Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De baan van een geluidsman- diverse versies perronranden ( foto's ).

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 14 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - Slecht bedrukte Roco loc komt niet meer terug.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Slecht bedrukte Roco loc komt niet meer terug.
 @citaat

Hoi Jan,

De 3 rail variant is altijd duurder omdat deze standaard geluid aan boord hebben.
Nu had ik er al een vervelend gevoel bij en was bang om met lege handen te staan.

Ik had van Ben de tip gehad om bij Zevenspoor te gaan kijken, die had er nog een staan en die heb ik toen gekocht.

Deze loc zie je in dit filmpje.




In principe had ik dus twee dezelfde loc's maar ik wilde mijn stam wel compleet hebben en heb dus voor deze oplossing gekozen.
Achteraf heb ik hier goed aan gedaan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Slecht bedrukte Roco loc komt niet meer terug.
Peter,

Blijft een vreemd verhaal. Goede keuze dus om bij Zevenspoor een andere te halen. Prima zaak trouwens en vriendelijke mensen; ik woonde vroeger op tien minuten rijden dus was mijn "huisleverancier".

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Slecht bedrukte Roco loc komt niet meer terug.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Slecht bedrukte Roco loc komt niet meer terug.
Hallo allemaal,

Citaat van: Wico op zaterdag 11 december 2021, 09:40:35
Peter,

Blijft een vreemd verhaal. Goede keuze dus om bij Zevenspoor een andere te halen. Prima zaak trouwens en vriendelijke mensen; ik woonde vroeger op tien minuten rijden dus was mijn "huisleverancier".

Groeten,
Wico
Hoi Wico,
Jij woonde dus in Gouda?
Ja een leuke winkel waar ik zo af en toe kom, maar ook op de beurs kom ik ze nagenoeg altijd tegen.



Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 11 december 2021, 14:52:58
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 11 december 2021, 08:19:46

Ik heb sterk het gevoel dat mijn loc als enige naar Roco gestuurd is.

Mijn gevoel dat ik de loc niet meer terug zou zien kwam dus uit.


Dat zat er dik in gezien de vele wel goede exemplaren die aanvankelijk overal te koop lagen. Je winkelier heeft de weg van de minste weerstand gekozen en weinig moeite voor je gedaan en da's toch een beetje jammer.

Anderzijds had je nu mogelijk met twee exemplaren gezeten en het is nog maar de vraag of je bij doorverkoop de nieuwprijs er voor zou krijgen. Al met al is het goed zo toch.

Gr, Ben.
Hoi Ben,
Ik ben het met je eens dat de winkelier de weg van de minste weerstand heeft gekozen, op Eurospoor sprak ik nog iemand van Roco en die wist mij al te vertellen dat de slechte bedrukking hem niet bekend voorkwam.
Ook hoorde ik dat het gebruikelijk is dat er losse kappen van iedere loc op de markt komen, maar dat duurt meestal een paar maanden nadat de loc op de markt gekomen is.

Het was ook een koud geschreven mailtje, Roco crediteert en de voorraad is uitverkocht dus zoek het maar uit ( zo komt het in ieder geval bij mij over ).

Natuurlijk zit ik niet op 2 exemplaren te wachten, toch heb ik overwogen om voor het zekere te gaan en de tweede loc met verlies te verkopen.
Ik wilde nu eenmaal de stam compleet hebben.

Als ik kijk wat ik en mijn vriendengroep via mijn account de afgelopen 3 jaar daar gekocht hebben verwacht je wel wat van zo'n winkelier.
Het is een beetje de koude douche van een bekend programma.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Slecht bedrukte Roco loc komt niet meer terug.
@citaat

Bijna goed. We hebben 30 jaar in Waddinxveen gewoond.

Groeten,
Wico
Re: De baan van een geluidsman - Slecht bedrukte Roco loc komt niet meer terug.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - Slecht bedrukte Roco loc komt niet meer terug.
 @citaat

Tja dat kan ook  :)

Zat ook nog aan Moordrecht te denken maar dat was dus ook niet goed geweest.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - Slecht bedrukte Roco loc komt niet meer terug.
 @citaat Daar kwam de oma van moeders kant vandaan. Mijn opa kwam van Gouderak. Hij heeft (als heibaas) onder andere de fundering van het spoorviaduct bij het station van Gouda geheid. Er moet natuurlijk wel een spoorse link zijn. ;)
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
Hallo allemaal,

Even een ECoS update.

Zoals bekend heb ik mijn ECoS naar Esu gestuurd wegens het wegvallen van het netwerk, nadat hij daar afgeleverd is kreeg ik de dan erna een mail met de kosten en na een akkoord gingen ze er gelijk mee aan de slag.

Ik moest wachten op de digitale factuur en deze kwam afgelopen donderdag binnen, deze gelijk betaald en volgens de band zou het bedrag vrijdag voor 12:00 uur op hun rekening moeten staan.

Ondertussen is het dinsdag en nog steeds is hij niet verstuurd, vanmorgen gebeld en ze hopen hem deze week te verzenden want het is erg druk  8o 8o

Hier baal ik stevig van, alles snel gedaan zodat ik snel weer kan genieten van mijn centrale, de kans dat hij deze week hier binnen komt acht ik erg klein dus aankomend weekend wordt het weer afkicken  :-(

Maar niet alleen het weekend staat voor de deur maar ook heb ik vakantie tot het nieuwe jaar en had de hoop lekker te kunnen rommelen op zolder.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
Je bent blijkbaar niet de enige... :)
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
Vind ik niet zo spannend. Als het geld er vrijdag is zien ze het pas maandag of later... Tja, versturen duurt dan ook nog wat.
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 14 december 2021, 18:04:09
Ondertussen is het dinsdag en nog steeds is hij niet verstuurd, vanmorgen gebeld en ze hopen hem deze week te verzenden want het is erg druk  8o 8o

Hier baal ik stevig van, alles snel gedaan zodat ik snel weer kan genieten van mijn centrale, de kans dat hij deze week hier binnen komt acht ik erg klein dus aankomend weekend wordt het weer afkicken  :-(

Kalm an, en rap een beetje  :)  :) Typisch Nederlands .... vandaag in de webshop besteld, morgen in huis. Dat geldt in Duitsland allemaal iets anders.  :D Soms heb je geluk. Soms duurt het iets langer. Vindt het nog allemaal behoorlijk snel gaan. Zeker als ze hem nog deze week willen versturen. Mag je de hoop hebben dat ze het met de juiste pakketbezorger versturen. Al maakt het voor jou in het midden in het land niet zo veel uit. Hier aan de grens willen de Duitse pakketdienst nog wel eens de grens overkomen en direct bezorgen i.p.v. via de Nederlandse tak. Dan kan het wel eens binnen 1 tot 2 dagen aanwezig zijn  :D
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
Met ESU idem dito probleem....  heb al sinds EEN jaar een loc bij hen in reparatie.... ANTWOORD : het is druk.... ; balen dus...
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
Hallo allemaal,


Citaat van: Wim op dinsdag 14 december 2021, 18:09:33
Je bent blijkbaar niet de enige... :)
Ik denk dat dat wel meevalt Wim, nadat hij daar aangekomen was is hij binnen twee dagen gerepareerd maar ligt nu al dagen te wachten op verzending.



Citaat van: Golfer op dinsdag 14 december 2021, 18:13:10
Vind ik niet zo spannend. Als het geld er vrijdag is zien ze het pas maandag of later... Tja, versturen duurt dan ook nog wat.
Ik had er donderdag na de betaling gelijk een mailtje gestuurd dat de betaling gedaan was en ik hoopte op een snelle verzending, hopelijk vandaag een teken vanuit Duitsland.



Citaat van: ronaldk op dinsdag 14 december 2021, 18:22:19
Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 14 december 2021, 18:04:09
Ondertussen is het dinsdag en nog steeds is hij niet verstuurd, vanmorgen gebeld en ze hopen hem deze week te verzenden want het is erg druk  8o 8o

Hier baal ik stevig van, alles snel gedaan zodat ik snel weer kan genieten van mijn centrale, de kans dat hij deze week hier binnen komt acht ik erg klein dus aankomend weekend wordt het weer afkicken  :-(

Kalm an, en rap een beetje  :)  :) Typisch Nederlands .... vandaag in de webshop besteld, morgen in huis. Dat geldt in Duitsland allemaal iets anders.  :D Soms heb je geluk. Soms duurt het iets langer. Vindt het nog allemaal behoorlijk snel gaan. Zeker als ze hem nog deze week willen versturen. Mag je de hoop hebben dat ze het met de juiste pakketbezorger versturen. Al maakt het voor jou in het midden in het land niet zo veel uit. Hier aan de grens willen de Duitse pakketdienst nog wel eens de grens overkomen en direct bezorgen i.p.v. via de Nederlandse tak. Dan kan het wel eens binnen 1 tot 2 dagen aanwezig zijn  :D
Wij zijn wel gewend aan een snelle levering Ronald, je weet op dit moment wel dat iets wat al onderweg is redelijklang kan duren i.v.m. De drukte.
Maar dan is hij onderweg, in Nederland wordt iets wat besteld is meestal dezelfde dag of uiterlijk de dag erna verstuurd.

Tja er zit niets anders op dan: nog even geduld A.U.B.



Citaat van: wimpietje op woensdag 15 december 2021, 04:58:01
Met ESU idem dito probleem....  heb al sinds EEN jaar een loc bij hen in reparatie.... ANTWOORD : het is druk.... ; balen dus...
Dat herken ik niet Wim, ik heb wel vaker iets naar ze verstuurd en dat kwam redelijk snel weer terug, ik denk dat je aan de bel moet hangen.
Iedere dag kun je tussen 10 en 12 uur bellen met hun afdeling, zowel in het Duits als Engels kun je daar terecht.

Is het een bijzonder model wat je ter reparatie hebt aangeboden?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
Off topic  :arrow: Blijkbaar is het overal even druk dan, ik kocht op 2/12/2021 een occasie Nissan die in de garage te Aartselaar staat. Ik kocht deze via mijn zoon die verkoper is te Wijnegem. Deze auto moet dus eerst naar  overgebracht naar Wijnegem, dan naar de autokeuring, dan worden dan nagezien, gepoetst . En dan wordt ik verwittigd mijnheer uw auto staat klaar. Met een beetje geluk rijd ik er mee tussen kerst en oudjaar.
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
Hi Peter, het is een  ESU 31100- 94 1292 die ik van vrouwtje lief cadeau gekregen had. De loc reed perfect maar plots gaf hij kortsluiting,
; dus nu wachten maar hè
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
 @citaat Als dat al een jaar geleden is zou ik maar eens gaan bellen waar het ding blijft, dus vooral niet meer afwachten. Dat heb je nu al een jaar zonder resultaat gedaan immers?
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
yep, heb gemaild.... en antwoord was: druk druk druk...
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
Citaat van: ACTS.zuid op donderdag 16 december 2021, 11:58:24
Maar misschien ligt het aan mijn snapvermogen: ik snap heel veel niet van veel modelspoorders.  ;)
Ze sporen niet.
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
Inderdaad wij sporen niet  :-) :-)
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
Peter, sorry voor het "misbruik' van jouw draadje   ;) Intussen bericht gehad van ESU, krijg een nieuwe loc, wel pas Q2/Q3  in 2022.
Nu stop ik met posts hier in Peters draadje over dit item
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
Hallo allemaal,

Als eerste wil ik melden dat mijn pakket van Esu onderweg is  :)



Citaat van: Johnnytrein op woensdag 15 december 2021, 14:36:57
Off topic  :arrow: Blijkbaar is het overal even druk dan, ik kocht op 2/12/2021 een occasie Nissan die in de garage te Aartselaar staat. Ik kocht deze via mijn zoon die verkoper is te Wijnegem. Deze auto moet dus eerst naar  overgebracht naar Wijnegem, dan naar de autokeuring, dan worden dan nagezien, gepoetst . En dan wordt ik verwittigd mijnheer uw auto staat klaar. Met een beetje geluk rijd ik er mee tussen kerst en oudjaar.
Het kan dus niet lang meer duren voordat de nieuwe auto glimmend voor de deur staat Johnny, alvast veel veilige kilometers toegewenst.



Citaat van: wimpietje op donderdag 16 december 2021, 04:31:27
Hi Peter, het is een  ESU 31100- 94 1292 die ik van vrouwtje lief cadeau gekregen had. De loc reed perfect maar plots gaf hij kortsluiting,
; dus nu wachten maar hè
Ik moest hem even opzoeken Wim, een moois stomer zag ik  :favorite:
Las ook dat Esu jou nu een nieuwe gaat toesturen, op zich een mooie service maar het had wel veel eerder afgewikkeld moeten zijn vind ik  :)

Nu hopen dat je er langer plezier van hebt, maar dat gaat vast goed komen.



Citaat van: 1200Blauw op donderdag 16 december 2021, 11:13:02
@citaat Als dat al een jaar geleden is zou ik maar eens gaan bellen waar het ding blijft, dus vooral niet meer afwachten. Dat heb je nu al een jaar zonder resultaat gedaan immers?
Hij zal ergens op een plank liggen ben ik bang, maar lees dat het nu opgelost gaat worden.



Citaat van: ACTS.zuid op donderdag 16 december 2021, 11:58:24
@citaat Ik begrijp niet goed dat je dat accepteert. Druk druk druk is een slecht verhaal. In het jaar dat je wacht op de afwikkeling heb je geen plezier van je lok en het slokt de helft van je garantie termijn op. De lok is nog volop leverbaar, ze kunnen je een nieuwe toezenden.

Maar misschien ligt het aan mijn snapvermogen: ik snap heel veel niet van veel modelspoorders.  ;)

Gr, Ben.
De oplossing komt eraan Ben, Wim krijgt een nieuwe loc en het lijkt mij dat daar weer volledige garantie op zit?.



Citaat van: basjuh1981 op donderdag 16 december 2021, 12:31:58
Citaat van: ACTS.zuid op donderdag 16 december 2021, 11:58:24
Maar misschien ligt het aan mijn snapvermogen: ik snap heel veel niet van veel modelspoorders.  ;)
Ze sporen niet.
Dat denken meer mensen als je over onze hobby praat Bas  :D
Ik denk dat je niet spoort als je niet spoort  >:-D



Citaat van: Johnnytrein op donderdag 16 december 2021, 13:05:26
Inderdaad wij sporen niet  :-) :-)
Juist wel  :P :D



Citaat van: wimpietje op donderdag 16 december 2021, 17:31:22
Peter, sorry voor het "misbruik' van jouw draadje   ;) Intussen bericht gehad van ESU, krijg een nieuwe loc, wel pas Q2/Q3  in 2022.
Nu stop ik met posts hier in Peters draadje over dit item
Dat vind ik geen probleem Wim, anders had ik wel ingegrepen  ;)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
Ja Peter, met volledige garantie. Blijkbaar waren er meer problemen met dit model. beetje geduld oefenen dus... 8o
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
 @citaat

Geduld is een schone zaak zeggen  :P


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - ECoS gerepareerd maar…………………………………………………….
 @citaat

Ja ik weet het wel, maar het is niet zo mijn ding  :D

Als het goed is komt de pakketbezorgers vandaag langs, even geduld dus nog a.u.b.

Ik heb nu vakantie tot het einde van het jaar, dus ik mot wel wat te doen hebben  :)

Wie weet komen er nog vrolijke kerstwensen  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Hallo allemaal,

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA hij is er dacht ik toen de deurbel ging, een pakketje van Esu werd mij overhandigd.

Daar was mijn oude vertrouwde ECoS weer, snel naar boven, maar na het uitpakken was de blijdschap van korte duur.

Een aantal knoppen aan de rechterkant om de functies te bedienen willen niet klikken / schakelen.
Ook de stopknop is zijn klik kwijt en als je er al naar kijkt schakelt de ECoS af.

Hier baal ik als een stekker van, hij kan weer terug naar Esu  :-( :-( :-(
Ik ga maandag gelijk bellen of ze nog iets voor mij kunnen betekenen.

Maar dat is nog niet alles, Een loc die ik voor reparatie meegestuurd had en ook gerepareerd zou zijn zit niet in de doos  8o


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Dat is goed balen, lijkt er op dat de Duitse Pünktlichkeit niet meer is wat het ooit is geweest.

Zou wellicht een idee zijn wat Ben ook aangeeft, koop een nieuwe dan weet je zeker dat je voor de kerst weer verder kan.
Zou wel de reparatiekosten aan Esu terug vorderen.
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Das balen zeg......Wat gebeurt daar toch allemaal... :?
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Ja....zeggen ze daar...
hij wou 'm snel terug hebben.... B)
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
 @citaat
Heb je wel je eigen ECoS terug gekregen en niet toevallig eentje die zij al "gerepareerd" hadden (een soort van reparatie pool).

Mvg,
Peter
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Dat is balen Peter. Had ik niet verwacht van een dergelijke firma. Slechte reklame.
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
 8o Peter, dat is allemaal knap waardeloos, ecos stuk, lok nog weg, dat schiet niet op zo. :thumbdown:
En weer opsturen en terugkrijgen zal ook wel effe duren met de komende lockdown, de pakketbezorgers gaat het weer errug druk krijgen. :?
Nou, hopen maar dat het ooit goed komt. :roll:

Dirk-Jan

Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Tjongejonge, dat gaat lekker...

Citaat van: wimpietje op zaterdag 18 december 2021, 14:33:49
Das balen zeg......Wat gebeurt daar toch allemaal... :?
Zeg dat wel idd.
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Hallo allemaal,


Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 18 december 2021, 13:46:23
Nou, dat schiet lekker op zo. Lekker bezig daar bij Esu, daarom hebben ze het zo druk......

Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 18 december 2021, 13:50:02
Zou je niet beter een nieuwe kopen, deze heeft zijn geld opgebracht en kostte je terug gerekend een euro per week. Je kunt dan weer rijden en hebt iets als reserve als het ding later weer terug komt.
Dat klinkt natuurlijk leuk Ben even een nieuwe kopen, maar ook hier is het de december maand als je begrijpt wat ik bedoel?
Ik heb nu 200 euro uitgegeven aan een nieuw mainboard en dan mag je toch wel verwachten dat ze bij Esu weten hoe zo'n apparaat weer in elkaar gezet moet worden.



Citaat van: iTom op zaterdag 18 december 2021, 14:05:13
Dat is goed balen, lijkt er op dat de Duitse Pünktlichkeit niet meer is wat het ooit is geweest.

Zou wellicht een idee zijn wat Ben ook aangeeft, koop een nieuwe dan weet je zeker dat je voor de kerst weer verder kan.
Zou wel de reparatiekosten aan Esu terug vorderen.
Het idee is goed Tom, maar het moet ook betaald worden, morgenochtend hang ik gelijk aan de lijn om te kijken wat ze voor mij kunnen betekenen.



Citaat van: Wim op zaterdag 18 december 2021, 14:52:43
Ja....zeggen ze daar...
hij wou 'm snel terug hebben.... B)
Dat is natuurlijk onzin Wim, hun werkwijze is als volgt.
Je stuurt de spullen op, dan krijg je een mail dat de spullen aangekomen zijn en wat de verwachte kosten zijn.
Hier dien je akkoord op te geven en dan pas gaan ze over tot reparatie, als de reparatie klaar is sturen ze je een factuur.
De reparatie is dus gedaan en na de betaling vanuit mijn kant hoeven ze het alleen nog maar op te sturen.

Zo is het gegaan, ja ik heb gemeld dat ik betaald had en het verzoek gedaan om het snel te verzenden, maar toen stond het al gerepareerd en al klaar in hun magazijn.


Citaat van: pjve64 op zaterdag 18 december 2021, 16:05:27
@citaat
Heb je wel je eigen ECoS terug gekregen en niet toevallig eentje die zij al "gerepareerd" hadden (een soort van reparatie pool).

Mvg,
Peter
Geen idee Peter, ik mag er toch vanuit gaan dat dit mijn eigen ECoS is?



Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 18 december 2021, 16:25:13
Dat is balen Peter. Had ik niet verwacht van een dergelijke firma. Slechte reklame.
Ik ben dit ook niet van ze gewend Henk, ik ga er vanuit dat ze het wel goed op gaan lossen maar het kost weer een hoop tijd en erg veel irritatie.

Hoop morgen ook te horen waarom mijn loc niet meegestuurd is.



Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 18 december 2021, 17:05:52
8o Peter, dat is allemaal knap waardeloos, ecos stuk, lok nog weg, dat schiet niet op zo. :thumbdown:
En weer opsturen en terugkrijgen zal ook wel effe duren met de komende lockdown, de pakketbezorgers gaat het weer errug druk krijgen. :?
Nou, hopen maar dat het ooit goed komt. :roll:

Dirk-Jan
Ik heb wel eens betere weekenden gehad Dirk-Jan, afgezien van de lockdown gaan ze ook dicht tussen de 24e en het einde van het jaar.
Dat gun ik ze natuurlijk wel maar voor mij komt dat vervelend uit, heb nu ook vakantie en wil graag verder prutsen op mijn zoldertje.
Vandaag de ECoS aangesloten en op het eerste gezicht lijkt hij verder wel te werken, ik ga proberen of ze mij een andere kunnen toesturen zodat ik deze tijdelijk kan inzetten, maar of dat dat mogelijk is?



Citaat van: 1200Blauw op zaterdag 18 december 2021, 17:29:45
Tjongejonge, dat gaat lekker...

Citaat van: wimpietje op zaterdag 18 december 2021, 14:33:49
Das balen zeg......Wat gebeurt daar toch allemaal... :?
Zeg dat wel idd.
Ik denk dat het ook bij hun erg druk is, waar niet op dit moment en dan kunnen dit soort dingen gebeuren.
Natuurlijk wordt je er niet bij van, maar ook voor hun zijn dit weer extra handelingen en dat komt niemand te goede.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Citaat van: pjve64 op zaterdag 18 december 2021, 16:05:27
@citaat
Heb je wel je eigen ECoS terug gekregen en niet toevallig eentje die zij al "gerepareerd" hadden (een soort van reparatie pool).

Dat was ook het eerste dat me te binnen schoot, toen ik dat las.
Een merkteken aanbrengen of een uniek kenmerk (serienummer) noteren, fotograferen, voordat je iets opstuurt ter reparatie.
Ook zou het pakket van iemand anders verwisseld kunnen zijn. Kwestie van verkeerde adres stickers.
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Ik heb mijn Ecos momenteel niet in gebruik. Als ik je er een plezier mee kan doen, dan kan je hem wel een poosje lenen.
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 19 december 2021, 14:52:25
Geen idee Peter, ik mag er toch vanuit gaan dat dit mijn eigen ECoS is?
Ik dacht hieraan omdat je melde dat een aantal knoppen niet meer klikte, dat duid op versleten knoppen.
Heb je er een merkteken opgezet voordat je hem verstuurde?

Mvg,
Peter
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Versleten knoppen zullen het niet zijn. Waarschijnlijk zitten ze een beetje klem. Als je de ECoS weer dicht schroeft altijd even opletten als alles goed zit. Zo te lezen zijn ze bij Peter wat te snel geweest.

Persoonlijk zou ik hem even open schroeven en het even nalopen. Is niet heel moeilijk.
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Citaat van: Degeluidsman op zondag 19 december 2021, 14:52:25
Citaat van: pjve64 op zaterdag 18 december 2021, 16:05:27
@citaat
Heb je wel je eigen ECoS terug gekregen en niet toevallig eentje die zij al "gerepareerd" hadden (een soort van reparatie pool).
Geen idee Peter, ik mag er toch vanuit gaan dat dit mijn eigen ECoS is?

Je hebt je ECoS destijds toch bij ESU geregistreerd, dan heb je vast nog wel ergens het serienummer van het apparaat.
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Hallo allemaal,

Citaat van: robkop op zondag 19 december 2021, 15:03:26
Citaat van: pjve64 op zaterdag 18 december 2021, 16:05:27
@citaat
Heb je wel je eigen ECoS terug gekregen en niet toevallig eentje die zij al "gerepareerd" hadden (een soort van reparatie pool).

Dat was ook het eerste dat me te binnen schoot, toen ik dat las.
Een merkteken aanbrengen of een uniek kenmerk (serienummer) noteren, fotograferen, voordat je iets opstuurt ter reparatie.
Ook zou het pakket van iemand anders verwisseld kunnen zijn. Kwestie van verkeerde adres stickers.
Ik heb er niet opgelet toen ik hem verstuurde Rob, op zich is een refurbished model ook geen enkel probleem als hij maar 100% in orde is.
Zo meteen bellen met Esu voor meer duidelijkheid.



Citaat van: ACTS.zuid op zondag 19 december 2021, 15:11:25
@citaat @citaat

Ik weet dat het december is Peter, ik kan kalender kijken.  ;)

Maar eerder schreef ik dit.....

Citaat van: ACTS.zuid op vrijdag 03 december 2021, 10:12:13

Het is al snel hoofdprint vervangen en dat kost €199 volgens de site van Esu.....


... dus je wist wat het mogelijk ging kosten. Toen gaf ik al aan naar een andere Ecos uit te kijken. Ik zou nooit iets van 10 jaar oud laten repareren maar dat is ieders eigen afweging.

Wat niet wegneemt dat Esu zijn best moet doen voor die €200 en ze zullen het op moeten lossen. Afwachten maar, zal best goed komen.

Gr, Ben.
Natuurlijk had ik dat gelezen Ben, ik heb ook een offerte gehad waarin dit bedrag gecommuniceerd is.
Voor € 200 koop ik geen nieuwe en zoals jij schrijft zullen ze het moeten oplossen.



Citaat van: pjve64 op zondag 19 december 2021, 21:16:52
Citaat van: Degeluidsman op zondag 19 december 2021, 14:52:25
Geen idee Peter, ik mag er toch vanuit gaan dat dit mijn eigen ECoS is?
Ik dacht hieraan omdat je melde dat een aantal knoppen niet meer klikte, dat duid op versleten knoppen.
Heb je er een merkteken opgezet voordat je hem verstuurde?

Mvg,
Peter
Als ik ze aan de lijn heb zal ik zeker vragen of dit mijn eigen model is of een refurbished versie is Peter, daar kom ik op terug.



Citaat van: Wijbe op zondag 19 december 2021, 23:25:03
Versleten knoppen zullen het niet zijn. Waarschijnlijk zitten ze een beetje klem. Als je de ECoS weer dicht schroeft altijd even opletten als alles goed zit. Zo te lezen zijn ze bij Peter wat te snel geweest.

Persoonlijk zou ik hem even open schroeven en het even nalopen. Is niet heel moeilijk.
Ik zal met ze overleggen of dat openmaken akkoord is, en dat de garantie op de reparatie niet vervalt Wijbe.
Dit laat ik ook weten na het belletje.



Citaat van: Eric-Paul op maandag 20 december 2021, 08:07:50
Citaat van: Degeluidsman op zondag 19 december 2021, 14:52:25
Citaat van: pjve64 op zaterdag 18 december 2021, 16:05:27
@citaat
Heb je wel je eigen ECoS terug gekregen en niet toevallig eentje die zij al "gerepareerd" hadden (een soort van reparatie pool).
Geen idee Peter, ik mag er toch vanuit gaan dat dit mijn eigen ECoS is?

Je hebt je ECoS destijds toch bij ESU geregistreerd, dan heb je vast nog wel ergens het serienummer van het apparaat.
Vast wel Eric-Paul, op de factuur heb ik al gekeken en daar is het niet te vinden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Hallo allemaal,

Een reactie wil ik graag even los beantwoorden.


Citaat van: Dibbes op zondag 19 december 2021, 19:04:56
Ik heb mijn Ecos momenteel niet in gebruik. Als ik je er een plezier mee kan doen, dan kan je hem wel een poosje lenen.

Dag Jos,

Jou reactie heeft mij geraakt, iemand zomaar je ECoS aanbieden is hartverwarmend  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik heb er eigenlijk geen woorden voor hoezeer ik dit waardeer, maar probeer toch onder woorden te brengen dat dit heel bijzonder is.

Van mijn vriendengroep zijn er ook twee aangeboden, ook hier gaat mijn hart sneller van kloppen.

Ik wil je graag bedanken voor dit mooie aanbod ( waar vind je dit nog )  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Ik hoop niet dat ik je beledig als ik zeg geen gebruik te maken van dit super aanbod, ben veel te bang dat er straks iets met jou ECoS gebeurd en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Ook ga ik er vanuit dat Esu dit netjes oplost en ik de huidige ECoS even hier kan houden.

Nogmaals bedankt Jos.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Hoi Peter,

Natuurlijk ben ik niet beledigd. En gelukkig zijn er meer mensen in je omgeving die zich hebben aangeboden! Immers: "we benne op de wereld om mekaar te helpen nietwaar?!"


Ik hoop voor je dat het snel is opgelost!
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
 @citaat

We zijn zeker op de wereld om elkaar te helpen Jos, maar het blijft Bijzonder  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd maar mag weer terug.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 20 december 2021, 10:00:17
Citaat van: Eric-Paul op maandag 20 december 2021, 08:07:50
Citaat van: Degeluidsman op zondag 19 december 2021, 14:52:25
Citaat van: pjve64 op zaterdag 18 december 2021, 16:05:27
@citaat
Heb je wel je eigen ECoS terug gekregen en niet toevallig eentje die zij al "gerepareerd" hadden (een soort van reparatie pool).
Geen idee Peter, ik mag er toch vanuit gaan dat dit mijn eigen ECoS is?

Je hebt je ECoS destijds toch bij ESU geregistreerd, dan heb je vast nog wel ergens het serienummer van het apparaat.
Vast wel Eric-Paul, op de factuur heb ik al gekeken en daar is het niet te vinden.

Peter, je kunt bij ESU inloggen en bij je Account Settings kijken welke serienummers je hebt geregistreerd.
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
Hallo allemaal,

Vandaag Esu aan de lijn gehad en mijn probleem uitgelegd in mijn steenkolen Engels.
Een vriendelijke man nam de tijd om mij verder te helpen, wat blijkt de schroeven aan de onderzijde zaten te strak aangedraaid, door deze wat losser te draaien komen de knoppen weer vrij, het is nog niet 100% dus nog even stoeien met de juiste stand van de schroeven.

Ik ben blij dat ik de ECoS niet opengeschroefd had, dan moet je een sticker verwijderen en vervalt je garantie.

Je zou denken dat ze zelf even testen of alle knoppen weer goed schakelen maar dat doen ze dus niet, op de vraag waarom niet kwam toch wel aan het ligt dat ze erg druk zijn.

Het betreft trouwens mijn eigen ECoS  :)

Dan mijn loc, die ligt daar nog te wachten op reparatie, ze hebben daar twee afdelingen de ene doet de loc's en de andere de rest.
Een mailtje vanuit hun kant had mij een betere nachtrust gegeven.
Ze verwachten de loc begin volgend jaar op te sturen, even afwachten dus  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
 @citaat @citaat

Eric-Paul,

Ik heb dus mijn eigen ECoS retour, maar door het andere mainboard veranderd het serienummer wel vertelde ze me, maar zij passen dat aan in de administratie.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
Citaat van: Degeluidsman op maandag 20 december 2021, 14:36:08
Ze verwachten de loc begin volgend jaar op te sturen, even afwachten dus  :)
Nog een paar weekjes geduld dus :D
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
Mooi dat het nu geregeld is, dacht al aan een nieuw kerstverhaal over de Ecos met de zware knoppen en de wijzen uit het Oosten.  :)

Je kan nu lekker van de vakantie en de herstelde Ecos genieten.

Fijne en gezellige Kerstdagen.
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
Hallo Peter,

Draai de schoeven een beetje los en trek de knoppen goed aan, aan de voorkant. Ze zitten normaal gesproken flink diep in de ECoS

Groeten,
Wijbe (Die al regelmatig een ECoS of CS1 uit elkaar heeft gehaald)
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
Hallo allemaal,


Citaat van: basjuh1981 op maandag 20 december 2021, 15:40:55
Citaat van: Degeluidsman op maandag 20 december 2021, 14:36:08
Ze verwachten de loc begin volgend jaar op te sturen, even afwachten dus  :)
Nog een paar weekjes geduld dus :D
Hoi Bas,
Ja even wachten nog, gelukkig heb ik wel ergens een reserve locje liggen  :)



Citaat van: iTom op maandag 20 december 2021, 15:43:27
Mooi dat het nu geregeld is, dacht al aan een nieuw kerstverhaal over de Ecos met de zware knoppen en de wijzen uit het Oosten.  :)

Je kan nu lekker van de vakantie en de herstelde Ecos genieten.

Fijne en gezellige Kerstdagen.
Hoi Tom,
Ik ben zeker aan het genieten, vanmorgen zat ik om 6 uur al op zolder.
In koploper probeer ik een timer te maken en dat zijn een paar handelingen, kom er nog niet helemaal uit maar met ondersteuning van het koploper forum wordt ik op weg geholpen.



Citaat van: Wijbe op maandag 20 december 2021, 16:57:31
Hallo Peter,

Draai de schoeven een beetje los en trek de knoppen goed aan, aan de voorkant. Ze zitten normaal gesproken flink diep in de ECoS

Groeten,
Wijbe (Die al regelmatig een ECoS of CS1 uit elkaar heeft gehaald)
Hoi Wijbe,
Het gaat al een stuk beter, maar een knop is nog niet helemaal naar mijn zin, hoe bedoel je trek de knoppen goed aan?
Op welke manier doe jij dat.


Iedereen fijne en gezellige Kerstdagen.
Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
 @citaat Zo, je was er weer vroeg bij, ik stond om 08:55 uur bij de priklocatie voor mijn boosterprik.
Ging allemaal netjes en vlot, vriendelijke mensen die je zelfs weer helpen met je jas aantrekken.

En na afloop kwartiertje wachten met koffie en vers gebakken lariekoek.

Veel plezier met de Ecos.
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - ECoS is binnen / gerepareerd en opgelost.
 @citaat

Ik ben altijd vroeg Tom, in de ochtend vind ik het fijn om met een bakkie koffie een beetje te rommelen op zolder.

Verder vandaag een maatje geholpen met het verder aansluiten van zijn baan, deze gaat straks door koploper aangestuurd worden dus er moesten nog wat draden aangesloten worden.

Jou boosterprik is dus binnen, ik mag nog een weekje wachten zo'n beetje, maar bij ons krijg je geen koffie, de lariekoek  is echt een delicatesse bij jullie in de buurt  :P


Mvg,

Peter Degeluidsman