Nieuws: Kom 24 november 2019 gezellig naar de 3railforum gastendag in Leeuwarden!! Bestel je toegangsbewijs nu in de 3railforum webshop!!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  De baan van een geluidsman - Stef wagons ( foto's ).
Pagina's: 1 ... 324 325 [326] 327 328 ... 411   Omlaag

Auteur Topic: De baan van een geluidsman - Stef wagons ( foto's ).  (gelezen 3921071 keer)

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
« Reactie #16250 Gepost op: zaterdag 04 februari 2017, 14:30:17 »

Hallo allemaal,

Vandaag een start gemaakt met het monteren van de eerste platen hout op de constructie.
Ik gebruik 12 mm. MDF.

In de hoek is het een beetje passen en meten, er komt ook nog een puntstuk aan vast.

De andere kant van de kamer.

Voordat de eerste platen vastgeschroeft worden plaatst ik eerst hoekbeugels waar de dragers op gemonteerd worden.

Dat was het voor vandaag, ik hoop morgen weer verder te kunnen bouwen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
« Laatst bewerkt op: zaterdag 04 februari 2017, 14:31:52 door degeluidsman »

Jørg

• Gast
Re: De baan van een geluidsman-Eerste platen hout worden op de constructie geplaatst
« Reactie #16251 Gepost op: zaterdag 04 februari 2017, 14:46:20 »

-Peter:
Ziet er allemaal zeer goed uit,  :thumbup:
Kan je bij het onderste niveau gemakkelijk bij om bedrading te trekken?

Jongslog

• Vaste Gast
  • Zwitserland fan
    • www.jongslog.nl
« Reactie #16252 Gepost op: zaterdag 04 februari 2017, 14:50:50 »

Gaaf om te zien. Gebruik je voorbeschilderde MDF? Die platen zijn duurder. Wat is het voordeel daarvan?

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #16253 Gepost op: zaterdag 04 februari 2017, 15:17:10 »

Peter Degeluidsman,

Zo dat word iets degelijks zo te zien, en beter nu iets goed maken dan kan je er jaren en jaren tegen.
12MM MDF plaat is degelijk, ik heb dit keer gebruik gemaakt van 12MM Multiplex.

M.user

• Stamgast
  • 150 jaar station Roosendaal
    • Rosenbahn
« Reactie #16254 Gepost op: zaterdag 04 februari 2017, 16:16:26 »

Ziet er netjes uit Peter. Inderdaad zoals al gevraagd, hoe ga je onder dit niveau draden trekken? Of komt de bedrading gewoon naast de rails te liggen?

O ja en hoe houdt je het stof onder de plaat vandaan? Zit maar een paar cm ruimte tussen vloer en plaat.

Groet,

Ronald

h0_miessie

• Vaste Inboedel
  • Als het maar Zwitsers is.
« Reactie #16255 Gepost op: zaterdag 04 februari 2017, 16:24:45 »

Peter,

Mooie vorderingen. :thumbup:
Netjes een laser erbij zodat alles mooi en waterpas staat mijn complimenten voor je doordachte werken. :)
Ik kom het vanavond wel even bekijken voordat ik aan het gebak ga beginnen bij je. :P
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

feniks

• Stamgast
  • doe maar een treintje
« Reactie #16256 Gepost op: zaterdag 04 februari 2017, 16:25:42 »

ja die laser is een echt vakmansgereedschap :)
iets meer C rail, een beetje K rail, een PC'tje, een CS2'tje en wat overige onbenulligheden

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #16257 Gepost op: zaterdag 04 februari 2017, 16:47:42 »

Hallo allemaal,

-Peter:
Ziet er allemaal zeer goed uit,  :thumbup:
Kan je bij het onderste niveau gemakkelijk bij om bedrading te trekken?

Hoi Jorg,

Ja hoor dat is geen probleem, hier is veel ruimte voor bekabeling.
De baanspanning en terug meld draden komen in een later stadium aan de bovenkant van de plaat te zitten.

Gaaf om te zien. Gebruik je voorbeschilderde MDF? Die platen zijn duurder. Wat is het voordeel daarvan?

Hoi Henk,

Deze platen had mijn houtleverancier standaard staan, ik dacht dat ik voor een plaat iets van 25 euro betaalde.
Een voordeel zit er voor mij niet in, later komt een nog een laag met isolatie op dus zie je er niets meer van.

