Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De baan van een geluidsman- Nieuwe wagon.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Het lijkt opeens groter zonder niveau 1 :o
Mooie seinen :D

Gr Eddie
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Citaat van: BMW-Fan op dinsdag 29 juni 2010, 20:28:35
Het lijkt opeens groter zonder niveau 1 :o
Mooie seinen :D

Gr Eddie

Zo groot is het niet  :? :?

De kamer is 300 x 180 de deur heb ik eruit gehaald anders blijft er te weinig over om te rijden.

Voor het filmpje moeten jullie nog even geduld hebben, morgen avond gaan Sander en ik weer op bezoek bij Krokodil dus wordt er aan de eigen baan niets gedaan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Citaat van: Einte op dinsdag 29 juni 2010, 18:00:47
Hallo Peter,

Ziet er leuk uit met die seinen  :D

Bij mij staan er 18 waarvan 3 met arm + een rangeersein.

Gr Einte

Hallo Einte,

Die arm seinen vind ik ook erg leuk, had al even gekeken waar ik ze zou kunnen toepassen maar nog geen geschikte plek gevonden.

Eerst dit maar eens aan de praat krijgen en dan zien we wel weer verder.

Vanavond doe ik er in iedergeval niets meer aan, ben een aantal uren bezig geweest om de schuur op te ruimen en het was daar erg warm dus de energie is wel een beetje op :? :?


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Citeer

Vanavond doe ik er in iedergeval niets meer aan, ben een aantal uren bezig geweest om de schuur op te ruimen en het was daar erg warm dus de energie is wel een beetje op :? :?


Warm genoeg om bij te komen kijken  :shock:  dit is dus een uitnodiging  :D

Gr Einte
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Citaat van: Einte op dinsdag 29 juni 2010, 21:52:05
Citeer

Vanavond doe ik er in iedergeval niets meer aan, ben een aantal uren bezig geweest om de schuur op te ruimen en het was daar erg warm dus de energie is wel een beetje op :? :?


Warm genoeg om bij te komen kijken  :shock:  dit is dus een uitnodiging  :D

Gr Einte

Wil je mijn schuur zien dan  :mrgreen: :mrgreen:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 29 juni 2010, 22:22:38
Citaat van: Einte op dinsdag 29 juni 2010, 21:52:05
Citeer

Vanavond doe ik er in iedergeval niets meer aan, ben een aantal uren bezig geweest om de schuur op te ruimen en het was daar erg warm dus de energie is wel een beetje op :? :?


Warm genoeg om bij te komen kijken  :shock:  dit is dus een uitnodiging  :D

Gr Einte

Wil je mijn schuur zien dan  :mrgreen: :mrgreen:


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Zie dat ik een foutje  heb gemaakt  :? :? :?  ik bedoel bij mijn bescheiden schuurtje kijken naar mijn bescheiden baantje kijken.

Jou schuur zal nu wel netjes zijn  :shock:  hoop ik.

Gr Einte

Ps ik zie wel een pb van je binnenkort.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Citaat van: Einte op dinsdag 29 juni 2010, 22:34:08
Citaat van: degeluidsman op dinsdag 29 juni 2010, 22:22:38
Citaat van: Einte op dinsdag 29 juni 2010, 21:52:05
Citeer

Vanavond doe ik er in iedergeval niets meer aan, ben een aantal uren bezig geweest om de schuur op te ruimen en het was daar erg warm dus de energie is wel een beetje op :? :?


Warm genoeg om bij te komen kijken  :shock:  dit is dus een uitnodiging  :D

Gr Einte

Wil je mijn schuur zien dan  :mrgreen: :mrgreen:


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Zie dat ik een foutje  heb gemaakt  :? :? :?  ik bedoel bij mijn bescheiden schuurtje kijken naar mijn bescheiden baantje kijken.

Jou schuur zal nu wel netjes zijn  :shock:  hoop ik.

Gr Einte

Ps ik zie wel een pb van je binnenkort.

Hallo Einte,

Ja we moeten maar eens afspreken voor een bezichtiging van jou baan  :D :D

Vanavond eerst met Sander naar Krokodil om de vorderingen weer eens te bekijken en de Ecossen daar te voorzien van de laatste software.

