Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
Succes met de bouw. Ben benieuwd naar de vorderingen.  :thumbup: :D

Gr. Dirk
Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
Hallo Peter,

Fijn dat de griep uit je lichaam is en je weer vol aan de hobby kan werken, wanneer kunnen we de eerste foto's verwachten :D.

Succes vandaag.

Gr.
Piwie.
Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
Hi Peter,

Mooi dat je weer beter bent, je een volle accu hebt en je hebt er, vandaag, ook nog eens zin in.
Aan de tijd te zien ben je al uren bezig maar om voor de hobby al voor 7 uur op te staan ?
Ieder doet zijn ding, gisteren had ik een loc probleempje (en opgelost) en ging daardoor vannacht pas om 3 uur naar bed.
Dus veel later pas "opgestart" wel reeds boodschappen gedaan (anders niks te eten) en helaas vanmiddag mantelzorg. 
Ach er komt weer een nacht aan.     :D

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
Hallo allemaal,

Citaat van: Aliebengalie op zaterdag 11 februari 2017, 09:40:00
Lekker bezig Peter..... :thumbup:

Veel plezier vandaag.

Mvg: Alex

Hoi Alex,

Ik ben zeker lekker bezig, heerlijk om weer eens aan de slag te zijn zonder het gevoel dat ik moe ben.


Citaat van: DB BR85 op zaterdag 11 februari 2017, 09:48:45
Succes met de bouw. Ben benieuwd naar de vorderingen.  :thumbup: :D

Gr. Dirk

Dank je wel Dirk, ik zal vandaag of morgen weer wat foto,s plaatsen van de laatste stand van zaken.


Citaat van: Piwie op zaterdag 11 februari 2017, 09:52:32
Hallo Peter,

Fijn dat de griep uit je lichaam is en je weer vol aan de hobby kan werken, wanneer kunnen we de eerste foto's verwachten :D.

Succes vandaag.

Gr.
Piwie.

Ik kan de wereld weer aan Piwie  :)
Foto,s komen vandaag of morgen online, er moet wel iets te tonen zijn.


Citaat van: Haradigi op zaterdag 11 februari 2017, 11:38:02
Hi Peter,

Mooi dat je weer beter bent, je een volle accu hebt en je hebt er, vandaag, ook nog eens zin in.
Aan de tijd te zien ben je al uren bezig maar om voor de hobby al voor 7 uur op te staan ?
Ieder doet zijn ding, gisteren had ik een loc probleempje (en opgelost) en ging daardoor vannacht pas om 3 uur naar bed.
Dus veel later pas "opgestart" wel reeds boodschappen gedaan (anders niks te eten) en helaas vanmiddag mantelzorg. 
Ach er komt weer een nacht aan.     :D

groet
Harald

Hoi Harald,

Ik stond even na 6 uur al naast mijn bed, als je dat de hele week doet gaat ook in het weekend de interne wekker af  :D
Gisteren hadden we een verjaardag en ik lag rond 1 uur in mijn bed dus wel een kort nachtje maar dat overkomt mij wel vaker.
Succes vannacht.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
Hoi Peter,

Een mooie start met een mooie baan.
Ik ga dit draadje volgen, zeker omdat je ook met koploper bezig bent.

Veel succes met de opbouw

Groet Rien
Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
 @citaat

Hoi Rien en alle anderen,

Leuk dat je mijn topic wilt volgen  :thumbup:
De gehele baan wordt straks bestuurd door koploper, een geweldig programma met vele mogelijkheden.

