Hallo allemaal,
Netjes !
Dank je wel Wim

Strak

Net als het baasje Cees

Erg fraai Peter. 
Gr.
René
Dank je wel René

-Peter:
Prachtig werkje, mooi strak, 
Dank je wel Jorg

Ziet er zeker strak uit en nu maar hopen dat het stof niet te lang wordt vastgehouden want stof ophoping wil niemand in huis hebben.
Dank je wel Tom, maar om nu een foto van onder je baan mee te sturen

Zo kom je nooit van je stoffige imago af

geintje moet kunnen.
Ziet er strak uit! Het lijkt mij best wat werk zo. Hoewel mijn werkwijze met gaatjes boren en de kabels aan de onderzijde door een boekbinder-gootje leiden ook tijdrovend is. De blauwe draad vervangen is een goed idee! Vroegah in het analoge tijdperk had je de blauwe draden met de groene stekker en de rode stekker. Was ook altijd een gedoe waarbij menigmaal de draden verkeerd om zaten
.
De stickers op de rails vind ik ook een goed idee. Op die manier kun je ze ook van de zijkant aflezen in het schaduwstation. Zeker bij de aanleg en bij het inrichten van bijv. Koploper erg praktisch om te weten waar die melders zitten.
Hoe houd je de bos van groene terugmeld-draden en de bedrading van de wisselbesturing uit elkaar? Doe je daar een label aan?
Hoi Henk,
Het is zeker tijdrovend maar erg overzichtelijk en bij storingen kan ik er makkelijk bij.
De draden liggen los in de sleuven.
De stickertjes gaan er weer vanaf, dit is van tijdelijke aard.
Daar heb ik een ander idee voor in mijn hoofd, dit komt later.
De draadbundels komen op als groepje bij elkaar naar voren toe, dit is niet gelabeld maar makkelijk te meten voordat ze aangesloten worden.
Het aanpassen van de draden die naar de wissels lopen is een stuk overzichtelijker en kan ineens goed aangesloten worden.
Hoi Peter.
Prima en mooie manier van werken en daarbij erg overzichtig! 
Platen inzagen is misschien wel even wat werk maar de kabels zitten dan gelijk mooi gescheiden en vlak in de plaat.
Waarom vlecht je de kabels ook nog of id dat gewoon voor extra (stroom)zekerheid?
(eerder hoorde en zag je dit veel maar ik dacht dat dit achterhaald was)
Veel plezier en succes met deze prachtige baanbouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Hoi AlbertJan,
De kabels ( alleen bij de wissel aandrijvingen ) vlecht ik zodat er een kabel ontstaat per aandrijving.
Verder heeft het technisch geen voor of nadeel.
Hoi Peter
Zo je eerste rails liggen al mooi op hun plaats, en de draden zijn inderdaad mooi weggewerkt op die manier.

Verder kan ik niets zeggen dan dat het mooi gaat worden.

Dank je wel Peter, ik doe mijn best er iets moois van te maken.
Peter,
Het ziet er strak en zeer goed verzorgd uit wat je laat zien. 
Draden zijn zo mooi weggewerkt en het oogt heel ordelijk zo in de groene platen. 
Zal dit in mijn overweging meenemen in mijn beslissing net als Tony zijn antwoord over het stof gedeelte wat toch wel positief was meenemen.
Succes met de verdere bouw van je nu al prachtige baan.
Hoi Michel, gelukkig kun jij nog even nadenken over de isolatie op je baan.
Ik ben er in ieder geval op dit moment tevreden over

Ziet er strak uit Peter.
Gr Dennis
Dank je wel Dennis.
De moeite waard, Peter 
Grtz Tony
Daar doe ik het ook voor Tony, veel werk maar dan heb je ook wat.
Peter,
Ziet er goed uit.
Maar wil je toch wat "stof" tot nadenken geven.
Het lijkt erop dat je de bedrading aan de onderzijde laat lopen. Het is handiger om de bedrading aan de bovenzijde of de zijkant laat lopen. Mocht je namelijk een probleem hebben, kan je er makkelijker bij. Geloof mij, met zo laag boven de vloer heb je daar profijt van, weet ik uit ervaring.
Ander punt, ik haal dit niet uit de foto. Maar heb je een bepaald traject voorzien van 1 voedingsaansluiting of meer dan 1? In het eerste geval raadt ik aan een tweede aansluiting te maken. Ik heb zelf aan het begin en het einde van het traject een aansluiting. Mocht er één falen, de kans is wel heel klein, heb je niet meteen een probleem. Lange trajecten worden bij mij op meer plekken gevoed.
Maar ga zo door. 
Hoi Olav,
Het is nog niet af, de bedrading komt straks samen in een lasdoos, hierop wordt de ringleiding aangesloten.
De bekabeling komt aan de voorkant te lopen, dat je de draden nu onder de tafel ziet weglopen is puur toeval, er zit nog niets op aangesloten op dit moment.
In totaal komen er 48 stroom aftakkingen per verdieping, op iedere 120 cm. Wordt de rails met de ringleiding verbonden.
Dat heb je netjes gedaan!
Dank je wel Rscosworth
Mvg,
Peter Degeluidsman