Gezien de aankomende hitte zal het nog wel even duren voordat ik met de seinen verder ga, het is nu echt niet te doen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Peter,

mooi zo'n foto waarbij je een overzicht krijgt van de totale baan met al die seinen :D maar hoe kom je straks in hemelsnaam aan die achterste sporen als er iets misgaat :?

Groetjes, John
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Citaat van: Tilly op woensdag 30 juni 2010, 21:50:41
Peter,

mooi zo'n foto waarbij je een overzicht krijgt van de totale baan met al die seinen :D maar hoe kom je straks in hemelsnaam aan die achterste sporen als er iets misgaat :?

Groetjes, John

Dag John,

De plaat is 122 cm. diep en met mijn lenige lijf kom ik er wel bij  :D.

Ook kan ik het bovenste gedeelte redelijk makelijk weghalen als er echt iets aan de hand is.

Dit is ook niets voor niets een proefbaan  :D bij mijn volgende baan heb ik al veel plannen waarbij de kennis die ik nu heb gebruikt worden om het allemaal iets makelijker te doen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Peter,

bedankt voor je antwoord.

Groetjes en succes met de verdere bouw, John
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Ik weet niet hoe het bij jullie gaat, je wilt verder aan je baan maar als je op de kamer komt met sauna temparaturen dan vergaat de lust mij weer.

Zit ik in de tuin dan kriebeld het weer om iets te gaan doen.

Er zit nog een uur of twee werk in de seinen en dan zou ik ze kunnen testen, ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien.

Ik klaag niet over het warme weer, ik vind het heerlijk zo alleen komt er van de hobby niet veel terecht.

Volgens mij staan er meer banen op een laag pitje.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Hoi Peter,

Straks mag je naar binnen door de regen en kun je weer met je hobby aan de slag 8) 8) 8)

Wat zie ik nou is dit mooie werk wat je aan het doen bent alleen maar tijdelijk, je spreekt van een proefbaan.

Dat mag je wel niet tegen je vrouw zeggen als ze begonnen is met de scenery :lol: :lol: :lol:


Groet

Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Citaat van: M.user op zaterdag 03 juli 2010, 14:54:45
Hoi Peter,

Straks mag je naar binnen door de regen en kun je weer met je hobby aan de slag 8) 8) 8)

Wat zie ik nou is dit mooie werk wat je aan het doen bent alleen maar tijdelijk, je spreekt van een proefbaan.

Dat mag je wel niet tegen je vrouw zeggen als ze begonnen is met de scenery :lol: :lol: :lol:


Groet

Ronald


Wij hebben hier in het midden van het land maar een klein buitje gehad en het is nog steeds lekker warm  :D

Ja je leest het goed, deze baan ben ik aan het bouwen om ervaring op te doen en alvast met de hobby bezig te kunnen zijn.

Over een aantal jaren zullen mijn dochters het huis verlaten hebben ga ik op de zolder een grote baan bouwen.

Door deze baan nu te bouwen leer ik wat handig maar zeker ook niet handig is om te doen en kan ik dus lekker rijden.

Saskia weet van mijn plannen, ik wil straks op zolder helemaal rond kunnen rijden dus ook over het trapgat en de wasmachine heen.

Ook komt er dan een schaduw station om veel verschillende treinen te kunnen stallen.

Het zijn allemaal toekomst dromen en nu maar hopen dat ze ook werkelijk uitkomen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Peter,

Ik heb op een stuk MDF een testbaan gemaakt met een S88 en wisseldecoder.

Oplssing: op de warme dagen kan ik buiten op het terras en tuintafel de PC aan zetten en de baan op de tuintafel leggen.

Ik kan dan met koploper oefenen zoveel ik wil en alles is zeer snel opgeruimd.
Twee losse locs, een plaat MDF en een PC.

Ben blij dat mijn (v)echtgenote (zoals Bert benoemt en ik ook wel herken) dit goed vindt.

Gr. Fred.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Citaat van: Marklindak op zaterdag 03 juli 2010, 23:02:24
Peter,

Ik heb op een stuk MDF een testbaan gemaakt met een S88 en wisseldecoder.

Oplssing: op de warme dagen kan ik buiten op het terras en tuintafel de PC aan zetten en de baan op de tuintafel leggen.

