Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De baan van een geluidsman- weer een stukje aan de scenery gewerkt.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman- testen met de lichtsluisjes.
De zender/ontvanger ligt tussen de bielzen net naast de railstaaf en "kijkt" omhoog, zo registreert het de wielen.
@Degeluidsman Ik ben benieuwd Herman, laat even weten hoe het gegaan is.
Wel zover ben ik nog niet - het is wel het eerstvolgende projectje, eens de bekabeling in orde is gebracht.

Een ruwe simulatie kan je hier zien:
Met de hand simuleer ik dus een trein (groen en blauwe "bread boards" [hoe zou dat in het NL noemen?]). Ook de sensoren staan niet echt in lijn. Het was voor mij gewoon een test, om te zien of het überhaupt kon werken, en het lijkt wel zo. Het heeft wel (letterlijk) UREN in beslag genomen, om de logica fatsoenlijk op te bouwen.
Het volgende probleem is nu: alles aankoppelen en dan de logica van mijn programma terug opbouwen - want ik heb dus ondertussen zo'n shift register (74HC595)
74HC595_distance_sensor.jpg
leren aansturen en die moet dus nog worden toegevoegd aan de bestaande programmatie....

't Zal nog niet voor direct zijn, dus... maar het geeft je wel een idee. En mocht er later interesse zijn, wil ik zeker verdere details delen, inclusief het programma.

Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

@citaat
Je lange tijd aan testen wordt beloond Herman, bedankt voor het delen  :thumbup: :thumbup:
Succes met het verder ontwikkelen, daar gaan vast nog een hoop uren inzitten maar ach het is hobby en hoeft morgen niet af te zijn.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 14 januari 2025, 20:03:43@citaat
Je lange tijd aan testen wordt beloond Herman, bedankt voor het delen  :thumbup: :thumbup:
Succes met het verder ontwikkelen, daar gaan vast nog een hoop uren inzitten maar ach het is hobby en hoeft morgen niet af te zijn.
Graag gedaan, Peter @Degeluidsman.
En je hebt 100% gelijk - zoals ik al dikwijls al lachend zeg (en/of schrijf): "Ik heb meer tijd dan geld" :lol: :lol: :lol: :lol:

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Herman,

@citaat
Citaat van: hermanvk op dinsdag 14 januari 2025, 20:12:24En je hebt 100% gelijk - zoals ik al dikwijls al lachend zeg (en/of schrijf): "Ik heb meer tijd dan geld" :lol: :lol: :lol: :lol:

En zo zijn er velen!  :D

Henk
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Gisteren helaas geen tijd gehad voor het forum, lekker aan het testrijden geweest met de schuin geplaatste lichtsluis en dat ging prima, nu moet ik nog met de andere lichtsluis aan de slag en dat wil ik in het weekend gaan doen.

@citaat @citaat
@citaat

Herman en Henk bedankt voor de reactie  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: hermanvk op maandag 13 januari 2025, 22:27:16"bread boards" [hoe zou dat in het NL noemen?]
Broodplanken?   ;)
't Ja, ik dacht dat een letterlijke vertaling wel niet zou kunnen, maar inderdaad even verder opgezocht:
2 De Elektronische Broodplank van het prototypeexperiment voor Arduino
 8o

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Hahaha, ja wanneer je een Engelse tekst door een vertaalmachine heen trekt dan krijg je zoiets. Maar de gangbare benaming is test- of experimenteer bord.
:offtopic: Bij AliExpress en Amazon kun je bij je boutjes en schroefjes ook heel vaak noten kopen. Lekker wat te knabbelen?
Maar nee, Nuts zijn moeren...
Valt me nog mee dat ze screw wel vertalen met schroef. Ik kan er ook wel iets anders bij bedenken.  :offtopic:

Maar een breadboard is een handig hulpmiddel bij het testen van allerlei schakelingen. En het is een Engels leenwoord dat niet per se vertaald hoeft. Rails zijn ook gewoon rails, en soms spoorstaven, niet waar?

Groet,

Peter
Citaat van: BlikkenTinus op vrijdag 17 januari 2025, 09:51:20Bij AliExpress en Amazon kun je bij je boutjes en schroefjes ook heel vaak noten kopen. Lekker wat te knabbelen?
Maar nee, Nuts zijn moeren...
Om nuts van te worden...