Het schaduwstation heb ik al getekend in koploper, ik moet nog iets creatiefs bedenken om de spiralen compact te tekenen, als iemand hier een tip voor heeft dan hoor ik dat graag.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
Beste Peter - dat wat ik hier nu schrijf mag je absoluut niet als kritiek beschouwen en ik probeer ook niet een leeraar te zijn (ben zelf meubelmaker/interieur inrichter geweest)
woon je alleen in huis ,heb je kinderen onder uw treintafelkamer slapen dan heb je mijn inziens een kapitale fout gemaakt ivm geluidsisolatie , woon je alleen niet verder lezen
om een echt stille treintafel te maken mag de tafelconstructie absoluut geen contact maken met muren en vloer,dit doe je met het zogenaamde doos in doos systeem ( wordt toegepast in muziekscholen) je kan gemakkelijk uw tafel maken met poten die op zacht rubber staan en een tafel die ca 2cm kleiner is dan de kamer muren , om het geheel stabiel te houden kan je ook die ene cm rondom opvullen met stroken epdm schuimrubber , zelfs met een goede rail isolatie is het goed mogelijk dat in uw geval  de rijdende treinen hoorbaar zijn tot (in het slechtste geval) in de kelder/bij de geburen , je kan ook een groot verschil maken door geen rail vijzen te gebruiken , hopelijk heb je hier iets aan
veel plezier aan je hobby - met groeten Jan   
Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
 @citaat

Hoi Jan en alle anderen,

Jan ik vind het alleen maar fijn als er mee gedacht wordt  :thumbup: :thumbup:

Ik woon niet alleen ( gelukkig  :) ) maar heb eerlijk gezegd nog nooit geluids problemen in huis ondervonden.
Mijn oude baan zat recht boven onze huiskamer en nog precies waar de bank onder staat, ook toen zat aan de baan aan de muur vast en stond op poten precies zoals ik nu weer aan het bouwen ben.

Mijn dochter sliep naast de oude treinenkamer, en zij had er geen last van.

Door deze ervaring heb ik er geen rekening mee gehouden dat er eventueel geluid kan lekken naar de andere vertrekken.

Voor dat ik begon met bouwen heeft de rails van het onderste schaduwstation zonder isolatie op het laminaat gelegen en tijdens het proef rijden heb ik geen geluidsoverlast ervaren.

Je hebt mij wel aan het denken gezet, en als het onderste schaduwstation klaar is ga ik de treinen laten rijden en goed luisteren of er storende geluiden doorlekken.

Voor nu laat ik het dus even zo, maar als blijkt dat er geluid doorlekt, ga ik met jou tips aan de slag.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
Hoi Peter

Lekker bezig  :thumbup:
Ik heb het klimspiraal als lijnen onder elkaar getekend met aansluiting niveau 1 rechts aansluiting spiraal sporen
https://drive.google.com/open?id=0ByMMeFFjAT26RVg4eEcwUzhiTU0
Veel bouw plezier

Groet
Koos

Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
 @citaat

Dank je wel Koos,
Hier ga ik even mee stoeien, nu is het wel zo dat ik straks twee spiralen heb waar zowel naar boven als beneden gereden kan worden.

Als er bv naar beneden gereden wordt in de linker spiraal dan kan de trein alleen op verdieping 1 en 3 komen.
Wordt er geklommen in de linker spiraal dan komen de treinen van verdieping 2 en 4.

In de rechter spiraal is dit natuurlijk omgedraaid.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- helaas geen foto,s
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- helaas geen foto,s
Hallo allemaal,

Dit weekend leer lekker aan de gewerkt, hiervan had ik natuurlijk foto,s gemaakt maar Tinypic waar ik al mijn foto,s plaatst heeft een storing  :(

Ik hoop dat het morgen weer werkt, dus nog even geduld a.u.b.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- helaas geen foto,s
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De baan van een geluidsman- helaas geen foto,s
Peter,

Jammer zat er net klaar voor. :(
Hopelijk lukt het morgen wel. :)
Re: De baan van een geluidsman- helaas geen foto,s
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- helaas geen foto,s
 @citaat

Hoi Mies,

Tot op heden heb ik een keer een probleem gehad met Tinypic maar dat is al jaren geleden.
Ik kon de foto wel uploaden maar daarna kreeg ik de melding error.

