Hallo allemaal,
Citaat van: ÖBB op vrijdag 02 januari 2026, 12:09:56Hoi Peter dat ziet er goed uit. Ik voorzie spooruitbreiding bij jou. Maar erg leuk dat je dat zelf kunt maken.
Gr henk
Dankjewel Henk, nee extra sporen zullen er niet meer bijkomen, al heb ik nog wel een plekje net achter een kruis wissel waar misschien 2 stukjes 24188 achter komen om een loc te parkeren.

Deze afslag was bedoeld voor een BW, maar die gaat er niet komen, of het kruis wissel wordt vervangen voor een gewoon wissel of ik laat het zou en zorg voor een kleine loc parkeerplaats.
Ben benieuwd wat jullie zouden doen?Citaat van: hermanvk op vrijdag 02 januari 2026, 12:40:39
mooie sleep, kort maar krachtig
Dankjewel Herman, speciaal voor jou een korte trein

Citaat van: Vinkendrecht op vrijdag 02 januari 2026, 13:56:16Ziet er gaaf uit Peter.
Dankjewel Martin, ben er zelf ook blij mee veel beter dan die kleine container die erop stond.
Citaat van: Dibbes op vrijdag 02 januari 2026, 14:24:58Blijkbaar worden ze toch ook nog vastgesjord met spanbanden: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/127186/1-7-miljoen-kilo-bielzen-via-eemshaven
Dat heb je scherp gezien Jos, ik moest even goed kijken waar de banden zaten.
Van Marklin heb soortgelijke wagons en die hebben af fabriek helaas ook geen spanbanden.
In het schaduwstation kon ik er net een foto van maken, helaas is de kwaliteit niet top maar het gaat om het idee

Citaat van: Wico op vrijdag 02 januari 2026, 15:52:37Peter,
Ziet er erg mooi uit
.
Groeten,
Wico
Dankjewel Wico, erg leuk om te doen mijn 3D printer gaat steeds meer voor de baan maken ( containers in de maak ).
Citaat van: hermanvk op vrijdag 02 januari 2026, 17:27:04@Dibbes : knap gevonden
en dat lijkt mij iets makkelijjer om te printen, toch @Degeluidsman
Dan moet je wel kunnen tekenen Herman, zover ben ik nog lang niet, maar de printer zou het zonder problemen kunnen printen.
Citaat van: loc1200 op vrijdag 02 januari 2026, 18:38:07Netjes; maar ik zou zelf voor hout kiezen wat iets lichter van kleur is.
Mocht je 2 kleuren kunnen printen, dan zou je het hoogste vlak van de biels zwart kunnen printen.
Of misschien met verf aantippen.
Mvg. Marcel
Ik had ook houten bielzen kwa kleur kunnen printen Marcel, maar dit zijn betonnen bielzen.
Met de aangesloten AMS kan ik met 4 verschillende kleuren tegelijkertijd printen overigens.
Citaat van: flyerman op vrijdag 02 januari 2026, 19:01:17Hoe doe je de rails op de bielzen? Of is dat ook geprint?
Dat is ook geprint Martin.
Citaat van: Trainhenk op vrijdag 02 januari 2026, 20:23:07Peter,
Mooi resultaat hoor!
Henk
Dankjewel Henk, gisteren kwam hij over het maaiveld en dat gaf een hoop voldoening

Citaat van: th op vrijdag 02 januari 2026, 21:17:00Ziet er geslaagd uit Peter weer een mooie lading erbij.
Mvgr,
Theo.
Dankjewel Theo, het is zeker een mooie lading, ik had 5 lagen geprint en hiervan 3 op de wagon geplaatst, de overige twee komen straks wel ergens op de baan te liggen als decoratie.
Citaat van: Freek op vrijdag 02 januari 2026, 21:35:55Citaat van: Dibbes op vrijdag 02 januari 2026, 14:24:58Blijkbaar worden ze toch ook nog vastgesjord met spanbanden
Klopt, maar over hout en de banden zelf vallen tussen de bielzen.
@ Peter, mooie sleep hoor! En een heel mooie lading.
Dankjewel Freek, klopt wat je zegt de spanbanden zitten er tussenin.