Nieuws: Hou zondag 24 november 2019 vrij in je agenda! Dan is de jaarlijkse 3railforum gastendag! Lees er meer over in de aankondiging!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  De baan van een geluidsman - weer verder gegaan met de ondervloer ( foto's ).
Pagina's: 1 ... 394 395 [396] 397 398 ... 412   Omlaag

Auteur Topic: De baan van een geluidsman - weer verder gegaan met de ondervloer ( foto's ).  (gelezen 3927803 keer)

frenkievee

• Forum Beheerder
    • Modelspoorsite van Frank van de Velde
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
« Reactie #19750 Gepost op: maandag 29 april 2019, 20:50:36 »

Ziet er mooi uit Peter! Ben benieuwd hoe dat er in de baan uit zal zien.

ernstcramer

• Stamgast
  • Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...
Re: De baan van een geluidsman - Hosenträger is eindelijk klaar ( veel foto's ).
« Reactie #19751 Gepost op: maandag 29 april 2019, 20:55:03 »

Prachtig gedaan Peter!
Met vriendelijke groet,
Ernst (van de Schappenbaan die nu in de wacht staat)

Märklin-en Roco fan, TrainControler Brons, IB Basic - HansDeloof

Dirk-Jan

• Stamgast
    • Mijn modelbaan
« Reactie #19752 Gepost op: maandag 29 april 2019, 21:04:58 »

8) Nou jochie, dat heb je verdraaid leuk in elkaar geprutst. B) :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Geef jezelf maar een schouderklop, die heb je wel verdiend. O:-D
En nou rap in de baan inbouwen, aansluiten en de treinen kunnen gaan rijden over de hosenträger.
(als je tijd hebt dan effe een fillempie daarvan natuurlijk)
Mocht de hosentrager ooit stuk gaan, gelukkig hebben we de foto´s nog. :D

Dirk-Jan

ceess

• Stamgast
  • Railbusfan
« Reactie #19753 Gepost op: maandag 29 april 2019, 21:21:52 »

Knap mooi staaltje werk Peter.  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup:                Gelukkig heb ik er geen nodig :D
Met Vriendelijke Groet, Cees  ;)

Planning duitse baan Tijdperk III/IV met BW en paradestrecke langs de Moezel (bij Punderich) op 14 m2 en een raillengte van 175 meter.
Rijdt met TrainController ;-)

Haradigi

• Vaste Inboedel
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
« Reactie #19754 Gepost op: maandag 29 april 2019, 21:26:12 »

Hi Peter,

Ziet er goed uit, ook netjes gedaan met die D-connectoren.

groet
Harald

Erik Baas

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #19755 Gepost op: maandag 29 april 2019, 21:27:29 »

Tjongejonge, petje af hoor!

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #19756 Gepost op: maandag 29 april 2019, 21:41:15 »

mooi stukje huisvlijt. Peter  :thumbup: Dat is een mooie blikvanger in je baan  :thumbup: :thumbup:
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

PaT

• Stamgast
  • Hoe sneller, hoe mooier!
« Reactie #19757 Gepost op: maandag 29 april 2019, 22:39:54 »

Mooie fotoreeks Peter en een dikke pluim voor jullie werk.

Maar dit smeekt natuurlijk om een filmpje waarbij de treinen er overheen rijden!

Wico

• Stamgast
  • Swiss rail .. what else?
« Reactie #19758 Gepost op: maandag 29 april 2019, 23:24:06 »

Peter,

Mooi uitgebreid (foto) verslag en een geslaagde operatie! Mijn complimenten voor een knap stuk werk :thumbup:. Als ik er ooit een nodig heb, weet ik wie er één voor me kan bouwen :D.

Groeten,
Wico

Maarten Marklin

• Stamgast
  • Gepensioneerd NS'er
    • Burgberg
« Reactie #19759 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 01:00:06 »

Heel erg knap gedaan hoor!
Met vriendelijke groeten, Maarten. 
Mijn modelbaan: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=73285

PietB

• Stamgast
  • Forum member sinds 2006
« Reactie #19760 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 01:19:48 »

Heel mooi Peter.
ik ben zelf bezig een Hosenträger te maken met Peco code 55 materiaal.
Voor op mijn N-spoor baan.

grt Piet,
Schaal N Intellibox 650 DCC besturing + loconet communicatie + S88detectie

Jongslog

• Vaste Gast
  • Zwitserland fan
    • www.jongslog.nl
« Reactie #19761 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 07:53:54 »

Mooi verslag met duidelijke foto's en een perfect resultaat! De moeite is beloond.

