Nieuws: Steun de Stichting 3rail met uw donatie. Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden.
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  De baan van een geluidsman -
rscosworth en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 400 401 [402] 403 404 ... 426   Omlaag

Auteur Topic: De baan van een geluidsman -  (gelezen 4173878 keer)

Barry1972

• Stamgast
Re: De baan van een geluidsman - bouwfoto?s straks niet meer zichtbaar.
« Reactie #20050 Gepost op: dinsdag 30 juli 2019, 00:46:39 »

Off-topic, Benieuwd hoe lang het duurt voor YouTube en Facebook gaan cashen...

Maar even voor Peter , heel vervelend dit  :thumbdown:  ik zat bij photobucket en heb dit dus ook al eens mee gemaakt.
een nieuw draadje gestart met de denk ik interessante foto?s terug geplaatst met daarbij een kort verhaal.

Ik heb de plaatjes hier gezet bij het forum, ik hecht geen waarde aan deze foto?s maar hoop dat ze leuk en leerzaam zijn voor de bezoekers van het forum.

Ik maak ook wel gebruik van Flickr, tot nu toe deels gratis voor zo lang het duurt.

Groeten barry

PietB

• Stamgast
  • Forum member sinds 2006
« Reactie #20051 Gepost op: dinsdag 30 juli 2019, 01:08:58 »

Van de week maar een abonnement afsluiten en bij het begin beginnen.
Peter zonde van het geld, ik gebruik al jaren de site van postimages https://postimages.org/
Gratis en betrouwbaar, soms een uurtje niet beschikbaar, vanwege onderhoud, maar verder prima hoor.

http://whois.domaintools.com/postimages.org

als je een email stuurt naar info@namecheap.com met een vraag, heb je binnen 2 uur antwoord.

grt Piet.
Schaal N Intellibox 650 DCC besturing + loconet communicatie + S88detectie

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
« Reactie #20052 Gepost op: dinsdag 30 juli 2019, 08:08:20 »

Met postimages en myalbum loop je het risico dat je uiteindelijk tegen hetzelfde probleem aanloopt.

Tegen een datalimiet aanlopen is simpelweg op te lossen door je data te verhogen. Maar voor 21 euro per jaar (jaar, dus niet maand) heb je al 5000mb aan ruimte met 150gb per maand data. Op 5000mb kun je 10.000 foto's van 500kb kwijt (wat prima is) en je hele album mag dan elke dag in zijn geheel bekeken worden. Maar dat ga je zeer waarschijnlijk nooit halen. Een domeinnaam kost je 8.50 per jaar extra. Dan ben je voor 30 euro per jaar onder de pannen, heb je alles zelf onder controle en kun je makkelijk overstappen met behoudt van links als dat nodig is.

Een eigen site klinkt wat ingewikkelder dan het is. Je kan je site simpelweg gebruiken als externe harde schijf. Mapje of foto's er heen slepen en klaar. De link van die plaatjes is vervolgens simpel: domeinnaam.nl/mapnaam/bestandsnaam.jpg

Voor het uploaden zijn hele makkelijke tools te vinden die je zo onder de knie hebt. En anders kan het via het admin paneel van de hosting partij. Ook dat is prima te leren.
Mvg,
Steven

iTom

• Vaste Inboedel
  • Het is geen kwestie van kunnen maar van doen.
« Reactie #20053 Gepost op: dinsdag 30 juli 2019, 09:34:40 »

@citaat dat risico loop je met alles, als morgen microsoft stopt of het appeltje en als  de hemel naar beneden komt hebben we allemaal n blauwe pet.
Met vriendelijke groet Tom
ROCO Proline: DR5000, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft: h0

2e iTrain Fandag 2020 uitgesteld tot nader bericht

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
« Reactie #20054 Gepost op: dinsdag 30 juli 2019, 09:40:26 »

Die kans is wel heel erg veel kleiner dan dat een gratis partij er ineens mee ophoudt of zijn dienstvorm aanpast. Ik heb hier op het forum al meermaals hetzelfde probleem voorbij zien komen van een gratis image hosting die ineens zijn diensten stopt/aanpast.