Peter Degeluidsman,

Zo dat word iets degelijks zo te zien, en beter nu iets goed maken dan kan je er jaren en jaren tegen.
12MM MDF plaat is degelijk, ik heb dit keer gebruik gemaakt van 12MM Multiplex.

Hoi Peter,

In overleg met de houthandel heb ik voor MDF gekozen, het is de bedoeling dat er straks aan de voorzijde en aan de onderkant nog een balkje komt voor de stevigheid en voor het wegwerken van kabels.

Ziet er netjes uit Peter. Inderdaad zoals al gevraagd, hoe ga je onder dit niveau draden trekken? Of komt de bedrading gewoon naast de rails te liggen?

O ja en hoe houdt je het stof onder de plaat vandaan? Zit maar een paar cm ruimte tussen vloer en plaat.

Groet,

Ronald

Hoi Ronald,

De bedrading komt aan de bovenkant van de plaat te zitten, aan de onderkant komen ook wat kabels te lopen zoals bv de aanvoer van de baanspanning.

Schoonmaken  8o het is maar een paar centimeter maar met zo,n slangetje moet het toch lukken om tijdens de grote voorjaarsschoonmaak het meeste stof weg te halen.

Peter,

Mooie vorderingen. :thumbup:
Netjes een laser erbij zodat alles mooi en waterpas staat mijn complimenten voor je doordachte werken. :)
Ik kom het vanavond wel even bekijken voordat ik aan het gebak ga beginnen bij je. :P

Hoi Michel,

Ja goed gereedschap..........................
Toch heb ik al een foutje ontdekt maar in gedachten hier ook een oplossing voor gevonden, dit komt in een later stadium wel aan bod.
Het gebak staat overigens klaar  :D

ja die laser is een echt vakmansgereedschap :)

Hoi Ruud,

In mijn werk gebruik ik bijna dagelijks, meten is tenslotte weten  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #16258 Gepost op: zaterdag 04 februari 2017, 16:54:31 »

Peter

Als er inderdaad her en der nog een balkje komt, dan gaat dat zeker zeer stevig worden.
Het ligt me echt niet om een baan met pc of CS2 te laten rijden, gaat echt nooit goed komen maar
kijk wel vol bewondering naar je baan hoor.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #16259 Gepost op: zaterdag 04 februari 2017, 17:50:44 »

@citaat

Ik maak het geheel zo stevig dat je er behoorlijk op kunt klimmen Peter.

De baan die ik ga maken is eigenlijk niet zonder pc te besturen, door de grote veel te onoverzichtelijk.
Maar ik ben een Koploper fan dus dat zal best goed gaan komen, natuurlijk komen er straks onvoorziene problemen boven water maar daar vind ik dan wel weer een oplossing voor  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

AlbertJan

• Speciale Gast
« Reactie #16260 Gepost op: zondag 05 februari 2017, 08:05:40 »

Hoi Peter.
Geweldig om te zien dat nu ook al de eerste platen hout worden gemonteerd.
Ziet er goed doordacht en degelijk uit, hopelijk blijft het tempo er goed inzitten want door de grootte van de baan zal dit héél wat extra uurtjes opslokken (of dagen, maanden en jaren! O:-D)

Maar de updates zullen wij goed volgen en als het tempo omlaag gaat dan...................  O:-D

Veel plezier en succes.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!

Piwie

• Stamgast
« Reactie #16261 Gepost op: zondag 05 februari 2017, 08:50:13 »

Hallo Peter,

Zoals we van jou gewend zijn ziet het begin er al weer goed uit, goed gereedschap is het halve werk.

Gr.
Piwie.

Groeten uit Maastricht
Koploper, CS3, Littfinski boosters, BMND 16 bezetmelders

Volg hier mijn topic http://forum.3rail.nl/index.php?topic=14339.0

feniks

• Stamgast
  • doe maar een treintje
« Reactie #16262 Gepost op: zondag 05 februari 2017, 10:33:57 »

Citaat
De bedrading komt aan de bovenkant van de plaat te zitten, aan de onderkant komen ook wat kabels te lopen zoals bv de aanvoer van de baanspanning.

