Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  De baan van een geluidsman - mijn ECoS heeft kuren.
Pagina's: 1 ... 462 463 [464]   Omlaag

Auteur Topic: De baan van een geluidsman - mijn ECoS heeft kuren.  (gelezen 4917057 keer)

Degeluidsman

• Forum Moderator
  • A member of the Duurstede Group®
Re: De baan van een geluidsman - Intermodelbau 2021 verslag met veel foto's.
« Reactie #23150 Gepost op: zondag 21 november 2021, 13:31:06 »

@citaat

Je verstoord helemaal niets Wilco, het hoort bij de kop van dit topic  :thumbup: :thumbup:
Ik vind het juist leuk, een van mijn favorieten deze baan.

Mvg,

Peter Degeluidsman
« Laatst bewerkt op: maandag 22 november 2021, 05:52:02 door Degeluidsman »

mphoi

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #23151 Gepost op: zondag 21 november 2021, 13:57:37 »

Zo zal je op mijn baan straks ook geen begraafplaats tegenkomen, ongezellig.
Je brengt me wel op een idee. Mijn vrouw is in het bos van een natuurbegraafplaats (Oeverse bos) begraven. Een foto voeg ik hier later aan toe.
Met vr. gr., Martin Hornis; NL-baan met K-rails / spoorbezetmelding (volgens ProRail-systeem) van eigen fabricaat aangesloten op OC32 / IB / iTrain;  controleprogramma voor OC32

mphoi

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #23152 Gepost op: zondag 21 november 2021, 14:05:35 »

Zo'n elektrisch onderstation zal in werkelijkheid niet zo dicht bij een dergelijke industriële omgeving staan.
Met vr. gr., Martin Hornis; NL-baan met K-rails / spoorbezetmelding (volgens ProRail-systeem) van eigen fabricaat aangesloten op OC32 / IB / iTrain;  controleprogramma voor OC32

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
« Reactie #23153 Gepost op: zondag 21 november 2021, 14:43:15 »

Hoi Peter,

Misschien verstoort dit jouw draadje maar hier een video van baan in winterlandschap.

Vrgr,
Wilko

Wilko,

Dank voor het delen.
Het is een mooi filmpje.
Wat ik dan weer jammer vindt is dat het rollend materieel (treinen en auto's) niet van een sneeuwlaagje zijn voorzien.
Wel logisch, want als je besluit om de baan af te breken kun je het vaak niet meer gebruiken van wege de sneeuwlaagMaar toch, het was naar mijn idee toch iets completer geweest.

Henk
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

BR 216

• Toffe Gast
  • *
  • ik spoor wel
    • mijn modelbaan
« Reactie #23154 Gepost op: zondag 21 november 2021, 15:34:38 »

[quote Citaat van: BR 216 op zaterdag 20 november 2021, 20:30:01

Mooi verslag je kunt toch zien wat er zo,n beetje te zien was. zitten mooie baantjes bij

Er zaten zeker leuke banen tussen Frank, en je ziet vaak ideeën die je zelf weer kunt toepassen op je eigen baan.[/quote]

Jazeker vind ik ook met dit soort modelbouw tentoonstellingen

[/quote]

ÖBB

• Stamgast
« Reactie #23155 Gepost op: zondag 21 november 2021, 16:14:23 »

Mooi verslag van Dortmund Peter. Jammer dat er niks betaalbaars aanwezig was. Ben tijd terug in Houten geweest en kreeg toen ook al het idee dat alles flink duurder was geworden.

Gr henk

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #23156 Gepost op: zondag 21 november 2021, 18:43:49 »

Wilco bedankt voor het filmpje.  :thumbup:
Nadeel van de moderne led verlichting is wel de frequentie, je krijgt het niet lekker meer in beeld, lampjes staan nu altijd te flikkeren op de video  :)

speeltmettreintjes

• Stamgast
  • Thema Duitsland, tijdperk IIIb
    • Model Railway in Action
« Reactie #23157 Gepost op: zondag 21 november 2021, 19:29:08 »

@citaat Daar kunnen die leds niets aan doen, die houden nu eenmaal van gelijkspanning. :favorite:. Als je ze dan toch op wisselspanning aansluit, krijg je dit. :(.
Groeten, Rob                              Mijn baan

Degeluidsman

• Forum Moderator
« Reactie #23158 Gepost op: maandag 22 november 2021, 06:14:02 »

Hallo allemaal,

Zo zal je op mijn baan straks ook geen begraafplaats tegenkomen, ongezellig.
Je brengt me wel op een idee. Mijn vrouw is in het bos van een natuurbegraafplaats (Oeverse bos) begraven. Een foto voeg ik hier later aan toe.
Dat is al een betere omgeving Martin, die foto zou ik privé houden.