Ik kan dan met koploper oefenen zoveel ik wil en alles is zeer snel opgeruimd.
Twee losse locs, een plaat MDF en een PC.

Ben blij dat mijn (v)echtgenote (zoals Bert benoemt en ik ook wel herken) dit goed vindt.

Gr. Fred.

Hallo Fred,

Jij hebt vandaag dus buiten geknutseld met koploper  :D :D

Ben je al iets verder met het programma, in het begin zie je door de bomen het bekende bos niet meer maar op een gegeven moment krijg je de werkwijze door.

Hier gebeurd niets aan de baan op dit moment veel te warm, vandaag lekker op de motor naar scheveningen geweest en lekker genoten van het weer.

Volgens mij houd dit weer type nog wel even aan, de baan heeft nu ook vakantie.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:De baan van een geluidsman / Kleine update
Peter,

Je kan best wel eens gelijk hebben, heb wel plannetjes maar dan moet alles wel passen. In de avonden is het bij mij koel in huis en met een open schuifpui moet het met de oefenbaan wel te doen zijn. Deze en volgende week weer tijd!

Heb je er van als je aan de hobby van je dochter verslingerd raakt (paardrijden) en je zelf bent begonnen met mennen!

Is overigens wel heel leuk, werken met levende have!! Koploper was dus een Hoofdloper in de vorm van een pony vanmorgen!

Gr. Fred. (die vanmorgen een uur men-les heeft gehad)
Re:De baan van een geluidsman /
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman /
Citaat van: Marklindak op zondag 04 juli 2010, 21:59:30
Peter,

Je kan best wel eens gelijk hebben, heb wel plannetjes maar dan moet alles wel passen. In de avonden is het bij mij koel in huis en met een open schuifpui moet het met de oefenbaan wel te doen zijn. Deze en volgende week weer tijd!

Heb je er van als je aan de hobby van je dochter verslingerd raakt (paardrijden) en je zelf bent begonnen met mennen!

Is overigens wel heel leuk, werken met levende have!! Koploper was dus een Hoofdloper in de vorm van een pony vanmorgen!

Gr. Fred. (die vanmorgen een uur men-les heeft gehad)

Dag Fred,

Ik heb totaal geen verstand van paarden en hou het ook maar op deze hobby  :D.

De hobby staat even op een laag pitje, veel te warm en zo af en toe ook naar het voetbal kijken.

Het kriebelt wel maar ik kan me er niet toe verzetten om iets te doen, ach komt wel weer het lezen en schrijven op dit forum vind ik ook erg leuk en ben dan toch met treinen bezig.

De warmte houd nog wel een tijdje aan heb ik begrepen dus eerst maar eens van het lekkere weer genieten voor je het weet ligt er weer sneeuw  :? :?.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman /
hallo peter/degeluidsman,

helaas speelt het warme weer mij ook parten,vind het wel jammer maar ooit gaat het beter worden,voor onze prachtige hobby.en dan is het weer volop genieten,van al het moois op de baan.


groeten peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman /
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman /
Citaat van: peterke33 op maandag 05 juli 2010, 20:01:19
hallo peter/degeluidsman,

helaas speelt het warme weer mij ook parten,vind het wel jammer maar ooit gaat het beter worden,voor onze prachtige hobby.en dan is het weer volop genieten,van al het moois op de baan.


groeten peter(ke33)

Je leest vaak dat deze hobby vooral in de winter maanden gedaan wordt, als het rond de 20 graden is is het een mooie temparatuur om te knutselen.

Ik spreek net met Sander ( mijn buurman ) af om woensdag weer eens iets te gaan doen, wie weet sluiten we alle seinen wel aan en beginnen met testen.

Het is een hobby en het moet niet op werken gaan lijken want dan heb ik 3 banen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman /
hallo peter/degeluidsman,

het is inderdaad zo bij 20 graden is het supper om iets aan te baan te doen,deze keer doe ik ook alles grondig en rustiger dan de voorige baan(en).
en zoals je zelf zij, het moet een hobby blijven en geen werk.maar het kriebelt echt wel hoor,maar dat komt goed als de cs2 aangesloten is en de wissels hun werk doen.


groeten peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman /
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman /
Citaat van: bolkoppie op maandag 05 juli 2010, 21:34:53
Stelletje watjes. Is het eens een beetje mooi weer liggen gelijk alle bouwwerkzaamheden stil. :mrgreen:

Gr, Ben.

