Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 9 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Citaat van: degeluidsman op zondag 25 juni 2017, 13:11:05
Hallo allemaal,

Dit weekend was het weer niet om over naar huis te schrijven dus heb ik weer wat tijd doorgebracht op zolder.

Aan de andere kant van de kamer komt nog een spiraal, het is bijna een kopie van de eerste spiraal echter is hij een paar centimeter minder diep.


Hi Peter, ik zit al weer ff te puzzelen op jouw klimspiraal en de manier waarop je die aansluit op het schaduwstation.
Ik heb de indruk dat je twee enkele spiralen gebruikt waarvan er eenn klimt en de ander daalt.
Je werkt met een kruising of een kruiswissel (welke van beide?) voor het aansluiten van de niveaus op de spiraal, echter ......
In onderstaande foto begrijp ik uiteindelijk niet waar het spoor van de linkerbovenkant van de kruising heengaat.
Kun je mij uit de droom helpen?  :)

En welk stukje gebruik je rechtsonder tussen de kruising en de bocht? Is dat een 24206?

Grtz Arjan

O ja, jouw draadje blijft mij boeien; het biedt mooie voorbeelden en alternatieve oplossingen!
Ik zou nog wel eens willen doorpraten of de jouw keuze voor de centrale en de bezetmelders etc.
Komende stamtafel maar kijken of dat lukt :-) 

Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Volgens mij liggen op deze foto wat railsen op elkaar wat voor verwarring zorgt?
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Hallo Arjan,

Volgens mij is de bocht linksonder een los stuk en komt het daar niet.
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Lol Barry, twee zielen...
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Citaat van: Barry1972 op donderdag 07 september 2017, 18:26:56
Volgens mij liggen op deze foto wat railsen op elkaar wat voor verwarring zorgt?

Nou Barry en Gerrit, we kunnen er wel een kwisje van maken, zeg maar een raadplaat  :D
Spoor links komt denk ik van het onderste niveau (krijgt nog een plek op de spiraal waarvoor de plaat nog wordt neergelegd op deze foto) en het middelste spoor is met de kruising de aansluiting voor niveau twee (van onderaf gezien). Ik droom nog even verder over de functionaliteit en het gebruik.

Zie ook de andere foto's: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=17254.msg1172715#msg1172715
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Ziet er indrukwekkend uit Peter! Mooi die grote railspiralen!
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Er liggen 2 spiralen Arjan, misschien daarom je verwarring?

Lees vanaf hier,

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=17254.msg1159598#msg1159598

Dus alles takt in de (linkse of rechtse / opgaande of neerwaartse)  spiraal via binnen of buiten spoor af eventueel via de kruising naar een bepaalde verdieping.

Beetje lastig typen, en kan zo snel geen tekening maken op de iPad  :O

@peter pagina 344! Alweer , en volgens mij heb ik ze allemaal gelezen 🤔
Tijd nuttig besteed noemen ze dat  :P :D

Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Citaat van: Barry1972 op donderdag 07 september 2017, 19:34:07
Dus alles takt in de (linkse of rechtse / opgaande of neerwaartse)  spiraal via binnen of buiten spoor af eventueel via de kruising naar een bepaalde verdieping.

Dat is ook mijn inschatting Barry, maar als het een richting verkeer is (naar boven of beneden in aparte spiralen) waarom dan een kruising en geen wissel (24611)?  :confused:
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Arjan, even een schetsje van de situatie, zoals ik denk dat het is geplaatst.

Even snel zelf geschetst,  O:-D
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Hallo allemaal,


Citaat van: h0_miessie op donderdag 07 september 2017, 17:37:56
Ik doe het zelf niet net wat je zegt scheelt hoogte en het geluid stoort mij niet.

Ik denk dat een kleine verhoging wel moet passen Michel, met het proefrijden viel mij wel op dat het behoorlijk veel scheeld.


Citaat van: Seinwezen op donderdag 07 september 2017, 17:46:08
Ik zou het ook doen. Je wilt al dat lawaai toch niet hebben tijdens het rijden.

Groeten Sander

Dat is de vraag Sander, het scheeld dus best veel herrie / geluid.


Citaat van: Barry1972 op donderdag 07 september 2017, 18:13:42
Zeker doen peter, anders met dunne blauwe isolatie plaatjes, die zijn niet zo dik en met 1 pak kom je wel toe voor je spiraal.