Ach alles slechts peanuts. Niet te verwarren met pee nuts, die zijn niet om te knabbelen.
Jij woont in Thailand toch... >:-D
Thailandse peanuts dan...  :-)

Citaat van: basjuh1981 op vrijdag 17 januari 2025, 21:02:33Jij woont in Thailand toch... >:-D
Wat heeft dat met nuts te maken? Oh Nuts is hier niet verkrijgbaar, komt waarschijnlijk omdat men hier niet weet wat nougat is. Snickers hebben ze wel maar dat is een heel andere reep, weliswaar ook met nootjes.  :-)
Forum Moderator

:offtopic:
Doe mij maar een Bounty  :)

Het weekend is hier begonnen en na de huishoudelijke taken lekker aan de slag met de hobby, zin in.

Zag net op de site van Marklin, dat de Martinair koploper nog steeds op levering januari staat, zou het dan toch gebeuren deze maand  :favorite:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 18 januari 2025, 02:39:50Wat heeft dat met nuts te maken?
Dat je geen nuts verwacht, maar toch krijgt...

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 18 januari 2025, 09:06:49Doe mij maar een Bounty  :)
Ja, dat is ook met nuts. Very big nuts.

No nuts, no glory!
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator

Heren,

Laten we weer on-topic gaan.

Ik hoop jullie vandaag de eerste scenery te laten zien ( laatste staat nog te drogen ).

Mvg,

Peter Degeluidsman

Swiss rail .. what else?

Peter,

Je houdt het spannend :).

Groeten,
Wico

Peter,

Citaat van: Degeluidsman op zondag 19 januari 2025, 13:07:56Heren,

Laten we weer on-topic gaan.

Ik hoop jullie vandaag de eerste scenery te laten zien ( laatste staat nog te drogen ).

Mvg,

Peter Degeluidsman

Citaat van: Trainhenk op zondag 19 januari 2025, 12:16:14No nuts, no glory!

Ik vindt deze toch wel toepasselijk. ;)
Het is tenslotte je eerste scenery.  :D  :D

Henk
Forum Moderator

@citaat @citaat
Dat heb ik van jou geleerd  :P

@citaat
Zo is dat  :)

Net nog een laagje aan moeten brengen, staat dus nog steeds in de lijm maar droogt redelijk snel ( verdunde houtlijm ).
Gaat goed komen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- De eerste scenery.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Het is er dan toch van gekomen, de eerste scenery staat op de baan  :)
Vorige week heb ik in Rijswijk een plaat met beton look gekocht, op hun site had ik een leuk voorbeeld gezien en dat wilde ik nabouwen.

Het wordt een tunnel in/uitgang als treinen hier in rijden komen ze in de vitrine terecht, eerst met papier een testje gedaan.

Zoiets moet het dus gaan worden  :)
De plaat wordt eerst op de lintzaag doormidden gezaagd.

Zo die is doormidden, ook de witte kopse kant is er vanaf.

In de bovenkant heb ik met een vijl een kleine gleuf gemaakt die de scheiding van de betonnen platen moet voorstellen.

Dit gebeurd ook met de andere plaat die een schuine kant krijgt.

De kopse kanten worden in de verf gezet, deze kleur hebben we gemaakt met wit, zwart en blauw.

Dit zijn de onderdelen.

Afstand houtjes gezaagd om haaks te kunnen werken, aan de binnen kant randjes gemaakt voor het dak.

Even op de baan passen.

Dat past prima  :) tijd voor het dakje.
Dit komt er iets lager in te liggen, dus passen en meten.

De dakplaat in de grijze kleur gezet en voorzien van dakbekleding.

Het geheel weer op de baan gezet  :favorite:

Zo de eerste scenery is er  :)
Zelf ben ik erg blij met het resultaat, ik ben erg benieuwd naar jullie opbouwende reacties.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Swiss rail .. what else?

Peter,

De eerste stappen zien er goed uit :thumbup:. En goed gekeken naar de details zoals de inkepingen van de betonplaten in de bovenrand, zodat het totaalplaatje klopt.