Goed lezen Ben  :D :D wie weet wat er woensdag allemaal gaat gebeuren.

Als het een beetje meezit zullen een aantal seinen aangesloten zijn op de decoder en de eerste seinbeelden zichtbaar worden.

Maar misschien zitten we wel in de tuin te lu...... met een glaasje fris erbij  :).


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman /
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman /
Vanavond ben ik eindelijk weer eens bezig geweest om de seinen verder aan te sluiten.

Een groot gedeelte van de bekabeling hangt bij de decoder en is al aangestript.

Ik ga een massa stripje onder mijn baan maken om alle massa draden ( van de seinen dan wel te verstaan ) in een keer aan te kunnen sluiten.
Op de multi connector zitten er maar een paar dus een centralle massa strip kan geen kwaad.

Ook is het sein verplaatst waar de personen wagons tegenaan kwamen.

En op blok 9 is nog een dwergsein geplaatst.

Als ik alle leds bij elkaar optel kom ik aan 32 stuks en dat is precies het aantal aansluitingen op deze decoder.

Ik ben dus weer een klein stukje opgeschoten, en daarna naar het voetbal gekeken met Sander is weer eens iets anders dan treinen  :mrgreen: :mrgreen:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman /
hallo peter/degeluidsman,

ben zeer benieuwd naar je werkende seinen,toch wel fijn dat alles werkt naar believen.laat maar zien die foto's en of filmpje,van die seinen.

groeten peter(ke33)


ps;holand heeft mooi gespeeld.
Re:De baan van een geluidsman /
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman /
Citaat van: peterke33 op donderdag 08 juli 2010, 07:05:43
hallo peter/degeluidsman,

ben zeer benieuwd naar je werkende seinen,toch wel fijn dat alles werkt naar believen.laat maar zien die foto's en of filmpje,van die seinen.

groeten peter(ke33)


ps;holand heeft mooi gespeeld.

De seinen werken nog niet hoor maar de voorbereidingen zijn weer een stapje verder.

Ik dacht er vandaag weer wat aan te doen, maar het is veel te warm op de kamer dus lekker rustig aan.

Als alles aangesloten is ga ik het testen en de gegevens in een programma stoppen, hier wordt als ik het goed begrepen heb een file van gemaakt en koploper heeft deze file weer nodig.

Dus er is nog wel wat werk aan de winkel.

Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman /
Hallo Peter,

Ja, met deze hitte ligt al het modelbouw werk stil.

Gr.
Piwie.
Re:De baan van een geluidsman /
hallo peter,

dan had ik het even verkeerd begrepen,dan gaat het bij jou de goede kant uit.



groeten en succes peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman /
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman /
Citaat van: Piwie op donderdag 08 juli 2010, 17:18:10
Hallo Peter,

Ja, met deze hitte ligt al het modelbouw werk stil.

Gr.
Piwie.

Niet alleen het bouwwerk maar ook het rijden gebeurt niet op dit moment.

Je ziet het hier ook op het forum, het is redelijk stil.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman /
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman /
Citaat van: peterke33 op donderdag 08 juli 2010, 21:42:53
hallo peter,

dan had ik het even verkeerd begrepen,dan gaat het bij jou de goede kant uit.



groeten en succes peter(ke33)

Dat klopt wel Peter, alleen duurt het nu wat langer dan gebruikelijk.

Het heeft ook allemaal geen haast met dit weer en het voetbal.
Ondanks dat ik normaal het voetbal niet bij hou vind ik dit wel leuk om te volgen en te zien hoe Nederland zondag kampioen wordt  :D :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman /
hallo peter/degeluidsman,

ik doe ook niet veel aan de baan nu hoor,veel te warm alleen vandaag zoals je al kon zien,mijn draaischijf geplaast dat was gewoon zweten niet te doen.


groeten peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman /
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:De baan van een geluidsman /
Citaat van: degeluidsman op donderdag 08 juli 2010, 22:19:51
Niet alleen het bouwwerk maar ook het rijden gebeurt niet op dit moment.

Je ziet het hier ook op het forum, het is redelijk stil.