Goed idee om de bedrading ook met hete lijm vast te zetten. Dat zou bij gewone wissels ook handig kunnen zijn.
Opmerkelijk dat die wissels nog zoveel afwijken in maatvoering. Heb je nog iets kunnen doen aan die wisselaandrijving die niet helemaal onder de behuizing steekt?

Marklindak

• Forum Beheerder
« Reactie #19762 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 08:04:19 »

Mooi resultaat Peter, ziet er heel netjes en goed afgewerkt uit.
Vriendelijke groeten,
Fred

Wanneer komt er nu eens een 766 uit in model?

Tony

• Vaste Inboedel
  • Märklin fahren-ärger sparen
« Reactie #19763 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 09:01:31 »

Knap voor elkaar, Peter  :thumbup:

Ik heb een kaarsje aangestoken voor een probleemloze toekomst van je wisselwerk  O:-D

Grtz Tony
63-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, avonturen met Carl beleven, mijn banen handmatig bedienen en met ouwe troep iets nieuws maken

Topic: Modelbaanbouw http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg879109#msg879109

RodyE

• Toffe Gast
« Reactie #19764 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 09:03:27 »

Mooi in lijn met je overige bouwstijl !! Niks dan lof  :thumbup: :thumbup:
Grtz, Rody
Grtz, Rody
Ecos2 en ITrain 4.1.1

Württembergse K

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #19765 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 09:37:26 »

Wat een ontzettend knap staaltje vakwerk Peter.
Groeten van DirkJan.

Nieuwenhuis

• Vaste Inboedel
  • Old Skool Märklin & Scratch Building
    • Märklin - M-rail - Modelbaan
« Reactie #19766 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 10:49:43 »

Dag Peter.

Na wat klikbeet toch een zeer uitgebreid bouwverslag van jouw Hosenträger :thumbup:
Maar na alle jubelbetuigingen heb ik toch wel wat te zeuren:

Denk je niet de afstand tussen puntstuk en railaansluitingen op bovenstaande foto voor een probleem gaan zorgen? :roll:

Groeten,

Erik.

Märklin - M-rail - Modelbaan                 Topic                Website

Laurent

• Speciale Gast
  • Treinen rijden op rails, niet op tijd!
    • Sporingerdam
« Reactie #19767 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 11:38:03 »

Dat zijn de originele pukos van de kruising en de wissels die zo dicht tegen de rails aan staan.

Peter, zoals gezegd, goed werk. Nu video van het ding in werking. >:-D
Kent u mijn topic al? Kijk hier eens: Klikje doen
Ook mijn Youtube kanaal is een bezoekje waard!
railion6513

Dirk-Jan

• Stamgast
    • Mijn modelbaan
« Reactie #19768 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 12:21:25 »

:roll: Ik denk dat dat ene brokstuk voor een klappertje gaat zorgen. :-)
Peter, rije met die handel, fillempie maken en dan gaan wij klappen voor de klapper van de week. >:-D
Neem wel effe een goedkope lok en wagonnetjes, we willen natuurlijk geen blijvende opgelopen schade aan je materieel zien. O:-D

Dirk-Jan

mphoi

• Toffe Gast
« Reactie #19769 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 13:30:33 »

Die is gewoon te koop: Code 55 N kruiswissel SL-E383F Peco StreamLine. Prijs: ca. € 125.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 30 april 2019, 13:40:34 door mphoi »
Met vr. gr., Martin Hornis; NL-baan met K-rails / spoorbezetmelding (volgens ProRail-systeem) van eigen fabricaat aangesloten op OC32 / IB / iTrain;  controleprogramma's voor iTrain en OC32

Ben den Hollander

• Gast
« Reactie #19770 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 13:33:46 »

Naast wat Erik zegt (daar slijten je antislipbandjes): kijk hier nog even naar Peter want daar gaat het mogelijk ook mis. Het ligt niet in lijn. Plaatje is natuurlijk flink opgeblazen, mogelijk valt het mee.

Koppel wat rails aan en ga vooral flink proefrijden voordat je een volgende stap zet.

Gr, Ben.

adrie1961

• Vaste Gast
    • modelbanen youtube
« Reactie #19771 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 14:40:42 »

Knap staaltje werk wat niet zo 123 uit de verpakking komt.  :thumbup:  Ik neem aan dat de tegenover liggende wissels open gereden worden bij het kruisen van de sporen?

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #19772 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 16:39:40 »

Peter

Ik heb alles mooi gevolgd achter de schermen, ik vind het mooi dat het samen met andere hebt gemaakt.  :thumbup: :thumbup:
En ja het is mooi gemaakt hoor kant en klaar zal ook wel wat euro's kosten bij M  :help:

GTIBert

• Vaste Gast
  • Ecos-2
« Reactie #19773 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 16:51:18 »

Peter.

Ik vind het ook knap gemaakt zoals het er nu uitziet.
Nu ff test rijden en kijken dat er niets ontspoort
Pet je af voor dit kunststuk.

Mvg Bert

Ecos-2 kleur, C-rails, AJ S88 K83, 6021, Koploper.

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #19774 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 20:01:30 »

8o 8o 8o 8o
WoW  :thumbup:
Groeten barry

Sprinter

• Stamgast
    • Perrongeluk
« Reactie #19775 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 21:57:24 »

Heel mooi Peter.

grt Piet,

Die zijn toch gewoon kant en klaar te koop bij Peco. Waarom moeilijk doen.

Groetjes.
Alleen de waarheid ligt in het midden....

mphoi

• Toffe Gast
« Reactie #19776 Gepost op: dinsdag 30 april 2019, 22:01:52 »

Die zijn toch gewoon kant en klaar te koop bij Peco. Waarom moeilijk doen.
Een beetje dubbel.  Zie 6 reacties terug:
Die is gewoon te koop: Code 55 N kruiswissel SL-E383F Peco StreamLine. Prijs: ca. € 125.
Met vr. gr., Martin Hornis; NL-baan met K-rails / spoorbezetmelding (volgens ProRail-systeem) van eigen fabricaat aangesloten op OC32 / IB / iTrain;  controleprogramma's voor iTrain en OC32

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #19777 Gepost op: woensdag 01 mei 2019, 05:42:07 »

Hallo allemaal,

Wat een hoop reacties  :thumbup:
Na mijn werk duik ik achter mijn pc om hierop te reageren.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Dirk-Jan

• Stamgast
    • Mijn modelbaan
« Reactie #19778 Gepost op: woensdag 01 mei 2019, 07:10:06 »

@citaat
achter mijn pc
:o) vreemde plaats voor je toetsenbord tussen de stekkers.

Dirk-Jan

hmmglaser

• Stamgast
« Reactie #19779 Gepost op: woensdag 01 mei 2019, 08:03:32 »

En ja het is mooi gemaakt hoor kant en klaar zal ook wel wat euro's kosten bij M  :help:
Er is een kleine aanpassing nodig van de slanke wissel en een nieuwe slankekruising dus wie weet wat marklin gaat doen in de toekomst er zal zeker vraag naar zijn maar of het genoeg is dat is een andere vraag.
Mvg Mark

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19780 Gepost op: woensdag 01 mei 2019, 18:02:39 »

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik graag kwijt dat het  :favorite: verwarmend is om zoveel leuke positive reacties te lezen dat doet mijn goed  :thumbup: :thumbup:

Ik zal op een aantal specifieke vragen ( met citaat ) antwoord geven, maar eerst:

Henk, Karl, Kees, Tont, Tom, Frank, Ernst, Cees, Harald, Erik, Ronald, Maarten, Fred, Tony, Rody, DirkJan, Martin, Peter, Bert, Barry en Wim bedankt voor jullie complimenten  :)

8) Nou jochie, dat heb je verdraaid leuk in elkaar geprutst. B) :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Geef jezelf maar een schouderklop, die heb je wel verdiend. O:-D
En nou rap in de baan inbouwen, aansluiten en de treinen kunnen gaan rijden over de hosenträger.
(als je tijd hebt dan effe een fillempie daarvan natuurlijk)
Mocht de hosentrager ooit stuk gaan, gelukkig hebben we de foto´s nog. :D

Dirk-Jan

De baan is nog niet zover dat ik hem al kan inbouwen, ik wil eerst nog een proefbaantje neerleggen om te kijken of alles goed werkt en daar zal ik een filmpje van maken.

Mooie fotoreeks Peter en een dikke pluim voor jullie werk.

Maar dit smeekt natuurlijk om een filmpje waarbij de treinen er overheen rijden!

Die ga ik van de week nog maken  :)

Peter,

Mooi uitgebreid (foto) verslag en een geslaagde operatie! Mijn complimenten voor een knap stuk werk :thumbup:. Als ik er ooit een nodig heb, weet ik wie er één voor me kan bouwen :D.

Groeten,
Wico

Die vraag is de afgelopen dagen al vaker aan mij gesteld, op bestelling zouden we ze kunnen bouwen, het kost een paar centen maar dan heb je ook wat  :)

Heel mooi Peter.

grt Piet,

Ik begreep uit latere reacties dat hij voor € 125 kant en kaar te koop is, ik ben wel benieuwd waarom je hem zelf aan het knutselen bent.
Aan materiaal ben je al het nodige geld kwijt lijkt mij?

Mooi verslag met duidelijke foto's en een perfect resultaat! De moeite is beloond.

Goed idee om de bedrading ook met hete lijm vast te zetten. Dat zou bij gewone wissels ook handig kunnen zijn.
Opmerkelijk dat die wissels nog zoveel afwijken in maatvoering. Heb je nog iets kunnen doen aan die wisselaandrijving die niet helemaal onder de behuizing steekt?

Voor alsnog schakelen ze goed, mocht er een probleem ontstaan dan kan ik de wissel in zijn geheel van de baan halen en er iets op bedenken.
Ik ben het wel met je eens dat het raar is dat er verschil tussen beiden zit.

Dag Peter.

Na wat klikbeet toch een zeer uitgebreid bouwverslag van jouw Hosenträger :thumbup:
Maar na alle jubelbetuigingen heb ik toch wel wat te zeuren:

Denk je niet de afstand tussen puntstuk en railaansluitingen op bovenstaande foto voor een probleem gaan zorgen? :roll:

Groeten,

Erik.

Met een wagon hebben we over de wissel gereden en was er niets aan de hand, ik verwacht ook dat het wel los zal lopen.
Van de week een proef baantje leggen en testen.

Dat zijn de originele pukos van de kruising en de wissels die zo dicht tegen de rails aan staan.

Peter, zoals gezegd, goed werk. Nu video van het ding in werking. >:-D

Jaja, ik ga zeker een filmpje maken,van het weekend wordt het toch slechtweer dus een mooie gelegenheid om weer eens te rijden  :D

:roll: Ik denk dat dat ene brokstuk voor een klappertje gaat zorgen. :-)
Peter, rije met die handel, fillempie maken en dan gaan wij klappen voor de klapper van de week. >:-D
Neem wel effe een goedkope lok en wagonnetjes, we willen natuurlijk geen blijvende opgelopen schade aan je materieel zien. O:-D

Dirk-Jan

Scherp, ik zal met de loep nog eens goed kijken en waar nodig de steen verwijderen.
Ook ik zit niet op beschadigt materiaal te wachten natuurlijk  8o

Naast wat Erik zegt (daar slijten je antislipbandjes): kijk hier nog even naar Peter want daar gaat het mogelijk ook mis. Het ligt niet in lijn. Plaatje is natuurlijk flink opgeblazen, mogelijk valt het mee.

Koppel wat rails aan en ga vooral flink proefrijden voordat je een volgende stap zet.

Gr, Ben.

Het weekend gaat er zeker gereden worden, voorlopig kan hij toch nog niet op de baan ingebouwd worden.
Zoals je al zegt is de foto opgeblazen en is het in het echt een stuk beter.

Knap staaltje werk wat niet zo 123 uit de verpakking komt.  :thumbup:  Ik neem aan dat de tegenover liggende wissels open gereden worden bij het kruisen van de sporen?

Iedere wissel ( 4 in totaal ) krijgt een eigen aandrijving en decoder uitgang, je kunt straks met de treinen ook uit 4 verschillende hoeken komen rijden.

Er is een kleine aanpassing nodig van de slanke wissel en een nieuwe slankekruising dus wie weet wat marklin gaat doen in de toekomst er zal zeker vraag naar zijn maar of het genoeg is dat is een andere vraag.

Ik verwacht niet dat Marklin hem snel uit zal brengen en zo ja wat zal hij dan wel niet gaan kosten, het aantal te verkopen wissels zal in verhouding niet erg hoog liggen.

Maar jullie kunnen ze bij ons laten produceren  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Hero

• Vaste Inboedel
    • De bouw van Hero's baan
« Reactie #19781 Gepost op: donderdag 02 mei 2019, 00:29:20 »

Wat de afwijking in het cirkeltje betreft:
Het lijkt net of de raillas aan een kant niet onder dat puntstuk zit,maar erop staat.

Mvg Robin

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19782 Gepost op: donderdag 02 mei 2019, 12:58:31 »

@citaat

Hoi Robin en alle anderen,

Ik ga er met de loep nog eens goed naar kijken, tijdens het test rijden met de wagon heb ik geen obstakels gevoeld.

Van het weekend ga ik er ook een loc met wat wagons overheen laten rijden en kijken wat er gebeurd.

Mvg,

Peter Degeluidsman
« Laatst bewerkt op: donderdag 02 mei 2019, 18:55:18 door Degeluidsman »

iTom

• Vaste Inboedel
  • Het is geen kwestie van kunnen maar van doen
« Reactie #19783 Gepost op: donderdag 02 mei 2019, 13:36:37 »

Ik ga er met de loop nog eens goed naar kijken, tijdens het test rijden met de wagon heb ik geen obstakels gevoeld.

Peter Degeluidsman

Dat kan je beter aan James Bond over laten  ;), je kan beter met een loep kijken  :)

ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 4 pro:Rosoft s88: h0e
Met vriendelijke groet, Tom

RMW

• Stamgast
  • RMW - Sinds 1963
    • Rensen Modelbaan Wereld
« Reactie #19784 Gepost op: donderdag 02 mei 2019, 14:02:02 »

De 'Hosenträger' ziet er indrukwekkend uit. Complimenten :thumbup:.
Ik hoop dat de testritten goed zullen verlopen.

M.v.g.

Maikel (RMW)
RENSEN MODELBAAN WERELD

Site  |  Topic

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19785 Gepost op: donderdag 02 mei 2019, 18:57:32 »

@citaat @citaat

Jij hebt er nog geen een nodig Tom, jij ziet ook alles  :)
Ondertussen aangepast.

@citaat

Dank je wel Maikel, zaterdag in de huiskamer maar eens een baantje liggen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

eddyflame

• Stamgast
  • Marklin digitaal---m- en c rails/ Baan Schielo
« Reactie #19786 Gepost op: donderdag 02 mei 2019, 20:49:21 »

wow wat een machtig bouwwerk is dat geworden daar kan je mee thuis komen
hoop inderdaad dat de door anderen opgemerkte dingen geen problemen geven

maar petje af
en veel succes met testen

gr Ed

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19787 Gepost op: vrijdag 03 mei 2019, 17:46:09 »

@citaat

Hoi Ed en alle anderen,

Ik heb morgenmiddag de huiskamer geclaimd om er een baantje te leggen, het koste me wel bloed zweet en tranen maar ik heb het voor elkaar  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
« Reactie #19788 Gepost op: vrijdag 03 mei 2019, 21:05:13 »

@citaat

Een bossie ruikertjes werkt beter.
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19789 Gepost op: vrijdag 03 mei 2019, 21:48:18 »

@citaat

Henk, heb je enig idee wat dat tegenwoordig kost  8o :D

Mvg,

Peter Degeluidsman

pitsar

• Toffe Gast
« Reactie #19790 Gepost op: zaterdag 04 mei 2019, 00:34:14 »

Hi, heb gisteravond flink wat tijd besteed aan het lezen van je draadje. Een zeer indrukwekkende onderneming, die baan die je aan het bouwen bent. Je Hosenträger is trouwens ook gaaf om te zien. Blijf je volgen, groet, Patrick

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19791 Gepost op: zaterdag 04 mei 2019, 07:51:40 »

@citaat

Hallo Patrick en alle anderen,

Leuk dat je de bouw van mijn baan interessant vind, Ik wist van te voren dat het bouwen van zo,n grote baan veel tijd en energie in beslag zou nemen.

Ik heb er jaren van gedroomd om dit te gaan realiseren, op de eerste pagina van mijn topic staat een index met diversen onderwerpen van deze baan.
Als je op een onderwerp klikt kom je vanzelf gelijk bij het onderwerp, wel zo makkelijk  :)

De Hosenträger is zeker een gaaf ding, die stond eigenlijk niet in de planning maar ome Ben kwam met het idee en na een paar nachten slapen heb ik de beslissing genomen om er voor te gaan  :)

Vanmiddag ga ik een proef baantje in de huiskamer leggen om hem te testen, best wel spannend wand er heeft alleen een wagon overheen gereden.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Württembergse K

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #19792 Gepost op: zaterdag 04 mei 2019, 07:55:28 »

Zou je er een filmpje van kunnen maken Peter?
Ik ben wel heel erg benieuwd hoe dat eruit ziet.
Groeten van DirkJan.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19793 Gepost op: zaterdag 04 mei 2019, 08:52:52 »

@citaat

Als daar behoefte aan is kan ik dat zeker DirkJan, u vraagt en wij draaien  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman

Marklindak

• Forum Beheerder
« Reactie #19794 Gepost op: zaterdag 04 mei 2019, 09:33:25 »

Hmmm Peter,

Filmpje lijkt mij ook wel wat, ga nog een keertje de boel hier overhoop halen.

Wie weet ook zo'n ding in elkaar fietsen, wat is de hartafstand van de doorgaande sporen?? Heb nl. geen idee of er bij mij ruimte voor is.
Vriendelijke groeten,
Fred

Wanneer komt er nu eens een 766 uit in model?

brupo-x

• Zeer Toffe Gast
  • Groeten uit Maastricht Brupo-x .
« Reactie #19795 Gepost op: zaterdag 04 mei 2019, 09:35:59 »

Hè graag een leuke film (mooie) is nooit weg ik volg dit draadje al heel lang en vindt het zeker erg interessant wat je allemaal doet het is een voorbeeld voor velen ga zo door en het komt allemaal goed vanuit Maastricht de groeten en veel succes gewenst !! :-) :-) :-).

Groet uit Maastricht Brupo-x  :cool: :cool: :cool: 
Marklin fan rijdt met vanaf 20-05-18 CS3+ en natuurlijk  iTrain Pro- 4.1.11. en ik ga alleen verder met Nederlands materiaal ! Dus al het andere verkoop ik via marktplaats,

Kappa

• Forum Moderator
  • Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
« Reactie #19796 Gepost op: zaterdag 04 mei 2019, 09:54:51 »

Hoi Peter,

Als je nu twee stukjes styreen van ongeveer 0,5cmx2cm over de naad legt en dan de bisonlijm erover aanbrengt, eventueel ook wat lijm tussen de railbedding en styreen aanbrengen, wordt het geheel dan niet veel sterker?
Groeten Ad

Het leven van een trein gaat niet over rozen....wel over rail! :D

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19797 Gepost op: zaterdag 04 mei 2019, 14:38:02 »

Hallo allemaal,

Net een bliksem bezoek aan de beurs gebracht, voor Saskia een Tilly models kroeg met interieur en biljard's gekocht  :)
En nog wat Rosoft wisseldecoders en S88 aangeschaft.

Nu zo de huiskamer omtoveren voor een klein demo baantje.

Hmmm Peter,

Filmpje lijkt mij ook wel wat, ga nog een keertje de boel hier overhoop halen.

Wie weet ook zo'n ding in elkaar fietsen, wat is de hartafstand van de doorgaande sporen?? Heb nl. geen idee of er bij mij ruimte voor is.

Hoi Fred,

De hartafstand is 64,3 mm. even in elkaar fietsen is er niet bij, trek een maar een paar dagen voor uit.
Filmpje ga ik zo maken.

Hè graag een leuke film (mooie) is nooit weg ik volg dit draadje al heel lang en vindt het zeker erg interessant wat je allemaal doet het is een voorbeeld voor velen ga zo door en het komt allemaal goed vanuit Maastricht de groeten en veel succes gewenst !! :-) :-) :-).

Groet uit Maastricht Brupo-x  :cool: :cool: :cool: 

Hoi Brupo,

Het filmpje komt er aan, fijn dat je mijn draadje waardeert  :thumbup: :thumbup:

Hoi Peter,

Als je nu twee stukjes styreen van ongeveer 0,5cmx2cm over de naad legt en dan de bisonlijm erover aanbrengt, eventueel ook wat lijm tussen de railbedding en styreen aanbrengen, wordt het geheel dan niet veel sterker?

Hoi Aad,

Op welke plaats bedoel je dit? de wissel is op dit moment best sterk maar als er nog verbeteringen in kunnen..................

Zo nu wat rails pakken en van de huiskamer even een treinenkamer maken  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19798 Gepost op: zaterdag 04 mei 2019, 18:33:57 »

Hallo allemaal,

Vanmiddag de huiskamer even omgetoverd met een kleine modelbaan, dit om de Hosenträger te testen.
Hiervan heb ik meerdere filmpjes gemaakt, hiervan wil ik nu een filmpje maken.
Na het eten ga ik hier eens mee aan de slag, eerst de boel beneden weer opruimen zodat het weer een huiskamer wordt  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman

Hitmaan

• Zeer Toffe Gast
« Reactie #19799 Gepost op: zaterdag 04 mei 2019, 21:01:29 »

Kom maar op met de films en foto's
Met vriendelijke groeten,

Tony