Citaat van: destrikjes op vrijdag 02 maart 2012, 08:03:56
Hoi Peet,
Vervelend als het zo allemaal in de war geschopt wordt, helaas kan ik je hierop ook geen antwoord geven, omdat ik niks weet van koploper. maar toch sterkte in de strijd.
Zo als gewoonlijk wordt ik zelf gek van die Mwissels, ga alle M*aandrijving er maar uit kiepen, en deze vervangen voor vliessmann, deze schijnen wel betrouwbaar te zijn en werken ook real.
Volgende week even een test doen, collega modelspoorclub zou er even eentje meenemen voor test.
Ik hoop dat je er snel uit bent met koploper, zodat het materieel weer zonder vertragingen het spoorboekje kunen hervatten.
Gr. Arno
Hoi Arno,
Heb jij in je Marklin aandrijvingen de schakelaars eruit gesoldeerd ?
Deze geven vaak problemen, op mijn baan zijn ze er allemaal uit en volgens mij werkt dit 100%.
Met koploper ben ik nog bezig, net 100 kilometer gereden zonder problemen.
@ Walter,
Hoi Walter,
Zelf heb ik op dit moment het gevoel dat de Ecos de hoeveelheid stroom aan zijn eind begint te komen, de piek meter op de Ecos staat best hoog zo af en toe.
Ook las ik op het koploper forum dat oude treinen en wagons met gewone gloeilampjes nog wel eens voor problemen kunnen zorgen en daar rijd nu een setje van rond.
Verder lees ik dat het uitlezen van de bezetmelders op 3 x per sec. moeten staan, ik heb gezocht bij instellingen per database maar kan het niet vinden en weet dus ook niet op welke waarde hij nu staat.
Citaat van: Wijbe op vrijdag 02 maart 2012, 14:46:21
Peter,
Problemen klinken bekend, blijven ze aanhouden kun je hier eens een kijkje nemen.
Hoi Wijbe,
Ik heb het hele draadje doorgelezen en gekeken of de ingestelde waardes waar over gesproken werd ook bij mij goed stonden.
Voor zover ik het heb kunnen bekijken staat alles juist ingesteld ( het heeft hier ook maanden goed gereden ) zoals ik net al schreef heb ik vandaag alweer 100 kilometer gereden zonder problemen.
Nu is het wel zo dat mijn koploper-trein vaak te ver doorrijd en deze trein heeft vandaag nog niet gereden.
Ook heb ik de remgegevens van het probleem blok gewist en daarna netjes remmen uitgezet.
Mvg,
Peter / degeluidsman.