Hallo allemaal,
Wat een hoop reacties
Citaat van: KdeB op zondag 05 maart 2017, 16:59:31
Peter
Wat ziet dit er goed uit, prachtige opstel lengtes wat je goed kan zien met de olietrein die op het spoor staat.
Veel plezier en geduld met bouwen.
Groet
Koos
Dank je wel Koos, de totale lengte per spoor is zo,n 10 meter.
Deze zijn dan weer onderverdeeld in 4 blokken, in de onderste twee verdiepingen is het langste spoor onderverdeeld in 8 blokken voor de korte treinen.
Citaat van: Wilco69 op zondag 05 maart 2017, 17:08:43
Peter, ik zou de ecos wel aansluiten, dan kun je meteen controleren of alle rails goed stroom doorgeven.....
De ECoS heeft er gisteren even aangehangen en de eerste trein heeft dus gereden Wilco
De stroomtoevoer viel niets tegen, natuurlijk reed het niet 100% lekker maar wat wil je ook met vuile rails en een aansluitpunt.
Citaat van: Varekamp op zondag 05 maart 2017, 17:11:17
Goedemiddag Peter,
Wat een gigantische baan ga je maken, echt een super uitdaging hoor...
Ik heb zo af en toe gekeken op het forum naar diverse vorderingen, maar vaak kwam het er niet van om uitgebreid te lezen. Mijn nieuwe functie op mijn werk vreet veel tijd en ik ben ook veel weggeweest voor mijn werk. Ik ben in de spaarzame uurtjes ook eens wat gaan doen. Zoals ik je al eens verteld heb (toen we elkaar spraken vorig jaar bij HIP) ben ik zo langzamerhand ook begonnen met mijn nieuwe modelbaan.
Als ik wat meer tijd heb, ga ik een nieuw draadje starten op het forum. Maar nu genoeg over mezelf, wat jij hier laat zien wordt van topklasse. Geweldig hoe jij nagedacht hebt over je lichtplan voor je baan is super!! Natuurlijk kan je veel systemen kopen tegenwoordig, maar zoals je al schreef, dat gaat aardig in de papieren lopen.
Fijn dat je goede ervaringen hebt met dat groene isolatieplaat, dat is een mooi alternatief voor kurk (en de nodige potten lijm).
Als ik je bouwwerk bekijk komen er dan 3 niveau's? Dan mag je wel de nodige meters C-rails gaan scoren...
Het is zeker aan te raden om op de trajecten die je aangelegd hebt, daarop test te rijden, dan weet je zeker dat alles goed is aangesloten.
Veel succes met het vervolg en ik zal zeker je vorderingen blijven volgen.
groeten Ronald
Leuk dat je ook begonnen bent met je eigen baan Ronald, ja er gaat best veel tijd zitten in werken ik weet er alles van
De groene platen bevallen me uitstekend, en zoals je zegt veel goedkoper dan kurk.
Kurk ga ik waarschijnlijk wel gebruiken op het maaiveld maar zover ben ik nog lang niet.
Er komen 4 niveau,s in totaal, de meeste rails is al in huis en dat zijn honderden meters
Voordat er een niveau op komt wordt alles grondig getest.
Citaat van: Pjedro2 op zondag 05 maart 2017, 17:57:05
Ha, Naamgenoot,
Het was wel een prima dat gisteren, met het filosoferen over het sporenplan.
Grappig dat de spiraal weer terug gezet gaat worden conform het eerste sporenplan.
Dat levert net even wat meer rij mogelijkheden op nu.
Ik snap dat je benieuwd bent naar het nieuwe sporenplan, maar ik heb ook mijn eigen beslommeringen natuurlijk.
Maar de planning is dat het tegen het einde van de week wel wat leuks kan opleveren.
Ik beloof nog niets, maar probeer het wel!
De plaatjes zien er weer vreselijk goed uit. Het ligt er strak bij.
