Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Steffen en 7 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
 @citaat

Tja wat is veel geld, ? 124,95 is natuurlijk een redelijk bedrag maar voor een hobby loc of 3 wagons leggen we dit zo op tafel.

Het product is erg gewild, ze zijn helemaal uitverkocht op dit moment.

Het is maar net waar je de prioriteit legt.

Een hobby mag geld kosten hoor ik altijd  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Ben het met je eens dat een hobby geld mag kosten en als men zoiets graag wil dan moet men dat ook doen.
De vraag is dan hoever wil men gaan in de hobby en daar is iedereen verschillend in en dat maakt de hobby juist zo leuk, het is geen eenpans maaltijd, ieder doet het op zijn of haar manier. We pikken wel de leuke dingen er uit die een ander doet en zo inspireren we elkaar op verschillende manieren. Moeten we gewoon ook blijven doen.
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Hallo allemaal,

Citaat van: iTom op zondag 26 februari 2017, 20:05:11
Ben het met je eens dat een hobby geld mag kosten en als men zoiets graag wil dan moet men dat ook doen.
De vraag is dan hoever wil men gaan in de hobby en daar is iedereen verschillend in en dat maakt de hobby juist zo leuk, het is geen eenpans maaltijd, ieder doet het op zijn of haar manier. We pikken wel de leuke dingen er uit die een ander doet en zo inspireren we elkaar op verschillende manieren. Moeten we gewoon ook blijven doen.


Hoi Tom,

Dat ben ik weer helemaal met jou eens  :)


Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 26 februari 2017, 20:29:47
@citaat Da's zeker waar Tom :thumbup:
Voor nog geen twee tientjes heeft de Action een relatief goed alternatief:
5 meter LEDstrip met 150 LED's die met een afstandsbediening twintig
verschillende kleuren kan genereren en dimmen.
Geen automatische overgang van dag naar nacht en omgekeerd, maar
om statische foto's te maken kan dit ook prima werken!

Groeten,

Erik.

Hoi Erik,

Dit is appels met peren vergelijken, we hebben het hier over dag / nacht simulatie.
De Action set is een statisch geheel wat jij ook aangeeft maar dit heeft niets met elkaar te maken.

Als je bij Ali kijkt wat en allemaal voor een paar euro te koop is op led gebied is overweldigend en dan is de set van de Actions nog aan de prijs  :)

Zlf ben ik verbaast van 3 led-lampen van Philips kosten en ook dat gaat over de toonbank.

Kortom er zijn vele soorten verlichting met leds en allemaal doen of kunnen ze wat anders, ook de afstraling en lichtopbrengst is verschillend.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Citaat van: degeluidsman op maandag 27 februari 2017, 06:10:34
Zlf ben ik verbaast van 3 led-lampen van Philips kosten en ook dat gaat over de toonbank.

Ik heb die Philips Hue lampen.
Gelukkig met veel korting kunnen kopen, en hiermee kan je ook een dag nacht schakeling maken.
De ledstrips lenen zich daar goed voor.
Qua kosten maakt het dan niet veel uit of je een DMX controller pakt, of een Hue set.
Qua spelerij is een DMX controller veel leuker.

Gr Dennis
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Ik vind het wel vet hoor die DMX player, ben ook reuze benieuwd hoe het er uit ziet als het allemaal in werking is.

Ik ben momenteel zelf bezig met het ontwikkelen van een dag-nacht schakeling o.b.v. een DCC wisseldecoder. Theoretisch zou ik 8 toestanden kunnen activeren, net zoals bij jou langzaam faden van "dag" naar "nacht" en weer terug of in 1 keer naar "nacht" of weer naar "dag". Maar ik zit er ook aan te denken om s'nachts door middel van de witte leds bliksem na te gaan bootsen. Misschien is dat ook wel gaaf omdat in de DMX player te gaan proberen, middels een luidspreker laat je de donder klinken en met de witte leds boots je de bliksem na. Het is maar een idee maar momenteel speelt het bij mij wel in m'n hoofd :-)
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Hallo allemaal,

Citaat van: dennisreij op maandag 27 februari 2017, 08:05:31
Citaat van: degeluidsman op maandag 27 februari 2017, 06:10:34
Zlf ben ik verbaast van 3 led-lampen van Philips kosten en ook dat gaat over de toonbank.

