Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 8 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- We gaan beginnen aan een nieuwe uitdaging.
Hoy Ben,

Wel dit vind ik nu een van de saaiste banen ooit. 
af toe ga je bovenaan iets zien en de rest dendert maar parallel aan elkaar door het zoveelste schaduwstation.
En bovenaan is de layout ook maar magertjes.

Maar dat simulatie programma is wel leuk.  Iemand enig idee met welke software dit baanplan is gemaakt ?

Bart
Re: De baan van een geluidsman- We gaan beginnen aan een nieuwe uitdaging.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- We gaan beginnen aan een nieuwe uitdaging.
Word zo een schaduwstation niet snel een grote klank kast?
Ofwel gaat dat niet veel lawaai maken als er tussen al dat hout allemaal treinen rijden?

Groeten barry
Re: De baan van een geluidsman- We gaan beginnen aan een nieuwe uitdaging.
Hoi Peter,

Wat een ambitieuze plannen allemaal. B)
Ik wens je heel veel plezier met het bouwen van deze baan.

Gr.
René
Re: De baan van een geluidsman- We gaan beginnen aan een nieuwe uitdaging.
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 21 oktober 2016, 19:25:59

Citaat van: Wilco69 op vrijdag 21 oktober 2016, 18:00:16
En hoe stuur jij die drie monitoren aan? 2 video kaarten?

Hoi Wilco,

Ik heb een videokaart met 4 DVI uitgangen in mijn pc zitten.
Mvg,
Peter Degeluidsman

Helder, dank je.
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Hallo allemaal,

Het is nu echt begonnen, de drie monitors hangen aan de wand, de kabels gaan door de muur waar de pc achter staat.
Nu nog even snel aangesloten ( als de deur dicht zit zie je er niets van  :D ) het netjes maken van deze ruimte komt binnen kort aan de beurt.





Nu dat ik toch een hoop troep aan het maken was heb ik gelijk de MLC in de wand gemaakt, dit paneel schakelt straks een aantal relais die op hun beurt o.a. de ECoS verlichting en monitors gaan schakelen.





Vanuit deze plek kan ik straks de gehele baan aansturen, ben er best blij mee  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Héél netjes Peter. :thumbup: Gefeliciteerd met deze mijlpaal :important:
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Dat ziet er netjes uit, moet toch een aardige investering zijn geweest.
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Peter Degeluidsman,

Nu ben je echt vertrokken aan je treinen kamer, dat ziet er echt mooi en verzorgd uit hoor.  :thumbup: :thumbup:
Lekker de kabels in de andere kamer, mooie oplossing  :) :)




Groeten

Peter
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
-Peter,
Jouw blijdschap kan ik mij heel goed voorstellen. Goede voorbereiding en het is nu al een blikvanger als je de zolder oploopt! Bedankt voor de foto! Maar dit is het "begin" en de rest wordt doorgezet naar een plan van aanpak van maanden en jaren?
Je zal ons toch nog wel eens een fotootje laten zien? >:-D
8) :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
dat ziet er alvast netjes uit peter, succes met de opbouw van je nieuwe baan :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2011

ben blij dat ik M rij

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Peter

Dat is echt bijna een cockpit :thumbup: :thumbup:

Grt

John.
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
 @citaat Kun je inderdaad een mooie Flight Simulator van knutselen. :D
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.

Zo Peter !

Een blik in de regiekamer  :thumbup:
Nou nog een spiegel boven de monitoren en dan kun je meteen ook de baan zien  :D

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
-Peter,
Ga jij ook nog CCTV ophangen? Dan is het hele plaatje compleet en wordt het hier ook een kleine "MiWuLa"!  :-)
Dan is het een echte "controlekamer" geworden :important:  :idea:  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- We gaan beginnen aan een nieuwe uitdaging.
Hoi,

Citaat van: degeluidsman op zondag 23 oktober 2016, 10:09:22
Ik vroeg mij af wat dat soort ( spoorweg ) overgangen waren die je een aantal keren ik het filmpje zag zijn.

