Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Anne W, Lobomotion69 en 6 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

online
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren.
Ik snap het nu helemaal, groet, Anne W
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren.
Ziet er goed uit, Peter.

Albert.
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren.
Hallo allemaal,

Citaat van: peterke33 op zaterdag 15 april 2017, 20:49:35
Peter

Dat ziet er echt wel heel netjes uit hoor, je hebt veel voorbeelden gezien met de jaren en je kan het nu lekker mooi nabouwen  :D
en vind ze  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Klopt helemaal Peter, je ziet dingen voorbij komen en daar pak je de krenten uit  :)


Citaat van: Trainhenk op zaterdag 15 april 2017, 21:09:41
Hoi Peter,

een stukje plexiglas ervoor en je hebt een mooie vitrine met bezetmelders.
Kan zo in de huiskamer aan de muur  :-) :-)
Zal niet misstaan.


Een stukje plexiglas is wel mooi om het stofvrij te houden Henk  :) maar in de huiskamer mag niets staan wat met treinen en aanverwante artikelen te maken heeft.
De enige ( tijdelijke ) uitzondering de is Forum Taurus.


Citaat van: Jørg op zaterdag 15 april 2017, 21:45:30
-Peter:
Dat ziet er weer heel strak uit,  :thumbup: Mooie update van je baan weer.

Dank je wel Jorg  :)


Citaat van: WouterMarklin op zaterdag 15 april 2017, 22:17:24
Zeer fraai  :thumbup: :thumbup:

Dank je wel Wouter  :)


Citaat van: Kelderspoorder op zaterdag 15 april 2017, 22:22:57
Peter,

dat ziet er weer top uit :thumbup: :thumbup:

grts Freddy

Dank je wel Freddy  :)


Citaat van: iTom op zaterdag 15 april 2017, 22:28:57
Ik zeg, stil even, dit lijkt op een stilleven. :thumbup:

Dat klopt Tom, het is ware kunst  >:-D


Citaat van: Anne W op zaterdag 15 april 2017, 22:59:21
Nu snap ik waarom ik Wim R. vandaag niet in Houten zag, hij is druk bezig zijn voorraad weer op peil te brengen.....

Groet, Anne W

Dat heeft een andere oorzaak Anne, ik heb de bezetmelders en maanden in huis.
In een bestelling ( als begin ) twee loconet en twintig gewone S88 besteld natuurlijk met diode truc.
Dus ik kan nog even vooruit al zal er t.z.t. nog wel een aantal bijkomen.


Citaat van: AlbertG op zondag 16 april 2017, 07:22:32
Ziet er goed uit, Peter.

Albert.

Dank je wel Albert  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren.
Hallo Peter,

Ziet er allemaal zeer netjes uit. :thumbup: :thumbup: Als ik later zover bent zal ik je wel eens om het een en ander vragen hoe alles werkt voor mijn baan. Moet daar weer eens helemaal in verdiepen.

Had vorige keer al van Wim wat adviezen gevraagd.

M.vr.gr. Erwin
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren.
-Peter,
De ervaring leert mij, dat wat jij ook doet, het is allemaal heel doordacht en keurig volgens de regeltjes (neer)gelegd! Geweldig! Ga jij maar heerlijk door op deze  wijze, want daar leren wij allemaal van!  8) :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren.
Hoi Peter,

Ook van mij een complimentje voor de strakheid waarmee de bezetmelders worden opgetuigd. Daardoor moet het verbinden wel ontzettend soepel gaan. En ook een eventuele fout is makkelijker op te lossen.
Ik vroeg me af, heb je nog even een linkje naar baanplan?
Oh ja, en nog een andere vraag: Je hebt inmiddels een aantal Tauri staan. Zowel Roco als Marklin machines toch? Welke ben je het meest tevreden over en waarom?