Morgen als ik klaar ben met werken ga ik het opnieuw proberen, dan zal het euvel wel verholpen zijn.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend weer wat aan de constructie van de baan kunnen werken, als het goed is doen de foto,s het nu wel.




Hier in de hoek komt straks nog een puntstuk bij.




Met deze machine kan ik een sleuf in het hout zagen waar een houten plaatje in past, door de plaat hout die er tegenaan komt ook van zo,n sleuf te voorzien sluit het hout precies op elkaar aan.






Puntstuk in voorbereiding.





Even een steunbalkje plaatsen.





Omdat ik extra stevigheid wil, schroef ik onder de plaat een balkje.
Hierop kan in een later stadium bekabeling gaan lopen.





Het kost erg veel moeite om foto,s te uploaden op dit moment, maar jullie hebben weer een leuke update van mij gehad denk ik.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
-Peter:
Ziet er geweldig goed uit,  :thumbup:
Een vraagje, op de eerste foto zit het steunbalkje niet onder de plaat als steun, of moet dat nog verplaatst worden?
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Ziet er degelijk uit hoor. Veel plezier met verder bouwen (en foto's plaatsen  >:-D)
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Hoi Peter,

Het was het wachten waard de foto's van de bouw. :)
De bouw ziet er goed en doordacht maar vooral netjes uit. :thumbup:

Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Hoi Peter

Ik had ook een probleem met tinypic, en keek even op google en kwam een sinjoren website tegen.
Daar verklein je even je foto's, die komen dan op je laptop tablet en dan bijlagen doen en zo komen de foto's ook hier.
Dat toestel ken ik hoor, dat noemen ze bij ons een koekjesfrees of zie ik verkeerd .... en ja verder ziet er al degelijk uit.
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Hallo allemaal,

Citaat van: Jørg op maandag 13 februari 2017, 18:10:07
-Peter:
Ziet er geweldig goed uit,  :thumbup:
Een vraagje, op de eerste foto zit het steunbalkje niet onder de plaat als steun, of moet dat nog verplaatst worden?

Hoi Jorg,

Dat was even een bewuste keuze  8o
De balkjes zitten 120cm. uit elkaar om later eventueel de bovenbouw te dragen.

Ik heb er even een balkje naast gemaakt en bij de volgende verdieping zaag ik de plaat precies op de balk, tja ben ook geen timmerman.

Citaat van: h0_miessie op maandag 13 februari 2017, 18:54:17
Hoi Peter,

Het was het wachten waard de foto's van de bouw. :)
De bouw ziet er goed en doordacht maar vooral netjes uit. :thumbup:



Dank je wel Mies,
Ik probeer zo netjes mogelijk te werken, ik moet er tenslotte een groot aantal jaren tegenaan kijken  :)


Citaat van: Jongslog op maandag 13 februari 2017, 18:44:40
Ziet er degelijk uit hoor. Veel plezier met verder bouwen (en foto's plaatsen  >:-D)

Hoi Henk,

De constructie moet tegen een stootje kunnen en de baan moet staan als een huis.
Binnenkort weer verder bouwen.


Citaat van: peterke33 op maandag 13 februari 2017, 19:00:10
Hoi Peter

Ik had ook een probleem met tinypic, en keek even op google en kwam een sinjoren website tegen.
Daar verklein je even je foto's, die komen dan op je laptop tablet en dan bijlagen doen en zo komen de foto's ook hier.
Dat toestel ken ik hoor, dat noemen ze bij ons een koekjesfrees of zie ik verkeerd .... en ja verder ziet er al degelijk uit.

Hoi Peter,

Het gekke is dat ik soms een foto 4 x moet uploaden voordat hij de foto weergeeft met de link, ik heb dit nog niet eerder ondervonden.
Bij instellingen had ik ingesteld dat hij de foto,s gelijk naar de juiste resolutie zet, ik heb al bijna 4000 geupload en over het algemeen gaat dat erg goed.

