Hallo allemaal,
De pc maar eens wakker gemaakt op zolder en lekker een muziekje aangezet

Citaat van: Rudibeer op woensdag 05 november 2025, 17:37:14
slim bedacht
Ik had het al eens op een andere manier gedaan Ruud, toen ook al met dit relais, die schakelde toen de + in en uit.
Dat was nog in de tijd dat ik er ook een sleper onder had zitten, die is er dus nu onderuit en de + komt via de koppeling.
De koppeling is 2 polig en die worden allebei als + gebruikt.
Rijden staat voor vandaag op het programma, hoop dat hij nu wel goed in de de baan blijft rijden.
Citaat van: Barry1972 op woensdag 05 november 2025, 19:34:57Peter ,
Ik heb enkel de poetser, deze gaat draaien als ik begin te rijden en geeft geen ontsporingen.normaal zet ik er een v60 voor.
Laat je de borstel tegen de rij richting in draaien of met de rij richting mee?
Verder, hoe wordt het relais van de stofzuiger dan geschakeld? Via een decoder?
Hoi Barry,
Ik laat de borstel tegen de richting in draaien, dan lijkt mij dat hij iets beter poetst?
Het relais ( erg klein Esu relais ) wordt geschakeld door de spanning die op de motor komt te staan.
Dus beiden gaan tegelijkertijd aan en uit.
Citaat van: Vinkendrecht op woensdag 05 november 2025, 20:39:09Slim gedaan. ik heb ze allebei ook en bij mij gaat ook één van de twee gelijk aan als ik die op de rails zet. Weet alleen even niet welke, maar wellicht is dit ook een oplossing voor mij.
Dit zou voor jou ook zeker ook een oplossing kunnen zijn Martin, of het nu de stofzuiger of de poetser is maakt niet uit zolang er maar een schakelt als er gereden of gestopt is.
Afgezien van het geluid dat ze maken lijkt mij het ook niet wenselijk als bv de railpoetser een lange tijd op dezelfde plek staat te poetsen.
Citaat van: ÖBB op woensdag 05 november 2025, 21:06:13Heb beide ook maar heb geen ontsporingen. Mijn stofzuiger had wel weinig power. Toen heeft een vriend hem opnieuw ingesteld en nu zuigt hij als een gek.
Werkt top.
Gr henk
Mooi dat jou maatje je hiermee geholpen heeft Henk, als je kijkt wat er al inzit na een korte tijd in de stofbak zit is eht echt de moeite waard om hem vaak meet te laten rijden.
Mooi dat hij weer als een malle zuigt
Citaat van: lucdiels op donderdag 06 november 2025, 10:30:59Bij werken de reinigingswagens zoals gewenst. Ik heb ook de puco-"slijper", die maakt wel wat herrie.
Luc
De puco slijper heb ik dan weer niet Luc, maar ook deze twee maken een hoop herrie.
Citaat van: bellejt op donderdag 06 november 2025, 10:44:00de puko lipe hier steeds uit de sporen en heb nu een zelfgebouwde slijper van een wagonnetje met sleper
Jammer dat jou model niet goed werkte Belletje, maar jij hebt zelf een oplossing bedankt, wellicht kun je ons deze laten zien door een foto of filmpje hiervan te plaatsen.
Citaat van: NL-modelspoor op donderdag 06 november 2025, 11:01:07Ik had met de Lux set last van ontsporingen bij duwend rijden. Toen opgelost door andere koppelingen te plaatsen. Het ligt er ook maar net aan welke soort koppeling de duwende loc gebruikt.
De set wordt hier getrokken Johan, tussen de loc en de eerste wagon zitten Marklin koppelingen, dat werkt overigens prima bij mij.
Citaat van: Trainhenk op donderdag 06 november 2025, 12:15:15slimme oplossing.
Henk
Dankjewel Henk, soms ben ik wel een creatief
Citaat van: ÖBB op donderdag 06 november 2025, 12:50:04Hoi Peter ik heb twee stofzuigers, 1 heeft hij nieuwe triac erin gedaan foto bijgevoegd. En andere heeft hij timer overbrugt. Hoop dat jij snapt wat hij bedoeld haha. Gr henk
Dit onderdeel zorgt er voor dat de uitgaande spanning precies 5V blijft volgens mij Henk?
Mvg,
Peter Degeluidsman