Nieuws:

Er zijn nog ENKELE 3railforum kalenders 2025 te koop! Bestel hem nu het nog kan in de Stichting 3rail Webshop!

De baan van een geluidsman- testen met de lichtsluisjes.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Bletisseur en 14 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- Hoog bezoek in Duurstede.
Laat KOZP het maar niet zien...
Die gaan uit elkaar. Soms lossen problemen zich vanzelf op.

Swiss rail .. what else?

Peter,

Ik hoop dat je braaf bent geweest dit jaar, want anders ...

Groeten,
Wico

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Kijk aan, kijk aan, kijk aan
Zie de Sint en Pieten daar eens staan
Sint natuurlijk op o zo snel is ook beter
Maar pas op, zet je schoen maar zonder veter
Want het overkwam mij eens en toen moest ik wenen
De schoen gevuld maar de veters mooi verdwenen

B) Sfeervolle foto's. :thumbup:
En veel suc6 met zingen vanavond bij je schoentje. :D
Citaat van: Wico op maandag 02 december 2024, 17:02:28Peter,

Ik hoop dat je braaf bent geweest dit jaar, want anders ...

Groeten,
Wico
Hoe klonk dat ook weer?
Wie goed is, krijgt lekkers,
Wie stout is, de roe...

meen ik mij te herinneren... :wink: :lol:

zonder fantasie ook geen creativiteit

Gelukkig geen KOZP op station Duurstede aanwezig...

De koffie staat altijd klaar

mooi peter

dat hoog bezoek
ze zijn ook hier aan gekomen

mvgr. gerard

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Citaat van: Degeluidsman op maandag 02 december 2024, 16:43:22@citaat om de bruine motorpost incl. 6 wagons te lenen.
...

6 wagons om alle cadeautjes te brengen...dat wordt zeker feest!!  :D
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Bedankt iedereen voor de reacties, helaas zat er niets in mijn schoen vanmorgen, volgens Saskia had ik ook moeten zingen  :)
Vanavond maar een nieuwe poging, en dan toch maar een liedje zingen  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman

M* en bezig te digitaliseren

Citaat van: FransW op maandag 02 december 2024, 19:26:10Gelukkig geen KOZP op station Duurstede aanwezig...
Die bestaan in onze wereld op schaal niet eens, en das maar goed ook !
Laten we het vooral in model, leuk houden en de extremen buiten de deur laten.
@citaat neem het niet zo serieus.
Re: De baan van een geluidsman- Oh kom maar eens kijken.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Gisteravond lekker staan zingen bij de openhaard  :P de Sint kon dit blijkbaar waarderen want vanmorgen zit er iets moois in mijn schoen / croc  :)

De Sint is goed op de hoogte waarvan mijn hartje sneller gaat kloppen, voor uitbreiding van de Shimmns stam is de Marklin 00757-24 van Railion door de schoorsteen gevallen.

Het spreekt voor zich dat ik erg blij ben met deze mooie / rooie uitbreiding.
Dank u Sinterklaasje.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Das wel starken toebak nietwaar. Door de schoorsteen en door de open haard vallen en dan er naast in je schoen terecht komen zonder enige verbranding verschijnselen of zelfs maar roetvegen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Swiss rail .. what else?

Peter,

Een van de eerste wagons die ik kocht als herintreder in de modeltrein hobby :thumbup:. Later weer verkocht want overgestapt op Zwitsers materieel, maar altijd een beetje spijt van gehad.

Groeten,
Wico
Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 04 december 2024, 17:38:33Das wel starken toebak nietwaar. Door de schoorsteen en door de open haard vallen en dan er naast in je schoen terecht komen zonder enige verbranding verschijnselen of zelfs maar roetvegen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Bij vallen dacht ik ook nog eens aan afgebroken buffers en zo, maar dat alles ziet er puntgaaf uit. Enfin Peter je bent weer een SHIMMNS rijker.
Forum Moderator

@citaat @citaat @citaat
Als je een beetje fantasie gebruikt kom je een heel eind Henk  ;)

@citaat @citaat
Jammer dat je de wagon hebt verkocht Wico, ook al past hij niet meer tussen je Zwitserse materiaal een mooi plekje in bv een vitrine of in de huiskamer is er altijd wel te vinden, dus als je er eens een tegen komt.........kopen  :)

@citaat
De verpakkingen van Marklin zijn zo degelijk Freek, die kunnen wel tegen een stootje  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman

Swiss rail .. what else?