Dat zijn flexibele stukken, je kan ze in / uitschuiven tot een bepaalde afstand. Volgens mij had onder andere Fleischmann die in het assortiment zitten.

Groeten Ronald.
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Netjes
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Hi Peter

Ziet er mooi uit, lekker makkelijk 3 schermen
maar zit je nu met je rug naar je baan?

Groet
Koos
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Ik weet nog hoeveel voldoening deze mijlpaal geeft Peter, proficiat en veel succes met bouwen. vr gr Arie
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Prachtig Peter, gefeliciteerd met de start. :arrow: :thumbup:

Ziet er geweldig imposant.  :P
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Citaat van: Tony op zondag 23 oktober 2016, 15:42:11
Nou nog een spiegel boven de monitoren en dan kun je meteen ook de baan zien  :D
niet nodig, bij peter komt er een electronische bureau stoel waarvoor een appart schermpje in 1 van de monitoren komt, daarvandaan kan die met muisklikken zn stoel draaien en in hoogte verstellen.  :D :D :D
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Het ziet er allemaal mooi strak uit Peter.  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Schitterend peter, maar voor mij als dombo, wat doet die fraaie mlc dan precies  :help:

Ja en ik weet Google is your friend, maar soms is even snel iets op zijn boerenfluitjes uitgelegd gewoon handiger dan jezelf gelijk in alles verdiepen  >:-D

Ziet er zeer strak uit zo  :thumbup: 8o
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Hi Peter,

Ziet er professioneel en strak uit.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Dat ziet er profi uit!
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2016

jong geleerd is oud gedaan!

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
ziet er goed uit alleen ga je die ecos nog verplaatsen? het lijkt mij namelijk niet handig qua bewegingsruimte voor de muis.
groeten Quinten
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Peter,

Dat ziet er goed uit zeg. :thumbup: :thumbup:
Daar ga je veel plezier van hebben. :) :)
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Peter

Mooi controle centrum zo   :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
 @citaat Top en netjes Peter  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Citaat van: Barry1972 op zondag 23 oktober 2016, 17:51:24
Schitterend peter, maar voor mij als dombo, wat doet die fraaie mlc dan precies  :help:

Ja en ik weet Google is your friend, maar soms is even snel iets op zijn boerenfluitjes uitgelegd gewoon handiger dan jezelf gelijk in alles verdiepen  >:-D

Ziet er zeer strak uit zo  :thumbup: 8o

Toch even Google http://www.extron.com/product/product.aspx?id=1438

Gr René
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Dag Peter,

Het begin ziet er veel belovend uit.  Prachtige cockpit die je in elkaar heb geknutseld.
Ga je in de aparte ruimte naast je boosters en PC's opstellen ook de wisseldecoders en terugmeldmodules opstellen?

Ik ga je zeker en vast blijven volgen.
Re: De baan van een geluidsman- We gaan beginnen aan een nieuwe uitdaging.
Citaat van: zendesigner op zondag 23 oktober 2016, 10:57:48

Wel dit vind ik nu een van de saaiste banen ooit. 
af toe ga je bovenaan iets zien en de rest dendert maar parallel aan elkaar door het zoveelste schaduwstation.
En bovenaan is de layout ook maar magertjes.

Maar dat simulatie programma is wel leuk.  Iemand enig idee met welke software dit baanplan is gemaakt ?


Je kunt er van alles van vinden maar hoezo saai en magertjes?



Het baanplan is gemaakt in Anyrail en aldaar ook te downloaden (https://www.anyrail.com/examples_en.html). Anyrail kent een Export naar 3D en met die Export kun je aan de slag in Sketchup (http://www.sketchup.com).

@Peter: mooie schermen heb je opgehangen. :thumbup: Je andere vragen zijn al beantwoord lees ik.