Schoonmaken  8o het is maar een paar centimeter maar met zo,n slangetje moet het toch lukken om tijdens de grote voorjaarsschoonmaak het meeste stof weg te halen.

je kan de ruimte tussen de plaat en vloer toch dichtmaken met een losse plank of een heel kort gordijntje , zodat je de stof buiten houdt?
iets meer C rail, een beetje K rail, een PC'tje, een CS2'tje en wat overige onbenulligheden

Nieuwenhuis

• Vaste Inboedel
  • Old Skool Märklin & Scratch Building
    • Märklin - M-rail - Modelbaan
« Reactie #16263 Gepost op: zondag 05 februari 2017, 12:17:06 »

@citaat ... of opvullen met isolatieplaat ....

Groeten,

Erik.

Märklin - M-rail - Modelbaan     Topic     Website

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #16264 Gepost op: zondag 05 februari 2017, 12:18:22 »

@citaat
Erik

Dat is ook een mooie oplossing die je daar aangeeft,  :thumbup: :thumbup:

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #16265 Gepost op: zondag 05 februari 2017, 13:52:18 »

Hallo allemaal,

Hoi Peter.
Geweldig om te zien dat nu ook al de eerste platen hout worden gemonteerd.
Ziet er goed doordacht en degelijk uit, hopelijk blijft het tempo er goed inzitten want door de grootte van de baan zal dit héél wat extra uurtjes opslokken (of dagen, maanden en jaren! O:-D)

Maar de updates zullen wij goed volgen en als het tempo omlaag gaat dan...................  O:-D

Veel plezier en succes.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi AlbertJan,

Ik zal proberen een redelijk tempo aan te houden, maar het blijft gelukkig wel hobby en geen ( aangenomen ) werk  :)
Ben vandaag alweer verder gegaan hoor dus er komt...........................

Hallo Peter,

Zoals we van jou gewend zijn ziet het begin er al weer goed uit, goed gereedschap is het halve werk.

Gr.
Piwie.

Dank je wel Piwie,

Dank voor je complimenten  :) tja goed gereedschap is erg belangrijk, ik heb de laatste tijd het nodige gekocht om lekker te kunnen werken.

Citaat

je kan de ruimte tussen de plaat en vloer toch dichtmaken met een losse plank of een heel kort gordijntje , zodat je de stof buiten houdt?

Hoi Ruud,

Of een gordijntje stof tegen houd weet ik niet, maar het zal zo,n vaart toch niet lopen.
Misschien komt er wel een doek vanaf de bovenzijde van het schaduwstation tot op de grond wat makkelijk weg te halen is met bv klittenband.
Voordeel is dan behalve stof je ook de geluiden weer dempt, maar zover is het nog lang niet maar het idee vind ik niet verkeerd.

@citaat ... of opvullen met isolatieplaat ....

Groeten,

Erik.

Dat gaat hem niet worden Erik, ik wil juist de mogelijkheid hebben om kabels onder de baan door naar andere plaatsen te brengen.

@citaat
Erik

Dat is ook een mooie oplossing die je daar aangeeft,  :thumbup: :thumbup:

Hoi Peter,

Ik gaf het net al aan, dat wordt het niet maar dat gordijntje met klittenband zou het zomaar eens kunnen worden.

Ik ga weer aan de slag mensen  :)
Misschien straks nog een actuele foto.

Mvg,

Peter Degeluidsman
« Laatst bewerkt op: woensdag 08 februari 2017, 05:54:38 door degeluidsman »

ernstcramer

• Stamgast
  • Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...
« Reactie #16266 Gepost op: zondag 05 februari 2017, 20:10:50 »

Ziet er goed uit Peter! Maar wat een werk weer he om alles voor al die schaduwstations in orde te maken. Succes, en hoop dat je snel weer iets aan de praat hebt om er mee te kunnen rijden...
Met vriendelijke groet,
Ernst (van de Schappenbaan die nu in de wacht staat)

Märklin-en Roco fan, TrainControler Brons, IB Basic - HansDeloof

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #16267 Gepost op: zondag 05 februari 2017, 21:04:27 »

@citaat

Hoi Ernst en alle anderen,

Ja een hoop werk maar dat krijg je vanzelf als je een groot schaduwstation bouwt met twee spiralen.
Voordat er echt weer iets kan rond rijden moeten alle 4 de verdiepingen klaar zijn zodat de rails op het maaiveld uitkomt, dan de ene spiraal met de andere verbinden en dan kan de werking getest gaan worden.

