Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman- Nieuwe wagon.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 08 mei 2010, 13:37:34
Net in mijn pc het ip adres vast ingesteld.

Een kabel rechtstreeks ( cross ) tussen de pc en de ecos gedaan, weer geen verbinding.

als ik via de webbrowser het ip adres zet krijg ik de gegevens van mijn eigen ecos te zien terwijl Sander zijn ecos aangesloten is??? dat is wel erg vreemd lijkt mij.

ook nog even geprobeerd om via een losse router en via de switch in mijn netwerk beiden zonder resultaat.

Ik zie door de bomen het bos niet meer.


Mvg,

Peter / degeluidsman.


Dit klinkt wel heel vreemd, dat je via het ip adres dat jij ingevult heb, en dan de instellingen ziet van jou ecos, en niet die van Sander. Het enigste wat ik kan bedenken is dat deze gegevens uit jou internet geschedenis komen. zorg er voor dat deze leeg is.

Controlleer wel even in koplopper of daar het goede ip adres van je ecos staat. Dus
172.19.3.9

Zorg er ook voor dat je pc geen andere verbindingen heeft met je netwerk. Dus alleen met je ecos.

Wesley
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
De geschiedenis zal ik nog even wissen, en weer rechtstreeks aansluiten op mijn pc.

Ik zal eens kijken of ik nog een andere cross kabel heb liggen, je weet maat nooit.

ik laat zo weer van mij horen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Ik krijg het niet aan de praat, net nog een nieuwe cross kabel gehaald maar niets.

De geschiedenis verwijderd maar hij komt weer met de gegevens van mijn ecos.

Eerst maar eens een bakkie koffie, hier wordt je toch gek van.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 08 mei 2010, 14:46:47
Ik krijg het niet aan de praat, net nog een nieuwe cross kabel gehaald maar niets.

De geschiedenis verwijderd maar hij komt weer met de gegevens van mijn ecos.

Eerst maar eens een bakkie koffie, hier wordt je toch gek van.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter,

Je kan nu dus wel met je browser bij je ecos komen? Dus de communicatie tussen je ecos en pc werkt?. Alleen je hebt geen communicatie met je ecos en koplopper.

Heb ik dat nu goed begreppen?

Wesley
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: Wesleyk op zaterdag 08 mei 2010, 14:51:44
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 08 mei 2010, 14:46:47
Ik krijg het niet aan de praat, net nog een nieuwe cross kabel gehaald maar niets.

De geschiedenis verwijderd maar hij komt weer met de gegevens van mijn ecos.

Eerst maar eens een bakkie koffie, hier wordt je toch gek van.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter,

Je kan nu dus wel met je browser bij je ecos komen? Dus de communicatie tussen je ecos en pc werkt?. Alleen je hebt geen communicatie met je ecos en koplopper.

Heb ik dat nu goed begreppen?

Wesley

Dag Wesley,

Ik kan niet in de ecos komen, als ik de geschiedenis verwijder komt hij nog steeds terug met mijn ecos.

Ook als ik de kabel niet aangesloten heb doet hij dit??? waarschijnlijk wis ik de verkeerde geschiedenis.

Ik stop er even mee, mijn dochter wil een filmpje kijken en ik kijk maar even mee.

Hierna hoop ik de moed weer op te kunnen brengen om verder te gaan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 08 mei 2010, 15:09:35
Citaat van: Wesleyk op zaterdag 08 mei 2010, 14:51:44
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 08 mei 2010, 14:46:47
Ik krijg het niet aan de praat, net nog een nieuwe cross kabel gehaald maar niets.

De geschiedenis verwijderd maar hij komt weer met de gegevens van mijn ecos.

Eerst maar eens een bakkie koffie, hier wordt je toch gek van.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter,

Je kan nu dus wel met je browser bij je ecos komen? Dus de communicatie tussen je ecos en pc werkt?. Alleen je hebt geen communicatie met je ecos en koplopper.

Heb ik dat nu goed begreppen?

Wesley

Dag Wesley,

Ik kan niet in de ecos komen, als ik de geschiedenis verwijder komt hij nog steeds terug met mijn ecos.

Ook als ik de kabel niet aangesloten heb doet hij dit??? waarschijnlijk wis ik de verkeerde geschiedenis.