Groet,

Dennis
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren.
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren.
Hoi peter ik zie dit graag, zo netjes en over zichtelijk. En straks heerlijk de draadjes aan sluiten.👍 Mvg Evert
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren.
Hallo allemaal,

Citaat van: ikke650 op zondag 16 april 2017, 10:13:18
Hallo Peter,

Ziet er allemaal zeer netjes uit. :thumbup: :thumbup: Als ik later zover bent zal ik je wel eens om het een en ander vragen hoe alles werkt voor mijn baan. Moet daar weer eens helemaal in verdiepen.

Had vorige keer al van Wim wat adviezen gevraagd.

M.vr.gr. Erwin

Dank je wel Erwin, tegen die tijd vraag je het maar hoor geen probleem dan helpen we je wel op weg.


Citaat van: GWS op zondag 16 april 2017, 10:46:47
-Peter,
De ervaring leert mij, dat wat jij ook doet, het is allemaal heel doordacht en keurig volgens de regeltjes (neer)gelegd! Geweldig! Ga jij maar heerlijk door op deze  wijze, want daar leren wij allemaal van!  8) :thumbup:

Dank voor het compliment Gerard, Klopt wel zo,n beetje ik ben jarenlang in mijn hoofd bezig geweest het een en ander voor te stellen.


Citaat van: d.vanaalst op zondag 16 april 2017, 11:38:02
Hoi Peter,

Ook van mij een complimentje voor de strakheid waarmee de bezetmelders worden opgetuigd. Daardoor moet het verbinden wel ontzettend soepel gaan. En ook een eventuele fout is makkelijker op te lossen.
Ik vroeg me af, heb je nog even een linkje naar baanplan?
Oh ja, en nog een andere vraag: Je hebt inmiddels een aantal Tauri staan. Zowel Roco als Marklin machines toch? Welke ben je het meest tevreden over en waarom?

Groet,

Dennis

Hoi Dennis ik ga er zo langzamerhand van blozen   :oops: :oops:

Aan het baanplan wordt gewerkt, dus op dit moment kan ik nog niets laten zien.

De meeste Taurussen die ik heb zijn van Marklin dat rijd over het algemeen goed, ook Roco rijd goed en soms wat beter dan die van Tante M of dit met de Taurussen ook zo is weet ik niet uit mijn hoofd.


Citaat van: evert61 op zondag 16 april 2017, 11:50:49
Hoi peter ik zie dit graag, zo netjes en over zichtelijk. En straks heerlijk de draadjes aan sluiten.👍 Mvg Evert

De vierde plaat zit in elkaar Evert en ik ben nu bezig met het aansluiten en testen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Hallo allemaal,

De eerste bekabeling naar de bezetmelders zijn aangesloten en getest.







In America hebben ze de Trump Tower, ik heb de Rosoft Tower  >:-D





Het wordt nog wel eens wat  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
-Peter:
Dat is weer zeer strak afgewerkt, en die Trump tower ziet er minder mooi uit,  >:-D
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).

De technische scenery onder de tafel is je wel toevertrouwd, Peter  :thumbup:

Grtz en geniet van het knutselweer !

Tony
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
 @citaat @citaat

Dank je wel Jorg, ik denk dat Wim best trots is op zijn eigen Tower  >:-D

@citaat

Dat is een mooie kreet Tony technische scenery  :thumbup: :thumbup: die houden we erin.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Hoi Peter

Zo dat word netjes weggewerkt bij jou, maar dat is je droombaan en dan doe je het gelijk goed.  :)
Het is een genot om naar te kijken, ik ben zelf niet zo thuis in de electronica  :?
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Peter,

Paar dagen niet thuis geweest nu pas tijd om goed je bijgekomen berichten te lezen.
Maar het ziet er allemaal verzorg uit hoor daar kan ik nog veel heel veel van leren. :)
Ga zo door met het maken van je droombaan. :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
 @citaat @citaat

Hoi Peter,

Dit zijn alleen maar draadjes, dat heeft niets met elektronica te maken daar snap ik namelijk ook niets van.
Ja alles wat ik doe probeer ik in een keer goed te doen, of dat ook lukt ?


