Nieuws: Zet in je agenda!! Op 12 en 13 januari 2019 staan ook wij weer op de Nationale Modelspoordagen in Rijswijk!! Kijk in de kalender!
+  3railforum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.
Pagina's: 1 ... 379 380 [381] 382   Omlaag

Auteur Topic: De baan van een geluidsman- De koppeling tussen beiden spiralen is gerealiseerd.  (gelezen 3630118 keer)

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
Re: De baan van een geluidsman- Beiden spiralen aangesloten op de bezetmelders.
« Reactie #19000 Gepost op: dinsdag 27 november 2018, 19:02:00 »

de truc in de rosoft is geplaatst om er voor te zorgen dat je toch van allebei de rails massa/digitaal signaal krijgt naar je locomotief.

Geen digitaal signaal.....

Anne W

• Vaste Inboedel
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
« Reactie #19001 Gepost op: dinsdag 27 november 2018, 21:33:48 »

Een half digitaal signaal dan, alleen de stroom die loopt van de massarail via de lok naar de puko's, de diode zorgt er voor dat, op het moment dat de lok even geen contact maakt met de massarail de b.g. stroom toch de puko's kan bereiken.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

Degeluidsman

• 3rail Events team
  • A member of the Duurstede Group®
« Reactie #19002 Gepost op: woensdag 28 november 2018, 17:59:28 »

Hallo allemaal,

Ik denk dat de uitleg van de diode truc nu wel duidelijk is?

Of dit het MFX signaal beïnvloed denk ik persoonlijk niet, nu gaat ik op mijn nieuwe baan MFX niet meer gebruiken.
Waar mogelijk worden de treinen aangestuurd met DCC en anders Motorola.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Degeluidsman

• 3rail Events team
Re: De baan van een geluidsman- wachten duurt lang.
« Reactie #19003 Gepost op: donderdag 29 november 2018, 17:55:54 »

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje op het laatste rijtuig ( stuurstand ) van Marklin te wachten, de eerste 4 rijtuigen uit deze serie zijn snel uitgeleverd maar om de stam compleet te maken ontbreekt artikel 43483 nog.

Deze wagon zou eerst in september uigelegeverd worden, op een gegeven moment veranderde dat op de site naar oktober, toen november  8o en die maand is bijna om  :-(

Ik vraag me af waarom het zolang duurt voordat dit rijtuig geleverd wordt, ik had hem graag in mijn schoen willen hebben maar ben bang dat dat niet gaat lukken.

Tja wachten duurt lang  :(

Mvg,

Peter Degeluidsman

Wico

• Stamgast
« Reactie #19004 Gepost op: donderdag 29 november 2018, 18:10:32 »

Peter,

Als dat rijtuig in je schoen past, dan leef je op grote voet :O. Ik zit zelf ook nog op een loc en twee wagon sets te wachten :D

Groeten,
Wico

peterke33

• Vaste Inboedel
  • Non mi importa di me
« Reactie #19005 Gepost op: donderdag 29 november 2018, 19:12:57 »

Peter

Wachten is nooit fijn, ik heb ook lang gewacht tot mijn loc binnen kwam.
Tot er een mailtje verscheen dat mijn loc binnen is gekomen, morgen of maandag naar de snoepwinkel.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19006 Gepost op: donderdag 29 november 2018, 19:38:23 »

@citaat @citaat

Hij / zij mag hem er ook naast mijn schoen leggen Wico  >:-D
Jij hebt dus ook nog even geduld nodig voor al je bestellingen binnen zijn.

@citaat

Wachten is nooit leuk Peter, nu kan ik niet rijden op dit moment maar ik wil graag de stam compleet hebben en zo af en toe iets kopen is heerlijk.
Ik wil in mijn eigen snoepwinkeltje de voorraad op peil houden  :D

Als ik jou was zou ik morgen je loc op gaan halen dan kun je er van het weekend mee spelen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Schienenbus2012

• Vaste Gast
  • Kees Hulstein
« Reactie #19007 Gepost op: donderdag 29 november 2018, 19:45:26 »

ik had hem graag in mijn schoen willen hebben maar ben bang dat dat niet gaat lukken.

