Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 8 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Citaat van: iTom op maandag 19 juni 2017, 01:06:56
Het eerste wat ik dan denk, zijn de gebruikelijke kado's minder belangrijk, draven we niet een beetje te ver door.
Vroeger waren we blij met een asbak van klei of met een klerenhanger voor onze stropdassen die we nooit droegen.

Manmanman.... Dat is gelukkig nog ieder voor zich. Je weet niet door hoeveel mensen die hondekoppen zijn gekocht, je weet niet hoeveel ze gekost hebben en je weet niet of er bijvoorbeeld is gezegd dat Geluidsman voor zijn verjaardag dan wat minder krijgt. Ik zou dus eerst vragen alvorens te oordelen. Gun Geluidsman gewoon zijn hondekoppen of reageer niet.
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 19 juni 2017, 11:46:07
Citaat van: iTom op maandag 19 juni 2017, 01:06:56
Het eerste wat ik dan denk, zijn de gebruikelijke kado's minder belangrijk, draven we niet een beetje te ver door.
Vroeger waren we blij met een asbak van klei of met een klerenhanger voor onze stropdassen die we nooit droegen.
Gun Geluidsman gewoon zijn hondekoppen of reageer niet.

Citaat van: iTom op maandag 19 juni 2017, 01:06:56
Ik gun het een ieder van harte en hoop ook dat alle vaders vandaag een geweldige dag hebben gehad.


Daar hoort toch ook de Geluidsman bij.
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Hallo allemaal,


Citaat van: Wil Tweeendrie op zondag 18 juni 2017, 22:08:14
Hai Peter,

Gefeliciteerd met deze aanwinst. Dat zal er best schitterend uitzien.
Jeukt het niet om deze even te proberen op een ovaaltje?

groetjes

Wil Tweeendrie

Hoi Wil,

Het is een mooi geheel waar ik erg blij mee ben, ze laten rijden op een ovaaltje om het even uit te proberen wie weet.
Ik mis het rijden, zeker als ik net weer een leuk filmpje hier op het forum gezien heb.


Citaat van: Hero op zondag 18 juni 2017, 23:23:56
Post uit Munster dus. :D

Hier is de tweeling ook gearriveerd.  O:-D
Ze gaan nog wel verwend worden met een Lopi-4 en ledjes boven de stoelen.

Mvg, Robin

Hoi Robin,

Mijn tweeling komt uit Woerden vandaan  :D
Ook de mijne krijgen een andere decoders en op het lijstje voor de beurs in Houten staan ook twee V4 Esutjes  :)
En ik ga helemaal met je mee, ook led verlichting om de passagiers in het zonnetje te zetten.


Citaat van: iTom op maandag 19 juni 2017, 01:06:56
Hoe decadent gaat het worden in de toekomst en hoe ver draven we door.

Ik lees en citeer: Vandaag heb ik voor Vaderdag naast de gebruikelijke kado,s een Benelux hondekop gekregen.

Het eerste wat ik dan denk, zijn de gebruikelijke kado's minder belangrijk, draven we niet een beetje te ver door.
Vroeger waren we blij met een asbak van klei of met een klerenhanger voor onze stropdassen die we nooit droegen.

Ik gun het een ieder van harte en hoop ook dat alle vaders vandaag een geweldige dag hebben gehad.

Ik had een geweldige Vaderdag, waren uitgenodigd bij onze dochter om te komen eten en kreeg een dikke kus toen ik binnen kwam.
Toen voelde ik weer wat Vaderdag voor mij betekende.

Nu weer verder met de bouw van Duutstede.



Wat een zure reactie Tom, nu sta jij hierom bekend en ik heb voor mijzelf besloten om hier niet verder meer op te reageren.


Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 19 juni 2017, 08:14:09
Citaat van: iTom op maandag 19 juni 2017, 01:06:56
Het eerste wat ik dan denk, zijn de gebruikelijke kado's minder belangrijk, draven we niet een beetje te ver door.
Vroeger waren we blij met een asbak van klei of met een klerenhanger voor onze stropdassen die we nooit droegen.