Citaat van: h0_miessie op maandag 17 april 2017, 14:20:51
Peter,

Paar dagen niet thuis geweest nu pas tijd om goed je bijgekomen berichten te lezen.
Maar het ziet er allemaal verzorg uit hoor daar kan ik nog veel heel veel van leren. :)
Ga zo door met het maken van je droombaan. :thumbup:

Hoi Michel,

Het is zeker de bedoeling om de ingezette weg voort te zetten, ik ben nu de boel hier weer eens aan het opruimen zodat ik de volgende keer weer schoon kan beginnen.
Een mens maakt best wat troep als hij bezig is  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
De verleiding om alles snel af te raffelen is altijd erg groot in deze fase.... Want je wil zo snel mogelijk rijden...

Echter dit ziet er weer erg netjes uit. Hou dat vol!

Gr Richard

Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Hoi Peter, dat ziet er erg netjes uit. Petje af dat je een dergelijk project aandurft. Zelf ook opnieuw begonnen maar zo groot als bij jou wordt het zeker niet. Ik merk wel dat ik ook nu wat gestructureerder werk. Je leert toch van eerdere fouten.

Veel succes.

Gr henk
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Hoi Peter,

Ziet er goed uit man.
Zie ik nu goed dat je op de groene draden iets van een kapje gezet heb?

Henk
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Hallo allemaal,

Citaat van: rscosworth op maandag 17 april 2017, 17:57:47
De verleiding om alles snel af te raffelen is altijd erg groot in deze fase.... Want je wil zo snel mogelijk rijden...

Echter dit ziet er weer erg netjes uit. Hou dat vol!

Gr Richard



Hoi Richard,

Ik hou er rekening mee dat er de komende maanden zeker niet gereden kan worden, misschien wordt het wel volgend jaar  8o

Gelukkig heb ik twee vrienden om de hoek wonen waar de treinen binnenkort gaan rijden dus daar kan ik me shot rijdende treinen halen  >:-D


Citaat van: ÖBB op maandag 17 april 2017, 19:00:57
Hoi Peter, dat ziet er erg netjes uit. Petje af dat je een dergelijk project aandurft. Zelf ook opnieuw begonnen maar zo groot als bij jou wordt het zeker niet. Ik merk wel dat ik ook nu wat gestructureerder werk. Je leert toch van eerdere fouten.

Veel succes.

Gr henk

Hoi Henk 1,

Tja na jaren geestelijke voorbereiding ben ik nu erg gemotiveerd om deze baan te bouwen.
En dat wil ik netje en overzichtelijk doen, het hoeft volgende maand gelukkig niet klaar te zijn  :)


Citaat van: Trainhenk op maandag 17 april 2017, 19:59:24
Hoi Peter,

Ziet er goed uit man.
Zie ik nu goed dat je op de groene draden iets van een kapje gezet heb?

Henk

Hoi Henk 2,

Dat zijn adereindhulsjes, die maken van een soepele kabel een massief staafje.
Dan gaat het makkelijk in de aansluitklemmen en kunnen er geen koperen draadjes tegen elkaar aankomen.


Mvg,

Peter Degeluidsman


Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
 B) Peter, dat ziet er allemaal bijzonder gelikt uit. :thumbup:
Ik snap niet zoveel van al die elektrieke hightech, maar ik zie wel dat je het keurig en op de juiste wijze in/opbouwt.

Citaat van: degeluidsman op maandag 17 april 2017, 20:53:17
Ik hou er rekening mee dat er de komende maanden zeker niet gereden kan worden, misschien wordt het wel volgend jaar  8o
:o) Nou, dan huur ik je niet in voor elektrieke klussies, erg vlot ben je niet. >:-D

Dirk-Jan
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Mooie tower die Trump euh Rosoft tower.