Je  kunt gewoon de schoen blijven zetten. Na 5 december kun je ook de sok voor de kerstman ophangen.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19008 Gepost op: vrijdag 30 november 2018, 16:43:43 »

@citaat

Ik ben bang dat het eerder een kerstcadeau zal zijn dan sinterklaas, dus die sok zal ik zeker in gedachten houden  :)
Zie net op de Marklin site dat de tekst levering november veranderd is in:

Vorubergehend nicht leferbar, nu is mijn Duits niet zo goed maar de laatste twee woorden voorspellen niet veel goeds  :(

Mvg,

Peter Degeluidsman

Looney Tunes

• Forum Moderator
  • Dag/nacht schakeling Verlichte modelauto's
    • Mijn website met zelf ontworpen printplaten voor diverse treinen
« Reactie #19009 Gepost op: vrijdag 30 november 2018, 16:50:32 »

Rustig maar, Peter :D. Het betekend momenteel niet leverbaar, grote kans dat ze binnenkort dus leverbaar zullen zijn.
Groetjes John,
Kalender-items:

Maarten Marklin

• Stamgast
  • Gepensioneerd NS'er
    • Burgberg
« Reactie #19010 Gepost op: vrijdag 30 november 2018, 18:06:24 »

Hoi Peter, zo zit ik te wachten op de BR65 met zilverlingen. Leverdatum was november maar nog helemaal niks geleverd.
Met vriendelijke groeten, Maarten. 
Mijn modelbaan: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=73285

Ben den Hollander

• Stamgast
  • Voorbijganger
« Reactie #19011 Gepost op: vrijdag 30 november 2018, 18:26:00 »

Ja het is me wat met die lange Lieferzeiten, last van laag Wasser in de Rhein denk ik?

feniks

• Toffe Gast
  • heb er verdomme geen zin meer in
« Reactie #19012 Gepost op: vrijdag 30 november 2018, 18:28:34 »

Citaat
nicht leferbar
synoniem voor .....ik beloof veel maar doet er niks aan , want je koopt de volgende keer toch wel weer :-)
iets meer C rail, een beetje K rail, een PC'tje, een CS2'tje en wat overige onbenulligheden

Olav

• Stamgast
« Reactie #19013 Gepost op: vrijdag 30 november 2018, 18:34:11 »

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje op het laatste rijtuig ( stuurstand ) van Marklin te wachten, de eerste 4 rijtuigen uit deze serie zijn snel uitgeleverd maar om de stam compleet te maken ontbreekt artikel 43483 nog.

Deze wagon zou eerst in september uigelegeverd worden, op een gegeven moment veranderde dat op de site naar oktober, toen november  8o en die maand is bijna om  :-(

Ik vraag me af waarom het zolang duurt voordat dit rijtuig geleverd wordt, ik had hem graag in mijn schoen willen hebben maar ben bang dat dat niet gaat lukken.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Maak je geen zorgen Peter. Ik heb ervaren dat zelfs als er niet meer leverbaar stond, het artikel gewoon kwam. Ook in zo’n geval als dit waar november staat het in december kwam. Alleen of het voor 5 december is?
Groeten

Olav

ÖBB, Edits, IB, Trainbrain

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19014 Gepost op: vrijdag 30 november 2018, 20:24:24 »

Hallo allemaal,

Rustig maar, Peter :D. Het betekend momenteel niet leverbaar, grote kans dat ze binnenkort dus leverbaar zullen zijn.

Hey John,

Ik ben rustig hoor, vind het alleen vervelend dat de levertje steeds opgeschoven wordt.
Hopenlijk kan ik hem binnenkort toevoegen aan mijn collectie.

Hoi Peter, zo zit ik te wachten op de BR65 met zilverlingen. Leverdatum was november maar nog helemaal niks geleverd.

Hoi Maarten,

Dat is helemaal vervelend, als je ergens op zit te wachten stel je je daarop in want het is altijd leuk nieuwe spullen aan je collectie toe te voegen.

Ja het is me wat met die lange Lieferzeiten, last van laag Wasser in de Rhein denk ik?

Hoi Ben,

Ik denk niet dat deze producten met een schip vervoerd worden, denk toch dat hier de pallets met vrachtwagens van Duitsland naar Nederland komen.

Citaat
nicht leferbar
synoniem voor .....ik beloof veel maar doet er niks aan , want je koopt de volgende keer toch wel weer :-)

Hey Ruud,

Als ze willen verkopen zullen ze ook moeten leveren, gelukkig ben ik niet alleen gebonden aan Marklin producten maar in dit speciale geval wel amdat de rest van de stam ook van Marklin is.