Ik denk dat het nog zeker enkele maanden kan duren voordat ik zover ben.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #16268 Gepost op: zaterdag 11 februari 2017, 07:09:57 »

Hallo allemaal,

Eindelijk weekend en dat betekend dat er weer op zolder geknutseld kan worden  :)
Ik ben eindelijk verlost van de griep dus kan ik er volgas tegenaan.

Moet nog wel even rustig aandoen omdat de rest nog ligt te slapen maar kan alvast passen en meten en vanaf zo,n 9 uur is het gedaan met de rust  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #16269 Gepost op: zaterdag 11 februari 2017, 07:20:30 »

Peter,

Blij om te lezen dat de griep eindelijk weg is en dat je de energie weer terug hebt om verder aan de baan te gaan.  :thumbup:

Afgelopen zaterdag waren mijn vrouw en ik bij jouw/jullie op visite en hebben wij met bewondering naar je zolder gekeken mijn vrouw vond je verlichting schitterend en ik zelf was onder indruk van je vorderingen tot nu toe aan je toekomstige baan onze complimenten.

Succes dit (bouw) weekend en we zien de vorderingen hopelijk snel verschijnen. :)
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

Jørg

• Gast
« Reactie #16270 Gepost op: zaterdag 11 februari 2017, 08:02:33 »

-Peter:
Zit weer op het randje van mijn stoel om je bouwvorderingen te volgen.
En 9 uur is dat niet wat laat om te beginnen,  >:-D

AlbertG

• Stamgast
    • Bouw van mijn baan 'Den Akker'
« Reactie #16271 Gepost op: zaterdag 11 februari 2017, 08:09:14 »

Hoi Peter,
Succes vandaag.

Albert.
Vooral veel treinen. Alles wat ik mooi vind.
Rocrail / TamsMC / HSI88 / Servo's
Bouw van mijn baan 'Den Akker': http://forum.3rail.nl/index.php?topic=38912.0

GWS

• Stamgast
  • Jong blijven om ouder worden niet op te merken!
« Reactie #16272 Gepost op: zaterdag 11 februari 2017, 08:28:32 »

-Peter,
Na 'ziekte' komt weer zonneschijn! :-) Dus energie even opladen vandaag en dan ga jij er maar morgen keihard tegenaan. Vandaag even bijkomen van allerlei 'omstandigheden'. Ik vind 9 uur ook wel aan de late kant. Maar ik begrijp dat jij geen ruzie wilt; breng jouw vrouw maar eens een heerlijk kopje thee op bed!  >:-D
Sterkte en vooral veel suk6 met de opbouw!  :thumbup:
Groetjes

Gerard W. Steenhoek

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #16273 Gepost op: zaterdag 11 februari 2017, 09:29:04 »

Hallo allemaal,

Peter,

Blij om te lezen dat de griep eindelijk weg is en dat je de energie weer terug hebt om verder aan de baan te gaan.  :thumbup:

Afgelopen zaterdag waren mijn vrouw en ik bij jouw/jullie op visite en hebben wij met bewondering naar je zolder gekeken mijn vrouw vond je verlichting schitterend en ik zelf was onder indruk van je vorderingen tot nu toe aan je toekomstige baan onze complimenten.

Succes dit (bouw) weekend en we zien de vorderingen hopelijk snel verschijnen. :)

Hoi Michel,

Karin heeft smaak wat verlichting betreft, volgens mij wilde ze dat jij ook zoiets gaat bouwen boven je baan  8o :D

-Peter:
Zit weer op het randje van mijn stoel om je bouwvorderingen te volgen.
En 9 uur is dat niet wat laat om te beginnen,  >:-D

Hoi Jorg,

Ja 9 uur is best laat als je weet dat ik normaal om 7 uur begin op mijn werk waar dan ook in Nederland.
Dus altijd vroeg op en meestal redelijk laat thuis, daarom komt er door de weeks weinig van de hobby.

Hoi Peter,
Succes vandaag.

Albert.

Hoi Albert,

Ik ga mijn best doen, net al even wat kleine spullen bij de bouwmarkt gehaald dus ik kan lekker aan de gang.

-Peter,
Na 'ziekte' komt weer zonneschijn! :-) Dus energie even opladen vandaag en dan ga jij er maar morgen keihard tegenaan. Vandaag even bijkomen van allerlei 'omstandigheden'. Ik vind 9 uur ook wel aan de late kant. Maar ik begrijp dat jij geen ruzie wilt; breng jouw vrouw maar eens een heerlijk kopje thee op bed!  >:-D
Sterkte en vooral veel suk6 met de opbouw!  :thumbup:

Hoi Gerard,

Vandaag energie opladen, nee hoor de accu zit vol dus lekker aan de gang op zolder het is toch geen weer voor in de tuin  >:-D
Mijn vrouw is ondertussen wakker maar mijn dochter slaapt nog lekker door, maar die slaapt meestal overal doorheen dus dat komt goed.

Ik ga er tegen aan, muziekje aan af en toe een bakkie koffie en knutselen maar.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Aliebengalie

• Speciale Gast
  • Als Rotterdammer benk best heel aardig hoor.
« Reactie #16274 Gepost op: zaterdag 11 februari 2017, 09:40:00 »

Lekker bezig Peter..... :thumbup:

Veel plezier vandaag.

Mvg: Alex
C-rail+iTrain-IB+Loconet-3xAJ-Boosters+K88+K84+K83 decoders van AlbertJan.
Eigen Topic met info en slap geouweneel http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29198.msg509829#msg509829

Groet Alex

DB BR85

• Zeer Toffe Gast
    • Behr-mobile.eu
« Reactie #16275 Gepost op: zaterdag 11 februari 2017, 09:48:45 »

Succes met de bouw. Ben benieuwd naar de vorderingen.  :thumbup: :D

Gr. Dirk
Marklin CS/Koploper/Tijdperk IV-VI  ..//..   Mijn baan http://forum.3rail.nl/index.php?topic=62367.0

Piwie

• Stamgast
« Reactie #16276 Gepost op: zaterdag 11 februari 2017, 09:52:32 »

Hallo Peter,

Fijn dat de griep uit je lichaam is en je weer vol aan de hobby kan werken, wanneer kunnen we de eerste foto's verwachten :D.

Succes vandaag.

Gr.
Piwie.

Groeten uit Maastricht
Koploper, CS3, Littfinski boosters, BMND 16 bezetmelders

Volg hier mijn topic http://forum.3rail.nl/index.php?topic=14339.0

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #16277 Gepost op: zaterdag 11 februari 2017, 11:38:02 »

Hi Peter,

Mooi dat je weer beter bent, je een volle accu hebt en je hebt er, vandaag, ook nog eens zin in.
Aan de tijd te zien ben je al uren bezig maar om voor de hobby al voor 7 uur op te staan ?
Ieder doet zijn ding, gisteren had ik een loc probleempje (en opgelost) en ging daardoor vannacht pas om 3 uur naar bed.
Dus veel later pas "opgestart" wel reeds boodschappen gedaan (anders niks te eten) en helaas vanmiddag mantelzorg. 
Ach er komt weer een nacht aan.     :D

groet
Harald

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #16278 Gepost op: zaterdag 11 februari 2017, 14:44:01 »

Hallo allemaal,

Lekker bezig Peter..... :thumbup:

Veel plezier vandaag.

Mvg: Alex

Hoi Alex,

Ik ben zeker lekker bezig, heerlijk om weer eens aan de slag te zijn zonder het gevoel dat ik moe ben.

Succes met de bouw. Ben benieuwd naar de vorderingen.  :thumbup: :D

Gr. Dirk

Dank je wel Dirk, ik zal vandaag of morgen weer wat foto,s plaatsen van de laatste stand van zaken.

Hallo Peter,

Fijn dat de griep uit je lichaam is en je weer vol aan de hobby kan werken, wanneer kunnen we de eerste foto's verwachten :D.

Succes vandaag.

Gr.
Piwie.

Ik kan de wereld weer aan Piwie  :)
Foto,s komen vandaag of morgen online, er moet wel iets te tonen zijn.

Hi Peter,

Mooi dat je weer beter bent, je een volle accu hebt en je hebt er, vandaag, ook nog eens zin in.
Aan de tijd te zien ben je al uren bezig maar om voor de hobby al voor 7 uur op te staan ?
Ieder doet zijn ding, gisteren had ik een loc probleempje (en opgelost) en ging daardoor vannacht pas om 3 uur naar bed.
Dus veel later pas "opgestart" wel reeds boodschappen gedaan (anders niks te eten) en helaas vanmiddag mantelzorg. 
Ach er komt weer een nacht aan.     :D

groet
Harald

Hoi Harald,

Ik stond even na 6 uur al naast mijn bed, als je dat de hele week doet gaat ook in het weekend de interne wekker af  :D
Gisteren hadden we een verjaardag en ik lag rond 1 uur in mijn bed dus wel een kort nachtje maar dat overkomt mij wel vaker.
Succes vannacht.

Mvg,

Peter Degeluidsman

rien

• Vaste Gast
« Reactie #16279 Gepost op: zaterdag 11 februari 2017, 19:12:47 »

Hoi Peter,

Een mooie start met een mooie baan.
Ik ga dit draadje volgen, zeker omdat je ook met koploper bezig bent.

Veel succes met de opbouw

Groet Rien

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #16280 Gepost op: zaterdag 11 februari 2017, 23:33:27 »

@citaat

Hoi Rien en alle anderen,

Leuk dat je mijn topic wilt volgen  :thumbup:
De gehele baan wordt straks bestuurd door koploper, een geweldig programma met vele mogelijkheden.

Het schaduwstation heb ik al getekend in koploper, ik moet nog iets creatiefs bedenken om de spiralen compact te tekenen, als iemand hier een tip voor heeft dan hoor ik dat graag.

Mvg,

Peter Degeluidsman

JanHaagdorens

• Toffe Gast
« Reactie #16281 Gepost op: zondag 12 februari 2017, 00:25:12 »

Beste Peter - dat wat ik hier nu schrijf mag je absoluut niet als kritiek beschouwen en ik probeer ook niet een leeraar te zijn (ben zelf meubelmaker/interieur inrichter geweest)
woon je alleen in huis ,heb je kinderen onder uw treintafelkamer slapen dan heb je mijn inziens een kapitale fout gemaakt ivm geluidsisolatie , woon je alleen niet verder lezen
om een echt stille treintafel te maken mag de tafelconstructie absoluut geen contact maken met muren en vloer,dit doe je met het zogenaamde doos in doos systeem ( wordt toegepast in muziekscholen) je kan gemakkelijk uw tafel maken met poten die op zacht rubber staan en een tafel die ca 2cm kleiner is dan de kamer muren , om het geheel stabiel te houden kan je ook die ene cm rondom opvullen met stroken epdm schuimrubber , zelfs met een goede rail isolatie is het goed mogelijk dat in uw geval  de rijdende treinen hoorbaar zijn tot (in het slechtste geval) in de kelder/bij de geburen , je kan ook een groot verschil maken door geen rail vijzen te gebruiken , hopelijk heb je hier iets aan
veel plezier aan je hobby - met groeten Jan   
« Laatst bewerkt op: zondag 12 februari 2017, 00:31:32 door JanHaagdorens »
een hobby is plezant als je geen tijd hebt

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #16282 Gepost op: zondag 12 februari 2017, 10:33:20 »

@citaat

Hoi Jan en alle anderen,

Jan ik vind het alleen maar fijn als er mee gedacht wordt  :thumbup: :thumbup:

Ik woon niet alleen ( gelukkig  :) ) maar heb eerlijk gezegd nog nooit geluids problemen in huis ondervonden.
Mijn oude baan zat recht boven onze huiskamer en nog precies waar de bank onder staat, ook toen zat aan de baan aan de muur vast en stond op poten precies zoals ik nu weer aan het bouwen ben.

Mijn dochter sliep naast de oude treinenkamer, en zij had er geen last van.

Door deze ervaring heb ik er geen rekening mee gehouden dat er eventueel geluid kan lekken naar de andere vertrekken.

Voor dat ik begon met bouwen heeft de rails van het onderste schaduwstation zonder isolatie op het laminaat gelegen en tijdens het proef rijden heb ik geen geluidsoverlast ervaren.

Je hebt mij wel aan het denken gezet, en als het onderste schaduwstation klaar is ga ik de treinen laten rijden en goed luisteren of er storende geluiden doorlekken.

Voor nu laat ik het dus even zo, maar als blijkt dat er geluid doorlekt, ga ik met jou tips aan de slag.

