Nieuws: De 12,5 jaar 3railforum jubileum set is nog verkrijgbaar!! Lees alles erover in het Info Topic en bestel gelijk in onze webshop!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  De baan van een geluidsman -
0 leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 413 414 [415] 416 417 418   Omlaag

Auteur Topic: De baan van een geluidsman -  (gelezen 4037652 keer)

iVanDL

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20700 Gepost op: zondag 29 december 2019, 12:59:18 »

Hey Peter,  Dat is niet meer groot maar enorm (40 cm???)  8o 8o

Ik heb vroeger nog aan grote transformatoren gewerkt.  Toen die op transport vertrokken (per vrachtwagen) bouwde men ook zo'n soort harnas rond de trafo om hem te kunnen vervoeren.

Bye the way ik heb ook nog aan trafo's voor de TGV gewerkt.  Deze kwamen in de Boogies te liggen.  Dat waren juweeltjes.
Gelogd
Groeten,

Ivan De Laet

Je hebt beter spijt van dingen die mislukt zijn dan van dingen die je niet hebt geprobeerd.

Barry1972

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2015
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20701 Gepost op: zondag 29 december 2019, 16:43:23 »

 8o indrukwekkend , benieuwd welke lok deze gaat slepen  :)

Fijne jaarwisseling
Gelogd
Groeten barry

speeltmettreintjes

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2018
  • Thema Duitsland, tijdperk IIIb
    • Diesel DHG 500 trekt Shell ketelwagens
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20702 Gepost op: zondag 29 december 2019, 23:27:30 »

Zo'n tragschnabelwagen lijkt me een mooi klusje voor een V 90.

En laat daar nou net een nieuw model van zijn: Diesellocomotief serie 290.
« Laatst bewerkt op: zondag 29 december 2019, 23:29:45 door speeltmettreintjes »
Gelogd
Groeten, Rob                              Mijn baan

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20703 Gepost op: maandag 30 december 2019, 07:36:03 »

Hallo allemaal,

Bas, Johnny, Maikel, Frank, Dirk-Jan, Rolf, Rob, Wico, Walter, Martin, Wouter, Wim, Mark, Wim, Michael, Rien, Ronald, Henk, Ivan en Barry, bedankt voor jullie reacties, dit wordt zeer gewaardeerd  :thumbup: :thumbup:

Ik zal de vragen die gesteld zijn hier even samen voegen en beantwoorden:

De wagon is gekocht voor in de vitrine  8o 8o 8o ja er komt een vitrine  :), hij zal wellicht eens over het maaiveld gaan rijden maar daar heb ik hem in eerste instantie niet voor gekocht.
Naar het schaduwstation gaat echt niet lukken hij is mega groot.

De lengte is 72 cm. en er zitten 32 assen onder, toen de wagon op het programmeer spoor stond heb ik hem met de hand even bewogen en daar is best wat kracht voor nodig, toch verwacht ik dat de meeste loc,s hem wel van zijn plaats trekken als hij maar niet hoeft te klimmen.

Het staat niet op de planning om hem straks via koploper rond te laten rijden, maar zeg nooit nooit  :)

Ik had de wagon al eens eerder gezien en was onder de indruk, op marktplaats had ik een zoekopdracht uitstaan en het heeft jaren geduurd voordat er een aangeboden werd.
Ze zijn dus redelijk zeldzaam.

De Goliath is een kraanwagen, ook erg groot trouwens  :)

Er werd gevraagd of ik straks wel bij de achterzijde van de tafel kan komen, dat is geen probleem het voorste stuk kan ik omhoog klappen en vervolgens in het frame gaan staan.
Er gaat zo,n 50cm. de lucht in.

De minimale radius weet ik niet, maar hij hangt echt ver over.

Als hij al gaat rijden gaat dat gebeuren met een bestaande loc, er staat ( op dit moment ) de Rail Force 1 en de ICE 4 op het verlanglijstje in de loop der jaren komt er vast wel weer eens iets voorbij waarvan ik denk die mag er nog wel bij  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
« Laatst bewerkt op: maandag 30 december 2019, 07:38:37 door Degeluidsman »
Gelogd

ikke650

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2014
  • Geen brug is te ver.
    • Hembrug
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20704 Gepost op: maandag 30 december 2019, 08:32:50 »

Hallo Peter,

Wederom een indrukwekkende wagon.  :thumbup: :thumbup:
Nu nog de bijhorende vrachtwagens ? Dan is de set kompleet Marklin 18820.

Had een poosje terug een filmpje gezien, waarbij zo.n gevaarte door een dorp reed op zo.n straat spoor. Deze werd voort getrokken door een Ludmilla. (Kan het filmpje even niet terugvinden)  :-(

Prettige jaarwisseling en een goed en gezond 2020.

M.vr.gr. Erwin
Gelogd
M.vr.gr. Erwin



Baanbouw met brug: Klikkie

Grootspoor: Klikkie

Treinofiel

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
  • Märklin; what else?
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20705 Gepost op: maandag 30 december 2019, 08:54:11 »

Wat is het art. nr.  van deze mega wagon?
Gelogd
M.vr.gr.,
Rolf.

Volg de bouw van mijn baan.
Märklin C-Rails, ECoS II, Koploper, Windows 10

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20706 Gepost op: maandag 30 december 2019, 09:47:54 »

Ik ben nu niet thuis Rolf, maar ik zoek het even voor je op.


Mvg,

Peter Degeluidsman

ajw

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20707 Gepost op: maandag 30 december 2019, 10:09:41 »

Rolf,

Marklin nr. 48295 (volgens Google)
Gelogd
Groeten,

Alfons

Deelnemer MIST3nl Stamtafel Mijnstreek, Koploper, CS1, CS2, LDT

mphoi

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20708 Gepost op: maandag 30 december 2019, 10:56:03 »

De minimale radius weet ik niet, maar hij hangt echt ver over.
Hinweis: Die Fahrwerksgeometrie des Schwerlastwagens erlaubt den Einsatz im normalen Gleisbogen ab 360 mm Radius. Da aber die langen Tragschnäbel mit der Ladung sehr weit ausschwenken, wird innerhalb des Gleisbogens entsprechender Raum benötigt, der freigehalten werden muss von Masten, Bäumen oder Gebäuden. Wir empfehlen den Einsatz des schweren Wagens auf gut befestigten Gleisen mit möglichst weiten Kurven.
Citaat
Marklin nr. 48295 (volgens Google)
Volgens Märklin ook:

Spur H0 - Art.Nr. 48295
Schwerlastwagen.
Vorbild: Tragschnabelwagen Uai 839 der Deutschen Bahn AG (DB Cargo). Ausführung mit 32 Achsen. Großtransformator mit Transporthalterungen.
« Laatst bewerkt op: maandag 30 december 2019, 10:59:45 door mphoi »
Gelogd
Met vr. gr., Martin Hornis; NL-baan met K-rails / spoorbezetmelding (volgens ProRail-systeem) van eigen fabricaat aangesloten op OC32 / IB / iTrain;  controleprogramma's voor iTrain en OC32

frank-103

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
    • Frank-103
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20709 Gepost op: maandag 30 december 2019, 11:07:23 »

Wat een indrukwekkend ding Peter, het lijkt me dat je die bijna nergens kunt laten rijden. Ik heb zo'n torpedo (ruwijzermenger) en die gaat nog net.
Nb Laurent organiseert zo nu en dan een rijdag, daar zou deze wagen wel ingezet kunnen worden. Ook kan hij probleemloos in Wuppertal op de baan.
Gelogd
Het is hachelijk!

Jan22

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Zonder dwarsliggers spoort het niet
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20710 Gepost op: maandag 30 december 2019, 11:16:12 »

Herman05 had 'm, en zo kwam zijn foto terecht in het draadje Boogstraal en Bodemplaat:

VC

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2015
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20711 Gepost op: maandag 30 december 2019, 13:56:24 »

Dag Peter,

Prachtige uitvoering van een trafotransport heb je daar gekocht. Ikzelf ben in het bezit van de groen/grijze Trix versie. Het is ooit mijn bedoeling om een diorama te maken met de Scheuerle Heulers van Kibri met daarbij een Gottwald overslagkraan.

Veel kijk- en rijplezier met dit staaltje van techniek.

Mvg, Luc
Gelogd

Barry1972

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2015
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20712 Gepost op: maandag 30 december 2019, 16:35:18 »

De ultieme klimspiraal testwagon, als deze past, dan past alles  :) :)
Ook qua hellingshoek haha
Gelogd
Groeten barry

NL-modelspoor

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • 🌬️ Windhoven
    • Windhoven
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20713 Gepost op: maandag 30 december 2019, 19:59:50 »

Zo te zien niet erg geschikt voor een baan met bovenleiding. ;) Maar zeker een indrukwekkende verschijning.
Gelogd
Johan

Gezocht: Roco Railpro Fccpps 988-0 | (--[ I'm a train, I'm a train, I'm a chook-a train ... yeah ! ]--)

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20714 Gepost op: maandag 30 december 2019, 20:28:37 »

Hallo allemaal,

Hallo Peter,

Wederom een indrukwekkende wagon.  :thumbup: :thumbup:
Nu nog de bijhorende vrachtwagens ? Dan is de set kompleet Marklin 18820.

Had een poosje terug een filmpje gezien, waarbij zo.n gevaarte door een dorp reed op zo.n straat spoor. Deze werd voort getrokken door een Ludmilla. (Kan het filmpje even niet terugvinden)  :-(

Prettige jaarwisseling en een goed en gezond 2020.

M.vr.gr. Erwin
Hoi Erwin,

Ik heb gelijk even gekeken naar de bijbehorende vrachtwagens, deze ga ik niet kopen.
Niet dat ze niet mooi zijn maar de wagon krijgt een plaatsje in de toekomstige vitrine.



Wat is het art. nr.  van deze mega wagon?

Alphons had het al opgezocht  :thumbup:
Het nummer is 48295


Rolf,

Marklin nr. 48295 (volgens Google)

Klopt als een bus Alphons, bedankt voor het opzoeken  :thumbup:



De minimale radius weet ik niet, maar hij hangt echt ver over.
Hinweis: Die Fahrwerksgeometrie des Schwerlastwagens erlaubt den Einsatz im normalen Gleisbogen ab 360 mm Radius. Da aber die langen Tragschnäbel mit der Ladung sehr weit ausschwenken, wird innerhalb des Gleisbogens entsprechender Raum benötigt, der freigehalten werden muss von Masten, Bäumen oder Gebäuden. Wir empfehlen den Einsatz des schweren Wagens auf gut befestigten Gleisen mit möglichst weiten Kurven.
Citaat
Marklin nr. 48295 (volgens Google)
Volgens Märklin ook:

Spur H0 - Art.Nr. 48295
Schwerlastwagen.
Vorbild: Tragschnabelwagen Uai 839 der Deutschen Bahn AG (DB Cargo). Ausführung mit 32 Achsen. Großtransformator mit Transporthalterungen.
Helaas ben ik de Duitse taal niet machtig Martin, ik zag al een foto voorbij komen waarin goed te zien is hoeveel de wagon naar binnen komt.



Wat een indrukwekkend ding Peter, het lijkt me dat je die bijna nergens kunt laten rijden. Ik heb zo'n torpedo (ruwijzermenger) en die gaat nog net.
Nb Laurent organiseert zo nu en dan een rijdag, daar zou deze wagen wel ingezet kunnen worden. Ook kan hij probleemloos in Wuppertal op de baan.
Hoi Frank,

Indrukwekkend is hij zeker, als mijn rails op het maaiveld ligt en er nog geen bovenleiding staat zal ik zeker eens proberen of hij rond kan rijden zonder schade aan te richten.

Of de wagon ooit mee op toer gaat weet ik niet, je moet de bovenbouw erop klikken en dat is volgens mij niet bedoeld om hem vaak in en uit elkaar te halen.



Herman05 had 'm, en zo kwam zijn foto terecht in het draadje Boogstraal en Bodemplaat:
Dank je wel Jan, op deze foto is goed te zien hoeveel ruimte je nodig hebt om hem door de bocht te laten rijden.



Dag Peter,

Prachtige uitvoering van een trafotransport heb je daar gekocht. Ikzelf ben in het bezit van de groen/grijze Trix versie. Het is ooit mijn bedoeling om een diorama te maken met de Scheuerle Heulers van Kibri met daarbij een Gottwald overslagkraan.

Veel kijk- en rijplezier met dit staaltje van techniek.

Mvg, Luc
Hoi Luc,

Een groen grijze versie is ook mooi  :), ik ga er maar niet op googelen als wordt mijn verlanglijstje weer groter  :|
Zonder gekheid ik vind het een mooi stuk techniek waar je ogen naartoe getrokken worden.



De ultieme klimspiraal testwagon, als deze past, dan past alles  :) :)
Ook qua hellingshoek haha
Ik hoef het echt niet te proberen Barry, mijn Big Boy gaat er net doorheen maar dat is dan ook wel het grootste wat er doorheen kan.

Hij weegt nogal wat en ik vermoed dat je twee loc’s nodig hebt om hem naar boven te trekken.



Zo te zien niet erg geschikt voor een baan met bovenleiding. ;) Maar zeker een indrukwekkende verschijning.
Hoi Johan,

Ik denk dat hij alles sloopt wat op zijn pad komt, de massa van de wagon is groot en een sein of kunststof bovenleiding mast zou zo afknappen.



Iedereen een fijne jaarwisseling en een goed maar vooral gezond 2020.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Gelogd

Hanzi

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2014
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20715 Gepost op: maandag 30 december 2019, 20:34:54 »

Kortom, een mooie en erg praktische wagon >:-D.
Gelogd
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

Hitmaan

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20716 Gepost op: maandag 30 december 2019, 22:25:40 »

Wat een uitwijk van de wagon.

Baanaanpassing 100.0 komt er aan, of niet.

Tevens zoals hierboven wordt aangegeven, dit ding maait alles neer naast het spoor in de bochten.
Gelogd
Met vriendelijke groeten,

Tony

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20717 Gepost op: dinsdag 31 december 2019, 07:43:44 »

Hallo allemaal,

 @citaat @citaat

Een zeer praktische ( vitrine ) wagon Hans  >:-D


 @citaat

Dit is een echte sloper Tony, ik was vooral onder de indruk van zijn uiterlijk en de grote hoeveelheid assen.


Mvg,

Peter Degeluidsman

M.Schulte

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20718 Gepost op: dinsdag 31 december 2019, 09:33:43 »

Wat een gigantische wagon is dat..... eigenlijk niet geschikt voor een modelspoorbaan maar zou volgens mij wel geweldig staan in een diorama.
Met jou bouwkunsten Peter zou ik hem niet zomaar in de vitrine zetten.
Maak er een mooie diorama van, komt hij nog beter tot zijn recht, verdiend zo’n eyecatcher eigenlijk wel.

Groet en veel plezier met deze geweldenaar.
Marco
Gelogd

wimpietje

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2019
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20719 Gepost op: dinsdag 31 december 2019, 10:18:00 »

Is gigantisch die rode grote 😳
Gelogd
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20720 Gepost op: dinsdag 31 december 2019, 12:34:00 »

 @citaat @citaat

Hoi Marco,

Ik heb niet zoveel scenery gevoel hoor  :) en over plaats maar niet te spreken.
Het is de bedoeling dat er boven de trap een vitrine komt te hangen en daar krijgt hij een mooi plaatsje, als ik naar de treinen kamer ga kom ik er twee keer langs dus aan aandacht zal het niet liggen.


 @citaat

Dat is hij zeker Wim, ik zag trouwens in het verjaardag's topic dat je vandaag 65 kaarsjes mag uitblazen nogmaals gefeliciteerd ( mag je nu met pensioen? ).


Mvg,

Peter Degeluidsman
Gelogd

Jan22

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Zonder dwarsliggers spoort het niet
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20721 Gepost op: dinsdag 31 december 2019, 12:45:45 »

Zou je 'm niet (laten) weatheren om die plastic look er een beetje af te krijgen?
Gelogd
Jan Willem


Brig, Delémont.

David666

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2019
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20722 Gepost op: dinsdag 31 december 2019, 12:54:56 »

Zoiets is vaak erg schoon is een parade paardje namelijk. De grote torpedo pannenwagen voor vloeibaar metaal is wel smerig. Ik heb er daar 2 van, maar dat is meer voor de vereniging baan.
Gelogd

lokje 23

  • Forumkok
  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20723 Gepost op: dinsdag 31 december 2019, 14:23:01 »

Zoals ik in een ander topic reeds vertelde geniet ik mee zonder worden peter van al het moois .

Maar moet eerlijk zeggen na 60 jaar spoorweg ( treintjes ) heb ik daar wel een vraag bij voor de kenner hier.
1. word een transfo zo over het spoor vervoerd ??? nog nooit dergelijk gezien .
2. zo ja hoe klaren ze dit op trajecten met bovenleiding ???

maar nogmaals in de vitrine of ergens op een bouwwerf op de treinbaan met alles er op en aan en rond ( kraan om te lossen ) vrachtwagen begeleid door politie met de nodige flikkerlichten om de transfo terplaatsen te krijgen zou het een blikvanger worden.

lucien.
Gelogd
lokje 23  ( lucien )

David666

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2019
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20724 Gepost op: dinsdag 31 december 2019, 14:36:54 »

De bochten in het echt zijn niet vergelijkbaar in 1 op 87.
Minimale straal in het echt 400 meter, maar vaak wel een km reken dat maar uit naar 1 op 87.
1 op 87 is modelbouw maar realisme benader je nooit in je eigen woning.
Gelogd

speeltmettreintjes

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2018
  • Thema Duitsland, tijdperk IIIb
    • Diesel DHG 500 trekt Shell ketelwagens
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20725 Gepost op: dinsdag 31 december 2019, 14:41:41 »

word een transfo zo over het spoor vervoerd ??? nog nooit dergelijk gezien .
Dat zoiets bestaat, weet ik ook alleen maar omdat ik weer met treintjes ben gaan spelen, maar het komt inderdaad ook in het echt voor:


Bron: wikipedia, © Raimond Spekking / CC BY-SA 4.0
Gelogd
Groeten, Rob                              Mijn baan

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20726 Gepost op: dinsdag 31 december 2019, 17:48:17 »

Hallo allemaal,

Zou je 'm niet (laten) weatheren om die plastic look er een beetje af te krijgen?
Wellicht in de toekomst Jan, ik wil mijn tijd eerst besteden in de baan zelf.



Zoiets is vaak erg schoon is een parade paardje namelijk. De grote torpedo pannenwagen voor vloeibaar metaal is wel smerig. Ik heb er daar 2 van, maar dat is meer voor de vereniging baan.
Zo kun je er ook naar kijken David, ik ben wel erg netjes op mijn spullen  :)



Zoals ik in een ander topic reeds vertelde geniet ik mee zonder worden peter van al het moois .

Maar moet eerlijk zeggen na 60 jaar spoorweg ( treintjes ) heb ik daar wel een vraag bij voor de kenner hier.
1. word een transfo zo over het spoor vervoerd ??? nog nooit dergelijk gezien .
2. zo ja hoe klaren ze dit op trajecten met bovenleiding ???

maar nogmaals in de vitrine of ergens op een bouwwerf op de treinbaan met alles er op en aan en rond ( kraan om te lossen ) vrachtwagen begeleid door politie met de nodige flikkerlichten om de transfo terplaatsen te krijgen zou het een blikvanger worden.

lucien.
Fijn dat je ervan geniet Lucien,
Zelf ben ik er ok nog nooit een tegengekomen maar de foto van Rob spreekt boekdelen.
Ik denk dat de samenstelling op een industrie terrein gedaan wordt met een diesel loc, en dat het transport ook weer afgezet wordt op een industrie terrein.



De bochten in het echt zijn niet vergelijkbaar in 1 op 87.
Minimale straal in het echt 400 meter, maar vaak wel een km reken dat maar uit naar 1 op 87.
1 op 87 is modelbouw maar realisme benader je nooit in je eigen woning.
Ik heb best wat ruimte David maar dat ga ik niet redden  :)



word een transfo zo over het spoor vervoerd ??? nog nooit dergelijk gezien .
Dat zoiets bestaat, weet ik ook alleen maar omdat ik weer met treintjes ben gaan spelen, maar het komt inderdaad ook in het echt voor:


Bron: wikipedia, © Raimond Spekking / CC BY-SA 4.0
Bedankt voor de foto Rob  :thumbup: :thumbup:
Deze kleurstelling is waarschijnlijk gelijk aan de trix versie.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20727 Gepost op: dinsdag 31 december 2019, 17:51:15 »

Namens Degeluidsman ( en vrouwen ) wens ik iedereen een fijne jaarwisseling en een goed maar vooral gezond 2020


Mvg,

Peter Degeluidsman

Mister1736

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2006
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20728 Gepost op: dinsdag 31 december 2019, 18:00:22 »

Hier een filmpje:

mphoi

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20729 Gepost op: dinsdag 31 december 2019, 18:07:52 »

Ze hebben er wel een 'echte' loc voor gezet.
Gelogd
Met vr. gr., Martin Hornis; NL-baan met K-rails / spoorbezetmelding (volgens ProRail-systeem) van eigen fabricaat aangesloten op OC32 / IB / iTrain;  controleprogramma's voor iTrain en OC32

Dibbes

  • Zeer Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Grüezi midänand!
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20730 Gepost op: woensdag 01 januari 2020, 09:53:04 »

Deze dan:

ikke650

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2014
  • Geen brug is te ver.
    • Hembrug
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20731 Gepost op: woensdag 01 januari 2020, 09:59:23 »

Hallo allen,

Een ieder nog de beste wensen voor 2020.

Dat was het filmpje Marcel wat ik bedoelde in een vorige reactie, kon deze niet meer terug vinden. :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Gelogd
M.vr.gr. Erwin



Baanbouw met brug: Klikkie

Grootspoor: Klikkie

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20732 Gepost op: woensdag 01 januari 2020, 10:11:43 »

Iedereen de beste wensen en een goed maar vooral gezond 2020


Mvg,

Peter Degeluidsman

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20733 Gepost op: woensdag 01 januari 2020, 10:15:27 »

 @citaat @citaat

Mooie opname Jos  :thumbup: :thumbup:

Wat mij opvalt in het filmpje is dat tijdens het achteruit rijden een man op de treeplank staat, dat lijkt mij niet erg veilig en mag denk ik ook niet.
Verderop in het filmpje staan er twee mannen ook tijdens het achteruitrijden op het bordes dat ziet er toch een stukje veiliger uit.

Weet iemand wat de regels zijn?


Mvg,

Peter Degeluidsman

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20734 Gepost op: woensdag 01 januari 2020, 10:48:01 »

Allereerst de beste wensen voor iedere meelezer maar ook voor jou Peter en je gezin.

Die man achterop is waarschijnlijk met de communicatie bezig met de machinist.
Die moet immers weten tot hoever ie door kan rijden met zo'n gevaarte, want dat is geen alledaagse bezigheid.

Het zou pas buiten de regels vallen, als de man achterop geen waarschuwende kleding droeg, en zich niet bezig hield met de machinist of het rangeren.
Neemt niet weg dat je wel op een kwetsbare plek staat, dus concentratie is wel vereist.
Gelogd

Aliebengalie

  • Speciale Gast
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
  • Als Rotterdammer benk best heel aardig hoor.
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20735 Gepost op: woensdag 01 januari 2020, 11:12:07 »

Helemaal terecht.

Net voorbij mijn achtertuin zie ik niet anders dan wat ik ook in het filmpje zag, alleen met andere wagons dan die grote trafo's.... :D
Meestal is de machinist zelfs helemaal alleen.
En zit er niemand in de cabine tijdens het rijden.

Mvg: Alex
Gelogd
iTrain 4 - C rail - Ib basic -3 x Booster+Diverse K88+K84+K83 decoders van AlbertJan - Eigen Topic http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29198.msg509829#msg509829
Stap voor stap iTrain Video's kijken-
https://www.jeroenbalkema.nl/iTrain
Veel plezier Alex

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20736 Gepost op: woensdag 01 januari 2020, 11:28:24 »

Als de lok radiografisch gestuurd wordt kan je dat beeld verwachten Alex, dan wordt de machinist beide nl. rangeerder en machinist ;)
Gelogd

wimpietje

  • Vaste Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2019
  • Fantasietjes op de baan
    • Mijn baan
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20737 Gepost op: woensdag 01 januari 2020, 13:21:02 »

@citaat @citaat



 @citaat

Dat is hij zeker Wim, ik zag trouwens in het verjaardag's topic dat je vandaag 65 kaarsjes mag uitblazen nogmaals gefeliciteerd ( mag je nu met pensioen? ).


Mvg,

Peter Degeluidsman

Dank je Peter
Ben al 9 jaar met pensioen hoor 🤗🤗🤗🤗
Een prettig 2020 voor iedereen
Grtz
Wim
Gelogd
Grtz
Wim
No rules , great tracks
Mijn baan :
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=75763.0

Barry1972

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2015
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20738 Gepost op: woensdag 01 januari 2020, 17:29:27 »

De beste wensen Peter Voor jou en de familie  :)

Mooi indrukwekkend filmpje, interessant dat er gewoon een wagon nog tussen hangt, ik zou bang zijn dat deze in stukken wordt getrokken met al dat gewicht  8o

Die wagen kan Marklin ook nog wel uitbrengen trouwens, mooi voor erbij haha
Gelogd
Groeten barry

mphoi

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20739 Gepost op: woensdag 01 januari 2020, 19:52:38 »

Wat is de afstand bij de trafowagon (Mä 48295) tussen de:
a) 1e en 4e as?
b) 1e en 8e as?
c) 1e en 16e as?
d) 1e en laatste as?

Hoe groot is de breedte van de transformator?

Dan kan ik zo'n beetje uitrekenen hoever de trafo uitzwenkt bij de minimum boogstraal van 360 mm.
« Laatst bewerkt op: woensdag 01 januari 2020, 19:56:55 door mphoi »
Gelogd
Met vr. gr., Martin Hornis; NL-baan met K-rails / spoorbezetmelding (volgens ProRail-systeem) van eigen fabricaat aangesloten op OC32 / IB / iTrain;  controleprogramma's voor iTrain en OC32

Barry1972

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2015
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20740 Gepost op: woensdag 01 januari 2020, 20:49:48 »

 @citaat Haha grapje zeker  B)

Is het niet handiger om te vragen hoever de trafo uitwijkt?
Dan kun je het later nog terugrekenen naar de straal

Maar de wagon is 74cm lang.

Leg een latje neer van ongeveer  60 cm lang Op de binnenste rail van de boogstraal en je komt een heel eind in de buurt  :idea:
« Laatst bewerkt op: woensdag 01 januari 2020, 20:51:38 door Barry1972 »
Gelogd
Groeten barry

mphoi

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20741 Gepost op: donderdag 02 januari 2020, 01:44:04 »

1) Is het niet handiger om te vragen hoever de trafo uitwijkt?
2) Maar de wagon is 74cm lang.
1) Nee, want ik ga het een ander in een formule stoppen zodat de uitwijkingen bij andere boogstralen berekend kunnen worden.
2) Volgens Märklin:
Citaat
Länge über Puffer 72,0 cm.
« Laatst bewerkt op: donderdag 02 januari 2020, 01:47:19 door mphoi »
Gelogd
Met vr. gr., Martin Hornis; NL-baan met K-rails / spoorbezetmelding (volgens ProRail-systeem) van eigen fabricaat aangesloten op OC32 / IB / iTrain;  controleprogramma's voor iTrain en OC32

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20742 Gepost op: donderdag 02 januari 2020, 08:27:12 »

Hallo allemaal,


Allereerst de beste wensen voor iedere meelezer maar ook voor jou Peter en je gezin.

Die man achterop is waarschijnlijk met de communicatie bezig met de machinist.
Die moet immers weten tot hoever ie door kan rijden met zo'n gevaarte, want dat is geen alledaagse bezigheid.

Het zou pas buiten de regels vallen, als de man achterop geen waarschuwende kleding droeg, en zich niet bezig hield met de machinist of het rangeren.
Neemt niet weg dat je wel op een kwetsbare plek staat, dus concentratie is wel vereist.

Hoi Hans, de beste wensen terug van ons.

Ik begrijp dat die man bezig is met de positie van de trein, echter staat hij op het trapje volgens mij en hij heeft dan minimaal een hand nodig om zich staande te houden.

Ik heb net mijn VCA vol weer mogen halen en als ik dan zie wat daar allemaal in beschreven wordt dan vraag ik me wel af bij het zien van deze beelden of het toegestaan is.



Helemaal terecht.

Net voorbij mijn achtertuin zie ik niet anders dan wat ik ook in het filmpje zag, alleen met andere wagons dan die grote trafo's.... :D
Meestal is de machinist zelfs helemaal alleen.
En zit er niemand in de cabine tijdens het rijden.

Mvg: Alex

Hoi Alex,

Jij hebt mazzel met zo’n achtertuin  :)
Als de machinist helemaal alleen is komt er gelijk nog een andere vraag omhoog.
Heeft deze op zijn draadloze afstandsbediening ook een dodemansknop?



@citaat @citaat



 @citaat

Dat is hij zeker Wim, ik zag trouwens in het verjaardag's topic dat je vandaag 65 kaarsjes mag uitblazen nogmaals gefeliciteerd ( mag je nu met pensioen? ).


Mvg,

Peter Degeluidsman

Dank je Peter
Ben al 9 jaar met pensioen hoor 🤗🤗🤗🤗
Een prettig 2020 voor iedereen
Grtz
Wim

Al 9 jaar met pensioen Wim, dat zal mij niet overkomen dat ik met mijn 56e mag stoppen.
Maar het lijkt mij wel fijn om eerder dan 67 te stoppen, ach ik denk er maar niet al te veel overna  :D



De beste wensen Peter Voor jou en de familie  :)

Mooi indrukwekkend filmpje, interessant dat er gewoon een wagon nog tussen hangt, ik zou bang zijn dat deze in stukken wordt getrokken met al dat gewicht  8o

Die wagen kan Marklin ook nog wel uitbrengen trouwens, mooi voor erbij haha

De beste wensen terug Barry,

Ik geloof niet dat zo’n wagon snel in stukken getrokken wordt, wat te denken bij een lange container trein, ik vermoed dat de eerste wagon achter de loc meer op zijn chassis te verwerken krijgt dan de wagon in het filmpje.



Wat is de afstand bij de trafowagon (Mä 48295) tussen de:
a) 1e en 4e as?
b) 1e en 8e as?
c) 1e en 16e as?
d) 1e en laatste as?

Hoe groot is de breedte van de transformator?

Dan kan ik zo'n beetje uitrekenen hoever de trafo uitzwenkt bij de minimum boogstraal van 360 mm.

Hoi Martin,

Hij zit alweer in de doos, maar zal hem straks weer tevoorschijn halen en de afmetingen opmeten.



@citaat Haha grapje zeker  B)

Is het niet handiger om te vragen hoever de trafo uitwijkt?
Dan kun je het later nog terugrekenen naar de straal

Maar de wagon is 74cm lang.

Leg een latje neer van ongeveer  60 cm lang Op de binnenste rail van de boogstraal en je komt een heel eind in de buurt  :idea:

Ik heb van dit soort rekenmethodes geen verstand maar ben wel benieuwd wat eruit gaan komen.

Wordt vervolgd dus  :)



Mvg,

Peter Degeluidsman
« Laatst bewerkt op: donderdag 02 januari 2020, 15:27:40 door Degeluidsman »
Gelogd

speeltmettreintjes

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2018
  • Thema Duitsland, tijdperk IIIb
    • Diesel DHG 500 trekt Shell ketelwagens
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20743 Gepost op: donderdag 02 januari 2020, 08:46:40 »

Blijft boeiend, die Tragschnabelwagen. Ik begrijp heel goed dat Martin aan het rekenen wil. De uitzwenking is maar klein: aan beide kanten van de trafo zitten immers wagens met elk vier groepen wielen, en elk van die vier groepen kan onafhankelijk draaien om de rails te volgen. De overhang is een ander geval, die is gigantisch. De belangrijkste afstand die je nodig hebt om uit te rekenen hoe groot dat is bij allerlei bochten, is de afstand tussen de draaipunten van de bevestigingen van de draagarmen voor de trafo.

Ik ben zelf ook benieuwd naar de overhang, dus ben ik op zoek gegaan en zo vond ik op de site van Daher een zeer gedetailleerde tekening met alle maten die je maar zou willen weten (zie https://daher-projects.com/uaais-839/). In verband met copyright mag ik hem hier niet plaatsen.

De afstand tussen de draaipunten is in werkelijkheid 37700 mm, overeenkomend met 433 mm op schaal H0. Daarmee kun je al een vrij goede benadering van de overhang bij allelei boogstralen berekenen. Bijna alle overige afstanden staan ook in de tekening. Alleen de breedte zie ik niet, die moet je dan maar zelf in de tekening nameten (of schatten). Succes met het rekenwerk, Martin!
« Laatst bewerkt op: donderdag 02 januari 2020, 09:54:45 door speeltmettreintjes »
Gelogd
Groeten, Rob                              Mijn baan

Einte

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • De klei man.........
    • Modelspoorblog
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20744 Gepost op: donderdag 02 januari 2020, 09:17:46 »

Hier een filmpje:



Leuk filmpje, in dat stadje ben ik wel eens geweest, woonde de oma van mijn vrouw  :)
Hebben we regelmatig met de auto gereden.

Gr Einte
Gelogd

NL-modelspoor

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • 🌬️ Windhoven
    • Windhoven
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20745 Gepost op: donderdag 02 januari 2020, 09:45:18 »

Dan kan ik zo'n beetje uitrekenen hoever de trafo uitzwenkt bij de minimum boogstraal van 360 mm.

Of het topic doornemen waarnaar gelinkt wordt in deze eerder post. Gaat ook over deze wagon en staat al het nodige bij.

Herman05 had 'm, en zo kwam zijn foto terecht in het draadje Boogstraal en Bodemplaat:
Gelogd
Johan

Gezocht: Roco Railpro Fccpps 988-0 | (--[ I'm a train, I'm a train, I'm a chook-a train ... yeah ! ]--)

speeltmettreintjes

  • Stamgast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2018
  • Thema Duitsland, tijdperk IIIb
    • Diesel DHG 500 trekt Shell ketelwagens
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20746 Gepost op: donderdag 02 januari 2020, 10:12:43 »

 @citaat
Dat topic is zeer informatief, maar voor wie niet alleen antwoorden zoekt maar het ook nog eens wil begrijpen, is zelf uitrekenen veel leerzamer (en sommigen vinden dat ook veel leuker).
Gelogd
Groeten, Rob                              Mijn baan

Tony

  • Vaste Inboedel
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2014
  • Märklin fahren-ärger sparen
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20747 Gepost op: donderdag 02 januari 2020, 12:27:56 »

Hoi Peter,

Ik ben dit grote rode avontuur al even aan het volgen en heb ook van alles gegoogeld.
Wat er in me opkomt, is het volgende; die wagen heeft 32 assen en weegt nogal wat, maar 8 lange rijtuigen/containerwagens/vul maar in, hebben dat ook. Dus een beetje loc moet dat makkie kunnen trekken.
En wat die overhang in bochten betreft, denk ik dat die wagen ook de buitenbocht van jouw spiralen moet kunnen nemen.
Uiteraard zonder tegemoet komend verkeer.

Het proberen waard, lijkt me.
Alleen de vitrine vind ik best zielig  O:-D

Grtz Tony
Gelogd
64-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

mphoi

  • Toffe Gast
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2017
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20748 Gepost op: donderdag 02 januari 2020, 14:00:26 »

Het verhaal over boogstraal en bodemplaat heb ik doorgelezen. Op een gegeven moment komt daar ook het "rood en GROOT" in voor. Zover ik heb begrepen wordt daar slechts één keer gerekend met een koorde. Bij het "rood en GROOT" heb je zes verschillende overhangen/koorden die op elkaar inwerken:

1. overhang/koorde van het 1e draaistel;
2. overhang/koorde van het 2e, 3e en 4e draaistel (is kleiner dan bij punt 1);
3. overhang/koorde van draaistel 1 naar draaistel 2;
4. overhang/koorde van draaistel 3 naar draaistel 4 (is kleiner dan bij punt 3);
5. overhang/koorde van 3 naar 4;
6. overhang/koorde van draaistelgroep links naar draaistelgroep rechts.

De overhangen/koorden bij 1 en 2 zijn afhankelijk van het verschuifbaar zijn van de 2 middelste assen van het betreffende draaistel.
« Laatst bewerkt op: donderdag 02 januari 2020, 14:03:35 door mphoi »
Gelogd
Met vr. gr., Martin Hornis; NL-baan met K-rails / spoorbezetmelding (volgens ProRail-systeem) van eigen fabricaat aangesloten op OC32 / IB / iTrain;  controleprogramma's voor iTrain en OC32

Degeluidsman

  • 3rail Events team
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: De baan van een geluidsman - Het is rood en GROOT.
« Reactie #20749 Gepost op: donderdag 02 januari 2020, 15:42:37 »

Hallo allemaal,

Blijft boeiend, die Tragschnabelwagen. Ik begrijp heel goed dat Martin aan het rekenen wil. De uitzwenking is maar klein: aan beide kanten van de trafo zitten immers wagens met elk vier groepen wielen, en elk van die vier groepen kan onafhankelijk draaien om de rails te volgen. De overhang is een ander geval, die is gigantisch. De belangrijkste afstand die je nodig hebt om uit te rekenen hoe groot dat is bij allerlei bochten, is de afstand tussen de draaipunten van de bevestigingen van de draagarmen voor de trafo.

Ik ben zelf ook benieuwd naar de overhang, dus ben ik op zoek gegaan en zo vond ik op de site van Daher een zeer gedetailleerde tekening met alle maten die je maar zou willen weten (zie https://daher-projects.com/uaais-839/). In verband met copyright mag ik hem hier niet plaatsen.

De afstand tussen de draaipunten is in werkelijkheid 37700 mm, overeenkomend met 433 mm op schaal H0. Daarmee kun je al een vrij goede benadering van de overhang bij allelei boogstralen berekenen. Bijna alle overige afstanden staan ook in de tekening. Alleen de breedte zie ik niet, die moet je dan maar zelf in de tekening nameten (of schatten). Succes met het rekenwerk, Martin!

Mooie tekening Rob  :thumbup:, misschien kan Martin hier al wat mee?



Hier een filmpje:



Leuk filmpje, in dat stadje ben ik wel eens geweest, woonde de oma van mijn vrouw  :)
Hebben we regelmatig met de auto gereden.

Gr Einte

Wel apart dat hij zo door een winkelstraat rijd Einte  :)
Dat kom je in Nederland zover ik weet niet tegen.



Dan kan ik zo'n beetje uitrekenen hoever de trafo uitzwenkt bij de minimum boogstraal van 360 mm.

Of het topic doornemen waarnaar gelinkt wordt in deze eerder post. Gaat ook over deze wagon en staat al het nodige bij.

Herman05 had 'm, en zo kwam zijn foto terecht in het draadje Boogstraal en Bodemplaat:
Hoi Johan,

Door de drukte in mijn topic kun je wel eens iets over het hoofd zien  :)



Hoi Peter,

Ik ben dit grote rode avontuur al even aan het volgen en heb ook van alles gegoogeld.
Wat er in me opkomt, is het volgende; die wagen heeft 32 assen en weegt nogal wat, maar 8 lange rijtuigen/containerwagens/vul maar in, hebben dat ook. Dus een beetje loc moet dat makkie kunnen trekken.
En wat die overhang in bochten betreft, denk ik dat die wagen ook de buitenbocht van jouw spiralen moet kunnen nemen.
Uiteraard zonder tegemoet komend verkeer.

Het proberen waard, lijkt me.
Alleen de vitrine vind ik best zielig  O:-D

Grtz Tony
Hoi Tony,

De buitenbocht in de spiralen is misschien nog wel te nemen, alleen heb ik er met melders geen rekening mee gehouden om via het andere spoor te rijden.
Ook de schaduwstations kennen een richtings-verkeer.

Ik had de wagon voor de vitrine gekocht maar ga zeker eens proberen hoe ver ik kom als de rails op het maaiveld ligt.



Het verhaal over boogstraal en bodemplaat heb ik doorgelezen. Op een gegeven moment komt daar ook het "rood en GROOT" in voor. Zover ik heb begrepen wordt daar slechts één keer gerekend met een koorde. Bij het "rood en GROOT" heb je zes verschillende overhangen/koorden die op elkaar inwerken:

1. overhang/koorde van het 1e draaistel;
2. overhang/koorde van het 2e, 3e en 4e draaistel (is kleiner dan bij punt 1);
3. overhang/koorde van draaistel 1 naar draaistel 2;
4. overhang/koorde van draaistel 3 naar draaistel 4 (is kleiner dan bij punt 3);
5. overhang/koorde van 3 naar 4;
6. overhang/koorde van draaistelgroep links naar draaistelgroep rechts.

De overhangen/koorden bij 1 en 2 zijn afhankelijk van het verschuifbaar zijn van de 2 middelste assen van het betreffende draaistel.
Martin begrijp ik het goed dat je nog steeds de maten die je eerder vroeg nodig hebt of kun je ze uit de tekening halen?
Ik was nog niet in de gelegenheid geweest om de wagon op te meten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.15 | SMF © 2014, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 2.358 seconden met 62 queries.