Hoi Peter.
Dat geldt zeker voor de meesten wel op dit moment.
Behalve degenen met kelder, airco, tuinbaan enz.! 8)
Gisteren (wel 's morgens!) nog even mijn demo baantje laten rijden voor een nieuwe aanstaande Koploper gebruiker, eventjes een beetje stoffen en poetsen, maar alles reed nog perfect! :lol:

Nu eerst buiten aan het werk om de voorbereidingen voor een grote dressuurwedstrijd te gaan treffen, daarna (indien nog niet te heet!) nog even wat bestellingen afmaken.

Maar alles op een laag en rustig "pitje", er komt vast wel weer een koelere periode! :?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:De baan van een geluidsman /
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman /
Citaat van: peterke33 op vrijdag 09 juli 2010, 22:31:53
hallo peter/degeluidsman,

ik doe ook niet veel aan de baan nu hoor,veel te warm alleen vandaag zoals je al kon zien,mijn draaischijf geplaast dat was gewoon zweten niet te doen.


groeten peter(ke33)

Dat zweten is niet het ergste, als je maar blijft drinken en af en toe even pauze neemt.

Die draaischijf van jou is zeer mooi, op mijn baan heb ik geen plaats op dit moment maar op de zolderbaan die ooit gaat komen zal er zeker een gaan komen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman /
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman /
Citaat van: AlbertJan op zaterdag 10 juli 2010, 09:59:29
Citaat van: degeluidsman op donderdag 08 juli 2010, 22:19:51
Niet alleen het bouwwerk maar ook het rijden gebeurt niet op dit moment.

Je ziet het hier ook op het forum, het is redelijk stil.

Hoi Peter.
Dat geldt zeker voor de meesten wel op dit moment.
Behalve degenen met kelder, airco, tuinbaan enz.! 8)
Gisteren (wel 's morgens!) nog even mijn demo baantje laten rijden voor een nieuwe aanstaande Koploper gebruiker, eventjes een beetje stoffen en poetsen, maar alles reed nog perfect! :lol:

Nu eerst buiten aan het werk om de voorbereidingen voor een grote dressuurwedstrijd te gaan treffen, daarna (indien nog niet te heet!) nog even wat bestellingen afmaken.

Maar alles op een laag en rustig "pitje", er komt vast wel weer een koelere periode! :?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hallo AlbertJan,

Vanmorgen was de temparatuur heerlijk, ik was redelijk op tijd wakker en ben toch onder de baan gekropen.

Zelfs nu ben ik nog bezig om de muliconnector te solderen van de decoder print, omdat ik op mijn rug lig en het solderen boven mijn hooft moet gebeuren las ik af en toe een kleine pauze in.

Ondanks dat het nu echt warm begint te worden wil ik graag de connector helemaal aansluiten dan is dat gedeelte maar weer klaar en kan ik met het test programma kijken of alles op de juiste plaats is aangesloten ( zou wel makelijk zijn  :lol: ).

Een airco heb ik niet maar er staat een ventilator onder de baan door te blazen, dus het is nog redelijk vol te houden.

Zo de pauze is weer voorbij, ik ga nog even onder de baan liggen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman /
Blausee-Mitholz
gast

Re:De baan van een geluidsman /
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 10 juli 2010, 11:33:41
..........ik ga nog even onder de baan liggen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Welterusten Peter  :lol:

Mvg, Johan
Re:De baan van een geluidsman /
hallo naamgenoot,

ik heb ook een ventilator in mijn rug staan draaien,volle toeren en dan gaat het net.ben nu volop beezig met sporen te leggen naar de loodsen,neem ook mijn pauze hoor.


groeten peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman /
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman /
Citaat van: Blausee-Mitholz op zaterdag 10 juli 2010, 11:41:52
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 10 juli 2010, 11:33:41
..........ik ga nog even onder de baan liggen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Welterusten Peter  :lol:

Mvg, Johan

Nee Johan, van slapen is het niet gekomen ligt niet echt lekker onder de baan.

Wel is alles aangesloten en gelijk getest, alles zit op de in een keer op de juiste plaats aangesloten en wat een mooi gezicht is het als alle seinen nu ook ligt geven.

Straks als het wat koeler is zal ik eens wat foto,s maken.

Ik ben erg blij mee  :D :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / de seinen branden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / de seinen branden
Citaat van: peterke33 op zaterdag 10 juli 2010, 11:58:57
hallo naamgenoot,

ik heb ook een ventilator in mijn rug staan draaien,volle toeren en dan gaat het net.ben nu volop beezig met sporen te leggen naar de loodsen,neem ook mijn pauze hoor.


groeten peter(ke33)

Met een ventilator is het nog te doen, maar alles is aangesloten en de temparatuur loopt nu snel op dus ik neem even een grote pauze  :lol: :lol:.

Misschien vanavond wat foto's van brandende seinen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
hallo peter/degeluidsman,

van hitte weet ik ook alles van,hier ook een ventilator.maar kan het bijna niet houden,jammer wel en ben echt benieuwd naar je werkende seinen.


groeten peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Citaat van: peterke33 op zaterdag 10 juli 2010, 13:21:53
van hitte weet ik ook alles van,hier ook een ventilator.

Ik heb hier arko alle ramen kunnen open  :lol: 8)

Mvg, Johan
Re:De baan van een geluidsman / de seinen branden
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:De baan van een geluidsman / de seinen branden
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 10 juli 2010, 13:19:31
Citaat van: peterke33 op zaterdag 10 juli 2010, 11:58:57
hallo naamgenoot,

ik heb ook een ventilator in mijn rug staan draaien,volle toeren en dan gaat het net.ben nu volop beezig met sporen te leggen naar de loodsen,neem ook mijn pauze hoor.


groeten peter(ke33)


Misschien vanavond wat foto's van brandende seinen.


Ik hoop niet dat ze in brand staan  :mrgreen:

Gr Einte
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Peter,

Goed om te lezen dat je seinen het doen je werk zo beloond word...
Ben benieuwd naar de kiekjes.

Groeten van Jarno
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Ik bedoelde natuurlijk seinen waar de leds van branden  ( licht geven dus ):D :D.

Hier in het midden van het land wordt het aarde donker, het voorspelde noodweer lijkt eraan te komen.

Dan koelt het lekker af en kan ik misschien een paar foto's maken.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Citaat van: vriend op zaterdag 10 juli 2010, 20:13:13
Peter,

Goed om te lezen dat je seinen het doen je werk zo beloond word...
Ben benieuwd naar de kiekjes.

Groeten van Jarno

Hallo Jarno,

De eerste regen valt hier dus het gaat afkoelen  :D, ik ga straks zeker een paar foto's plaatsen.

Ik beloof vanavond nog iets te plaatsen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
hallo peter/degeluidsman,

ben zeer benieuwd naar je seinen die werken,hier ook een deftig onweer geweest.nu enkel nog wat regen eindelijk beetje afkoeling...... .


groeten peter(ke33)
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Citaat van: peterke33 op zaterdag 10 juli 2010, 21:53:25
hallo peter/degeluidsman,

ben zeer benieuwd naar je seinen die werken,hier ook een deftig onweer geweest.nu enkel nog wat regen eindelijk beetje afkoeling...... .


groeten peter(ke33)

Het is hier noodweer op dit moment, veel regen en omweer en zeer veel wind.

De orange vlaggen in onze straat staan op afknappen.

Wat de foto's betreft heb ik weer een uitdaging, de kabel waarmee ik foto,s op mijn computer zet is weg  :( :( :(.

Ik ben bang dat het iets langer gaat duren dan gepland  :o :o sorry maar het is niet anders.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Hallo Peter,

Hier ook noodweer, regen onweer boom omver op een busje  :?

Is nu weer rustig, bij stonden 2 ramen open en het regende naar binnen, en lekte in de huiskamer een beetje  :shock: :?

De treinen staan droog  8)  en een boom in mijn tuin heeft ook een douw gehad  :?

Kabel is weg gewaaid  :mrgreen:

Gr Einte
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Hallo Peter,

Wat goed om te lezen dat je seinen werken en nu allemaal zijn aangesloten. Dat traject moet ik nog ingaan. Zoals je misschien wel gelezen heb kan ik momenteel niet voluit gaan. Maar je baan wordt prachtig zo met die seinen erop. Ik las dat je andere decoders neemt OM32??, werken deze hetzelfde?
Je overweg staat ook prachtig en werkt mooi.
En dan lees ik nog over het weer: Het is ook nooit goed hier in NL, dat weer te koud, of regen. Ik geniet gewoon van alles. Met regen heb je een excuus om binnen te werken. En met heel mooi weer zit ik lekker buiten, vaak te solderen of bomen te maken o.i.d.
Wat wordt je volgende project?