Ik heb die Philips Hue lampen.
Gelukkig met veel korting kunnen kopen, en hiermee kan je ook een dag nacht schakeling maken.
De ledstrips lenen zich daar goed voor.
Qua kosten maakt het dan niet veel uit of je een DMX controller pakt, of een Hue set.
Qua spelerij is een DMX controller veel leuker.

Gr Dennis

Hoi Dennis,

Het is zeker leuker om met de DMX sturing aan de slag te gaan, de mogelijkheden hangen natuurlijk wel af van de bijgeleverde software.

DMX is al jaren lang het protocol dat gebruikt wordt in voornamelijk de entertainment industrie, in panden kom je bv weer veel Dali tegen, dat was volgens mij ontwikkeld door Philips.


Citaat van: Janvis op maandag 27 februari 2017, 08:27:58
Ik vind het wel vet hoor die DMX player, ben ook reuze benieuwd hoe het er uit ziet als het allemaal in werking is.

Ik ben momenteel zelf bezig met het ontwikkelen van een dag-nacht schakeling o.b.v. een DCC wisseldecoder. Theoretisch zou ik 8 toestanden kunnen activeren, net zoals bij jou langzaam faden van "dag" naar "nacht" en weer terug of in 1 keer naar "nacht" of weer naar "dag". Maar ik zit er ook aan te denken om s'nachts door middel van de witte leds bliksem na te gaan bootsen. Misschien is dat ook wel gaaf omdat in de DMX player te gaan proberen, middels een luidspreker laat je de donder klinken en met de witte leds boots je de bliksem na. Het is maar een idee maar momenteel speelt het bij mij wel in m'n hoofd :-)

Hoi Jan,

Leuk dat jij zelf bezig bent met de ontwikkeling van je lichtinstallatie, daar heb ik dan weer geen kaas van gegeten.

De DMX player die ik gebruik kan op meerdere manieren aangestuurd worden.
Zo kun je maximaal 10 drukknoppen gebruiken voor 10 lichtstanden.
Je kunt ook een matrix bordje gebruiken en dan kun je 25 presets maken.
En er zijn nog meer mogelijkheden, hier heb ik niet naar gekeken omdat ik aan 4 presets genoeg had.

Maar jou idee voor bliksem heeft mij aan het denken gezet, ik zou dan wel met een paar losse drukknoppen aan de slag moeten maar dat is te doen.

Eerst maar eens zorgen dat de presets ingesteld worden voor de dag / nacht simulatie.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Citaat van: degeluidsman op maandag 27 februari 2017, 19:37:50

Maar jou idee voor bliksem heeft mij aan het denken gezet, ik zou dan wel met een paar losse drukknoppen aan de slag moeten maar dat is te doen.


Dat was precies mijn bedoeling  :D Met zo'n mooi systeem als DMX is het natuurlijk mooi om een "standaard" dag/nacht syclus na te bootsen maar de mogelijkheden reiken veel verder met zo'n systeem.
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Hallo allemaal,

@citaat

Ik heb er vandaag een eental keren over gedacht hoe het bliksemen in een preset moet krijgen, in theorie zit het in mijn hoofd dus eens testen of dat zo ook in de player te plaatsen is.

Het echt een leuk idee waar ik zeker iets mee wil doen, nogmaals bedankt voor het idee  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Citaat van: degeluidsman op zondag 26 februari 2017, 16:41:27
@citaat

Zo moeilijk is het niet Peter, jij sluit nu ook zelf je verlichting aan in bv huisjes.
Dit apparaat heeft eigenlijk 4 uitgangen voor lampjes

Uitgang 1 voor de rode leds
Uitgang 2 voor de groene leds
Uitgang 3 voor de blauwe leds
Uitgang 4 voor de witte leds.

Dit kan jij ook, ik dacht dat er al voorgeprogrameerde programma,s in zaten een makkie dus  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman

Peter,

Je verteld hier dat het apparaat 4 kanalen bestuurd. Dat vinden mensen duur.