Ik stop er even mee, mijn dochter wil een filmpje kijken en ik kijk maar even mee.

Hierna hoop ik de moed weer op te kunnen brengen om verder te gaan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter,

Hier staat hoe je deze kan verwijderen, even van uit gegaan dat je internet explorer 7/8 heb
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/View-temporary-Internet-files

Kan je de ecos wel pingen.

dit doe je door naar "Start" "uitvoeren" voer hier in "cmd"

type dan "ping 172.19.3.9"

Je zou nu antwoord van 172.19.3.9 moeten krijgen.

Krijg je dit niet, dan heb je geen verbinding met je ecos. Of je ecos heeft het verkeerde ip adres. Of je netwerkkaart van je pc is kapot.

Ik zag dat je ook een laptop heb. Probeer het nog eens met je laptop. Maar schakkel daar van wel de draadloze adapter uit. En geef de Lan adapter een vast ip adres. Kijk of het dan wel lukt.

Veel plezier bij de film.

Wesley
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Hoi Peter,

heb jij jouw back-up geladen in mijn EcoS. Want dan krijgt mijn EcoS jouw gegevens 8).
Je kan dit nakijken, want als je inlogt via explorer kan je het serienummer zien.
Die van mij is:0005d9b3.

En heb je die router nog gebruikt? Moet je wel DHCP aanzetten in de EcoS.

Succes,

Sander
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: Wesleyk op zaterdag 08 mei 2010, 15:17:49
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 08 mei 2010, 15:09:35
Citaat van: Wesleyk op zaterdag 08 mei 2010, 14:51:44
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 08 mei 2010, 14:46:47

Peter,

Hier staat hoe je deze kan verwijderen, even van uit gegaan dat je internet explorer 7/8 heb
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/View-temporary-Internet-files

Kan je de ecos wel pingen.

dit doe je door naar "Start" "uitvoeren" voer hier in "cmd"

type dan "ping 172.19.3.9"

Je zou nu antwoord van 172.19.3.9 moeten krijgen.

Krijg je dit niet, dan heb je geen verbinding met je ecos. Of je ecos heeft het verkeerde ip adres. Of je netwerkkaart van je pc is kapot.

Ik zag dat je ook een laptop heb. Probeer het nog eens met je laptop. Maar schakkel daar van wel de draadloze adapter uit. En geef de Lan adapter een vast ip adres. Kijk of het dan wel lukt.

Veel plezier bij de film.

Wesley

Dag Wesley,

Ik ga het maar weer eens proberen, ik had de geschiedenis als het ik zo even doorlees goed verwijderd.

Nu ga ik de ping methode proberen.

Het zit hier echt niet mee, onze wasdroger heeft de geest gegeven  :( :(


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: Seinwezen op zaterdag 08 mei 2010, 15:21:55
Hoi Peter,

heb jij jouw back-up geladen in mijn EcoS. Want dan krijgt mijn EcoS jouw gegevens 8).
Je kan dit nakijken, want als je inlogt via explorer kan je het serienummer zien.
Die van mij is:0005d9b3.

En heb je die router nog gebruikt? Moet je wel DHCP aanzetten in de EcoS.

Succes,

Sander

Hoi Sander,

Nee ik nog niets in jou ecos geladen, maar krijg via de webbrowser mijn gegevens te zien.

Dit weet ik zeker door de software versie en het serie nummer.

De router heb ik ook gebruikt, in meerdere keren heb ik de router gebruikt weet alleen niet meer zeker of dat DHCP aan stond.

Ga maar weer aan de slag, we zouden vanavond vrienden op bezoek krijgen maar die zijn verhinderd dus weer extra tijd voor deze uitdaging.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Dag Peter,zo te zien lijkt het in je PC te zitten,je kunt evt via

systeem herstel Je pc terugzetten ,op een datum  toen alles ok was.

mvg Gerhard
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 08 mei 2010, 19:44:01
Citaat van: Wesleyk op zaterdag 08 mei 2010, 15:17:49
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 08 mei 2010, 15:09:35
Citaat van: Wesleyk op zaterdag 08 mei 2010, 14:51:44
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 08 mei 2010, 14:46:47

Peter,

Hier staat hoe je deze kan verwijderen, even van uit gegaan dat je internet explorer 7/8 heb
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/View-temporary-Internet-files

Kan je de ecos wel pingen.

dit doe je door naar "Start" "uitvoeren" voer hier in "cmd"

type dan "ping 172.19.3.9"

Je zou nu antwoord van 172.19.3.9 moeten krijgen.