Mvg,

Peter Degeluidsman
« Laatst bewerkt op: zondag 12 februari 2017, 10:36:33 door degeluidsman »

KdeB

• Stamgast
  • Geen reactie is ook een reactie
« Reactie #16283 Gepost op: zondag 12 februari 2017, 12:20:01 »

Hoi Peter

Lekker bezig  :thumbup:
Ik heb het klimspiraal als lijnen onder elkaar getekend met aansluiting niveau 1 rechts aansluiting spiraal sporen
https://drive.google.com/open?id=0ByMMeFFjAT26RVg4eEcwUzhiTU0
Veel bouw plezier

Groet
Koos

Met vriendelijke groeten
Koos de Bruin

Het wordt vanzelf weer kerstmis
Marklin-Roco, C rails, Ecos 2, Koploper, Win XP

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #16284 Gepost op: zondag 12 februari 2017, 13:35:19 »

@citaat

Dank je wel Koos,
Hier ga ik even mee stoeien, nu is het wel zo dat ik straks twee spiralen heb waar zowel naar boven als beneden gereden kan worden.

Als er bv naar beneden gereden wordt in de linker spiraal dan kan de trein alleen op verdieping 1 en 3 komen.
Wordt er geklommen in de linker spiraal dan komen de treinen van verdieping 2 en 4.

In de rechter spiraal is dit natuurlijk omgedraaid.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Degeluidsman

• 3rail Events team
Re: De baan van een geluidsman- helaas geen foto,s
« Reactie #16285 Gepost op: zondag 12 februari 2017, 20:15:44 »

Hallo allemaal,

Dit weekend leer lekker aan de gewerkt, hiervan had ik natuurlijk foto,s gemaakt maar Tinypic waar ik al mijn foto,s plaatst heeft een storing  :(

Ik hoop dat het morgen weer werkt, dus nog even geduld a.u.b.

Mvg,

Peter Degeluidsman

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #16286 Gepost op: zondag 12 februari 2017, 20:19:42 »

Peter,

Jammer zat er net klaar voor. :(
Hopelijk lukt het morgen wel. :)
Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #16287 Gepost op: zondag 12 februari 2017, 21:39:09 »

@citaat

Hoi Mies,

Tot op heden heb ik een keer een probleem gehad met Tinypic maar dat is al jaren geleden.
Ik kon de foto wel uploaden maar daarna kreeg ik de melding error.

Morgen als ik klaar ben met werken ga ik het opnieuw proberen, dan zal het euvel wel verholpen zijn.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Degeluidsman

• 3rail Events team
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de constructie ( foto,s )
« Reactie #16288 Gepost op: maandag 13 februari 2017, 18:06:26 »

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend weer wat aan de constructie van de baan kunnen werken, als het goed is doen de foto,s het nu wel.

Hier in de hoek komt straks nog een puntstuk bij.

Met deze machine kan ik een sleuf in het hout zagen waar een houten plaatje in past, door de plaat hout die er tegenaan komt ook van zo,n sleuf te voorzien sluit het hout precies op elkaar aan.

Puntstuk in voorbereiding.

Even een steunbalkje plaatsen.

Omdat ik extra stevigheid wil, schroef ik onder de plaat een balkje.
Hierop kan in een later stadium bekabeling gaan lopen.

Het kost erg veel moeite om foto,s te uploaden op dit moment, maar jullie hebben weer een leuke update van mij gehad denk ik.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Jørg

• Gast
« Reactie #16289 Gepost op: maandag 13 februari 2017, 18:10:07 »

-Peter:
Ziet er geweldig goed uit,  :thumbup:
Een vraagje, op de eerste foto zit het steunbalkje niet onder de plaat als steun, of moet dat nog verplaatst worden?

Jongslog

• Vaste Gast
  • Zwitserland fan
    • www.jongslog.nl
« Reactie #16290 Gepost op: maandag 13 februari 2017, 18:44:40 »

Ziet er degelijk uit hoor. Veel plezier met verder bouwen (en foto's plaatsen  >:-D)

h0_miessie

• Vaste Inboedel
« Reactie #16291 Gepost op: maandag 13 februari 2017, 18:54:17 »

Hoi Peter,

Het was het wachten waard de foto's van de bouw. :)
De bouw ziet er goed en doordacht maar vooral netjes uit. :thumbup:

Michelstadt
YouTube
Peetoom v Carl

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #16292 Gepost op: maandag 13 februari 2017, 19:00:10 »

Hoi Peter

Ik had ook een probleem met tinypic, en keek even op google en kwam een sinjoren website tegen.
Daar verklein je even je foto's, die komen dan op je laptop tablet en dan bijlagen doen en zo komen de foto's ook hier.
Dat toestel ken ik hoor, dat noemen ze bij ons een koekjesfrees of zie ik verkeerd .... en ja verder ziet er al degelijk uit.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #16293 Gepost op: maandag 13 februari 2017, 20:55:27 »

Hallo allemaal,

-Peter:
Ziet er geweldig goed uit,  :thumbup:
Een vraagje, op de eerste foto zit het steunbalkje niet onder de plaat als steun, of moet dat nog verplaatst worden?