Als je ze verteld dat je controller 192 kanalen kan besturen en je er momenteel maar 4 gebruikt geeft dat een heel ander idee van het kastje
Je kan in de dag/nacht cyclus dus ook nog 188 kanalen voor straatverlichting en huisjes mee programmeren of apart laten lopen.
Heb je alleen led dimmers nodig. Die zijn gemiddeld een euro per kanaal als je die in China inkoopt.

Maar een overrule programma met onweer behoort ook tot de mogelijkheden. Ik gok dat iemand er nu met je later te showen idee/verrassing vandoor gaat.  :)

Ik heb trouwens de vraag bij ze neergelegd of die 192 kanalen vrij te kiezen zijn in de DMX lijn. Het protocol loopt namelijk tot 512 kanaaltjes en mijn DMX dimmers uit een vorig project beginnen op 301. Dit is te veranderen ,maar ik heb daar het gereedschap niet voor.Mocht iemand hier toevallig het antwoord op weten hoor ik het graag.

Mvg Robin
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Hoi Robin en alle anderen,

Het voorbeeld in het citaat slaat op het apparaatje van Digikeijs, ik gaf dat als voorbeeld aan Peter33.
Dit had dus niets met de DMX player te maken  :)


Ik heb net weer zitten stoeien met de onweer simulatie, er pruttelt wel wat maar nog niet wat het moet zijn.

Het klopt wat je schrijft dat de DMX player 192 kanalen kan wegsturen, echter de software loopt door tot 512.
Je kunt een vinkje zetten dat adres 193 t/m/ 512 als waarde 0 weggestuurd wordt.
Of je als dit vinkje niet aanstaat ook adressen boven de 192 kunt aansturen zal Tony wel beantwoorden.

Maar die dimmers van jou welk merk / type is dit nu, misschien kan ik iets vinden om de adressen aan te passen.
Of je koopt dezelfde dimmers als ik hier heb, kost weinig bij Ali.

Oja, ik heb net de tweede dimmer op adres 5 laten starten dus ik gebruik nu 8 adressen dat is leuker voor het onweer effect.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Peter,

Het zijn DecaLED tv drivers. Knippervrije uitvoering. Heb geen typenummer kunnen vinden.
Het zijn geen echte dimmers op de stripjes zit namelijk de vermogensschakeling.
Je stuurt dus alleen een stuursignaal en de stripjes dimmen zichzelf.
( zodat je een dikke voedingskabels en heel veel dunne stuur lijntjes onder de stripjes door kunt trekken.)
Het is ondertussen een verouderd systeem. Maar er ligt hier 10m waar best veel licht af komt.
Vervangen door dimmers van Ali lukt dus niet.
Ik heb vanmiddag een flexibel ledlijntje binnen gekregen. Eens kijken wat dat doet ,geeft dat genoeg kleur ga ik die gebruiken. Dan oogt de behuizing hetzelfde als de witte strips.


Edit de woord keuze van de tablet gecorrigeerd.
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
De voorbereidingen van grootse plannen zo te zien. Succes!  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Hallo allemaal,

Citaat van: Hero op dinsdag 28 februari 2017, 21:45:31
Peter,

Het zijn DecaLED tv drivers. Knippervrije uitvoering. Heb geen typenummer kunnen vinden.
Het zijn geen echte dimmers op de stripjes zit namelijk de vermogensschakeling.
Je stuurt dus alleen een stuursignaal en de stripjes dimmen zichzelf.
( zodat je een dikke voedingskabels en heel veel dunne stuur lijntjes onder de stripjes door kunt trekken.)
Het is ondertussen een verouderd systeem. Maar er ligt hier 10m waar best veel licht af komt.
Vervangen door dimmers van Ali lukt dus niet.
Ik heb vanmiddag een flexibel ledlijntje binnen gekregen. Eens kijken wat dat doet ,geeft dat genoeg kleur ga ik die gebruiken. Dan oogt de behuizing hetzelfde als de witte strips.


Edit de woord keuze van de tablet gecorrigeerd.

Hoi Robin,

Laat maar weten wat eruit is gekomen, ik weet ondertussen waar ik aan de desbetreffende software kan komen, mocht dat nodig zijn dan weet je je te vinden.


