Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 11 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Zou je die neem ik aan veel goedkopere controler dan niet aan een relais kunnen hangen?
Praat nu even als leek want heb geen idee wat een dmx + software kost
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
@barry: In welk opzicht? Wat Peter nu doet met een schakelaar is ongeveer hetzelfde als met een relais. De goedkope controller zorgt ervoor dat je kan dimmen. Zelfde geldt voor een dmx-controller die regelt het net als een lokdecoder. Luistert naar een adres (kanaal) en voert een commando uit. Net als een lokdecoder. Dat kan je niet met een relais, dat is niet meer dan aan of uit.

Voor de kosten van DMX + software: Neem eens een kijkje in het bericht dat ik via een link aan reik. Daar vind je wel wat informatie en weer meer links naar andere oplossingen....

Groeten Ronald.
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Ik ben me op dit moment aan het verdiepen in het aansturen van hoogvermogen led's via dmx. Ik zou er bijna een eigen print voor moeten maken. Maar daar ben ik vele technieken al tegen gekomen. De techniek die peter hier gebruikt voor zijn ledstrips is veruit de beste oplossing om tot vele verschillende scenes te komen en te maken. En daarnaast gewoon ook nog het licht aan te kunnen doen. In het programma op de pc kan je neem ik aan toch vele scenes maken. En die heel langzaam laten overgaan in elkaar zodat het nacht wordt.
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Hallo allemaal,

Citaat van: Barry1972 op maandag 28 november 2016, 20:21:14
Peter ik zag laats rgb strips bij de action met een kastje erbij waarmee je zo de kleur kunt instellen, zou dat niet makkelijker en goedkoper zijn (voor de elektronica leek).
Ik weet uiteraard niet of je daar meerdere strips op aan kunt sluiten.

Hoi Barry,

Dat soort setjes kun je vaak niet dimmen en gaan in een keer van de ene kleur naar de andere.
Meerdere strips gaat meestal niet.


Citaat van: peterke33 op maandag 28 november 2016, 20:25:31
Peter Degeluidsman

Dat ziet er allemaal netjes uit, denk dat ik ook onder de tafel RGBW led strip ga hangen.  :P

Dan komt het licht meer op de grond terecht, maar dat kan later nog altijd.  :)

Hoi Peter,

Waarom wil je het onder de tafel hangen ?
Het is juist de bedoeling dat het boven de tafel hangt.


Citaat van: ronaldk op maandag 28 november 2016, 20:30:49
Hallo Peter,

Ziet er goed uit.  :thumbup: Bedankt voor de info over de dmx-controllers.

Waarom gebruik je niet een DMX-player met instelbare programma's? Zie bijvoorbeeld dit bericht: spelen met Leds Dan is een druk op de knop voldoende om het af te spelen. Alleen voor het instellen van het lichtprogramma een computeraansluiting nodig. Ik heb naast de standaard programma's ochtend / dag / nacht ook het programma alles "wit". Wat jij doet met een schakelaar.

Groeten Ronald.

Hoi Ronald,

Dat is een handig apparaatje, ik denk wel dat het ook via de software in mijn pc kan maar het aansturen via een knopje spreekt mij wel aan.
Welk model heb jij in het gebruik.


Citaat van: Sebas op dinsdag 29 november 2016, 11:44:07
Ik ben me op dit moment aan het verdiepen in het aansturen van hoogvermogen led's via dmx. Ik zou er bijna een eigen print voor moeten maken. Maar daar ben ik vele technieken al tegen gekomen. De techniek die peter hier gebruikt voor zijn ledstrips is veruit de beste oplossing om tot vele verschillende scenes te komen en te maken. En daarnaast gewoon ook nog het licht aan te kunnen doen. In het programma op de pc kan je neem ik aan toch vele scenes maken. En die heel langzaam laten overgaan in elkaar zodat het nacht wordt.

Hoi Sebas,

Er zitten verschillende programma,s bij de geleverde DMX converter, hier moet ik me nog in verdiepen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Hoi Peter,

Ik snap er weinig van maar echt een stukje vakwerk :thumbup:. Het resultaat is echt geweldig.

Groeten Sander
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Hallo Peter,

Citaat van: degeluidsman op dinsdag 29 november 2016, 20:52:01
Dat is een handig apparaatje, ik denk wel dat het ook via de software in mijn pc kan maar het aansturen via een knopje spreekt mij wel aan.
Welk model heb jij in het gebruik.