Dat was voor mij het ultieme Vaderdaggevoel, wat helaas verdwijnt
wanneer de kinderen groot worden en naar het voortgezet onderwijs
gaan. Juist daarom heb ik de meeste van die knutsels nog steeds. :thumbup:

Overigens mag ik niet klagen hoor: heb een nieuwe hogedrukreiniger
gekregen, omdat de oude na vijftien jaar trouwe dienst de geest had
gegeven, vonden de kinderen dat Paps wel een nieuwe had verdiend!

Groeten,

Erik.

Hoi Erik,

Mijn kinderen zijn ook op een leeftijd dat de tekeningen en dergelijke veranderd zijn in uitjes met mijn beiden dochters  :thumbup:
Wij hebben hier nog een kast vol liggen met zelfgemaakte spullen, heerlijk maar hier op het forum hebben we toch meer intresse in materiaal wat met onze gezamenlijke hobby te maken heeft.

Veel plezier met je nieuwe hogedrukreiniger, handig ding in deze tijd om het terras en de auto schoon te maken.


Citaat van: h0_miessie op maandag 19 juni 2017, 09:26:58
Peter,

Heel veel rijplezier met je voor vaderdag gekregen Benelux hondekop. :thumbup:
Deze twee mooie treinen in tractie zullen straks een mooi gezicht zijn op je nieuwe baan als ze langskomen rijden. :)

Ik heb (helaas) niets gekregen voor de hobby maar wel een doos met lekkere chocolaatjes van de jongste dochter om van te smullen boven op zolder als ik lekker aan het rommelen ben en van de oudste een kaart die al boven op zolder aan de muur hangt te pronken. :)

Hoi Mies,

Het zal nog wel even duren voordat ze daadwerkelijk gaan rijden, maar ik heb het filmpje van Ben gezien dus kan ik me aardig inleven  :thumbup:

Jij bent ook verwend, misschien niet met spullen voor de hobby maar O.a. Chocola, dat heb ik trouwens ook gekregen  :)


Citaat van: Haradigi op maandag 19 juni 2017, 09:42:09
Hi Peter,

Veel plezier met je cadeaus.
Het zal bij jullie vast wel gezellig zijn geweest, bij ons ook.

groet
Harald

Dat gaat helemaal goed komen Harald  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: AlbertJan op maandag 19 juni 2017, 11:31:25
Ha die Peter.
Heerlijk als je zo verwend wordt door alle dames in huis! :D
Zelf heb ik natuurlijk ook niets te klagen met 4 "meiden"! O:-D

Veel plezier met je prachtige cadeaus.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi AlbertJan,

Vier dochters  8o ik had mijn handen al vol aan twee  :D
Met het plezier gaat het goedkomen.


Citaat van: nobody op maandag 19 juni 2017, 11:39:07
Voor zover ik weet, ben ik geen vader. Dus: Ook geen geschenken. :(

Het enige wat je dan kan doen ik jezelf in de watten leggen Wim  :)


Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 19 juni 2017, 11:46:07
Citaat van: iTom op maandag 19 juni 2017, 01:06:56
Het eerste wat ik dan denk, zijn de gebruikelijke kado's minder belangrijk, draven we niet een beetje te ver door.
Vroeger waren we blij met een asbak van klei of met een klerenhanger voor onze stropdassen die we nooit droegen.

Manmanman.... Dat is gelukkig nog ieder voor zich. Je weet niet door hoeveel mensen die hondekoppen zijn gekocht, je weet niet hoeveel ze gekost hebben en je weet niet of er bijvoorbeeld is gezegd dat Geluidsman voor zijn verjaardag dan wat minder krijgt. Ik zou dus eerst vragen alvorens te oordelen. Gun Geluidsman gewoon zijn hondekoppen of reageer niet.

Je slaat de spijker op zijn kop Dirkkie  :thumbup: :thumbup: :thumbup:



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Leuke aanwinst peter. De hondekop blijft een prachtig treinstel.
Ik zie steeds hondekoppen staan, 2 gekregen of had je er al een? Of heb ik wat gemist?
In ieder geval veel (rij)plezier ermee.
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Citaat van: degeluidsman op maandag 19 juni 2017, 17:36:30

Hallo allemaal,


Hallo Peter, :D

Citaat van: degeluidsman op maandag 19 juni 2017, 17:36:30

Ik mis het rijden, zeker als ik net weer een leuk filmpje hier op het forum gezien heb.