Puntje van aandacht: het lijkt of je de dragende latjes in de tunnel nog even grijs moet schilderen (of zie ik het verkeerd :?).

De eerste stap is gezet, dat er nog vele mogen volgen :).

Groeten,
Wico   
 B) Dat ziet er erg goed uit. :thumbup:
De betonlook oogt erg realistisch, en dat voor de eerste scenery, dat belooft wat.
Je zou nog wat hele kleine plukjes groen op het dakgrint kunnen strooien en misschien aan de onderkant van de betonnen muur ook wat groen.

zonder fantasie ook geen creativiteit

Mijn bek valt open van verbazing en ben sprakeloos. Dit is misschien jouw eerste ervaring op gebied van scenery maar ben zeker benieuwd naar het volgende project. Waarmee ik maar wil zeggen dat die tunneluitgang er beslist mag wezen! 👍🏻

Swiss rail .. what else?

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 19 januari 2025, 19:19:24B) Dat ziet er erg goed uit. :thumbup:
De betonlook oogt erg realistisch, en dat voor de eerste scenery, dat belooft wat.
Je zou nog wat hele kleine plukjes groen op het dakgrint kunnen strooien en misschien aan de onderkant van de betonnen muur ook wat groen.

Tunnel is net opgeleverd, dus onkruid en groen heeft nog even tijd nodig B).

Groeten,
Wico
 @citaat

:o) Ik zie bij jouw baan ook regelmatig binnen een dag groene weiden ontstaan dus bij Peter zullen een paar plukjes groen gerust snel kunnen groeien. :D
Bekende plaat :P

Lekker begin Peter!
Goed begin, ziet goed uit.
Een historisch moment! Wat een mooi resultaat. Staat nog los op de baan denk ik. Dat is handig want er moet nog ballast en bovenleiding komen denk ik zo.

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Kijk aan, en gelijk een stoere tunnelin-uitgang van beton.
Misschien is het grind op het platte dak wat te grof, je kan er ook schuurpapier voor gebruiken met een fijne korrel.
Het dak iets verzonken is over nagedacht, maar waar moet het hemelwater straks naar toe.
Als dat op dat dak moet blijven liggen knap de boel er niet van op, dus afwatering verzorgen.
Het is een leuk stukje om wat te oefenen, beetje graffiti op de muur, wat gras en door gras op het veldje er voor en als je toch bezig bent ook wat onkruid en struikjes.
Een leuke plek voor daklozen of jeugd op de brommert die daar samen komen.
Kortom een mooi leerproject voor de verdere scenery en ik zeg ga zo door want je ziet het is geen kwestie van kunnen maar van doen.  :thumbup:
Ziet er goed uit Peter! Heb je ook rekening gehouden met bovenleiding of is dat niet nodig?
Schitterend! Heel overtuigend dat beton!

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

Peter
Dat ziet er leuk uit en inderdaad er zijn al wat opmerkingen geplaatst maar nog geen over TL verlichting of tegenwoordig led verlichting zodat de macinist kan wennen aan het verschil van licht/donker

Gr Ed

Mooi tunnelportaal Peter. :thumbup:
misschien die muur (en buis) ook een passend achtergrondkleurtje geven voor alles vol staat met scenery  ;);

mvg,
Michel

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

Mooi Peter, kan ik ook wel wat mee, van welk merk is de plaat?

Ook fijn zo een lintzaag  :favorite:

doe maar een treintje

je zou om die pvc kabelbuis en "wcd" ook een betonwand kunnen maken, niet er voor maar in de betonwand dus.
Hoi Peter dat zijn mooie eerste stappen in scenery land. Ziet er perfect uit. Ben benieuwd naar de rest.

Gr henk
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Wat een leuke reacties op mijn eerste stukje scenery, er staan al 17  :thumbup: dat geeft mij een goed gevoel  :thumbup: :thumbup:
Het bouwen is erg leuk om te doen en nu hij op de baan staat kan ik hier echt van genieten  :favorite:

Ik reageer nu even op de eerste 10 reacties, na het eten volgt de rest.

Citaat van: Wico op zondag 19 januari 2025, 19:19:02Peter,

De eerste stappen zien er goed uit :thumbup:. En goed gekeken naar de details zoals de inkepingen van de betonplaten in de bovenrand, zodat het totaalplaatje klopt.

Puntje van aandacht: het lijkt of je de dragende latjes in de tunnel nog even grijs moet schilderen (of zie ik het verkeerd :?).

De eerste stap is gezet, dat er nog vele mogen volgen :).

Groeten,
Wico   
Hoi Wico,
Dankjewel, ik ben zelf ook tevreden met het eerste resultaat, die latjes pak ik nog even mee ( goede tip  :thumbup: ).
Ja de eerste stap is gezet en ik vond het leuk om te doen, er zal vast nog meer volgen maar aan deze tunnel heb ik nog wat werk zo te lezen  :)

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 19 januari 2025, 19:19:24B) Dat ziet er erg goed uit. :thumbup:
Hoi Dirk-Jan,
Hier ga ik van  :oops:   :)
Leuk idee wat ik zeker ga oppakken, we hebben vast nog wel ergens wat groen in voorraad, met de betonnen muur wacht ik nog even die gaat nog een aantal keren van zijn plaats af maar het dak staat op de planning.

Citaat van: FransW op zondag 19 januari 2025, 19:19:40Mijn bek valt open van verbazing en ben sprakeloos. Dit is misschien jouw eerste ervaring op gebied van scenery maar ben zeker benieuwd naar het volgende project. Waarmee ik maar wil zeggen dat die tunneluitgang er beslist mag wezen! 👍🏻
Daar had ik graag een foto van gezien Frans  :D
Ja dit is mijn eerste scenery klusje en het volgende project is eigenlijk dit project ( nog verder afbouwen ) en daarna ga ik verder met het perron.
Saskia is ook bezig met het stations gebouw dus er wordt hier volop geklust  :)

Citaat van: Wico op zondag 19 januari 2025, 19:21:34

Tunnel is net opgeleverd, dus onkruid en groen heeft nog even tijd nodig B).

Groeten,
Wico
Die tijd gaan ze niet krijgen Wico, dit weekend of misschien wel eerder als het werk het toelaat wil ik met het dak/groen aan de slag.
En als je naar het beton kijkt zie je dat het er al een tijdje moet staan, het weer heeft het beton al aangetast  :)

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 19 januari 2025, 19:36:08@citaat

:o) Ik zie bij jouw baan ook regelmatig binnen een dag groene weiden ontstaan dus bij Peter zullen een paar plukjes groen gerust snel kunnen groeien. :D
Daar heeft Dirk-Jan wel een punt Wico, maar zo snel / hard als hij gaat zal het bij mij niet worden, dan moet ik eerst met pensioen, en dat duurt nog wel een paar jaartjes al ben ik afgelopen week wel weer een jaartje ouder geworden.

Citaat van: Sanderz28 op zondag 19 januari 2025, 20:14:47Bekende plaat :P

Lekker begin Peter!
Die plaat had ik bij jou gezien Sander en was er gelijk weg van  :favorite:
ik zag bij jou ook twee van die vervelende gasten die de boel onderspuiten, heb je hier een nummer van voor mij.

Citaat van: flyerman op zondag 19 januari 2025, 21:43:06Goed begin, ziet goed uit.
Dankjewel Martin, dat geeft de burger moed  :)

Citaat van: Jongslog op zondag 19 januari 2025, 21:52:47Een historisch moment! Wat een mooi resultaat. Staat nog los op de baan denk ik. Dat is handig want er moet nog ballast en bovenleiding komen denk ik zo.
Zeker een historisch moment Henk, ik wilde eerst de baan 100% ( als dat al kan ) technisch voor elkaar hebben voordat de scenery in intrede deed.
Ja hij staat nog los, zoals jij aangeeft dient er nog geballast te worden en bovenleiding staat ook in de planning.
Ook ik ben blij met het resultaat  :favorite: 

Citaat van: iTom op maandag 20 januari 2025, 10:16:23Kijk aan, en gelijk een stoere tunnelin-uitgang van beton.
Misschien is het grind op het platte dak wat te grof, je kan er ook schuurpapier voor gebruiken met een fijne korrel.
Het dak iets verzonken is over nagedacht, maar waar moet het hemelwater straks naar toe.
Als dat op dat dak moet blijven liggen knap de boel er niet van op, dus afwatering verzorgen.
Het is een leuk stukje om wat te oefenen, beetje graffiti op de muur, wat gras en door gras op het veldje er voor en als je toch bezig bent ook wat onkruid en struikjes.
Een leuke plek voor daklozen of jeugd op de brommert die daar samen komen.
Kortom een mooi leerproject voor de verdere scenery en ik zeg ga zo door want je ziet het is geen kwestie van kunnen maar van doen.  :thumbup:
Hoi Tom,
Ja wie had dat gedacht scenery op de Duurstedebaan  :D 
Het idee van schuurpapier voor het dak neem ik mee voor de toekomst, het grind lijkt op de foto misschien grof maar in werkelijkheid valt dit mee.
Het dak iets laten zakken gaf een mooier effect dan gelijk met de bovenkant, tja hemelwater daar zeg je me wat daar had ik als amateur scenery man geen rekening mee gehouden  :) 
Weet eigenlijk niet hoe ze dit in de werkelijkheid uitvoeren, regenpijpen of meerdere ronde uitvoer busjes, daar moet even naar gekeken worden.
De graffiti op muur is een leuk idee, ik heb net in de reactie naar Sander al gevraagd welke Preisers hij hiervoor gekocht had, op zijn baan werd de muur ook onder gekliederd.
Met de brommers komt de volgende vraag, hoe komen ze daar want er loopt geen wel of iets dergelijks.
Bij het onderliggende spoor wat uit de spiraal komt wil ik ook nog nog een tunnel uitgang maken en moet uitzoeken hoe ik dat allemaal in kan passen.
Ik ga er zeker mee door, vind het steeds leuker worden   :thumbup:

Citaat van: frank-103 op maandag 20 januari 2025, 11:37:39Ziet er goed uit Peter! Heb je ook rekening gehouden met bovenleiding of is dat niet nodig?
Dankjewel Frank, er is met de hoogte rekening gehouden voor toekomstige bovenleiding, hoe dat straks uitkomt is nog een groot? maar dat lossen we tegen die tijd wel weer op.

Dit waren de eerste 10 reacties, het vervolg doe ik na het eten.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

@citaat Brommers komen overal, daar hebben ze zelfs speciale brommers voor bedacht, de zogenaamde crossbrommer hebben geen weg nodig  :)

Märklin fahren-ärger sparen

Prima voor elkaar, peter  :thumbup:
Nog een paar veren en een pluim erbij !

In plaats van zagen, kun je de volgende klus misschien ook met een betonschaar klaren  O:-D

Grtz Tony
Forum Moderator

Citaat van: doevie op maandag 20 januari 2025, 12:13:45Schitterend! Heel overtuigend dat beton!
Dat beton heb ik niet zelf gemaakt hoor  :) het op maat maken en de inkepingen aan de bovenzijde zijn van mijn hand Doevie.

Citaat van: eddyflame op maandag 20 januari 2025, 12:53:36Peter
Dat ziet er leuk uit en inderdaad er zijn al wat opmerkingen geplaatst maar nog geen over TL verlichting of tegenwoordig led verlichting zodat de macinist kan wennen aan het verschil van licht/donker

Gr Ed
Daar zeg je me wat Ed, ik ben laatst voor mijn werk door de Drontenmeer tunnel gelopen en daar hangen veel tl buizen, volgende maand ben ik er weer een nachtje en gaan we een aantal tl bakken vervangen voor led.
Het staat op dit moment niet in de planning om er iets in te maken, eerst kijken hoeveel licht er via de vitrine door de tunnel komt.
Voorlopig staat de tunnel nog los en kan ik er altijd bij komen mocht ik er toch licht in willen maken.

Citaat van: Trainhenk op maandag 20 januari 2025, 13:30:18Mooi tunnelportaal Peter. :thumbup:

Dankjewel Henk, ik ben er ook zeer tevreden over en het smaakt naar meer, net al even staan kijken en mijn gedachten de vrije loop laten.
Heb een ideetje waar ik een nachtje over ga slapen  :)

Citaat van: ramdani op maandag 20 januari 2025, 17:25:38misschien die muur (en buis) ook een passend achtergrondkleurtje geven voor alles vol staat met scenery  ;);

mvg,
Michel
Aan de muur moet zeker iets gedaan worden Michel, zit aan een poster te denken maar heb nog niet de juiste gevonden die daar goed uit de verf komt, als iemand ideeën heeft dan hoor ik dat graag.

Citaat van: Barry1972 op maandag 20 januari 2025, 19:13:30Mooi Peter, kan ik ook wel wat mee, van welk merk is de plaat?

Ook fijn zo een lintzaag  :favorite:
Deze platen komen bij Modeltex vandaan Barry, hij staat o.a. op Houten en Ontrax. 
Ondanks dat het bedrijf in België zit is de eigenaar een Nederlander  :)
De lintzaag is een erg fijn stuk gereedschap, wel goed op de vingers letten  ;)

Citaat van: Rudibeer op maandag 20 januari 2025, 19:37:19je zou om die pvc kabelbuis en "wcd" ook een betonwand kunnen maken, niet er voor maar in de betonwand dus.
Ik begrijp wat je bedoeld Ruud, echter wordt het dan wel een koude bedoeling, ik schreef het net al, ik ben aan het zoeken naar een passende achtergrond die ik helaas nog niet gevonden heb.

Citaat van: ÖBB op maandag 20 januari 2025, 20:20:49Hoi Peter dat zijn mooie eerste stappen in scenery land. Ziet er perfect uit. Ben benieuwd naar de rest.

Gr henk
De eerste stappen op glad ijs zijn genomen Henk, ik probeer altijd voor 100% te gaan maar wel binnen mijn mogelijkheden, dat geld ook voor de rest die nog gaat komen  :)

Citaat van: iTom op dinsdag 21 januari 2025, 17:45:09@citaat Brommers komen overal, daar hebben ze zelfs speciale brommers voor bedacht, de zogenaamde crossbrommer hebben geen weg nodig  :)
Tijdens eten even over na gedacht Tom, heb een ideetje in mijn hoofd en daar ga ik even een nachtje over slapen  ;) 

Citaat van: Tony op dinsdag 21 januari 2025, 18:19:18Prima voor elkaar, peter  :thumbup:
Nog een paar veren en een pluim erbij !

In plaats van zagen, kun je de volgende klus misschien ook met een betonschaar klaren  O:-D

Grtz Tony
Bedankt voor de veren en de  :thumbup:  daar kan een beginner nooit genoeg van hebben Tony  :) 
Dit was een betonzaag, die ging er makkelijk doorheen  :D 

Iedereen bedankt voor de leuke en opbouwende reacties  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman 
https://www.modeltreinexpress.nl/webshop2/article/2868178/Artitec%205870109

Ik hoor wel verhalen dat ze overal uitverkocht zijn, maar wie weet vind je ze nog ergens.
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 21 januari 2025, 17:34:16al ben ik afgelopen week wel weer een jaartje ouder geworden.
8o Hebben wij of ik dat hier effe gemist?
Nou ja, nog van harte gefeliciteerd en dat het maar een mooie dag is geweest. O:-D
 :o) Ik gebruik mijn leeftijd als excuus dat ik het gemist heb, vind ik zelf ook wel plausibel klinken. :mrgreen:
Forum Moderator

@citaat @citaat
Dankjewel Sander, ik ga op zoek naar zo'n setje hoop dat ze nog ergens te koop zijn.

@citaat
Bedankt voor de felicitaties Dirk-Jan, ja weer een jaar erbij op de teller, we worden ouder papa  :) :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Alsnog van harte gefeliciteerd Peter. Door omstandigheden kom ik minder vaak op het forum, vandaar aan de late kant.
Mooi stukkie tunnel Peter ziet er goed uit.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Ja Peter, nog gefeliciteerd he!
Mooie tunnelingang heb je gemaakt, handig kant-en-klaar spul om mee te werken.
Maar waren de perrons al af, of heb ik wat gemist?