Ik heb de S-versie in gebruik. Dit was de eerste versie waarmee je de programma's via knoppen kan bedienen. De kleinere XS heeft dat niet. Ik zie op de webzijde dat de S-versie niet meer te leveren is. Je zal dan moeten uitwijken naar de L-versie. Ook de tussenvariant de M-versie hebben ze ook niet meer. Het verschil zat hem vooral in het aantal kanalen wat aan te sturen is en de hoeveelheid opslag voor programma's.

Mogelijk zijn er een aantal andere fabrikanten met een DMX-player. Destijds was dit één van de weinigen die aan mijn voorwaarden voor het bedienen met knoppen voldeed.

Groeten Ronald.
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
 @citaat

Hoi Ronald en alle anderen,

Ik ga eens op zoek welke DMX players er te koop zijn, dit zijn wel handige apparaatjes.
Je kunt nu de dag en nacht simulatie starten en tegelijkertijd bv de OC32 triggeren dus met een druk op de knop van dag naar nacht gaan of anders om.

Bedankt voor de informatie  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: Seinwezen op dinsdag 29 november 2016, 21:43:58
Hoi Peter,

Ik snap er weinig van maar echt een stukje vakwerk :thumbup:. Het resultaat is echt geweldig.

Groeten Sander

Hoi Sander,

Ik zal het je persoonlijk uitleggen als je hier bent, zo moeilijk is het niet alleen je moet het licht zien  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Beste allemaal ik heb voor de dag en nacht schakeling een hele goedkope en toch wel goede oplossing denk ik .

Ik heb besteld bij aliexpress een tc 420 module incl usb kabel en software  voor 22,00 euro incl verzending.

In Nederland ook te koop vanaf 39,00 tot 65,00  euro deze wordt ook veel toegepast voor bij de aquarium 's kijk maar eens voor films op applamp .nl.link  . http://www.applamp.nl/search/tc420/

Verder een led driver voeding voor 8,50 van 12 volt en 8 ampere dus goed voor 120 watt en 4 x 5 mtr rgb ledstrips voor goed 5,25 pstuk nu kan ik hiermee via de computer er zo vaak nou ja heel wat progr instellen met een dag en nacht schakeling welk langzaam overloopt van dag na nacht ook kan ik de verloop in allerlei kleuren laten overgaan b.v. iets roder (water in de sloot) enfin mogelijk heden zat voor alles bij mekaar slechts ongeveer 55,00 euro inclusief verzend kosten .

Het enige nadeel is je moet rekening houden met 3 weken of soms iets meer eer je de spullen binnen hebt .

Hopelijk hebben jullie hier iets aan zo gauw ik de spullen binnen heb zal ik een filmpje maken .

Groeten uit Maastricht Brupo-x  :cool: :cool: :cool:
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Hoi,

Citaat van: brupo-x op woensdag 30 november 2016, 19:40:51
Beste allemaal ik heb voor de dag en nacht schakeling een hele goedkope en toch wel goede oplossing denk ik .

Ik heb besteld bij aliexpress een tc 420 module incl usb kabel en software  voor 22,00 euro incl verzending.

Dat ding heb ik ook bekeken. Het ding voldeed niet aan mijn wensen / eisen. Ik kon niet achterhalen of je een programma kan selecteren zoals je met de Digikeijs met een wisseladres of de mogelijkheid hebt om een programma te selecteren via knopjes. Of zelfs in het computerprogramma.

Als ik de handleiding lees kan je dus meerdere programma's maken en laden. Via de knoppen op het ding selecteren. Alleen hoe is het programma in te stellen? Op basis van continue herhalen (loop) of zelfs op tijden zoals van 10.00uur tot 20.00uur en van 20.00uur tot 05.00uur.... Dat is nog een interessante.

Groeten Ronald.
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Nu gaat het interressant worden voor de modale gebruiker.... B)
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
 @citaat  Inderdaad. Maar kan men geen dimmer, vb van Velleman koppelen aan een Marklin K84, die op zijn beurt aangestuurd wordt door een PC met vb -iTrain of koploper? Om de boel een beetje compact te houden?
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Hoi,

Citaat van: Wilco69 op donderdag 01 december 2016, 10:30:38
Nu gaat het interressant worden voor de modale gebruiker.... B)

Zoiets is er al :) Gewoon DR4050 met alles compleet aanschaffen. Zeker als je niet wil "experimenteren" met dimmers, controllers, players en software.