Peter,

Ik kreeg vooral spijt toen ik er achter kwam dat deze fraaie rode coil wagons ook gewoon als DB sleep in/door Zwitserland rijden. Inmiddels heb ik dus alweer een flink aantal Shimmns gekocht. Niet alleen van de DB maar ook van o.a. VTG, GATX, Wascosa, OnRail en Ermewa :).

Groeten,
Wico
Hoi Peter weer een mooie aanvulling. Veel plezier met deze wagon.

Gr henk
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Wico op donderdag 05 december 2024, 19:32:17Peter,

Ik kreeg vooral spijt toen ik er achter kwam dat deze fraaie rode coil wagons ook gewoon als DB sleep in/door Zwitserland rijden. Inmiddels heb ik dus alweer een flink aantal Shimmns gekocht. Niet alleen van de DB maar ook van o.a. VTG, GATX, Wascosa, OnRail en Ermewa :).

Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Fijn dat je weer een hoop van deze prachtige wagons hebt aangeschaft en ja als ze ook door Zwitserland rijden dan is het feest compleet  :)
De Wascosa Shimmns staan hier ook nog hoog op het lijstje, ik heb er wel 3 maar die rijden in een andere stam mee.

Citaat van: ÖBB op donderdag 05 december 2024, 22:16:02Hoi Peter weer een mooie aanvulling. Veel plezier met deze wagon.

Gr henk
Hoi Henk,
Dankjewel, met het plezier gaat het zeker goed komen, de Shimmns stam wordt iedere keer een stukje langer.

Er ligt er weer een klaar bij een van mijn leveranciers maar i.v.m. verzendkosten blijft hij nog even liggen, ik ben in afwachting van de Martinair koploper, volgens de Marklin site zou hij in november uitgeleverd worden maar dat is nog steeds niet gebeurd terwijl we nu toch echt in december zitten  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- het begint weer te kriebelen.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Net mijn draaischijf in het verkoop hoekje gezet, het was de bedoeling dat hij op mijn baan ging komen maar helaas heb ik er geen ruimte voor.

Vandaag niet naar Houten maar bezig met van alles en nog wat, het perron heeft weer een aantal tegelplaten in de lijm staan en ben ik aan het opruimen.
Ook mogen de treinen vandaag weer eens aan het werk, het is lang geleden dat ze gereden hebben, begin weer zin in de hobby te krijgen  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
CiteerHoi Henk,
Dankjewel, met het plezier gaat het zeker goed komen, de Shimmns stam wordt iedere keer een stukje langer.

Er ligt er weer een klaar bij een van mijn leveranciers maar i.v.m. verzendkosten blijft hij nog even liggen, ik ben in afwachting van de Martinair koploper, volgens de Marklin site zou hij in november uitgeleverd worden maar dat is nog steeds niet gebeurd terwijl we nu toch echt in december zitten  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Ja levertijd is altijd natte vinger werk lijkt. Maar wel mooi iets om naar uitvreten kijken.

Gr henk

Edit Frenkievee: quote gerepareerd
Forum Moderator

@citaat
Hoi Henk en alle anderen,

Deze koploper is al een aantal keren uitgesteld, meestal passen ze rond de 10e van de maand de aankondiging aan maar dit keer bleef de verwachte levertijd op november staan.
We zitten ondertussen al op 8 december en nog steeds staat hij gepland in november?
Nu zou het mij niet verbazen als er over een paar dagen ineens januari staat, gelukkig zit ik niet zonder treinen maar heb ook nog een ander treinstel op het oog die op dit moment wel leverbaar is.
Dus ik ben aan het wikken en wegen of ik dat tweede treinstel al koop, er moet voldoende geld in het spaarvarken blijven zitten als de koploper zich ineens aanmeld.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

@citaat

Groter spaarvarken nemen.
Kan er ook meer geld in.  >:-D  >:-D

Henk

Of grotere flappen er in stoppen en niet alleen de muntjes.  >:-D
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Mijn voorspelling kwam uit, sinds vandaag staat de levertijd van de Martinair koploper gepland op januari  :(
Dan toch maar even in overleg met mijn spaarvarken welke Strategie we gaan volgen  >:-D

@citaat @citaat
Het spaarvarken is groot genoeg Henk, ik kon haar nu al geen volle buik geven  :D

@citaat
Flappen met een hogere waarde bedoel je Henk, die van 500€ zijn wel leuk maar die kun je weer nergens inleveren  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
 :offtopic:
geld uitgeven is gewoon leuk en je gelukshormoon wordt er vrolijk van, dus lekker doen.  ;)

Swiss rail .. what else?

@citaat

Je advies gelijk opgevolgd en drie wagons besteld :P.

Groeten,
Wico
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 11 december 2024, 16:52:54Mijn voorspelling kwam uit, sinds vandaag staat de levertijd van de Martinair koploper gepland op januari  :(
Dan toch maar even in overleg met mijn spaarvarken welke Strategie we gaan volgen  >:-D

Als de Martinair net zo goed verkoopt als de KLM versie dan zal die nog wel even te koop blijven, toch?
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Rudibeer op woensdag 11 december 2024, 17:12:34:offtopic:
geld uitgeven is gewoon leuk en je gelukshormoon wordt er vrolijk van, dus lekker doen.  ;)
Helemaal mee eens Ruud, de voorpret is al leuk en het moment van kopen ook, ik ga vandaag maar eens een bestelling doen  :)

Citaat van: Wico op woensdag 11 december 2024, 18:44:59@citaat

Je advies gelijk opgevolgd en drie wagons besteld :P.

Groeten,
Wico
Ik ben benieuwd wat je gekocht hebt Wico, de GATX wagons de deur uit en wat nieuws erin  ;)

Citaat van: NL-modelspoor op woensdag 11 december 2024, 19:22:32
Citaat van: Degeluidsman op woensdag 11 december 2024, 16:52:54Mijn voorspelling kwam uit, sinds vandaag staat de levertijd van de Martinair koploper gepland op januari  :(

Als de Martinair net zo goed verkoopt als de KLM versie dan zal die nog wel even te koop blijven, toch?
Ik heb hem nagenoeg gelijk besteld Johan, of er niet veel van verkocht zijn is mij niet bekend ik dacht dat er wel aardig wat belangstelling voor was.
Voorlopig staat hij op januari maar mijn gevoel zegt dat hij dan weer uitgesteld wordt.

Daarom vandaag het gelukshormoon maar verwennen en een trein bestellen  :favorite:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Ik heb het advies van Ruud opgevolgd.
Citaat van: Rudibeer op woensdag 11 december 2024, 17:12:34:offtopic:

Ik moet zeggen, je wordt er inderdaad vrolijk van  :D
Vanmiddag een leuk treintje besteld en die hoop ik voor het weekend in huis te hebben.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Benieuwd wat je in de bestelling hebt Peter ............. en ik zal wel niet de enige zijn.
Forum Moderator

@citaat
Nog even geduld Freek, het pakketje is onderweg en ik hoop dat het morgen aangeboden wordt.
Morgenochtend ga ik samen met een maatje naar Huider in Heerhugowaard, we gaan de grote modelbaan van Ernst bekijken en natuurlijk de winkel bezoeken.
Saskia zou thuis blijven om de postbode in de gaten te houden.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Het pakketje is vannacht door het sorteercentrum gegaan en wordt vandaag afgeleverd volgens de app :favorite:
Nu eerst naar Huider in Heerhugowaard samen met een treinen maatje, wordt een leuke dag  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Veel plezier vandaag.
Mijn treinen club (MVW) staat er ook met een baan. Helaas ben ik zelf niet aanwezig.
Groet Ron.
Forum Moderator

@citaat
Dankjewel Ron,

We zijn net terug, het was alweer 2 jaar geleden dat wij hier voor het laatst waren en het was erg leuk om weer te zien, op de baan zitten erg lange stukken waar de treinen heerlijk hun assen kunnen strekken.
Het viel mij op dat het optrekken en afremmen erg mooi ging.
Welke baan van MVW was weet ik eerlijk gezegd niet, er stonden meerdere banen opgesteld  :)

We zijn natuurlijk ook in de winkel geweest, wat een enorme voorraad hebben ze daar.
Dit keer niets gekocht want er komt ( als het goed is ) vandaag nog een trein binnen  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Oh foei, wel gratie treintjes kijken en niets over hebben als een soort sponsoring. Je had toch op zijn minst een klein hebbedingetje kunnen kopen voor de scenery. Setje Preisers of een autootje bijvoorbeeld.
Voor dergelijke personen hebben ze hier een niet erg flatterende naam, begint met tsj tsj.
Forum Moderator

@citaat
Dat valt wel mee Henk  :)
Ik denk dat ik het laatste halfjaar voor een paar honderd euro bij ze besteld heb, ik heb nog gezocht naar Shimmns wagons die ik nog niet in de collectie had maar helaas.
Tsj tsj een soort kijken kijken niet kopen, maar dat gaat dus niet op  :P

Mvg,

Peter Degeluidsman

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 14 december 2024, 14:54:34Tsj tsj een soort kijken kijken niet kopen, maar dat gaat dus niet op  :P
Nee hoor, het is echt een naam. Tsjeap Tsjarlie.
Een paar honderd Euro in een halfjaar? Nou dan zal ik verder maar niks meer zeggen.
Re: De baan van een geluidsman- De Karel
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden was ik in Woerden bij Grotendorst en zag in de etalage De Karel staan, nu kende ik de echte versie en wist dat Roco ermee ging komen.
Toen Roco hem aankondigde had ik niet gelijk het wauw gevoel, maar toen ik hem in de etalage zag staan was ik gelijk verkocht/verliefd  :favorite:

Maar ik had nog een treinstel in bestelling staan ( Martinair koploper ) en wist dat mijn spaarvarkentje het niet ging waarderen als ik overstag zou gaan.
Nu heeft de koploper vertraging opgelopen en dat was voor mij het duwtje in de rug om De Karel in huis te halen.

De Karel heeft voor mij een speciale betekenis, mijn vader heette Karel. De trein doet mijn dus denken aan mijn vader en ik vind het een mooi eerbetoon aan hem.
Er zit nog iets speciaals aan deze trein, een gedeelte van de opbrengst gaat naar Stichting De Karel  :thumbup: :thumbup:

De trein zie ik vaak staan als ik in Amersfoort ben, daar staat hij gestald en is vanaf de openbare weg te zien.

Omdat foto's meer zeggen dan 1000 woorden.................................. op naar de foto's.

Julie zullen begrijpen dat deze trein een dubbele betekenis voor mij heeft, erg blij dat ik de knoop doorgehakt heb  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Wauw Peter, wat een prachtige aanwinst. Gefeliciteerd.
En wat leuk dat de trein je vanwege de naam aan je vader herinnert.

Swiss rail .. what else?

Peter,

Wat een bijzonder treinstel, had ik nog nooit eerder gezien of van gehoord. En voor jou met een dubbele betekenis!

Groeten,
Wico
Heel soms heb ik er spijt van dat ik voor een Franse baan heb gekozen.

Beste groet,

Karel
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: AlbertG op zondag 15 december 2024, 17:09:57Wauw Peter, wat een prachtige aanwinst. Gefeliciteerd.
En wat leuk dat de trein je vanwege de naam aan je vader herinnert.
Hoi Albert,

Het is twee vliegen in een klap  :)
Maar zoals jij zegt een prachtige aanwinst.

Citaat van: Wico op zondag 15 december 2024, 17:17:40Peter,

Wat een bijzonder treinstel, had ik nog nooit eerder gezien of van gehoord. En voor jou met een dubbele betekenis!

Groeten,
Wico
Hoi Wico,

Het treinstel is te huur voor sponsor ritten, gelden komen ten goede aan KWF.
Laatst heeft radio Veronica er nog mee rond gereden.
Die dubbele betekenis klopt als een bus uh trein  :)
Erg leuk om een trein met de naam van je vader rond te hebben rijden  :favorite:

Citaat van: Charlemagne op zondag 15 december 2024, 18:20:45Heel soms heb ik er spijt van dat ik voor een Franse baan heb gekozen.

Beste groet,

Karel

Gewoon kopen Karel, desnoods zet je hem in een vitrine of in de huiskamer, een trein die jou naam draagt heeft een streepje voor  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Hm niets mis met Mat '64, mooie aanwinst Peter, gefeliciteerd.

En voor de liefhebbers en spotters: de 904 gaat binnenkort weer in de spits tuffen op de Kippenlijn. En die 904 is een speciaaltje (na Rilland Bath samengesteld met Bpk 938) en voor de kenners betekend dat dat deel kleine raampjes in de cabine deuren had. Volgens mij zitten er nu de juiste cabine deuren in. Destijds is wel het schijfrem draaistel (Ls) vervangen door een blokkenrem draaistel (Elk).

Fantasietjes op de baan

Geweldig die Karel, mooi stuk zeg
Gefeliciteerd met deze kleurrijke aanwinst.
Extra bijzonder als hij je aan je vader herinnert.
Veel rijplezier

Pitsar <=> Patrick

Ja eens met wat al gezegd is, een mooie trein inderdaad
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Fijn om zulke leuke reactie te lezen  :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Freek op maandag 16 december 2024, 16:53:06Hm niets mis met Mat '64, mooie aanwinst Peter, gefeliciteerd.

En voor de liefhebbers en spotters: de 904 gaat binnenkort weer in de spits tuffen op de Kippenlijn. En die 904 is een speciaaltje (na Rilland Bath samengesteld met Bpk 938) en voor de kenners betekend dat dat deel kleine raampjes in de cabine deuren had. Volgens mij zitten er nu de juiste cabine deuren in. Destijds is wel het schijfrem draaistel (Ls) vervangen door een blokkenrem draaistel (Elk).
Hoi Freek,
Ik had het er met mijn collega over dat er weer een Mat 64 gaat rijden, hij dacht dat ze allemaal gesloopt waren gelukkig niet  :)
Leuk dat dit treinstel weer in gebruik genomen wordt  :thumbup: :thumbup:
Ik ben zelf ook erg blij met deze aanwinst Freek, vanavond ga ik hem inrijden en als de tijd het toe laat wordt hij ook geijkt.

Citaat van: wimpietje op maandag 16 december 2024, 18:18:32Geweldig die Karel, mooi stuk zeg
Dankjewel Wim, ik was op slag verliefd toen ik hem in de etalage zag staan, ik het begin getwijfeld of ik hem zou aanschaffen maar ik was al snel overstag.
Het is weer eens iets anders op de baan.

Citaat van: erik01 op maandag 16 december 2024, 18:54:32Gefeliciteerd met deze kleurrijke aanwinst.
Extra bijzonder als hij je aan je vader herinnert.
Veel rijplezier
Met dat rijplezier gaat het goed komen Erik, straks inrijden en ijken ( als de tijd het toe laat ), gelukkig komen er een aantal vrije dagen aan waarin meer tijd voor de hobby heb.
Het is zeker bijzonder dat deze trein de naam van mijn vader heeft, geeft me een goed gevoel  :thumbup: :thumbup:

Citaat van: pitsar op maandag 16 december 2024, 19:54:02Ja eens met wat al gezegd is, een mooie trein inderdaad
Dankjewel Patrick, als de trein gaat deelnemen aan de dienstregeling zal ik er een filmpje van maken, het geluid schijnt ook mooi te zijn.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Schitterend ding! Een juweeltje op je baan.