Citaat van: WouterMarklin op dinsdag 28 februari 2017, 23:58:50
De voorbereidingen van grootse plannen zo te zien. Succes!  :thumbup:

Hoi Wouter,

Tja dit is wel een dingetje  :D
De voorbereidingen zijn al zo,n 7 jaar in mijn hoofd aan de gang en komen eindelijk tot uitvoer.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Het wordt allemaal wel heel erg uitgebreid.
Tijdens het bliksemen moet er natuurlijk ook nog donder geluid en wind bij komen.
Regen zou ik niet doen, is niet goed voor de spullen  :)
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Donder zal niet zo'n probleem zijn voor iemand die geluidsman heeft, geluid van wind en regen gaat ook wel, wind wellicht ook met een stevige fan, maar regen zou ik inderdaad vergeten.

Groet, Anne W
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
en dan zijn aardbevingen echt geen brug te ver hoor  >:-D
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
 @citaat
Met dit al  resultaat:


Henk
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
Hallo allemaal,


Citaat van: iTom op woensdag 01 maart 2017, 16:54:50
Het wordt allemaal wel heel erg uitgebreid.
Tijdens het bliksemen moet er natuurlijk ook nog donder geluid en wind bij komen.
Regen zou ik niet doen, is niet goed voor de spullen  :)

Het wordt ook een uitgebreide baan Tom  :)
Dat geluid is natuurlijk geen enkel probleem voor een geluidsman    :D


Citaat van: Anne W op woensdag 01 maart 2017, 22:07:42
Donder zal niet zo'n probleem zijn voor iemand die geluidsman heeft, geluid van wind en regen gaat ook wel, wind wellicht ook met een stevige fan, maar regen zou ik inderdaad vergeten.

Groet, Anne W

Met dat geluid komt het wel goed Anne, de rest laat ik maar even achterwegen al heb ik nog een idee voor de toekomst maar eerst dit maar eens tot een goed einde brengen.


Citaat van: RuudH0 op woensdag 01 maart 2017, 22:10:36
en dan zijn aardbevingen echt geen brug te ver hoor  >:-D

Ook daar heb ik een ideetje over Ruud, maar ook dat parkeer ik tot nader order.


Citaat van: Trainhenk op donderdag 02 maart 2017, 10:23:25
@citaat
Met dit al  resultaat:


Henk

Dat gaat me iets te ver Henk  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman- eindmontage van de verlichting.
je kan een (kleine) baan op een wasmachine leggen en kijken wat het doet als de wasmachine gaat centrifugeren  :P.
moet er wel heel veel was erin gestopt worden  B)
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hallo allemaal,

Hier is het weekend begonnen en het is weer tijd om lekker op zolder aan de slag te gaan, sterker nog ik zit er al  :D

Morgen komt mijn naamgenoot en gaan we verder sparren over de ideeën die we hebben wat het baanplan betreft, erg leuk om te zien wat er wel en niet mogelijk met de beschikbare ruimte.

Eerst ga ik maar eens opruimen voordat ik verder ga, wat kan een mens toch snel een hoop rommel om zich heen verzamelen.
Daarna wat verder bouwen aan de constructie en degelijke.

Ik heb allerlei klusjes in mijn gedachten en zie wel wat er uit mijn handen komt.


Citaat van: RuudH0 op donderdag 02 maart 2017, 17:30:52
je kan een (kleine) baan op een wasmachine leggen en kijken wat het doet als de wasmachine gaat centrifugeren  :P.
moet er wel heel veel was erin gestopt worden  B)

Hoi Ruud,

Dat lijkt mij niet zo goed plan, zoals gezegd heb ik een aantal ideeën over het onweer en daar ga ik echt wel mee aan de slag als eerste zal de verlichting aangepakt worden en de rest komt wel als de baan staat ( gaat nog even duren ).


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Peter,

Veel plezier vandaag met Peter denk dat jullie er wel uit komen vandaag. :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman-
Een heel fijn en productief weekend gewenst, we zien de foto's wel verschijnen van wat het weekend weer heeft opgeleverd :-)
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
 @citaat @citaat

We gaan ons best doen Michel, er zijn wat ideeën en als je in de ruimte waar de baan moet komen kunt werken kun je het beter visualiseren.