En wat als Microsoft of Apple er mee stopt? Als je foto's op een Windows server staan en Windows stopt, dan gooi je ze naar een Linux server. En andersom. Daar veranderen jouw URL's echt niet door.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 30 juli 2019, 11:20:18 door Steem »
Mvg,
Steven

basjuh1981

• Stamgast
  • Den Haag Staatsspoor 1900
    • Testbaan "Die Sauerlandbahn"
« Reactie #20055 Gepost op: dinsdag 30 juli 2019, 09:40:56 »

Ik maak ook wel gebruik van Flickr, tot nu toe deels gratis voor zo lang het duurt.
Flickr is gratis, maar dan kan je maar 1000 foto's plaatsen. Wil/moet je meer plaatsen, dan heb je een abonnementje nodig.
K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Baanplan "Die Sauerlandbahn"
Mijn YouTube-kanaal

GTIBert

• Vaste Gast
  • Ecos-2
« Reactie #20056 Gepost op: dinsdag 30 juli 2019, 13:56:39 »

Ik gebruik hier min Ext HD voor.
Als die crasht door ben ik het zelf schuld.

Mvg Bert

Ecos-2 kleur, C-rails, AJ S88 K83, 6021, Koploper.

nobody

• Vaste Inboedel
  • ......semper idem......
« Reactie #20057 Gepost op: dinsdag 30 juli 2019, 14:03:45 »

@citaat Wat heeft dit met externe hosting te maken?
De foto's op jouw externe HD, kunnen wij (de forumleden) niet zien... :(
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #20058 Gepost op: dinsdag 30 juli 2019, 14:04:26 »

Als je echt zekerheid wil hebben dan neem je voor een paar tientjes per jaar een abonnement bij een hosting partij. Koppel daar een domeinnaam aan vast en je hebt je hosting zelf onder controle.ren.

..... en daar loop je dan geen risico mee, iedere hosting partij waar je geld aan moet betalen heeft hetzelfde risico als een abonnement elders is mijn idee.

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
« Reactie #20059 Gepost op: dinsdag 30 juli 2019, 14:25:51 »

Ik hoor graag van Peter of hij hier op zit te wachten in zijn topic, anders zal ik niet meer reageren, maar:

Ja, een hosting partij kan er ook ineens mee ophouden maar je loopt niet hetzelfde risico. Want als jij jouw domeinnaam en bestanden dan overzet naar een andere hosting partij veranderd er helemaal niks aan de links die je al overal hebt gebruikt. Die blijven hetzelfde. En als een hosting partij er mee stopt wordt deze vaak gewoon overgenomen, omdat er altijd wel een andere hosting partij geïnteresseerd is in die betalende klanten. Vaak hoef je dus helemaal niks te doen. Het enige risico dat je loopt is dat je abonnementskosten veranderen maar dan staat het je gewoon vrij om over te stappen.

Door het zelf te hosten heb je zelf controle en hebben al jouw afbeeldingen een vaste plek op het web. Door een beetje een slimme mappenstructuur op te bouwen (zoals je waarschijnlijk ook op je computer doet) maak je het jezelf helemaal makkelijk. Een mappenstructuur op een server is echt niks anders dan een mappenstructuur op jouw computer, dus het is nog herkenbaar ook. Je creëert als het ware een openbaar mapje waar je het e.a. neer kunt zetten waar andere naar kunnen kijken.

Overigens is de aanbieder op wie ik mijn eerder genoemde prijzen baseer web-oke maar er zijn zat andere aanbieders.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 30 juli 2019, 15:16:52 door Steem »
Mvg,
Steven

nobody

• Vaste Inboedel
« Reactie #20060 Gepost op: dinsdag 30 juli 2019, 15:16:20 »

als jij jouw domeinnaam en bestanden dan overzet naar een andere hosting partij veranderd er helemaal niks aan de links die je al overal hebt gebruikt. Die blijven hetzelfde.
:thumbup: Da's waar en een niet te onderschatten voordeel.
Met vriendelijke groet: Wim.                                  Met kleine onderbreking (ban), lid sinds 2009.

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #20061 Gepost op: dinsdag 30 juli 2019, 17:50:50 »

@citaat @citaat

Steven, discussiëren in mijn topic vind ik geen probleem, er zullen meer mensen op dit forum met hetzelfde bijltje moeten gaan hakken.