Een koekjesfrees  :help: geen idee dat zou best kunnen.
Wie weet hoe dit apparaat heet


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Een lamellenfrees...
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Hallo Peter,

Je gaat lekker, ziet er allemaal zeer goed uit. :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Is inderdaad een lamellenfrees, mooie machine maar wel een behoorlijke investering voor een paar sleuven.

Lamellenfrees

Wordt wel een hele stevige strakke constructie.
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Lamellen of koekjesfrees is eigenlijk hetzelfde apparaat.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=21568
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

online
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Citaat van: iTom op maandag 13 februari 2017, 21:59:28
Lamellenfrees
Die machine zal niet veel doen zonder accu's........
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Het is inderdaad een lamellenfrees, pas op het is best een gevaarlijke ding.
Heb tijdens mijn opleiding ook meegewerkt, en ja als de lijm droog is dan is het zo stevig.
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, na mijn werk kom ik er even op terug.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Peter,

Ik volg de vorderingen met belangstelling.
Het wordt een prachtig project voor vele jaren treinplezier.
Ik zou je dan ook, als hout man, willen adviseren om de tussen afstand van de dwarsbalkjes van 120cm te halveren naar 60cm.
Als de opstelsporen vol met Märklin treinen staan heb je toch een aardig "gewichtig" geheel.
En niets zo hinderlijk dan doorgezakte platen. En verder baat het niet, het schaad niet.

Veel timmerplezier verder.
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Koekjes lamellen

Koekje is een kosie naam voor een lamel. (lijkt op een koekje)
De Fa. Lamello is de uitvinder en lange tijd patenthouder van deze verbindings techniek.

http://www.lamello.com/nl/startpagina/over-ons/geschiedenis.html

http://www.lamello.com/nl/startpagina.html

Nu het patent verlopen is zijn er meerdere en goedkopere aanbiedingen voor deze techniek.

https://www.freesmachineshop.nl/product/670097/powerplus-powx1310.html
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Hallo allemaal,

Citaat van: Wilco69 op maandag 13 februari 2017, 21:01:33
Een lamellenfrees...

Hoi Wilco,

Helder  :thumbup:
Een frees dus, ik dacht dat het een soort zaag is.


Citaat van: ikke650 op maandag 13 februari 2017, 21:03:59
Hallo Peter,

Je gaat lekker, ziet er allemaal zeer goed uit. :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin

Dank je wel Erwin, ja de vaart zit er weer een beetje in.


Citaat van: iTom op maandag 13 februari 2017, 21:59:28
Is inderdaad een lamellenfrees, mooie machine maar wel een behoorlijke investering voor een paar sleuven.

Lamellenfrees

Wordt wel een hele stevige strakke constructie.

Hoi Tom,

De investering valt wel mee, ik heb hem geleend van een zeer goede vriend  :)
Ik hou van strak  :D dus ook de constructie.


Citaat van: Jørg op maandag 13 februari 2017, 22:18:56
Lamellen of koekjesfrees is eigenlijk hetzelfde apparaat.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=21568

Dat is ook weer opgehelderd Jorg, meerdere namen voor hetzelfde apparaat.
ik neem aan dat jullie in België koekjesfrees zeggen en wij in Nederland lamellenfrees.


Citaat van: Hans V200.0 op maandag 13 februari 2017, 23:22:45
Citaat van: iTom op maandag 13 februari 2017, 21:59:28
Lamellenfrees
Die machine zal niet veel doen zonder accu's........

Kun je dat eens uitleggen Hans ?


Citaat van: peterke33 op maandag 13 februari 2017, 23:51:54
Het is inderdaad een lamellenfrees, pas op het is best een gevaarlijke ding.
Heb tijdens mijn opleiding ook meegewerkt, en ja als de lijm droog is dan is het zo stevig.

Het is bijna niet mogelijk om je vingers in de buurt van de frees krijgen Peter, dit model leg je op de rand van het hout en dan druk je de frees pas naar buiten.

