Beste Peter,
Ik schreef ook "meldstukken", dus niet melders, de niet gebruikte meldstukken sluit je aan op de ringleiding en als blijkt dat je in de toekomst nog ergens een melder nodig hebt, maak je dat specifieke meldstuk los van de ringleding en stopt hem in een "AJ" en voert hem in in Koploper.
Hier zit een groot verschil tussen Koploper en Raptor, Raptor "doet" functie schakelingen op rijweg acties, zoals aankomst, vertrek, remmen en roodmelding van een sein, een typisch voorbeeld is fluiten bij vertrek, op tijdstip "0" zet Raptor de fluit aan en op tijdstip "1" weer uit.
Een andere leuke is remmen, een stoomlok nadert een sein, als het sein groen is dan blijft het geluid aan, moet hij remmen dan gaat het geluid uit en komen er dus geen stoomslagen meer "uit de schoorsteen", bij aankomst voor het sein of bij vertrek (als het sein tijdens het remmen op groen springt), gaat het geluid weer aan.
Ik verwacht niet dat Paul Koploper op korte termijn weer oppakt, hij is druk bezig met een andere liefhebberij.
Groet, Anne W