Gaat toch een hoop kabaal worden anders als er een lange trein helemaal van beneden naar boven gaat  :)

Daar ben ik ook achter gekomen Barry, ik zit zelf nu aan kurk te denken.
Dat schijnt ook prima te werken.


Citaat van: Gerrit-1959 op donderdag 07 september 2017, 18:16:04
Hallo Peter,

Ik zou wel geluidsisolatie doen. Er zijn dunnere alternatieven dan de groene platen.

De groene platen die ik in mijn schaduwstation gebruik zijn 7mm. Dik Gerrit, dat is zeker te hoog vandaar dat ik aan kurk zit e denken.


Citaat van: ArjanBosman op donderdag 07 september 2017, 18:24:41
Citaat van: degeluidsman op zondag 25 juni 2017, 13:11:05
Hallo allemaal,

Dit weekend was het weer niet om over naar huis te schrijven dus heb ik weer wat tijd doorgebracht op zolder.

Aan de andere kant van de kamer komt nog een spiraal, het is bijna een kopie van de eerste spiraal echter is hij een paar centimeter minder diep.


Hi Peter, ik zit al weer ff te puzzelen op jouw klimspiraal en de manier waarop je die aansluit op het schaduwstation.
Ik heb de indruk dat je twee enkele spiralen gebruikt waarvan er eenn klimt en de ander daalt.
Je werkt met een kruising of een kruiswissel (welke van beide?) voor het aansluiten van de niveaus op de spiraal, echter ......
In onderstaande foto begrijp ik uiteindelijk niet waar het spoor van de linkerbovenkant van de kruising heengaat.
Kun je mij uit de droom helpen?  :)

En welk stukje gebruik je rechtsonder tussen de kruising en de bocht? Is dat een 24206?

Grtz Arjan

O ja, jouw draadje blijft mij boeien; het biedt mooie voorbeelden en alternatieve oplossingen!
Ik zou nog wel eens willen doorpraten of de jouw keuze voor de centrale en de bezetmelders etc.
Komende stamtafel maar kijken of dat lukt :-) 



Ik maak gebruik van twee spiralen Arjan, in iedere spiraal wordt zowel naar boven als naar beneden gereden.
Het volledige schaduwstation bestaat straks uit 4 verdiepingen, hiervan twee verdiepingen van de linker spiraal naar de rechter kunnen rijden en anders om.

In de spiralen zitten gewone wissels en vaste kruisingen.

Ik weet niet of ik bij de eerst volgende stamtafel aanwezig ben, maar wie weet zin we elkaar in Goppingen volgende week.


Citaat van: Barry1972 op donderdag 07 september 2017, 18:26:56
Volgens mij liggen op deze foto wat railsen op elkaar wat voor verwarring zorgt?

Klopt helemaal Barry.


Citaat van: Gerrit-1959 op donderdag 07 september 2017, 18:28:34
Hallo Arjan,

Volgens mij is de bocht linksonder een los stuk en komt het daar niet.

Tijdens het knutselen leg ik vaak iets aan de kant Gerrit, dat is hier dus ook gebeurd.


Citaat van: ernstcramer op donderdag 07 september 2017, 18:51:48
Ziet er indrukwekkend uit Peter! Mooi die grote railspiralen!

Dank je wel Ernst.


Citaat van: Barry1972 op donderdag 07 september 2017, 19:34:07
Er liggen 2 spiralen Arjan, misschien daarom je verwarring?

Lees vanaf hier,

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=17254.msg1159598#msg1159598

Dus alles takt in de (linkse of rechtse / opgaande of neerwaartse)  spiraal via binnen of buiten spoor af eventueel via de kruising naar een bepaalde verdieping.

Beetje lastig typen, en kan zo snel geen tekening maken op de iPad  :O

@peter pagina 344! Alweer , en volgens mij heb ik ze allemaal gelezen 🤔
Tijd nuttig besteed noemen ze dat  :P :D



Mooi omschreven Barry, ik had het niet beter kunnen verwoorden.
En alles gelezen  :thumbup:  :)


Citaat van: ArjanBosman op donderdag 07 september 2017, 19:48:47
Citaat van: Barry1972 op donderdag 07 september 2017, 19:34:07
Dus alles takt in de (linkse of rechtse / opgaande of neerwaartse)  spiraal via binnen of buiten spoor af eventueel via de kruising naar een bepaalde verdieping.