Ik hoop dat het niet al te lastig(veel werk) gaat worden om 2 bielsjes in lengte te korten.
(uitwisselen van een 24188 met een 24172 om de wisselstraat niet meer tegen de wand aan te laten liggen).
hihi vergeet niet goed te testen, maar dat weet jij zelf ook wel.
Met vriendelijke groet,
Peter
Het heeft geen haast Peter, ik kan met jou informatie de komende tijd vooruit.
Testen ga ik langdurig doen
het was leuk dat er even een trein gereden heeft maar die zit alweer in de doos anders ben ik meer aan het spelen dan bouwen
Citaat van: GWS op zondag 05 maart 2017, 18:17:48
-Peter,
Ik sta er helemaal perplex van! Kan geen woord uitbrengen en daarom schrijf ik maar wat op! Ik ben heel erg nieuwsgierig naar jouw volgende update, want over deze kan ik kort zijn: woorden schieten mij te kort! :-)Ben eigen nog nieuwsgieriger naar wat voor scenery jij op jouw baan gaat maken! Daar kunt je nog heel lang over zitten denken!
Toch veel suk6 en de bouwmarkt ziet jou heel graag komen!
Ik de bouwmarkt kom ik niet veel Gerard, ik ga liever een dorpje verderop naar de echte vakman.
Met scenery zijn we nog helemaal niet bezig, al is het thema bij ons wel bekend
Citaat van: h0_miessie op zondag 05 maart 2017, 18:36:14
Peter,
Mooie vorderingen aan je baan.
De sporen zijn mooi lang dus kan je lekker veel materiaal kwijt.
Succes met de verdere bouw en kom maar snel weer met een update.
Het moet niet op werken gaan lijken Michel
De volgende update zal nog wel een paar dagen op zich laten wachten, er moet ook nog gewerkt worden
Citaat van: peterke33 op zondag 05 maart 2017, 18:47:08
Hoi Peter
Dat gaat een baan worden met heel veel spoor of slaag ik de bal mis nene geintje Peter
Op foto 2 zie ik sporen zo raar liggen of is dat een vertekend beeld van me, mss had je de wissels in het rechte stuk gelegd maar dan denk ik dat je maar aan 5 sporen komt en geen 6.
6 sporen breed is echt wel knap, dat merk ik hier ook met 5 sporen rangeerstation.
Het zijn 6 sporen naast elkaar Peter, we zijn nog een beetje aan het stoeien met het ontwerp aan die kant maar je moet ergens beginnen.
Als het niet bevalt kunnen we het altijd weer aanpassen.
Citaat van: EKdesign op zondag 05 maart 2017, 19:15:10
Hoi Peter,
Al ben ik zelf weinig met de hobby bezig de laatste tijd, het forum volgen doe ik wel.
Ook wilde ik je suc6 wensen met de bouw van je baan, ik weet hoelang je hier naar hebt uitgekeken en dat je eerste rails ligt is toch weer een mijlpaal.
Maak er wat moois van, de voorbereiding is in ieder geval TOP
Groet Erik
Het is zeker een mijlpaal Erik, er is zo,n 7 jaar aan denken aan vooraf gegaan
Samen met Peter, hebben we ook nog even naar jou baan gekeken om ideeën op te doen.
Jammer dat je zelf weinig met de hobby bezig bent, ik geniet altijd met volle teugen van jou baan.
Citaat van: ÖBB op zondag 05 maart 2017, 19:59:09
Zo dat ziet er erg mooi uit al. Wat een baan wordt dit. Giga. Mooi hoor blijf je volgen.
Gr henk
Dank je wel Henk, dit wordt wel een redelijk baantje
Leuk dat je het wilt volgen
Citaat van: RuudH0 op zondag 05 maart 2017, 20:21:19
Peter,
als ik ooit nog een baan ga bouwen dan ga ik heel goed naar jouw ontwerp/baan kijken
Het is jammer dat we niet bij elkaar in de buurt wonen Ruud, dan zou jij de scenery kunnen doen en ik de draadjes
Citaat van: DB BR85 op zondag 05 maart 2017, 22:03:43
Hoi Peter,
Dat schiet lekker op.
Gr. Dirk
Er is nog een lange weg te gaan Dirk, dit is pas het begin
Citaat van: Jongslog op zondag 05 maart 2017, 22:12:17
Leuk dat er nu al sporen liggen! Het lijkt mij toch handig om de Ecos alvast in bedrijf te hebben voor wat testwerk tussendoor. (Eigenlijk om gewoon al te kunnen rijden... )
Ik ga eerst zorgen dat de baanspanning dik in orde is Henk, en natuurlijk de bezetmelders.
En dan moet er ook zo af en toe gereden worden, hé wat vervelend
Citaat van: ceess op zondag 05 maart 2017, 22:36:33
Lekker de gang erin Peter. Een dagje ontspanning, volgend weekend (OnTraxx) heb je zeker wel verdiend.
Het is niet echt een dagje ontspannen Cees, zie het maar als een soort zakenreis ( maar wel een leuke )
Citaat van: Jørg op maandag 06 maart 2017, 08:39:08
-Peter:
-Hier vanuit Spanje ziet het er heel behoorlijk indrukwekkend uit,
Dank je wel Jorg, geniet nog even van het lekkere weer daar in Spanje.
Citaat van: dennisreij op maandag 06 maart 2017, 09:33:16
Ziet er goed uit Peter!
Dank je wel Dennis
Citaat van: Janvis op maandag 06 maart 2017, 09:37:03
Dat begint serieuze vormen aan te nemen, ben benieuwd naar de rest
De rest komt vanzelf Jan, als je maar geduld hebt ( net als ik )
Citaat van: Tony op maandag 06 maart 2017, 09:41:11
Dat ziet er prima uit, Peter
Mooi moment ook, eindelijk de rails leggen. Daar gaat het tenslotte om bij een treinbaan
Dat groene spul heb ik jaren naar volle tevredenheid gebruikt
Nog even en je kunt een etage hoger beginnen.
Grtz Tony
Een treinbaan zonder rails is geen treinbaan Tony
Het groene spul werkt goed en makkelijk op maat te zagen, dit doe ik wel in de schuur dus heb ik geen rommel op zolder.
De volgende etage laat nog even op zich wachten, als de eerste ligt begin ik met de linker spiraal dit wordt een heel bouwwerk omdat ik uitneembare stukken wil toepassen als er perongelijk een trein stilgevallen is.
Citaat van: Kaleb op maandag 06 maart 2017, 09:55:45
Daar zijn meters gemaakt. Goed bezig.
Ja eindelijk ligt er wat Henk, erg motiverend.
Citaat van: Alex 0850 op maandag 06 maart 2017, 11:10:27
Peter
Dat gaat als een sneltrein maar dan moet het wel rijden
Gr Alex o830
Ik probeer de vaart erin te houden Alex, toch gebeurd hier het meeste in het weekend.
Citaat van: ikke650 op maandag 06 maart 2017, 13:31:39
Hallo Peter,
Goed om te zien dat er al wat rails legt.
Zou net als andere ook schrijven wel een aantal testen uitvoeren.
Je kan er nu nog makkelijk bij.
En leuk voor ons om te zien dat er wat rijdt.
M.vr.gr. Erwin
Gisteren heeft de eerste trein dus gereden Erwin, er zal zo af en toe een loc op de baan gezet worden om bv de werking van de bezetmelders te testen.
Op ongeveer 120cm. zal de ringleiding op de baan aangesloten worden dus dat zijn zo,n.....................uh veel aftakkingen
Nogmaals iedereen bedankt voor de positieve berichten, dat geeft de burger moet om verder te gaan
Mvg,
Peter Degeluidsman