Gr dennis
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Hallo allemaal,

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 18 april 2017, 08:48:48
B) Peter, dat ziet er allemaal bijzonder gelikt uit. :thumbup:
Ik snap niet zoveel van al die elektrieke hightech, maar ik zie wel dat je het keurig en op de juiste wijze in/opbouwt.

Citaat van: degeluidsman op maandag 17 april 2017, 20:53:17
Ik hou er rekening mee dat er de komende maanden zeker niet gereden kan worden, misschien wordt het wel volgend jaar  8o
:o) Nou, dan huur ik je niet in voor elektrieke klussies, erg vlot ben je niet. >:-D

Dirk-Jan

Hoi Dirk-Jan,

Zo hightech is dit toch niet hoor  :)
Het is wel belangrijk dat je alles netjes en overzichtelijk monteerd, dan kun je bij een eventuele storing snel problemen te lijf gaan.

Jammer dat je me niet in wil huren, ik kan wel een extra zakcentje gebruiken  >:-D


Citaat van: dennisreij op dinsdag 18 april 2017, 10:51:03
Mooie tower die Trump euh Rosoft tower.

Gr dennis

Dat vind ik ook Dennis, die heeft meneer Trump niet  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Zit ik net weer eens een beetje je draadje bij te lezen, zie ik de 4e 3railforum Taurus!  8o Dat is wel even kwijlen! Onlangs die van Sascha van dichtbij mogen bekijken en man man, wat is die mooi.
Dan word ik wel nieuwsgierig, heb je gewoon aan Lokpaint gevraagd of hij een vierde wilde maken of is dit op een andere manier gegaan?

Geniet er van Peter!
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Hoi Patrick,

Ja het is een super mooie loc, hij staat op dit moment in de huiskamer en als ik er langsloop krijg ik een lach op mijn gezicht.

Het maken van deze 4e loc is op een iets andere manier gegaan  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
En kan/mag je dat ook met ons delen hoe dat gegaan is dan, Peter?
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Dat is toch wel bijzonder >:-D

Maar ik ben blij dat de lok jou ook zo leuk vind dat hij ervan gaat lachen :D :D

Groeten Sander
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
 @citaat @citaat

Ik kan daar niet te veel over zeggen Patrick, het enige wat ik weet is dat ik de 4e heb en er nog een 5e als laatste gemaakt wordt en deze is al vergeven.

Citaat van: Seinwezen op woensdag 19 april 2017, 18:47:28
Dat is toch wel bijzonder >:-D

Maar ik ben blij dat de lok jou ook zo leuk vind dat hij ervan gaat lachen :D :D

Groeten Sander

Jaja die automatische spelling doet af en toe gekke dingen  >:-D >:-D >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Hallo allemaal,

Alle bezetmelders van het onderste schaduwstation zijn aangesloten en werken correct  :)

Ik wil aankomend weekend beginnen met de eerste spiraal, een aantal voorbereidingen heb ik al getroffen dus dat wordt een sprong in het diepe  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Peter,

Dat zijn goede berichten dat alle bezetmelders naar behoren werken. :thumbup:

Als ik het begin van je gebouwde baan zie gaat het helemaal goed komen met je spiraal succes met de bouw hiervan. :)
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
-Peter:
Dat gaat weer een hele uitdaging worden die helix, maar jou kennende gaat het allemaal goed komen,
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
 @citaat @citaat

Hoi Michel,

Het is fijn dat het allemaal werkt zoals ik in gedachten had, dit kan ik weer afstrepen van mijn lijstje  :)

Een spiraal bouwen is weer een nieuwe tak van sport, maar ik ga gewoon beginnen en dan zie ik wel wat eruit komt  >:-D


@citaat

Hoi Jorg,

Het is zeker een uitdaging, maar er staan genoeg mooie voorbeelden op het forum om de boel een beetje af te kijken.
Ik ga mijn best doen er iets moois van te maken.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Citaat van: degeluidsman op donderdag 20 april 2017, 21:01:29
Een spiraal bouwen is weer een nieuwe tak van sport, maar ik ga gewoon beginnen en dan zie ik wel wat eruit komt  >:-D

Peter,

Goegel eens op Gleiswendel.xls.
Is een excel-bestandje waarmee je de grootte van je cirkel kunt berekenen.
Ik heb het bestandje zelf ook dus ik kan je het mailen als je dat wilt.

Henk
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
 @citaat

Hoi Henk,

Dank voor de info  :thumbup: :thumbup:
Dat bestandje was mij bekend, staat zelfs ergens op mijn computer opgeslagen.

Ik ben er wel eens mee aan het stoeien geweest maar kwam er niet helemaal uit met mijn ideeën.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Hallo Peter,

Afgelopen week ziek op bed gelegen en had nergens puf voor.  :cry: :cry:
Gelukkig gaat het nu beter en heb ik weer je draadje doorgelezen. Je hebt een geweldige loc erbij met dito wagons, supergaaf.
Ik las ook dat je nu bezetmelders gebuikt van Rosoft, had je daar een speciale reden voor?
Je moet niet te netjes werken hoor, anders krijg je straks dat de mensen meer gaan kijken naar je afwerking dan dat ze naar je treinen kijken....  >:-D >:-D

Zonder dollen, ziet er top uit.. :thumbup:

Groeten Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Hallo Peter,

Ben benieuwd naar de bouw van je helix. Moet er zelf ook nog als ik zover bent 1 bouwen.
Ga je ook hiervan foto's plaatsen ?

En dat excel bestand heb ik ook, maar is toch niet zo moeilijk ?

M.vr.gr. Erwin
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bezetmelders monteren, de eerste draden ( Foto,s ).
 @citaat @citaat

Hoi Ronald,

Minder een weekje op bed, maar zo te lezen ben je weer de oude  :)
Ik gebruik Rosoft producten om twee redenen, de materialen zijn technisch DIK in orde en zien er goed uit, daarnaast is de prijs erg scherp  :thumbup: :thumbup:

Oh ja, levenslange garantie en de service van Wim is TOP.

Netjes werken zit bij mij in het bloed, daar kan ik niets aan doen  :D


@citaat

Hey Erwin,

Wat er nu voor mij met het programma niet helemaal lekker ging weet ik niet meer, ik dacht dat ze uitgingen van alleen cirkels en mijn spiralen worden ovaal.

Maar ik ben lekker bezig en heb er een goed gevoel over, foto,s heb ik natuurlijk gemaakt.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Hallo allemaal,

Vandaag een start gemaakt met de eerste spiraal, en in de huiskamer de rails uitgelegd om de maten op papier te zetten.
Gisteren van mijn bezoek een mooie Marklin rolmaat gehad dus die werd gelijk aan het werk gezet.





Ik heb besloten om met twee wat grotere stukken hout te werken, hier een helft waar de rails op gelegd worden om af te tekenen.
Tussen deze twee helften komt straks nog een recht stuk want de spiraal wordt ovaal.











De lijnen zijn uitgezet  :)








Gelijk maar de hele linkerkant gezaagd, de bovenste plaat gebruik ik als mal.








Het geheeld komt op draadeinden te staan, een lange tijd terug heb ik van een treinen maatje uit Rotterdam een behoorlijke voorraad gehad  :)

Deze draadeinden komen in stukjes balk van 44 x 44 mm. te staan.





Aan de onderkant wordt een inslagmoer geplaatst.





