Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in dit topic.

De baan van een geluidsman / Ga ik dan toch Zwitsers rijden.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman- VolkerRail loc opgenomen in de dienstregeling (filmpje).
Citaat van: Degeluidsman op maandag 15 december 2025, 20:07:17Misschien zaten die in het nog gesloten zakje Herman, gelukkig wordt er hier rustig gereden en blijft het goed liggen
Dan zou ik toch nog even zoeken... het zal er altijd wel "echter" uit zien... en het moeten inderdaad kettingen zijn... ;)

Wat ik in mijn paar jaar truckers verleden werd aangeleerd: "als het kan bewegen, ZAL het ook bewegen" en snelheid is natuurlijk wel een factor.... ;)
Maar zoals gezegd: niet echt belangrijk...  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- VolkerRail loc opgenomen in de dienstregeling (filmpje).
Mooie combinatie om zo te zien rijden Peter, bedankt voor het filmpje 👍🏻
Citaat van: hermanvk op maandag 15 december 2025, 20:30:17"als het kan bewegen, ZAL het ook bewegen"
Helemaal waar.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hallo allemaal,

Citaat van: hermanvk op maandag 15 december 2025, 20:30:17
Citaat van: Degeluidsman op maandag 15 december 2025, 20:07:17Misschien zaten die in het nog gesloten zakje Herman, gelukkig wordt er hier rustig gereden en blijft het goed liggen
Dan zou ik toch nog even zoeken... het zal er altijd wel "echter" uit zien... en het moeten inderdaad kettingen zijn... ;)

Wat ik in mijn paar jaar truckers verleden werd aangeleerd: "als het kan bewegen, ZAL het ook bewegen" en snelheid is natuurlijk wel een factor.... ;)
Maar zoals gezegd: niet echt belangrijk...  :thumbup:
Ik moet even op zoek waar ik deze verpakking heb gelaten Herman, op de site van Marklin kon ik niet achterhalen of het er bij zit.

In de tijd dat ik zelf nog trailers reed had ik wel eens een discussie over de plaatsing van pallets, sommige zette de pallets bij de laadklep vast met een spanband en daarvoor alleen maar lucht.
Omdat ik altijd even in de trailer keek kon ik het daarna even aanpassen.
Ik zette zelf de pallets tegen het kopschot, je wilt niet weten wat voor krachten er ontstaan bij hard remmen, en die lading wil je niet door de trailer laten vliegen met alle gevolgen van dien.

Wat jij zegt als het kan bewegen dan zal het ook bewegen, het goed vastzetten van je lading is zeer belangrijk.

Citaat van: Barry1972 op maandag 15 december 2025, 20:51:08Mooie combinatie om zo te zien rijden Peter, bedankt voor het filmpje 👍🏻
Graag gedaan Barry, de combinatie wordt binnenkort uitgebreid  :)  net een bestelling de deur uitgedaan.

Citaat van: ermindewinkel op dinsdag 16 december 2025, 09:25:32
Citaat van: hermanvk op maandag 15 december 2025, 20:30:17"als het kan bewegen, ZAL het ook bewegen"
Helemaal waar.
Helemaal mee eens   :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 16 december 2025, 17:33:43sommige zette de pallets bij de laadklep vast met een spanband en daarvoor alleen maar lucht.
8) :eek: dat is vragen om problemen....
Ik heb ooit eens bij een controle de opmerking gekregen, dat ik een spanband had moeten aanbrengen aan de achterste palletten, terwijl die allemaal netjes op een rij stonden, tegen elkaar tot helemaal de voorkant...

:offtopic: Wat ik ooit fout deed - door gebrek aan ervaring, was te veel palletten samen vooraan op de oplegger te laten laden, wat er voor zorgde dat ik niet genoeg gewicht meer had op mijn stuur-as...
Gelukkig moest ik toen niet ver rijden, want sturen en afdraaien was telkens een uitdaging ...

Maar ja: iedereen kan met een truck rijden, nietwaar???? :roll:
Re: De baan van een geluidsman- Fijne dagen en een goed maar vooral gezond 2026
Forum Moderator

Via deze weg wil ik iedereen bedanken voor een leuk modelspoorjaar, het jaar is omgevlogen en 2026 staat alweer voor de deur.