Succes

Groeten Ronald  :D
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Hoi Peter,

Heb je je kabeltje al gevonden :?:
Ik ben erg benieuwd naar de seinen.

Gr.
René
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Citaat van: Varekamp op zondag 11 juli 2010, 09:03:13
Hallo Peter,

Wat goed om te lezen dat je seinen werken en nu allemaal zijn aangesloten. Dat traject moet ik nog ingaan. Zoals je misschien wel gelezen heb kan ik momenteel niet voluit gaan. Maar je baan wordt prachtig zo met die seinen erop. Ik las dat je andere decoders neemt OM32??, werken deze hetzelfde?
Je overweg staat ook prachtig en werkt mooi.
En dan lees ik nog over het weer: Het is ook nooit goed hier in NL, dat weer te koud, of regen. Ik geniet gewoon van alles. Met regen heb je een excuus om binnen te werken. En met heel mooi weer zit ik lekker buiten, vaak te solderen of bomen te maken o.i.d.
Wat wordt je volgende project?

Succes

Groeten Ronald  :D

Hoi Ronald,

De seinen zijn allemaal aangesloten maar dan ben je er nog niet.

Op dit moment kan ik ze met een test programma aansturen om te zien of alle kleuren op de juiste volgorde zitten.

De gebruikte decoder is een OM32, dit is een zeer uitgebreide decoder voor weinig geld.

Mijn eerste sein decoder is van Liffinski deze kost 67 euro en ik kan hier 4 Nederlandse seinen op aansluiten.
Op de OM32 kan ik 10 seinen aansluiten en deze kost 50 euro.

Dus de OM32 kost 5 euro per sein terwijl de Liffinski 16,75 per sein kost om hem aan te sluiten.

Dat is nogal een verschil, de OM32 kun je voor vele toepassingen gebruiken zoals verkeers lichten verlichting in huizen noem maar op.

Hij heeft 32 uitgangen om leds aan te sturen wat jij maar wilt.

Ik klaag niet over her weer hoor, alleen gisteren ging het hier zo te keer dat er een vaas met bloemen door de huiskamer heen lag door de wind stoten.

De kabel om foto,s te plaatsen heb ik net weer gevonden dus dat ga ik zo doen.

Mijn volgende project is de seinen in koploper te zetten, die stuurt op zijn beurt de decoder aan zodat alles ook werkelijk gaat werken.

Dit is nog een aardig klusje maar de hardware is nu klaar.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden
Citaat van: Lokkie op zondag 11 juli 2010, 11:02:44
Hoi Peter,

Heb je je kabeltje al gevonden :?:
Ik ben erg benieuwd naar de seinen.

Gr.
René

Haha deze berichten hebben erkaar net gekruist, ja de kabel heb ik en ga nu de foto's plaatsen.

Even geduld nog  :( :( :(


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden / met foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / De seinen branden / met foto's
Het heeft even geduurd maar het resultaat mag er wezen ( vind ik zelf  :P ).

Eerst maar even een foto van de nu veel besproken OM32 decoder.



De seinen worden rechtstreeks aangesloten op de decoder er zitten al weerstanden op de print ( de waarde kan je zelf kiezen ).

Hij heeft dus 32 uitgangen per print en er kunnen iets van 16 printen achter elkaar gebruikt worden.

Even een serie foto's met daglicht, de leds staan nog niet aan maar geeft een goed overzicht hoe ze staan.









Nu met brandende seinen.









De seinen zijn van NZH uit Haarlem en koop ik altijd op de beurs in Houten, zelf vind ik de dwerg seinen erg leuk staan.

Nu is de hardware klaar en moet ik in koploper aan de slag  :? :? het is voormij altijd een hoop uitzoek werk maar als het eenmaal werkt is het schitterend om dit allemaal vanzelf te zien schakelen.

Wat vinden jullie ervan  :?: :?:


Mvg,

Peter / degeluidsman.