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Hallo allemaal,

Sorry dat is zo laat reageer maar ik ben erg druk op dit moment.
Morgen probeer ik iedereen weer te beantwoorden.

Nog even geduld aub.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Peter succes met de nieuwe baan ik ben 2 weken afwezig en er is zoveel gebeurt en ga je met die mooie setup ook train simulator spelen :P en ik vind het nu al leuk klinken

Jurgen
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Best mooi baanplan.

MvG,

Timaximus
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Geweldig baanplan, ik zou het zelf nog niet aandurven omdat ik te veel heb afgezien met een klein schaduwstation met slechts 6 sporen.

Maar peter geeft aan overal goed bij te kunnen, dat was in mijn baan een manko , slechts 10 cm hoog.
En de opstelsporen hadden onderling ook te weinig ruimte zijdelings. Gewoon wissel na wissel en dan afslaan zeg maar.

Regelmatig gehad dat de loc of het treinstel op net een klein vuil stukje stond en niet wilde vertrekken. :-(
Dan maar weer met veel moeite een zetje kunnen geven, maar dan net een wagon raken op het opstel spoor ernaast zodat deze net naast de rails stond  :-( :-(

Dan wil je een uurtje gaan rijden maar ben je 2 uur bezig je schaduwstation leeg te halen   :(

Is misschien niet alleen vuil geweest, kan ook zijn dat dit gebeurde omdat ik gebruik maakte van massa detectie. Dat scheelt toch een staaf aan stroom.
Wat ook niet hielp was dat ik de rail in mijn schaduw station niet even lekker kon schoonmaken.

Ga dit dus zeker blijven volgen, hopelijk heb ik er iets aan bij mijn volgende ontwerp  :D


Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Hallo allemaal,

Wim, Tom, Peter, Gerard, Tim, John, Tony, Michael, Arie, Cees, Wilco, Harald, Jeffrey, Michel, Alex, Staf, René, Jurgen en Timaxus bedankt voor jullie leuke en positieve reacties  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Er waren een paar specifieke vragen.

Citaat van: ronaldk op zondag 23 oktober 2016, 15:57:44
Hoi,

Citaat van: degeluidsman op zondag 23 oktober 2016, 10:09:22
Ik vroeg mij af wat dat soort ( spoorweg ) overgangen waren die je een aantal keren ik het filmpje zag zijn.

Dat zijn flexibele stukken, je kan ze in / uitschuiven tot een bepaalde afstand. Volgens mij had onder andere Fleischmann die in het assortiment zitten.

Groeten Ronald.

Hoi Ronald,

Zo leer je weer eens wat, dit had ik echt nog nooit gezien laat staan dat ik wist dat het bestond.


Citaat van: KdeB op zondag 23 oktober 2016, 16:10:51
Hi Peter

Ziet er mooi uit, lekker makkelijk 3 schermen
maar zit je nu met je rug naar je baan?

Groet
Koos

Hoi Koos,

Dat klopt en het is een bewuste keuze, ik wilde geen schermen boven de baan hebben en dan was dit de enige mooie oplossing.
Maar ik vind het niet erg, de schermen gebruik ik alleen als er iets fout gaat of er iets veranderd moet worden in koploper.


Citaat van: Barry1972 op zondag 23 oktober 2016, 17:51:24
Schitterend peter, maar voor mij als dombo, wat doet die fraaie mlc dan precies  :help:

Ja en ik weet Google is your friend, maar soms is even snel iets op zijn boerenfluitjes uitgelegd gewoon handiger dan jezelf gelijk in alles verdiepen  >:-D

Ziet er zeer strak uit zo  :thumbup: 8o

Hoi Barry,

Een MLC ( media link controller ) is een apparaat wat ik tijdens mijn werk regelmatig installeer.
Je kunt hier bv een beamer mee aan en uitzetten, het rolscherm laten zakken en het volume van het geluid regelen.
Het is dus een apparaat wat met een druk op de knop een volledige av installatie kan bedienen, maar hij kan veel meer dan dat.