Hoi Jorg,

Dat was even een bewuste keuze  8o
De balkjes zitten 120cm. uit elkaar om later eventueel de bovenbouw te dragen.

Ik heb er even een balkje naast gemaakt en bij de volgende verdieping zaag ik de plaat precies op de balk, tja ben ook geen timmerman.

Hoi Peter,

Het was het wachten waard de foto's van de bouw. :)
De bouw ziet er goed en doordacht maar vooral netjes uit. :thumbup:

Dank je wel Mies,
Ik probeer zo netjes mogelijk te werken, ik moet er tenslotte een groot aantal jaren tegenaan kijken  :)

Ziet er degelijk uit hoor. Veel plezier met verder bouwen (en foto's plaatsen  >:-D)

Hoi Henk,

De constructie moet tegen een stootje kunnen en de baan moet staan als een huis.
Binnenkort weer verder bouwen.

Hoi Peter

Ik had ook een probleem met tinypic, en keek even op google en kwam een sinjoren website tegen.
Daar verklein je even je foto's, die komen dan op je laptop tablet en dan bijlagen doen en zo komen de foto's ook hier.
Dat toestel ken ik hoor, dat noemen ze bij ons een koekjesfrees of zie ik verkeerd .... en ja verder ziet er al degelijk uit.

Hoi Peter,

Het gekke is dat ik soms een foto 4 x moet uploaden voordat hij de foto weergeeft met de link, ik heb dit nog niet eerder ondervonden.
Bij instellingen had ik ingesteld dat hij de foto,s gelijk naar de juiste resolutie zet, ik heb al bijna 4000 geupload en over het algemeen gaat dat erg goed.

Een koekjesfrees  :help: geen idee dat zou best kunnen.
Wie weet hoe dit apparaat heet

Mvg,

Peter Degeluidsman

Wilco69

• Vaste Gast
  • Kreis Cothingen
    • Sterckenraedt Neustadt
« Reactie #16294 Gepost op: maandag 13 februari 2017, 21:01:33 »

Een lamellenfrees...
M.v.g. Wilco
M-rails, tijdperk II / III /IV, Tams MC, iTrain 4 Pro, AJ Booster, Rosoft S88n met diode-truc, Rosoft WDD, AJ K84 en wat Chinese hulp middeltjes

ikke650

• Stamgast
  • Geen brug is te ver.
    • Hembrug
« Reactie #16295 Gepost op: maandag 13 februari 2017, 21:03:59 »

Hallo Peter,

Je gaat lekker, ziet er allemaal zeer goed uit. :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
M.vr.gr. Erwin

Baanbouw met brug: Klikkie

Grootspoor: Klikkie

iTom

• Vaste Inboedel
  • Het is geen kwestie van kunnen maar van doen
« Reactie #16296 Gepost op: maandag 13 februari 2017, 21:59:28 »

Is inderdaad een lamellenfrees, mooie machine maar wel een behoorlijke investering voor een paar sleuven.

Lamellenfrees

Wordt wel een hele stevige strakke constructie.
ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 4 pro:Rosoft s88: h0e
Met vriendelijke groet, Tom

• Gast
« Reactie #16297 Gepost op: maandag 13 februari 2017, 22:18:56 »

Lamellen of koekjesfrees is eigenlijk hetzelfde apparaat.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=21568

Hans V200.0

• Vaste Inboedel
  • als er maar een "v" voor op staat
« Reactie #16298 Gepost op: maandag 13 februari 2017, 23:22:45 »

Lamellenfrees
Die machine zal niet veel doen zonder accu's........

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #16299 Gepost op: maandag 13 februari 2017, 23:51:54 »

Het is inderdaad een lamellenfrees, pas op het is best een gevaarlijke ding.
Heb tijdens mijn opleiding ook meegewerkt, en ja als de lijm droog is dan is het zo stevig.