Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman- 3D printer P1S plus AMS op Ikea onderstel.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman- opening stationsgebouw Duurstede.
Peter,

Complimenten aan Saskia voor het resultaat, zij heeft het in de vingers zoveel is gelijk duidelijk :thumbup:. De subtiele veroudering van het gebouw en het dak vind ik echt top.

De gasten midden op het perron vragen inderdaad nog wat aandacht (lees gewoon weghalen ;)). Al was het me in eerste instantie niet eens opgevallen, want het sfeertje is prima.

Groeten,
Wico   

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

Mocht het een station worden bij een museum lijntje dan kan het wel zo het terrasje, zou dan wel iets van een hekwerken langs de spoorkant plaatsen.

Voorbeelden genoeg waar dit namelijk zo is.

Mooi gebouwd 👍🏻
Leuk station en netjes in elkaar gezet. Laat maar meer van dit soort knutselavonturen voorbij komen.  :)

gr Gerard
Ik ben groot voorstander van partners in crime ehm de modelbouwhobby.
Mooi gebouwd en een aanwinst voor de modelbaan.

zonder fantasie ook geen creativiteit

Een stationsgebouw NS waardig. Saskia heeft daar iets moois van gemaakt. Maar die trappen! Hoe moeten rolstoelgebruikers nu het stationsgebouw binnenkomen en vandaar het perron bereiken?
 @citaat via de helling aan de linkerkant.

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Leuk toch hoe Saskia dit heeft gebouwd en bewerkt.
Natuurlijk kunnen we altijd wel ergens commentaar op hebben, alleen kunnen we het zelf beter of waren we ook in het begin ook al gelijk meester bouwers.
Er zijn best nog mogelijkheden om wat kieren weg te werken en ook om het verder nog wat aan te kleden.
Poppetjes binnen zetten en bijvoorbeeld een toegangsdeur open te zetten waardoor een bezoeker net naar binnen kan glippen.
Het zijn zomaar wat losse flodders die een bouwsel nog wat levendiger te maken.
En laten Saskia en Peter het zo dan is dat ook toch prima.  :thumbup:
Heel mooi gemaakt. Mooie gedetailleerde dakplaten van Kibri!
Misschien als commentaar/suggestie: zou het terras niet beter rechts kunnen waar je een mooie dubbele deur naar de stationsrestauratie binnen zou hebben? Boven het terras zou je later ook nog een mooi afdak kunnen maken zoals je dat bijvoorbeeld bij station Soestdijk ziet:

20250330_191614.jpg
1369527629-full.jpg
Top station Saskia en Peter, maakt nieuwsgierig naar het hele stationsgebied, succes!

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Wow, mooie update Peter van jullie vorderingen. ziet er top uit!
Mooi station en vakwerk van Saskia!! Complimenten. Het zal zeker goed staan op je baan. Uiteraard met aanpassing van het terras.
Hoi Peter,

Het station heb ik net gemist, maar jouw baan in levende lijve zien...... Super!!
De geluidseffecten zeer indrukwekkend!

Grtz

Mark
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hallo allemaal,

Citaat van: Hanzi op dinsdag 01 april 2025, 20:38:34Zo, da's nog eens wat anders dan een generatortje bij een betontunneltje ;) .
Ga zo door Saskia, wellicht dat je Peter nog wat bij kunt spijkeren :-) !
Hoi Hans,
Ja dit is next level modelbouw knutselen  :)
Saskia is veel creatiever dan ik, maar samen komen we best wel lekker uit de verf volgens mij  :-)

Citaat van: NL-modelspoor op dinsdag 01 april 2025, 20:55:10Top van Kibri die onderdelenservice. Nu heb je wel nog wat dakplaten over om iets anders te knutselen. :o)
Mooi geworden dat station zeker met de subtiele weathering. Op de foto's lijkt het platte dak van het bijgebouw nog niet helemaal op zijn plaats gedrukt, maar dat is waarschijnlijk een kleinigheidje. En  :thumbup: voor het creatief gebruik van kraaltjes.
Hoi Johan,
De service van Kibri is zeker top, als je je bedenkt dat dit al een pakket is uit de tijd komt dat we nog een autoloze zondag hadden  :)
De weathering vind ik ook mooi geworden, daar heeft Saskia wel kijk op, maar vraag haar niets over treinen  >:-D
De daken liggen nog los, die worden later nog vastgezet.
Het voordeel van een hobby kamer om te bouwen is een grote hoeveelheid van alles en nog wat daar ligt waaronder de kraaltjes.