Ik gebruik de relais uitgangen om bv licht te schakelen, straks alle boosters en ECoS te schakelen en de drie monitoren in een keer aan en uit te zetten.
Ook schakel ik de computer die in de cv ruimte staat aan en uit via dit paneel.
Op dit moment zijn het dus luxe aan en uit schakelaars  :)

Deze MLC configureer ik via de laptop, als ik straks klaar ben met rijden hoef ik alleen de uit knop twee seconden ingedrukt te houden, dan gaat de pc, ECoS, boosters en na 10 seconden de monitors uit.
De verlichting ( RGBW strips ) zullen gaan branden ( alleen wit ) zodat ik de ruimte kan verlaten, eenmaal buiten schakel ik met een druk op de knop de verlichting weer uit.

Een heel verhaal maar ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb.


Citaat van: Quin10 op zondag 23 oktober 2016, 18:28:39
ziet er goed uit alleen ga je die ecos nog verplaatsen? het lijkt mij namelijk niet handig qua bewegingsruimte voor de muis.
groeten Quinten

Hoi Quinten,

Nee de ECoS blijft daar staan, ik ben voornamelijk rechts handig ( links handig geboren  8o ) maar de ruimte lijkt misschien klein maar dat valt in de praktijk erg mee.


Citaat van: Barry1972 op woensdag 26 oktober 2016, 18:42:07
Geweldig baanplan, ik zou het zelf nog niet aandurven omdat ik te veel heb afgezien met een klein schaduwstation met slechts 6 sporen.

Maar peter geeft aan overal goed bij te kunnen, dat was in mijn baan een manko , slechts 10 cm hoog.
En de opstelsporen hadden onderling ook te weinig ruimte zijdelings. Gewoon wissel na wissel en dan afslaan zeg maar.

Regelmatig gehad dat de loc of het treinstel op net een klein vuil stukje stond en niet wilde vertrekken. :-(
Dan maar weer met veel moeite een zetje kunnen geven, maar dan net een wagon raken op het opstel spoor ernaast zodat deze net naast de rails stond  :-( :-(

Dan wil je een uurtje gaan rijden maar ben je 2 uur bezig je schaduwstation leeg te halen   :(

Is misschien niet alleen vuil geweest, kan ook zijn dat dit gebeurde omdat ik gebruik maakte van massa detectie. Dat scheelt toch een staaf aan stroom.
Wat ook niet hielp was dat ik de rail in mijn schaduw station niet even lekker kon schoonmaken.

Ga dit dus zeker blijven volgen, hopelijk heb ik er iets aan bij mijn volgende ontwerp  :D


Er zullen altijd plekken zijn waar je wat minder bij je baan kunt komen, maar ik probeer zoveel mogelijk overal aan te denken.

Dat je massa detectie gebruikt heeft eigenlijk niet zoveel te maken dat treinen soms stil staan, de laatste generatie bezetmelders hebben een diode truuk aan boord waardoor er toch wat massa op de geïsoleerde ( terugmeld ) spoorstaaf komt te staan.
Het is wel belangrijk om een goede ringleiding te gebruiken voor de baan spanning en om de 1 a 1,5 meter een aftakking naar de rails te maken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Peter,
Bedankt voor de info over de mlc. Helemaal super duidelijk  :thumbup:
Wat betreft massa detectie, ik werkte hier nog analoog mee dus gewoon met een schakelaar en de rode marklin schuifstukjes over de railcontracten.

En ook ik ben linkshandig geboren en voornamelijk rechtshandig nu.
Even  :offtopic: is wel lachen als je moet metselen en de troffel gewoon ook in je andere hand kunt nemen, of een spijker zowel met de hamer in je linker als rechterhand erin kunt meppen  :D :D
Mijn pa wist niet wat ie zag toen we eens aan het verbouwen waren  :P :D

Die stond echt van, oh ja dat is waar, als kind was je linkshandig.
En toch krijg ik geen letter op papier meer met mijn linkerhand   :help: :D
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
 @citaat @citaat

Heel herkenbaar allemaal  :D


Ik was nog een antwoord vergeten te plaatsen  :?

Citaat van: iVanDL op zondag 23 oktober 2016, 23:03:01
Dag Peter,

Het begin ziet er veel belovend uit.  Prachtige cockpit die je in elkaar heb geknutseld.
Ga je in de aparte ruimte naast je boosters en PC's opstellen ook de wisseldecoders en terugmeldmodules opstellen?

Ik ga je zeker en vast blijven volgen.

Hoi Ivan,

De boosters, ECoS link pc, loc programmer komen allemaal bij elkaar in de cv ruimte te zitten.

De bezetmelders en wissel decoders komen bij de baan zelf.
Zo is het ook bedoeld namelijk, de draden van de terug-meld staaf naar je bezetmelder dienen namelijk zo kort mogelijk te zijn i.v.m. storingen.

Voor wissel decoders is het ook handiger om dicht in de buurt van de wissels te zitten, als je dit niet doet heb je lange kabels nodig van de decoder naar de wissel en dan zou je toch redelijk dikke draden moeten gebruiken om de spanningsval te compenseren.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Citaat van: degeluidsman op woensdag 26 oktober 2016, 19:14:49

Ook schakel ik de computer die in de cv ruimte staat aan en uit via dit paneel.
Mvg,

Peter Degeluidsman
Ik hoop wel dat je de pc eerst netjes afsluit, alvorens deze met de MLC uit te schakelen??  8)
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Citaat van: degeluidsman op woensdag 26 oktober 2016, 19:14:49

Het is wel belangrijk om een goede ringleiding te gebruiken voor de baan spanning en om de 1 a 1,5 meter een aftakking naar de rails te maken.

Hi Peter
Waar is dit op gebaseerd?
Mijn schaduwstation 15 sporen, 52 opstel blokken totale lengte +/- 100 mtr. wordt gevoed door 1 ESU booster en 1 aansluiting. Ik ondervindt geen enkel probleem met rijdende treinen.

Groet
Koos
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Koos,

Met hoeveel treinen rij je gelijktijdig ?
(dat heeft invloed, niet het aantal treinen dat opgesteld staat)

groeten,
Kris
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Kris

Hetzelfde geldt voor de bovenbaan, daar rijden 6 tot 12 treinen gelijktijdig, 1 boosters dus 1 aansluiting. wanneer ik problemen zou ondervinden plaats ik er een booster bij.
Ik heb wel een ringleiding en extra toevoer draden maar zijn niet aangesloten want het rijdt perfect.

Groet
Koos

Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Koos en welk type rails gebruik je dan?
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Staat in de handtekening
Zelfde als Peter, anders wordt het appels met peren vergelijken
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
 8)  :P :|
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Hoi Koos,

wat gebeurd er bij een kortsluiting?
Schakelt de Ecos dan ook snel uit, of duurt het even...

Groeten Sander

Citaat van: KdeB op donderdag 27 oktober 2016, 14:55:10
Kris

Hetzelfde geldt voor de bovenbaan, daar rijden 6 tot 12 treinen gelijktijdig, 1 boosters dus 1 aansluiting. wanneer ik problemen zou ondervinden plaats ik er een booster bij.
Ik heb wel een ringleiding en extra toevoer draden maar zijn niet aangesloten want het rijdt perfect.

