Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman-Railpro wagon met nieuwe lading in dienst genomen filmpje
 @citaat In feite maakt dat niet, want de combinatie hout-spanbanden zorgen ervoor dat de lading effectief beveiligd is (secured)..

Die spanbanden zouden het niet echt lang uithouden op die beton. ;-)
Re: De baan van een geluidsman-Railpro wagon met nieuwe lading in dienst genomen filmpje
Mooi gedaan Peter, zo ziet die sleep er weer wat realistischer uit.

Luc
Citaat van: Dibbes op vrijdag 02 januari 2026, 14:24:58Blijkbaar worden ze toch ook nog vastgesjord met spanbanden
Ik vermoed dat in dit geval spanbanden geen probleem zijn. De kans op schavielen is minimaal. In mijn (voormalige) werk was dat wel anders. Zelfs zonder spanbanden zal deze lading niet aan de haal gaan, zo met licht hout ertussen. Tenzij met een ontsporing de hele boel op de kop gaat. Dan houden ook die spanbandjes ook het niet. Als ik goed tel 6 x 2½ ton.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hallo allemaal,

Citaat van: ÖBB op vrijdag 02 januari 2026, 12:09:56Hoi Peter dat ziet er goed uit. Ik voorzie spooruitbreiding  bij jou. Maar erg leuk dat je dat zelf kunt maken.

Gr henk
Dankjewel Henk, nee extra sporen zullen er niet meer bijkomen, al heb ik nog wel een plekje net achter een kruis wissel waar misschien 2 stukjes 24188 achter komen om een loc te parkeren.

Deze afslag was bedoeld voor een BW, maar die gaat er niet komen, of het kruis wissel wordt vervangen voor een gewoon wissel of ik laat het zou en zorg voor een kleine loc parkeerplaats.
Ben benieuwd wat jullie zouden doen?

Citaat van: hermanvk op vrijdag 02 januari 2026, 12:40:39@citaat  @citaat mooie sleep, kort maar krachtig  :thumbup:
Dankjewel Herman, speciaal voor jou een korte trein  ;)

Citaat van: Vinkendrecht op vrijdag 02 januari 2026, 13:56:16Ziet er gaaf uit Peter.  :thumbup:
Dankjewel Martin, ben er zelf ook blij mee veel beter dan die kleine container die erop stond.

Citaat van: Dibbes op vrijdag 02 januari 2026, 14:24:58Blijkbaar worden ze toch ook nog vastgesjord met spanbanden: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/127186/1-7-miljoen-kilo-bielzen-via-eemshaven
Dat heb je scherp gezien Jos, ik moest even goed kijken waar de banden zaten.
Van Marklin heb soortgelijke wagons en die hebben af fabriek helaas ook geen spanbanden.
In het schaduwstation kon ik er net een foto van maken, helaas is de kwaliteit niet top maar het gaat om het idee  :)

Citaat van: Wico op vrijdag 02 januari 2026, 15:52:37Peter,

Ziet er erg mooi uit :thumbup:.

Groeten,
Wico
Dankjewel Wico, erg leuk om te doen mijn 3D printer gaat steeds meer voor de baan maken ( containers in de maak ).

Citaat van: hermanvk op vrijdag 02 januari 2026, 17:27:04@Dibbes : knap gevonden  :thumbup: en dat lijkt mij iets makkelijjer om te printen, toch @Degeluidsman  >:-D
Dan moet je wel kunnen tekenen Herman, zover ben ik nog lang niet, maar de printer zou het zonder problemen kunnen printen.

Citaat van: loc1200 op vrijdag 02 januari 2026, 18:38:07Netjes; maar ik zou zelf voor hout kiezen wat iets lichter van kleur is.
Mocht je 2 kleuren kunnen printen, dan zou je het hoogste vlak van de biels zwart kunnen printen.
Of misschien met verf aantippen.
Mvg. Marcel
Ik had ook houten bielzen kwa kleur kunnen printen Marcel, maar dit zijn betonnen bielzen.
Met de aangesloten AMS kan ik met 4 verschillende kleuren tegelijkertijd printen overigens.

