Hallo allemaal,
Citaat van: Wico op woensdag 18 september 2024, 20:13:51Peter,
De schuifhuifwagons en de telescoopdakwagons zie je in het grootspoor regelmatig gecombineerd in één sleep. Dat is dus ook nog een idee voor op de baan
.
Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Dat bleek ik eigenlijk al te doen

er rijden een aantal gecombineerde treinen rond met de twee verschillende soorten Shimms.
Blijf het wel raar vinden dat twee verschillende wagons dezelfde naam hebben.
De nieuwe sleep die ik nu wil maken zal alleen bestaan uit de zuildoek wagons.
Citaat van: Lobomotion69 op dinsdag 17 september 2024, 17:40:34Heb je ook de zeilwand wagons van Jouef en Rivarossi gezien? Geeft weer wat meer afwisseling.
Ik heb erop gezocht Henk, maar kon geen Shimms wagons bij deze firma's vinden.
Citaat van: Freek op woensdag 18 september 2024, 20:49:11Peter, dat schijnt niet zo, dat is zo. Je hebt dus 35 stuks.
Misschien nog wel iets meer Freek, maar het is geen wedstrijd

Zoals ik net al schreef blijft het gek dat twee verschillende wagons dezelfde naam hebben, weel wat geleerd

Citaat van: frank-103 op donderdag 19 september 2024, 07:49:43In mijn modelspoorbaan topic (bericht 599 en verder)staan wat foto's van Amsterdam Westhavens en shimmns in mijn bezit. Dat zijn er in totaal net 20. Zie https://forum.3rail.nl/index.php?msg=1515048
Bedankt voor dit mooie overzicht Frank
Er is genoeg keus om uit te kiezen, bij Roco komen er de komende tijd weer 2 uit die al op mijn verlanglijstje staan
Citaat van: iTom op donderdag 19 september 2024, 14:44:14Mooi al die wagons hoor maar hoe staat het nu met de scenery.
Zou toch een mooi gezicht zijn voor jezelf maar ook voor ons, de kijker, om al die mooie wagons getrokken door een even mooie Locomotief door een mooi landschap/scenery zien rijden.
Met de scenery wordt nog niets gedaan Tom, ik wil er wel een start mee maken maar kan me er ( nog ) niet toe zetten.
De winterperiode komt er weer aan dus ook meer tijd voor de hobby, wie weet.
Ik geniet nog steeds van mijn rijdende treinen en kan hier lekker bij wegdromen, natuurlijk zie ik hier op het forum geweldige foto's van scenery voorbij komen en weet dat ik dit uiteindelijk ook op mijn eigen baan wil.
Mvg,
Peter Degeluidsman