Op de rest kom ik nog terug, nu snel naar mijn afspraak.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #20062 Gepost op: dinsdag 30 juli 2019, 22:23:47 »

Flickr is gratis, maar dan kan je maar 1000 foto's plaatsen. Wil/moet je meer plaatsen, dan heb je een abonnementje nodig.

Ik plaats alleen foto?s op Flickr waarvan ik vindt dat het leuk / mooi is om ze in het originele formaat te laten zien.
De rest (90%) plaats ik verkleind hier op het forum.
Aan 1000 kom ik dus nooit  :) :)

En anders maak je toch meerdere Flickr accounts aan  ;)
Groeten barry

PietB

• Stamgast
  • Forum member sinds 2006
« Reactie #20063 Gepost op: dinsdag 30 juli 2019, 22:27:11 »

Met postimages en myalbum loop je het risico dat je uiteindelijk tegen hetzelfde probleem aanloopt.
Heb je postimages al eens geprobeerd, of is het maar een mening?
Ik heb goede ervaringen met ze.
Schaal N Intellibox 650 DCC besturing + loconet communicatie + S88detectie

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
« Reactie #20064 Gepost op: dinsdag 30 juli 2019, 23:14:59 »

Het is van hetzelfde. Het is een gratis provider die in de toekomst kan bepalen dat ze die gratis dienst niet meer bieden. Staat ook duidelijk in de voorwaarden: ?We do not guarantee the availability of our service at any given time, or the reliability of our service when it is running. We do not guarantee the integrity of, or the continued availability of, files on our servers."

En dat is natuurlijk logisch. Hoe kun je voor altijd gratis hosting van bestanden garanderen?

Dus nee, die heb ik niet geprobeerd maar dat is ook niet nodig. En ik kan ook de toekomst van postimages niet voorspellen.

Het is natuurlijk een prima alternatief en nog gratis ook. Maar daar zit een flinke kanttekening aan. Als je ziet tegen welk probleem Peter nu aanloopt (en vele andere al eerder op het forum met andere gratis aanbieders) dan is postimages een tijdelijke oplossing met dezelfde risico's.

De kans dat je hetzelfde overkomt met een eigen hosting is eigenlijk niet aanwezig. Zorg er wel voor dat je altijd netjes je factuur betaald. :)

Ik heb overigens gewoon mijn eigen domein.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 30 juli 2019, 23:21:45 door Steem »
Mvg,
Steven

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #20065 Gepost op: woensdag 31 juli 2019, 00:06:45 »

Denk dat er nu genoeg ?oplossingen? voor de toekomst zijn aangedragen.

Ik hoop dat wij weer verder kunnen met waar het hier over gaat.kijken en praten over de opbouw van Peter zijn mooie baan.
Maaar dat is niet aan mij, het is Peter zijn draadje  :) :)
Groeten barry

Spoorman

• Gast
« Reactie #20066 Gepost op: woensdag 31 juli 2019, 11:35:43 »

Maaar dat is niet aan mij, het is Peter zijn draadje  :) :)

Psies. En hij vindt het geen probleem Barry. ;)

Morgen ga ik overleggen over de draaischijf plannen van Peter en krijgt hij een verhaal in de PB box over het hoe en het wat.

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #20067 Gepost op: woensdag 31 juli 2019, 11:41:06 »

..............  en krijgt hij een verhaal in de PB box over het hoe en het wat.

Een PB ?
Mogen wij dat niet weten Ben ?

groet
Harald

Spoorman

• Gast
« Reactie #20068 Gepost op: woensdag 31 juli 2019, 16:31:58 »

@citaat Geen geheimen hoor, gewoon wat persoonlijke hulp. Dat gaat het beste via de berichten box.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #20069 Gepost op: donderdag 01 augustus 2019, 21:11:22 »

Hallo allemaal,

Hosting lijkt wel voordelen te hebben ten opzichte van de andere aanbieders, nu heb ik totaal geen ervaring met hosting en hoe dat allemaal in zijn werk gaat.

Nu wil ik zo i zo niet meer voor een gratis alternatief kiezen, een klein bedrag per maand vind ik niet meer dan normaal je neemt een dienst af en dat kost nu eenmaal geld.

