Hallo allemaal,
Wat een leuke reacties op mijn eerste stukje scenery, er staan al 17

dat geeft mij een goed gevoel

Het bouwen is erg leuk om te doen en nu hij op de baan staat kan ik hier echt van genieten
Ik reageer nu even op de eerste 10 reacties, na het eten volgt de rest.Citaat van: Wico op zondag 19 januari 2025, 19:19:02Peter,
De eerste stappen zien er goed uit
. En goed gekeken naar de details zoals de inkepingen van de betonplaten in de bovenrand, zodat het totaalplaatje klopt.
Puntje van aandacht: het lijkt of je de dragende latjes in de tunnel nog even grijs moet schilderen (of zie ik het verkeerd
).
De eerste stap is gezet, dat er nog vele mogen volgen
.
Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Dankjewel, ik ben zelf ook tevreden met het eerste resultaat, die latjes pak ik nog even mee ( goede tip

).
Ja de eerste stap is gezet en ik vond het leuk om te doen, er zal vast nog meer volgen maar aan deze tunnel heb ik nog wat werk zo te lezen

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 19 januari 2025, 19:19:24
Dat ziet er erg goed uit.
De betonlook oogt erg realistisch, en dat voor de eerste scenery, dat belooft wat.
Je zou nog wat hele kleine plukjes groen op het dakgrint kunnen strooien en misschien aan de onderkant van de betonnen muur ook wat groen.
Hoi Dirk-Jan,
Hier ga ik van

Leuk idee wat ik zeker ga oppakken, we hebben vast nog wel ergens wat groen in voorraad, met de betonnen muur wacht ik nog even die gaat nog een aantal keren van zijn plaats af maar het dak staat op de planning.
Citaat van: FransW op zondag 19 januari 2025, 19:19:40Mijn bek valt open van verbazing en ben sprakeloos. Dit is misschien jouw eerste ervaring op gebied van scenery maar ben zeker benieuwd naar het volgende project. Waarmee ik maar wil zeggen dat die tunneluitgang er beslist mag wezen! 👍🏻
Daar had ik graag een foto van gezien Frans

Ja dit is mijn eerste scenery klusje en het volgende project is eigenlijk dit project ( nog verder afbouwen ) en daarna ga ik verder met het perron.
Saskia is ook bezig met het stations gebouw dus er wordt hier volop geklust

Citaat van: Wico op zondag 19 januari 2025, 19:21:34Citaat van: Dirk-Jan op zondag 19 januari 2025, 19:19:24
Dat ziet er erg goed uit.
De betonlook oogt erg realistisch, en dat voor de eerste scenery, dat belooft wat.
Je zou nog wat hele kleine plukjes groen op het dakgrint kunnen strooien en misschien aan de onderkant van de betonnen muur ook wat groen.
Tunnel is net opgeleverd, dus onkruid en groen heeft nog even tijd nodig
.
Groeten,
Wico
Die tijd gaan ze niet krijgen Wico, dit weekend of misschien wel eerder als het werk het toelaat wil ik met het dak/groen aan de slag.
En als je naar het beton kijkt zie je dat het er al een tijdje moet staan, het weer heeft het beton al aangetast

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 19 januari 2025, 19:36:08
Ik zie bij jouw baan ook regelmatig binnen een dag groene weiden ontstaan dus bij Peter zullen een paar plukjes groen gerust snel kunnen groeien.
Daar heeft Dirk-Jan wel een punt Wico, maar zo snel / hard als hij gaat zal het bij mij niet worden, dan moet ik eerst met pensioen, en dat duurt nog wel een paar jaartjes al ben ik afgelopen week wel weer een jaartje ouder geworden.
Citaat van: Sanderz28 op zondag 19 januari 2025, 20:14:47Bekende plaat
Lekker begin Peter!
Die plaat had ik bij jou gezien Sander en was er gelijk weg van

ik zag bij jou ook twee van die vervelende gasten die de boel onderspuiten, heb je hier een nummer van voor mij.
Citaat van: flyerman op zondag 19 januari 2025, 21:43:06Goed begin, ziet goed uit.
Dankjewel Martin, dat geeft de burger moed

Citaat van: Jongslog op zondag 19 januari 2025, 21:52:47Een historisch moment! Wat een mooi resultaat. Staat nog los op de baan denk ik. Dat is handig want er moet nog ballast en bovenleiding komen denk ik zo.
Zeker een historisch moment Henk, ik wilde eerst de baan 100% ( als dat al kan ) technisch voor elkaar hebben voordat de scenery in intrede deed.
Ja hij staat nog los, zoals jij aangeeft dient er nog geballast te worden en bovenleiding staat ook in de planning.
Ook ik ben blij met het resultaat
Citaat van: iTom op maandag 20 januari 2025, 10:16:23Kijk aan, en gelijk een stoere tunnelin-uitgang van beton.
Misschien is het grind op het platte dak wat te grof, je kan er ook schuurpapier voor gebruiken met een fijne korrel.
Het dak iets verzonken is over nagedacht, maar waar moet het hemelwater straks naar toe.
Als dat op dat dak moet blijven liggen knap de boel er niet van op, dus afwatering verzorgen.
Het is een leuk stukje om wat te oefenen, beetje graffiti op de muur, wat gras en door gras op het veldje er voor en als je toch bezig bent ook wat onkruid en struikjes.
Een leuke plek voor daklozen of jeugd op de brommert die daar samen komen.
Kortom een mooi leerproject voor de verdere scenery en ik zeg ga zo door want je ziet het is geen kwestie van kunnen maar van doen.
Hoi Tom,
Ja wie had dat gedacht scenery op de Duurstedebaan
Het idee van schuurpapier voor het dak neem ik mee voor de toekomst, het grind lijkt op de foto misschien grof maar in werkelijkheid valt dit mee.
Het dak iets laten zakken gaf een mooier effect dan gelijk met de bovenkant, tja hemelwater daar zeg je me wat daar had ik als amateur scenery man geen rekening mee gehouden
Weet eigenlijk niet hoe ze dit in de werkelijkheid uitvoeren, regenpijpen of meerdere ronde uitvoer busjes, daar moet even naar gekeken worden.
De graffiti op muur is een leuk idee, ik heb net in de reactie naar Sander al gevraagd welke Preisers hij hiervoor gekocht had, op zijn baan werd de muur ook onder gekliederd.
Met de brommers komt de volgende vraag, hoe komen ze daar want er loopt geen wel of iets dergelijks.
Bij het onderliggende spoor wat uit de spiraal komt wil ik ook nog nog een tunnel uitgang maken en moet uitzoeken hoe ik dat allemaal in kan passen.
Ik ga er zeker mee door, vind het steeds leuker worden

Citaat van: frank-103 op maandag 20 januari 2025, 11:37:39Ziet er goed uit Peter! Heb je ook rekening gehouden met bovenleiding of is dat niet nodig?
Dankjewel Frank, er is met de hoogte rekening gehouden voor toekomstige bovenleiding, hoe dat straks uitkomt is nog een groot? maar dat lossen we tegen die tijd wel weer op.
Dit waren de eerste 10 reacties, het vervolg doe ik na het eten.
Mvg,
Peter Degeluidsman