Citaat van: flyerman op vrijdag 02 januari 2026, 19:01:17Hoe doe je de rails op de bielzen? Of is dat ook geprint?

Dat is ook geprint Martin.

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 02 januari 2026, 20:23:07Peter,

Mooi resultaat hoor!  :thumbup:

Henk
Dankjewel Henk, gisteren kwam hij over het maaiveld en dat gaf een hoop voldoening  :)

Citaat van: th op vrijdag 02 januari 2026, 21:17:00Ziet er geslaagd uit Peter weer een mooie lading erbij.
Mvgr,
Theo.
Dankjewel Theo, het is zeker een mooie lading, ik had 5 lagen geprint en hiervan 3 op de wagon geplaatst, de overige twee komen straks wel ergens op de baan te liggen als decoratie.

Citaat van: Freek op vrijdag 02 januari 2026, 21:35:55
Citaat van: Dibbes op vrijdag 02 januari 2026, 14:24:58Blijkbaar worden ze toch ook nog vastgesjord met spanbanden

Klopt, maar  over hout en de banden zelf vallen tussen de bielzen.

@ Peter, mooie sleep hoor! En een heel mooie lading. 
Dankjewel Freek, klopt wat je zegt de spanbanden zitten er tussenin.

Forum Moderator

Deel 2

Citaat van: hermanvk op vrijdag 02 januari 2026, 22:21:39@citaat In feite maakt dat niet, want de combinatie hout-spanbanden zorgen ervoor dat de lading effectief beveiligd is (secured)..

Die spanbanden zouden het niet echt lang uithouden op die beton. ;-)
En al helemaal niet in 1:87 Herman  ;)

Citaat van: lucdiels op zaterdag 03 januari 2026, 14:13:59Mooi gedaan Peter, zo ziet die sleep er weer wat realistischer uit.

Luc
Dankjewel Luc, ik vind het ook echt een meerwaarde van deze wagon blij mee  :)

Citaat van: ermindewinkel op zaterdag 03 januari 2026, 23:30:14
Ik vermoed dat in dit geval spanbanden geen probleem zijn. De kans op schavielen is minimaal. In mijn (voormalige) werk was dat wel anders. Zelfs zonder spanbanden zal deze lading niet aan de haal gaan, zo met licht hout ertussen. Tenzij met een ontsporing de hele boel op de kop gaat. Dan houden ook die spanbandjes ook het niet. Als ik goed tel 6 x 2½ ton.
Waar haal je de informatie 6 x 2½ ton vandaan Ermin, ik kijk waarschijnlijk niet goed  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Degeluidsman op zondag 04 januari 2026, 11:32:55Waar haal je de informatie 6 x 2½ ton vandaan Ermin
Formaat ten opzichte van de rails. Één tonnertjes zijn smaller, 5 tonners zijn breder. Ik schat het, maar ik heb er wel vrij ruime ervaring mee. En die 6x is te zien als je de afbeelding uitvergroot (ook al is dat een (gefundeerd) vermoeden): Patroon -- een enkele, dan twee dicht naast elkaar, datzelfde nog een keer en dan weer een enkele.
Mooi geworden die lading. Een heel klein puntje, die betonbielzen als ze die vervoeren zitten daar de spoorstaven nog niet aan maar liggen er balken hout tussen. https://www.rtvnoord.nl/nieuws/127186/1-7-miljoen-kilo-bielzen-via-eemshaven
Maar met het huidige weer kunnen ze hem toch weer beter tijdelijk inzetten voor gladheidsbestrijding. En misschien ook nog een storingsploeg om wissels te ontdooien.  :o)
Citaat van: Degeluidsman op zondag 04 januari 2026, 11:28:46Hallo allemaal,

Dankjewel Henk, nee extra sporen zullen er niet meer bijkomen, al heb ik nog wel een plekje net achter een kruis wissel waar misschien 2 stukjes 24188 achter komen om een loc te parkeren.

Deze afslag was bedoeld voor een BW, maar die gaat er niet komen, of het kruis wissel wordt vervangen voor een gewoon wissel of ik laat het zou en zorg voor een kleine loc parkeerplaats.

Ligt eraan wat voor ruimte je daar hebt.
Is dit het bovenste niveau?
Er is ook een balkje zichtbaar.
Is dit een steunbalk(je)
Wat ben je er verder van plan?
Een foto va de situatie links van het stootblok zal al veel duidelijk maken.

Henk
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: ermindewinkel op zondag 04 januari 2026, 12:44:37
Citaat van: Degeluidsman op zondag 04 januari 2026, 11:32:55Waar haal je de informatie 6 x 2½ ton vandaan Ermin
Formaat ten opzichte van de rails. Één tonnertjes zijn smaller, 5 tonners zijn breder. Ik schat het, maar ik heb er wel vrij ruime ervaring mee. En die 6x is te zien als je de afbeelding uitvergroot (ook al is dat een (gefundeerd) vermoeden): Patroon -- een enkele, dan twee dicht naast elkaar, datzelfde nog een keer en dan weer een enkele.
Dank voor de info Ermin, nooit bij stilgestaan ik ging er vanuit dat ze overal even groot waren.

Citaat van: NL-modelspoor op zondag 04 januari 2026, 13:29:41Mooi geworden die lading. Een heel klein puntje, die betonbielzen als ze die vervoeren zitten daar de spoorstaven nog niet aan maar liggen er balken hout tussen. https://www.rtvnoord.nl/nieuws/127186/1-7-miljoen-kilo-bielzen-via-eemshaven
Maar met het huidige weer kunnen ze hem toch weer beter tijdelijk inzetten voor gladheidsbestrijding. En misschien ook nog een storingsploeg om wissels te ontdooien.  :o)
Duidelijk verhaal Johan, zoals hij er nu uitziet heeft de tekenaar van de 3D file zo ontworpen en op deze manier blijven de bielzen netjes bij elkaar.
Tja daar zeg je me wat, de gladheidbestrijding in Duurstede is gelukkig niet nodig hier is alles overkapt  >:-D

Citaat van: Trainhenk op zondag 04 januari 2026, 13:45:29
Citaat van: Degeluidsman op zondag 04 januari 2026, 11:28:46Hallo allemaal,

Ligt eraan wat voor ruimte je daar hebt.
Is dit het bovenste niveau?
Er is ook een balkje zichtbaar.
Is dit een steunbalk(je)
Wat ben je er verder van plan?
Een foto va de situatie links van het stootblok zal al veel duidelijk maken.

Henk
Ik zal er een andere foto van maken, dat houten balkje houd het stootblok op zijn plaats, in het begin gebeurde het nog wel eens dat de wissel niet goed geschakeld was en er een trein met hoge snelheid tegen het stootblok aan reed.
Gevolg het stootblok klikte los en de trein hing in de afgrond.

Nu eerst Saskia even helpen met de demontage van de kerstboom en aanverwanten artikelen  :(

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Degeluidsman op zondag 04 januari 2026, 14:23:26Nu eerst Saskia even helpen met de demontage van de kerstboom en aanverwanten artikelen  :(

Dat klusje wordt voor mij nog een week uitgesteld.
Aanstaande zaterdag komt mijn zoon met de kleinkinderen en die willen de kerstboom met trein ook nog even zien.
Daarna afbreken  :(  :( en alles naar de vliering sjouwen. :oops:  :oops:

Henk
Forum Moderator

@citaat
Gelukkig is dit maar een keer per jaar Henk  :P
Hier is de boel weer aan kant en heb ik even twee foto's gemaakt van de situatie, het idee is dat in het gat iets van bebouwing komt en een weg.

Die weg gaat over een AHOB heen ( twee voorste sporen ).

Voor het idee even een loc neergezet.

Dat is dus eventueel het idee.
Ik moet me eens verdiepen in Ai die kan misschien een voorbeeld bedenken?

Mvg,

Peter Degeluidsman
En ik zie de 3railForum loc fier staan pronken.  :thumbup:
Peter,

@citaat  @citaat

Als je nu eens het stootblok weg haalt, dan een 067 of 077 eraan en dan een 224 om evenwijdig aan de twee voorliggende sporen te komen en dan 2x een 188.
Vervolgens als scenery over de 2x 188 een lokloods plaatsen.
De 067 of 077 is om wat ruimte voor de lokloods te verkrijgen.

Zo zou ik het oplossen.
iTom kan je wel helpen om mooie automatisch openslaande deuren te krijgen.

Henk

Mooi Peter & weer eens iets anders qua lading , ferm 👌
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: hermanvk op zondag 04 januari 2026, 17:05:40En ik zie de 3railForum loc fier staan pronken.  :thumbup:
Dat was de eerste loc die ik zo snel even kon pakken Herman  :)
Een van de mooiste Taurus versies ;)

Citaat van: Trainhenk op zondag 04 januari 2026, 17:29:43Peter,

@citaat  @citaat

Als je nu eens het stootblok weg haalt, dan een 067 of 077 eraan en dan een 224 om evenwijdig aan de twee voorliggende sporen te komen en dan 2x een 188.
Vervolgens als scenery over de 2x 188 een lokloods plaatsen.
De 067 of 077 is om wat ruimte voor de lokloods te verkrijgen.

Zo zou ik het oplossen.
iTom kan je wel helpen om mooie automatisch openslaande deuren te krijgen.

Henk
Ik moet even kijken wat ik allemaal aan rails heb liggen Henk, en dan passen en meten.
Of een locloods komt weet ik niet, dat neemt vanuit mijn zitplaats veel uitzicht op de achterliggende sporen weg ben ik bang, eerst maar eens met die rails kijken.
Dankjewel voor het meedenken  :thumbup: :thumbup:

Citaat van: wimpietje op zondag 04 januari 2026, 17:48:11Mooi Peter & weer eens iets anders qua lading , ferm 👌

Ik ben het helemaal met je eens Wim   :)
Dankjewel voor het compliment  :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Degeluidsman op zondag 04 januari 2026, 19:30:35
Citaat van: hermanvk op zondag 04 januari 2026, 17:05:40En ik zie de 3railForum loc fier staan pronken.  :thumbup:
En ik die dacht dat dat bewust gedaan was...  >:-D  >:-D
Mooi resultaat zo met die geprinte rails.
Ik heb even teruggelezen maar kon het zo snel niet vinden: heb jij het STL bestand voor deze rails? En ook voor die losse bielzen lading die op de foto van je schaduwstation staat?

Koen
Citaat van: hermanvk op zondag 04 januari 2026, 20:01:39En ik die dacht dat dat bewust gedaan was...  >:-D  >:-D
Onbewust een bewussie, Herman ;)
Je kan ook een onderstation plaatsen en op het spoor een trafowagen. Is weer eens wat anders.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 04 januari 2026, 11:28:46Deze afslag was bedoeld voor een BW, maar die gaat er niet komen, of het kruis wissel wordt vervangen voor een gewoon wissel of ik laat het zou en zorg voor een kleine loc parkeerplaats.
Het is geen logische plek voor een kleine locparkeerplaats, want die ligt meestal niet (= nooit) tussen (dubbelsporige) hoofdsporen, maar er naast.
Het idee van Freek is briljant. Zo'n onderstation stond vroeger tussen de dubbelsporige hoofdsporen bij Utrecht-Lunetten. Want op die manier konden beide spoorlijnen (Ut-Ah en Ut-Boxtel) van voeding voorzien worden.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Het is even geleden een griepje was de boosdoener  :(
Vandaag weer aan het werk gegaan en dat weer ff wennen  :)

Citaat van: hermanvk op zondag 04 januari 2026, 20:01:39
Citaat van: Degeluidsman op zondag 04 januari 2026, 19:30:35
En ik die dacht dat dat bewust gedaan was...  >:-D  >:-D
Hoi Herman,

Die loc stond terzijde omdat hij niet lekker rijd, ik denk dat de motor even volledig uit elkaar moet voor de grote schoonmaak.