Zo'n elektrisch onderstation zal in werkelijkheid niet zo dicht bij een dergelijke industriële omgeving staan.
De werkelijkheid 100% nabouwen blijft lastig, als jij het niet gezegd had was het mij niet opgevallen  :)
Toch misstaat het niet in mijn ogen.

Hoi Peter,

Misschien verstoort dit jouw draadje maar hier een video van baan in winterlandschap.

Vrgr,
Wilko

Wilko,

Dank voor het delen.
Het is een mooi filmpje.
Wat ik dan weer jammer vindt is dat het rollend materieel (treinen en auto's) niet van een sneeuwlaagje zijn voorzien.
Wel logisch, want als je besluit om de baan af te breken kun je het vaak niet meer gebruiken van wege de sneeuwlaagMaar toch, het was naar mijn idee toch iets completer geweest.

Henk
Ik vond het filmpje ook een goede toevoeging Henk, ja sneeuw op het rollend materieel was het puntje op de i geweest.
Ik vermoed dat de baan van meerdere mensen is en de treinen van de leden zelf?

[quote Citaat van: BR 216 op zaterdag 20 november 2021, 20:30:01

Mooi verslag je kunt toch zien wat er zo,n beetje te zien was. zitten mooie baantjes bij

Er zaten zeker leuke banen tussen Frank, en je ziet vaak ideeën die je zelf weer kunt toepassen op je eigen baan.

Jazeker vind ik ook met dit soort modelbouw tentoonstellingen
[/quote]
Dat is het ook eigenlijk Frank, normaal staat er bij Marklin ook een redelijk grote baan maar die hadden er dit keer voor gekozen om met een kleine baan te komen.

Mooi verslag van Dortmund Peter. Jammer dat er niks betaalbaars aanwezig was. Ben tijd terug in Houten geweest en kreeg toen ook al het idee dat alles flink duurder was geworden.

Gr henk
De prijzen gaan door het dak Henk, ik mag graag iets kopen maar dan moet het financiële gevoel ook goed zijn.
Het is uniek dat zowel Sander als ik helemaal niets gekocht hebben, op zich geen probleem zeggen ze dan dan hou je geld over voor de volgende beurs  :)
Dat is volgens mij Houten en daarna is er nog een net voor de kerst in Zutphen.

Wilco bedankt voor het filmpje.  :thumbup:
Nadeel van de moderne led verlichting is wel de frequentie, je krijgt het niet lekker meer in beeld, lampjes staan nu altijd te flikkeren op de video  :)
Daar is een oplossing voor Barry zoals Rob al aangaf, een andere transformator er op aansluiten die gelijkstroom afgeeft ( DC ) of gebruik maken van kleine gelijkrichters zodat je de wisselspanning ( AC ) omzet naar DC.

Dat laatste kost nagenoeg niets, bij Ali een paar cent per stuk.

@citaat Daar kunnen die leds niets aan doen, die houden nu eenmaal van gelijkspanning. :favorite:. Als je ze dan toch op wisselspanning aansluit, krijg je dit. :(.
Met een simpele oplossing op te lossen dus Rob  :thumbup:
Ik overweeg om op mijn baan de verlichting straks aan te sturen via de OC32 daar komt in ieder geval gelijkstroom uit.

Mvg

Peter Degeluidsman

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #23159 Gepost op: maandag 22 november 2021, 16:34:39 »

Bedankt voor de tip, blijft helaas nog steeds dat de verlichting van de locs, en interieur verlichting ook knipperen?
« Laatst bewerkt op: maandag 22 november 2021, 16:36:47 door Barry1972 »

speeltmettreintjes

• Stamgast
« Reactie #23160 Gepost op: maandag 22 november 2021, 21:53:14 »

blijft helaas nog steeds dat de verlichting van de locs, en interieur verlichting ook knipperen?
Als ze wisselspanning krijgen, ja, maar ook daar valt nog wel wat aan te doen. Met een bruggelijkrichter, weerstandje en condensator kom je een heel eind.

Degeluidsman

• Forum Moderator
« Reactie #23161 Gepost op: dinsdag 23 november 2021, 06:04:37 »

@citaat @citaat
Volgens mij komt er uit een decoder gelijkstroom voor de verlichting Barry, of heb ik het mis?
Dan zouden de led’s op de film niet mogen knipperen.

@citaat
Ik dacht dat er uit een decoder gelijkstroom kwam Rob, maar ik kan ernaast zitten?

Mvg,

Peter Degeluidsman

pjve64

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #23162 Gepost op: dinsdag 23 november 2021, 07:37:59 »

@citaat
Ledjes worden vaak aangestuurd met een PWM signaal (Nederlands: Puls Breedte Modulatie) dat is geen wisselspanning maar een gelijkspanning tussen [0 - Voedings spanning] met een bepaalde frequentie (ook niet wisselspanningen kunnen een frequentie hebben).

Decoders maken hier gebruik van.

Bij een PWM signaal is de frequentie stabiel maar kan de tijd, voor b.v. het aan- en uitschakelen van een led binnen deze frequentie bepaald worden. (Misschien is dit al te veel detail?). Via CV's kun je die tijd beinvloeden.

Het is een methode om zonder de voedingsspanning te variëren toch een Led te kunnen dimmen.

Als je het aan en uit schakelen snel genoeg doet zul je dit ervaren al continue aan. Je ogen zijn niet snel genoeg om de wisselingen waar te nemen.
Een camera is echter wel snel genoeg om deze variaties op te nemen en daarom zie je vaak een flikkerend beeld.

Mvg,
Peter

speeltmettreintjes

• Stamgast
« Reactie #23163 Gepost op: dinsdag 23 november 2021, 14:45:32 »

Ik dacht dat er uit een decoder gelijkstroom kwam Rob, maar ik kan ernaast zitten?
Er zijn zoveel verschillende decoders, ik weet niet precies wat ze allemaal doen. Bovendien wist ik niet of Barry misschien een analoge baan heeft. Precies om die redenen was ik mijn antwoord dan ook begonnen met "Als ze wisselspanning krijgen". Waar die vandaan komt, uit een decoder of direct van een analoge baan, liet ik in het midden. Een digitale baan is al heel wat anders, ook met 3-rail. Ik heb geen oscilloscoop om te kijken hoe dat er uit ziet, maar op een video'tje knippert de interieurverlichting van mijn rijtuigen niet.

Ik vind de winterlandschapsbaan in de Intermodellbau 2021 video prachtig. Het knipperen van de verlichting is vrijwel allemaal scenery: huisjes, auto's, perrons en seinen. Het valt nogal op omdat er zo veel verlichting is. In werkelijkheid is dat ongetwijfeld mooi om te zien, maar bij de video leidt het knippereffect behoorlijk af. Rijtuigen met knipperende verlichting heb ik niet gezien, bij de locs zag ik alleen op een HGK knipperende frontseinen. Na ruim 2 minuten komt hij voor het eerst even in beeld, na 4 minuten wordt hij de hoofdrolspeler. Bij de vele andere locs met brandende frontseinen knippert er niets. Misschien is die ene dus wel een voorbeeld van wat Peter beschrijft. Bij mijn locs is de verlichting alleen in- of uit te schakelen, meer niet. Uit de beschrijving concludeer ik dat die decoders PMW gebruiken om de lichtsterkte te veranderen, dat gaat een stap verder. Ik wist niet dat dat bestond, maar het is wel jammer dat de decoderfabrikant niet aan het knippereffect heeft gedacht. Al is het maar PMW met een hogere frequentie, dan zou het knipperen ook op een video niet meer zichtbaar zijn. Of gewoon ouderwets de spanning verlagen als de verlichting minder fel moet branden, is dat nou zo moeilijk voor een decoder?

We dwalen weer lekker af. Misschien is het weer eens tijd voor een video'tje van jouw baan? Met wat verlichte rijtuigen, als dat mag?

ACTS.zuid

• Stamgast
« Reactie #23164 Gepost op: dinsdag 23 november 2021, 16:48:46 »

@citaat Het probleem is niet de decoder maar de camera. Als ik een filmpje maak knippert er niets terwijl ook ik een digitale rijder ben met decoders die met PWM werken.

Of gewoon ouderwets de spanning verlagen als de verlichting minder fel moet branden, is dat nou zo moeilijk voor een decoder?

Niets is moeilijk maar het is niet efficiënt. PWM is zo oud als de weg naar Kralingen, het werd in het analoge tijdperk al toegepast.

Degeluidsman

• Forum Moderator
« Reactie #23165 Gepost op: woensdag 24 november 2021, 10:27:01 »

Hallo allemaal,

Peter, Rob en Ben bedankt voor jullie input  :thumbup: :thumbup:

Duidelijk is dat de leds dus nagenoeg  altijd knipperen maar onze ogen het niet kunnen waarnemen.
Sommige oplossing geven een beter resultaat waardoor zelfs een camera het niet waarneemt.

@ Rob,
Een videotje zal nog even op zich laten wachten, ben wel weer aan het bouwen geslagen, en zal dat binnenkort laten zien.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #23166 Gepost op: woensdag 24 november 2021, 16:48:02 »

Bedankt voor alle antwoorden ook op mijn vraag.
Ik bedoelde inderdaad in het winterfilmpje de rode hgk loc, maar dacht het ook bij de interieur verlichting van de railbus te zien (kort in beeld) en nog een loc..

Het wat het is, voor filmen wat lastig maar wie weet komt daar ook nog een oplossing voor..

Terug naar Peter zijn baan maar weer  :) :)

Degeluidsman

• Forum Moderator
Re: De baan van een geluidsman -
« Reactie #23167 Gepost op: donderdag 25 november 2021, 07:31:48 »

@citaat

Van mijn oude baan had ik ook een aantal filmpjes gemaakt Barry, en kan me niet herinneren dat ik toen last had van knipperende leds.

Ik had wel een vaste spanning voor de verlichting op de baan, maar volgens mij knipperde mijn verlichting van het rijdend materiaal ook niet.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #23168 Gepost op: donderdag 25 november 2021, 11:33:28 »

Met een goede gelijkstroom-voeding heb je geen last van flikkeren.

groet
Harald

Degeluidsman

• Forum Moderator
Re: De baan van een geluidsman - filmpje uit de oude doos.
« Reactie #23169 Gepost op: donderdag 25 november 2021, 15:26:37 »

Hallo allemaal,

Van mijn oude baan even gezocht naar een filmpje waarop diverse verlichting te zien is en natuurlijk het rijdende materiaal.
Op opname is nog in het oude 4-3 formaat maar dat mag de pret niet drukken.
Ik vond het erg leuk om deze oude beelden van mijn eerste baantje weer te zien, ik heb best een hoop lol met deze baan gehad die eigenlijk alleen een testbaan voor koploper zou worden.

Veel kijkplezier.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Wico

• Stamgast
  • Swiss rail .. what else?
    • Wico's Donnerwetter Alm
« Reactie #23170 Gepost op: donderdag 25 november 2021, 16:13:16 »

Peter,

Leuk filmpje! Ik krijg spontaan zin om ook mijn oude baan nog eens te bekijken :).

Groeten,
Wico

ACTS.zuid

• Stamgast
« Reactie #23171 Gepost op: donderdag 25 november 2021, 17:01:13 »

Met een goede gelijkstroom-voeding heb je geen last van flikkeren.

Dooddoener toch. De ledjes van jouw lokomotieven, ook van die zwarte waterkokers, flikkeren door PWM. En met een Mickey Mouse cameraatje wordt dat pijnlijk in beeld gebracht.

Gr, Ben.

Degeluidsman

• Forum Moderator
« Reactie #23172 Gepost op: vrijdag 26 november 2021, 05:52:44 »

Hallo allemaal,

@citaat @citaat
Ik vond het ook leuk Wico om mijn oude baan weer te zien, ooit begonnen als koploper testbaan maar toen dat eenmaal goed draaide kwam er een beetje scenery bij  8o

Het begon volgens mij met een berg over de rechterbocht heen, dit bouwen vond ik erg leuk en deed dat samen met Saskia.
Uiteindelijk heeft deze baan zo’n 40% aan scenery gehad.

Op een gegeven moment kon ik naar de zolder verhuizen en dan moet je iets gaan afbreken wat je met zoveel liefde hebt opgebouwd, weet nog wel dat ik dit een behoorlijke drempel vond.

Maar we hadden de ruimte nodig om spullen van de zolder op te slaan voordat we deze konden verbouwen.

Nu geniet ik op zolder van de hobby en zit soms met een muziekje aan heerlijk weg te dromen en plannen te bedenken.

Ik zou zeker je eigen oude baan weer eens bekijken, je gaat er zeker van genieten.

@citaat
Ik heb wel eens gehoord dat de eerste stoomlocomotieven geen lampen maar kaarsen als frontlicht gebruikte Ben, en dan hoort het te knipperen  :P

Gelukkig heb ik geen Mickey Mouse camera, wij zijn voor de Peppie en kokkie versie gegaan dat was een stap hoger in kwaliteit  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman

wimpietje

• Stamgast
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
« Reactie #23173 Gepost op: vrijdag 26 november 2021, 09:56:11 »

Mooi filmpje Peter. Dat was voor mij ook genieten hoor en inspiratie opdoen
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

iTom

• Vaste Inboedel
  • Het is geen kwestie van kunnen maar van doen
« Reactie #23174 Gepost op: vrijdag 26 november 2021, 10:15:43 »

@citaat @citaat Filmpjes kan je eenvoudig terug zien op youtube onder degeluidsman1.
Met vriendelijke groet.
Tom (iTom)

DR5000 | Rocoline | iTrain | Rosoft | DCCNext

Trainspotter

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #23175 Gepost op: vrijdag 26 november 2021, 11:20:05 »

Weet je dit zeker Tom.
Ik kwam gisteren een film tegen die mij iets te groot leek.
Was een knappe baan trouwens.

Vrgr,
Wilko

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #23176 Gepost op: vrijdag 26 november 2021, 11:22:57 »

@citaat gewoon abonnement nemen op KLIKKIE DOEN
« Laatst bewerkt op: vrijdag 26 november 2021, 11:25:29 door iTom »
Met vriendelijke groet.
Tom (iTom)

1200Blauw

• Stamgast
  • NS Tp.IVa (1968-1981)
« Reactie #23177 Gepost op: vrijdag 26 november 2021, 17:15:58 »

Leuk je oude baan te zien. Ik snap desondanks wel waarom je opnieuw bent begonnen. De huidige opzet is veel ruimer, waardoor het treinverkeer beter tot zijn recht komt.

Degeluidsman

• Forum Moderator
« Reactie #23178 Gepost op: zaterdag 27 november 2021, 07:21:32 »

Hallo allemaal,

Mooi filmpje Peter. Dat was voor mij ook genieten hoor en inspiratie opdoen
Leuk om te lezen dat jij er ook plezier aan beleeft hebt Wim, ik ben blij dat dit soort dingen op het web gewoon te zien zijn en blijven dan kan ik later de kleine man laten zien waar het allemaal mee begonnen is  :)

@citaat @citaat Filmpjes kan je eenvoudig terug zien op youtube onder degeluidsman1.
Niet alleen daar te vinden Tom, maar ook in het tweede bericht van mijn draadje, daar staat het overzicht van mijn oude baan, ook weer met de onderwerpen waar je op kunt klikken.

Weet je dit zeker Tom.
Ik kwam gisteren een film tegen die mij iets te groot leek.
Was een knappe baan trouwens.

Vrgr,
Wilko
Ik heb filmpjes onder de naam degeluidsman1 maar ook degeluidsman ( dus zonder 1 ) Wilko.
Mijn huidige baan was een stukje groter en die zal jij wel gezien hebben.

In het eerste bericht van dit draadje staat het overzicht van mijn huidige baan en in het tweede bericht het overzicht van de oude baan.

@citaat gewoon abonnement nemen op KLIKKIE DOEN
Dat mag altijd en omdat het Black Friday weekend is nog eens gratis ook  ;)

Leuk je oude baan te zien. Ik snap desondanks wel waarom je opnieuw bent begonnen. De huidige opzet is veel ruimer, waardoor het treinverkeer beter tot zijn recht komt.
Ik ben eigenlijk van het kleinste kamertje ( nee niet de wc  :D ) naar de grootste ruimte gegaan Fred, in de huidige baan ligt een paar honderd meter rails.
Het is nu mogelijk om met langere treinen te rijden en door de schaduwstations veel meer afwisseling.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Degeluidsman

• Forum Moderator
Re: De baan van een geluidsman - vandaag naar Stomm geweest.
« Reactie #23179 Gepost op: zaterdag 27 november 2021, 17:03:04 »

Hallo allemaal,

Vandaag samen met Saskia en Stef naar de open dag van Stomm geweest, een paar minuten na 10 uur stonden we voor de deur en nadat we de trap opgelopen waren werken we na het checken van onze QR code welkom geheten door een vriendelijke gastvrouw  :thumbup: :thumbup:

Stef was door het dolle heen en wist niet waar hij kijken moest, in het begin tilde ik hem op maar deze kleine man weegt ondertussen zo'n 16 kilo en dat houd opa maar even vol  :D

Gelukkig hadden ze hier aan gedacht en stonden er kleine trapjes waar hij op kon staan  :thumbup: :thumbup:

Natuurlijk kom je hier bekenden tegen, Harald, Hans, Kokkie, Willem, Cees en Peter waren daar aanwezig om het iedereen naar de zin te maken.

Ook aan eten en drinken was gedacht, na een uurtje rondgelopen te hebben zijn we weer vertrokken met een hele blije Stef, tja hij heeft iets met treinen ( van wie zou die dat nauw hebben  :D ).

Leuk dat deze open dagen er zijn, we hebben een leuke ochtend gehad.

Mvg,

Peter Degeluidsman
« Laatst bewerkt op: zaterdag 27 november 2021, 17:07:41 door Degeluidsman »

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #23180 Gepost op: zaterdag 27 november 2021, 17:13:49 »

..een hele blije Stef, tja hij heeft iets met treinen ( van wie zou die dat nauw hebben  :D ).

Mvg,

Peter Degeluidsman
\

Nou, dat weten we wel, het zal er met de paplepel zijn ingebracht en daar is verder niks mis mee.
Onze kleinzoon met inmiddels schoenmaat 47 komt nog regelmatig bij zijn Opa even boven kijken.
Wellicht zetten ze later ook nog eens een baantje op met de treintjes uit de erfenis.  :)
Met vriendelijke groet.
Tom (iTom)

Degeluidsman

• Forum Moderator
« Reactie #23181 Gepost op: zaterdag 27 november 2021, 21:09:23 »

@citaat

Ik kan niet ontkennen dat ik hem een beetje beïnvloed Tom  >:-D maar als een kind het niet leuk vind dan merk je dat snel genoeg.

Of hij later met mijn treinen aan de haal gaat?  Hij heeft in ieder geval al zijn eigen loc ( Stef …… Cargo )met een grote sleep Stef wagons  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

AlbertG

• Stamgast
    • Bouw van mijn baan 'Den Akker'
« Reactie #23182 Gepost op: dinsdag 30 november 2021, 21:09:44 »

maar als een kind het niet leuk vind dan merk je dat snel genoeg.
LOL, ik kocht mijn eerste startsetje omdat ik dacht dat mijn eerste kleinzoon dat leuk zou vinden. Maar hij vond er niets aan. Hij wilde de treinen vastpakken in plaats van laten rijden  :D
Maar ja, omdat ik de spullen toch had ben ik er maar mee verder gegaan. De rest is geschiedenis.
Ik heb inmiddels 5 kleinkinderen en de jongste is ook een jongen. Die heeft hier zijn eigen treinbaan op zolder liggen (vindt hij  :D) en hij vindt het prachtig.
Albert.
Vooral veel treinen. Alles wat ik mooi vind.
Rocrail / TamsMC / HSI88 / Servo's / gleisbox (SRSEII)
Bouw van mijn baan 'Den Akker': http://forum.3rail.nl/index.php?topic=38912.0
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UC1UVuMhBRtDYMIzs-UW-krg

Degeluidsman

• Forum Moderator
« Reactie #23183 Gepost op: woensdag 01 december 2021, 16:31:39 »

@citaat
Hoi Albert en alle anderen,

Jammer dat je eerste kleinkind er niets aan vond, maar gelukkig is de hobby voor jou hierbij begonnen  :)

Grappig dat je jongste kleinkind zich jou baan als zijn eigen baan ziet, dus jij hebt er een prima hulp bij.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Degeluidsman

• Forum Moderator
Re: De baan van een geluidsman - mijn ECoS heeft keuren.
« Reactie #23184 Gepost op: vrijdag 03 december 2021, 06:54:40 »

Hallo allemaal,

Sinds kort heeft mijn ECoS keuren, zo valt de netwerkverbinding regelmatig weg en weet hij soms zijn ip adres niet meer.
Het lijkt erop dat de RJ45 ( netwerkaansluiting) brak is, of hij zit los op de print?

Maar dat hij zijn ip adres vergeet vind ik wel raar, voor de rest werkt hij prima.
Ik ga hem opsturen naar Esu om hem te laten repareren, dus zal ik hem wel een week of 2 a 3 kwijt zijn schat ik zo in  :-( :-(

Hij is nu 10 jaar oud, dus eigenlijk mag ik niet klagen  :)
Nu heb ik nog van alles en nog wat te doen op zolder maar hoop dat hij voor de kerst terug is dan heb ik een paar dagen vrij en wil ik met koploper verder stoeien.

Die werkzaamheden liggen wel even op zijn gat, een stevige griep gooit roet in het eten.

Mvg,

Peter Degeluidsman
« Laatst bewerkt op: vrijdag 03 december 2021, 06:56:25 door Degeluidsman »

PeBe

• Nieuwe Gast
« Reactie #23185 Gepost op: vrijdag 03 december 2021, 07:28:14 »

Hallo Peter,

Beterschap met de griep, het is toch wel griep? En ik hoop inderdaad dat de Ecos werkend voor de kerst binnen is. De pakketdiensten hebben het deze dagen extra druk. Zit al een week te wachten op een pakketje wat vorige week vrijdag al aangemeld en gesorteerd is.

MvG,
Peter
C-Rail, CS3+, Rosoft, tijdperk III-IV-V-VI, iTrain 5 pro

KoosLeiderdorp

• Toffe Gast
  • *
  • Sinds de AOW meer tijd dacht ik
« Reactie #23186 Gepost op: vrijdag 03 december 2021, 08:25:15 »

Beterschap en succes met de Ecos.
Bij mij was een decoder binnen de garantie defect gegaan deze opgestuurd netjes een mail dat het langer gaat duren i.v.m. chips tekort.
Met vriendelijke groet

Koos
Forumlid sinds 31 mei 2006
Erelid  van de Voorschotense Modelspoor Vereniging

Marklin K en M rails, Koploper, iTrain5, Raptor, IB 1 , Ecos, en 6 stuks OC32.

ACTS.zuid

• Stamgast
« Reactie #23187 Gepost op: vrijdag 03 december 2021, 10:12:13 »

Ik ga hem opsturen naar Esu om hem te laten repareren, dus zal ik hem wel een week of 2 a 3 kwijt zijn schat ik zo in  :-( :-(

Hopen dat het mee valt.

Repareren wordt nauwelijks nog gedaan tenzij het een kleinigheidje is. Het is al snel hoofdprint vervangen en dat kost €199 volgens de site van Esu..... Alternatief kan dit zijn: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=87000.0

Ter vergelijk: mijn DCC centrale kost slechts €157 incl. voeding, nieuw uit de winkel met garantie.

Gr, Ben.

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #23188 Gepost op: vrijdag 03 december 2021, 14:39:43 »

hoi,

Sinds kort heeft mijn ECoS keuren, zo valt de netwerkverbinding regelmatig weg en weet hij soms zijn ip adres niet meer.
Het lijkt erop dat de RJ45 ( netwerkaansluiting) brak is, of hij zit los op de print?

Maar dat hij zijn ip adres vergeet vind ik wel raar, voor de rest werkt hij prima.

Dat is inderdaad vreemd. Dat zou meer op een software probleem wijzen dan een hardware probleem. Zeker als je een vast IP-adres er in gezet hebt is het raar. Hopen dat het meevalt. Succes ermee!

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

iTom

• Vaste Inboedel
Re: De baan van een geluidsman - mijn ECoS heeft kuren.
« Reactie #23189 Gepost op: vrijdag 03 december 2021, 14:59:01 »

Hopen dat t mee zal vallen. Beterschap.
Met vriendelijke groet.
Tom (iTom)

Degeluidsman

• Forum Moderator
« Reactie #23190 Gepost op: vrijdag 03 december 2021, 16:28:10 »

Hallo allemaal,

Hallo Peter,

Beterschap met de griep, het is toch wel griep? En ik hoop inderdaad dat de Ecos werkend voor de kerst binnen is. De pakketdiensten hebben het deze dagen extra druk. Zit al een week te wachten op een pakketje wat vorige week vrijdag al aangemeld en gesorteerd is.

MvG,
Peter
Ja het is griep Peter, bedankt voor de beterschaps wensen  :thumbup:
Mijn vrouw heeft gisteren de ECoS verstuurd en als het goed is zal hij begin volgende week daar aankomen, nu weet ik niet hoe druk de mannen van Esu het hebben maar we wachten rustig af.

Balen dat jij al zolang op een pakketje zit te wachten, je kunt er soms geen pijl op trekken.

Beterschap en succes met de Ecos.
Bij mij was een decoder binnen de garantie defect gegaan deze opgestuurd netjes een mail dat het langer gaat duren i.v.m. chips tekort.
Dank je wel voor de beterschaps wensen Koos  :thumbup:
Tja daar zeg je wat chips te kort, dat is wel een groot probleem op dit moment, we gaan het zien.

Hopen dat het mee valt.

Repareren wordt nauwelijks nog gedaan tenzij het een kleinigheidje is. Het is al snel hoofdprint vervangen en dat kost €199 volgens de site van Esu..... Alternatief kan dit zijn: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=87000.0

Ter vergelijk: mijn DCC centrale kost slechts €157 incl. voeding, nieuw uit de winkel met garantie.

Gr, Ben.
Ik had de advertentie hier gezien Ben, mijn centrale is al onderweg en mijn ervaringen met Esu zijn goed, wordt vaak niet al te moeilijk gedaan over reparaties.

Ik ben al jaren erg blij met het gebruiksgemak van de ECoS, voor het rijden met koploper heb je het niet nodig maar om sommige decoders aan te passen een handig ding.
Ook Hangen er via twee ECoS-link's nog 5 boosters en een loconet adapter aan.
Ook heb ik nog een hoop treinen die op Motorola rijden, al wordt het wel steeds meer DCC.

hoi,

Dat is inderdaad vreemd. Dat zou meer op een software probleem wijzen dan een hardware probleem. Zeker als je een vast IP-adres er in gezet hebt is het raar. Hopen dat het meevalt. Succes ermee!

Groet Ronald.
Er zit zo i zo een slechte verbinding tussen de ECoS en de netwerkaansluiting, de Kabel is een tijd geleden al vervangen maar dat mocht niet baten, ik vermoed dat het chasisdeel geen goed contact meer maakt of hij zit los op de print.
Als ik de kabel beweeg geeft de ECoS in het display aan dat het netwerk weg is.

Hij heeft een vast ip adres, maar soms staan er alleen maar nullen in beeld, na het opnieuw opstarten staat het juiste ip adres er weer in.

Hopen dat t mee zal vallen. Beterschap.
Dat hoop ik ook Tom, bedankt voor de beterschaps wensen  :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
« Laatst bewerkt op: vrijdag 03 december 2021, 16:32:05 door Degeluidsman »

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
« Reactie #23191 Gepost op: vrijdag 03 december 2021, 22:25:48 »

Hoi Peter,

Goed om te lezen dat het de griep is en geen corona.
Ondanks dat dat dus wel meevalt beterschap gewenst.

Overigens hebben ze bij de supermarkt wel voldoende chips en nog wel in verschillende smaken maar daar heeft jouw Ecos niets aan.
Duimen dat deze reparatie voor je mee gaat vallen.

Henk
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Degeluidsman

• Forum Moderator
« Reactie #23192 Gepost op: zaterdag 04 december 2021, 11:53:12 »

@citaat

Hoi Henk,
Ik ben ook blij dat het geen corona is, dat heb ik al een keer gehad en was geen pretje.
Bedankt voor je beterschap’s wensen  :thumbup:

Ik heb Saskia gevraagd om meer chips in huis te halen voor de toekomst  :D
Mijn ECoS is onderweg naar Esu en zal ergens volgende week daar binnen zijn, dan ligt het er nog aan hoe druk de mannen bij Esu zijn en wanneer ze er aan kunnen beginnen.

De ECoS heb ik al 10 jaar in gebruik en dit is de eerste keer dat er iets mee aan de hand is, menig wasmachine gaat eerder stuk of je tv bijvoorbeeld.

Ik hoop ook dat de reparatie mee zal vallen, maar dit soort dingen horen er nu eenmaal bij, je auto gaat ieder jaar naar de garage en dat vinden wij heel normaal  :)

Dus eens in de 10 jaar er wat aan laten doen………………..

Mvg,

Peter Degeluidsman

basjuh1981

• Stamgast
    • Testbaan "Die Sauerlandbahn"
« Reactie #23193 Gepost op: zaterdag 04 december 2021, 12:58:05 »

Ik ben ook blij dat het geen corona is, dat heb ik al een keer gehad en was geen pretje.
De kans dat je het überhaupt nog krijgt is dan vrij klein. Natuurlijk opgebouwde immuniteit is beter dan via kunstmatige weg. Zelfs levenslang immuniteit :thumbup:

Sterkte in ieder geval met het griepje ;)
K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Baanplan "Die Sauerlandbahn"
Mijn YouTube-kanaal

Kelderspoorder

• Stamgast
  • Ich praot thóes idderen daag Limburgs.
« Reactie #23194 Gepost op: zaterdag 04 december 2021, 17:51:36 »

Veel beterschap gewenst.

Grts Freddy
De kans is erg groot dat het licht aan het einde van de tunnel de koplichten zijn van een aankomende trein.

Pagina's: 1 ... 462 463 [464]   Omhoog