Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman- paar foto's van On traXS.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman- De eerste scenery.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

@citaat @citaat
Bedankt voor de felicitaties Freek, ik ben weer een jaartje ouder geworden en lekker in de watten gelegd, deze nieuwe modelspoor aanwinsten moet ik nog even op de foto zetten  :)

Ik had je eigenlijk al gemist, maar fijn weer iets van je te horen.

Met de tunnel ben erg blij, het geeft een mooi beeld als er treinen in en uit rijden, dit weekend ga ik er weer mee verder.

@citaat
Bedankt voor de felicitaties Hans, de plaat moet nog wel op maat gezaagd worden en de kopse kanten in de verf gezet worden, ook de vijl nog even over de bovenkant gehaald om de scheiding van de betonnen elementen te accentueren.

De perrons zijn nog niet af, daar werk ik ook aan en binnenkort zal het eerste perron weer aangekleed op de baan komen en dan de treinen laten rijden om te kijken of het allemaal goed gaat.
Het tweede perron ga ik wel op een andere manier monteren, hopelijk werkt dat sneller want dit is wel een tijdrovend klusje maar ook weer erg leuk om te doen.
Ik begin een beetje de lol van de scenery te ontdekken  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Jij bent natuurlijk ook de 17e januari jarig! Alsnog gefeliciteerd, Peter! :)
Forum Moderator

Dankjewel voor de felicitaties Basjuh, we hebben de teller weer met 1 verhoogd  :)

Nu lekker weekend en tijd voor de hobby  :favorite:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Tja Peter, ben druk met huisman zijn, aangezien de wederhelft een open hart operatie heeft gehad en inmiddels wel langzaam herstellend is. Vandaar dat ik wat minder actief alhier ben.
Forum Moderator

@citaat
Hoi Freek, er zijn belangrijkere dingen in het leven dan de hobby,  dus je hebt gelijk dat je de tijd aan je vrouw en het huishouden besteed  :thumbup: :thumbup:
Fijn om te lezen dat ze herstellende is al is het langzaam, de hobby en het forum komen vanzelf weer in beeld.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

Alsnog Gefeliciteerd Peter 🤗
Forum Moderator

@citaat
Dankjewel Barry, beter laat dan nooit  :)

De koffie en het ontbijt zitten erin en ik ga lekker richting de zolder, moet nog wel even zachtjes aan doen want er ligt er nog een te knorren.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Ook van ons gefeliciteerd met je verjaardag.
Totaal gemist dit jaar maar daarom niet minder gemeend.
Forum Moderator

@citaat
Dankjewel Tom en Riet  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Verjaardag cadeaus.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Tussen de scenery activiteiten door wil ik jullie even mijn nieuwste aanwinsten laten zien die ik voor mijn verjaardag gehad heb.
Van Saskia heb ik de twee Marklin 47226 gehad ( buitenste wagons ) Shimmns van de DB en van mijn vrienden een Roco 6600085 Shimmns van On Rail.

Het valt me op dat de Roco versie ten opzichte van de Marklin versie iets in hoogte verschillen, maar dat zal in het eggie ook wel zo zijn  :) 

Ik ben weer heerlijk in de watten gelegd  :) 
De wagons gaan deel uit maken van de steeds langer worden sleep met enkel dit type Shimmns wagons. 

Mvg,

Peter Degeluidsman
 :) Leuke en mooie aanwinsten. B)  :thumbup:
:o) Om de hoogte aan te passen eventueel wat lucht in de wielen erbij pompen. :D
Mooie aanwinsten en nog gefeliciteerd met je verjaardag Peter.
Prachtige cadeaus weer Peter. Dat wordt een giga sleep zo te zien.

Gr henk

Swiss rail .. what else?

Peter,

Goed verwend en weer wat mooie wagons er bij! Wordt tijd voor een filmpje met de huidige sleep uit de verse spoortunnel ;).

Groeten,
Wico
Hallo naamgenoot, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog heel veel goede jaren samen, in goede gezondheid toegewenst! Gr. Peter
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 26 januari 2025, 09:43:40:) Leuke en mooie aanwinsten. B)  :thumbup:
:o) Om de hoogte aan te passen eventueel wat lucht in de wielen erbij pompen. :D
Ik ben zeer blij met deze nieuwe aanwinsten Dirk-Jan, maar waar haal in nu in weer modelspoor-lucht vandaan om de wielen bij te pompen heb je een linkje voor mij  :)

Citaat van: Vinkendrecht op zondag 26 januari 2025, 10:49:45Mooie aanwinsten en nog gefeliciteerd met je verjaardag Peter.
Dankjewel Martin  :thumbup:

Citaat van: ÖBB op zondag 26 januari 2025, 12:18:46Prachtige cadeaus weer Peter. Dat wordt een giga sleep zo te zien.

Gr henk
De sleep zal rond de 4 meter 60 worden Henk, dat zouden ongeveer 30 wagons zijn  :favorite:

Citaat van: Wico op zondag 26 januari 2025, 13:41:54Peter,

Goed verwend en weer wat mooie wagons er bij! Wordt tijd voor een filmpje met de huidige sleep uit de verse spoortunnel ;).

Groeten,
Wico
Ik ben zeker lekker verwend Wico, dat filmpje gaat er zeker komen, dit weekend ben ik weer verder gegaan met de tunnel en het gebied wat ervoor zit. Ik heb er echt lol in  :favorite:

Citaat van: Peter Alex op zondag 26 januari 2025, 15:26:33Hallo naamgenoot, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog heel veel goede jaren samen, in goede gezondheid toegewenst! Gr. Peter
Dankjewel naamgenoot  :) 

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Degeluidsman op zondag 26 januari 2025, 17:45:45Ik ben zeer blij met deze nieuwe aanwinsten Dirk-Jan, maar waar haal ik modelspoor-lucht vandaan om de wielen bij te pompen heb je een linkje voor mij  :)
:o) www.treinwielenluchthierklikkentotjeeenonsweegt.nl
Forum Moderator

@citaat
Bedankt voor de link Dirk-Jan, ik ben alleen bang dat vele volgers de site al bezocht hebben en gelijk de gehele voorraad opgekocht hebben, ik wilde ook een bestelling plaatsen maar er zit nu een lange levertijd op  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Vanavond bezig geweest om de zolder weer een beetje op te ruimen, het knutselen met scenery is erg leuk maar voor dat je het weet kan je je kont niet meer keren  :)
Ook de hobby kamer van Saskia opgeruimd zodat we weer een beetje overzicht krijgen.

Op de baan bleken twee draden in de weg te zitten voor de tweede tunnel, deze kon ik redelijk simpel omleiden en dat klusje is ook van het todo lijstje afgestreept.
Nu even een dingetje uitzoeken in koploper en dan zal de hobby tijd voor vandaag er wel weer opzitten.

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

@citaat

Goed bezig Peter.  ;)

Henk
Forum Moderator

@citaat
Dankjewel Henk, ik probeer iedereen dag wel even met de hobby bezig te zijn op diverse fronten..
Nu het eerste stukje scenery staat krijg ik verschillende ideeën en daar slaap ik dan weer een nachtje over  :)

Zo heb ik de tweede tunnel visueel al op de baan zien staan en de spullen die ik daar voor nodig heb zijn besteld.

Ik ga mijn best doen om de update dit weekend online te zetten, echter heb ik storingsdienst en weet je nooit hoe de dag/weekend loopt.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 31 januari 2025, 05:56:34echter heb ik storingsdienst
Zolang je geen storing op de baan hebt ;)

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Peter,

Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 31 januari 2025, 05:56:34Ik ga mijn best doen om de update dit weekend online te zetten, echter heb ik storingsdienst en weet je nooit hoe de dag/weekend loopt.

Als je er maar niet gestoord van wordt.  8o
We zien de resultaten wel verschijnen.
Trouwens na het weekend is een ruim begrip.
Dat kan ook over twee weken zijn.   ;)

Henk

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Peter,

Een wat verlate reactie op jouw betonnen tunnel: Dat ziet er erg strak uit! Als je die ziet dan "voel" je gewoon dat dit een zwaar stukje scenery is, perfect! (behalve dan van die dikke leiding die er boven hangt.... >:-D , maar dat zei je zelf ook al.)

Mocht je het grind op de tunnel gaan kleuren, laat het dan wel zien, ik heb zelf ook nog zo'n grinddak wat er eigenlijk wat verweerder uit moet zien en dan kan ik mooi afkijken. Hopelijk ga je snel verder met nog meer scenery, daar gaat het van leven! :thumbup:

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Wauw! mooie bouwplaat is dat! (welk merk als ik vragen mag?)

Wel zou ik aan deze voorkant twee regenafvoerpijpen maken. Want het laatste wat je wilt is dat zo'n plat dak te zwaar wordt, in instort...
En zo'n afvoerpijp kan je natuurlijk ook weer leuek scenery omheen maken...
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: basjuh1981 op vrijdag 31 januari 2025, 12:22:13
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 31 januari 2025, 05:56:34echter heb ik storingsdienst
Zolang je geen storing op de baan hebt ;)
Hoi Basjuh,
Even afkloppen, maar op de baan baan gaat het goed, natuurlijk staat er wel eens iets stil maar dat gebeurd op iedere baan   :)

Citaat van: Trainhenk op vrijdag 31 januari 2025, 15:00:45Peter,

Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 31 januari 2025, 05:56:34Ik ga mijn best doen om de update dit weekend online te zetten, echter heb ik storingsdienst en weet je nooit hoe de dag/weekend loopt.

Als je er maar niet gestoord van wordt.  8o
We zien de resultaten wel verschijnen.
Trouwens na het weekend is een ruim begrip.
Dat kan ook over twee weken zijn.  ;)

Henk

Ha die Henk,
Als ik veel op pad moet wordt ik er natuurlijk wel gestoord van  :D
Vandaag een drukke dag gehad dus wil ik zo ff ontspannen en voor de buis hangen en hoop er vandaag niet meer op uit te moeten.
Er staat dit weekend  ;) daar ga ik mijn best voor doen.

Citaat van: Narwal op vrijdag 31 januari 2025, 16:34:44Hallo Peter,

Een wat verlate reactie op jouw betonnen tunnel: Dat ziet er erg strak uit! Als je die ziet dan "voel" je gewoon dat dit een zwaar stukje scenery is, perfect! (behalve dan van die dikke leiding die er boven hangt.... >:-D , maar dat zei je zelf ook al.)

Mocht je het grind op de tunnel gaan kleuren, laat het dan wel zien, ik heb zelf ook nog zo'n grinddak wat er eigenlijk wat verweerder uit moet zien en dan kan ik mooi afkijken. Hopelijk ga je snel verder met nog meer scenery, daar gaat het van leven! :thumbup:
Hoi Marcel,
Die dikke leiding zal in een later stadium niet meer zichtbaar zijn, achter de schermen wordt aan een oplossing gewerkt  :)
Het grind op het dak is al iets aangepakt maar dan in de vorm van wat groen, extra kleur kijk ik graag bij jou af  :P
Ik heb het scenery virus al te pakken, alleen gaat het bij mij niet zo snel als bij sommige medehobbyisten, kom gewoon tijd te kort.

Citaat van: ernstcramer op vrijdag 31 januari 2025, 17:22:03Wauw! mooie bouwplaat is dat! (welk merk als ik vragen mag?)

Wel zou ik aan deze voorkant twee regenafvoerpijpen maken. Want het laatste wat je wilt is dat zo'n plat dak te zwaar wordt, in instort...
En zo'n afvoerpijp kan je natuurlijk ook weer leuek scenery omheen maken...
Hey Ernst,
De plaat is van Modeltex de gehele tunnel heb ik uit een plaat gehaald, hij staat volgende week zaterdag in Houten en anders kun je hem vinden bij Ontrax.
Een afvoerpijp opperde Tom ook, die staat op het todo lijstje en zal nog niet in de aankomende update zitten.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de scenery / tunnel ( s ).
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Hierbij de vorderingen van mijn eerste stappen op scenery gebied :)

De tunnel even van zijn plaats gehaald om ruimte te maken voor de tweede tunnel, hiervoor moet de decoupeerzaag even aan het werk gezet worden.
Om straks een tunnelwand te plaatsen heb ik iets meer ruimte nodig, het stukje wat aan de rechterkant afgetekend is moet er vanaf. 

Tegen de linker muur komt een klein stukje betonnen wand waarachter de TTI ( Tunnel Technische Installatie ) zit, gelukkig had ik hiervoor nog een reststukje plaat liggen.

Met dat plaatje ga ik zo weer verder, eerst wordt aan de binnenkant de houten latjes in de juiste kleur gezet ( tipje van Wico )  :thumbup:

Het gaat een beetje door elkaar heen, maar straks wordt het weer een geheel  :)
Uit een oud bouwpakket een deur gehaald en van de eerste verfbeurt voorzien, deze deur geeft straks toegan tot de TTI.

Het dak gaat ook voorzien worden van wat groen, ( tipje van Bas )  :thumbup:

Maar voordat we dit doen komt er eerst verlichting in de tunnel ( tipje van Ed )  :thumbup:

In de bekabeling zit wat extra lengte om het dak nog open te kunnen klappen voor bv de montage van bovenleiding.

Even testen wat het resultaat van de verlichting is.

Het dakje kan weer op zijn plaats, hierop is wat groen aangebracht.

De deur is nogmaals in de verf gezet en kan zo op de muur geplaatst worden.

Soms vergeet ik foto's te maken, en zijn de eerste Stelcon platen als proefje neergelegd.

De stelcon platen krijgen een vast plekje en worden vastgelijmd.

Nu de stelcon platen op hun plaats liggen ga ik eens prutsen met wat groen.

Volgende week zaterdag hoop ik op de beurs in Houten een mooie N spoor lantaarn te kunnen kopen voor boven de deur en liggen er nieuwe platen voor mij klaar.
Er komen ook nog regenpijpen op, staat op de todo lijst.

Tips en ideeën zijn welkom  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Hallo Peter,

Waar zijn de betonplaten te verkrijgen?
 :) Lekker bezig met de scenery, wordt het toch nog een echte modelspoorbaan. >:-D
Maar leuk dat je het lekker oppakt en ons verwend met al die foto's. :thumbup:
Eventueel het witte randje van het gedeelte naast de tunnel ook bekleden met gras, dan krijg je een wat mooier aangezicht.
Zie je ook wel terug bij Tony en bij mij, dus dan is het een goeie tip. :D
Hoi Peter ziet er weer mooi en strak uit. Benieuwd naar vervolg.

Gr henk

Je moet niet alles geloven wat je denkt

Mooi die tunnelwanden van Modeltex.  Zoals je gezien hebt maak ik ze zelf van Forex platen. 
Als deze van Modeltex eerder op de markt waren gekomen had ik ze ook gebruikt. Is mooi spul en werkt snel
Peter,

Dat ziet er erg goed uit. Zo kun je een "verloren hoekje" toch nog leuk aankleden. Zit nog wel te broeden wat je eventueel op de stelcon platen nog kwijt kunt, want dat oogt nog wat kaal. Paar spoorwerkers met gereedschap of zo? Of anders wat spoorstaven., bielzen of wat (verroeste) vaten ... Kortom vul maar in :).

Groeten,
Wico

ik zou zeggen, Peter is een scenery-artist in spe  :)  :thumbup:

gr. Ruud

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Kijk en dat is nu wat ik altijd zeg, gewoon een kwestie van doen.
Wordt toch een leuk hoekje en zo doe je lekker wat ervaring op om straks de hele baan van scenery te voorzien.
Ouwe rommel er bij in roest kleur, railstaven, olievaten, bromfietsen of gewone fietsen die soms niet helemaal op schaal zijn lekker roestig maken en enkele harde werkers of wat haveloze dakloze die de buurt bevolken.
Die DIXIE staat er ook niet voor niets.

Ga zo door zou ik zeggen.
Hi Peter,

Inspirerende scenery hoor. Mooi stukje aankleding en leuke dingen op de to-do lijst.
Veel spoor- en knutselplezier!

Groet, Arjan
Citaat van: Frank op zaterdag 01 februari 2025, 10:40:14Hallo Peter,

Modeltex zijn ze van, heb ze ook in het verleden gebruikt.

Lekker bezig Peter, wordt een mooi hoekje je bent alleen nog wat voorzichtig met groen (was ik ook).

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Super leuk Peter!! Wordt echt mooi zo!
Mooi stukkie huisvlijt Peter.  :thumbup:

Henk
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties, daar wordt een mens toch  :) van.

Hoi Frank,
Het antwoordt was al gegeven maar hier nog even de link naar de website van Modeltex

Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 01 februari 2025, 10:45:25:) Lekker bezig met de scenery, wordt het toch nog een echte modelspoorbaan. >:-D
Maar leuk dat je het lekker oppakt en ons verwend met al die foto's. :thumbup:
Eventueel het witte randje van het gedeelte naast de tunnel ook bekleden met gras, dan krijg je een wat mooier aangezicht.
Zie je ook wel terug bij Tony en bij mij, dus dan is het een goeie tip. :D
Hoi Dirk-Jan,
Ik mag het toch hopen dat het een echte modelbaan wordt  >:-D
Met die foto's kan ik een mooi kijkje in de keuken geven en als ik je ermee verwen dan doe ik dat graag.
Welk witte randje bedoel je?
Ik maak nu gebruik van een simpel begrasser, maar dat werkt voor geen meter, ik zag dat Noch een nieuwe uit gaat brengen, iemand ervaring met deze producten van Noch.

Citaat van: ÖBB op zaterdag 01 februari 2025, 10:49:30Hoi Peter ziet er weer mooi en strak uit. Benieuwd naar vervolg.

Gr henk
Hoi Henk,
Dankjewel, ik doe mijn best er iets van te maken en eerlijk is eerlijk ik vind het leuk werk al zag ik er als een berg tegenop om een start te maken.
Volgende week op de beurs een aantal spulletje ophalen en nu meer kijken bij de scenery aanbieders dan het rollend materiaal  :)

Citaat van: Kolstt op zaterdag 01 februari 2025, 10:50:50Mooi die tunnelwanden van Modeltex.  Zoals je gezien hebt maak ik ze zelf van Forex platen. 
Als deze van Modeltex eerder op de markt waren gekomen had ik ze ook gebruikt. Is mooi spul en werkt snel
Hoi Ton,
Ik had deze platen als eerste gezien op de helaas afgebroken baan van Sander, tijdens de beurs in Rijswijk heb ik een plaat gekocht om de tunnel mee te maken.
Prachtig materiaal en het smaakt naar meer  :)

Citaat van: Wico op zaterdag 01 februari 2025, 12:07:42Peter,

Dat ziet er erg goed uit. Zo kun je een "verloren hoekje" toch nog leuk aankleden. Zit nog wel te broeden wat je eventueel op de stelcon platen nog kwijt kunt, want dat oogt nog wat kaal. Paar spoorwerkers met gereedschap of zo? Of anders wat spoorstaven., bielzen of wat (verroeste) vaten ... Kortom vul maar in :).

Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Wat er op de stelcon platen moet komen ben ik in grote lijnen wel uit, zo heb ik laatst een setje aggregaten gekocht en daarvan wil ik er een als noodstroom voorziening plaatsen.
Ook ben ik op zoek naar een of twee Bestelbusjes van Strukton, die mannen zijn aan het werk met de TTI, alleen die busjes zijn niet makkelijk te vinden dus op de beurs mijn ogen goed de kost geven.
Ik kijk ook dagelijks op Marktplaats of er iets aangeboden wordt, tot op heden geen succes, ik neem aan dat de bekende fabrikanten ze wel in het programma hebben zitten?
Verder kijken wat er allemaal op past, het moet ook niet bomvol komen te staan.

Citaat van: Rudibeer op zaterdag 01 februari 2025, 14:44:11ik zou zeggen, Peter is een scenery-artist in spe  :)  :thumbup:

gr. Ruud
Dat zijn mooie woorden Ruud, ik doe maar wat hoor  :)

Citaat van: iTom op zaterdag 01 februari 2025, 15:19:54Kijk en dat is nu wat ik altijd zeg, gewoon een kwestie van doen.
Wordt toch een leuk hoekje en zo doe je lekker wat ervaring op om straks de hele baan van scenery te voorzien.
Ouwe rommel er bij in roest kleur, railstaven, olievaten, bromfietsen of gewone fietsen die soms niet helemaal op schaal zijn lekker roestig maken en enkele harde werkers of wat haveloze dakloze die de buurt bevolken.
Die DIXIE staat er ook niet voor niets.

Ga zo door zou ik zeggen.
Hoi Tom,
Ja je had gelijk het is een kwestie van doen, en ik heb er nog lol in ook  ;)
Het hoekje wordt steeds completer, ideeën ( zie antwoord hierboven ) heb ik en het worden er steeds meer.
De Dixie staat er voor de mensen die aan het werk zijn, dus er komen sowieso wat werk Preisers.

Citaat van: ArjanBosman op zaterdag 01 februari 2025, 18:09:05Hi Peter,

Inspirerende scenery hoor. Mooi stukje aankleding en leuke dingen op de to-do lijst.
Veel spoor- en knutselplezier!

Groet, Arjan
Hoi Arjan,
Met dat knutselplezier komt het wel goed, het gaat niet snel maar langzaam maar zeker groeit het.

Citaat van: Sanderz28 op zaterdag 01 februari 2025, 18:53:33
Lekker bezig Peter, wordt een mooi hoekje je bent alleen nog wat voorzichtig met groen (was ik ook).
Hoi Sander,
Waar zou jij dan meer groen plaatsen?
Het werken aan zo'n hoekje is erg leuk om te doen en smaakt naar meer  :)

Citaat van: ernstcramer op zaterdag 01 februari 2025, 19:10:23Super leuk Peter!! Wordt echt mooi zo!
Dankjewel Ernst.

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 01 februari 2025, 20:57:32Mooi stukkie huisvlijt Peter.  :thumbup:

Henk
Dankjewel Henk, het houd je van de straat  :)

Iedereen bedankt voor de opbouwende reacties en de :thumbup: pjes

Mvg,

Peter Degeluidsman
Fijne details die tunnel  :thumbup:
Citaat van: Degeluidsman op zondag 02 februari 2025, 09:55:55Welk witte randje bedoel je?
Deze bedoel ik;

Peter.jpg

En hier een voorbeeld zoals ik het doe;

8.jpg

:) Enne het is maar een idee, geen kwestie van moeten.

Forum Moderator

@citaat @citaat
Dankjewel retrotreintje  :thumbup:

@citaat
Duidelijk verhaal Dirk-Jan  :thumbup:
Het was me eerlijk gezegd nog nooit opgevallen en het staat een stuk mooier.
Het gedeelte wat jij omcirkeld hebt is straks niet meer zichtbaar, hier komt de 2e tunnel tegenaan.
Op de kopse kant wordt het een stukje betonnen wand of iets van gips geplaatst.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Verder met de scenery / aggregaat afgeleverd.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

De firma Boels heeft vandaag een aggregaat afgeleverd die de noodstroomvoorziening zal verzorgen.
De kabels wordt later gebracht, die waren ze even vergeten  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman
Hey Peter,
Is de stroomvoorziening bij jullie zo slecht dat zelfs je tunnel een noodaggregaat moet hebben :D ?
Leuk verzonnen, ik neem aan dat je de container nog wat gaat verouderen?

Je tunnel heeft me wel geïnspireerd om eens naar de uitgang van mijn klimspiraal te kijken. Daar wil ik nog wat mee. Zaterdag in Houten ga ik eens Modeltex kijken als ze er staan.

(NB: Ik sta zaterdag zelf met een baantje bij de HCC!m. Je bent van harte welkom).
Net wat bijgelegen; jij bent wel van alle markten thuis zeg... :thumbup:
Mooie generator, maar wel wat ongebruikelijk dat die zo buiten staat. Normaliter staat zo'n ding in de techniekruimte van de tunnel om de TTI te voeden bij spanningsuitval. Tenminste... bij 2 van de 3 de Haagse wegtunnels is dat zo; de 3e wordt dubbel gevoed vanuit 2 verschillende stroomnetten. Ook voor de Haagse tramtunnel staat het NSA binnen (onder de grond).
Maar dan zie je er niks van op de treinbaan, dus eigenlijk is dit veel leuker :D ; dit huuraggregaat staat er gewoon tijdelijk omdat er werkzaamheden zijn aan de voeding ;) .
Citaat van: Degeluidsman op zondag 02 februari 2025, 09:55:55Ook ben ik op zoek naar een of twee Bestelbusjes van Strukton, die mannen zijn aan het werk met de TTI, alleen die busjes zijn niet makkelijk te vinden dus op de beurs mijn ogen goed de kost geven.

Strukton busjes zijn er naar mijn weten niet kant-en-klaar. Enige modellen die ik zo weet zijn de MB Sprinter met open laadbak van Herpa. Dat is deze, die was er ook met een witte cabine en ook een variant met rode cabine en de witte laadbak in plaats van grijs.
Maar gewoon een paar witte bestelbusjes voldoen ook hoor. En dan wat Strukton decals erop plakken. Die decals kan je vinden bij FvC decals.
Hoi Peter dat ziet er weer mooi uit. Geweldig detail zo'n aggregaat. Had ze nog niet gezien voor modelspoor. Wellicht nog wat veroeste railstaven op dat stukje naast de tunnel leggen. Zag gisteren bij Faller ook wel wat leuks, van die grote zakken waar grind en grond mee vervoerd wordt.

Gr henk
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: AlbertG op maandag 03 februari 2025, 17:27:11Hey Peter,
Is de stroomvoorziening bij jullie zo slecht dat zelfs je tunnel een noodaggregaat moet hebben :D ?
Leuk verzonnen, ik neem aan dat je de container nog wat gaat verouderen?

Je tunnel heeft me wel geïnspireerd om eens naar de uitgang van mijn klimspiraal te kijken. Daar wil ik nog wat mee. Zaterdag in Houten ga ik eens Modeltex kijken als ze er staan.

(NB: Ik sta zaterdag zelf met een baantje bij de HCC!m. Je bent van harte welkom).
Hoi Albert,
Alles voor de veiligheid  :)
Als er een calamiteit in een tunnel is wil je wel dat de o.a. verlichting, pompen ventilatie het wel blijven doen.

Leuk dat jou uitgang van de spiraal gemaakt gaat worden met deze producten, ook mijn spiraal die net naast deze tunnel omhoog komt krijgt ook zo'n jasje.
Ik heb een aantal speciale platen laten maken en die ga ik zaterdag ophalen.

De container is nu wel erg nieuw, dus hij mag inderdaad wel wat vuil / verouderd worden, ik heb alleen geen idee hoe daar moet ik eens een filmpje over opzoeken.

Als jij hem nu snel maakt, kan ik de kunst bij jou afkijken  :D

Wie weet treffen wij elkaar wel op de beurs, maar waar herken ik jou aan?

Citaat van: wimpietje op maandag 03 februari 2025, 17:33:02Net wat bijgelegen; jij bent wel van alle markten thuis zeg... :thumbup:
Hoi Wim,
Ik doe maar wat hoor, constructies en draadjes zijn meer mijn ding al moet ik zeggen dat ik de scenery steeds leuke begin te vinden.

Citaat van: Hanzi op maandag 03 februari 2025, 21:54:50Mooie generator, maar wel wat ongebruikelijk dat die zo buiten staat. Normaliter staat zo'n ding in de techniekruimte van de tunnel om de TTI te voeden bij spanningsuitval. Tenminste... bij 2 van de 3 de Haagse wegtunnels is dat zo; de 3e wordt dubbel gevoed vanuit 2 verschillende stroomnetten. Ook voor de Haagse tramtunnel staat het NSA binnen (onder de grond).
Maar dan zie je er niks van op de treinbaan, dus eigenlijk is dit veel leuker :D ; dit huuraggregaat staat er gewoon tijdelijk omdat er werkzaamheden zijn aan de voeding ;) .
Hoi Hans,
Het klopt als een bus dat normaal gesproken je de aggregaten niet ziet, maar dan ben ik wel erg snel klaar met de scenery  :P
Ook heeft deze TTI maar een kleine deur dus dit is een win win situatie  ;)

Citaat van: NL-modelspoor op dinsdag 04 februari 2025, 06:09:58
Citaat van: Degeluidsman op zondag 02 februari 2025, 09:55:55Ook ben ik op zoek naar een of twee Bestelbusjes van Strukton, die mannen zijn aan het werk met de TTI, alleen die busjes zijn niet makkelijk te vinden dus op de beurs mijn ogen goed de kost geven.

Strukton busjes zijn er naar mijn weten niet kant-en-klaar. Enige modellen die ik zo weet zijn de MB Sprinter met open laadbak van Herpa. Dat is deze, die was er ook met een witte cabine en ook een variant met rode cabine en de witte laadbak in plaats van grijs.
Maar gewoon een paar witte bestelbusjes voldoen ook hoor. En dan wat Strukton decals erop plakken. Die decals kan je vinden bij FvC decals.
Hoi Johan,
Jammer dat alleen jou voorbeeld in de winkel is gekomen, aan witte busjes en dan decals plakken is voor mij te hoog gegrepen op dit moment.
Aanstaande beurs in Houten eens goed kijken, daar staat regelmatig iemand die zelf diverse auto's van een jasje voorziet wie weet heeft hij ze of kan ze de volgende keer meenemen.

Citaat van: ÖBB op dinsdag 04 februari 2025, 08:59:55Hoi Peter dat ziet er weer mooi uit. Geweldig detail zo'n aggregaat. Had ze nog niet gezien voor modelspoor. Wellicht nog wat veroeste railstaven op dat stukje naast de tunnel leggen. Zag gisteren bij Faller ook wel wat leuks, van die grote zakken waar grind en grond mee vervoerd wordt.

Gr henk
Hoi Henk,
De aggregaten zijn van Herpa, ze zitten in het bekende rode doosje ( 2 stuks ) en volgens mij nog te koop.
Die grote zakken van Faller had ik voorbij zien komen, we hebben hier nog zo veel spul liggen dat we daar eerst naar gaan kijken, zaterdag op de beurs wil ik een lantaarn kopen voor boven de deur, daarna kan dat plaatje definitief vastgezet worden.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

Peter

patrick bruinekool of zoiets maakt ze op bestelling
hij zit op facebook ik zal even kijken naar zijn naam

https://www.facebook.com/patrick.abruinekool

hij maakt regelmatig dit soort dingen, ik heb begrepen dat hij niet (meer) op houten gaat staan ivm de hogere prijzen voor een tafel
Maar er zijn wel speciale dagen dat hij er toch staat maar via facebook kan je hem persoonlijk bereiken

Succes ermee

Gr Ed