Citaat van: KNed op maandag 05 januari 2026, 09:11:22Mooi resultaat zo met die geprinte rails.
Ik heb even teruggelezen maar kon het zo snel niet vinden: heb jij het STL bestand voor deze rails? En ook voor die losse bielzen lading die op de foto van je schaduwstation staat?

Koen
Hoi Koen,
Ja ik heb het bestand van de geprinte rails.
De lading die je in het schaduwstation zag komt zo bij Marklin vandaan.

Het bestand wat ik heb is dus met geprinte rails, die print hij als laatste dus als je daarvoor de printopdracht stopt heb je alleen de bielzen lijkt mij, die zijn dan wel los en moet je weer op bv een stukje hout lijmen aan de onderkant.

Citaat van: basjuh1981 op maandag 05 januari 2026, 15:32:46
Citaat van: hermanvk op zondag 04 januari 2026, 20:01:39En ik die dacht dat dat bewust gedaan was...  >:-D  >:-D
Onbewust een bewussie, Herman ;)
Niet zo stoken Bas  >:-D >:-D

Citaat van: Freek op dinsdag 06 januari 2026, 17:13:40Je kan ook een onderstation plaatsen en op het spoor een trafowagen. Is weer eens wat anders.
Hoi Freek,
Top idee, dat gaat de invulling worden  :thumbup: :thumbup:
Ik moet daar zelfs nog een bouwpakket van hebben liggen, even zoeken waar  :)

Citaat van: mphoi op donderdag 08 januari 2026, 14:31:06
Citaat van: Degeluidsman op zondag 04 januari 2026, 11:28:46Deze afslag was bedoeld voor een BW, maar die gaat er niet komen, of het kruis wissel wordt vervangen voor een gewoon wissel of ik laat het zou en zorg voor een kleine loc parkeerplaats.
Het is geen logische plek voor een kleine locparkeerplaats, want die ligt meestal niet (= nooit) tussen (dubbelsporige) hoofdsporen, maar er naast.
Het idee van Freek is briljant. Zo'n onderstation stond vroeger tussen de dubbelsporige hoofdsporen bij Utrecht-Lunetten. Want op die manier konden beide spoorlijnen (Ut-Ah en Ut-Boxtel) van voeding voorzien worden.
Hoi Martin,
Je hebt helemaal gelijk tussen de sporen is dat geen geschikte plek voor het parkeren van een loc, dat is dan ook van de baan.
Het onderstation idee van Freek is top.

Citaat van: Freek op donderdag 08 januari 2026, 21:49:33Of bijvoorbeeld bij Ede-Wageningen
https://indebuurt.nl/ede/genieten-van/mysteries/mysterie-opgelost-hier-dient-dit-gebouwtje-bij-station-ede-wageningen-voor~115509/
https://boudewijnhuijgens.getarchive.net/amp/media/hua-167401-afbeelding-van-een-stootjuk-type-hercules-jr-op-het-emplacement-2d3cc7
Het gebouw bij Ede Wageningen is volgens mij ooit door Faller uitgebracht, hier had ik al op gezocht maar zal wel uit de collectie zijn, maar zoals hierboven al gezegd moet ik ergens nog een bouwpakketje van een onderstation hebben liggen, dat wordt zoeken  :) 

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman-
Peter,

Gefeliciteerd met je verjaardag :)
 @citaat jij weet meer.
Onbekend voor het forum
Maar als het klopt: Gefeliciteerd 🥳

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

In de verjaardag mail van gisteren stond de heer De Geluidsman niet vermeld.