Als rijden je lol is waarom doe je dan geen tijdelijk paradespoor leggen? Dit vanuit het onderste station via het station daarboven. Ik begrijp dat je aan beide zijden de helix zover klaar hebt?

Als je wacht totdat je op het maaiveld bent kan het nog wel even duren en is alle olie in je lokkies verharst. ;)

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Hoi Peter.

Hoe ziet hij uit?
Welk art.nummer is het?
Veel rijplezier er mee.
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Citaat van: Ben den Hollander op maandag 19 juni 2017, 17:47:35
Als rijden je lol is waarom doe je dan geen tijdelijk paradespoor leggen? Dit vanuit het onderste station via het station daarboven. Ik begrijp dat je aan beide zijden de helix zover klaar hebt?

Dat heb ik ook gedaan, met als gevolg dat de bouw een jaar stil lag omdat ik niet kon stoppen met rijden  :D
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Citaat van: iTom op maandag 19 juni 2017, 12:52:06
Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 19 juni 2017, 11:46:07
Citaat van: iTom op maandag 19 juni 2017, 01:06:56
Het eerste wat ik dan denk, zijn de gebruikelijke kado's minder belangrijk, draven we niet een beetje te ver door.
Vroeger waren we blij met een asbak van klei of met een klerenhanger voor onze stropdassen die we nooit droegen.
Gun Geluidsman gewoon zijn hondekoppen of reageer niet.

Citaat van: iTom op maandag 19 juni 2017, 01:06:56
Ik gun het een ieder van harte en hoop ook dat alle vaders vandaag een geweldige dag hebben gehad.


Daar hoort toch ook de Geluidsman bij.

Lekker makkelijk. Dan kun je van als roepen, zolang je er maar onder zet dat je iemand iets gunt. Ik vind het behoorlijk arrogant. Bah.

ps: ik ga het topic niet verder vervuilen. Vind ik verleend voor geluidsman. Zeker als blijkt dat je bekend staat om zure reacties.
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Citaat van: rscosworth op maandag 19 juni 2017, 19:11:47
Citaat van: Ben den Hollander op maandag 19 juni 2017, 17:47:35

Als rijden je lol is waarom doe je dan geen tijdelijk paradespoor leggen? Dit vanuit het onderste station via het station daarboven. Ik begrijp dat je aan beide zijden de helix zover klaar hebt?


Dat heb ik ook gedaan, met als gevolg dat de bouw een jaar stil lag omdat ik niet kon stoppen met rijden  :D


Beide kunnen tegelijk maar dan moet je het goed aanpakken. Elke keer wat bouwen, uittesten en kijken of het voldoet geeft voldoening, althans zo werkt dat bij mij.

Gr, Ben.

edit schrijffout.
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Hallo allemaal,

Citaat van: marklintim op maandag 19 juni 2017, 17:43:29
Leuke aanwinst peter. De hondekop blijft een prachtig treinstel.
Ik zie steeds hondekoppen staan, 2 gekregen of had je er al een? Of heb ik wat gemist?
In ieder geval veel (rij)plezier ermee.

Hoi Tim,

Toen de aanbieding van Piko bekend werd zat ik in de huiskamer en zei voor de grap daar wil ik er wel twee van hebben, Saskia reageerde wat kosten ze dan.
Toen ik dat vertelde zei ze, koop er zelf een de andere krijg je van mij voor Vaderdag  :)
Ik heb er toen gelijk twee besteld.



Als rijden je lol is waarom doe je dan geen tijdelijk paradespoor leggen? Dit vanuit het onderste station via het station daarboven. Ik begrijp dat je aan beide zijden de helix zover klaar hebt?

Als je wacht totdat je op het maaiveld bent kan het nog wel even duren en is alle olie in je lokkies verharst. ;)

Gr, Ben.


Ik ga dat zeker niet doen Ben, want ik ken mezelf en dan blijf ik een rondjes rijden en komt er van bouwen weinig terecht.


Citaat van: GTIBert op maandag 19 juni 2017, 18:40:23
Hoi Peter.

Hoe ziet hij uit?
Welk art.nummer is het?
Veel rijplezier er mee.

Hoi Bert,

Het is de blauwe Benelux uitvoering 57375 is het nummer van Piko.

