Hallo allemaal,
Het is weer tijd voor een update.
De railzen liggen in het schaduwstation op zijn plaats maar dan ben je er nog niet, de railzen dienen voorzien te worden van baanspanning ook voor de wissels en terugmelders is bekabeling nodig.
Dit wilde ik netjes wegwerken in ( jawel
) de groene platen.
Op de juiste plaatsen met een invalzaag sleuven gezaagd om de draden in te leggen.
Omdat dit nogal troep geeft heb ik al het zaagwerk in de schuur gedaan zodat de zolder schoon blijft.
Na het zagen ziet de plaat er zo uit.
Onder de rails wordt het al wat duidelijker.
Even testen met de originele wissel bekabeling, die ik straks ga aanpassen.
Omdat ik twee blauwe draden en een gele die standaard aan een wisselaandrijving zit niet handig/duidelijk vind, wordt de middelste blauwe draad vervangen door een witte.
De draden worden gesoldeerd en voorzien van krimpkous.
Tevens worden de draden gevlochten, zodat er een kabel ontstaat.
Voor trekontlasting gebruik ik hete lijm.
Zo komt het er dan uit te zien.
De terugmeld draden en baanspanning gaan op de zelfde manier gemonteerd worden.
De stickertjes op de rails geven de scheidingen van melders aan, de lengte van een spoor wordt precies door 4 of 8 gedeeld ( blokken ).
Deze scheidingen zitten dus niet op de plek waar de railzen gekoppeld worden maar ergens midden in de rails waar de dremel is ingezet.
Ik ga zo de gehele plaat doen.
Als alles op zijn plaats ligt ga ik de baanspanning koppelen aan de ringleiding, daarna iets doen met de groene draden die voor de terugmelding gaan zorgen.
Mvg,
Peter Degeluidsman