Maar net zoals Hermanvk schrijft; alsnog gefeliciteerd met je verjaardag Peter.

Henk
Forum Moderator

Bas, Herman en Henk, bedankt voor de felicitaties  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ja weer een jaartje erbij  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Gefeliciteerd nog met je verjaardag Peter!

Swiss rail .. what else?

Peter,

Beter laat dan nooit: van harte gefeliciteerd!

Groeten,
Wico

BLIJ dat ik analoog RIJ

Citaat van: Trainhenk op zondag 18 januari 2026, 14:25:08In de verjaardag mail van gisteren stond de heer De Geluidsman niet vermeld.
Henk
Peter heeft zijn geboortedatum dan ook niet ingevuld bij zijn gegevens...

Peter alsnog gefeliciteerd, maak er een mooi jaar van!
Citaat van: hermanvk op zaterdag 17 januari 2026, 16:33:39@citaat jij weet meer.
Mijn dochter is ook op de 17e jarig, dus dat onthoudt lekker makkelijk :)

Zeeland

Gefeliciteerd Peter

Waar een wil is, is een spoor

Nog een afgezzzaagde cliché, maar wel gemeend: Van harte Peter! Paste het nog met het aantal kaarsjes op de taart of niet meer? (Grote Taart :P )
mvg,
Adriaan
 @citaat blijkbaar zijn er veel kaarsjes nodig, want het is een groot geheim, die verjaardag.    >:-D  >:-D

Waar een wil is, is een spoor

Niemand mag weten hoe oud ik nou ben, alleen dat ik een jaarTJE ouder ben >:-D Ik vind 14 kaarsjes al te veel om uit te blazen :-)
@citaat Eind dit jaar ga ik er 7 uitblazen, één kaars per decennium...
da's makkelijker: :lol:....
Maar da's nog effekes. ;-)
Speciale Gast

:) Peter, ook van mij nog van harte gefeliciteerd, weer wat dichter bij je pensioenleeftijd.

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Peter, nog van harte en vele jaren.

Big Boy 4014

Gefeliciteerd Peter en nog veel gezonde jaren.
Mvgr, Theo.

Peter alsnog van harte gefeliciteerd 🥳 wellicht heb je nog mooie cadeaus gehad?

Gr henk
Forum Moderator

Hallo allemaal, 

Martin, Wico, Hans, Bas, Barry, Adriaan, Herman, Dirk-Jan, Tom, Theo en Henk bedankt voor de felicitaties dat wordt zeer op prijs gesteld  :thumbup: :thumbup:

Zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben ben ik even druk met andere dingen op dit moment o.a. het uitblazen van al die kaarsjes  :)
Voor mijn verjaardag heb ik een tegoed bon voor een of twee wagons gekregen, dus eens kijken naar iets leuks.
Zou voor een dubbele container wagon kunnen gaan of toch een of twee losse wagons?
In ieder geval zal het goederen vervoer uit tijdperk 5 of 6 worden.

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Peter,

Ik liep effe vet achter hier en miste ook nog je verjaardag....
Dus; alsnog proficiat en je blauwe railprokarren met compleet spoor erop zien er erg aantrekkelijk uit.
Mooie start van het nieuwe jaar  :thumbup:

Grtz Tony

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Goed om ook af en toe met wat anders bezig te zijn.
Afwisselingen in het leven geeft meer voldoening dan geen afwisselingen  :-)

Wat ik me afvroeg was waarom jouw verjaardag niet is vermeld in het topic voor jarigen van vandaag.
 @citaat ik dacht dat dat kwam omdat de geboortedatum ontbreekt in zijn profiel?
Peter, een beetje laat (ik was 10 dagen op reis) maar toch proficiat met jouw verjaardag.

Luc
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Tony op maandag 26 januari 2026, 11:30:20Hoi Peter,

Ik liep effe vet achter hier en miste ook nog je verjaardag....
Dus; alsnog proficiat en je blauwe railprokarren met compleet spoor erop zien er erg aantrekkelijk uit.
Mooie start van het nieuwe jaar  :thumbup:

Grtz Tony
Hoi Tony,
Ik ken dat een beetje achterlopen  :)
Bedankt voor de felicitatie wensen, met de wagons ben ik erg blij en zeker een mooie start van het nieuwe jaar.

Citaat van: iTom op maandag 26 januari 2026, 12:13:38Goed om ook af en toe met wat anders bezig te zijn.
Afwisselingen in het leven geeft meer voldoening dan geen afwisselingen  :-)

Wat ik me afvroeg was waarom jouw verjaardag niet is vermeld in het topic voor jarigen van vandaag.

Zo is het precies Tom, je kunt niet altijd met de treinen hobby bezig zijn.

Ik sta niet vermeld in de verjaardag agenda, nu is het raden hoe jong ik ben  :P

Citaat van: hermanvk op maandag 26 januari 2026, 12:17:03@citaat ik dacht dat dat kwam omdat de geboortedatum ontbreekt in zijn profiel?
Dat klopt als een bus Herman  :thumbup:

Citaat van: lucdiels op woensdag 28 januari 2026, 10:08:08Peter, een beetje laat (ik was 10 dagen op reis) maar toch proficiat met jouw verjaardag.

Luc
Maakt niet uit Luc, beter laat dan nooit  :)
Zelf ben ik wat minder actief op dit moment  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 03 februari 2026, 17:05:14Zo is nu is het raden hoe jong ik ben  :P
Jajaja... stiekem je leeftijd verbergen, nietwaar... >:-D
Te jong om bier of wijn nog wat straffers te drinken....
En dan ben je niet zo actief, schrijf je zelf.. mmmm... >:-D

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 03 februari 2026, 17:05:14Ik sta niet vermeld in de verjaardag agenda, nu is het raden hoe jong ik ben  :P

60 (zestig)

Henk
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 03 februari 2026, 17:05:14Zelf ben ik wat minder actief op dit moment
Is dat een eufemisme voor lui? Bij mij wel....   ;)
Misschien eens nadenken over een Facebook pagina om daar verder te lullen.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: hermanvk op dinsdag 03 februari 2026, 17:26:21
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 03 februari 2026, 17:05:14Zo is nu is het raden hoe jong ik ben  :P
Jajaja... stiekem je leeftijd verbergen, nietwaar... >:-D
Te jong om bier of wijn nog wat straffers te drinken....
En dan ben je niet zo actief, schrijf je zelf.. mmmm... >:-D
Ik mag al heel lang bier, wijn en dergelijke drinken Herman, en als geluidstechnicus is mij een hoop aangeboden maar nooit gebruik van gemaakt  8o
In mijn hele leven heb ik 10 biertjes op omdat ik op een feestje niet nuchter wilde zijn, nauw dat was gelukt ik stond vrij snel op mijn kop  >:-D
Voor de rest nooit gerookt en gedronken.

Citaat van: Trainhenk op dinsdag 03 februari 2026, 17:34:51
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 03 februari 2026, 17:05:14Ik sta niet vermeld in de verjaardag agenda, nu is het raden hoe jong ik ben  :P

60 (zestig)

Henk
In een keer goed Henk  ;)

Citaat van: ermindewinkel op dinsdag 03 februari 2026, 18:43:07
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 03 februari 2026, 17:05:14Zelf ben ik wat minder actief op dit moment
Is dat een eufemisme voor lui? Bij mij wel....  ;)
Nee hoor, gewoon even wat ander prioriteiten, nu zit ik weer op zolder en mijn kleinzoon komt zo langs dus waarschijnlijk worden de treinen na een lange tijd weer aan het werk gezet.
Ben benieuwd, meestal gaat er na zo lange tijd van alles mis en zal er zeker vuil op de rails liggen.

Mvg,

Peter Degeluidsman