geweest.
Wij ooit wel, het was een prachtige rit naar beneden.

groet Harald
Re: De baan van een geluidsman- Zwarte woud On Tour deel 1 (foto,s).
Hoi Peter Saskia Michel & Karin

Mooi dat jullie genoten hebben samen, en ja zijn mooie foto's gemaakt en ook het mooie weer hadden jullie mee.

Op een van de foto's zie ik Michel blijkbaar in een van de kasten proberen te kijken, hij hoopte dat er ergens nog een loc zat die hij mocht meenemen naar huis  :-) :-)
Re: De baan van een geluidsman- Zwarte woud On Tour deel 1 (foto,s).
Lid sinds: 2016

A Member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Zwarte woud On Tour deel 1 (foto,s).
Ha Peter,

ik dacht dat het gewoon een aantal dagen in Duitsland zouden zijn op een mooie plek waar jullie lekker gingen wandelen en relaxen, maar ik wist niet dat daar weer zo veel treinen en modelbanen bij kwamen kijken.
Zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin gehad.
Die "grote" waarschijnlijk ook want alles wat hij zag was Made by Marklin!!!!😂
Nou het staat er in ieder geval weer mooi op, mede door het prachtige weer wat jullie hadden.🌞

P.S. ik ga weer voor de griepprik👍🏻😜

Groetjes,  Aad