Citaat van: Trainhenk op dinsdag 01 april 2025, 21:14:42Dag Peter,

Voor een eerste bouwsel ziet het er goed uit. :thumbup:  :thumbup:
Mijn complimenten aan Saskia.

Dan het volgende (opbouwende kritiek):

Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 01 april 2025, 20:32:22Ik laat nu een serie foto's zien zoals het gebouw er nu bij staat, natuurlijk zijn wij benieuwd naar jullie op en aanmerkingen.
Ideeën wat er nog naast het terras leuk zou zijn horen we graag.
Je ziet de kieren van de verschillende onderdelen.
Zie bijvoorbeeld foto 2 de onderkant bij de bogen en de donkergrijze muur.
Bij een volgend bouwsel voor het schilderen de kieren met plamuur dichtsmeren en schuren.
Anders houd de verf niet.

Foto 8:
Leg daar eens een stuk rails neer en zet daar een lok op.
De tafeltjes langs de rand kunnen daar nooit staan.
Ze worden door een passerende trein weg geblazen.
Ik zou ze tegen de muur zetten, bij de andere tafeltjes.
Alles een beetje inschuiven want de restauratie moet perronruimte huren en dat kost veel geld.
Daarnaast hoeft de bediening niet zo ver te lopen en dus kan er eentje weg.
Scheelt weer geld.

De vervuiling (o.a. dak) ziet er goed uit.  :thumbup:

Henk

Hoi Henk,
Alles was geschilderd voordat het in elkaar gezet werd, ik snap wat je bedoeld met de kieren.
we hebben wel gelet op licht lekkage en dat was er gelukkig niet, nu is dit een zeer oud bouwpakket en montage technisch klopte het niet allemaal even lekker.

Ik ben vergeten te melden dat dit stukje perron niet strak langs het spoor komt te liggen, het komt een aantal cm. van het eerste spoor af te liggen en waarschijnlijk afgescheiden door een hek ( daar zijn we nog niet helemaal over uit ).
De gasten op het perron zitten dus niet in de gevaren zone, maar lekker relaxt te genieten van het uitzicht  :)

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 01 april 2025, 21:45:468o Tis toch geen 1 April grap, tis echt waar. :-)
 :warning: Je moet zuinig zijn op  :favorite: Saskia maar ik schat zo in dat je dat al was, bent en zal blijven. O:-D
Henk heeft wat puntjes, kan ik me ook wel in vinden maar het is ook zo dat foto's alles laten zien, op kijkafstand op de baan ziet het er meestal helemaal prima uit. B)
Misschien op de muren wat reclame of info postertjes.
Hoi Dirk-Jan,
Het was ook geen 1 april grap, het kwam toevallig zo uit  ;)
Ik ben al bijna 40 jaar erg zuinig op Saskia  :favorite:
De puntjes van Henk heb ik hierboven beantwoord.

Deel twee van de antwoorden komt er aan, eerst even eten.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Een ander nadeel wat je had met dit specifieke bouwpakket is dat de kozijnen en het glas al een geheel zijn daardoor is het lastig(er) om de kozijnen te verven.

Citaat van: Degeluidsman op donderdag 03 april 2025, 17:49:36De daken liggen nog los, die worden later nog vastgezet.
Alleen aandrukken. Echt vastlijmen hoeft niet eens. Om niet op te laten vallen dat het dak van het hoge en lage gebouw hetzelfde zijn zou je ook nog het dak op het hoge gebouw om kunnen keren zodat het kleine pijpje aan de achterkant zit.
Forum Moderator

@citaat
De daken blijven vanzelf niet zitten, het zijn inderdaad twee dezelfde daken, alleen is er een iets korter  :)
Het middelste dak kan gedraaid worden, even overleggen met Saskia want de veroudering aan deze zichtkant vond ze mooier dan de andere kant  :D

Ik was even vergeten dat de mannen zo hier komen voor de GMA, dus de volgende reacties doe ik vanavond nog en anders wordt het morgenochtend.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Deel 2

Citaat van: Wico op dinsdag 01 april 2025, 22:23:59Peter,

Complimenten aan Saskia voor het resultaat, zij heeft het in de vingers zoveel is gelijk duidelijk :thumbup:. De subtiele veroudering van het gebouw en het dak vind ik echt top.