Draadeind erin  :)











Zo, het eerste gedeelte kan geplaatst worden.







voor de oplettende kijker  :) de linkerkant van de plaat is rond gezaagd, want de doorgang ( deur zit links ) werd wat krap  :D


Voor vandaag is het mooi geweest, morgen weer een dag  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
-Peter,
Dat gaat bij jou "als een speer"!  8) Mooi werk en dat gaat weer als vanouds 'helemaal keurig en op maat'! Eigenlijk zijn we niet anders van jou gewend!  :thumbup:
Met die "M"rolmaat gaat het nu een stuk sneller! Ja, maar nu gaat de constructeur een pauze inlassen!  >:-D
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
-Peter:
Dat is weer een knap staaltje helixbouw,  :thumbup: Goede planning is het halve werk.
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Natuurlijk! Maar onze Peter levert gaan 'half werk'! >:-D :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Peter

Dat word een degelijk spiraal zoals je baan dat kan er jaren tegen.  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Vakwerk, vakman. Succes met het vervolg.
Ik blijf dit graag volgen.

Albert.
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Hoi peter

Begin ziet er goed uit, ga je nog een uitschuifbaar deel maken voor de bereikbaarheid?

Groet, Koos
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Peter,

Mooie vorderingen aan je baan.
De basis van het spiraal ziet er mooi en degelijk uit. :thumbup:
Nu heb je een mooie Märklin rolmaat gekregen maar toch zie ik die oude nog op de foto staan. :D
Ik snap het wel ook jij wilt je Märklin spullen mooi houden. :D :D

Ik blijf je updates volgen want ze zijn een lust voor het oog.
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
-Michel:
Die oude rolmaat is wel een van Stanley power lock, das kwaliteit,  >:-D
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Hoi Peter,

Wat een mooie spiraal wordt dat. Slim gevonden van je met die klossen onderop  :thumbup: :thumbup:
Ik ben benieuwd naar de volledige spiraal.....kan niet wachten  :D :D

Groeten Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Ha die Peter.
Mooi om de bouw van deze grote "spiraal" te volgen. :thumbup:
Deze zal zeker, gezien jouw grondige aanpak, weer een mooi voorbeeld om na te volgen worden! :D

Veel plezier en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Hallo Peter,

Ziet er super uit. Goed bedacht met de blokjes aan de onderkant. Ziet er allemaal degelijk uit. :thumbup: :thumbup:

En volgens mij was inderdaad die excel alleen voor ronde helixen. Die van mij wordt later ook ovaal.
Dus erg leuk om je te volgen. :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.

Het is spiralenhelixweekend geloof ik !

Ziet er goed uit, Peter  :thumbup: en een hele puzzel daar op die tafel  :D
Ben benieuwd, wanneer de eerste Taurustestritten gemaakt worden.

Veel plezier met verder knutsen !

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De eerste spiraal is in de maak.
Hallo allemaal,

Leuk al die positieve reacties, dat geeft de burger weer moed om verder te bouwen  :thumbup:


Citaat van: GWS op zaterdag 22 april 2017, 16:02:47
-Peter,
Dat gaat bij jou "als een speer"!  8) Mooi werk en dat gaat weer als vanouds 'helemaal keurig en op maat'! Eigenlijk zijn we niet anders van jou gewend!  :thumbup:
Met die "M"rolmaat gaat het nu een stuk sneller! Ja, maar nu gaat de constructeur een pauze inlassen!  >:-D

Hoi Gerard,

Ik probeer de vaart er een beetje in te houden, maar als ik geen zin heb gebeurd er niets ( komt gelukkig weinig voor  :) ).
Op maat werken is voor mij een must, ik moet er de nodige jaren mee doen en iritatie dat iets niet goed of mooi is wil ik voorkomen.


Citaat van: Jørg op zaterdag 22 april 2017, 16:04:34
-Peter:
Dat is weer een knap staaltje helixbouw,  :thumbup: Goede planning is het halve werk.

Dank je wel Jörg,

Het is zeker geen haast klus en ik probeer het goed te plannen.


Citaat van: peterke33 op zaterdag 22 april 2017, 16:24:01
Peter

Dat word een degelijk spiraal zoals je baan dat kan er jaren tegen.  :thumbup:

Dank je wel Peter,
Het is zeker de bedoeling dat dit jaren staat  :)


Citaat van: AlbertG op zaterdag 22 april 2017, 17:25:06
Vakwerk, vakman. Succes met het vervolg.
Ik blijf dit graag volgen.

Albert.

Hier moet ik van  :oops: Albert, ik ben geen timmerman maar bedankt voor het compliment.


Citaat van: KdeB op zaterdag 22 april 2017, 17:46:36
Hoi peter

Begin ziet er goed uit, ga je nog een uitschuifbaar deel maken voor de bereikbaarheid?

Groet, Koos

Hoi Koos,

Ja er komt een uitneembaar gedeelte, aan de voorkant van de foto net na de ronding komt het uitneembare gedeelte te zitten.


Citaat van: h0_miessie op zaterdag 22 april 2017, 21:03:14
Peter,

Mooie vorderingen aan je baan.
De basis van het spiraal ziet er mooi en degelijk uit. :thumbup:
Nu heb je een mooie Märklin rolmaat gekregen maar toch zie ik die oude nog op de foto staan. :D
Ik snap het wel ook jij wilt je Märklin spullen mooi houden. :D :D

Ik blijf je updates volgen want ze zijn een lust voor het oog.

Ik wilder de Marklin rolmaat nog even netjes houden Michel  :)


Citaat van: Varekamp op zaterdag 22 april 2017, 21:07:09
Hoi Peter,

Wat een mooie spiraal wordt dat. Slim gevonden van je met die klossen onderop  :thumbup: :thumbup:
Ik ben benieuwd naar de volledige spiraal.....kan niet wachten  :D :D

Groeten Ronald  :)

Hey Ronald,

De volledige spiraal zal nog wel even duren, ik ga nu eerst van verdieping 4 naar 3 zodat dat gedeelte gebouwd kan worden.
Dan komt er aan de andere kant nog een spiraal en hier moet hetzelfde gebeuren.
Voor ik dus boven ben zijn we wel een paar maanden verder  :)
Dus als je nog even geduld hebt  :D


Citaat van: AlbertJan op zondag 23 april 2017, 09:16:38
Ha die Peter.
Mooi om de bouw van deze grote "spiraal" te volgen. :thumbup:
Deze zal zeker, gezien jouw grondige aanpak, weer een mooi voorbeeld om na te volgen worden! :D

Veel plezier en succes met de baanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi AlbertJan,

Het is altijd leuk als je eigenbaan als voorbeeld dient voor anderen, maar ik kijk ook dingen af en combineer het een en ander.

Het motiveert geweldig om de baan stukje bij beetje te zien groeien.


Citaat van: ikke650 op zondag 23 april 2017, 09:32:34
Hallo Peter,

Ziet er super uit. Goed bedacht met de blokjes aan de onderkant. Ziet er allemaal degelijk uit. :thumbup: :thumbup:

En volgens mij was inderdaad die excel alleen voor ronde helixen. Die van mij wordt later ook ovaal.
Dus erg leuk om je te volgen. :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin

De blokjes worden straks aan de vloer vastgemaakt Erwin om meer stevigheid te krijgen, maar eerst moet de basis goed staan voordat ik dat kan doen.


Citaat van: Tony op zondag 23 april 2017, 09:41:30

Het is spiralenhelixweekend geloof ik !

Ziet er goed uit, Peter  :thumbup: en een hele puzzel daar op die tafel  :D
Ben benieuwd, wanneer de eerste Taurustestritten gemaakt worden.

Veel plezier met verder knutsen !

Grtz Tony

Ik denk dat je gelijk hebt Tony, het is ook echt hobby weer  :)
Die puzzel is van Saskia, die was minder blij omdat ze niet verder kon  8o


Mvg,

Peter Degeluidsman