Het Thema van de baan is ondertussen aangepast op verzoek van Saskia anders wilde ze niet helpen met de scenery  8o 8o  >:-D


Citaat van: Janvis op zaterdag 04 maart 2017, 08:30:06
Een heel fijn en productief weekend gewenst, we zien de foto's wel verschijnen van wat het weekend weer heeft opgeleverd :-)

Vandaag zul er voornamelijk wat achter de computer gedaan worden Jan, maar gelukkig heeft het weekend twee dagen en wellicht dat er morgen wat uit mijn handen komt.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hallo allemaal,

Vandaag stond dus in het teken van het baanontwerp, we hebben heerlijk op zolder zitten kletsen en ideeën uitgewerkt.

Nee ik kan nog niets laten zien, Peter gaat thuis op zijn gemak verder met het ontwikkelen van de baan.

De dag vloog voorbij, we hebben weer een stap in de goede richting gezet.

Morgen ga ik de handen weer uit de mouwen steken.

Voor vandaag is het mooi geweest, de hele dag achter de computer kost best veel energie  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Peter,

Mooie berichten ik ben benieuwd wat Peter uit de hoge hoed gaat toveren voor je.
Geniet van je welverdiende rust en verras ons morgen maar met een mooie update. :)
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 04 maart 2017, 09:51:29
Het Thema van de baan is ondertussen aangepast op verzoek van Saskia anders wilde ze niet helpen met de scenery  8o 8o  >:-D

Vrouwen weten ons wel onder druk te zetten he.  >:-D >:-D

Henk
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hallo allemaal,

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 04 maart 2017, 18:01:28
Peter,

Mooie berichten ik ben benieuwd wat Peter uit de hoge hoed gaat toveren voor je.
Geniet van je welverdiende rust en verras ons morgen maar met een mooie update. :)

Hoi Michel,

Hij zal er echt wel wat moois van maken daar twijfel ik niet aan.
Natuurlijk ben ik al benieuwd naar de eerste ontwerpen maar geduld is een schone zaak zeggen ze dus rustig wachten een kunstenaar moet je niet opjagen  :D


Citaat van: Trainhenk op zaterdag 04 maart 2017, 18:12:02
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 04 maart 2017, 09:51:29
Het Thema van de baan is ondertussen aangepast op verzoek van Saskia anders wilde ze niet helpen met de scenery  8o 8o  >:-D

Vrouwen weten ons wel onder druk te zetten he.  >:-D >:-D

Henk

Het is verschrikkelijk Henk, ik heb me er maar bij neergelegd  8o
Maar ik heb straks wel een een handige hulp bij de hand als de scenery op de baan gebouwd gaat worden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Peter

Jij hebt geluk dat je vrouw je helpt met je scenery, ik moet alles alleen doen  ;)
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman-
 @citaat
En dat doe je goed!

Henk
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: De baan van een geluidsman-
nou ...moet ik zeggen "een" of "je" vrouw maar wat ik zeggen wil...in mijn geval mijn vrouw...die helpt geruisloos meer als ik dacht..... :)
ze vindt het niet erg als ik weer een avond boven bent....vind het geen probleem als er weer geld aan de baan besteedt wordt en doet ongevraagd meer huishoudelijke karweitjes.
nee zij legt er geen druk op  :P ;) en daarom hou ik zo veel van haar  :favorite:

Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hallo allemaal,

Citaat van: peterke33 op zaterdag 04 maart 2017, 21:29:56
Peter

Jij hebt geluk dat je vrouw je helpt met je scenery, ik moet alles alleen doen  ;)

Dat is zo Peter, ik begin meestal met een stukje scenery maar dat vind ze dan niet mooi / en dan zit ze vaak laat mij dat maar doen  :thumbup:
Ze heeft ook veel meer inzicht in details als ik, de technische kant is bij mij sterker ontwikkeld dan scenery.

Het leuke is dat we elkaar op deze manier aanvullen.

Als ik zie wat jij bouwd dan ben ik wel eens jaloers op jou  :) aan de andere kant weet ik dat de ( digitale ) techniek jou minder bedeeld is.
Zo kunnen we allemaal wat, en dat maakt het zo leuk.


Citaat van: Trainhenk op zaterdag 04 maart 2017, 21:35:12
@citaat
En dat doe je goed!