Krijg je dit niet, dan heb je geen verbinding met je ecos. Of je ecos heeft het verkeerde ip adres. Of je netwerkkaart van je pc is kapot.

Ik zag dat je ook een laptop heb. Probeer het nog eens met je laptop. Maar schakkel daar van wel de draadloze adapter uit. En geef de Lan adapter een vast ip adres. Kijk of het dan wel lukt.

Veel plezier bij de film.

Wesley

Dag Wesley,

Ik ga het maar weer eens proberen, ik had de geschiedenis als het ik zo even doorlees goed verwijderd.

Nu ga ik de ping methode proberen.

Het zit hier echt niet mee, onze wasdroger heeft de geest gegeven  :( :(


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter,

Het zit je inderdaad ook niet echt mee he, je heb steeds weer wat.

Maar het lijkt toch echt aan je pc te liggen. Probeer eens wat gerard aangeeft.
Of anders een herinstallatie van je pc. Misschien kan je eens je Ecos bij Sander proberen. Kijken of hij het wel goed doet. Dan weet je het zeker dat het niet aan je Ecos ligt.

Succes.
Wesleu
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Ik denk nu ook dat de pc het probleem is.

Het lukte net om Sander zijn ecos aan mijn pc te koppelen en via de webbrowser te benaderen.

Daarna mijn ecos aangesloten, helaas alle instelling van beiden ecossen staat gelijk.

Hier na die van Sander er weer aangehangen helaas ook niets meer.

Ik ga nu een systeemherstel uitvoeren.

Ik heb hier wel een laptop maar daar staat viesta op en ik kan niet vinden hoe ik een ip adres kan instellen.
Bij mijn gewone pc weet ik dit blindelings te vinden.

Daar ga ik weer  :( :(


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Peter,

In vista zit het inderdaad weg gestopt. en niet zo makkelijk te vinden als in XP.
Maar hier is een mooi stappen plan hoe je dit kan aanpassen.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Change-TCP-IP-settings

Wesley
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Hoi Peter,

De ellende houd maar niet op bij jouw. Nu ook nog eens de wasdroger knap waardeloos allemaal.

Kun je alles zonder je PC wel doen met je ECos?  Als dat zo is dan hoef je hem in ieder geval niet te vervangen.

Heb je Paul Haagsma al een mail gestuurd wellicht kan hij je een antwoord geven.

Groet
Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: Wesleyk op zaterdag 08 mei 2010, 20:31:33
Peter,

In vista zit het inderdaad weg gestopt. en niet zo makkelijk te vinden als in XP.
Maar hier is een mooi stappen plan hoe je dit kan aanpassen.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Change-TCP-IP-settings

Wesley

Net een systeemherstel uitgevoerd maar nee hoor op beiden ecossen geen communicatie.

Het geke is dat er nu wel een verbinding is tussen de pc en beiden ecossen ( op lan gebied ) maar in beide kom ik via de webbrowser niet in de ecos.

Ik ga de pc maar eens openmaken, misschien zit de kaart niet goed in het slot??? ik weet het anders ook niet meer.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: M.user op zaterdag 08 mei 2010, 20:43:38

De ellende houd maar niet op bij jouw. Nu ook nog eens de wasdroger knap waardeloos allemaal.


Lijkt de wet van Murpy wel........
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: M.user op zaterdag 08 mei 2010, 20:43:38
Hoi Peter,

De ellende houd maar niet op bij jouw. Nu ook nog eens de wasdroger knap waardeloos allemaal.

Kun je alles zonder je PC wel doen met je ECos?  Als dat zo is dan hoef je hem in ieder geval niet te vervangen.

Heb je Paul Haagsma al een mail gestuurd wellicht kan hij je een antwoord geven.

Groet
Ronald

Hallo Ronald,

Ja het houd maar niet op, mijn vrouw is al aan het kijken wat een nieuwe droger kost met energie label A.

Rond de 900 euro ben je wel kwijt  :( :(

Mijn ecos doet volgens mij alles goed alleen gaat het fout op de communicatie via cat5 kabel.

Ik moet er eigenlijk even een andere pc aan hangen aan de laptop van Saskia wil ik niet sleutelen, dit is een vista machine en net even gekeken in de handleiding maar daar wil ik mijn vingers niet aan branden.

Ik Ga Sander vragen om met zijn laptop langs te komen om te kijken of hij wel communicatie heeft met beiden  ecossen.

Paul Haagsma wil ik niet storen, hij is er niet voor niets mee gestopt.

Eerst even wat drinken en dan de pc openmaken om te kijken of alles op zijn plaats zit.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: Einte op zaterdag 08 mei 2010, 20:52:38
Citaat van: M.user op zaterdag 08 mei 2010, 20:43:38

De ellende houd maar niet op bij jouw. Nu ook nog eens de wasdroger knap waardeloos allemaal.


Lijkt de wet van Murpy wel........

Die wet zou verboden moeten worden.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 08 mei 2010, 20:52:17
Citaat van: Wesleyk op zaterdag 08 mei 2010, 20:31:33
Peter,

In vista zit het inderdaad weg gestopt. en niet zo makkelijk te vinden als in XP.
Maar hier is een mooi stappen plan hoe je dit kan aanpassen.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Change-TCP-IP-settings

Wesley

Net een systeemherstel uitgevoerd maar nee hoor op beiden ecossen geen communicatie.

Het geke is dat er nu wel een verbinding is tussen de pc en beiden ecossen ( op lan gebied ) maar in beide kom ik via de webbrowser niet in de ecos.

Ik ga de pc maar eens openmaken, misschien zit de kaart niet goed in het slot??? ik weet het anders ook niet meer.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter,

Waarschijnlijk is je netwerkkaart gewoon kapot. Probeer eens je pc aan het netwerk te hangen, en kijk of je dan het netwerk op kan. Zet wel even je TCP/IP terug op DHCP. Want die staat nu in gestelt op een vast ip adres.

Wesley
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 08 mei 2010, 20:58:59
Citaat van: M.user op zaterdag 08 mei 2010, 20:43:38
Hoi Peter,

De ellende houd maar niet op bij jouw. Nu ook nog eens de wasdroger knap waardeloos allemaal.

Kun je alles zonder je PC wel doen met je ECos?  Als dat zo is dan hoef je hem in ieder geval niet te vervangen.

Heb je Paul Haagsma al een mail gestuurd wellicht kan hij je een antwoord geven.

Groet
Ronald

Hallo Ronald,

Ja het houd maar niet op, mijn vrouw is al aan het kijken wat een nieuwe droger kost met energie label A.

Rond de 900 euro ben je wel kwijt  :( :(

Mijn ecos doet volgens mij alles goed alleen gaat het fout op de communicatie via cat5 kabel.

Ik moet er eigenlijk even een andere pc aan hangen aan de laptop van Saskia wil ik niet sleutelen, dit is een vista machine en net even gekeken in de handleiding maar daar wil ik mijn vingers niet aan branden.

Ik Ga Sander vragen om met zijn laptop langs te komen om te kijken of hij wel communicatie heeft met beiden  ecossen.

Paul Haagsma wil ik niet storen, hij is er niet voor niets mee gestopt.

Eerst even wat drinken en dan de pc openmaken om te kijken of alles op zijn plaats zit.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Ik heb net even op de site van Paul Haagsma gekeken maar hij blijft wel service verlenen en als je vragen hebt probeert hij die binnen 24 uur te beantwoorden.
Je weet maar nooit hij heeft natuurlijk wel veel ervaring en misschien is het iets heel eenvoudigs wat iedereen nu over het hoofd ziet.

Groet
Ronald
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: Wesleyk op zaterdag 08 mei 2010, 21:01:05
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 08 mei 2010, 20:52:17
Citaat van: Wesleyk op zaterdag 08 mei 2010, 20:31:33
Peter,

In vista zit het inderdaad weg gestopt. en niet zo makkelijk te vinden als in XP.
Maar hier is een mooi stappen plan hoe je dit kan aanpassen.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Change-TCP-IP-settings

Wesley

Net een systeemherstel uitgevoerd maar nee hoor op beiden ecossen geen communicatie.

Het geke is dat er nu wel een verbinding is tussen de pc en beiden ecossen ( op lan gebied ) maar in beide kom ik via de webbrowser niet in de ecos.

Ik ga de pc maar eens openmaken, misschien zit de kaart niet goed in het slot??? ik weet het anders ook niet meer.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Peter,

Waarschijnlijk is je netwerkkaart gewoon kapot. Probeer eens je pc aan het netwerk te hangen, en kijk of je dan het netwerk op kan. Zet wel even je TCP/IP terug op DHCP. Want die staat nu in gestelt op een vast ip adres.

Wesley

Ik heb de pc net open gehad en de netwerkaansluiting zit op de print.

Kon er dus niets mee doen, de pc weer gesloten en aangesloten, kreeg weer geen verbinding met een van de ecossen.

De pc weer ingesteld op DHCP en aan de switch gehangen, ik kon gelijk internet op en dit schijnt goed te werken.

Toen mijn eigen ecos aan de switch gehangen ( dit is dus de oude situatie ) en via de webbrowser de ecos opgezocht  :D :D :D ze vinden elkaar weer.

Ik ga nu koploper starten en kijken of de communicatie blijft werken.

Wordt vervolgt.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Ja er is weer communicatie maar.....

Er gaan toch weer dingen fout, in het beging had ik koploper versie 6.7 weer in beeld.

Dit komt waarschijnlijk door het systeemherstel, even een tijdje gereden met deze versie en mijn oude database.

Hierna koploper ge update maar 7.02 en de nieuwe database ingeladen, weer had ik communicatie en kon ik rijden.

Maar de NS 1144 ( op adres 44 ) kreeg weer de tekst van mijn BR03 mee.
Hier gaat toch iets fout????.

Na een tijdje rijden is hij ineens de loc kwijt op de baan?? ik zal morgen deze loc eens wissen en met een andere loc gaan proefrijden.

Het blijft een groot raadsel  :( :(

Er maar weer eens een nachtje over slapen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Hallo Peter,

Het zit je niet echt mee, ik hoop dat je snel de problemen hebt opgelost zodat je weer gewoon kan genieten van je baan.

Gr.
Piwie.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Goedemorgen Peter, een nieuwe dag betekend nieuwe kansen.

Is het ontbijt goed gegaan?

Waar jij bent ben ik ook zo vaak geweest, het is een kwestie van geef nooit op.
Dit soort dingen hoe waardeloos ook , daar leer je toch van :D

Als alles straks weer goed werkt dan ben je de shit zo vergeten.

Groeten en veel succes,
Gijs
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: Piwie op zondag 09 mei 2010, 10:29:21
Hallo Peter,

Het zit je niet echt mee, ik hoop dat je snel de problemen hebt opgelost zodat je weer gewoon kan genieten van je baan.

Gr.
Piwie.

Dat hoop ik ook Piwie, want na 2 dagen klooien ben ik wel toe aan een beetje meer treinen vreugde :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: Gijs op zondag 09 mei 2010, 10:41:09
Goedemorgen Peter, een nieuwe dag betekend nieuwe kansen.

Is het ontbijt goed gegaan?

Waar jij bent ben ik ook zo vaak geweest, het is een kwestie van geef nooit op.
Dit soort dingen hoe waardeloos ook , daar leer je toch van :D

Als alles straks weer goed werkt dan ben je de shit zo vergeten.

Groeten en veel succes,
Gijs

Hallo Gijs,

Ik hoop dat het vandaag opgelost wordt.

Ik wil zo mijn file van zowel koploper als de ecos op het koploper forum zetten, ik hoop dat iemand ziet wat er nu fout gaat.

Op een gegeven moment zie je gewoon niet meer wat er gebeurd, nu ging weer de omschrijving van mijn NS 1144 de mist in.

Er is wel een verschil, de vorige keer verandere ook mijn adres van deze loc van 44 naar 16 en werd de decoder van motorola 27 op MFX gezet.

Dit is nu niet gebeurd maar alleen de tekst is veranderd??? allemaal vreemd.