Op dit moment zijn de kosten bij MyAlbum 5 euro per maand, daar kan ik wel mee leven.
Dat zo?n bedrijf er mee stopt kan altijd maar bij een betaalde versie is dat risico toch een stuk kleiner voor mijn gevoel.

Mvg,

Peter Degeluidsman

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #20070 Gepost op: donderdag 01 augustus 2019, 21:21:22 »

Ik zou zelf dan eerder kiezen voor Flickr Pro dan voor MyAlbum: Flickr Pro.

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

NL-modelspoor

• Stamgast
  • 🌬️ Windhoven
    • Windhoven
« Reactie #20071 Gepost op: donderdag 01 augustus 2019, 22:46:38 »

Op dit moment zijn de kosten bij MyAlbum 5 euro per maand, daar kan ik wel mee leven.
Dat zo?n bedrijf er mee stopt kan altijd maar bij een betaalde versie is dat risico toch een stuk kleiner voor mijn gevoel.

Dat een betaalde dienst er mee zal stoppen zal niet zo snel nee. Maar je hebt nog steeds een redelijke kans dat als je nu dingen hebt die onbeperkt zijn en er veel mensen zijn die van hun dienst gebruik gaan maken. Dat ze dan op een gegeven moment dat onbeperkte terug gaan draaien en bijvoorbeeld een limiet instellen van x foto's. En als je meer wil dat je dan ineens veel meer zal moeten gaan betalen om hetzelfde te houden wat je had. Zoiets hadden ze bij Flickr ook gedaan. En dan hopen ze inderdaad dat gebruikers met een grotere hoeveelheid foto's  niet meer overstappen en de meerprijs maar willen gaan betalen.
Voor 5 euro in de maand kan je zelf ook hosten op een eigen domein. Als je een hostingpakket neemt heb je verstand van webservers niet direct nodig, het hostingbedrijf zorgt voor de updates van de server.
Johan

Gezocht: Roco Railpro Fccpps 988-0 | (--[ I'm a train, I'm a train, I'm a chook-a train ... yeah ! ]--)

Anne W

• Vaste Inboedel
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
« Reactie #20072 Gepost op: donderdag 01 augustus 2019, 22:51:35 »

Beste Peter,

Ik, en ik denk Ben de Spoorman ook, zit op Imageshack, kost een paar tientjes per jaar, en is in mijn beleving "makkelijk".

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #20073 Gepost op: vrijdag 02 augustus 2019, 00:12:02 »

Maar je hebt nog steeds een redelijke kans dat als je nu dingen hebt die onbeperkt zijn en er veel mensen zijn die van hun dienst gebruik gaan maken. Dat ze dan op een gegeven moment dat onbeperkte terug gaan draaien en bijvoorbeeld een limiet instellen van x foto's. En als je meer wil dat je dan ineens veel meer zal moeten gaan betalen om hetzelfde te houden wat je had.

Onzin, ben al vanaf 2010 bij MyAlbum, het enige wat er in die jaren is gewijzigd is de naam, het was toen nog Mijn Album.
Nooit een prijsverhoging gehad of beperkte limiet en als je meer wil dan zal je toch iedere dag met de camera op pad moeten en dan nog krijg je het album niet vol.

Peter, ik denk dat je over 10 jaar nog steeds tevreden zal zijn over MyAlbum.

nobody

• Vaste Inboedel
« Reactie #20074 Gepost op: vrijdag 02 augustus 2019, 00:18:30 »

Niets is eeuwig. Ook niet de manier waarop we foto's en video's hosten.

Dirk-Jan

• Stamgast
    • Mijn modelbaan
« Reactie #20075 Gepost op: vrijdag 02 augustus 2019, 11:12:00 »

Niets is eeuwig.
Nou, dat is natuurlijk nog maar effe afwachten. :roll:
Het kan zo maar dat we in het hiernamaals tot in de eeuwigheid ook met treintjes kunnen spelen. :)
 :o) Of we moeten daar tot in de eeuwigheid blijven werken, dat je daar niet met pensioen kan, dan ga ik liever niet dood. :-)

En Peter, het is al benoemd en jij weet dat natuurlijk ook al lang, je kunt je foto's ook op de 3 rail server zetten, gaat altijd goed.
Tis gratis en je bent een Hollander, dus dat is ook een pluspunt. :P
Ja, ja, ik weet et, je kan er niet meer bij, maar so whatt? De foto's staan daar lekker, ik krijg nooit klachten van mijn foto's op het forum.
 :o) En de server staat ergens in het bos bij Elsloo, compleet veilig voor hakkers en andere onverlaten zoals de Russen en Trump :mrgreen:

Dirk-Jan
« Laatst bewerkt op: vrijdag 02 augustus 2019, 15:50:08 door Dirk-Jan »

mphoi

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #20076 Gepost op: vrijdag 02 augustus 2019, 14:48:41 »

En de server staat ergens in het bos bij Esloo, compleet veilig voor hakkers en andere onverlaten zoals de Russen en Trump :mrgreen:
Esloo is de naam voor drie scholen in Den Haag. Het bos is dan: Scheveningse Bosjes? Dichtbij de ambassades van Rusland en de USA? :mrgreen:
« Laatst bewerkt op: vrijdag 02 augustus 2019, 14:51:32 door mphoi »
Met vr. gr., Martin Hornis; NL-baan met K-rails / spoorbezetmelding (volgens ProRail-systeem) van eigen fabricaat aangesloten op OC32 / IB / iTrain;  controleprogramma's voor iTrain en OC32

Dirk-Jan

• Stamgast
    • Mijn modelbaan
« Reactie #20077 Gepost op: vrijdag 02 augustus 2019, 15:59:25 »

@citaat
Oeps, tiepvautje gemaakt, inmiddels aangepast. 8)
In Elsloo woont een modderatorchiefoperatoroprichterbaas (Sacha), der zullen daar vast wel een zootje bomen staan die dan samen een bos(je) vormen.
En juist veraf van de ambassades van de Rossijskaja Federatsija en de Oenijted Steeds. :o)

Dirk-Jan

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #20078 Gepost op: vrijdag 02 augustus 2019, 16:59:22 »

@citaat
De server Staat veilig in het bos voor (hout)hakkers  :P :P

Even alle gekheid op een stokje, ik zou ook Flickr adviseren (maar geef geen garantie!) dit omdat vrij veel professioneel fotografen deze ook gebruiken.

Start met een free account, en kijk hoe ver je hier mee komt.

Ik heb zelf trouwens geen ervaring met myalbum  :)
Groeten barry

basjuh1981

• Stamgast
« Reactie #20079 Gepost op: vrijdag 02 augustus 2019, 18:37:17 »

Start met een free account, en kijk hoe ver je hier mee komt.
1000 foto's  >:-D
Mijn YouTube-kanaal

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #20080 Gepost op: zaterdag 03 augustus 2019, 07:35:06 »

Hallo allemaal,

Na al de adviezen zit ik toch weer op de wip  8o
Bij Flickr heb ik snel even gekeken maar zoals ik al eerder vermelde heb ik geen talenknobbel en deze aanbieder is in het Engels wat voor mij een kleine hindernis is.

Ook het hosten spreekt mij wel aan, ondanks dat ik het gevoel heb dat daar zeker in het begin het nodige bij komt kijken.

Bij het forum foto's plaatsen kan ook, maar ik begrijp dat het niet mogelijk is om teksten bij de desbetreffende foto te zetten, en dat is nu net de manier waarop ik graag dingen laat zien en uitleg wat ik aan het doen ben.

Nogmaals ik ga niet meer voor een gratis dienst, dat voelt gewoon niet goed.
Betalen voor ruimte op een server is toch reëel, voor niets gaat de zon op  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Johnnytrein

• Stamgast
    • Johnny's treinpagina
« Reactie #20081 Gepost op: zaterdag 03 augustus 2019, 08:00:22 »

"voor niets gaat de zon op" en in de zomer geeft die nog gratis warmte ook :)
Groeten, Johnny

Steeds bereid om bij te leren.

Steem

• Vaste Gast
  • Ik hou van hobbies
« Reactie #20082 Gepost op: zaterdag 03 augustus 2019, 08:05:32 »

Goede keus denk ik Peter. Het zal inderdaad wat uitzoeken zijn in het begin maar daar zijn vaak wel FAQs of helpdesks voor. En zo niet, schroom niet om mij een bericht te sturen. Ik kan je gegarandeerd verder helpen.
Mvg,
Steven

Arnold

• Vaste Gast
« Reactie #20083 Gepost op: zaterdag 03 augustus 2019, 08:26:53 »

Goede keuze Peter, ik weet we zijn Nederlanders, en gratis daar houden we van, maar je kan beter iets betalen.
De kans dat zo een surver weg gaat is een stuk kleiner, en vaak heb je meer opslag, wat jij volgens mijn wel nodig heb :D.

Fijn weekend,

Gr,
Arnold

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #20084 Gepost op: zaterdag 03 augustus 2019, 09:16:02 »

Doe wat jou het meeste aanspreekt. Kies voor de gebruiksvriendelijke manier zo dat je jouw foto's kan plaatsen.

Inmiddels 171 post verder over het wel of niet gebruiken van gratis foto's opslaan.

Edit: tekst aangepast.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 03 augustus 2019, 10:11:55 door iTom »

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #20085 Gepost op: zaterdag 03 augustus 2019, 17:33:42 »

Hallo allemaal,

Goede keus denk ik Peter. Het zal inderdaad wat uitzoeken zijn in het begin maar daar zijn vaak wel FAQs of helpdesks voor. En zo niet, schroom niet om mij een bericht te sturen. Ik kan je gegarandeerd verder helpen.

Er ligt een bericht in je pb box Steven  :)

Goede keuze Peter, ik weet we zijn Nederlanders, en gratis daar houden we van, maar je kan beter iets betalen.
De kans dat zo een surver weg gaat is een stuk kleiner, en vaak heb je meer opslag, wat jij volgens mijn wel nodig heb :D.

Fijn weekend,

Gr,
Arnold

Het hoeft echt niet voor niets Arnold, voor iets waar ik plezier aan beleef heb ik graag iets over.
Zou bv het forum een kleine vergoeding vragen dan zou ik dat ook doen, de servers draaien niet op water  :)

Doe wat jou het meeste aanspreekt. Kies voor de gebruiksvriendelijke manier zo dat je jouw foto's kan plaatsen.

Het moet zeker gebruiksvriendelijk zijn Tom, en graag in het Nederlands  :)
Ook op hosting gebied zijn vele aanbieders, dus er zit vast wel een partij tussen die iets voor mij kan betekenen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

basjuh1981

• Stamgast
« Reactie #20086 Gepost op: zaterdag 03 augustus 2019, 19:49:45 »

Bij Flickr heb ik snel even gekeken maar zoals ik al eerder vermelde heb ik geen talenknobbel en deze aanbieder is in het Engels wat voor mij een kleine hindernis is.
Er is ook Google Translate, Peter ;)

Maar uiteraard moet je gewoon doen wat jij het beste vindt. Komt tijd, komt Grolsch raad >:-D
Mijn YouTube-kanaal

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #20087 Gepost op: zondag 04 augustus 2019, 06:21:42 »

@citaat

Dat weet ik Bas, maar de Nederlandse taal / bedrijf voelt gewoon beter  :D

Ik zag net een PB van Steven binnen komen over Hosting, zo met een bakkie koffie er eens voor gaan zitten  :thumbup:

Bij mij is het meer, komt tijd komt radler  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman
« Laatst bewerkt op: zondag 04 augustus 2019, 06:37:39 door Degeluidsman »

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #20088 Gepost op: zondag 04 augustus 2019, 18:10:14 »

Hallo allemaal,

Vandaag een uitgebreide mail van Steven gehad over aanbieders in Hosting  :thumbup: :thumbup:

In grove lijnen kwam hieruit dat er 3  ( zijn er natuurlijk veel meer ) interessante aanbieders zijn namelijk:

-Web-oke
-Strato
-Hostnet

Hoewel ik er in het begin met een beetje weerstand naar keek heeft dit plaats gemaakt voor een gevoel van dit is wellicht de oplossing om nooit meer voor dit soort verrassingen te komen staan.

Achter de schermen ( zoals dat zo mooi heet ) worden er nog wat puntjes op de i gezet, wanneer het allemaal in de lucht staat is nog onduidelijk en het komt niet aan op een dag.
Maar het moet ook geen weken duren want gisteren heb ik een mooie loc besteld en als die binnen komt wil ik hem graag showen  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman

« Laatst bewerkt op: zondag 04 augustus 2019, 18:31:19 door Degeluidsman »

Edwin VD

• Toffe Gast
  • Met modelbouw zit je nooit op een dood spoor
« Reactie #20089 Gepost op: zondag 04 augustus 2019, 22:44:19 »

@all,

Voor degene die hosting te lastig vinden, hier nog een artikeltje voor andere alternatieven:

https://webwereld.nl/software/99681-de-6-beste-gratis-alternatieven-voor-photobucket

Groet,
Edwin.
Marklin - ECoS 2.1 - Digikeijs - Viessmann - Koploper

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #20090 Gepost op: maandag 05 augustus 2019, 18:12:16 »

Peter,

Flickr is dan wel in het Engels, maar upload dat snap je toch wel
Of my album?

Maak een gratis account aan en speel ermee, kost niets  :)

En waarschijnlijk staan de plaatjes van de meeste aanbieders zelfs hier op een server in Nederland  :)
De meeste grote aanbieders Google enz. Hebben hun Europese servers allemaal in Nederland staan vanwege de continentale internet verbinding die tussen Amerika en Nederland ligt...
Nederland is eigenlijk het hoofdverdeelstation qua internet tussen Amerika en Europa  :)

Maar kijk wat je past, ik heb ze allemaal geprobeerd en gehad, myalbum photobucket een eigen www adres enz..
Als je echt van plan bent om het heel professioneel te gaan aanpakken met uitgebreide digitale foto?s van meerdere mb?s zou ik ten rade gaan bij een fotoforum (zoom.nl bijvoorbeeld) en kijken hoe zij hun foto?s het www opgooien.

Succes  :)

Mijn persoonlijke gedachte is trouwens dat mijn baantje echt niet zo heel veel toevoegde geeft aan wat er al te vinden is, dus waarom zou ik mij druk maken als het eventueel niet meer zichtbaar is hier of elders.
De baan is er , dus ik kan de foto?s altijd opnieuw maken  ;)
« Laatst bewerkt op: maandag 05 augustus 2019, 18:16:26 door Barry1972 »
Groeten barry

Spoorman

• Gast
« Reactie #20091 Gepost op: maandag 05 augustus 2019, 18:20:15 »

Mijn persoonlijke gedachte is trouwens dat mijn baantje echt niet zo heel veel toevoegde geeft aan wat er al te vinden is, dus waarom zou ik mij druk maken als het eventueel niet meer zichtbaar is hier of elders.

Mee eens. :thumbup:

M.Schulte

• Toffe Gast
« Reactie #20092 Gepost op: maandag 05 augustus 2019, 20:29:38 »

Mijn ervaring is dat zelfs ?dure? abonnementen voor fotoservers niks zegr.

Heb een paar jaar geleden een speciale SD wifi kaart gekocht voor in mijn (toen) nieuwe digitale Sony spiegelreflex camera (Eyefi card)
Abonnement afgesloten op hun server zodat foto?s , gemaakt met mijn spiegelreflex (via mijn gsm) meteen naar hun server gestuurd werd met hun eigen app op mijn telefoon.
Tot hier werkte dat altijd perfect, geweldig, thuis komen, computer aan en je foto?s werden van hun server gedownload op mijn eigen server thuis.
Totdat ...... ik een paar jaar gelden ineens hoorde dat het over ging naar een ander bedrijf, Keenia deed zijn intrede en dat heeft ander half jaar geduurd en toen werd de stekker eruit getrokken.
Weg server, weg verbinding vanuit telefoon naar hun server en dan naar de mijne.....
Helaas, omzetten naar mijn eigen server is tot op heden nog steeds niet gelukt en dus is de helft van de functionaliteit weg. Tuurlijk de foto?s staan nu op de geheugenkaart van mijn camera en mijn telefoon, maar nu thuis gekomen moet ik de foto?s downloaden. Weg regressie. Gaat mijn server plat ben ik mijn foto?s kwijt, tenminste, als ik nu niet de server als backup en de computer nu als bron gebruik.

Enne goedkoop, nee niet bepaald..... dus betaal server, het zegt helemaal niets. Zelf hosten is de beste optie mijn inziens.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #20093 Gepost op: dinsdag 06 augustus 2019, 17:16:22 »

Hallo allemaal,

Wederom bedankt voor jullie reacties  :thumbup: :thumbup:

Hosting lijkt toch het toverwoord te zijn, ik hecht veel waarde aan het in de lucht houden van de bouw van mijn baantje incl. Het foto verslag.

Met regelmaat krijg ik ( vaak per pb ) een reactie dat men de uitgebreide verslagen waardeert en de vraag of ze het mogen kopiëren en dat mag natuurlijk.

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #20094 Gepost op: dinsdag 06 augustus 2019, 18:07:48 »

Nou dat wordt een Linux servertje neerzetten thuis Peter  >:-D
Groeten barry

iTom

• Vaste Inboedel
« Reactie #20095 Gepost op: dinsdag 06 augustus 2019, 18:47:44 »

Je zou er een boek van moeten uitgeven, vol met plaatjes want de modeltreinliefhebber is geen lezer maar plaatjes kijker.

Snap van dat hele hosten en hosting geen moer, weet wel was hossen is en bij hosting denk ik altijd aan een lederhose met bretels.

Ben een paar jaar geleden op advies van een software ontwikkelaar ook eens aan begonnen om dan een eigen domein te hebben met een eigen mailadres maar na 2 dagen de moed opgegeven.

feniks

• Stamgast
  • doe maar een treintje
« Reactie #20096 Gepost op: dinsdag 06 augustus 2019, 20:44:14 »

@citaat
daarom al in eerder hier gepost ...schaf een NAS aan....is iets zoals een kleine pc met 1 of 2 harde schijven die is aangesloten op je netwerk.
dus eigenlijk je eigen fileserver.
alle spulletjes in verhuisdozen

flyerman

• Vaste Gast
    • Mijn Website
« Reactie #20097 Gepost op: dinsdag 06 augustus 2019, 23:15:20 »

Das leuk, maar dan moet je je server opstellen om de plaatjes op het forum te kunnen laten zien.
ESU Ecos II, een hoop treinen en momenteel baan in aanbouw. www.vermeer-online.nl

Gr. Martin

NL-modelspoor

• Stamgast
  • 🌬️ Windhoven
    • Windhoven
« Reactie #20098 Gepost op: woensdag 07 augustus 2019, 09:46:32 »

Een NAS is voor de meeste geen oplossing voor het hosten van afbeeldingen/website. Waarom niet? Je thuis internetverbinding is meestal niet de snelste, zeker niet wat betreft upload. Dus als je thuis geen glasvezel verbinding hebt liggen die net zo snel up als down verbinding heeft moet je er niet aan willen beginnen. Daarbij zijn foto's tegenwoordig al snel enkele mb's groot. Als je dan met 1 gebruiker die foto wil bekijken ergens anders op de wereld dan gaat dat nog wel (als je een redelijk verbinding hebt), maar het wordt een ander verhaal als je het op een forum zet en er gaan ineens 10 man tegelijk naar al je foto's kijken. Dan wordt je verbinding al snel te traag.
Andere reden waarom een NAS niet handig is is wanneer je wilt dat je foto's bijna altijd beschikbaar zijn. Thuis heb je meestal maar 1 internetverbinding, als de provider storing heeft zijn je foto's niet te bekijken. Hostingbedrijven kunnen een uptime garanderen van 99,9% dat alleen omdat er meerdere servers en meerdere verbindingen zijn.
Johan

Gezocht: Roco Railpro Fccpps 988-0 | (--[ I'm a train, I'm a train, I'm a chook-a train ... yeah ! ]--)

flyerman

• Vaste Gast
    • Mijn Website
« Reactie #20099 Gepost op: woensdag 07 augustus 2019, 12:18:02 »

@citaat.

Precies, had alleen geen zin om zoveel te tikken op mijn telefoon.
ESU Ecos II, een hoop treinen en momenteel baan in aanbouw. www.vermeer-online.nl

Gr. Martin