Henk

Dat zeg ik Henk  :thumbup:


Citaat van: RuudH0 op zaterdag 04 maart 2017, 21:40:08
nou ...moet ik zeggen "een" of "je" vrouw maar wat ik zeggen wil...in mijn geval mijn vrouw...die helpt geruisloos meer als ik dacht..... :)
ze vindt het niet erg als ik weer een avond boven bent....vind het geen probleem als er weer geld aan de baan besteedt wordt en doet ongevraagd meer huishoudelijke karweitjes.
nee zij legt er geen druk op  :P ;) en daarom hou ik zo veel van haar  :favorite:



Je hebt het mooi verwoord Ruud, hier is het net zo.
Ik zou het niet anders willen,mee hebben het prima voor elkaar zo.



Vandaag ga ik weer aan de slag op zolder, het is al licht buiten dus hoog tijd om te beginnen  :)



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hallo Peter,

Nog een ander idee ?



En ben benieuwd naar de foto's van vandaag. :)

M.vr.gr. Erwin
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Hallo allemaal,

Dit weekend weer lekker op zolder kunnen werken, gisteren met Peter de nieuwe ideeen voor de baan doorgesproken en vandaag de constructie een behoorlijke boost kunnen geven.

Ik heb helaas door mijn enthousiasme af en toe vergeten een foto te maken  8o

De eerste railzen liggen op groene isolatie platen  8o 8o ja ik heb de discusie hier op het forum gelezen over groene, blauwe en grijze platen en kurk.
Kurk valt voor de schaduwstations af, ik had een berekening gemaakt wat dat ging kosten incl. lijm en daar schrok ik wel even van.
Van deze groene platen had ik nog twee pakken staan en naar aanleiding van de discussie over loslatende groene pluisjes heb ik zelf wat testjes gedaan en ik ben tot de conclusie gekomen dat dit prima spul is.

Je kunt er op drukken en dan zie je de afdruk niet staan dat was met de blauwe platen wel anders kan ik me herinneren. 

Oh ja, er staat ook al even een trein op, ik kon het niet laten  >:-D >:-D





Hier de wisselstraat van de onderste verdieping.





Aan de andere kant moet nog een stukje hout gemonteerd worden om de wisselstraat te ondersteunen.





In dit puntstuk begin ik al met een zeer kleine stijging.





Ook hier moet nog wat gras komen  :)










Ik ben lekker opgeschoten, misschien dat ik van de week in de avonduren weer verder kan want het weekend wordt een dag korter door het bezoek aan Ontraxs  :)

Ik twijfel of ik ff snel de ECoS aansluit om de trein even te laten rijden, kan eigenlijk niet wachten  :D :D


@citaat

Grappig gedaan Erwin, maar zo,n pluk watten ga ik niet boven mijn baan hangen  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Peter

Wat ziet dit er goed uit, prachtige opstel lengtes wat je goed kan zien met de olietrein die op het spoor staat.
Veel plezier en geduld met bouwen.

Groet
Koos
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Peter, ik zou de ecos wel aansluiten, dan kun je meteen controleren of alle rails goed stroom doorgeven.....
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Goedemiddag Peter,

Wat een gigantische baan ga je maken, echt een super uitdaging hoor... :thumbup: :thumbup:

Ik heb zo af en toe gekeken op het forum naar diverse vorderingen, maar vaak kwam het er niet van om uitgebreid te lezen. Mijn nieuwe functie op mijn werk vreet veel tijd en ik ben ook veel weggeweest voor mijn werk. Ik ben in de spaarzame uurtjes ook eens wat gaan doen. Zoals ik je al eens verteld heb (toen we elkaar spraken vorig jaar bij HIP) ben ik zo langzamerhand ook begonnen met mijn nieuwe modelbaan.