Het enige verschil is dat nu koploper versie 7.02 erop staat en daarvoor 7.01

Ik denk niet dat dit ermee te maken heeft maar kan dit niet onderbouwen.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
hallo peter ff kort synchroniseer database koploper met ecos heeft niets te maken met versie koploper en of ecos maar met herinstallatie ecos meer info volgt grt ww
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: wissels op zondag 09 mei 2010, 11:30:59
hallo peter ff kort synchroniseer database koploper met ecos heeft niets te maken met versie koploper en of ecos maar met herinstallatie ecos meer info volgt grt ww

Dag Walter,

Ik heb mijn file zojuis geplaatst op het koploper forum, hier is misschien iets uit te halen.

Ik wacht de info met spanning af, nu eerst de wasdroger openmaken en kijken of ik die nog kan repareren.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Hoi Peter, ik hoop zo voor je dat een specialist iets kan vinden in die files.

Ik ben aan het duimen, want wat is nou een moederdag zonder dat de treinen rijden :D

Groeten,
Gijs
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Hallo Peter,

Op het Koploperforum zeg je dat je communicatie stopt omdat je lok blijft doorrijden zonder dat er iets gebeurt. Ik denk dat er een bezetmelder verwacht wordt die niet komt. Zet je communicatie logging eens aan, bezetmeldingen en controleer ook in je lokwindow onderin je bezetmelder.

Over het verliezen van je lokdata: heeft te maken met de wijze waarop je synchroniseer tussen Kplr en Ecos. Ik denk dat er in de Ecos corrupte data zit gezien je eerdere perikelen.

Gr, Ben.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Synchroniseren van Koploper naar de Centrale heeft geen zin.
Kijk wat er en de database van de ECoS staat.


Mvg,
Peter
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: Gijs op zondag 09 mei 2010, 11:48:52
Hoi Peter, ik hoop zo voor je dat een specialist iets kan vinden in die files.

Ik ben aan het duimen, want wat is nou een moederdag zonder dat de treinen rijden :D

Groeten,
Gijs

Hallo Gijs,

Een moederdag zonder treinen kan nog maar een vaderdag  :( :(.

Bedankt voor je steun  :D :D


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: spoorman op zondag 09 mei 2010, 12:07:30
Hallo Peter,

Op het Koploperforum zeg je dat je communicatie stopt omdat je lok blijft doorrijden zonder dat er iets gebeurt. Ik denk dat er een bezetmelder verwacht wordt die niet komt. Zet je communicatie logging eens aan, bezetmeldingen en controleer ook in je lokwindow onderin je bezetmelder.

Over het verliezen van je lokdata: heeft te maken met de wijze waarop je synchroniseer tussen Kplr en Ecos. Ik denk dat er in de Ecos corrupte data zit gezien je eerdere perikelen.

Gr, Ben.

Ik zal de logging eens aanzetten, het zou kunnen dat hij een melder verwacht die maar niet komt.

De ecos is gereset geweest en hier heb ik alles met dehand weer opnieuw ingevoerd omdat ik er geen backup van had.

Nu heb ik wel een backup, door schade en schande ben ik wijzer geworden.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: Freak op zondag 09 mei 2010, 12:17:32
Synchroniseren van Koploper naar de Centrale heeft geen zin.
Kijk wat er en de database van de ECoS staat.


Mvg,
Peter

Ik ga de ecos nog eens doornemen Peter.

bedankt voor je tip.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: degeluidsman op zondag 09 mei 2010, 13:42:36
Ik zal de logging eens aanzetten, het zou kunnen dat hij een melder verwacht die maar niet komt.

Hi Peter,

Je hebt je baan verandert, een wissel is er bijgekomen.
Zie je mss iets over het hoofd en heb je iets gewijzigd waar Koploper nu de mist mee ingaat  :roll:

Mvg, Johan
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: Blausee-Mitholz op zondag 09 mei 2010, 13:50:37
Citaat van: degeluidsman op zondag 09 mei 2010, 13:42:36
Ik zal de logging eens aanzetten, het zou kunnen dat hij een melder verwacht die maar niet komt.

Hi Peter,

Je hebt je baan verandert, een wissel is er bijgekomen.
Zie je mss iets over het hoofd en heb je iets gewijzigd waar Koploper nu de mist mee ingaat  :roll:

Mvg, Johan

Ik wou dat ik het wist Johan, de file is aangepast door een mede forumer en die heeft al veel tijd in het onderzoeken gestoken.

Ik zie net wel dat nu ook in mijn ecos de BR03 weer op adres 44 staat terwijl dit 16 was.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: degeluidsman op zondag 09 mei 2010, 13:56:07Ik zie net wel dat nu ook in mijn ecos de BR03 weer op adres 44 staat terwijl dit 16 was.
Heb je nadat de gegevens bij de ECoS waren ingevoerd ook een bevestiging gegeven ?.

Mvg,
Peter
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: Freak op zondag 09 mei 2010, 15:59:02
Citaat van: degeluidsman op zondag 09 mei 2010, 13:56:07Ik zie net wel dat nu ook in mijn ecos de BR03 weer op adres 44 staat terwijl dit 16 was.
Heb je nadat de gegevens bij de ECoS waren ingevoerd ook een bevestiging gegeven ?.

Mvg,
Peter

Dat denk ik wel want de loc's waren eerder in mijn ecos ingevoerd dan koploper.

ik ga zo de speciale hotline bellen  :D :D dus wie weet komt het vandaag nog goed.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Hallo Allen,

de Id adressen in Koploper waren de oude Id adressen voor de Reset van de Ecos, deze 4 cijferige nummers vanaf 1001? worden zichtbaar bij het synchroniseren. Nadat de Ecos gereset was, waren vermoedelijk de locs opnieuw in de Ecos ingevoerd, en kwamen de nieuwe Id adressen niet overeen met het oude adres. Dit is het probleem waar Peter tegenaan loopt. Dit heeft dus niets te maken met versie nummers van Koploper en/of de Digitaal adressen en/of de versie van de Ecos.

met vriendelijke groet,

Walter

De Hotline is weer thuis bereikbaar.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: wissels op zondag 09 mei 2010, 16:41:10
Hallo Allen,

de Id adressen in Koploper waren de oude Id adressen voor de Reset van de Ecos, deze 4 cijferige nummers vanaf 1001? worden zichtbaar bij het synchroniseren. Nadat de Ecos gereset was, waren vermoedelijk de locs opnieuw in de Ecos ingevoerd, en kwamen de nieuwe Id adressen niet overeen met het oude adres. Dit is het probleem waar Peter tegenaan loopt. Dit heeft dus niets te maken met versie nummers van Koploper en/of de Digitaal adressen en/of de versie van de Ecos.

met vriendelijke groet,

Walter

De Hotline is weer thuis bereikbaar.

Haha dag Walter,

Ik moet de boel even opstarten en klaarzetten.

Kom net terug van de Giro Italia die door ons dorp heen kwam, je moest wel goed kijken want binnen 2 minuten was alles voorbij.

Saskia is saucijzenbroodjes aan het warm maken, en hierna bel ik je gelijk.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
hallo peter,

ik lees blijkbaar goednieuws,het gaat zeker goedkomen hoor.daar ben ik zeker van,met hulp van dit supper forum.

wens je veel succes peter;

peter(ke33)

ps;thx voor je goede raad op mijn draadje voor de dikte van kabels onder mijn baantje.
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Andere ECoS testen
Citaat van: peterke33 op zondag 09 mei 2010, 17:52:18
hallo peter,

ik lees blijkbaar goednieuws,het gaat zeker goedkomen hoor.daar ben ik zeker van,met hulp van dit supper forum.

wens je veel succes peter;

peter(ke33)

ps;thx voor je goede raad op mijn draadje voor de dikte van kabels onder mijn baantje.

Dag Peter,

Ik heb net Walter aan de lijn gehad en er is mij een hoop duidelijk geworden, ben nu met zijn tips aan de slag.

Ik hoop straks de boel weer op de rit te hebben.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben er nog niet
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben er nog niet
Als jullie denken het is wel erg stil daar  :? :? is dat maar schijn.

Het lijkt wel of deze versie van koploper gelijk synchoniseert zodra je hem komtakt laat maken met de centralle.