De gasten midden op het perron vragen inderdaad nog wat aandacht (lees gewoon weghalen ;)). Al was het me in eerste instantie niet eens opgevallen, want het sfeertje is prima.

Groeten,
Wico 
Hoi Wico,
Ze heeft hier meegelezen en is erg blij met de uitgedeelde complimenten  :thumbup:
De gasten op het perron kunnen gewoon blijven zitten, het stations gebouw komt niet strak langs het spoor te liggen ( was ik even vergeten te melden ) en kunnen straks heerlijk genieten van het uitzicht  :)

Citaat van: Barry1972 op dinsdag 01 april 2025, 22:33:24Mocht het een station worden bij een museum lijntje dan kan het wel zo het terrasje, zou dan wel iets van een hekwerken langs de spoorkant plaatsen.

Voorbeelden genoeg waar dit namelijk zo is.

Mooi gebouwd 👍🏻
Hoi Barry,
Het station is bedoeld voor Duurstede CS, maar we wilde niet een heel groot stations gebouw.
Er komt een afscheiding tussen het terras en het eerste spoor, hoe we dat precies gaan doen is nog even de grote vraag maar daar komen we wel uit.
Dank voor de complimenten namens Saskia  :thumbup:

Citaat van: Magna op dinsdag 01 april 2025, 22:46:05Leuk station en netjes in elkaar gezet. Laat maar meer van dit soort knutselavonturen voorbij komen.  :)

gr Gerard
Hoi Gerard,
Thanks, we bouwen langzaam door want hier gaat het zomer rooster zo'n beetje in  :)

Citaat van: Vinkendrecht op woensdag 02 april 2025, 00:47:01Ik ben groot voorstander van partners in crime ehm de modelbouwhobby.
Mooi gebouwd en een aanwinst voor de modelbaan.
Hoi Martin,
Dankjewel, we proberen er iets moois van te maken en nemen er lekker de tijd voor.
Ik denk dat de volgende uitbreiding weer in het hoekje van de tunnels is, maar daar heb ik een stukje gereedschap voor nodig wat ik aankomende week in Dortmund wil kopen.

Citaat van: FransW op woensdag 02 april 2025, 09:39:27Een stationsgebouw NS waardig. Saskia heeft daar iets moois van gemaakt. Maar die trappen! Hoe moeten rolstoelgebruikers nu het stationsgebouw binnenkomen en vandaar het perron bereiken?
Hoi Frans,
Rolstoelgebruikers mogen via de linkerkant het gebouw betreden, daar heeft de architect een oprit getekend  :) 
In het gebouw zit een lift om ze straks naar de onderdoorgang te krijgen, moet op op de perrons ook weer liften komen  8o  nog een hoop te doen  :) 
Dank voor de complimenten  :thumbup: 

Citaat van: iTom op woensdag 02 april 2025, 11:07:13Leuk toch hoe Saskia dit heeft gebouwd en bewerkt.
Natuurlijk kunnen we altijd wel ergens commentaar op hebben, alleen kunnen we het zelf beter of waren we ook in het begin ook al gelijk meester bouwers.
Er zijn best nog mogelijkheden om wat kieren weg te werken en ook om het verder nog wat aan te kleden.
Poppetjes binnen zetten en bijvoorbeeld een toegangsdeur open te zetten waardoor een bezoeker net naar binnen kan glippen.
Het zijn zomaar wat losse flodders die een bouwsel nog wat levendiger te maken.
En laten Saskia en Peter het zo dan is dat ook toch prima.  :thumbup:
Hoi Tom,
Natuurlijk zijn er altijd verbeter punten, maar zoals je zegt heeft Saskia dit gebouw goed in elkaar gestoken.
Die openstaande deur is een leuk idee, weet niet of dat nog mogelijk is, er zitten binnen al diverse poppetjes, is een een vloer en behangen  :) 
Ik heb nog een paar foto's tijdens de bouw gemaakt, die zal ik nog even online zetten dan is de binnenkant beter te zien.

Citaat van: wirbel010 op woensdag 02 april 2025, 12:04:52Heel mooi gemaakt. Mooie gedetailleerde dakplaten van Kibri!
Misschien als commentaar/suggestie: zou het terras niet beter rechts kunnen waar je een mooie dubbele deur naar de stationsrestauratie binnen zou hebben? Boven het terras zou je later ook nog een mooi afdak kunnen maken zoals je dat bijvoorbeeld bij station Soestdijk ziet:

Hoi Harrie,
Het terras zou inderdaad beter aan de andere kant kunnen zitten en dat afdakje is ook een leuk idee  :)
Alles is vastgelijmd dus misschien moeten we het terras uitbreiden over de volle breedte?
Maar of we nog zoveel tafels en stoelen hebben? 
Bedankt voor de complimenten namens Saskia  :thumbup:

Citaat van: Prail op woensdag 02 april 2025, 14:32:37Top station Saskia en Peter, maakt nieuwsgierig naar het hele stationsgebied, succes!
Hoi Prail,
Het stationsgebied is nog in de ontwerpfase, eerst wil ik de perrons verder afmaken en vanuit de achterkant naar voren werken.

Citaat van: ernstcramer op woensdag 02 april 2025, 19:36:17Wow, mooie update Peter van jullie vorderingen. ziet er top uit!
Dankjewel Ernst  :thumbup:

Citaat van: Freek op woensdag 02 april 2025, 21:32:31Mooi station en vakwerk van Saskia!! Complimenten. Het zal zeker goed staan op je baan. Uiteraard met aanpassing van het terras.
Dankjewel Freek, het perron zit niet direct aan het spoor en heeft een horeca bestemming.

Citaat van: Mark147 op woensdag 02 april 2025, 23:21:18Hoi Peter,

Het station heb ik net gemist, maar jouw baan in levende lijve zien...... Super!!
De geluidseffecten zeer indrukwekkend!

Grtz

Mark
Hoi Mark,
Het station stond in een andere kamer, vandaar dat jij hem nog niet gezien had, het was leuk dat je er was en we de treinen even een uurtje hebben laten rijden.
Als je weer wilt komen kijken dan hoor ik dat graag van je.

Mvg,

Peter Degeluidsman / en vrouw  :)
Hallo Peter en Saskia,
Wauw, wat is dat stationsgebouw ontzettend goed gelukt. Prachtig, dat krijgt vast een mooie plaats op de baan. Heel inspirerend.
(Mijn tip: geef de reizigers op het terras wat te drinken. Anders lopen ze weg en houd je er niets aan over.)
Forum Moderator

@citaat 
Hoi Albert,

Bedankt voor de complimenten, de reizigers moeten nog even geduld hebben want we hebben geen glazen op de juiste schaal.
Daar moet ik eens naar op zoek gaan, zal vast wel een fabrikant zijn die dit heeft.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Ik ben even op zoektocht geweest naar glazen / kopjes in H0 maar tot op heden niet gevonden.
Het enige wat ik tegen kwam waren bier glazen van Busch 7783.
In Dortmund aankomende week maar eens kijken tussen het aanbod.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Hoi Peter ik zie de update nu pas maar wat een mooi station is dit geworden. Complimenten aan de bouwer.

Gr henk
Forum Moderator

@citaat
Beter laat dan nooit Henk  ;)
Ik heb Saskia de complimenten doorgegeven en daar is ze erg blij mee  :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
het zou helemaal mooi worden of zeg maar helemaal te gek zijn als je/jullie  het uithangbord "gulpener" kunnen vinden
Forum Moderator

@citaat
Ik heb er net even op gezocht Ruud, maar volgens mij bestaat deze niet in H0?
Wellicht zelfbouw met bv een 3D  printer.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Citaat van: Rudibeer op zondag 06 april 2025, 20:54:01het uithangbord "gulpener"
Kun je hier wat mee?
Forum Moderator

@citaat
Dat is een goed begin  :thumbup: :thumbup:
Ik zal aankomende beurs in Dortmund uitkijken wat er aangeboden wordt op dit gebied.
Het wordt tijd voor een 3D printer  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Misschien wat vroeg in de week maar hier is het weekend begonnen  :)

Morgen met de vriendenclub naar Dortmund om de beurs wederom te bezoeken, een uitstapje wat we eigenlijk ieder jaar maken.
Net mijn kleine verlanglijstje digitaal op de telefoon gezet, RTS staat er ook nu eens kijken of ze daar ook aan verkoop doen.
Verder gaan we er een leuke dag van maken en genieten van diverse soorten modelbouw waarbij de treinen natuurlijk onze voorkeur hebben  :P

Als het weer daar net zoals hier de afgelopen dagen is kunnen we buiten genieten van een broodje worst en na afloop van de beurs hopen we op het terras lekker aan de schnitzel te zitten, kortom we zijn er klaar voor en hebben er zin in in  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Peter,

Allereerst de complimenten voor Saskia  :thumbup:

Dat gaat (eindelijk !) op een echte treinbaan lijken als dat nog even doorgaat  ;)
Dan wat kleine pimptips; aan de straatkant de deurklinken een verfje geven (zilver/koper/zwart...), zou ook met de trapleuningen kunnen, gordijnen op de bovenverdieping en bloembakken aan/op de vensterbanken.

Grtz en veel plezier in Dortmund, Tony

Forum Moderator

@citaat
Hoi Tony,

Complimenten en tips gelijk doorgegeven  :thumbup: :thumbup:
Ja het wordt ooit nog eens een echte treinbaan  :D

Met dat plezier in Dortmund gaat het vast goedkomen, we gaan ieder moment die kant op.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Gisteren een leuke dag op de beurs in Dortmund gehad, we stonden om 9 uur binnen waar het gelijk erg druk was in de beide treinen hallen, bij Marklin ontstond gelijk een lange rij voor de kassa, geen idee wat er zo in trek was.
Op dezelfde stand zou die middag de AC/DC loc onthuld worden.

We zijn lekker door de hal gelopen waar ik dit keer minder aandacht voor het rollend materiaal had, het is ook redelijk uniek dat er niets voor op de rails mee naar huis is gegaan  :D
Of toch wel?
Ik heb wel een aantal wagon ladingen mee genomen maar valt dat onder rollend materiaal / scenery ( een grijs gebied )

Verder heb ik van Noch hele leuke bakken gezien met kleine boompjes die op het station terras gaan komen, helaas nog niet te koop maar die komen volgende maand op de markt als het goed is.

Natuurlijk een broodje worst gegeten tussen de middag en voor vertrek bij Viessmann een nieuw stelletje gekocht die de Zwitserse polka doet  ;)

Op de terugweg de bekende schnitzel's geüpload.

Het was weer een leuke dag waar ik een aantal bekende ben tegengekomen soms met alleen een groet of een klein praatje.
Volgendjaar gaan we zeker weer, het is gewoon een leuk dagje uit.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Speciale Gast

:)  Dank u voor uw toch wel leuke en duidelijke verslag. :thumbup:
Maar zonder nou iets te willen suggereren dat u moet doen; liggen de fotorolletjes nog bij de ontwikkelcentrale? :o)

Grüezi midänand!

@citaat  @citaat Waren er nog modelbanen te zien of alleen handelaren? Volgens de berichten van MOBA zou het aantal modelbanen minimaal zijn, omdat zij de samenwerking met de beurs hebben opgezegd.
En, RTS gekocht?

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

ik heb een keer op Houten dit setje uithangborden gekocht.
Zijn denk ik best makkelijk aan te passen. scheelt weer een 3D printer kopen.  :P
Of je moet dat asl excuus willen gebruiken... >:-D

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dirk-Jan,

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 11 april 2025, 09:04:18Maar zonder nou iets te willen suggereren dat u moet doen; liggen de fotorolletjes nog bij de ontwikkelcentrale? :o)

Fotorolletjes zijn zo "1900".  >:-D  >:-D

Henk

zonder fantasie ook geen creativiteit

Zou haast zeggen: "zo WOSA"....
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 11 april 2025, 09:04:18:)  Dank u voor uw toch wel leuke en duidelijke verslag. :thumbup:
Maar zonder nou iets te willen suggereren dat u moet doen; liggen de fotorolletjes nog bij de ontwikkelcentrale? :o)
Hoi Dirk-Jan,
Ik heb toch het gevoel dat je iets suggereert  :P
Maar wat is een foto rolletje  ;)

Citaat van: Dibbes op vrijdag 11 april 2025, 09:55:54@citaat  @citaat Waren er nog modelbanen te zien of alleen handelaren? Volgens de berichten van MOBA zou het aantal modelbanen minimaal zijn, omdat zij de samenwerking met de beurs hebben opgezegd.
Hoi Jos,
Er stonden best veel banen, ik vind dat de organisatie dit in korte tijd goed opgepakt heeft  :thumbup: :thumbup:
Natuurlijk ook het nodige aan leveranciers en verkopers van alles wat er bij een baan komt kijken.

Citaat van: flyerman op vrijdag 11 april 2025, 12:22:39En, RTS gekocht?
Hoi Martin,
Nee  8o

RTS stond daar wel met een grote stand maar helaas geen aanbieding, ik heb besloten om hem bij een winkel te kopen dan verdienen die er ook nog wat aan en hoef ik er de hele dag niet mee te sjouwen, een win win situatie dus  :)

Citaat van: ernstcramer op vrijdag 11 april 2025, 14:00:18ik heb een keer op Houten dit setje uithangborden gekocht.
Zijn denk ik best makkelijk aan te passen. scheelt weer een 3D printer kopen.  :P
Of je moet dat asl excuus willen gebruiken... >:-D
Hoi Ernst,
Kom je nu mee  ;)
Ondertussen een 3D printer besteld.
In Dortmund heb ik geen uithangborden gevonden, dus was de investering van een 3D printer verantwoord  :)

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 11 april 2025, 20:24:25Dirk-Jan,

Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 11 april 2025, 09:04:18Maar zonder nou iets te willen suggereren dat u moet doen; liggen de fotorolletjes nog bij de ontwikkelcentrale? :o)

Fotorolletjes zijn zo "1900".  >:-D  >:-D

Henk
Hoi Henk,
Ik weet niet eens wat een fotorolletje is  >:-D

Citaat van: FransW op vrijdag 11 april 2025, 20:29:19Zou haast zeggen: "zo WOSA"....
Hoi Frans,
Dan moet het wel heel oud zijn  >:-D

Maar goed ik heb maar een paar foto's gemaakt en een aantal filmpjes van leuke bewegende items, verder niet echts iets nieuws gezien wat we nog niet wisten.
Natuurlijk de AD/DC loc van Marklin bekeken, tja wat zal ik daar van zeggen............................

Ik ben blij met de kleine aankopen, dan kan ik nog een aantal lege wagons van belading voorzien en straks ergens in het gras het nieuwe stelletje plaatsen wat de Zwitserse polka aan het oefenen is.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Even Peter zijn geheugen opfrissen over fotorolletjes.

Fotorolletjes-1024x586.png

Zo zagen die er uit, maar die passen niet in je telefoon.

wpid-screenshot_2015-01-20-08-26-59_1.jpg

@citaat waar is de tijd?!
Zeker gekend door mij. De rolletjes heb ik niet meer, wel de camera nog.. en honderden dia's... van vroegere reizen...
@Degeluidsman 😉
Forum Moderator

@citaat @citaat
Hoi Tom,

Mijn geheugen is nu weer opgefrist   >:-D
Nu het digitale rolletje zijn intrede gedaan heeft denk je hier gelijk niet meer aan, wat dat betreft is er een hoop veranderd.
Net zoals met onze treinen, de draaiknop op een analoge transformator is ook ingehaald door de digitale techniek.

@citaat
Hoi Herman,

Wij hebben nog veel fotoboeken in de kast staan, altijd leuk om eens doorheen te bladeren.
Digitaal heb je nog meer in huis, wij zaten rond de 40.000 foto's die we nog steeds een keer uit moeten zoeken alleen komt dat er meestal niet van.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Speciale Gast

:) Hee Peter, leuk dat je een 3D printer hebt gekocht. :thumbup:  Wat voor merk/type?

:o) En negeer die forumdruiloorgrappenmakers maar over foto's plaatsen en fotorolletjes. :P
Ik zal ergens vandaag een aantal beursfoto's in mijn topic plaatsen.
Re: De baan van een geluidsman- 3D printer.
Forum Moderator

@citaat
Hoi Dirk-Jan en alle anderen,

Ik heb een Bambu P1S printer besteld.

De humor van de  forumdruiloorgrappenmakers kan ik wel waarderen  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman
Speciale Gast

@citaat

Dat is een mooie. :thumbup: 
We zien te zijner tijd wel wat verschijnen hier.
(en niet vergeten je werkgever te melden dat de interesse in je werk afneemt wegens tijdgebrek. :o))
Hoi Peter ben benieuwd wat je allemaal gaat printen. Moet je daarvoor niet hele zware programma's hebben?

Gr henk
Forum Moderator

Hallo allemaal,

@citaat @citaat
Hoi Dirk-Jan,

Ondanks dat er wat gedoe schijnt te zijn met de software is het een mooie printer, ik heb in mijn kennissenkring / vriendengroep 4 mensen die hem al een behoorlijke tijd gebruiken en er zeer blij mee zijn daarom ook deze printer besteld.
Wat er nu precies niet helemaal lekker met die software is?

Als het goed is komt hij met een paar dagen deze kant op, de installatie schijnt niet zo lastig te zijn dus met een beetje geluk kunnen we ons binnenkort storten in de wereld van het 3D printen.

( mijn werkgever vind dat ik al vrije tijd genoeg heb  :P )

@citaat
Hoi Henk,

Als je zelf wilt ontwerpen heb je wat stevige programma's nodig, maar er zijn ook kant en klare ontwerpen al dan niet tegen betaling te downloaden.
Het zal echt wel wat tijd kosten om het een en ander onder de knie te krijgen, een hobby in een hobby dus  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
@citaat een hobby in een hobby
Zo een beetje zoals ik "speel" met Arduino en recentelijk met een Raspberry PI... :thumbup:
En dan vergeten, dat je nog een baan hebt... alhoewel: jouw printer zal je wel helpen bijna direct met je baan, toch?
Forum Moderator

@citaat
Hoi Herman,

We hebben deze printer inderdaad voor de treinen hobby besteld, er is al zoveel wat je zelf kunt printen.
Bv de bankjes in het stationsgebouw kwamen uit de printer van een vriend van mij.
Voordeel is ook dat dit soort kleine objecten redelijk snel geprint is en je niet op een beurs of leverancier moet wachten.

We gaan het allemaal zien  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Vandaag bericht gekregen dat de printer verzonden is  :favorite:
Hij komt uit Duitsland en dat duurt tegenwoordig niet zolang meer.
Vandaag al een kastje van Ikea in huis gehaald waar hij straks op komt te staan.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Citaat van: Degeluidsman op maandag 14 april 2025, 20:06:24Vandaag al een kastje van Ikea in huis gehaald waar hij straks op komt te staan.

Maar dat moet je eerst nog in elkaar zetten neem ik aan?

Henk
Forum Moderator

@citaat
Dat klopt Henk, zover ik weet levert Ikea geen kant en klare meubels?
Dus met de handleiding in de hand het kastje in elkaar zetten, dat ga ik na het eten doen zodat de printer als hij binnen is gelijk uit de doos geplaatst kan worden.

Mvg,

Peter Degeluidsman
:offtopic:
Terug naar school voor de scheikunde (of is het chemie?) klas :lol:
Ikea_water.jpg