Ik stop er ook houtlijm tussen en zoals jij zegt het wordt zeer stevig.


Citaat van: Jajekra op dinsdag 14 februari 2017, 11:09:59
Peter,

Ik volg de vorderingen met belangstelling.
Het wordt een prachtig project voor vele jaren treinplezier.
Ik zou je dan ook, als hout man, willen adviseren om de tussen afstand van de dwarsbalkjes van 120cm te halveren naar 60cm.
Als de opstelsporen vol met Märklin treinen staan heb je toch een aardig "gewichtig" geheel.
En niets zo hinderlijk dan doorgezakte platen. En verder baat het niet, het schaad niet.

Veel timmerplezier verder.

Hoi ,

Ik heb op dit moment bewust gekozen voor 120 cm., in het begin een test gedaan om iedere 60cm. een balkje te maken maar dan wordt het wel heel krap om bij de treinen te komen.

Dat is ook de reden dat ik onder de plaat een balkje schroef en verlijm, natuurlijk ga ik nog naar de starheid kijken of dit wel of niet voldoende is.

In een later stadium komen er nog extra platen hout aan de voorkant te zitten ( van boven naar onder ) waar de terugmelders en wisseldecoders op komen te zitten.
Deze platen worden ook weer aan iedere verdieping vast gemaakt wat ook extra stevigheid geeft.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Hoi Peter Degeluidsman

Op de opleiding kregen we echt de boodschap om op te passen met de toestel, en inderdaad als je er houtlijm tussen doet dan word het zo stevig dat het nooit meer loskomt. Dit word ook bij meubels toegepast, dit omdat het zo sterk is die plaatjes en houtlijm.
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 14 februari 2017, 19:58:41

Hoi Tom,

De investering valt wel mee, ik heb hem geleend van een zeer goede vriend  :)
Ik hou van strak  :D dus ook de constructie.

Peter Degeluidsman

Dacht al zo iets, kwam bekend voor.  ;)
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Je pakt die  onderbouw  professioneel aan. Keurig hoor.
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Echt netjes. Je hebt dan ook de tijd gehad om te bedenken hoe je het een en ander zou maken haha.

Gr. Dennis
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Vraagje Peter,

Waarom heb je de onderste laag niet iets "hoger" gemaakt?

Bij mij is deze zo dat er een bepaald type krat onder kan voor opslag van allerlei spullen. Slechts 14 cm hoog.

Heb je een stofzuiger die eronder kan?
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Heeft peter al eerder op geantwoord, maar in principe is de onderkant een rijdende vitrine.

En elke vitrine ook in de winkel staat gewoon op de grond  :D :P ;)
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
Hallo allemaal,

Citaat van: peterke33 op dinsdag 14 februari 2017, 20:11:19
Hoi Peter Degeluidsman

Op de opleiding kregen we echt de boodschap om op te passen met de toestel, en inderdaad als je er houtlijm tussen doet dan word het zo stevig dat het nooit meer loskomt. Dit word ook bij meubels toegepast, dit omdat het zo sterk is die plaatjes en houtlijm.

Hoi Peter,

Met elk stuk gereedschap moet je opletten wat je doet dus ook met deze machine.
Maar het is en prachtige oplossing voor een sterke verbinding.


Citaat van: iTom op dinsdag 14 februari 2017, 20:57:33
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 14 februari 2017, 19:58:41

Hoi Tom,

De investering valt wel mee, ik heb hem geleend van een zeer goede vriend  :)
Ik hou van strak  :D dus ook de constructie.

Peter Degeluidsman

Dacht al zo iets, kwam bekend voor.  ;)

Hoi Tom,

Waarom dacht ik dat al  8o


Citaat van: Maarten Marklin op dinsdag 14 februari 2017, 22:06:34
Je pakt die  onderbouw  professioneel aan. Keurig hoor.