Hallo allemaal,

Mvg,

Peter Degeluidsman

Maak je geen zorgen Peter. Ik heb ervaren dat zelfs als er niet meer leverbaar stond, het artikel gewoon kwam. Ook in zo’n geval als dit waar november staat het in december kwam. Alleen of het voor 5 december is?

Hoi Olaf,

Zorgen is een groot woord, ik hoop in December op de beurs in Houten dit rijtuig te kunnen kopen.
Want je kunt het geheel maar compleet hebben  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Varekamp

• Stamgast
  • Licht zien aan het eind van de tunnel
« Reactie #19015 Gepost op: vrijdag 30 november 2018, 21:23:06 »

Jammer Peter, dan je geduld zo op de proef wordt gesteld.  :( Gelukkig heb je nog zat te doen aan je baan, maar ik begrijp je wel.

Groet Ronald  :)

Anne W

• Vaste Inboedel
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
« Reactie #19016 Gepost op: vrijdag 30 november 2018, 22:41:05 »

Het is gewoon de "normale" strijd tussen marketing en ontwerp/productie, de één is altijd te optimistisch, de ander altijd te laat, zo'n strijd heb je ook altijd tussen "verkoop" (veel voorraad) en "boekhouding" (weinig voorraad).

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 1 Ma. 6090X decoders 27 staps, 18 MFX decoders(Esu en Mä), 12 met geluid, 28 staps, 27 staps voor de nieuwste Märklin MFX decoders, automatisch bedrijf (Raptor), voor mijn baan zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.0

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19017 Gepost op: zaterdag 01 december 2018, 09:01:29 »

Hallo allemaal,

Jammer Peter, dan je geduld zo op de proef wordt gesteld.  :( Gelukkig heb je nog zat te doen aan je baan, maar ik begrijp je wel.

Hoi Ronald,

Er is zeker nog genoeg te doen op zolder, maar dat bewaar ik tot morgen  8o
Ik ga zo naar Duitsland voor een dagje en kan aan de baan dus niets doen.
De kans is aanwezig dat ik daar even een treinen winkel bezoek, de stuurstand ligt er misschien wel maar ik heb hem in bestelling staan dus moet wachten op de beurs ( is al over een week ) in Houten en hopen dat hij er dan is.

Het is gewoon de "normale" strijd tussen marketing en ontwerp/productie, de één is altijd te optimistisch, de ander altijd te laat, zo'n strijd heb je ook altijd tussen "verkoop" (veel voorraad) en "boekhouding" (weinig voorraad).

Groet, Anne W

Hoi Anne,

Ik begrijp hoe het in elkaar steekt, dat neemt niet weg dat wij als consument aankondigen zien waar we onze zinnen op zetten en die willen we dan ook zo snel mogelijk in huis hebben.

Het gaat vast goed komen, niet alle producten zijn vertraagt gelukkig.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19018 Gepost op: zondag 02 december 2018, 07:42:16 »

Hallo allemaal,

Gisteren een dagje naar Keulen geweest en hier twee modelzaken bezocht.

De eerste zaak zit vlakbij het station en voor de tweede moet je naar de andere kant van het centrum.
Er is ook nog een zaak buiten het centrum maar daar ben ik niet geweest want volgens de stappen teller heb ik die dag bijna 16 km. gelopen  8o

Bij de eerst kom je terecht in een soort flat waar je denk bij iemand de huiskamer in te stappen, twee uiterst vriendelijke medewerkers stonden mij te woord.
De zaak op zich is niet heel groot maar toch leuk om even rond te kijken, en wat mij opviel was de korting van 10% op de adviesprijs ( in iedergeval op Marklin producten ).

Achter deze zaak zit nog een tweedehands gedeelte, hiervoor moet je via de achterzijde door de tuin.
Ook hier weer vriendelijk te woord gestaan.

Helaas niets gevonden wat op mijn verlanglijstje stond.

Hierna doorgelopen naar de tweede zaak.
Deze is een stuk groter, ook hier vriendelijk personeel waarvan er een een beetje Nederlands sprak.
Dat is mooi want mijn Duits is niet zo  :)

Hier lekker rondgekeken, er stond een Milka Taurus helaas in een 2rail versie  :(
Ook de BR 147 stond er te pronken, die gaat er zeker komen maar ik hoop eigenlijk dat Roco deze ook uit gaat brengen.
Op dit moment leverd Marklin, Piko en ik dacht AMCE dit model.
Nu rijden er in Duitsland veel van deze loc,s rond dus ik verwacht wel dat Roco in het voorjaar deze loc ook aankondigt.