Er stonder 3 mfx loc's in de ecos en die werden gelijk in koploper gepompt en visa versa.

Weer staan alle gegevens door elkaar heen.

Ik ga nu de MFX loc's van de baan halen en weer uit de ecos verwijderen, daarna de gewone loc's weer goed zetten in koploper en dan de centralle aan koploper koppelen.

Eens kijken wat er dan gebeurd, ik synchroniseer dus niets op dat moment.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben er nog niet
Hoi Peter, ik wacht de hele tijd in spanning op goed nieuws.

Ineens heb je het, opgelost, klaar.

Ik denk dat het zo zal gaan, aan de hulp zal het niet liggen.

Met vaderdag rijden de treinen allang weer volop, zeker weten is het niet linksom dan rechtsom maar rijden gaan ze :D

Hou je hoofd koel,
Gijs
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben er nog niet
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben er nog niet
Citaat van: Gijs op zondag 09 mei 2010, 19:41:42
Hoi Peter, ik wacht de hele tijd in spanning op goed nieuws.

Ineens heb je het, opgelost, klaar.

Ik denk dat het zo zal gaan, aan de hulp zal het niet liggen.

Met vaderdag rijden de treinen allang weer volop, zeker weten is het niet linksom dan rechtsom maar rijden gaan ze :D

Hou je hoofd koel,
Gijs

Omdat jij niet kunt wachten een kleine update  :D :D :D.

Met de SUPER hulp van Walter staan mijn loc,s weer op de juiste manier in koploper.

Het hoe en waarom wil ik straks proberen uit te leggen, maar ik ga nu eerst alle loc's op opstelsporen zetten en beginnen om met een trein te rijden.

Mvg,

Peter / degeluidsman.



Re:De baan van een geluidsman / Ik ben er nog niet
Gefeliciteerd. :)

Gr.
René
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben er nog niet
Hoi Peter,

Wat een gedoe zeg. Ik heb zelf waarschijnlijk een CS1 gekocht.(echt een koopje) Alleen is die al een tijd niet meer geupdated.  AJ raad me an om gelijk Ecos in te laten bouwen als dat nog kan.
Maar als ik dit lees, twijfel ik een beetje. Of lijkt het ingewikkelder dan het is?

Maikel
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben er nog niet
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben er nog niet
Citaat van: vanb op zondag 09 mei 2010, 21:36:51
Hoi Peter,

Wat een gedoe zeg. Ik heb zelf waarschijnlijk een CS1 gekocht.(echt een koopje) Alleen is die al een tijd niet meer geupdated.  AJ raad me an om gelijk Ecos in te laten bouwen als dat nog kan.
Maar als ik dit lees, twijfel ik een beetje. Of lijkt het ingewikkelder dan het is?

Maikel

Dag Maikel,

Heb jij de CS1 van AlbertJan overgenomen  :D.

Eigenlijk werd de CS1 gemaakt door esu dit is de fabriekant van de ecos.

De ecos en de CS1 zijn eigenlijk gelijk.

Ik zou hem zeker updaten, ik ben weer een stuk wijzer geworden en zal zo mijn verslag proberen op papier te zetten.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben er nog niet
Hallo Peter,

zo te lezen is je probleem opgelost, ik ben blij voor je :lol:.

Gr.
Piwie.
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben er nog niet
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:De baan van een geluidsman / Ik ben er nog niet
Citaat van: vanb op zondag 09 mei 2010, 21:36:51
Hoi Peter,

Wat een gedoe zeg. Ik heb zelf waarschijnlijk een CS1 gekocht.(echt een koopje) Alleen is die al een tijd niet meer geupdated.  AJ raad me an om gelijk Ecos in te laten bouwen als dat nog kan.
Maar als ik dit lees, twijfel ik een beetje. Of lijkt het ingewikkelder dan het is?

Maikel

Hallo Maikel,

de Reloaded update is naar mijn mening een goede investering, ik hoop wel dat de hardware update met S88 aansluiting al aanwezig is.

Bij Peter is na herinstallatie van de Ecos het een en ander fout gegaan, waarbij helaas niet de juiste backup aanwezig was, anders had deze simpel teruggezet kunnen worden.

met vriendelijke groet,

Walter