Dank je wel Maarten, ik doe mijn best er iets moois van te maken.


Citaat van: dennisreij op woensdag 15 februari 2017, 06:32:03
Echt netjes. Je hebt dan ook de tijd gehad om te bedenken hoe je het een en ander zou maken haha.

Gr. Dennis

Dat klopt helemaal Dennis, ik heb zo,n zeven jaar nagedacht over de basis aanpak.
Nu vallen de puzzelstukjes op zijn plaats  :)


Citaat van: Olav op woensdag 15 februari 2017, 07:09:38
Vraagje Peter,

Waarom heb je de onderste laag niet iets "hoger" gemaakt?

Bij mij is deze zo dat er een bepaald type krat onder kan voor opslag van allerlei spullen. Slechts 14 cm hoog.

Heb je een stofzuiger die eronder kan?

Hoi Olav,

Ik begin op deze hoogte omdat ik anders geen vier lagen boven elkaar kan krijgen en de totale hoogte uit het oog te verliezen.
Aan de dakkapel zijde moet ik met het maaiveld onder een stukje schuin dak door, als ik met de onderste verdieping hoger zou beginnen kom ik dus niet uit aan de bovenkant.


Citaat van: Barry1972 op woensdag 15 februari 2017, 16:14:43
Heeft peter al eerder op geantwoord, maar in principe is de onderkant een rijdende vitrine.

En elke vitrine ook in de winkel staat gewoon op de grond  :D :P ;)

Hoi Barry,

Je kunt het een vitrine noemen maar ik hou het op een redelijk schaduwstation  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Hallo allemaal,

Op mijn zolder zitten een aantal wandcontactdozen voor de netspanning, natuurlijk zitten deze op plaatsen waar ik straks niet meer bij kan.
Omdat het toch handig is om stroom in de buurt te hebben heb ik een twee wandcontactdozen in de muur geboord, deze zitten net om de hoek waar de monitors hangen zodat je geen last hebt van een kabel als je achter de pc zit.




Vandaag is ook de bestelling de deur uitgegaan voor de DMX player, ik dacht dat ze alleen een losse print hadden maar er bleek ook een model te zijn wat op een din rail geplaatst kan worden dit model heb ik besteld dan zit het netjes in een kastje en daar hou ik van  :D
Ik verwacht hem met een paar dagen binnen en dan kan ik hier ook mee aan de slag en is de verlichting helemaal klaar.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
-Peter:
Idd veiligheid boven alles, geen kans om te struikelen over een losliggende kabel, en stopcontacten heb je toch nooit genoeg. :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Inderdaad  :P
Ik voorzie nu ook al en te kort voor mijn nieuwe hobbykamer  :D
2 stopcontactjes, dat word een uitbreiding haha

Ben benieuwd naar je ervaringen met de dmx peter  :)
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Citaat van: Jørg op donderdag 16 februari 2017, 17:22:31
-Peter:
Idd veiligheid boven alles, geen kans om te struikelen over een losliggende kabel, en stopcontacten heb je toch nooit genoeg. :thumbup:

Zo is het Jorg, ik kan het maar voor elkaar hebben.
Vanmiddag heb ik ze gelijk getest, ik heb de zolder even opgeruimd en ben met de stofzuiger in de weer geweest  :)


Citaat van: Barry1972 op donderdag 16 februari 2017, 17:25:11
Inderdaad  :P
Ik voorzie nu ook al en te kort voor mijn nieuwe hobbykamer  :D
2 stopcontactjes, dat word een uitbreiding haha

Ben benieuwd naar je ervaringen met de dmx peter  :)

In de treinenkamer zelf komen maar twee aansluitingen Barry, dat zijn de gene die je nu ziet.
De rest van de apparatuur wordt gevoed vanuit de cv ruimte.

Van de leverancier van de DMX player heb ik al een bevestiging gehad dat mijn bestelling is binnen gekomen en ze hem gaan verwerken.

Ik ga er vanuit dat de spullen aankomende week wel binnen zijn.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Hallo allemaal,

Net een berichtje ontvangen dan de spullen vandaag naar het postkantoor gaan, het zal dus maandag of dinsdag worden voordat het pakketje binnen is.

Van Ronald, krijg ik een copy van zijn file zodat ik de kunst een beetje kan afkijken hoe het een en ander ingesteld kan worden  :thumbup:

Met een beetje mazzel heb ik eind van de week de verlichting vol automatisch werkend van dag naar nacht en anders om  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Wij w8en in spanning :P :P  Wel graag asap een filmpje dan met het resultaat ;)
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Hi Cees,

Wanneer moet ik je nu eens naar WbijD rijden ?
Ik begin toch wel aardig nieuwsgierig te worden.

Groet uit Domburg
Harald
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
@Harald
Geduld is een schone zaak. Er staan velen prioriteiten op onze bucketlist.
We moeten het maar eens hebben over een prioriteitsvolgorde. ;)
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Hallo allemaal,

Ik zal als het werkt een filmpje maken Cees, dat schijnt nogal lastig te zijn maar we proberen het gewoon.

Als ik wat verder ben met de baan dan komen jij en Harald maar eens kijken, nu is er nog niet zoveel te zien.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Ha die Peter.
Mooie ingebouwde wandcontactdozen alleen wel jammer dat ze op de "verkeerde" plek zitten! 8o
Zelf zijn wij voor onze nieuwe woning in aanbouw ook alle aansluitingen aan het intekenen maar op papier is het toch wat lastig te zien waar je uiteindelijk alles zou willen hebben maar op advies elektricien een aantal extra en een paar "loze" leidingen.

Hopelijk komen de bestelde spullen snel binnen zodat je hiermee verder kunt.

Veel plezier en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Hoi AlbertJan en alle anderen,

Het is zeker lastig om op een tekening aan te geven waar je in je woning de wandcontactdozen wilt hebben.
Ik zou de hoogte op 30 cm. zetten.

Verstandig om een aantal loze leidingen te laten leggen.
Hou je gelijk rekening net netwerk bekabeling, ik zou zelf vanuit de meterkast naar ieder vertrek 4 netwerk aansluitingen maken.
Er gaat tegenwoordig zoveel over het netwerk, nu kun je dit nog makkelijk realiseren.

Mijn bestelde spullen zullen hopenlijk begin van de week binnen komen, misschien kan ik van de week wat testen uitvoeren.
Van het weekend plaats ik de spullen op de vliering waar ook de dimmers zitten zodat ik alles netjes en overzichtelijk bij elkaar heb zitten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Inderdaad Peter. Mijn ouders hebben in dit huis ook overal nieuw leidingwerk getrokken/bijgetrokken (jaren 80 woning WCD's naar de toenmalige normen: 2 per vertrek). Ook overal bedraad netwerk. Het lijkt onnodig, maar ga eens na wat de gemiddelde persoon aan apparatuur heeft: Telefoon, laptop, tablet. Wellicht nog mensen met een playstation o.i.d. De printer, vergeten we ook vaak. Maar ook je TV of Central Station hangt tegenwoordig op het netwerk. Loopt ongemerkt best rap op.

Vergeet ook je coax voor je TV niet.

Groet,
Laurent
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
 @citaat

Coax voor de tv  8o
Ik denk dat alleen Ziggo nog over coax kabel werkt? Bij ons zit er glasvezel in huis vanaf de meterkast gaat alles over netwerk bekabeling.

Maar het klopt wat je zegt Laurent, veel van de nieuwe apparatuur wil verbonden zijn met het internet.
De meeste werken ook met WiFi maar bedraad vind ik zelf altijd fijner werken.
Zelfs de nieuwste koelkasten willen een internet aansluiting  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- extra stroom aangesloten en DMX player.
19 inch rackje met een 48 poorts switch he Peter  :D