Helaas was in deze winkel alles voor de hoofdprijs, ik zag wel een leuke wagon liggen maar met Houten digitaal volgende week in het vooruitzicht en een stevig prijsverschil van 17€ deze toch maar laten liggen.
Zaterdag maar eens kijken om hem aan te schaffen.

Al met al niets gekocht  8o :D
We hebben een heerlijke dag gehad, het gehele centrum had iets van 7 kerstmarkten waar de dames heel blij mee waren.

Oja de stuurstand was bij beiden zaken nog niet uitgeleverd, dus de jacht blijft geopend, wie weet ligt hij volgende week in Houten.

Mvg,

Peter Degeluidsman

iTom

• Vaste Inboedel
  • iTrainist
« Reactie #19019 Gepost op: zondag 02 december 2018, 09:31:16 »

@citaat Dat is weer de bekende fikse wandeling geweest.
Wij gaan 22 december een paar dagen naar Keulen, kerst en onze 50e trouwdag samen vieren.
Of we dan ook de treinenwinkels gaan bezoeken zien we wel, hangt een beetje van het weer af maar ik weet nu i.i.g. waar die 2 zaken zitten en die kerstmarkten gaan we zeker ook bezoeken. Genieten van de currywürsten en Gluhwein.
ROCO smalspoor-rail: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain:Rosoft s88: h0e
Met vriendelijke groet, Tom

robert39

• Stamgast
    • Midwolda C.S.
« Reactie #19020 Gepost op: zondag 02 december 2018, 09:45:18 »

Dat klinkt weer als een leuke dag Peter, jammer dat je geen souvenir hebt gevonden.

Tom die currywursten zijn niet goed voor je !! Maar wel lekker !!! ;)

In de kerstvakantie gaan wij ook ff naar de heimat, ff in Hamburg kijken ook iets met treintjes of zo ???? :D :D

fijne feestdagen alvast !!
Groet Robert

Midwolda C.S.

Sprinter

• Stamgast
    • Perrongeluk
« Reactie #19021 Gepost op: zondag 02 december 2018, 13:21:33 »

Zolang je dat maar met maten eet is er niets aan de hand. :offtopic:

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden....

Trainhenk

• Stamgast
  • Marklin H0 + Intellibox + Ecos2 + iTrain
« Reactie #19022 Gepost op: zondag 02 december 2018, 13:58:28 »

@citaat

Weet je met wat voor maten ze daar meten?
Ze hebben daar meterworsten!   :mrgreen: :mrgreen:
Henk

De dingen simpel houden is vrij moeilijk.
De dingen moeilijk maken is daarentegen vrij simpel.
[De baan van Trainhenk]

Dibbes

• Zeer Toffe Gast
  • Grüezi midänand!
« Reactie #19023 Gepost op: zondag 02 december 2018, 14:04:29 »

@citaat @citaat
Met maten eten is in ieder geval gezelliger!
groet, Jos

basjuh1981

• Stamgast
  • Den Haag Staatsspoor 1900
« Reactie #19024 Gepost op: zondag 02 december 2018, 16:35:35 »

Het is niet elk jaar zo droog als dit jaar, Ben ;)
K-rails, Mobile Station II, Tijdperk IIIb, Duitsland 1960-1965
Baanplan "Die Sauerlandbahn"
Testbaan "Die Sauerlandbahn"

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19025 Gepost op: zondag 02 december 2018, 17:54:20 »

Hallo allemaal,

@citaat Dat is weer de bekende fikse wandeling geweest.
Wij gaan 22 december een paar dagen naar Keulen, kerst en onze 50e trouwdag samen vieren.
Of we dan ook de treinenwinkels gaan bezoeken zien we wel, hangt een beetje van het weer af maar ik weet nu i.i.g. waar die 2 zaken zitten en die kerstmarkten gaan we zeker ook bezoeken. Genieten van de currywürsten en Gluhwein.

Hoi Tom,

Zoals jij weet wandel ik graag  :D
Het is echt leuk daar en tot 10 uur open, als je met de trein gaat sta je gelijk in het kerstgeweld.
Je hebt nu alvast een beetje voorpret / kennis.

Dat klinkt weer als een leuke dag Peter, jammer dat je geen souvenir hebt gevonden.

In de kerstvakantie gaan wij ook ff naar de heimat, ff in Hamburg kijken ook iets met treintjes of zo ???? :D :D

fijne feestdagen alvast !!