In het nieuwe jaar zal ik iets meer tijd voor de hobby hebben, ik ga namelijk een dagje minder werken :)
Het is de bedoeling om verder te gaan met de scenery, er staat nu een klein stukje op de baan maar dat moet veel meer gaan worden.

Mvg,

Peter Degeluidsman
 @citaat ook mijn beste wensen voor het nieuwe jaar, en zeker ook bedankt voor al je inzet voor het forum.  :thumbup:

Zoals hier wordt gezegd: Keep up the good Work !!!
Hoi Peter ook voor jou en je geliefden fijne dagen en een mooi en vooral gezond 2026
Gr henk
 :) En ook voor jullie en alle lezers fijne feestdagen en een mooi 2026.
Enne goeie beslissing om een daggie minder te werken, doe ik ook sinds afgelopen januari en het bevalt prima.
Beetje meer tijd voor jezelf is op onze leeftijd erg prettig. O:-D
Forum Moderator

Hallo allemaal.

Citaat van: hermanvk op donderdag 18 december 2025, 19:31:29@citaat ook mijn beste wensen voor het nieuwe jaar, en zeker ook bedankt voor al je inzet voor het forum.  :thumbup:

Zoals hier wordt gezegd: Keep up the good Work !!!
Hoi Herman,
Bedankt voor je reactie :thumbup: de inzet voor het forum doen we met een grote groep vrijwilligers en daar gaan we zeker mee door   :)

Fijne dagen toegewenst voor jou en je geliefden, en een goed maar vooral gezond 2026.

Citaat van: ÖBB op donderdag 18 december 2025, 19:34:48Hoi Peter ook voor jou en je geliefden fijne dagen en een mooi en vooral gezond 2026
Gr henk
Hoi Henk,
Bedankt voor je reactie :thumbup:

Fijne dagen toegewenst voor jou en je geliefden, en een goed maar vooral gezond 2026.

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 18 december 2025, 19:36:10:) En ook voor jullie en alle lezers fijne feestdagen en een mooi 2026.
Enne goeie beslissing om een daggie minder te werken, doe ik ook sinds afgelopen januari en het bevalt prima.
Beetje meer tijd voor jezelf is op onze leeftijd erg prettig. O:-D
Hoi Dirk-Jan,
Bedankt voor je reactie  :thumbup:

Fijn dat het jou goed bevalt om een dagje minder te gaan werken, ik denk dat ik er ook snel aan zal wennen  :)
Ik heb ondertussen 48 jaar gewerkt en ben er wel aan toe.

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Peter,

Ook voor jou en familie hele fijne feestdagen gewenst!

Groeten,
Wico
Forum Moderator

@citaat
Hetzelfde toegewenst Wico, fijne dagen en een goed maar vooral gezond 2026.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Idem dito Peter en volgers. Maak er een gezellig jaareinde van en een spoors 2026

Luc
Forum Moderator

@citaat
Gaan we zeker doen Luc :thumbup:
Fijne dagen en een goed en gezond nieuwjaar 

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Peter en familie, prettige feestdagen en een goed uiteinde en een nog beter begin.

Groet Ron.
Forum Moderator

@citaat
Hoi Ron,

Jij en je familie ook fijne dagen en een goed maar vooral gezond nieuwjaar.

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Fijne feestdagen gewenst Peter 🎄
Forum Moderator

@citaat
Dankjewel Barry  :thumbup: :thumbup:

Jij ook fijne feestdagen en een goed maar vooral gezond nieuwjaar.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Even flink balen van mijn ontvangen goederen.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Afgelopen week nog een bestelling gedaan voor mijn VolkerRail setje, de set werd hier vrijdag aangeboden maar voor ik bij de deur was was de pakketbezorger al weg :(
De volgende dag zou ik het op kunnen halen bij een steunpunt, ik kreeg de melding dat het klaar lag en daar aangekomen bleek dat alle pakketjes die die dag waren binnen gekomen niet uitgegeven zouden worden  8o

Vandaag eindelijk het pakketje op kunnen halen en vol verwachting pakte ik het uit, het plezier was van korte duur.
Bij een wagon was een buffer afgebroken en de andere buffer zat dwars door de verpakking heen ( en vast ).
De binnen verpakking was dus ook kapot.
Bij beiden wagons stond de laadvloer omhoog en lag er in een van de verpakkingen een onderdeel los in.

Kortom een behoorkijk beschadigde set, dat zal niet met het vervoer gebeurd zijn want hij was goed verpakt en de doos zonder deuken.
Er zijn in de wereld veel ergere dingen aan de hand, maar ik baal hier toch stevig van.

Hier de wagons met afgebroken buffer en de andere buffer dwars door de verpakking.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Peter,

Die heeft een flinke opdonder gehad, wel weer zonde :(. Hopelijk komt het tot een goede oplossing/vervanging.

Groeten,
Wico
Rond de feestdagen verzend ik nooit, en ik laat ook niks komen.
Ik heb al vaker loks verstuurd rond die tijd die als "bouwpakket" bij de klant aankwamen.
Tegewoordig verstuur ik zelfs niet meer in de ovp, maar draai alles apart in bubbelplastic in. Les geleerd.

Bart
 8o Het lijkt bij jou nooit goed te kunnen gaan, weer wat ontvangen met een manco.
Balen, mot het weer terug, hoop gedoe en je moet weer wachten.
Suc6 met weer met retour sturen en afwachten. O:-D
 @citaat Ik dacht inderdaad ook hetzelfde... telkens weer "brute pech"...
Ofte echt balen....

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Niet leuk Peter als de boel kapot aankomt. Da's altijd weer een heel gedoe.
Maar die andere aanwinsten zien er best mooi uit! Veel plezier daar weer mee!
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Wico op zondag 21 december 2025, 16:33:05Peter,

Die heeft een flinke opdonder gehad, wel weer zonde :(. Hopelijk komt het tot een goede oplossing/vervanging.

Groeten,
Wico
Ik ben bang dat er geen oplossing komt Wico, dit was het laatste setje van deze leverancier, en eigenlijk overal uitverkocht.
Mocht iemand nog zo'n setje weten te staan dan hou ik me aanbevolen.

Citaat van: Bajn-AG op zondag 21 december 2025, 17:00:27Rond de feestdagen verzend ik nooit, en ik laat ook niks komen.
Ik heb al vaker loks verstuurd rond die tijd die als "bouwpakket" bij de klant aankwamen.
Tegewoordig verstuur ik zelfs niet meer in de ovp, maar draai alles apart in bubbelplastic in. Les geleerd.

Bart
Weer een les geleerd Bart, ik moet wel zeggen dat de Marklin doos in bubbeltjes plastic zat en daar weer een grote om doos omheen die gevuld was met papier.
De ovp zou naar mijn idee een goede bescherming moeten bieden.

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 21 december 2025, 17:47:318o Het lijkt bij jou nooit goed te kunnen gaan, weer wat ontvangen met een manco.
Balen, mot het weer terug, hoop gedoe en je moet weer wachten.
Suc6 met weer met retour sturen en afwachten. O:-D
Dat gevoel kreeg ik ook Dirk-Jan, ja hij moet weer terug alleen was dit het laatste setje bij deze leverancier, ik heb al op het www gekeken naar een andere set maar tot nu toe zie ik alleen de tekst uitverkocht staan  :(
Dat wordt op beurzen de tafels afstruinen in de hoop nog een setje te vinden.

Citaat van: hermanvk op zondag 21 december 2025, 20:04:35@citaat Ik dacht inderdaad ook hetzelfde... telkens weer "brute pech"...
Ofte echt balen....
Het zit me de laatste tijd niet mee Herman, bij de loc schreven we het al, dit komt bij alle fabrikanten voor dat spullen kapot aankomen.

Citaat van: ernstcramer op zondag 21 december 2025, 20:50:39Niet leuk Peter als de boel kapot aankomt. Da's altijd weer een heel gedoe.
Maar die andere aanwinsten zien er best mooi uit! Veel plezier daar weer mee!
In korte rijd was dit het twee geval wat niet goed aankwam Ernst, met de loc is het gelukkig goed gekomen, nu op zoek naar een setje van deze wagons
Het plezier met de andere aanwinsten is er zeker, die gaan de komende dagen goed aan het werk gezet worden  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Jemig Peter dat is balen. Maar als doos onbeschadigd is dan is dit dus bij leverancier al geweest en had hij het ook kunnen zien, of was het pas zichtbaar bij opening? Nu maar hopen dat je nog ergens een soortgelijke set kunt vinden.

Gr henk
Forum Moderator

@citaat
Leuk is anders Henk, ik denk dat de leverancier het niet gezien of opgevallen is, de originele Marklin doos zag er netjes uit dat is een gesloten verpakking waarbij je niet de inhoud kunt zien.

Ik ben al op zoek geweest naar de set ( Marklin 48659 ) maar tot op heden niet gevonden, tips zijn meer dan welkom.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Niet plezant om zo een pakje te ontvangen. Het is altijd wel iets bij jou tegenwoordig.
Hopelijk wordt het vervangen door een nieuwe want hierop heb jij garantie toch.

Luc
Dag Peter,

Dat is dan weer de volgende tegenslag en flink ook.
Het zit je dit jaar echt niet mee.

Ik  :thumbup:  voor je dat het volgend jaar beter zal gaan.

Henk
Forum Moderator

@citaat @citaat
Hoi Luc,

Over het algemeen ging het best goed met de pakketjes, alleen aan het einde van 2025 ging het twee keer fout, ik hoop dat 2026 een beter jaar wordt wat de pakketjes betreft:)
In dit geval kun je niet echt spreken over garantie, het pakketje is in overleg met de leverancier retour gestuurd alleen heeft hij deze set niet meer liggen en kan ook niet meer besteld worden ( uitverkocht bij Marklin ).

Gewoon pech dus eigenlijk, nu goed op beurzen en internet kijken of er nog ergens een opduikt.

@citaat
Hoi Henk,

Tja soms zit het mee en soms zit het tegen, ik hoop ook dat het nu wel even ophoud.
Het is niet alleen voor mij vervelend maar ook de leverancier die hier ook weer werk aan heeft.

Net de treinen weer 2 uurtjes laten rijden en dat ging goed, dus een mooi geluksmomentje  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Dwarsliggers op de rails sporen niet

De ware verzamelaar lijdt wat af, in deze barre tijden, sterkte!
Forum Moderator

Het leven van een modelspoorder gaat niet over rozen Jan maar over rails met dwarsliggers  :)

Via een pb is een tip binnengekomen, die leverancier ga ik vandaag even bellen  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman 
 @citaat voor zover nodig: ik  :thumbup: voor jou...

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Citaat van: Jan22 op maandag 22 december 2025, 18:09:53De ware verzamelaar lijdt wat af, in deze barre tijden, sterkte!

...het is jammer dat je alleen maar  :thumbup: kan geven bij een post, en geen bv  :-)
Hallo Peter,
Ik zou even mailen met two4toys volgens de website hebben ze er nog een aantal op voorraad.
https://www.two4toys.com/nl/2025-marklin-39721-48659-strukton-serie-1800-wagenset-p-8151
Ik hoor wel of het is gelukt.
Groet, Jasper
 @citaat

Het wordt wel als een set aangeboden en volgens mij heeft Peter de lok al.
Maar, niet geschoten is altijd mis.

Henk
Het zit niet altijd mee, Peter  :?
Maar het is feitelijk wel een soort luxeprobleem, al zou dit niet moeten gebeuren.

Nou ja, even goed alvast de beste wensen gewenst  :) !

Grtz Tony
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: hermanvk op dinsdag 23 december 2025, 08:16:19@citaat voor zover nodig: ik  :thumbup: voor jou...
Dankjewel Herman, helaas is het nog niet gelukt om een extra wagon setje te scoren maar ik blijf zoeken.

Citaat van: ernstcramer op dinsdag 23 december 2025, 12:01:36
Citaat van: Jan22 op maandag 22 december 2025, 18:09:53De ware verzamelaar lijdt wat af, in deze barre tijden, sterkte!

...het is jammer dat je alleen maar  :thumbup: kan geven bij een post, en geen bv  :-)
Helaas heb je niet goed gekeken Ernst, op de reactie van Jan gebruikte ik de  :)
De  :thumbup: :thumbup: waren voor de pb die binnen gekomen was met een tip omtrent de gezochte Marklin 48659 set.

Citaat van: Jasperkc op dinsdag 23 december 2025, 12:17:18Hallo Peter,
Ik zou even mailen met two4toys volgens de website hebben ze er nog een aantal op voorraad.
https://www.two4toys.com/nl/2025-marklin-39721-48659-strukton-serie-1800-wagenset-p-8151
Ik hoor wel of het is gelukt.
Groet, Jasper
Bedankt voor de link Jasper, toevallig hetzelfde adres als de toegestuurde pb van een ander forumlid  :thumbup:
Helaas is het niet gelukt om daar de wagons te bestellen, ze willen alleen de complete samengestelde set verkopen incl. loc maar die laatste heb ik al :)

Citaat van: Trainhenk op dinsdag 23 december 2025, 14:42:32@citaat

Het wordt wel als een set aangeboden en volgens mij heeft Peter de lok al.
Maar, niet geschoten is altijd mis.

Henk
Je slaat de spijker op zijn kop Henk  :D
De loc had ik al in mijn bezit voordat Marklin en Roco hadden gemeld dat ze hem ook gingen maken, de leverancier heeft mij laten weten enkel de combinatie te verkopen  :-( :-(

Citaat van: Tony op dinsdag 23 december 2025, 17:45:31Het zit niet altijd mee, Peter  :?
Maar het is feitelijk wel een soort luxeprobleem, al zou dit niet moeten gebeuren.

Nou ja, even goed alvast de beste wensen gewenst  :) !

Grtz Tony
Het is wat het is Tony, en zeker geen probleem. Ik moet gewoon mijn ogen goed openhouden op het www en op beurzen, kom ik er dan een tegen dan is het plezier dubbel zo groot.

Ook fijne dagen toegewenst en een goed maar vooral gezond 2026.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Misschien de set aanschaffen en de loc verkopen.
Je kunt ook iemand anders voor je laten zoeken! https://huisjesmakelaar.nl/zoekgemak

Ik kom ergens komende dagen nog wel bij Zevenspoor, ik kan voor je kijken of die hem hebben. Die hebben nog weleens wat liggen wat niet op de website staat (en ook andersom  8o  )

Koen
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: flyerman op woensdag 24 december 2025, 11:52:26Misschien de set aanschaffen en de loc verkopen.
Hoi Martin,
Dat idee is ook even door mijn hoofd gevlogen maar na een rekensom gaat hem dat niet worden.
Voor de set wordt €569 gevraagd, haal ik daar €139 vanaf voor de wagons blijft er onder aan de streep een bedrag open voor de loc van €430
Als ik op zoek ga naar alleen de loc dan wordt deze gemiddeld aangeboden voor €350 er zit dan al een verschil in van €80

Maar als het goed is heb ik net een setje gevonden en rijd zo naar die winkel toe, volgens deze verkoper heeft hij nog een setje liggen en heeft hem voor mij apart gezet  :favorite:

Citaat van: Dibbes op woensdag 24 december 2025, 12:30:47Je kunt ook iemand anders voor je laten zoeken! https://huisjesmakelaar.nl/zoekgemak

Bedankt voor de tip Jos  :thumbup: ik wist niet dat dit bestond en heb de link gelijk toegevoegd aan mijn favorieten.
Zoals ik in het bericht hierboven al schreef ben ik een setje op het spoor en ga zo naar deze winkel toe.

Citaat van: KNed op woensdag 24 december 2025, 12:47:03Ik kom ergens komende dagen nog wel bij Zevenspoor, ik kan voor je kijken of die hem hebben. Die hebben nog weleens wat liggen wat niet op de website staat (en ook andersom  8o  )

Koen
Hoi Koen,
Ik hoop zo een goede set op te halen, zie reacties hier boven.
Misschien ben ik dus al voorzien, maar fijn dat je dit voor mij wilde doen  :thumbup:
Nu snel de auto in, wordt vervolgd  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Mocht je niet op een beurs willen wachten. Dan zijn er dit weekend nog zeker twee winkels die een tweedehands afdeling in de winkel hebben. Een daarvan is in Woerden de andere in Apeldoorn.
Re: De baan van een geluidsman- Toch nog een setje Marklin 48659 kunnen kopen.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Het is me vandaag gelukt om nog een Marklin setje 48659 te kunnen kopen  :favorite:
Overal waren ze uitverkocht en op het www kon ik ze ook niet meer vinden, vanmiddag Grotendorst eens gebeld niet geschoten is ........................
Hij moest even graven in zijn systeem en volgens de pc zou er nog een set in huis moeten zijn, na een kleine speurtocht door de winkel vond hij de set.

Deze heb ik gelijk apart laten liggen en toen ik de beschikking over de auto had ben ik gelijk naar Woerden gereden, het was lekker druk in de winkel zodat ik eerst nog even rond kon kijken, nog een paar baanwerkers gevonden en eindstukjes die straks op de plaats van de nieuwe stootblokken gaan komen.
Blijkbaar wordt ik al herkent want Johan legde de set voor mij op de toonbank neer  :D 

Even gecontroleerd of alles in orde was ( en dat was het gelukkig ) dus hup in het tasje mee naar huis.

Ik heb dus nu 4 van deze mooie wagons voor achter de VolkerRail loc  :) 

Morgen hoop ik ze op de baan te zetten, nu eerst kerstavond vieren.

Iedereen bedankt voor het meedenken en zoeken  :thumbup: :thumbup: 

Mvg,

Peter Degeluidsman 
 :thumbup: de volhouder wint, zullen we maar zeggen...;)

Doe rustig aan met Kerstmis...en dan laat je later maar eens een filmpje zien...  :thumbup:

Enne: "niet te zat" werd er vroeger (nu nog?) gezegd in Vlaanderen (Nederland ook?)
;)
Forum Moderator

@citaat
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat mijn zoektocht zo kort zou zijn Herman, tot en met oud en nieuw heb ik storingsdienst dus of ik het rustig aan kan doen is een groot  :help:

De uitspraak niet te zat hoor ik hier nooit, zou kunnen komen omdat ik in mijn hele leven maximaal 10 biertjes gedronken heb  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman 
Hoi Peter mooi man, jouw kerst kan niet meer stuk.
Gr henk
Hoi Peter,

Fijne feestdagen toegewenst,  en ja Johan kent zijn klanten wel :thumbup:

Ik heb hem ook op de app, en kan hem een bericht sturen als ik iets wil bestellen.
Altijd handig zoiets ;)

M.v.g.,

Hans V200.0
Forum Moderator

@citaat @citaat
Hoi Henk,

Ja dit zijn geluk momentjes die de kerst nog fijner maken.
Set zit nog in de verpakking maar dat zal niet lang meer duren  :D

@citaat
Hoi Hans,

Ik kom misschien twee keer per jaar daar over de vloer, soms haalt een vriend van mij het op omdat hij op een steenworp afstand werkt.
Leuke winkel waar ik ooit mijn start set gekocht heb.

Jij ook fijne feestdagen toegewenst.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Net de twee nieuwe wagons uit de verpakking gehaald, per wagon dienen er 12 stangentjes gemonteerd te worden.

Die stangetjes passen er niet echt lekker in, daarom met een klein vijltje de onderkant een fractie dunner gemaakt.
Hierna de spoorstaven erop gezet.

En dat x 2  :)

Deze twee wagons komen in de VolkerRail sleep, ben er nog niet uit of ik ze er achter de container wagon hang ( zie filmpje ) of eerst de 4 wagons met railstaven en daarna de container wagon.

De trein staat nog in het schaduwstation en moet zich nog even op het maaiveld laten zien, na het eten de baan opstarten en de treinen lekker laten rijden zodat ik ze straks kan toevoegen aan de stam.

Mvg,

Peter Degeluidsman