Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De baan van een geluidsman- diverse versies perronranden ( foto's ).

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- het werkt.
Fijne dagen en de beste wensen voor 2017.

Gr. Dirk
Re: De baan van een geluidsman- het werkt.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- het werkt.
Hoi Dirk en alle anderen.

Voor iedereen fijne dagen en een goed maar vooral gezond 2017.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Saskia Degeluidsvrouw
En onze meiden  :)


Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Hallo allemaal,

Gisteravond hebben wij pakjes avond gevierd, er lag ook iets bijzonders onder de kerstboom  :)
Ik heb van de kerstvrouw een Miele wagon gekregen, zou dit een stille hint zijn voor een nieuwe wasmachine  8o :?






Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Peter,

Mooie wagon heb je als kerstcadeau gekregen van je vrouw.
Ze heeft smaak wat betreft wagons kopen. :)
Veel rij plezier toegewenst met deze wagon op je nieuwe baan. :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
 @citaat

Hoi Michel,

Ik heb het idee dat onze vrouwen elkaar op de hoogte brengen  >:-D

Zo de televisie staat aan, ik ben helemaal klaar voor de TOP 2000.
Dat wordt genieten van heerlijke muziek tijdens het hobbyen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Mooie wagon Peter. Het zou best eens een hint kunnen zijn. In ieder geval prettige feestdagen en een voorspoedig, gezond 2017 voor U en de familie.
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Winsket elkenien noflike feestdagen !
vanuit het Friese voor alle "geluids"leden!

Het is een prachtige "Waswagen".
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
 @citaat @citaat

Ik hoop toch niet dat ze een ander machine wilt Staf, de huidige doet het volgens mij nog goed  :D
Dure hobby hoor dat wassen  >:-D >:-D

Ook voor U en de familie fijne dagen en een goed maar vooral gezond 2017.

@citaat

Daar kan ik geen chocola van maken Gerard behalve het woord feestdagen 8o
Met de wagon ben ik in mijn nopjes, past mooi bij de Marklin variant.

Ook voor jullie fijne dagen en een goed, gezond 2017.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
test
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Fijne feestdagen iedereen, ook hier met de top2000  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
 @citaat

Jij ook fijne dagen en een mooi en gezond 2017 Barry.
De TOP 200 staat hier de hele dag aan op zolder, ik ga nu naar beneden daar is vast een leuke kerstfilm te zien  8o :-(


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Hallo Peter,

Mooie aanwinst. :thumbup: :thumbup:
Nu nog deze in modelauto ?

En prettige feestdagen en een goed en gezond 2017.

M.vr.gr. Erwin
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
 @citaat

Hoi Erwin,

Een autootje van dit model heb ik nog niet gezien maar het zou mij niets verbazen als hij er is.
Deze wagons zijn speciale uitgaven van de club van 13, die hebben vaak ook autootjes in kleine oplagen van 250 stuks.

Fijne feestdagen en een goed en gezond 2017


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Zijn nieuwere broertje wel Peter....T4 http://www.beelenmodelbouw.com/product/vw-t4-miele/

https://www.bing.com/images/search?q=miele+vw+bus&FORM=HDRSC2

Zijn enkele varianten van Peter.

Dus wie weet kom je ze nog een keertje tegen op Houten..... :D

Mvg: Alex
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Hoi Peter

Zo dat is een leuk geschenk dat je gekregen hebt, dat zie je niet elke dag op een baan rijden.

Nog fijne dagen en een gezond 2017 gewenst.
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.

Aparte verschijning die wagon, Peter  @citaat

Voor jullie ook de beste wensen voor 2017  :P

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Hallo allemaal,

Citaat van: Aliebengalie op maandag 26 december 2016, 07:52:12
Zijn nieuwere broertje wel Peter....T4 http://www.beelenmodelbouw.com/product/vw-t4-miele/

https://www.bing.com/images/search?q=miele+vw+bus&FORM=HDRSC2

Zijn enkele varianten van Peter.

Dus wie weet kom je ze nog een keertje tegen op Houten..... :D

Mvg: Alex

Hoi Alex,

De keuze is reuze  :thumbup: er is in ieder geval voldoende keus om een Miele service wagen op de baan te krijgen.
Ik zal in Houten eens kijken of er eentje te vinden is.


Citaat van: peterke33 op maandag 26 december 2016, 11:50:35
Hoi Peter

Zo dat is een leuk geschenk dat je gekregen hebt, dat zie je niet elke dag op een baan rijden.

Nog fijne dagen en een gezond 2017 gewenst.

Hoi Peter,

Het is een apart gezicht een auto die op de rails staat  :) in deze serie zijn drie modellen te koop.
De eerste bus / wagon had reclame van Marklin, de tweede maakte reclame voor Persil en de derde voor Miele.
Het zou kunnen zijn dat er nog een uitkomt, het ontwerp is nagenoeg hetzelfde alleen het logo van het bedrijf passen ze aan.

Citaat van: Tony op maandag 26 december 2016, 13:05:06

Aparte verschijning die wagon, Peter  @citaat

Voor jullie ook de beste wensen voor 2017  :P

Grtz Tony

Hoi Tony,

Ja het is weer eens iets anders en redelijk exclusief  :)


Fijne dagen en een goed en gezond 2017 allemaal.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Hallo Peter,

Deze is gemaakt door Schuco.
En heeft de schaal 1:90.

En er zijn er 2222 stuks van gemaakt.

Bron foto: Ebay.
Daar staan er een paar te koop.

M.vr.gr. Erwin

Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Miele op de rails.
 @citaat

Hoi Erwin,

Bedankt voor de info, ik zal 7 januari in Houten eens kijken of hij er ligt zo ja dan mag hij mee  naar huis :)


Fijne dagen en een goed en gezond 2017


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Hallo allemaal,

De kerstdagen liggen achter ons en ik heb nog een paar dagen vrij  :)
Dit geeft mij de mogelijkheid om lekker op zolder aan de slag te gaan.

Vandaag staat in het teken van de baanspanning, ik maak gebruik van een Esu ECos als centrale en hieraan komen 5 boosters te hangen.
In totaal heeft Duurstede straks 24 Ampère ter beschikking, dat moet voldoende zijn ( hoop ik ).
Alles wordt aangesloten op twee ECOSlink terminal modules.

Foto,s volgen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
5 boosters, das de moeite.
Ik vind die 2 van mij met 4,5A al de moeite.

Gr Dennis
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Waarom in hemels naam zo veel vermogen  8o ??? In de eerste plaats kost het ontiegelijk veel geld en in de tweede plaats heb je zo veel vermogen helemaal niet nodig. Als er een 20 á 25 treinen tegelijk rijden met verlichte rijtuigen en alles er op en aan (en dat lijkt me al heel erg veel) kom je nog niet eens aan de 10 ampère.
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Laat Jan maar praten hoor Peter. B) :D
Ik werk bij een energie bedrijf , en mot tenslotte ook mijn hobby kunnen bekostigen.....dus helemaal  :thumbup: die boosters.
Enne het amperage is alleen zo hoog als alles word verbruikt......dus ga maar lekker door hoor Peter , mot tenslotte nog 3 jaar an de arbeid voor mijn pensioen..... :D

Heb vandaag je bussie zien staan in de etalage in Rotjeknor Peter , alleen iets te groot voor je baan , en iets aan de dure kant.
Maar mooi is ie zeker dat is dan weer wel zo.

Mvg: Alex
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Altijd genoeg power is altijd lekker! Ik heb er inmiiddels 10 en het zou zo maar meer kunnen worden.😄
Verder een powervol en goed begin in 2017.
Mvg Frank
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Huh.. lekker zijn jullie... Toen ik een paar jaar geleden zelf een booster bouwde voor nog geen tientje en met voornamelijk onderdelen die ik nog had verklaarden sommigen me voor gek omdat ie WEL 10 Ampère kon leveren. Nu koopt iemand voor 1000 euro aan boosters die gezamenlijk tot 25 Ampère kunnen leveren en roept iedereen dat het zo mooi is. Of is het een kwestie van, zo lang het maar lekker duur is dat zal het wel goed en veilig wezen???

Is niet lullig naar jou toe bedoeld hoor Peter maar vind het van de rest een beetje vreemd  :(
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Je hebt waarschijnlijk gelijk wbt zoveel boosters kopen. Maar vergeet 1 dingetje niet. Niet iedereen is zo geweldig met electronica.
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Volg gewoon je ervaring , en volg je gevoel.
Kijk met hoeveel treinen je gemiddeld tegelijk wil rijden , en tja , ietsjes meer reserve overhouden is uiteraard nooit mis.

En mijn opmerking tegen Jan was uiteraard een geintje.....persoonlijk vind ik dat iedereen moet doen wat hij denkt goed is voor zijn baan.
En dat geld uiteraard ook voor Peter.....die heeft voldoende ervaring lijkt me.

Mvg: Alex
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Citaat van: Janvis op dinsdag 27 december 2016, 18:44:16
Huh.. lekker zijn jullie... Toen ik een paar jaar geleden zelf een booster bouwde voor nog geen tientje en met voornamelijk onderdelen die ik nog had verklaarden sommigen me voor gek omdat ie WEL 10 Ampère kon leveren. Nu koopt iemand voor 1000 euro aan boosters die gezamenlijk tot 25 Ampère kunnen leveren en roept iedereen dat het zo mooi is. Of is het een kwestie van, zo lang het maar lekker duur is dat zal het wel goed en veilig wezen???

Is niet lullig naar jou toe bedoeld hoor Peter maar vind het van de rest een beetje vreemd  :(
Mij heb je er ook niet over gehoord, maar ik zou persoonlijk liever 3 boosters van een ruime 3A gebruiken dan 1 booster van 10A. Heb je dan een keer kortsluiting door ontsporen, dan ga je meteen alles vastlassen. Märklin adviseert bij de nieuwe CS3(+) ook niet voor niets de 100 VA voeding (waarmee het CS 5A levert) alleen bij LGB en spoor 1.

Tsja, verder moet je, denk ik, niet alleen naar locs en rijtuigen kijken, maar ook naar andere verbruikers. Het is tegenwoordig weer in om wissels e.d. ook te voeden vanaf de baan en dat kunnen beste vreters zijn, zeker bij schakelen.

Groet,
Laurent
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Citaat van: Laurent op dinsdag 27 december 2016, 20:39:08

Mij heb je er ook niet over gehoord, maar ik zou persoonlijk liever 3 boosters van een ruime 3A gebruiken dan 1 booster van 10A. Heb je dan een keer kortsluiting door ontsporen, dan ga je meteen alles vastlassen.
Groet,
Laurent

Daarom had ik ook een verdeling van meerdere zekeringen achter de booster ;-) Maar geloof me, ik heb een beetje verstand van, en ervaring met elektronica dus ik weet zo ongeveer wel een klein beetje waar ik over praat.  8)
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Ah, join the club :)
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Hallo allemaal,

Jullie kennen het spreekwoord wel dat er meerdere wegen........
Morgen reageer is even op jullie reacties, ga zo mijn bed in.



Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Als je er  maar niet van wakker ligt dan komt het wel goed en heeft Alex voorlopig weer werk. :)
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Ik maak me er niet meer druk om, is slecht voor m'n bloeddruk. Ik moet maar eens afleren om me altijd overal druk om te maken  O:-D
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Hier 30 treinen op de baan in een flink schaduwstation.
In koploper ingesteld dat het licht en geluid uit gaat als de treinen stil staan, en ingesteld dat er max 6 treinen tegelijkertijd mogen rijden.
Wissels schakelen na elkaar en niet tegelijk.


En de hele baan word zonder problemen gevoed door 1 enkele ECoS met bijgeleverde voeding.
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Citaat van: Janvis op dinsdag 27 december 2016, 23:54:22
Ik maak me er niet meer druk om, is slecht voor m'n bloeddruk. Ik moet maar eens afleren om me altijd overal druk om te maken  O:-D

Druk maken is zeker niet de bedoeling. Daar hebben ze compressors voor, en die kunnen dat echt beter  ;)

Gr Dennis
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Hallo allemaal,

Citaat van: dennisreij op dinsdag 27 december 2016, 14:40:36
5 boosters, das de moeite.
Ik vind die 2 van mij met 4,5A al de moeite.

Gr Dennis

Hoi Dennis,

Het heeft ook allemaal te maken met de grote van de baan en het aantal verbruikers, ik ga voor bedrijfszekerheid en wil alle apparatuur niet op 100% laten draaien.


Citaat van: Janvis op dinsdag 27 december 2016, 14:54:39
Waarom in hemels naam zo veel vermogen  8o ??? In de eerste plaats kost het ontiegelijk veel geld en in de tweede plaats heb je zo veel vermogen helemaal niet nodig. Als er een 20 á 25 treinen tegelijk rijden met verlichte rijtuigen en alles er op en aan (en dat lijkt me al heel erg veel) kom je nog niet eens aan de 10 ampère.

Hoi Jan,

Tja toen ik jou berichtje las dacht ik, niet omdat het moet maar omdat het kan  :)
Maar zonder gekheid, in mijn baan komen 4 verdiepingen met opstelsporen en op iedere verdieping kunnen tussen de 24 en 28 treinen staan.
Per verdieping gebruik ik een booster, deze booster voed ook de twee klimspiralen ( tussen de verdiepingen in).
Dus in totaal 4 boosters om alle verdiepingen en de spiralen te voeden.

Voor het maaiveld heb ik een booster en de EcoS, dat brengt het totaal op 6 x 4 Ampère

Tja is dit nodig ??
Ik ben zelf werkzaam in de installatie techniek en als ik daar wel iets geleerd heb is het belangrijk om apparatuur niet volledig uit te persen.
Een apparaat dat op bv 50% van zijn vermogen draait houd het langer vol en wordt minder warm.

Dan over de kosten, ik heb de mazzel gehad dat ik al mijn boosters tweedehands heb kunnen kopen.
Dan blijft het nog een leuk bedrag maar dan heb ik dit gedeelte wel voor elkaar, ik zie hier op het forum treinen voorbij komen die ? 1000.00 kosten en die gaan als warme broodjes over de toonbank.
We hebben nu eenmaal een dure hobby en ook ik kan mijn centen maar eenmaal uitgeven en heb hier voor gekozen, ook omdat ik het belangrijk vind om de boosters uit te kunnen lezen in de ECoS.


Citaat van: Aliebengalie op dinsdag 27 december 2016, 17:23:24
Laat Jan maar praten hoor Peter. B) :D
Ik werk bij een energie bedrijf , en mot tenslotte ook mijn hobby kunnen bekostigen.....dus helemaal  :thumbup: die boosters.
Enne het amperage is alleen zo hoog als alles word verbruikt......dus ga maar lekker door hoor Peter , mot tenslotte nog 3 jaar an de arbeid voor mijn pensioen..... :D

Heb vandaag je bussie zien staan in de etalage in Rotjeknor Peter , alleen iets te groot voor je baan , en iets aan de dure kant.
Maar mooi is ie zeker dat is dan weer wel zo.

Mvg: Alex

Hoi Alex,

Ik heb het ook speciaal voor jou gedaan  >:-D >:-D

Ja dat busje is het, wat een geld voor een statischmodel maar het zal vast verkocht worden.


Citaat van: Veerman op dinsdag 27 december 2016, 18:28:46
Altijd genoeg power is altijd lekker! Ik heb er inmiiddels 10 en het zou zo maar meer kunnen worden.😄
Verder een powervol en goed begin in 2017.
Mvg Frank

Hoi Frank,

10 boosters  8o 8o
Nu weet ik dat jij een erg grote baan bouwt, en blijkbaar zit jij een beetje op dezelfde golflengte als ik  :)


Citaat van: Janvis op dinsdag 27 december 2016, 18:44:16
Huh.. lekker zijn jullie... Toen ik een paar jaar geleden zelf een booster bouwde voor nog geen tientje en met voornamelijk onderdelen die ik nog had verklaarden sommigen me voor gek omdat ie WEL 10 Ampère kon leveren. Nu koopt iemand voor 1000 euro aan boosters die gezamenlijk tot 25 Ampère kunnen leveren en roept iedereen dat het zo mooi is. Of is het een kwestie van, zo lang het maar lekker duur is dat zal het wel goed en veilig wezen???

Is niet lullig naar jou toe bedoeld hoor Peter maar vind het van de rest een beetje vreemd  :(

Hey Jan,

Dat zal je van mij niet gehoord hebben, headroom in een installatie vind ik erg belangrijk, als je die 10 A maar onderverdeeld is er niets aan de hand.
En lullig, nee hoor het is toch leuk om met elkaar van gedachten te wisselen.


Citaat van: robbie103 op dinsdag 27 december 2016, 19:00:44
Ik verbaas me ook regelmatig over het gemak waarmee hier honderden of duizenden euro's worden uitgegeven aan allerlei zaken waarvan ik denk dat je er niet meer modelspoor-plezier uithaalt...

Hoi Robby,

Modelspoor plezier zal ieder op zijn eigen manier invullen, als alles goed werkt kan ik daar echt van genieten.


Citaat van: Veerman op dinsdag 27 december 2016, 19:02:30
Je hebt waarschijnlijk gelijk wbt zoveel boosters kopen. Maar vergeet 1 dingetje niet. Niet iedereen is zo geweldig met electronica.

Hey Frank,

Elektronica is ook niet mijn ding, ik begrijp er wel iets maar maar dat mag geen naam hebben.
Waar ik wel verstand van heb is van bekabeling en berekeningen, dat ik nu te veel vermogen heb is een bewuste keuze ( zie eerdere reactie ).


Citaat van: Aliebengalie op dinsdag 27 december 2016, 19:41:37
Volg gewoon je ervaring , en volg je gevoel.
Kijk met hoeveel treinen je gemiddeld tegelijk wil rijden , en tja , ietsjes meer reserve overhouden is uiteraard nooit mis.

En mijn opmerking tegen Jan was uiteraard een geintje.....persoonlijk vind ik dat iedereen moet doen wat hij denkt goed is voor zijn baan.
En dat geld uiteraard ook voor Peter.....die heeft voldoende ervaring lijkt me.

Mvg: Alex

Hey Alex,

Dat is ook precies wat ik doe, ik volg me gevoel en dat heeft mij niet vaak in de steek gelaten.
Maar ik vind het fijn om er over te praten, daar wordt je nooit dommer van  :)


Citaat van: Laurent op dinsdag 27 december 2016, 20:39:08
Citaat van: Janvis op dinsdag 27 december 2016, 18:44:16
Huh.. lekker zijn jullie... Toen ik een paar jaar geleden zelf een booster bouwde voor nog geen tientje en met voornamelijk onderdelen die ik nog had verklaarden sommigen me voor gek omdat ie WEL 10 Ampère kon leveren. Nu koopt iemand voor 1000 euro aan boosters die gezamenlijk tot 25 Ampère kunnen leveren en roept iedereen dat het zo mooi is. Of is het een kwestie van, zo lang het maar lekker duur is dat zal het wel goed en veilig wezen???

Is niet lullig naar jou toe bedoeld hoor Peter maar vind het van de rest een beetje vreemd  :(
Mij heb je er ook niet over gehoord, maar ik zou persoonlijk liever 3 boosters van een ruime 3A gebruiken dan 1 booster van 10A. Heb je dan een keer kortsluiting door ontsporen, dan ga je meteen alles vastlassen. Märklin adviseert bij de nieuwe CS3(+) ook niet voor niets de 100 VA voeding (waarmee het CS 5A levert) alleen bij LGB en spoor 1.

Tsja, verder moet je, denk ik, niet alleen naar locs en rijtuigen kijken, maar ook naar andere verbruikers. Het is tegenwoordig weer in om wissels e.d. ook te voeden vanaf de baan en dat kunnen beste vreters zijn, zeker bij schakelen.

Groet,
Laurent


Hoi Laurent,

Een zware voeding kan natuurlijk wel, als je de boel maar onderverdeeld en afgezekerd is.

Mijn treinen zullen in het schaduwstation gewoon met het licht aan staan, waarom ?
Op die manier kan ik makkelijk zien of er spanning op dat gedeelte staat en / of de loc spanning krijgt mocht hij onverhoopt stil staan.

Mijn wissels worden niet gevoed vanuit de boosters, ik ga gebruik maken van de wisseldecoders van Rosoft en deze komen op een aparte voeding.


Citaat van: robbie103 op dinsdag 27 december 2016, 20:43:04
Citaat van: Laurent op dinsdag 27 december 2016, 20:39:08
Het is tegenwoordig weer in om wissels e.d. ook te voeden vanaf de baan en dat kunnen beste vreters zijn, zeker bij schakelen.

Groet,
Laurent

Daarom schakelen ze ook niet tegelijk...

Dat klopt, maar kijk eens voor de gein naar de piekstroom als er een wissel geschakeld wordt, als je dit buiten je baanspanning kunt houden is wel zo fijn.


Citaat van: Janvis op dinsdag 27 december 2016, 21:06:20
Citaat van: Laurent op dinsdag 27 december 2016, 20:39:08

Mij heb je er ook niet over gehoord, maar ik zou persoonlijk liever 3 boosters van een ruime 3A gebruiken dan 1 booster van 10A. Heb je dan een keer kortsluiting door ontsporen, dan ga je meteen alles vastlassen.
Groet,
Laurent

Daarom had ik ook een verdeling van meerdere zekeringen achter de booster ;-) Maar geloof me, ik heb een beetje verstand van, en ervaring met elektronica dus ik weet zo ongeveer wel een klein beetje waar ik over praat.  8)

Citaat van: Laurent op dinsdag 27 december 2016, 21:22:47
Ah, join the club :)

Mag ik ook bij die club  :thumbup:


Citaat van: iTom op dinsdag 27 december 2016, 22:40:24
Als je er  maar niet van wakker ligt dan komt het wel goed en heeft Alex voorlopig weer werk. :)

Hoi Tom,

Ik heb heerlijk geslapen  :)


Citaat van: Janvis op dinsdag 27 december 2016, 23:54:22
Ik maak me er niet meer druk om, is slecht voor m'n bloeddruk. Ik moet maar eens afleren om me altijd overal druk om te maken  O:-D

Dat is zeker niet de bedoeling Jan, discussiëren is leuk zolang je elkaar maar met respect behandeld en gelukkig is dat het geval  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Citaat van: rscosworth op woensdag 28 december 2016, 07:21:48
Hier 30 treinen op de baan in een flink schaduwstation.
In koploper ingesteld dat het licht en geluid uit gaat als de treinen stil staan, en ingesteld dat er max 6 treinen tegelijkertijd mogen rijden.
Wissels schakelen na elkaar en niet tegelijk.


En de hele baan word zonder problemen gevoed door 1 enkele ECoS met bijgeleverde voeding.

Hoi Richard,

Goed spel hé van Esu  :) geintje.
Dit kan natuurlijk als de optelsom van alle verbruikers maar niet boven de 4 Ampère uitkomt.
Kijk voor de gein eens wat jij verbruikt als de baan in vol bedrijf is.


Ik ga vandaag verder met de montage van de boosters, ben al een eind op weg en wil dit vandaag van mijn lijstje afstrepen.

Iedereen bedankt voor de reacties en meedenken  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman   

Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Knutsel ze dan  :thumbup:

Gr Dennis
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
 @citaat

Dat komt helemaal goed Dennis, sterker nog het zit er in.
Ik ben nu in de ECoS bezig om de boosters van een naam te voorzien.

En op de achtergrond de top 2000, het is heerlijk knutselen zo  :)



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Ik ben aan t werk maar ook met de Top2000 op de achtergrond.

Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Ben ook hard aan het werk, mijn baantje is bijna helemaal afgebroken maar hier op de achtergrond Radio Rijnmond, ook gezellig.
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power.
zit ook lekker achter het toetsenbord met de top 2000 op de achtergrond en regelmatig ff naar boven naar de baan en even vaak weer lekker beneden. :P
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power foto,s.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power foto,s.
Hallo allemaal,

Hier de beloofde foto,s.
Op de eerste foto zie je de ECoSlink deze zit aangesloten op de ECoS, de uitgang van de ECoSlink gaat met een gewone netwerk kabel naar de volgende ECoSlink die bij de boosters gemonteerd zit in een andere ruimte.





Vanuit deze tweede ECoSlink worden de boosters en Loconet adapter van data voorzien.
Op de plaat zit ook nog de locprogrammer gemonteerd ( onderin naast de loconet adapter ).
Alle communicatie tussen de boosters, loconet en de ECoS loopt via een enkele netwerkkabel.

De afgaande ( baan spanning ) wordt op een later moment afgemonteerd.





Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power foto,s.
Hoi, Peter,

Dart ziet er indrukwekkend uit. B)

Gr.
René
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power foto,s.
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power foto,s.
Ziet er wel wijs uit!  :D
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power foto,s.
-Peter:
Begin van de baan ziet er al goed uit, imposante rij boosters, maar bij zo een baan zal dat wel nog zijn, en wat reserve kan nooit geen kwaad. :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power foto,s.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power foto,s.
Hi Peter,

Een imposante rij heb je daar gemonteerd en ook handig die lucht pijp, mocht het toch te warm worden.  >:-D
Bij ons wordt de overloop, waar de CV hangt, ook (lekker) warm.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power foto,s.
Peter,

Ziet er mooi en ordelijk uit je kan zien dat je er verstand van hebt. :thumbup:
En beter wat teveel stroom dan te weinig. :P
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power foto,s.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power foto,s.

Baan aan, straatverlichting uit  :D
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power foto,s.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power foto,s.
 @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat

Allemaal bedankt voor jullie leuke reacties  :thumbup: :thumbup:

Als later de afgaande bekabeling erin zit maak ik alles nog even netter.
De communicatie met de ECoS werkt goed, de namen van de boosters staan erin  :)

Voor nu is dit gedeelte even klaar en kan van mijn lijstje afgestreept worden.

Tja wat is nu het volgende project  :help:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power foto,s.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- Booster city ESU power foto,s.
Citaat van: degeluidsman op woensdag 28 december 2016, 18:47:20

Tja wat is nu het volgende project  :help:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Oliebollen bakken.