Hoi Robert,

Zo af en toe iets eten wat minder goed voor je is hoort erbij, we hebben een zeer leuke dag gehad en dat er souvenirs mee gekomen zijn ligt aan mijzelf omdat ik niet de adviesprijs wil betalen.
Ik haal zaterdag in Houten wel wat  :D

Hamburg is ook zeer mooi, daar heb ik ook al veel gewandeld, en natuurlijk MiWuLa bezocht iets wat jij zeker gaat doen.
Vergeet niet van te voren behind the scène te boeken, super om te zien hoe zei dat aanpakken.

Zolang je dat maar met maten eet is er niets aan de hand. :offtopic:

Groetjes

Hoi Wim,

Als het met maten is komt het altijd DIK in orde  :)

@citaat

Weet je met wat voor maten ze daar meten?
Ze hebben daar meterworsten!   :mrgreen: :mrgreen:

Hey Henk,

Je kunt daar wel zien dat ze van lekker en en drinken houden, een worst van een meter  8o ik moet er niet aan denken.

@citaat @citaat
Met maten eten is in ieder geval gezelliger!

Hoi Dibbes,

Of het nu met maten of familie is gezelligheid moet je zelf maken  :)

Hoi Basjuh,

Onze treinen komen over de weg, maar dan moet er wel brandstof voor de vrachtwagens zijn, door de lage waterstand zijn er al diverse benzine pompen die droog staan.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Olav

• Stamgast
« Reactie #19026 Gepost op: zondag 02 december 2018, 18:02:58 »

Met al die Keulen gangers, moeten jullie eens bij mongo gaan eten.

Spoorbrug oversteken en je bent er al.

https://www.mongos.de/de/restaurants/koeln

Heel lekker en  je krijgt er van alles, ook exotische vlees soorten

Je kan er lunchen en avondeten  :)
Groeten

Olav

basjuh1981

• Stamgast
« Reactie #19027 Gepost op: zondag 02 december 2018, 18:30:41 »

Onze treinen komen over de weg, maar dan moet er wel brandstof voor de vrachtwagens zijn, door de lage waterstand zijn er al diverse benzine pompen die droog staan.
Dat had inderdaad gelezen Peter van de gesloten pompen. Gelukkig is het niet ieder jaar zo droog als dit jaar. Ik kan mij niet heugen dat er eerder pompen gesloten zijn door de lage waterstand in de Rijn.

Varekamp

• Stamgast
  • Licht zien aan het eind van de tunnel
« Reactie #19028 Gepost op: zondag 02 december 2018, 18:34:10 »

Hoi Peter,

Jammer dat je niet geslaagd bent, maar volgende week Houten in het vooruitzicht moet het toch wel lukken zou je zeggen. Je bent weer een ervaring rijker  :)

Schienenbus2012

• Vaste Gast
  • Kees Hulstein
« Reactie #19029 Gepost op: zondag 02 december 2018, 19:34:02 »

Dat had inderdaad gelezen Peter van de gesloten pompen. Gelukkig is het niet ieder jaar zo droog als dit jaar. Ik kan mij niet heugen dat er eerder pompen gesloten zijn door de lage waterstand in de Rijn.

Het is heel apart om al die Duitsers bij de Makro te zien tanken nadat ze eerst de Intratuin in Duiven hebben bezocht. In Duitsland nu alleen Duitsers bij de tank.

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19030 Gepost op: maandag 03 december 2018, 05:49:40 »

Hallo allemaal,

Met al die Keulen gangers, moeten jullie eens bij mongo gaan eten.

Spoorbrug oversteken en je bent er al.

https://www.mongos.de/de/restaurants/koeln

Heel lekker en  je krijgt er van alles, ook exotische vlees soorten

Je kan er lunchen en avondeten  :)

Hoi Olav,

Bedankt voor de tip, er staat nog geen nieuwe trip die kant uit maar het staat op mijn interne schijf.
Tom zit er binnenkort en die kan voor ons een reverentie schrijven.

Hoi Bas,

Ik denk dat dit een unieke situatie is, nu gaat het de komende dagen flink regenen en dat zou een beetje moeten helpen.

Hoi Peter,

Jammer dat je niet geslaagd bent, maar volgende week Houten in het vooruitzicht moet het toch wel lukken zou je zeggen. Je bent weer een ervaring rijker  :)

Hey Ronald,

Ik kijk altijd naar een souvenir, maar als het er niet in zit is dat ook niet erg het gaat om een leuke dag met zijn allen.

Het lukt mij steeds vaker om zonder aankopen thuis te komen, op Eurospoor heb ik ook niets gekocht al had dat meer te maken dat de handelaar geen pin mogelijkheden had.

Het is heel apart om al die Duitsers bij de Makro te zien tanken nadat ze eerst de Intratuin in Duiven hebben bezocht. In Duitsland nu alleen Duitsers bij de tank.

Hoi Kees,

Ja de rollen zijn omgedraaid, en dat terwijl de prijzen aan de pomp de pan uit rijzen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

basjuh1981

• Stamgast
« Reactie #19031 Gepost op: maandag 03 december 2018, 08:47:19 »

Ik denk dat dit een unieke situatie is, nu gaat het de komende dagen flink regenen en dat zou een beetje moeten helpen.
Ik heb ergens gelezen dat het zeker een half jaar moet regenen om het waterpeil op "normaal" niveau te krijgen. Maar dat betekend ook het grondwaterpeil. Maar goed, het wordt wel heel erg off-topic zo :D

Hoe staat het met de bouw c.q. proefrijden?

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19032 Gepost op: maandag 03 december 2018, 20:51:53 »

@citaat

Hoi Bas en alle anderen,

Door uitstapjes en andere bezigheden wordt er weinig gebouwd, ben wel iets verder maar nog niet interessant om hier te plaatsen.

Aankomend weekend staat weer volledig in het teken van de hobby, zaterdag eerst naar Houten digitaal en zondag ben ik op zolder te vinden.

Door de drukte op mijn werk komt het er door de weeks niet van om ook maar iets te doen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

basjuh1981

• Stamgast
« Reactie #19033 Gepost op: dinsdag 04 december 2018, 10:52:08 »

zaterdag eerst naar Houten digitaal
Ik ga zaterdag ook. Wordt een druk dagje zaterdag :D

Maarten Marklin

• Stamgast
  • Gepensioneerd NS'er
    • Burgberg
« Reactie #19034 Gepost op: dinsdag 04 december 2018, 12:17:23 »

Ik ga zaterdag ook. Speciale beurs vanwege digitaal. Er zullen wel wat interessante zaken en modelbanen te zien zijn.
Met vriendelijke groeten, Maarten. 
Mijn modelbaan: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=73285

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19035 Gepost op: woensdag 05 december 2018, 05:23:38 »

Hallo allemaal,

zaterdag eerst naar Houten digitaal
Ik ga zaterdag ook. Wordt een druk dagje zaterdag :D

Hoi Bas,

Wie weet komen we elkaar wel tegen Bas, ik ben makkelijk te herkennen.

Knappe man van gemiddelde lengte en leeftijd, ik leef niet op grote voet dus maatje 42, dus als je me ziet lopen spreek me dan even aan.

Veel plezier alvast daar, en niet al het moois voor mijn neus wegkopen  :D

Ik ga zaterdag ook. Speciale beurs vanwege digitaal. Er zullen wel wat interessante zaken en modelbanen te zien zijn.

Hoi Maarten,

Houten digitaal vind ik altijd leuk om heen te gaan, alle hallen zijn open en zoals jij zegt staan er ook een aantal banen opgesteld.

Veel plezier daar alvast.

Mvg,

Peter Degeluidsman

ceess

• Stamgast
  • Railbusfan
« Reactie #19036 Gepost op: woensdag 05 december 2018, 16:31:36 »

en zondag ben ik op zolder te vinden.

en maandag ben ik 8er de computer, voor de update :P :P
Met Vriendelijke Groet, Cees  ;)

Planning duitse baan Tijdperk III/IV met BW en paradestrecke langs de Moezel (bij Punderich) op 14 m2 en een raillengte van 175 meter.
Rijdt met TrainController ;-)

44er

• Stamgast
  • Blij dat ik met koploper rij....
    • http://forum.3rail.nl/index.php?topic=31133.0
« Reactie #19037 Gepost op: woensdag 05 december 2018, 22:42:15 »

Cees ga er maar voor zitten, ga je meer zien, mits de update er is,  :P :D

Gr. Jan

Intellibox,Loconet,6021,MS2 Koploper,Rosoft S88n,Lok's met Faulhaber,

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19038 Gepost op: donderdag 06 december 2018, 20:07:32 »

Hallo allemaal,

Nog een drukke dag voor de boeg en dan eindelijk weekend  :)

en zondag ben ik op zolder te vinden.

en maandag ben ik 8er de computer, voor de update :P :P

Hoi Cees,

Haal de chips maar alvast in huis dan doe ik mijn best de update zo snel mogelijk online te zetten.