@StafMarklin: Zie het verhaal over de DR4050 hierboven. Hoef je geen K84 voor te gebruiken. Gewoon schakelen via DCC-adressen. Via je centrale en dan je treinbesturingssoftware. Of je moet mijn oplossing. Spelen met leds kiezen. Door het aansluiten op drukknoppen kan je die ook met een wisseldecoder aansturen.

Groeten Ronald.
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Dat zei ik toch, nu wordt het interressant  :D
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Hallo allemaal,

Citaat van: brupo-x op woensdag 30 november 2016, 19:40:51
Beste allemaal ik heb voor de dag en nacht schakeling een hele goedkope en toch wel goede oplossing denk ik .

Ik heb besteld bij aliexpress een tc 420 module incl usb kabel en software  voor 22,00 euro incl verzending.

In Nederland ook te koop vanaf 39,00 tot 65,00  euro deze wordt ook veel toegepast voor bij de aquarium 's kijk maar eens voor films op applamp .nl.link  . http://www.applamp.nl/search/tc420/

Verder een led driver voeding voor 8,50 van 12 volt en 8 ampere dus goed voor 120 watt en 4 x 5 mtr rgb ledstrips voor goed 5,25 pstuk nu kan ik hiermee via de computer er zo vaak nou ja heel wat progr instellen met een dag en nacht schakeling welk langzaam overloopt van dag na nacht ook kan ik de verloop in allerlei kleuren laten overgaan b.v. iets roder (water in de sloot) enfin mogelijk heden zat voor alles bij mekaar slechts ongeveer 55,00 euro inclusief verzend kosten .

Het enige nadeel is je moet rekening houden met 3 weken of soms iets meer eer je de spullen binnen hebt .

Hopelijk hebben jullie hier iets aan zo gauw ik de spullen binnen heb zal ik een filmpje maken .

Groeten uit Maastricht Brupo-x  :cool: :cool: :cool:


Hoi Bruno,

De prijs zal voor veel mensen interessant zijn, in jou opzet ga je uit van RGB strips.
Deze zijn wat goedkoper dan RGBW strips waar ook witte leds op zitten.

Ik kijk uit naar jou filmpje.


Citaat van: Wilco69 op donderdag 01 december 2016, 10:30:38
Nu gaat het interressant worden voor de modale gebruiker.... B)

Hoi Wilco,

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, dus dit is zeker interessant voor ieder budget iets moois boven de modelbaan.


Citaat van: stafmarklin op donderdag 01 december 2016, 11:40:02
@citaat  Inderdaad. Maar kan men geen dimmer, vb van Velleman koppelen aan een Marklin K84, die op zijn beurt aangestuurd wordt door een PC met vb -iTrain of koploper? Om de boel een beetje compact te houden?

Hoi Staf,

Ik denk dat het apparaatje van Digikleijs dan het meest compact en simpel is.
Aan te sturen via DCC commando,s



Zelf ben ik aan het kijken naar een DMX player war Ronald aangaf, ben er nog niet helemaal uit maar neig er naar om deze aan te schaffen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Peter,

Er komt weer wat moois aan.

http://www.roco.cc/de/news/items/Roco-fuer-Licht-ins-Dunkel/index.html

Past echt bij jouw baan.  ;)
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Peter & Ronald: - Bedankt voor het aansnijden van dit onderwerp. :thumbup: De keuze, voor mijn klein baantje,  is ondertussen gemaakt: De DR4050.
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Hallo allemaal,

Citaat van: Olav op vrijdag 02 december 2016, 08:13:13
Peter,

Er komt weer wat moois aan.

http://www.roco.cc/de/news/items/Roco-fuer-Licht-ins-Dunkel/index.html

Past echt bij jouw baan.  ;)

Hoi Olav,

Jij weet precies wat mijn smaak is  :) ja dit is er weer zoeken aanvang ik denk die wil ik  >:-D
Het is een schitterende loc en al snel leverbaar ook volgens mij.

In Januari ben ik jarig dus wie weet  :D


Citaat van: stafmarklin op vrijdag 02 december 2016, 09:45:24
Peter & Ronald: - Bedankt voor het aansnijden van dit onderwerp. :thumbup: De keuze, voor mijn klein baantje,  is ondertussen gemaakt: De DR4050.

Hoi Staf,

Fijn dat je een keuze hebt gemaakt, ik zag wel op hun site dat er geen een op voorraad is.
Ik hoop dat je jou ervaringen hier op het forum gaat plaatsen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Citaat van: iTom op maandag 28 november 2016, 20:22:10
Dat zijn veel kleuren maar met dat rood hoop ik wel dat de ramen geblindeerd zijn want je weet maar nooit wat ze buiten er van denken.

Hoi Tom, dat was het eerste wat ik ook dacht... >:-D

Hoi Peter,

Geweldig mooi hoe je met led verlichting hele mooie effecten kan krijgen. Top!

Groeten Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
 @citaat

Hoi Ronald,

Dat dat het eerste was waar jij en Tom aan dacht zegt wel iets over jullie  >:-D >:-D
Gelukkig woon ik in een nette buurt en weten de mensen hier uit de straat wat er zich allemaal afspeeld op zolder.

Als straks de dag en nacht simulatie gebruikt wordt zitten de luiken dicht om het zo goed mogelijk te laten verlopen, aan vals licht heb je natuurlijk niets.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Peter,

Mooi filmpje met een prachtig resultaat.
De tekening is nu ook goed leesbaar.

Gr.
Piwie.
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Van de week uitleg van Peter gehad, en het is mij helemaal duidelijk :thumbup:.

Groeten Sander
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Nou Peter, je snapt het al Cees moet maar eens snel een afspraak maken voor die uitleg en ik mag dan chauffeur spelen.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 december 2016, 08:35:41
@citaat

Hoi Ronald,

Dat dat het eerste was waar jij en Tom aan dacht zegt wel iets over jullie  >:-D >:-D
Gelukkig woon ik in een nette buurt en weten de mensen hier uit de straat wat er zich allemaal afspeeld op zolder.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Wij schrijven wat andere denken maar wij denken niet wat andere denken, denk ik.
Ook in de netste buurten spelen zich weleens vreemde zaken af.

Een mooie verlichting voor een treinkamer is het zeker, daar zijn we het allemaal wel over eens, denk ik.
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Hallo allemaal,

Naar aanleiding van de tip van Ronald, ben ik me verder gaan verdiepen in de DMX player.
Tot op heden heb ik alleen een fabriekant gevonden die het ding maakt, zover ik kan achterhalen komt hij uit Duitsland bij DMX4ALL vandaan.

Er is in Nederland ook een vertegenwoordiger van dit product, de verkoop prijzen zijn bij beiden gelijk.
Ik wilde er een gaan bestellen maar schrok van de hoge verzendkosten ( iets van 11 euro ).
Via hun website gevraagd waar deze hoge kosten vandaan komen.
In Nederland verzend je normaal een pakketje voor ? 6,95 dus ik snap niets van deze hoge kosten.

Tot op heden heb ik nog geen reactie gehad, het mailtje is al enkele dagen geleden verzonden  :thumbdown:
Als ik er een aanschaf denk ik hem rechtstreeks in Duitsland te bestellen, de verzendkosten zijn dan een paar euro duurder maar dan komt hij rechtstreeks van de fabrikant af, lijkt me ook handiger als er eventueel iets mee is.


Citaat van: Piwie op zaterdag 03 december 2016, 12:06:20
Peter,

Mooi filmpje met een prachtig resultaat.
De tekening is nu ook goed leesbaar.

Gr.
Piwie.

Hoi Piwie,

Dank je wel, het was een mooi leermoment om de tekening goed zichtbaar te krijgen maar uiteindelijk is het gelukt.


Citaat van: Seinwezen op zaterdag 03 december 2016, 14:38:40
Van de week uitleg van Peter gehad, en het is mij helemaal duidelijk :thumbup:.

Groeten Sander


Hoi Sander,

Het was leuk jou eens iets te leren, meestal is het anders om  :)
Als het zover bij jou is kom ik je graag helpen.


Citaat van: Haradigi op zaterdag 03 december 2016, 15:19:19
Nou Peter, je snapt het al Cees moet maar eens snel een afspraak maken voor die uitleg en ik mag dan chauffeur spelen.

groet
Harald

Hoi Harald,

Cees heeft mijn nummer dus ik hoor het wel wanneer hij wil komen kijken.
Heb jij even mazzel, sind kort hebben wij een chauffeurs kamer met koffie  >:-D >:-D


Citaat van: iTom op zaterdag 03 december 2016, 17:03:04
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 december 2016, 08:35:41
@citaat

Hoi Ronald,

Dat dat het eerste was waar jij en Tom aan dacht zegt wel iets over jullie  >:-D >:-D
Gelukkig woon ik in een nette buurt en weten de mensen hier uit de straat wat er zich allemaal afspeeld op zolder.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Wij schrijven wat andere denken maar wij denken niet wat andere denken, denk ik.
Ook in de netste buurten spelen zich weleens vreemde zaken af.

Een mooie verlichting voor een treinkamer is het zeker, daar zijn we het allemaal wel over eens, denk ik.

Hoi Tom,

Ik denk dat we het maar verder bij de verlichting houden  :D :D :D



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Hoi Peter.
Net even je filmpje met de nieuwe verlichting bewonderd en het ziet er allemaal prachtig uit! :thumbup:
Vorig jaar heb ik bij Leendert in Harderwijk zijn nieuwe treinbaan verlichting mogen bewonderen en hij heeft hetzelfde prachtige resultaat.
Hiervoor heeft hij zelf een controller ontworpen en gebouwd waarvoor hij ook een topic op ons forum heeft gestart.

Misschien kun je daar ook nog iets uit halen?  O:-D

Veel plezier met de verdere bouw van jouw prachtige treinenkamer en toekomstige treinbaan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
 @citaat

Hoi AlbertJan,

Ik heb bij Leendert ooit eens in de keuken mogen kijken en heb hier het idee voor mijn schaduwstation opgedaan.
De verlichting zal er toen nog niet geweest zijn, ik kan het me in ieder geval niet herinneren.
Ik zal zo eens kijken waar ik zijn baan kan vinden, volgens mij heeft hij al een tijdje geen update meer geplaatst,


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Lid sinds: 2016

jong geleerd is oud gedaan!

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
ziet er prachtig uit :thumbup: :thumbup:. Ga je nu ook een dag nacht licht effect gebruiken/maken??
groeten Quinten
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
 @citaat

Hoi Quinten en alle anderen,

Dag en nacht simulatie was het uitgangspunt dat ik deze verlichting geplaatst heb.
En ik sla twee vliegen in een klap, er is nu ook prima werklicht over de gehele zolder.



Citaat van: AlbertJan op zondag 04 december 2016, 10:03:00
Hoi Peter.
Net even je filmpje met de nieuwe verlichting bewonderd en het ziet er allemaal prachtig uit! :thumbup:
Vorig jaar heb ik bij Leendert in Harderwijk zijn nieuwe treinbaan verlichting mogen bewonderen en hij heeft hetzelfde prachtige resultaat.
Hiervoor heeft hij zelf een controller ontworpen en gebouwd waarvoor hij ook een topic op ons forum heeft gestart.

Misschien kun je daar ook nog iets uit halen?  O:-D

Veel plezier met de verdere bouw van jouw prachtige treinenkamer en toekomstige treinbaan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Ik heb het draadje van Leendert gevonden, de aansturing gebeurd daar via RS485.
Ik maak gebruik van DMX, Nu zijn er wel omzetters van RS485 naar DMX maar dat maakt het allemaal complexer.

Hij had wel een mooi touchscreen paneeltje gebouwd  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Hallo allemaal,

Ik had de hoop al opgegeven, maar vandaag alsnog een antwoord gehad op mijn vraag over de hoge verzendkosten binnen Nederland van de DMX player.

Hij wordt aangetekend en verzekerd verzonden, dit kost ? 8,60 excl. BTW.
De 21% BTW is ? 1,81 en dat brengt het totaal op ? 10,41  8o

Ik heb al heel wat pakketjes laten verzenden maar zo,n berekening heb ik nog nooit gehad.

Normaal ben ik ? 6,95 kwijt als het met de PTT post komt, het is dan niet verzekerd als ik dat wil ben ik volgens mij ? 2 duurder uit.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met 21% BTW op de verzendkosten, volgens mij klopt dat van geen kanten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

online
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
kon het maar via e-mail, dan ben je een stuk goedkoper uit...... :P onzin natuurlijk meer ik vind wel dat de verzendkosten voor (kleine en lichte) pakketjes (te) hoog zijn
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Hoi Peter,

Volgens mij is dat inderdaad onzin met de Btw. Kijk op de site van PostNL. Daar staat vast alle informatie die je zoekt.
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Ik kan op mn werk even nagaan wat wat kost, incl btw?
We hebben een postnl punt... En inderdaad, aangetekend of verzekerd is per definitie een stuk duurder.
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
De webstek van Postnl zegt dat de tarieven vrijgesteld zijn van btw.  Tenzij in het rood gedrukt.
Bij de pakketjes staat alleen zwarte tekst.  >:-D

Dus........   

Mvg Robin
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Video RGBW led strips .
Hallo allemaal,

Citaat van: RuudH0 op maandag 05 december 2016, 21:34:28
kon het maar via e-mail, dan ben je een stuk goedkoper uit...... :P onzin natuurlijk meer ik vind wel dat de verzendkosten voor (kleine en lichte) pakketjes (te) hoog zijn

Hoi Ruud,
Dit gaat net niet in een envolope maar in een piepklein doosje, de kosten voor kleine en middel grote pakketjes gelijk zijn begrijp ik wel.
De handelingen zijn indintiek.


Citaat van: marcel op maandag 05 december 2016, 21:35:29
Hoi Peter,

Volgens mij is dat inderdaad onzin met de Btw. Kijk op de site van PostNL. Daar staat vast alle informatie die je zoekt.

Hoi Marcel,

Ik heb ook even over het www gezocht, ik kwam tegen dat er btw geheven dient te worden.
Als het product onder de 21% btw valt dan zijn de verzendkosten dat ook  8o :-(


Citaat van: Simon BR39 op maandag 05 december 2016, 21:57:21
Ik kan op mn werk even nagaan wat wat kost, incl btw?
We hebben een postnl punt... En inderdaad, aangetekend of verzekerd is per definitie een stuk duurder.

Hoi Simon,

Ik denk dat we er uit zijn, maar als je aanvullende informatie hebt dan lees ik dat graag.


Citaat van: Hero op maandag 05 december 2016, 22:01:54
De webstek van Postnl zegt dat de tarieven vrijgesteld zijn van btw.  Tenzij in het rood gedrukt.
Bij de pakketjes staat alleen zwarte tekst.  >:-D

Dus........   

Mvg Robin

Hoi Robin,

Er wordt dus met twee maten gemeten, ik denk dat dit weer een grijs gebied is.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Hallo allemaal,

Zoals jullie waarschijnlijk wel gelezen hebben wil ik een DMX player aanschaffen, deze player maakt verschillende van te voren ingestelde scenes.

Die kun je activeren door er O.a. Drukknoppen op aan te sluiten.
De player wil ik gaan aansturen vanaf mijn MLC226, het drukknoppen paneel heeft van zichzelf 6 relais uitgangen dit is te weinig.

Voor de player wil ik 4 scenes maken:

1 dag licht ( zonder fade tijd ( dus ineens aan )).
2 alles ineens uit ( via de dimmer ).
3 van dag naar nacht simulatie.
4 van nacht naar dag simulatie.

Gisteravond hebben Sander en ik een handig en zeer betaalbaar stukje electronica gevonden.

https://nl.aliexpress.com/item/DC-12V-4-Channel-RS232-Relay-Board-PC-USB-UART-DB9-Remote-Control-Switch-for-Smart/32564327195.html?spm=2114.48010208.4.71.Sm3xah

Vanuit de MLC226 gaan we via RS232 deze relais aansturen.

De print is al verzonden, het zal nog wel even duren voordat hij binnen is, dan kunnen we gaan testen.
In de MLC226 moeten hexadecimale code,s geplaatst worden om het geheel te laten werken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Van het laatste berichtje van Peter snapte ik helemaal niks van termen als DMX player en MLC226 en meer van dat soort woorden dat gaat mijn pet te boven.
Dus vandaag na Houten waar ik maar 20 minuten was naar Peter gereden om met mijn eigen ogen de verlichting te bekijken.
En ik moet zeggen het ziet er gelikt uit het witte brandt zo mooi en helder dat toen ik voor de deur stond het net leek of er een extra straatlantaarn aan stond. :P
Ondanks dat Peter mij de mogelijkheden liet zien van de verlichting gaat bij mij nog steeds het licht niet branden en zal mijn dag en nacht schakeling plaats gaan vinden met de bekende lichtschakelaar aan = dag uit = nacht. :D

Maar mijn complimenten Peter het ziet er prachtig uit en als je je dingetje uit verweggistan binnen hebt zal het nog mooier in elkaar overgaan de verschillende kleuren. :thumbup:
Bedankt voor de thee en je uitleg en tot de volgende keer. 
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Hoi Michel en alle anderen,

Leuk dat je er was, jij hebt het licht nu in het echt gezien en dat is toch anders dan op de foto,s.

Vandaag geen Houten voor mij, morgen gaan we een dagje naar Aken de kerstmarkt bezoeken als het goed is zit er een leuke treinen winkel in Aken  ;)

Ik zoek al een tijdje een extra rijtuig om mijn stammetje compleet te maken, de afgelopen twee beurzen op iedere tafel gekeken maar niet gevonden.
In Aken hoop ik er nog een te vinden.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
 @citaat

Dank je wel Sander  :)
De link werkt niet helemaal lekker maar het gaat zeker over de Marklin 43571  :thumbup: :thumbup:
Hij zou dus nog op voorraad moeten zijn, als hij er ligt gaat hij zeker mee naar huis  :D

We gaan met een aantal mensen de kerstmarkt bezoeken en ik heb al verteld dat als ze me kwijt zijn we een plaats af moeten spreken waar we elkaar weer treffen  >:-D >:-D >:-D
Ik weet wel een handige plek.
Gelukkig zit de kerstmarkt en Hünerbein in het centrum dus dat moet gaan lukken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Hallo allemaal,

Ik denk dat Huenerbein hier mee leest  8o 8o 8o vanmorgen lag hun nieuwsbrief in de mailbox  :)
Er stonden wat leuke dingen in voor kerst, ik kijk terplekke wel of er nog iets extra,s aan mijn vingers blijft plakken  :D

Het nadeel van die kerst artikelen vind ik dat je het zo weinig in kunt zetten op je baan, ach we zin wel.

Bedenk me net dat ik al een tijd op zoek ben naar een ESU sleper, ook zo,n ding waar lastig aan te komen is.
Ze verkopen ESU loc,s dus niet geschoten..........


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Veel plezier Peter. Je zult zeker wel iets naar je gading vinden op de markt in Aachen. Alleen, vind ik Huenerbein wel een beetje aan de dure kant.
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Citaat van: degeluidsman op donderdag 08 december 2016, 19:01:55
Gisteravond hebben Sander en ik een handig en zeer betaalbaar stukje electronica gevonden.

https://nl.aliexpress.com/item/DC-12V-4-Channel-RS232-Relay-Board-PC-USB-UART-DB9-Remote-Control-Switch-for-Smart/32564327195.html?spm=2114.48010208.4.71.Sm3xah
Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie dat aansluiten Pieter.
Een tijdje terug heb ik deze gekocht.
http://www.ebay.com/itm/DC-12V-4Ch-RS232-Relay-Board-SCM-PC-UART-DB9-Remote-Control-Switch-PLC-Motor-Car-/181389363950?hash=item2a3ba60aee:g:JIcAAOSw~otWcqHj
En heb een beetje zitten worstelen om het werkend te krijgen, niet gelukt dus het ligt in de kast.
Dit is dus een mooie kans om het maar even af te kijken. ;)

grt Piet
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Hoi Peter,

Huenerbein Heeft gesloten op zondag ook al is er kerstmarkt.
Jammer hè.
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Winkel was vandaag open 4x per jaar hebben ze koopzondag vandaag was de laatste koopzondag van het jaar.

Klikkie doen voor openingstijden Hünerbein
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Sorry.

Ik had bij Google hunerbein ingetikt, en toen kwam de melding " vandaag gesloten"
Was anders wel geweest.

Helaas pindakaas.
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Sorry hoeft niet hoor want ik zag het ook staan op Google maar kijk ook altijd even op de winkelpagina zelf.
Tipje begin volgend jaar de extra koopzondagen in je agenda opschrijven ga ik ook doen altijd handig. ;)
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Hallo allemaal,

We zijn weer thuis  :)
Vanmorgen om 8:30 uur vertrokken richting Aken, even voor 11 uur stonden we in Aken.
Onderweg nog wel een plaspauze ingelast en ik Aken getankt.

Eerst zijn we over de kerstmarkt gelopen, braadworst gegeten en daarna naar de leukste winkel van Aken.
Hier mijn langgezochte rijtuig gevonden, ook nog een leuk Marklin autootje gekocht.


Citaat van: stafmarklin op zondag 11 december 2016, 09:54:04
Veel plezier Peter. Je zult zeker wel iets naar je gading vinden op de markt in Aachen. Alleen, vind ik Huenerbein wel een beetje aan de dure kant.

Hoi Staf,

De winkel is niet goedkoop, ze hanteren gewoon de adviesprijzen.
Maar welke winkel doet dat nauw niet, we vergelijken winkels vaan met beurzen of internet verkopers en dat die met minder marge af kunnen is begrijpelijk.

Je moet eens kijken hoeveel man personeel er loopt, ook de huur van de winkel, moet er van betaald worden en ze zitten midden in het centrum.

Maar het rijtuig wat ik al een tijd zocht vond ik daar wel  :)


Citaat van: PietB op zondag 11 december 2016, 10:26:15
Citaat van: degeluidsman op donderdag 08 december 2016, 19:01:55
Gisteravond hebben Sander en ik een handig en zeer betaalbaar stukje electronica gevonden.

https://nl.aliexpress.com/item/DC-12V-4-Channel-RS232-Relay-Board-PC-USB-UART-DB9-Remote-Control-Switch-for-Smart/32564327195.html?spm=2114.48010208.4.71.Sm3xah
Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie dat aansluiten Pieter.
Een tijdje terug heb ik deze gekocht.
http://www.ebay.com/itm/DC-12V-4Ch-RS232-Relay-Board-SCM-PC-UART-DB9-Remote-Control-Switch-PLC-Motor-Car-/181389363950?hash=item2a3ba60aee:g:JIcAAOSw~otWcqHj
En heb een beetje zitten worstelen om het werkend te krijgen, niet gelukt dus het ligt in de kast.
Dit is dus een mooie kans om het maar even af te kijken. ;)

grt Piet

Hoi Piet,

Uiterlijk lijkt de print hetzelfde zo op het eerste gezicht, als hij binnen is kunnen we aan de slag.
Ik zal dit in mijn topic plaatsen misschien kun je er wat mee.


Citaat van: GTIBert op zondag 11 december 2016, 19:34:05
Hoi Peter,

Huenerbein Heeft gesloten op zondag ook al is er kerstmarkt.
Jammer hè.

Ik had mijn huiswerk gedaan Bert, gewoon open dus tussen 13:00 en 18:00 uur  :D


Citaat van: h0_miessie op zondag 11 december 2016, 19:41:51
Winkel was vandaag open 4x per jaar hebben ze koopzondag vandaag was de laatste koopzondag van het jaar.

Klikkie doen voor openingstijden Hünerbein

Zo is het Michel,

4 keer per jaar kun je daar op zondag terecht, voor de gene die er nog nooit geweest zijn is dit echt een aanrader.

Ik begreep dat in Düsseldorf ook een zeer grote modelbouw winkel moet zitten, straks eens zoeken wie en wat daar zit.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Hoi Peter,

Menzels Lokschuppen und Töff Töff GmbH (https://www.menzels-lokschuppen.de/) wellicht?
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
 @citaat

Hoi Dirk en alle anderen,

Bedankt voor de link, ik heb hem gelijk bij mijn favorieten gezet.
Als we ooit richting Düsseldorf gaan weet ik waar we moeten zijn.


Ik was nog vergeten te vertellen dat de ESU slepers helaas bij Hünerbein ook niet op voorraad waren.
In mijn gebrekkige Duits proberen uit te leggen wat ik nodig had vroeg de verkoper of ik Nederlands sprak  :D :D :D dat ging een stuk makkelijker.
De slepers zijn besteld en worden afgestuurd, om nu 200 km. te rijden om ze op te halen ging me iets te ver.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Extra relais via rs232 onderweg.
Dag Peter,

Lang ben ik niet meer op dit forum geweest en toen ik deze week weer eens een kijkje kwam nemen, moest ik natuurlijk even in jouw draadje kijken. Tot mijn schrik zag ik dat je oude baan is gedemonteerd en dat je een nieuwe baan gaat maken! (volgens mij vanwege uitbouw van de zolder?) Dit biedt echter veel plezier omdat je een nieuwe baan kan bouwen! Veel plezier hiermee en ik kijk uit naar de foto's (die ik waarschijnlijk over een half jaar pas zie als ik weer eens het forum doorspit). Vandaar dat ik even een reactie achterlaat dat ik kan zien waar ik gebleven ben :P

Groet,
Grimolas