Hallo allemaal,
Bedankt voor de leuke reacties, daar wordt een mens toch

van.
Citaat van: Frank op zaterdag 01 februari 2025, 10:40:14Hallo Peter,
Waar zijn de betonplaten te verkrijgen?
Hoi Frank,
Het antwoordt was al gegeven maar hier nog even de link naar de website van
ModeltexCitaat van: Dirk-Jan op zaterdag 01 februari 2025, 10:45:25
Lekker bezig met de scenery, wordt het toch nog een echte modelspoorbaan.
Maar leuk dat je het lekker oppakt en ons verwend met al die foto's.
Eventueel het witte randje van het gedeelte naast de tunnel ook bekleden met gras, dan krijg je een wat mooier aangezicht.
Zie je ook wel terug bij Tony en bij mij, dus dan is het een goeie tip.
Hoi Dirk-Jan,
Ik mag het toch hopen dat het een echte modelbaan wordt

Met die foto's kan ik een mooi kijkje in de keuken geven en als ik je ermee verwen dan doe ik dat graag.
Welk witte randje bedoel je?
Ik maak nu gebruik van een simpel begrasser, maar dat werkt voor geen meter, ik zag dat Noch een nieuwe uit gaat brengen, iemand ervaring met deze producten van Noch.
Citaat van: ÖBB op zaterdag 01 februari 2025, 10:49:30Hoi Peter ziet er weer mooi en strak uit. Benieuwd naar vervolg.
Gr henk
Hoi Henk,
Dankjewel, ik doe mijn best er iets van te maken en eerlijk is eerlijk ik vind het leuk werk al zag ik er als een berg tegenop om een start te maken.
Volgende week op de beurs een aantal spulletje ophalen en nu meer kijken bij de scenery aanbieders dan het rollend materiaal

Citaat van: Kolstt op zaterdag 01 februari 2025, 10:50:50Mooi die tunnelwanden van Modeltex. Zoals je gezien hebt maak ik ze zelf van Forex platen.
Als deze van Modeltex eerder op de markt waren gekomen had ik ze ook gebruikt. Is mooi spul en werkt snel
Hoi Ton,
Ik had deze platen als eerste gezien op de helaas afgebroken baan van Sander, tijdens de beurs in Rijswijk heb ik een plaat gekocht om de tunnel mee te maken.
Prachtig materiaal en het smaakt naar meer

Citaat van: Wico op zaterdag 01 februari 2025, 12:07:42Peter,
Dat ziet er erg goed uit. Zo kun je een "verloren hoekje" toch nog leuk aankleden. Zit nog wel te broeden wat je eventueel op de stelcon platen nog kwijt kunt, want dat oogt nog wat kaal. Paar spoorwerkers met gereedschap of zo? Of anders wat spoorstaven., bielzen of wat (verroeste) vaten ... Kortom vul maar in
.
Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Wat er op de stelcon platen moet komen ben ik in grote lijnen wel uit, zo heb ik laatst een setje aggregaten gekocht en daarvan wil ik er een als noodstroom voorziening plaatsen.
Ook ben ik op zoek naar een of twee Bestelbusjes van Strukton, die mannen zijn aan het werk met de TTI, alleen die busjes zijn niet makkelijk te vinden dus op de beurs mijn ogen goed de kost geven.
Ik kijk ook dagelijks op Marktplaats of er iets aangeboden wordt, tot op heden geen succes, ik neem aan dat de bekende fabrikanten ze wel in het programma hebben zitten?
Verder kijken wat er allemaal op past, het moet ook niet bomvol komen te staan.
Citaat van: Rudibeer op zaterdag 01 februari 2025, 14:44:11ik zou zeggen, Peter is een scenery-artist in spe
gr. Ruud
Dat zijn mooie woorden Ruud, ik doe maar wat hoor
Citaat van: iTom op zaterdag 01 februari 2025, 15:19:54Kijk en dat is nu wat ik altijd zeg, gewoon een kwestie van doen.
Wordt toch een leuk hoekje en zo doe je lekker wat ervaring op om straks de hele baan van scenery te voorzien.
Ouwe rommel er bij in roest kleur, railstaven, olievaten, bromfietsen of gewone fietsen die soms niet helemaal op schaal zijn lekker roestig maken en enkele harde werkers of wat haveloze dakloze die de buurt bevolken.
Die DIXIE staat er ook niet voor niets.
Ga zo door zou ik zeggen.
Hoi Tom,
Ja je had gelijk het is een kwestie van doen, en ik heb er nog lol in ook

Het hoekje wordt steeds completer, ideeën ( zie antwoord hierboven ) heb ik en het worden er steeds meer.
De Dixie staat er voor de mensen die aan het werk zijn, dus er komen sowieso wat werk Preisers.
Citaat van: ArjanBosman op zaterdag 01 februari 2025, 18:09:05Hi Peter,
Inspirerende scenery hoor. Mooi stukje aankleding en leuke dingen op de to-do lijst.
Veel spoor- en knutselplezier!
Groet, Arjan
Hoi Arjan,
Met dat knutselplezier komt het wel goed, het gaat niet snel maar langzaam maar zeker groeit het.
Citaat van: Sanderz28 op zaterdag 01 februari 2025, 18:53:33Citaat van: Frank op zaterdag 01 februari 2025, 10:40:14Hallo Peter,
Lekker bezig Peter, wordt een mooi hoekje je bent alleen nog wat voorzichtig met groen (was ik ook).
Hoi Sander,
Waar zou jij dan meer groen plaatsen?
Het werken aan zo'n hoekje is erg leuk om te doen en smaakt naar meer

Citaat van: ernstcramer op zaterdag 01 februari 2025, 19:10:23Super leuk Peter!! Wordt echt mooi zo!
Dankjewel Ernst.
Citaat van: Trainhenk op zaterdag 01 februari 2025, 20:57:32Mooi stukkie huisvlijt Peter.
Henk
Dankjewel Henk, het houd je van de straat

Iedereen bedankt voor de opbouwende reacties en de

pjes
Mvg,
Peter Degeluidsman