Cees ga er maar voor zitten, ga je meer zien, mits de update er is,  :P :D

Gr. Jan

Jaja voer de druk maar op Jan  >:-D >:-D

Zaterdag eerst naar de beurs, ik ben bang dat de stuurstand er nog niet zal zijn, op de site van Marklin is er nog niets veranderd  :-( :-(

Mvg,

Peter Degeluidsman

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #19039 Gepost op: donderdag 06 december 2018, 22:29:01 »

Let it go, let it go  O:-D
Die stuurstand komt er wel  :)

Groeten barry

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19040 Gepost op: vrijdag 07 december 2018, 06:16:04 »

@citaat

Natuurlijk komt die stuurstand Barry, het is meer het gevoel dat ik de stam compleet wil hebben en je moet zo af en toe jezelf ook eens verwennen met iets nieuws  :D
Het is tenslotte de december maand  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman
« Laatst bewerkt op: vrijdag 07 december 2018, 17:43:08 door Degeluidsman »

Barry1972

• Stamgast
« Reactie #19041 Gepost op: vrijdag 07 december 2018, 16:53:54 »

@citaat
Absoluut, ik hoop een dezer dagen ook een nieuwe aanwinst te ontvangen , en te showen  O:-D

Groeten barry

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19042 Gepost op: zaterdag 08 december 2018, 07:11:05 »

Hallo allemaal,

Vandaag staat Houten digitaal op de agenda, altijd leuk deze extra grote beurs.
Ga zo mijn lijstje printen dat ik niet met het verkeerde thuis kom  :)

Na de beurs een start maken op zolder zodat er de rest van dit weekend volop geklust kan worden.

@ Barry
Ik ben benieuwd wat er naar jou onderweg is, we zien de foto,s / filmpje wel online komen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Olav

• Stamgast
« Reactie #19043 Gepost op: zaterdag 08 december 2018, 17:05:56 »

@citaat

Natuurlijk komt die stuurstand Barry, het is meer het gevoel dat ik de stam compleet wil hebben en je moet zo af en toe jezelf ook eens verwennen met iets nieuws  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman

Ik heb een Duitser gezien die de stuurstand had.

Overigens aardige verschillende prijzen gezien voor de wagens in het algemeen.
Groeten

Olav

Pitje

• Nieuwe Gast
« Reactie #19044 Gepost op: zaterdag 08 december 2018, 18:30:46 »

Ik ben er jammer genoeg niet uit gekomen vandaag, was op zoek naar een mooie set personen wagen van DB tijdperk 3 voor een schappelijk prijsje. Maar dat zat er deze keer niet in!

Hoop dat je geslaagd bent met je stuurstand, Peter!

Ben benieuwd naar wat je dit weekend weer allemaal gaat uitspoken op je zolder ;)

Met vriendelijke groet,

Roderick
Dit ben ik: Klik Mijn baan topic: Klik en mijn huidige ombouw/electronica project: Klik

Degeluidsman

• 3rail Events team
Re: De baan van een geluidsman- Hij is binnen.
« Reactie #19045 Gepost op: zaterdag 08 december 2018, 19:42:15 »

Hallo allemaal,

Vandaag met Aad en Sander naar de beurs geweest, even na 10 uur waren we binnen.
Wat ons gelijk opviel was de drukte, ik heb begrepen dat de rij er tot 11 uur gestaan heeft.

Maar goed wij waren binnen en ik ben gelijk naar mijn leverancier gelopen, die op dat moment even in gesprek was.
Op de tafel was geen stuurstand te bekennen  8o maar na zijn gesprekje kroop hij even onder de tafel en kwam met de stuurstand in zijn handen terug  :)
Hij had maar een paar exemplaren geleverd gekregen en had hem voor mij apart gehouden  :thumbup:

Eindelijk heb ik de stam compleet, en is mijn verlanglijstje weer lekker gekrompen.

Verder heb ik een aantal Rosoft wisseldecoders en S88 meegenomen, dan liggen ze alvast klaar als ik ze nodig heb.

Ik ben weer een hoop bekende tegengekomen en Basjuh en zijn zoon voor het eerst ontmoet.
Het was erg leuk je even gesproken te hebben Bas.