Groet
Koos
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Hallo allemaal,

Citaat van: Wilco69 op donderdag 27 oktober 2016, 08:38:08
Citaat van: degeluidsman op woensdag 26 oktober 2016, 19:14:49

Ook schakel ik de computer die in de cv ruimte staat aan en uit via dit paneel.
Mvg,

Peter Degeluidsman
Ik hoop wel dat je de pc eerst netjes afsluit, alvorens deze met de MLC uit te schakelen??  8)

Hoi Wilco,

Het werkt iets anders, via het relais van de MLC stuur ik een ander relais aan wat ik in mijn pc gebouwd heb.
Op deze manier heb ik een potentiaal vrije besturing, de MLC geeft een puls van een halve seconden.
Het relais in de pc staat over de aan en uit schakelaar ( parallel ) aangesloten.
Dus als ik de pc aan of uit zet komt het relais even op en hierdoor start de pc of sluit hij netjes af er wordt dus geen netspanning geschakeld.


Citaat van: KdeB op donderdag 27 oktober 2016, 14:14:02
Citaat van: degeluidsman op woensdag 26 oktober 2016, 19:14:49

Het is wel belangrijk om een goede ringleiding te gebruiken voor de baan spanning en om de 1 a 1,5 meter een aftakking naar de rails te maken.

Hi Peter
Waar is dit op gebaseerd?
Mijn schaduwstation 15 sporen, 52 opstel blokken totale lengte +/- 100 mtr. wordt gevoed door 1 ESU booster en 1 aansluiting. Ik ondervindt geen enkel probleem met rijdende treinen.

Groet
Koos

Hoi Koos,

De weerstand van C rails is redelijk hoog, door regelmatig een aftakking te maken hef je dit effect op.
Ook bij een kortsluiting zal de ECoS gelijk afschakelen, als er jou geval een sluiting komt op bv 10 meter van je aansluitpunt
gaat het veel langer duren voordat de ECos afschakelt omdat hij eerst door de weerstand van je rails heen moet.

Nog een voordeel dat de digitale informatie beter overeind blijft als je meerdere aftakkingen hebt in je baan.


Citaat van: sn00zerman op donderdag 27 oktober 2016, 14:37:09
Koos,

Met hoeveel treinen rij je gelijktijdig ?
(dat heeft invloed, niet het aantal treinen dat opgesteld staat)

groeten,
Kris

Hoi Kris,

Ook stilstaande treinen zijn verbruikers al is dat veel minder dan rijdende treinen.


Citaat van: Seinwezen op donderdag 27 oktober 2016, 20:18:15
Hoi Koos,

wat gebeurd er bij een kortsluiting?
Schakelt de Ecos dan ook snel uit, of duurt het even...

Groeten Sander

Jij dacht hetzelde als ik Sander  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Peter - Sander
Is mij nog nooit opgevallen, ga ik morgen eens testen
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
-Peter:
Wat een thuiskomst, je topic even bijgelezen en ik sta versteld van je ontwerp, ik wist wel ongeveer dat het een grote baan ging worden maar dit is echt mega, daar ga je nog vele uurtjes bouwplezier aan beleven,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- De monitors hangen en werken.
Hallo allemaal,


Citaat van: KdeB op donderdag 27 oktober 2016, 22:46:36
Peter - Sander
Is mij nog nooit opgevallen, ga ik morgen eens testen

Hoi Koos,

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.


Citaat van: Jørg op donderdag 27 oktober 2016, 23:37:25
-Peter:
Wat een thuiskomst, je topic even bijgelezen en ik sta versteld van je ontwerp, ik wist wel ongeveer dat het een grote baan ging worden maar dit is echt mega, daar ga je nog vele uurtjes bouwplezier aan beleven,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hoi Jorg,

Weer terug uit het zonnige zuiden  :)
Ja dit wordt wel een leuk projectje  :D het weekend staat weer voor de deur dus er kan lekker geknutseld gaan worden op zolder.

Ik twijfel nog of ik naar Eurospoor ga of de zondag toch op zolder doorbreng keuze,s keuze,s keuze,s  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman