Deel 2
Citaat van: Wico op dinsdag 01 april 2025, 22:23:59Peter,
Complimenten aan Saskia voor het resultaat, zij heeft het in de vingers zoveel is gelijk duidelijk
. De subtiele veroudering van het gebouw en het dak vind ik echt top.
De gasten midden op het perron vragen inderdaad nog wat aandacht (lees gewoon weghalen
). Al was het me in eerste instantie niet eens opgevallen, want het sfeertje is prima.
Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Ze heeft hier meegelezen en is erg blij met de uitgedeelde complimenten

De gasten op het perron kunnen gewoon blijven zitten, het stations gebouw komt niet strak langs het spoor te liggen ( was ik even vergeten te melden ) en kunnen straks heerlijk genieten van het uitzicht

Citaat van: Barry1972 op dinsdag 01 april 2025, 22:33:24Mocht het een station worden bij een museum lijntje dan kan het wel zo het terrasje, zou dan wel iets van een hekwerken langs de spoorkant plaatsen.
Voorbeelden genoeg waar dit namelijk zo is.
Mooi gebouwd 👍🏻
Hoi Barry,
Het station is bedoeld voor Duurstede CS, maar we wilde niet een heel groot stations gebouw.
Er komt een afscheiding tussen het terras en het eerste spoor, hoe we dat precies gaan doen is nog even de grote vraag maar daar komen we wel uit.
Dank voor de complimenten namens Saskia

Citaat van: Magna op dinsdag 01 april 2025, 22:46:05Leuk station en netjes in elkaar gezet. Laat maar meer van dit soort knutselavonturen voorbij komen.
gr Gerard
Hoi Gerard,
Thanks, we bouwen langzaam door want hier gaat het zomer rooster zo'n beetje in

Citaat van: Vinkendrecht op woensdag 02 april 2025, 00:47:01Ik ben groot voorstander van partners in crime ehm de modelbouwhobby.
Mooi gebouwd en een aanwinst voor de modelbaan.
Hoi Martin,
Dankjewel, we proberen er iets moois van te maken en nemen er lekker de tijd voor.
Ik denk dat de volgende uitbreiding weer in het hoekje van de tunnels is, maar daar heb ik een stukje gereedschap voor nodig wat ik aankomende week in Dortmund wil kopen.
Citaat van: FransW op woensdag 02 april 2025, 09:39:27Een stationsgebouw NS waardig. Saskia heeft daar iets moois van gemaakt. Maar die trappen! Hoe moeten rolstoelgebruikers nu het stationsgebouw binnenkomen en vandaar het perron bereiken?
Hoi Frans,
Rolstoelgebruikers mogen via de linkerkant het gebouw betreden, daar heeft de architect een oprit getekend
In het gebouw zit een lift om ze straks naar de onderdoorgang te krijgen, moet op op de perrons ook weer liften komen

nog een hoop te doen
Dank voor de complimenten
Citaat van: iTom op woensdag 02 april 2025, 11:07:13Leuk toch hoe Saskia dit heeft gebouwd en bewerkt.
Natuurlijk kunnen we altijd wel ergens commentaar op hebben, alleen kunnen we het zelf beter of waren we ook in het begin ook al gelijk meester bouwers.
Er zijn best nog mogelijkheden om wat kieren weg te werken en ook om het verder nog wat aan te kleden.
Poppetjes binnen zetten en bijvoorbeeld een toegangsdeur open te zetten waardoor een bezoeker net naar binnen kan glippen.
Het zijn zomaar wat losse flodders die een bouwsel nog wat levendiger te maken.
En laten Saskia en Peter het zo dan is dat ook toch prima.
Hoi Tom,
Natuurlijk zijn er altijd verbeter punten, maar zoals je zegt heeft Saskia dit gebouw goed in elkaar gestoken.
Die openstaande deur is een leuk idee, weet niet of dat nog mogelijk is, er zitten binnen al diverse poppetjes, is een een vloer en behangen
Ik heb nog een paar foto's tijdens de bouw gemaakt, die zal ik nog even online zetten dan is de binnenkant beter te zien.
Citaat van: wirbel010 op woensdag 02 april 2025, 12:04:52Heel mooi gemaakt. Mooie gedetailleerde dakplaten van Kibri!
Misschien als commentaar/suggestie: zou het terras niet beter rechts kunnen waar je een mooie dubbele deur naar de stationsrestauratie binnen zou hebben? Boven het terras zou je later ook nog een mooi afdak kunnen maken zoals je dat bijvoorbeeld bij station Soestdijk ziet:
Hoi Harrie,
Het terras zou inderdaad beter aan de andere kant kunnen zitten en dat afdakje is ook een leuk idee

Alles is vastgelijmd dus misschien moeten we het terras uitbreiden over de volle breedte?
Maar of we nog zoveel tafels en stoelen hebben?
Bedankt voor de complimenten namens Saskia

Citaat van: Prail op woensdag 02 april 2025, 14:32:37Top station Saskia en Peter, maakt nieuwsgierig naar het hele stationsgebied, succes!
Hoi Prail,
Het stationsgebied is nog in de ontwerpfase, eerst wil ik de perrons verder afmaken en vanuit de achterkant naar voren werken.
Citaat van: ernstcramer op woensdag 02 april 2025, 19:36:17Wow, mooie update Peter van jullie vorderingen. ziet er top uit!
Dankjewel Ernst

Citaat van: Freek op woensdag 02 april 2025, 21:32:31Mooi station en vakwerk van Saskia!! Complimenten. Het zal zeker goed staan op je baan. Uiteraard met aanpassing van het terras.
Dankjewel Freek, het perron zit niet direct aan het spoor en heeft een horeca bestemming.
Citaat van: Mark147 op woensdag 02 april 2025, 23:21:18Hoi Peter,
Het station heb ik net gemist, maar jouw baan in levende lijve zien...... Super!!
De geluidseffecten zeer indrukwekkend!
Grtz
Mark
Hoi Mark,
Het station stond in een andere kamer, vandaar dat jij hem nog niet gezien had, het was leuk dat je er was en we de treinen even een uurtje hebben laten rijden.
Als je weer wilt komen kijken dan hoor ik dat graag van je.
Mvg,
Peter Degeluidsman / en vrouw