@citaat

Mvg,

Peter Degeluidsman

Ik heb een Duitser gezien die de stuurstand had.

Overigens aardige verschillende prijzen gezien voor de wagens in het algemeen.

Hoi Olav,

Ik heb hem gevonden  :favorite:
Ook bij een Duitse handelaar maar op de tafels heb ik hem niet zien liggen, er is pas een klein deel uitgeleverd is mij verteld.

Ook mij viel het op dat er grote prijsverschillen waren, ik zag de nieuwe marklin set met blauwe Wascosa ketel wagons liggen bij de een 119,90 en bij een ander 90,00.
Dat zijn toch wel grote verschillen, ik koop meestal bij een aantal vaste over het algemeen Duitse handelaren en kijk altijd even naar de prijzen voordat ik tot koop over ga.

Ik ben er jammer genoeg niet uit gekomen vandaag, was op zoek naar een mooie set personen wagen van DB tijdperk 3 voor een schappelijk prijsje. Maar dat zat er deze keer niet in!

Hoop dat je geslaagd bent met je stuurstand, Peter!

Ben benieuwd naar wat je dit weekend weer allemaal gaat uitspoken op je zolder ;)

Met vriendelijke groet,

Roderick

Hoi Roderick,

Jammer dat je niet geslaagd bent, ik heb ook een aantal beurzen gehad dat ik met lege handen thuis kwam.
Je komt vast binnenkort iets leuks en betaalbaars tegen.

Ik ga morgen een poging doen beiden spiralen met elkaar te verbinden.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Wico

• Stamgast
« Reactie #19046 Gepost op: zaterdag 08 december 2018, 20:41:49 »

Hoi Peter,

Ik las al eerder dat het blijkbaar erg druk was; eigenlijk ben ik dus blij dat ik niet gegaan ben. Die Wascosa wagons voor 90 euro is wel een heel scherpe prijs; net uitgebracht en dan gelijk 25% korting op de adviesprijs. Daar komt zelfs mijn vaste leverancier niet aan.  Maar het belangrijkste nieuws is natuurlijk dat je het stuurstand rijtuig nu (eindelijk) binnen hebt. Ik snap dat een filmpje er nog niet in zit, maar wat foto's mogen ook :P. Veel plezier ermee, het zal vast een prachtig gezicht zijn als die complete stam straks op je baan gaat rijden :thumbup:.

Groeten,
Wico

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19047 Gepost op: zondag 09 december 2018, 06:29:00 »

@citaat

Hoi Wico en alle anderen,

Het was zeker erg druk het lag ook wel aan de indeling, in hal 2 en 3 is sinds een tijdje de tussenwand eruit waardoor je in een immens grote hal terecht komt.
Op zich ging dat nog want de handelaren stonden op de zelfde plaatsen.

Maar gisteren waren de paden in de breedte van de hal geplaatst en dan wordt het wel ff zoeken.
Het rare was ook dat het gangpad bij de rij zo,n 3 meter breed was en op andere plaatsen iets van 1,80

Maar goed al met al een zeer leuke dag gehad en jij had er nog makkelijk bij gekunt  :)

De Wascosa wagons heb ik op veel stands zien liggen, de hoge kortingen vind je vooral bij de Duitse handelaren en ja 25% korting is niet mis.

Foto,s van de stuurstand zal ik vandaag even maken, de rest van de stam staat opgeborgen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

NL-modelspoor

• Vaste Gast
    • Windhoven
« Reactie #19048 Gepost op: zondag 09 december 2018, 08:25:35 »

Je  kunt gewoon de schoen blijven zetten. Na 5 december kun je ook de sok voor de kerstman ophangen.

Als ik die afbeelding zo zie dan denk ik bij de kertsman niet meer an HO HO HO, maar aan H0 H0 H0 en blijkt de kerstman gewoon altijd al een modeltrein liefhebber te zijn geweest zonder het te weten.
Johan

(--[ I'm a train, I'm a train, I'm a chook-a train ... yeah ! ]--)

Degeluidsman

• 3rail Events team
« Reactie #19049 Gepost op: zondag 09 december 2018, 16:45:51 »

@citaat

Hoi Johan,

Dat zou een mooie zijn als de kerstman H0 H0 H0 roept, daar zouden fabrikanten iets mee kunnen  :)

Vandaag lekker op zolder gewerkt, zal zo de foto,s uploaden en er een klein verslagje van maken.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte