Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Güppingen en foto verslag.
Misschien ben ik een beetje een zeikerd als ik dit plaats Maar de marlijn fabriek staat in het plaatsje GÖppingen.  :?

Los daarvan dat het me wel heel interessant lijkt om daar ook eens een kijkje te mogen nemen.  ;)

Re: De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Güppingen en foto verslag.
 @citaat
Moet je zelf natuurlijk geen typfoutje maken, staat dat ook weer een beetje slordig ;)

Groeten,
Ton.
De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Güppingen en foto verslag.
Citaat van: adrie1961 op zaterdag 24 september 2016, 08:42:24
Misschien ben ik een beetje een zeikerd als ik dit plaats Maar de marlijn fabriek staat in het plaatsje GÖppingen.  :?

Los daarvan dat het me wel heel interessant lijkt om daar ook eens een kijkje te mogen nemen.  ;)

Marlijn was volgens mij een tovenaar en heeft nooit een fabriek gehad in Göppingen. :mrgreen: :mrgreen:
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Güppingen en foto verslag.
Klopt idd Yoeman

Het was Marklin die hier een fabriek had  O:-D
De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Güppingen en foto verslag.
Hoi Peter Degeluisdman


Mooie foto's heb je ons laten zien, denk wel dat ik binnen 2 jaar ook voor de poorten van M ga staan.
Lijkt me heel erg leuk om eens te zien, hoe ze nou echt locs maken van pc tot volledige loc.
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Güppingen en foto verslag.
Hoi Peterke,

Helaas laten ze je dat niet zien, hoe een model in software getekend over wordt gebracht op de mal, en daar zouden ze weleens werk van kunnen maken.

Wel zie je hoe een model uit een zinkstaaf ontstaat, en de mallen zijn dan al gemaakt, dus alleen de omzetting van zink in een model daar ben je dan getuige van, maar een heel proces gaat er nog aan vooraf.

Hiervoor worden tekenkamers gebruikt of archieven, en worden rechten betaald om een logo of een model te mogen produceren, en daar gaat ook geld in zitten die de hobbyist uiteindelijk nooit verwerkt ziet in de prijs van een lok uit Göppingen.

Daarna begint het maken van het handmodel, en daarna de mallen om dat lokmodel te maken, ook dit hoort bij de ontwikkelingskosten van een model.

Gevalletje tipje van de ijsberg?
In zekere zin wel, maar als je dat proces van zink tot model niet kent, is het nog steeds de moeite waard om er eens een kijkje te gaan nemen.

M.v.g.

Hans V200.0

Re: De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Güppingen en foto verslag.
Citaat van: h0_miessie op zaterdag 24 september 2016, 08:48:56
Marlijn was volgens mij een tovenaar en heeft nooit een fabriek gehad in Göppingen. :mrgreen: :mrgreen:

En ook dat klopt niet: Marlijn is een vis en Merlijn is die tovenaar.
Sluiten we het rijtje nog even af met Märklin als fabriek.
Maar dat mag ik natuurlijk ook allemaal niet zeggen  :P
De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Güppingen en foto verslag.
Scherp Huub maar van wie mag je dat allemaal niet zeggen dan ?
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Güppingen en foto verslag.
Nou ja, van die personen die er over vallen als je iets correct spelt, verbetert eigenlijk  :)
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Güppingen en foto verslag.
leuke foto's peter :thumbup: :thumbup: :thumbup:
De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Göppingen en foto verslag.
Citaat van: huub op zaterdag 24 september 2016, 13:40:32
Nou ja, van die personen die er over vallen als je iets correct spelt, verbetert eigenlijk  :)

Zal dat niet te maken hebben hoe die persoon corrigeert ?
Lerarengedrag of op een leuke manier corrigeren maakt ook een wereld van verschil dus ook bij de antwoorden. :)
Re: De baan van een geluidsman- .
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: De baan van een geluidsman- .
 :offtopic:
"Verbeter de wereld en begint bij jezelf!"
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Güppingen en foto verslag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Güppingen en foto verslag.
Hallo allemaal,

Ik loop een beetje achter met reageren  :( maar bedankt voor de vele reacties op ons bezoek aan de Marklin fabriek.

Of het nu treinen zijn of auto,s er komt altijd meer bij kijken dan je in eerste instantie zou denken.
Ik kijk regelmatig naar Discovery en daar heb je een programma waarin ze laten zien hoe bepaalde producten gemaakt worden.
Erg interessant echt een aanrader.

:offtopic:

Ondertussen is de kamer van Saskia bijna klaar, vandaag wordt hij ingeruimd en dan kan deze klus weer afgestreept worden  :)

Voor ons tripje naar Marklin zijn Sander en ik met de Thalys naar Parijs geweest, hier heb ik nog een aantal foto,s van liggen die nog niet geplaatst zijn.
Vinden jullie het leuk als ik dit nog laat zien want het is alweer een maand geleden?


De herfst heeft volgens de meteorologen zijn intrede gedaan en ik kan bijna gaan beginnen aan mijn zolder avontuur.
Ik heb er zin in  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Göppingen en foto verslag.
Peter Degeluisdman,

Het grote volk wil foto's zien  :D dus laat ze maar komen hoor.  :)




Groeten

Peter
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Göppingen en foto verslag.
-Peter:
Kom maar op met al die plaatjes,  >:-D
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Göppingen
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Göppingen
-Peter,
Jawel, laat die "Snelle Jelle" maar zien!  8)
Suk6 met de inrichting van de kamer en dan is dit ook het begin van een nieuwe start van jouw "complex"!  >:-D :-) :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Göppingen en foto verslag.
Foto's, foto's, foto's, foto's  :D
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Göppingen en foto verslag.
Hoi Peter,

Bedankt voor de foto's ect. Zo blijf ik ook nog een beetje bij in de wereld van Marklin.
Top!

Gr.Wim
Re: De baan van een geluidsman- Filmpje Marklin fabriek Göppingen en foto verslag.
Peter,

We kunnen er geen genoeg van krijgen.....dus plaatsen die handel.  >:-D

Groeten Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Hallo allemaal,

Hier ons reisverslag naar Parijs met de Thalys.

Het was al jaren de bedoeling dat Sander en ik eens met een hoge snelheidstrein wilde rijden, normaal kost zo,n kaartje wel een paar centen maar de Thalys bestond 20 jaar en dat werd gevierd  :)
Op die dag kom je een enkele reis boeken voor slechts 20 euro, ook de terugreis ging voor dat zelfde bedrag  :)

S,morgens vroeg zijn we eerst met de bus naar Utrecht gereden, op zich al een belevenis want ik kon mij niet meer herinneren wanneer ik dat voor het laatst gedaan had  >:-D
We vertrokken om 6 uur met de bus deze zat al lekker vol maar gelukkig konden we zitten, in Utrecht pakten we de trein naar Amsterdam centraal.

Hier komt onze trein het station binnen gereden.






De trein zit er van binnen keurig uit, net als in een vliegtuig heb je gereserveerde stoelen en we hadden het geluk dat we voorruit reden.
De eerste stop zou Schiphol zijn, dit is natuurlijk een klein stukje.
Vanaf Schiphol was de volgende stop Rotterdam centraal, tot onze verbazing ging de trein steeds harder rijden en op een gegeven moment reden we met 300 km. door het groene hart richting Rotterdam.
Wij dachten dat in Nederland deze snelheden niet voor kwamen, wel dus en wij hadden lol voor 10.


Het is ongeloofgelijk hoe rustig deze treinen zich op het spoor begeven bij die hoge snelheid.
Onderweg kun je in de bistro terecht voor eten en drinken, het viel ons wel op dat alles snel uitverkocht was.
We wilde twee cappuccino bestellen maar helaas was deze na een uur al uitverkocht, ook het eten was nagenoeg al op  8o



Na een reis van iets meer dan 3 uur sta je in Parijs.


Sander wilde graag de Eiffeltoren bezoeken, we pakten de metro.
Op het metro station was het erg druk, we moesten met een lijn twee haltes verder en dan overstappen op een andere lijn.
Uiteindelijk stonden we voor de Eiffeltoren.


De beveiliging in Parijs was erg hoog, dat merkte op het station al, ook bij de Eiffeltoren zijn de nodige beveiligers te zien.
Om op het binnen terrein te komen moesten we door een controle heen en werden we gecontroleerd met een metaal detector.
Eenmaal binnen mocht je aansluiten in de rij voor de kassa, en hierna weer in de rij om de lift te pakken, het lijkt de Efteling wel  :D




Uiteindelijk met de lift naar de tweede verdieping, hier stap je over op een andere lift die je helemaal naar de top brengt, ook hier weer een lange wachtrij maar als je eenmaal boven bent dan heb je ook wat.








We zijn misschien 15 minuten boven geweest en toen moesten we weer snel terug want om 5 uur moesten we ons weer melden voor de terugreis.
Dit hebben we net gehaald, iets voor vijven stonden we weer op het station, snel een broodje gepakt voor onderweg en op de trein gestapt.
Nog twee treinen plaatjes.




Het was een lange dag waarin we meer dan 1000 km. gereden hebben ( en dat voor een kwartier op de Eiffeltoren  >:-D ) maar het was super leuk om eens te doen.
De volgende keer zou een overnachting wel een aanrader zijn, zodat je iets meer tijd in Parijs kunt doorbrengen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Zo Peter & Sander

Blijkbaar hebben jullie een leuke dag gehad samen, en overnachten in Parijs kost ook een aardig centje hoor.
Maar het zijn mooie foto's leuk dat jullie genoten hebben van de 300km met de trein.




Groeten


Peter
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Peter en Sander,

Mooie foto's van een leuke dag die jullie hebben gehad. :thumbup:
Al heb ik weinig met Frankrijk een ritje met de Thalys lijkt mij ook wel wat. :) :)
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
-Peter & Sander:
Dank voor het plaatsen van de mooie foto's en nog geluk gehad met het weer, heb zelf al enkele malen met de Thalys meegereden en ik vind dat afgezien van de hoge snelheid meer dan 80 m/s hij enorm zacht rijdt.
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Leuk dat het verslag toch nog is geplaatst.
Jullie hebben een schitterende dag beleefd zo te zien. :arrow: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Hoi Peter,

Bedankt dat je ons laat zien dat jullie genoten hebben samen met Sander. Het blijft een mooie stad Parijs. Wat een geluk dat de treinkaartjes zo voordelig waren.  O:-D

Lijkt mij wel een belevenis met de Thalys. Kan dit ook weer van je bucketlist  :D

Groeten Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Ha die Peter en Sander.
Bijzonder leuk om te lezen dat de reis naar Parijs met de Thalys geweldig was! :thumbup:
De foto's spreken voor zich en de Eiffeltoren maakt, zoals altijd, weer enorme indruk.

Bedankt voor het verhaal en mooie foto's van deze leuke en interessante trein reis.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Leuke foto's, Peter.
Bedankt voor het plaatsen en het leuke reisverslag.

Albert.
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
-Peter & Sander,
Dat was een leuke impressie van jullie 'snelle' reis naar Parijs. Het is genieten geblazen met die trein! Jullie reportage is ook geweldig; lijkt net of wij er ook bij zijn geweest. 8)  Zo'n spotgoedkoop reisje  :-* hebben jullie je niet laten ontgaan. Geweldig gedaan! Bedankt!  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
leuke foto's peter van een leuke reis zo te lezen :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Leuke verslagen Peter, van zowel Göppingen als Parijs.
Voor een volgende keer is een overnachting echt aan te raden... Arc de Triomph, Sacre Coeur, Montmartre, en nog wel een paar leuke zaken meer...  :D
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Hi Peter en Sander,

Leuk dat jullie een mooi reisje hebben gehad.
Staat ook op mijn lijstje maar weet nu al dat het minimaal een nachtje overblijven wordt.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
-Harald:
Doe dan 2 nachten met een avondje Moulin Rouge, zeker aan te bevelen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
 :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Peter en Sander,

Fijn dat jullie zo genoten hebben, zowel in Göppingen als met de Thalys.
De Eiffeltoren is helaas niks voor mij, ik heb hoogtevrees.
Heb er wel onder gestaan, terwijl mijn vrouw en zoon boven waren.

Vanuit Rotterdam heb ik een keer samen met mijn kleinzoon een rondje ICE3/Thalys gemaakt.
Eerst met de trein naar Utrecht, overgestapt op de ICE3 naar Amsterdam en natuurlijk voorin achter de cabine ingestapt.
Vanuit A-dam met de Thalys weer terug naar Rotjeknor.
Natuurlijk geen lange reis, maar erg leuk om toch een keer te doen.

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Met de Thalys naar Parijs en terug.
Hallo allemaal,


Citaat van: peterke33 op zondag 25 september 2016, 20:15:44
Zo Peter & Sander

Blijkbaar hebben jullie een leuke dag gehad samen, en overnachten in Parijs kost ook een aardig centje hoor.
Maar het zijn mooie foto's leuk dat jullie genoten hebben van de 300km met de trein.

Groeten


Peter

Hoi Peter,

We hebben een top dag gehad, in een beroemde stad zijn de prijzen meestal hoog maar vaak als je goed zoekt en niet te veel luxe vraagt moet het toch voor een redelijke prijs kunnen.


Citaat van: h0_miessie op zondag 25 september 2016, 20:43:11
Peter en Sander,

Mooie foto's van een leuke dag die jullie hebben gehad. :thumbup:
Al heb ik weinig met Frankrijk een ritje met de Thalys lijkt mij ook wel wat. :) :)

Hoi Michel,

Zo,n ritje kan ik iedereen aanraden, het is echt geweldig.


Citaat van: Jørg op zondag 25 september 2016, 21:33:05
-Peter & Sander:
Dank voor het plaatsen van de mooie foto's en nog geluk gehad met het weer, heb zelf al enkele malen met de Thalys meegereden en ik vind dat afgezien van de hoge snelheid meer dan 80 m/s hij enorm zacht rijdt.

Hoi Jorg,

Als je 80 meter per seconden aflegt klinkt dat toch even anders dan 300 km.  :)
Toch zijn er treinen die veel harder gereden hebben, ik dacht zelf op dat traject.
Je hebt gelijk, de trein rijd ondanks de hoge snelheid zonder al e veel schokken over de rails.


Citaat van: ceess op zondag 25 september 2016, 21:37:32
Leuk dat het verslag toch nog is geplaatst.
Jullie hebben een schitterende dag beleefd zo te zien. :arrow: :thumbup:

Hoi Cees,

Graag gedaan  :)


Citaat van: Varekamp op zondag 25 september 2016, 22:15:23
Hoi Peter,

Bedankt dat je ons laat zien dat jullie genoten hebben samen met Sander. Het blijft een mooie stad Parijs. Wat een geluk dat de treinkaartjes zo voordelig waren.  O:-D

Lijkt mij wel een belevenis met de Thalys. Kan dit ook weer van je bucketlist  :D

Groeten Ronald  :)


Hey Ronald,

Parijs is een wereld stad, ik ben er al meerdere keren geweest.
Zet dat ritje met de Thalys maar op je lijstje daar krijg je geen spijt van  :D


Citaat van: AlbertJan op maandag 26 september 2016, 07:46:31
Ha die Peter en Sander.
Bijzonder leuk om te lezen dat de reis naar Parijs met de Thalys geweldig was! :thumbup:
De foto's spreken voor zich en de Eiffeltoren maakt, zoals altijd, weer enorme indruk.

Bedankt voor het verhaal en mooie foto's van deze leuke en interessante trein reis.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 

Graag gedaan AlbertJan  :thumbup:


Citaat van: AlbertG op maandag 26 september 2016, 08:29:08
Leuke foto's, Peter.
Bedankt voor het plaatsen en het leuke reisverslag.

Albert.

Met plezier geplaatst Albert  :thumbup:


Citaat van: GWS op maandag 26 september 2016, 08:31:40
-Peter & Sander,
Dat was een leuke impressie van jullie 'snelle' reis naar Parijs. Het is genieten geblazen met die trein! Jullie reportage is ook geweldig; lijkt net of wij er ook bij zijn geweest. 8)  Zo'n spotgoedkoop reisje  :-* hebben jullie je niet laten ontgaan. Geweldig gedaan! Bedankt!  :thumbup:

Hoi Gerard,

Voor dit geld konden we het echt niet laten lopen  :|


Citaat van: marklintim op maandag 26 september 2016, 15:29:22
leuke foto's peter van een leuke reis zo te lezen :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dat was het zeker Tim  :)


Citaat van: ernstcramer op maandag 26 september 2016, 18:15:49
Leuke verslagen Peter, van zowel Göppingen als Parijs.
Voor een volgende keer is een overnachting echt aan te raden... Arc de Triomph, Sacre Coeur, Montmartre, en nog wel een paar leuke zaken meer...  :D

Hoi Ernst,

Tja ik weet het Parijs is super mooi, en met Saskia heb ik al heel wat kilometers afgelegd daar.


Citaat van: Haradigi op maandag 26 september 2016, 20:46:15
Hi Peter en Sander,

Leuk dat jullie een mooi reisje hebben gehad.
Staat ook op mijn lijstje maar weet nu al dat het minimaal een nachtje overblijven wordt.

groet
Harald

Hey Harald,

Volgens mij heb jij meer een lijst dan een lijstje  >:-D
Maar zonder gekheid, ik zeg doen.


Citaat van: Wil Tweeendrie op maandag 26 september 2016, 23:59:25
Peter en Sander,

Fijn dat jullie zo genoten hebben, zowel in Göppingen als met de Thalys.
De Eiffeltoren is helaas niks voor mij, ik heb hoogtevrees.
Heb er wel onder gestaan, terwijl mijn vrouw en zoon boven waren.

Vanuit Rotterdam heb ik een keer samen met mijn kleinzoon een rondje ICE3/Thalys gemaakt.
Eerst met de trein naar Utrecht, overgestapt op de ICE3 naar Amsterdam en natuurlijk voorin achter de cabine ingestapt.
Vanuit A-dam met de Thalys weer terug naar Rotjeknor.
Natuurlijk geen lange reis, maar erg leuk om toch een keer te doen.

Groetjes

Wil Tweeendrie


Hoi Wil,

Ook ik heb hoogte vrees  8o en ik kan me de eerste keer op de toren nog goed herinneren.
Als je in de laatste lift stapt weet je niet wat je overkomt, dat ding gaat met een rotgang omhoog en de toren wordt steeds smaller en op een gegeven moment denk je dit komt niet goed  :D

De ICE3 heeft begreep ik heeft een mogelijkheid om over de schouder van de machinist mee te kijken dat lijkt mij ook wel wat  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Hallo allemaal,

Vandaag weer eens op de beurs in Houten geweest om mijn lang geleden bestelling bij Rosoft op te halen.
Wim moest ze even afstoffen maar dan heb je ook wat  >:-D

Ik had twee Loconet S88 en 20 S88 besteld en deze stonden keurig voor mij klaar  :thumbup:
Voor mijn nieuwe baan stap ik volledig over op de producten van Rosoft.

We zijn hier ondertussen wel wat verder in huis, Saskia haar kamer is klaar en kan me volledig gaan storten op de start van mijn nieuwe baan.
Deze baan zal ik binnenkort presenteren.

Vandaag weer een hoop bekenden gezien en gesproken op de beurs, het was gezellig druk en ik kon mij inhouden om GEEN rollend materiaal te kopen, dat viel niet mee want er ligt zoveel moois maar ik heb mij volledig in kunnen houden  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
-Peter:
Was weer gezellig druk op de beurs, ook weer een leuke babbel met je gehad, en ben ten zeerste benieuwd om je baan te kunnen aanschouwen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Peter,

Was weer even gezellig om met je gesproken te hebben helaas veel te kort maar dat gaan we eerdaags goed maken. :P

Net als jij heb ik ook geen rollend materiaal gekocht en ook ik had het moeilijk want er ligt inderdaad genoeg mooi spul maar heb alleen rails en wat andere dingen voor Michelstadt 2.0 gekocht. :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Hoi Jorg, Michel en alle anderen,

Het was leuk jullie vandaag even gesproken te hebben, en ik zag net toch een mooie wagon in je topic Mies  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 08 oktober 2016, 19:08:05
en ik zag net toch een mooie wagon in je topic Mies  >:-D
Mvg,
Peter Degeluidsman

Ja klopt maar die had ik niet gekocht gisteren maar gekregen (had ik al in september besteld en betaald). ;) :) :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Hoi Peter Degeluidsman,

Mooi dat je alles hebt opgehaald voor je nieuwe baan, mss een rare vraag van me is er een reden dat je Rosoft gaat gebruiken.
Ik weet rijd niet digitaal, dus voor mij weer een vraag en raadsel.




Groeten


Peter
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Hallo allemaal,

@citaat @citaat

Hoi Peter,

Het is geen rare vraag hoor  :)
Op mijn oude baan maakte ik gebruik van de producten die AlberJan leverd, dus de S88 bezetmelder, K83 wissel aandrijving en de K84 voor het schakelen van kleine objecten.

De producten ( S88 ) van Rosoft maken onderling gebruik van cat 5e kabels, hierdoor is er een kleinere kans op storingen en de bekabeling legt makkelijker weg en de kabels zijn op veel plaatsen te koop en een stuk goedkoper dan de oude S88 flat kabels.

De bezetmelders gaan via loconet naar de ECoS centrale.
Het voordeel hiervan is dan ik meer dan 31 stuks S88 kan gebruiken, in totaal kan ik nu maximaal 2048 melders gebruiken.

Ook de wisseldedoders komen straks van Rosoft, per decoder kun je 8 wissels aansluiten.

Ik hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Hallo Peter,

Was gezellig om je even te hebben gesproken.