Citaat van: rscosworth op maandag 19 juni 2017, 19:11:47
Citaat van: Ben den Hollander op maandag 19 juni 2017, 17:47:35

Als rijden je lol is waarom doe je dan geen tijdelijk paradespoor leggen? Dit vanuit het onderste station via het station daarboven. Ik begrijp dat je aan beide zijden de helix zover klaar hebt?

Dat heb ik ook gedaan, met als gevolg dat de bouw een jaar stil lag omdat ik niet kon stoppen met rijden  :D

Daar waak ik dus voor Richard  :D

Citaat van: Dirkkie_84 op maandag 19 juni 2017, 11:46:07
Citaat van: iTom op maandag 19 juni 2017, 01:06:56
Het eerste wat ik dan denk, zijn de gebruikelijke kado's minder belangrijk, draven we niet een beetje te ver door.
Vroeger waren we blij met een asbak van klei of met een klerenhanger voor onze stropdassen die we nooit droegen.
Gun Geluidsman gewoon zijn hondekoppen of reageer niet.

Citaat van: iTom op maandag 19 juni 2017, 01:06:56
Ik gun het een ieder van harte en hoop ook dat alle vaders vandaag een geweldige dag hebben gehad.


Daar hoort toch ook de Geluidsman bij.


Lekker makkelijk. Dan kun je van als roepen, zolang je er maar onder zet dat je iemand iets gunt. Ik vind het behoorlijk arrogant. Bah.

ps: ik ga het topic niet verder vervuilen. Vind ik verleend voor geluidsman. Zeker als blijkt dat je bekend staat om zure reacties.



Je vervuild mijn topic niet Dirkkie, ik ben blij dat iemand het lef heeft er eens op te reageren op deze zure man  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Hallo Peter,

Leuke aanwinsten, maar ik mis eigenlijk een plaatje ervan. :P

Maar hiervan ga je een hoop plezier beleven. Zelf heb ik er ook 2. Helaas kan ik er maar met 1 rijden. 1 ervan is gelijkstroom.

M.vr.gr. Erwin
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
 @citaat
Hoi Erwin,

Die gelijkstroom uitvoering kun je toch ombouwen, of ze koppelen en hem als dummy mee laten rijden?

Dat plaatje hou je tegoed als de baan gereed is  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Citaat van: ikke650 op dinsdag 20 juni 2017, 18:38:05
Hallo Peter,

Leuke aanwinsten, maar ik mis eigenlijk een plaatje ervan. :P


Als Peter je niet kan helpen heb ik wel een voorbeeld plaatje voor je.
Peter heeft denk ik twee exemplaren van de voorste.Op de foto een NMBS en een NS versie.

mvg,Robin
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Hoi peter.

Ik zie nu het nummer 57575, dat is een gelijkstroom trein.
Waarom heb je daarvoor gekozen.?

Mvg Bert.
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Bert,

Volgens mij heeft Peter geen gelijkstroom versie, volgens mij is het Erwin waar je die vraag aan moet stellen.

Is een beetje verwarrend inderdaad.

Gr. Fred.
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
peter,
ah oke, duidelijk. veel plezier dan met beide hondekoppen :P

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 20 juni 2017, 18:02:45
Het is de blauwe Benelux uitvoering 57375 is het nummer van Piko.
bert, ik lees toch echt 57375 en dat is wel de wisselstroom uitvoering ;)
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Piko heeft 3 versies van de Benelux machines gemaakt: verschillende tijdperken, met of zonder keuken en dus aangepaste ramen, 2 licht frontsein of A-frontsein en zandgele band of gele band. Verder kun je in elke versie kiezen uit een NS of NMBS machine en uiteraard AC of DC. Er zijn dus 12 artikelnummers en voor zover ik weet is de versie met zandgele band met A-sein uit TPIII in de prijsdump. ;)



Bron: MCH

Peter de Geluidsman neemt het niet zo nauw maar ik ben Piet Lut.  ;) Als je twee machines wilt inzetten koop je het best 2 dezelfde uitvoeringen maar wel een NS en NMBS versie, zie het plaatje van Robin of onderstaand: mijn beide stellen met gele band / A-sein zonder keuken zijn TPIV. Koppeling is van de Roco plan V en de koersborden van Kees-Jan.



Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Hallo allemaal,

Citaat van: Hero op dinsdag 20 juni 2017, 20:27:40
Citaat van: ikke650 op dinsdag 20 juni 2017, 18:38:05
Hallo Peter,

Leuke aanwinsten, maar ik mis eigenlijk een plaatje ervan. :P


Als Peter je niet kan helpen heb ik wel een voorbeeld plaatje voor je.
Peter heeft denk ik twee exemplaren van de voorste.Op de foto een NMBS en een NS versie.

mvg,Robin

Hoi Robin,

Bedankt voor het plaatje  :) :thumbup: :thumbup:
Ik ben wel benieuwd wat dat microfoonstattief boven je baan doet ?


Citaat van: GTIBert op dinsdag 20 juni 2017, 20:43:07
Hoi peter.

Ik zie nu het nummer 57575, dat is een gelijkstroom trein.
Waarom heb je daarvoor gekozen.?

Mvg Bert.

Hoi Bert,

Ik ben bang  dat je het vekeerd gelezen hebt, ik heb twee wisselstroom modellen.


Citaat van: Marklindak op dinsdag 20 juni 2017, 20:48:56
Bert,

Volgens mij heeft Peter geen gelijkstroom versie, volgens mij is het Erwin waar je die vraag aan moet stellen.

Is een beetje verwarrend inderdaad.

Gr. Fred.


Dat klopt helemaal Fred, ik begrijp de verwarring ook maar gelukkig staan hier de wisselstroom uitvoeringen.


Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 21 juni 2017, 07:22:53
Piko heeft 3 versies van de Benelux machines gemaakt: verschillende tijdperken, met of zonder keuken en dus aangepaste ramen, 2 licht frontsein of A-frontsein en zandgele band of gele band. Verder kun je in elke versie kiezen uit een NS of NMBS machine en uiteraard AC of DC. Er zijn dus 12 artikelnummers en voor zover ik weet is de versie met zandgele band met A-sein uit TPIII in de prijsdump. ;)

Peter de Geluidsman neemt het niet zo nauw maar ik ben Piet Lut.  ;) Als je twee machines wilt inzetten koop je het best 2 dezelfde uitvoeringen maar wel een NS en NMBS versie, zie het plaatje van Robin of onderstaand: mijn beide stellen met gele band / A-sein zonder keuken zijn TPIV. Koppeling is van de Roco plan V en de koersborden van Kees-Jan.

Gr, Ben.

Hoi Ben,

Jij hebt gelijk, ik heb twee dezelfde uitvoeringen gekocht.
Met mijn ogen zie ik dat overigens toch niet, maar ieder zijn ding.


Mvg,

Peter Degeluidsman


Edit Frenkievee: afbeeldingen in laatste quote verwijderd, vanwege forumregel d8.
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Citeer

Met mijn ogen zie ik dat overigens toch niet........


Jaja..... :D

Citeer

Ik ben wel benieuwd wat dat microfoonstattief boven je baan doet ?

Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
 @citaat

Die is een stukje groter  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Correctie : Camerastatief.

Om het doorrijden in het schaduwstation achter het houten schot in te stellen zonder iedere keer om te hoeven lopen.

Mvg Robin
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
 @citaat

Helder, Hij leek toch verdacht veel op een K&M microfoonstatief  >:-D
Maar goed bedacht, zo kun je lekker blijven zitten tijdens het instellen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Dat is t ook. Alleen is er een camera opgeschroefd.  ;)
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
 :D
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- in de watten gelegd.
 :D

Gelukkig zijn mijn ogen beter dan ik dacht  :thumbup:
Ik heb kisten vol met deze statieven in mijn handen gehad, maar een camera heb ik er nog nooit opgezet ben ook meer van het geluid ( Degeluidsman he ) dus voor mij alleen microfoons op deze statieven  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Hallo allemaal,

Dit weekend was het weer niet om over naar huis te schrijven dus heb ik weer wat tijd doorgebracht op zolder.

Aan de andere kant van de kamer komt nog een spiraal, het is bijna een kopie van de eerste spiraal echter is hij een paar centimeter minder diep.

Hier moet hij gaan komen.





Nog een beetje passen en meten  :)





De draadstangen voorbereiden.








Weer passen en meten.





Het linker gedeelte is ondertussen op maat gemaakt en de eerste rails ligt op zijn plaats.





Tijd om het uitneembare gedeelte te monteren.





Weer een stukje verder, de draden voor baanspanning en terugmelding worden zichtbaar.








Aan gekomen bij de derde verdieping van het schaduwstation ( vanaf boven gerekend ).





Hier zien jullie dat de sluitingen voor het uitneembare gedeelte niet meer zichtbaar zijn, deze zitten aan de onderkant gemonteerd zodat er bovenop meer ruimte ontstaat.





Dat was hem weer voor deze keer  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.

Dat zijn flinke vorderingen, Peter  :thumbup:

Heb je de draadeinden nu wat verder uit elkaar gezet ?
Enne, veel plezier met verder knutsen  :P

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Peter,

Prachtige vorderingen van je tweede spiraal. :thumbup:
Zal een imposant gezicht zijn als beide spiralen klaar zijn. :)
Succes met de verdere bouw. :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Hi Peter,

Alweer aardig opgeschoten, wil je het goed doen gaat er toch veel tijd in zitten.
Dat lukt jou wel dus nog even en je kan rondjes rijden.   :P
succes verder

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
mooi te zien maar hoe ga je er achteraan bij raken als er wat mis gaat ?
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Ha die Peter.
Prachtig om te zien dat je met dit "prachtige" modelspoor weer flink de hoogte in schiet! :thumbup:
Natuurlijk komt na het opbouwen, al het aansluitwerk er weer bij maar, als je in dit tempo door bouwt, komt het zicht gedeelte gauw aan de beurt.

Veel plezier en succes en de vorderingen zien wij wel weer verschijnen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Hoi Peter Degeluidsman

Man dat word ook weer een spiraal waar je U kan tegen zeggen, en je pakt het gelijk ook weer grondig aan.  :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
-Peter:
Dat zijn wee serieuze vorderingen die je maakt,  :thumbup:
Is at een deur links achter op de foto's?
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Je bent goed bezig, Peter :thumbup:. Veel bouwplezier toegewenst!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Hallo allemaal,

Citaat van: Tony op zondag 25 juni 2017, 13:21:04

Dat zijn flinke vorderingen, Peter  :thumbup:

Heb je de draadeinden nu wat verder uit elkaar gezet ?
Enne, veel plezier met verder knutsen  :P

Grtz Tony

Hoi Tony,

Ik heb ze iets verder uit elkaar staan dit keer  :)
Via de mal zaten er al kleine centreer gaatjes in, maar ik heb met het opboren de boor wat meer naar de zijkant gedwongen.


Citaat van: h0_miessie op zondag 25 juni 2017, 13:24:07
Peter,

Prachtige vorderingen van je tweede spiraal. :thumbup:
Zal een imposant gezicht zijn als beide spiralen klaar zijn. :)
Succes met de verdere bouw. :thumbup:


Hoi Mies,

Voordat beiden spiralen klaar zijn is er nog een hoop ander werk wat gedaan moet worden, maar het begin is er  :)


Citaat van: Haradigi op zondag 25 juni 2017, 13:26:15
Hi Peter,

Alweer aardig opgeschoten, wil je het goed doen gaat er toch veel tijd in zitten.
Dat lukt jou wel dus nog even en je kan rondjes rijden.   :P
succes verder

groet
Harald

Hoi Harald,

Dat er veel tijd in gaat zitten is een feit, dus het rondrijden laat nog even op zich wachten.
Het heeft natuurlijk ook met het weer te maken, zoals afgelopen weekend was het prima te doen op zolder maar als de kraaien van het dak vallen zit ik liever in de tuin dan op zolder  :)


Citaat van: bellejt op zondag 25 juni 2017, 13:30:05
mooi te zien maar hoe ga je er achteraan bij raken als er wat mis gaat ?

Hoi Johnny,

Ik kan de spiraal aan de voorzijde openmaken mocht er aan de achterkant iets aan de hand zijn.


Citaat van: AlbertJan op zondag 25 juni 2017, 13:40:58
Ha die Peter.
Prachtig om te zien dat je met dit "prachtige" modelspoor weer flink de hoogte in schiet! :thumbup:
Natuurlijk komt na het opbouwen, al het aansluitwerk er weer bij maar, als je in dit tempo door bouwt, komt het zicht gedeelte gauw aan de beurt.

Veel plezier en succes en de vorderingen zien wij wel weer verschijnen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 

Hoi AlbertJan,

Aan het zichtwerk denk ik nog niet, eerst het schaduwstation afbouwen en testen.
Ik hoop aan het eind van dit jaar zover te zijn, dat is een streven maar of het ook realistisch is???


Citaat van: peterke33 op zondag 25 juni 2017, 14:09:31
Hoi Peter Degeluidsman

Man dat word ook weer een spiraal waar je U kan tegen zeggen, en je pakt het gelijk ook weer grondig aan.  :thumbup: :thumbup:

Hoi Peter,

Deze spiraal is een kopie van de andere, alleen de afmetingen zijn anders.


Citaat van: Jørg op zondag 25 juni 2017, 14:48:23
-Peter:
Dat zijn wee serieuze vorderingen die je maakt,  :thumbup:
Is at een deur links achter op de foto's?

Hoi Jorg,

Nee dat is geen deur maar een luik, daar achter liggen spullen opgeslagen die we niet vaak nodig hebben.
Achter de gipswand zit nog zo,n luik en via dat luik kan ik bij alle spullen.


Citaat van: RMW op zondag 25 juni 2017, 16:17:30
Je bent goed bezig, Peter :thumbup:. Veel bouwplezier toegewenst!


M.v.g.

Maikel (RMW)


Dank je wel Maikel  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Hallo Peter,

Gezien het weer heb je weer je je tijd doorgebracht op zolder... :P
Je gaat goed tewerk Peter, dat gaat er weer goed uitzien.  :thumbup: Ik heb vandaag ook nog wat gedaan aan mijn nieuwe treinbaan.

Ik zie graag het vervolg weer en succes komende week met de verdere bouw ervan.

Groeten Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Mooi werk weer Peter. :thumbup:

Heb je al een keer geprobeerd in de 1e spiraal te komen?


Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Dat zijn flinke draadstangen, dat gaat stevig de hoogte in.
En dan heb je die instap echt nodig !
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Hallo allemaal,

Citaat van: Varekamp op zondag 25 juni 2017, 22:07:34
Hallo Peter,

Gezien het weer heb je weer je je tijd doorgebracht op zolder... :P
Je gaat goed tewerk Peter, dat gaat er weer goed uitzien.  :thumbup: Ik heb vandaag ook nog wat gedaan aan mijn nieuwe treinbaan.

Ik zie graag het vervolg weer en succes komende week met de verdere bouw ervan.

Groeten Ronald  :)

Hoi Ronald,

Ja ik ben weer een stukje verder, heerlijk om weer eens een grote stap te kunnen maken.
De komende week staat bijna helemaal vol gepland, en daar komt de zolder niet in voor   8o


Citaat van: Wil Tweeendrie op zondag 25 juni 2017, 22:53:58
Mooi werk weer Peter. :thumbup:

Heb je al een keer geprobeerd in de 1e spiraal te komen?


Groetjes

Wil Tweeendrie

Dat heb ik nog niet geprobeerd Wil, ik stap er nu nog overheen  :D


Citaat van: Jan22 op maandag 26 juni 2017, 12:02:37
Dat zijn flinke draadstangen, dat gaat stevig de hoogte in.
En dan heb je die instap echt nodig !

Er komen 8 windingen in totaal, om op het maaiveld te komen is de hoogte rond de meter hoog.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Hoi Ronald,

Ja ik ben weer een stukje verder, heerlijk om weer eens een grote stap te kunnen maken.
De komende week staat bijna helemaal vol gepland, en daar komt de zolder niet in voor   8o

Peter,

Komend weekend komt er bij mij ook niet veel van, ik moet zaterdagmorgen naar de club. De heg moet eens flink gesnoeid worden en zondag moet ik werken wij hebben een innovatiedag van VW. Hierin showen en demonsteren wij allen nieuwste technische snufjes in de auto´s.

We houden contact.

Groeten Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
 @citaat

Hoi Ronald en alle anderen,

Druk druk druk, tja soms heb je van die momenten dat je tijd te kort komt dit herkennen we allemaal.

Mijn aankomend weekend zit dus ook vol, eerst zaterdag naar de beurs  :)
Hierna met de vrouw op stap, zondag familie activiteiten en dan is het weekend alweer voorbij.

Maar gelukkig is er deze week wel tijd voor de hobby al is het bij anderen thuis.

Vanavond ga ik bij Sander zijn baan kijken en lekker kletsen over de hobby.
morgenavond op bezoek bij een modelspoorder, daar rijden de treinen hun rondjes dus dat wordt lekker genieten.

Mijn eigenbaan staat dus heel even stil, na het weekend de draad weer oppakken in de avond uren.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Ik blijf het een indrukwekkend gezicht vinden zo'n railspiraal  :thumbup:
Ga je dat tweede spoor er later onder frommelen? Omdat het nu net lijkt of je er vooralsnog maar één spoor aansluit?
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
 @citaat

Hoi Ernst en alle anderen,

In mijn schaduwstation komen 4 verdiepingen wat je nu ziet is het onderste gedeelte.
Per verdieping wordt er een kant uit gereden, dus aan de ene kant komt de trein binnen en aan de andere kant gaat de trein er weer uit.

Vandaar dat er nu enkelspoors in de spiraal zit.

Als straks verdieping 3 erbij komt zal het hele traject dubbelspoors worden.



Gisteren met de buurman naar Houten geweest, Rond 10 uur was het redelijk rustig en konden we lekker choppen  :)

Zeker 25 bekenden tegengekomen, de meet en greet hebben we niet gehaald, druk druk druk  :)

Van Antal een aantal wagons van Gerard overgenomen, verder bij Wim Ros de bestelde decoders opgehaald.

Straks allemaal eens uitpakken en in mijn database invoeren.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- tweede spiraal in de steigers.
Dag Peter,

Prachtige vorderingen. Het blijft telkens weer smullen van jou aanpak, een schoolvoorbeeld van hoe het zou moeten zijn. :thumbup:
Ik heb een vraagje: hoe kom je van elke verdieping in je schaduwstation in je klimspiraal terecht?  Ik heb zelf daar ook al over gedacht, maar vind niet direct een goede oplossing.  Kan je het ruilplan van die aansluiting eens delen?
Re: De baan van een geluidsman- Op verzoek wintrack plaatje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Op verzoek wintrack plaatje.
 @citaat

Hoi Ivan,

Bedankt voor je motiverende woorden  :thumbup: :thumbup:

Ik heb een screenshot van een stukje schaduwstation gemaakt, hopelijk kun je hier iets mee.





Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Op verzoek wintrack plaatje.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: De baan van een geluidsman- Op verzoek wintrack plaatje.
 @citaat Wellicht ter ondersteuning van de vraag van Ivan de "standaard" oplossing voor in/uit spiraal :D

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman- Op verzoek wintrack plaatje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Op verzoek wintrack plaatje.
 @citaat

Jou plaatje is een stuk duidelijker Wico  :thumbup: :thumbup:
Ik zít altijd met paint te rommelen  :(


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Op verzoek wintrack plaatje.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Op verzoek wintrack plaatje.
Die kruising vind ik wel gevaarlijk, wat als er nu net een trein linksaf gaat op het buitenste spoor , terwijl op het binnenste spoor er een trein rechtdoor gaat?

Maar waarschijnlijk is dit geen probleem als je alles automatiseert waar ik geen ervaring mee heb  ;)

Wel zie ik dan een lange wachtijd als een trein helemaal naar beneden moet, dan is het binnenspoor al die tijd bezet?
Re: De baan van een geluidsman- Op verzoek wintrack plaatje.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: De baan van een geluidsman- Op verzoek wintrack plaatje.
 @citaat

@ Peter,

Heb het plaatje zelf ook in het verleden via het forum aangeboden gekregen. Deel het graag met anderen :). Wordt dus ook in mijn toekomstige spiraal toegepast, maar dan moet eerst mijn huis klaar zijn :P .

@ Barry,

Dit kun je inderdaad allemaal geautomatiseerd regelen (inclusief eventuele wachttijden en prioriteit van treinen).

Met vriendelijke groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman- Op verzoek wintrack plaatje.
Lekker bezig Peter 😎👍