Als ik wat meer tijd heb, ga ik een nieuw draadje starten op het forum. Maar nu genoeg over mezelf, wat jij hier laat zien wordt van topklasse. Geweldig hoe jij nagedacht hebt over je lichtplan voor je baan is super!! Natuurlijk kan je veel systemen kopen tegenwoordig, maar zoals je al schreef, dat gaat aardig in de papieren lopen.
Fijn dat je goede ervaringen hebt met dat groene isolatieplaat, dat is een mooi alternatief voor kurk (en de nodige potten lijm). :thumbup:

Als ik je bouwwerk bekijk komen er dan 3 niveau's? Dan mag je wel de nodige meters C-rails gaan scoren... :D
Het is zeker aan te raden om op de trajecten die je aangelegd hebt, daarop test te rijden, dan weet je zeker dat alles goed is aangesloten.
Veel succes met het vervolg en ik zal zeker je vorderingen blijven volgen.

groeten Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Ha, Naamgenoot,

Het was wel een prima dat gisteren, met het filosoferen over het sporenplan.
Grappig dat de spiraal weer terug gezet gaat worden conform het eerste sporenplan.
Dat levert net even wat meer rij mogelijkheden op nu.
Ik snap dat je benieuwd bent naar het nieuwe sporenplan, maar ik heb ook mijn eigen beslommeringen natuurlijk.
Maar de planning is dat het tegen het einde van de week wel wat leuks kan opleveren.
Ik beloof nog niets, maar probeer het wel!

De plaatjes zien er weer vreselijk goed uit. Het ligt er strak bij.
Ik hoop dat het niet al te lastig(veel werk) gaat worden om 2 bielsjes in lengte te korten.
(uitwisselen van een 24188 met een 24172 om de wisselstraat niet meer tegen de wand aan te laten liggen).

hihi vergeet niet goed te testen, maar dat weet jij zelf ook wel.

Met vriendelijke groet,
Peter
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
-Peter,
Ik sta er helemaal perplex van! Kan geen woord uitbrengen en daarom schrijf ik maar wat op!  >:-D >:-D Ik ben heel erg nieuwsgierig naar jouw volgende update, want over deze kan ik kort zijn: woorden schieten mij te kort!  :-)Ben eigen nog nieuwsgieriger naar wat voor scenery jij op jouw baan gaat maken! Daar kunt je nog heel lang over zitten denken!  8o
Toch veel suk6  :O  en de bouwmarkt ziet jou heel graag komen!  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Peter,

Mooie vorderingen aan je baan. :thumbup:
De sporen zijn mooi lang dus kan je lekker veel materiaal kwijt. :thumbup:
Succes met de verdere bouw en kom maar snel weer met een update. :)
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Hoi Peter

Dat gaat een baan worden met heel veel spoor  :D of slaag ik de bal mis  :-) nene geintje Peter
Op foto 2 zie ik sporen zo raar liggen of is dat een vertekend beeld van me, mss had je de wissels in het rechte stuk gelegd maar dan denk ik dat je maar aan 5 sporen komt en geen 6.
6 sporen breed is echt wel knap, dat merk ik hier ook met 5 sporen rangeerstation.
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Hoi Peter,

Al ben ik zelf weinig met de hobby bezig de laatste tijd, het forum volgen doe ik wel.  :D
Ook wilde ik je suc6 wensen met de bouw van je baan, ik weet hoelang je hier naar hebt uitgekeken en dat je eerste rails ligt is toch weer een mijlpaal.
Maak er wat moois van, de voorbereiding is in ieder geval TOP  :thumbup:

Groet Erik
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Zo dat ziet er erg mooi uit al. Wat een baan wordt dit. Giga. Mooi hoor blijf je volgen.

Gr henk
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Peter,

als ik ooit nog een baan ga bouwen dan ga ik heel goed naar jouw ontwerp/baan kijken  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Hoi Peter,

Dat schiet lekker op.

Gr. Dirk
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Leuk dat er nu al sporen liggen! Het lijkt mij toch handig om de Ecos alvast in bedrijf te hebben voor wat testwerk tussendoor. (Eigenlijk om gewoon al te kunnen rijden...   ;))
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Citaat van: Jongslog op zondag 05 maart 2017, 22:12:17
(Eigenlijk om gewoon al te kunnen rijden...   ;))

Nu ben je tenminste eerlijk.  B) B)

(ook) Henk
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Lekker de gang erin Peter. Een dagje ontspanning, volgend weekend (OnTraxx) heb je zeker wel verdiend. ;)
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
-Peter:
-Hier vanuit Spanje ziet het er heel behoorlijk indrukwekkend uit, :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Ziet er goed uit Peter!
Re: De baan van een geluidsman- de eerste rails ligt.
Dat begint serieuze vormen aan te nemen, ben benieuwd naar de rest :-)