En je heb een mooie uitbreiding voor je nieuw te bouwen baan.

M.vr.gr. Erwin
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
@Peterke33 / Peter:
Citaat van: peterke33 op zondag 09 oktober 2016, 08:32:56
Ik weet rijd niet digitaal, dus voor mij weer een vraag en raadsel.

Je rijdt wel digitaal want je hebt een Märklin Central Station II als jouw digitale centrale. Alleen niet geautomatiseerd met de aansturing van je modelbaan via de computer. En dat is wat Peter de Geluidsman wel gaat doen. Met de bezetmelders krijgt de centrale en daarmee het computerprogramma meldingen binnen waar een bepaalde trein op de baan staat. Op basis van de meldingen en waar een trein naar toe moet / gaat worden door het computerpogramma de wissels in de juiste stand gezet.

Groeten Ronald.
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Citaat van: degeluidsman op maandag 10 oktober 2016, 07:35:44

Het voordeel hiervan is dan ik meer dan 31 stuks S88 kan gebruiken, in totaal kan ik nu maximaal 2048 melders gebruiken.


(Waanzin)2;)

Gr, Ben.
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Hoi Peter,

Als ik zo je verhaal lees met wat je aangeschaft hebt dan ben je nogal wat van plan...... B)

Ik ben benieuwd.

Groeten Ronald  :)
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Hallo allemaal,

Citaat van: ikke650 op maandag 10 oktober 2016, 09:06:10
Hallo Peter,

Was gezellig om je even te hebben gesproken.

En je heb een mooie uitbreiding voor je nieuw te bouwen baan.

M.vr.gr. Erwin

Hoi Erwin,

Tja ik kan voorlopig wel even vooruit  :) het was ook leuk jou even gesproken te hebben.


Citaat van: ronaldk op maandag 10 oktober 2016, 09:25:28
@Peterke33 / Peter:
Citaat van: peterke33 op zondag 09 oktober 2016, 08:32:56
Ik weet rijd niet digitaal, dus voor mij weer een vraag en raadsel.

Je rijdt wel digitaal want je hebt een Märklin Central Station II als jouw digitale centrale. Alleen niet geautomatiseerd met de aansturing van je modelbaan via de computer. En dat is wat Peter de Geluidsman wel gaat doen. Met de bezetmelders krijgt de centrale en daarmee het computerprogramma meldingen binnen waar een bepaalde trein op de baan staat. Op basis van de meldingen en waar een trein naar toe moet / gaat worden door het computerpogramma de wissels in de juiste stand gezet.

Groeten Ronald.

Bedankt voor de toevoeging Ronald  :thumbup: :thumbup:


Citaat van: Spoorman op maandag 10 oktober 2016, 09:32:20
Citaat van: degeluidsman op maandag 10 oktober 2016, 07:35:44

Het voordeel hiervan is dan ik meer dan 31 stuks S88 kan gebruiken, in totaal kan ik nu maximaal 2048 melders gebruiken.


(Waanzin)2;)

Gr, Ben.

Dat mag jij vinden Ben  :D


Citaat van: Varekamp op maandag 10 oktober 2016, 23:36:06
Hoi Peter,

Als ik zo je verhaal lees met wat je aangeschaft hebt dan ben je nogal wat van plan...... B)

Ik ben benieuwd.

Groeten Ronald  :)

Dat klopt Ronald, hoeveel S88 er totaal in de baan komen is nog niet duidelijk.
Van het schaduwstation zijn het er 16, dan heb ik de spiralen en bovenbouw nog niet mee geteld.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Lid sinds: 2012

IK vraag, het forum antwoord.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Hoi Peter.

16 stuks S 88 terug melders dat zijn een hoop draadjes aan te sluiten.
Maar algemeen bekend dat jij dat leuk werk vind, zeker als de aansluiting
meteen ze werk doet.
Ik kijk er naar uit, dus begin maar gauw met de bouw.
Door de verzorging van mijn vrouw kom ik zelf niet aan mijn baan toe.( 100 procent mantelzorger)

Mvg Evert
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Doos vol met Rosoft bezetmelders.
Hoi Evert en alle anderen,

Van een paar honderd draden wordt ik niet warm of koud  >:-D
Gewoon consequent te werk gaan en alles goed noteren en labelen.

Top dat jij je 100% inzet voor je vrouw, dat zou ik ook doen het is toch je maatje en veel belangrijker dan je hobby.


Mvg,

Peter Degeluidsman