Dat is ook mijn inschatting Barry, maar als het een richting verkeer is (naar boven of beneden in aparte spiralen) waarom dan een kruising en geen wissel (24611)?  :confused:

Lastig om uit te leggen Arjan, het ontwerp is door mijn naamgenoot gemaakt en ik volg precies het baanplan wat in Wintrack getekend is.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Citaat van: degeluidsman op donderdag 07 september 2017, 20:41:39

Ik maak gebruik van twee spiralen Arjan, in iedere spiraal wordt zowel naar boven als naar beneden gereden.
Het volledige schaduwstation bestaat straks uit 4 verdiepingen, hiervan twee verdiepingen van de linker spiraal naar de rechter kunnen rijden en anders om.

In de spiralen zitten gewone wissels en vaste kruisingen.

Ik weet niet of ik bij de eerst volgende stamtafel aanwezig ben, maar wie weet zin we elkaar in Goppingen volgende week.

Peter, dank voor de toelichting.
Was al verder met de puzzel :-)
Las de eerste schets van Duurstede en de uitleg van 4 niveau's: twee links naar rechts en twee van rechts naar links. Dan begrijp ik dat je dubbele spiralen hebt en is er reden voor een kruising.
In Railmodeller probeer ik te reproduceren wat je hebt gemaakt. Wellicht ook wel een alternatief voor mijn geplande baan.
Wie weet zien we elkaar in Goppingen (of anders Amersfoort). Grtz, Arjan
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Hallo Peter,

Kurk te kust en keur.
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Toevallig hebben we dit weekend bij de 3railforummoduleclub een discussie over wel of geen isolatie toepassen op een deel van de modules. Het was een aantal personen opgevallen dat er in bepaalde modules veel stiller gereden werd dan in de blackboxen (koppelstukken tussen de modules). Zelf heb ik de tip van Harald opgevolgd en neopreen onder mijn rails gelegd. Dat rijdt enorm stil. In de blackbox ligt geen isolatie en dan is het ineens best een kabaal.

Ik ben bang dat je bij jou hetzelfde effect gaat krijgen. Stil door je schaduwstation en dan ineen kedeng kedeng door je klimspiraal.
Maar zoals je elders tegen mij zei, "meten is weten". Even een stukje rails in je spiraal leggen en je weet of het geluid meevalt of niet.
Re: De baan van een geluidsman- eindelijk.
De kracht van de boodschap zit 'm in de herhaling: :D

Dit moet je hebben voor C-rails Peter, is beproefd. Glad spul, randen inlijmen en verder lekker los laten liggen. Meerdere forumleden hebben het in gebruik. Het is natuurlijk wat duurder dan die geperste houtvezels maar in verhouding tot tienduizenden euro's aan treintjes, electronica en boosters is het een investering van niets (vind ik).

http://www.parketcentrale.nl/contents/nl/p1485_parketman-pu-rubber-ondervloer-paars.html



Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
En als je de baan opruimt heb je alvast wat ondervloer in voorraad voor je nieuw aan te leggen parket :-)
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Ziet er fraai uit Peter. Ga zo door!  ;)
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle reacties  :thumbup: :thumbup:
Ik zal er morgen op reageren, vanavond moet ik op pad  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De tweede etage voorzien van groene isolatie platen.
Hallo allemaal,


Citaat van: ArjanBosman op donderdag 07 september 2017, 21:17:39
Citaat van: degeluidsman op donderdag 07 september 2017, 20:41:39

Ik maak gebruik van twee spiralen Arjan, in iedere spiraal wordt zowel naar boven als naar beneden gereden.
Het volledige schaduwstation bestaat straks uit 4 verdiepingen, hiervan twee verdiepingen van de linker spiraal naar de rechter kunnen rijden en anders om.

In de spiralen zitten gewone wissels en vaste kruisingen.

Ik weet niet of ik bij de eerst volgende stamtafel aanwezig ben, maar wie weet zin we elkaar in Goppingen volgende week.

Peter, dank voor de toelichting.
Was al verder met de puzzel :-)
Las de eerste schets van Duurstede en de uitleg van 4 niveau's: twee links naar rechts en twee van rechts naar links. Dan begrijp ik dat je dubbele spiralen hebt en is er reden voor een kruising.
In Railmodeller probeer ik te reproduceren wat je hebt gemaakt. Wellicht ook wel een alternatief voor mijn geplande baan.
Wie weet zien we elkaar in Goppingen (of anders Amersfoort). Grtz, Arjan

Graag gedaan Arjan,

Goppingen is erg uitgestrekt maar ik ben er de afgelopen jaren al veel bekenden tegen gekomen.
Nu ben ik slecht in namen en gezichten onthouden dus als je me ziet roep je maar  :)


Citaat van: Gerrit-1959 op vrijdag 08 september 2017, 05:50:15
Hallo Peter,

Kurk te kust en keur.

Bedankt voor de link Gerrit  :thumbup: :thumbup:
Net op de site geweest en ik denk dat daar wel iets voor mij tussen zit.


Citaat van: PaT op vrijdag 08 september 2017, 07:16:43
Toevallig hebben we dit weekend bij de 3railforummoduleclub een discussie over wel of geen isolatie toepassen op een deel van de modules. Het was een aantal personen opgevallen dat er in bepaalde modules veel stiller gereden werd dan in de blackboxen (koppelstukken tussen de modules). Zelf heb ik de tip van Harald opgevolgd en neopreen onder mijn rails gelegd. Dat rijdt enorm stil. In de blackbox ligt geen isolatie en dan is het ineens best een kabaal.

Ik ben bang dat je bij jou hetzelfde effect gaat krijgen. Stil door je schaduwstation en dan ineen kedeng kedeng door je klimspiraal.
Maar zoals je elders tegen mij zei, "meten is weten". Even een stukje rails in je spiraal leggen en je weet of het geluid meevalt of niet.

Er zit een hoop verschil tussen het geïsoleerde stuk en het ongeïsoleerde stuk.
Door deze test ben ik geneigt als nog iets in de spiraal te leggen.


Citaat van: Ben den Hollander op vrijdag 08 september 2017, 07:31:53
De kracht van de boodschap zit 'm in de herhaling: :D


Gr, Ben.

Dat noemen ze reclame Ben  >:-D >:-D


Citaat van: basjuh1981 op vrijdag 08 september 2017, 13:19:25
En als je de baan opruimt heb je alvast wat ondervloer in voorraad voor je nieuw aan te leggen parket :-)

Ik ga er vanuit dat ik de baan niet zelf opruim Bas  8o :D


Citaat van: WouterMarklin op vrijdag 08 september 2017, 16:01:11
Ziet er fraai uit Peter. Ga zo door!  ;)

Dank je wel Wouter  :thumbup:


Vandaag kan ik helaas weinig aan de baan doen, ik mag zo een aantal uren gaan werken en vanavond lekker op de bank control Alt delete  :)
Morgen hoop ik weer verder te bouwen.

Fijn weekend allemaal.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Hallo allemaal,

In mijn ontwerp van de baan maak ik gebruik van meerdere boosters van Esu, nu had ik iets raars.

Een van de vijf boosters werd warmer dan de andere en de ventilator sloeg hierdoor steeds aan.
De boosters stonden alleen aan zonder dat er een track op aangesloten was, nu kun je in de ECoS zien wat de temperatuur en voltage per booster is.
Het bleek dat een booster zo,n 15 graden warmer werd dan de andere vier, ook als je je hand erop legt was deze ene echt veel warmer dan de rest.

Een forumlid heeft voor mij een brief vertaald naar het Duits  :thumbup: :thumbup:
De booster opgestuurd naar Esu, het heeft 14 dagen geduurd voordat hij daar was.
De douane heeft hem een tijdje vastgehouden waarvoor is mij een raadsel, maar goed op vrijdag is hij aangekomen bij Esu, meer dan een week niets gehoord maar dat vond ik niet zo erg hij was tenslotte daar aangekomen en er was voor getekend.

Wat schets mijn verbazing, na anderhalve week krijg ik een mailtje dan mijn booster weer onderweg is, de volgende dag staat hier de postbode voor de deur  :)
In het pakketje zit een andere booster en een factuur, kosten ? 0.00  :) :) :)
Wat een service

Esu verdient wat mij betreft een warme douche, de booster was zeker 6 jaar oud en waar vind je nog bedrijven die zo met hun klanten om gaan.

De booster ga ik straks weer aansluiten en testen, maar ik ga er vanuit dat dit dik in orde is.

Aanstaand weekend zitten we met een aantal mannen in Goppingen en daar staat Esu ook altijd, ik ga daar mijn complimenten overbrengen voor de zeer goede service en ik neem wat lekkers voorbij de koffie mee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
-Peter:
Idd een zeer goede service, die mensen doen wel erg hun best om de klanten tevreden te houden. :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Citaat van: degeluidsman op zondag 10 september 2017, 08:16:09
Aanstaand weekend zitten we met een aantal mannen in Goppingen en daar staat Esu ook altijd, ik ga daar mijn complimenten overbrengen voor de zeer goede service en ik neem wat lekkers voorbij de koffie mee.

Vrees dat dat lekkers al tijdens de auto rit genuttigd zal worden dan zal je toch alleen je complimenten moet geven aan Esu. :D

Even serieus goede service van Esu. :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Citaat van: h0_miessie op zondag 10 september 2017, 09:53:13
Vrees dat dat lekkers al tijdens de auto rit genuttigd zal worden
:D :-) :thumbup:
Hoe het ook afloopt met het lekkers, in ieder geval veel plezier daar!

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Peter

Dat is nu eens echte service leveren, er zijn merken die er nog veel aandoen voor hun klanten tevreden te houden.  :P
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Hallo Peter,

Mooi dat de booster weer terug is,

Met vriendelijke groet Walter
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Hi Peter,

Inderdaad een goede service van ESU.
Als techneut zou ik toch graag weten wat ze eraan gedaan hebben, staat dat op de factuur?
Veel plezier in Goppingen helaas ben ik op dat moment, voor mijn andere hobby, ergens anders (ook heel leuk).

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
 @citaat De booster is omgeruild. Wellicht dat er onderzoek komt naar het defect in de oude, maar de kans is natuurlijk ook aanwezig dat de oude gewoon weggegooid wordt.
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Hallo allemaal,


Citaat van: Jørg op zondag 10 september 2017, 08:59:17
-Peter:
Idd een zeer goede service, die mensen doen wel erg hun best om de klanten tevreden te houden. :thumbup:

Daar zouden veel fabrikanten een voorbeeld aan kunnen nemen Jorg  :)


Citaat van: h0_miessie op zondag 10 september 2017, 09:53:13
Citaat van: degeluidsman op zondag 10 september 2017, 08:16:09
Aanstaand weekend zitten we met een aantal mannen in Goppingen en daar staat Esu ook altijd, ik ga daar mijn complimenten overbrengen voor de zeer goede service en ik neem wat lekkers voorbij de koffie mee.

Vrees dat dat lekkers al tijdens de auto rit genuttigd zal worden dan zal je toch alleen je complimenten moet geven aan Esu. :D

Even serieus goede service van Esu. :thumbup: :thumbup:

Nee Mies, er gaat echt een pak koeken naar de mannen en vrouwen van Esu.
Sander neemt vast krentenbollen met kaas mee ( voor jou  :) )
Maar inderdaad een zeer goede service.


Citaat van: Dirk-Jan op zondag 10 september 2017, 10:43:08
Citaat van: h0_miessie op zondag 10 september 2017, 09:53:13
Vrees dat dat lekkers al tijdens de auto rit genuttigd zal worden
:D :-) :thumbup:
Hoe het ook afloopt met het lekkers, in ieder geval veel plezier daar!

Dirk-Jan


Dat gaat helemaal goed komen Dirk-Jan, de weerberichten zijn gunstig en we zijn met een leuk clubje mannen bij elkaar.
Meestal gaat er van alles en nog wat mee op reis, dus verhongeren zullen we niet.
Ik weet niet of stroopwafels bekend bij hun is, maar zoiets zal het gaan worden.


Citaat van: peterke33 op zondag 10 september 2017, 10:57:32
Peter

Dat is nu eens echte service leveren, er zijn merken die er nog veel aandoen voor hun klanten tevreden te houden.  :P

Dat doen ze zeker Peter, ondanks dat de booster al heel wat jaren geleden de fabriek verlaten had hebben ze het keurig opgelost.
Tevreden ben ik zeker.


Citaat van: wissels op zondag 10 september 2017, 11:44:38
Hallo Peter,

Mooi dat de booster weer terug is,

Met vriendelijke groet Walter

Altijd leuk als de postbode aan de deur staat met een pakketje Walter, nu wist ik wel wat erin zou zitten maar dat ze een andere op zouden sturen was een positieve verassing.


Citaat van: Haradigi op zondag 10 september 2017, 12:25:32
Hi Peter,

Inderdaad een goede service van ESU.
Als techneut zou ik toch graag weten wat ze eraan gedaan hebben, staat dat op de factuur?
Veel plezier in Goppingen helaas ben ik op dat moment, voor mijn andere hobby, ergens anders (ook heel leuk).

groet
Harald

Op de factuur staat alleen ? 0.00 Harald.
Wat er aan de hand was weet ik dus niet.
Veel plezier bij je andere hobby ( kantklossen ?  >:-D )


Citaat van: basjuh1981 op zondag 10 september 2017, 13:46:43
@citaat De booster is omgeruild. Wellicht dat er onderzoek komt naar het defect in de oude, maar de kans is natuurlijk ook aanwezig dat de oude gewoon weggegooid wordt.

Geen idee wat ze ermee gedaan hebben Bas, weggooien zal niet zo snel gebeuren denk ik.
Hij wordt misschien opgeknapt en net als bij mij naar iemand toegestuurd die ook een probleempje had.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Citaat van: Haradigi op zondag 10 september 2017, 12:25:32

Als techneut zou ik toch graag weten wat ze eraan gedaan hebben, staat dat op de factuur?


Ze hebben er niks aan gedaan maar omgeruild. ;)

Er is een probleem batch geweest welke ingeruild kon worden. Heb effe niet paraat wat het exact was maar het had met "veiligheid" te maken. Daar zijn fabrikanten nogal kien op.

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
 @citaat
Daar komt het wel op neer Ben, we zullen het nooit weten wat er met de andere booster aan de hand was.
Serie nummer had ik niet genoteerd dus nakijken wordt ook lastig  :?


Mvg,

Peter Degeluidsman   
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Hallo Peter,

Wat goed om te lezen dat ESU zulke goede service geeft. Nu heb je alles weer compleet.

Ik heb ook goede ervaringen met Brawa deze doen ook niet moeilijk als het om garantie gaat.

Succes met je booster. En met een  :-( lees ik dat je naar het kloppend hart gaat van onze hobby.

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
 @citaat

Hoi Ronald,

De service van Esu is helemaal top, in het verleden wel eens iets aan een loc gehad en toen kwam er een nieuwe met de postbode mee.

Mooi dat Brawa dat ook doet, zo hou je klanten meer dan tevreden  :)

Ja we gaan weer naar Goppingen, blijven een nachtje slapen.
We kijken hier reikhalzend naar uit, nog 3 dagen werken  :)

De booster ga ik zo monteren en onder spanning zetten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Hallo allemaal,

Net de booster weer gemonteerd en aangezet, de ECoS melde dat er nieuwe hardware gevonden was.
Dus het is zeker een ander exemplaar.

Nu wachten wat er met de warmte ontwikkeling gebeurd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Spannend moment Peter, maar ik ga ervan uit dat het goed zit.

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Top die service  :thumbup:
En maak je weer wat foto's  :P voor de thuisblijvers  :-(

Alvast heel veel plezier  :)
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
 @citaat @citaat

Op dit moment loopt het aardig gelijk op Ronald, ik laat het nog een uurtje aanstaan dan zal de maximale temperatuur wel bereikt zijn.

@citaat

De service is zeker TOP Barry.
Ik was dit jaar niet van plan mijn camera mee te nemen, je loopt er toch de hele dag mee te sjouwen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
 @citaat
Fotootje met gsm is ook prima hoor  :P
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Hallo allemaal,

Ik vind de test geslaagd, de temperatuur is nagenoeg gelijk zo rond de 42 graden.
De ventilator slaat nu ook niet meer aan, natuurlijk staat er niets op de baan maar het verschil met de andere boosters was zo,n 13 graden.

Ik ga de boel afsluiten en zo mijn mandje in, morgen weer bijtijds op.


@ Barry, ik denk dat dat wel moet lukken.
Ik heb nog nooit deze camera gebruikt maar ik ga mijn best doen wie weet maak ik een verslag dan het geheel.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
-Peter:
Blij te horen dat de boostertest geslaagd is, nu kan je op beide oren slapen,  :-)
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Esu krijgt warme douche.
 @citaat

Met dat slapen is het goedgekomen Jorg  :)
Maar het is fijn dat het nu weer volledig werkt.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Goppingen Ik ben er klaar voor.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Goppingen Ik ben er klaar voor.
Hallo allemaal,

Ik heb er lang naar uitgekeken en eindelijk is het zover onze jaarlijkse trip naar Goppingen.

We gaan met 4 man die kant op, 2 man zijn nog nooit in de fabriek geweest dus dat wordt een openbaring  :)
Ik zal met mijn telefoon wat foto,s maken en hier een verslag plaatsen, de grote camera blijft thuis ( net als de vrouw  8o ).

Vannacht verzamelen we hier met zijn allen en gaan om 3 uur rijden, we verwachten dan ergens tussen 9 en 10 uur aan te komen.

De beloofde koeken voor Esu staan ook klaar, verpakt in een stevig blik met een groot slot erop  :D

Hopelijk is het weer daar beter dan hier, het lijkt wel herfst en ik heb net de kachel voor het eerst weer aangezet.

Nu de laatste spullen pakken en ik ben er helemaal klaar voor en heb er superveel zin in.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Goppingen Ik ben er klaar voor.
 @citaat Ik wens jou, en je reisgezelschap, veel genoegen te Göppingen.
Re: De baan van een geluidsman- Goppingen Ik ben er klaar voor.
Veel plezier en een goede reis :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Goppingen Ik ben er klaar voor.
Veel plezier in Göppingen Peter!
Ben erg benieuwd naar de foto's uit de fabriek; ben daar nog nooit binnen geweest.
Toch ook maar eens n bezoek plannen aankomende jaren ;-)
Re: De baan van een geluidsman- Goppingen Ik ben er klaar voor.
Dag Peter,

Blij te horen dat de Booster in orde is gekomen.

Veel plezier in Goppingen.  Ikzelf ben ook nog nooit daar geweest (en ook dit jaar niet  :(). Dus net zoals je twee reisgezellen zal die eerst keer voor mij ook een openbaring zijn.
Re: De baan van een geluidsman- Goppingen Ik ben er klaar voor.
hallo Peter,

Een goede reis, en zie je foto's graag tegemoet.
Zelf ben ik er ook nog nooit geweest.

Misschien in de toekomst ??

M.vr.gr. Erwin
Re: De baan van een geluidsman- Goppingen Ik ben er klaar voor.
Hoi Peter,

goede reis en wie weet zie ik je daar wel.

Groeten Sander
Re: De baan van een geluidsman- Goppingen Ik ben er klaar voor.
Citaat van: degeluidsman op donderdag 14 september 2017, 16:34:13

Vannacht verzamelen we hier met zijn allen en gaan om 3 uur rijden, we verwachten dan ergens tussen 9 en 10 uur aan te komen.

De beloofde koeken voor Esu staan ook klaar, verpakt in een stevig blik met een groot slot erop  :D


Goede reis mannen en neem zelf wat versnaperingen mee voor onderweg 👍
Het weer hier (Aichelberg) is nu aan het opklaren. Wordt morgen vast beter dan vandaag.
Grtz Arjan
Re: De baan van een geluidsman- Goppingen Ik ben er klaar voor.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Goppingen Ik ben er klaar voor.
Hallo allemaal,

De laatste spullen zijn ingepakt, een overlevingspakket voor onderweg en het nodige om te snoepen.
Ja het is ook een snoepreisje  :)

Bedankt voor de reacties, dit wordt erg gewaardeerd  :thumbup:  :thumbup:

Nu proberen wat uurtjes te slapen en dan op pad.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Goppingen Ik ben er klaar voor.
Peter en medereizigers,

Heel veel plezier in Göppingen en dat jullie maar gezellig mogen genieten.  :D
De buit zien we wel na het weekend.

Peter, je hebt de catering weer goed voor elkaar zo te lezen  :thumbup:  ;)

Goede reis mannen.

Groet Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- Goppingen Ik ben er klaar voor.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Goppingen Ik ben er klaar voor.
 @citaat

Dat gaat helemaal goedkomen, vanmorgen ben ik seinwezen al tegen gekomen 😀

We zijn op tijd vertrokken en de reis gaat tot nu toe voorspoedig

Nog 175 km. Te gaan.


Mvg,

Peter Degeluidsman