Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De baan van een geluidsman- Nieuwe wagon.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Citaat van: GTIBert op zaterdag 27 januari 2018, 08:18:32
Hallo Peter.

...........
Hier is niks mis mee, alleen nu je de tyraps heb afgeknipt zijn het van die scherpe mesjes die straks als je iets op de baan moet doen ja handen en polsen snijd.
Ik zou hier uit ervaring (beroepsmatig) van die drukzadels 3-7mm gebruikt hebben, kosten wel meer dan die tyraps,........

Mvg Bert

Bert,

Daar heb je speciale tangen voor. Die trekken de tyrap strak en knippen deze af op een manier dat je jezelf niet kan verwonden. Vergelijk een beetje qua principe als met die scheermes reclame. 😉
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Olav.

Dat mooie tangetje ken ik ook, maar daarmee blijft er steeds nog iets materiaal staan na het knippen.
Ik wil hier niet mijn gelijk mee halen, zit pas 31 jaar in de ELEKTROTECHNIEK.
Wij knippen ze al niet meer af.
En iedereen doet de draden verleggen en vastzetten op zijn manier.


Mvg Bert
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Hey Peter,

Knap hoor allemaal, Ik heb ondertussen heel het verhaal van begin gelezen, en aangezien ik van plan ben met een soortgelijk project te starten, steel ik hier met mijn ogen.

Die roodzwarte kabels aan de helix, is dat speakerkabel?

Mvg Karl
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Bijzonder Bert.

De tangen waar ik mee gewerkt heb, hebben dat niet. Met alle respect, kwaliteit is nogal verschillend en afhankelijk van kostprijs. In mijn sector is dit een must dat de tangen doen wat ze moeten doen om verwondingen te vermijden als je ergens met je handen tussen zit 😎
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Hallo allemaal,


Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 27 januari 2018, 06:41:37
En er is licht in de stations, dat had ik even gemist. Ziet er goed uit. :)

Gr, Ben.

Hoi Ben,

Als Geluidsman heb ik ook een beetje kaas gegeten van licht  :)
Maar zonder gekheid, in iedere verdieping zit 10 meter ledstrip gemonteerd dit wordt geschakeld vanaf mijn knoppen paneel.


Citaat van: ArjanBosman op zaterdag 27 januari 2018, 07:46:14
Ziet er verzorgd uit Peter.
Op zijn minst een schouderklopje en een pluim waard  :P
Als dit de vorderingen van januari zijn ........ dan ben je in mei klaar!   8o


Hoi Arjan,

Bedankt voor je lovende woorden  :thumbup:
Het zou mooi zijn dat er zo langzamerhand eens iets gaat rijden hier op zolder, vandaag kan ik weer wat uurtjes spenderen aan de baan maar met een net verhuisde dochter moeten er allerlei klusjes in haar huis gedaan worden.


Citaat van: Wico op zaterdag 27 januari 2018, 07:56:23
Je bent goed bezig Peter! het gaat misschien niet hard, maar door de zorgvuldige opbouw voorkom je problemen in de toekomst en zijn ze makkelijker op te sporen en op te lossen. Ik blijf je met meer dan gemiddelde interesse volgen :).

Groeten,
Wico

Hoi Wico,

Haastige spoed is zelden goed zeggen ze  :D
Ik ga er vanuit dat er straks wel een paar hobbels in het spoor zitten, maar komt tijd komt raad ( het lijkt wel een spreuken forum   >:-D ).
Dank je wel voor het compliment  :thumbup:


Citaat van: GTIBert op zaterdag 27 januari 2018, 08:18:32
Hallo Peter.

Ik volg de bouw met interesse, niet dat ik deze baan ook ga nabouwen. Hi Hi
Maar ik zie op de plaatjes van je helix dat je de draadjes met tyraps vast ze.
Hier is niks mis mee, alleen nu je de tyraps heb afgeknipt zijn het van die scherpe mesjes die straks als je iets op de baan moet doen ja handen en polsen snijd.
Ik zou hier uit ervaring (beroepsmatig) van die drukzadels 3-7mm gebruikt hebben, kosten wel meer dan die tyraps, maar geen verwondingen.
Zie dit niet als negatiev advies.
Verder is en word het een prachtige baan met lange blokken, ik blij het volgen.!!!

Mvg Bert

Hoi Bert,

Jammer dat je deze baan niet gaat nabouwen  :( :)

Het scherpe randje van een tyrap is mijn bekend, ik heb al meerdere malen mijn arm open gehaald als ik in een 19 inch. rack aan het werk was ( en daar wordt je niet vrolijk van ).

Ook ik ben beroepsmatig in de techniek aan het werk en gebruik iedere dag tyraps, toch heb ik geen tyrap tang maar gebruik een Knipex 77 72 115 kniptang hiervoor, deze knipt aan de onderzijde waardoor er geen scherpe rand achterblijft.

Maar ook met een gewone kniptang kun je een tyrap afknippen zonder dat het randje blijft staan, ik  gebruik ook bv de Knipex 70 125 dit is een wat grotere kniptang.
Als je deze tang schuin op de tyrap zet en met alleen je vingers een van de poten van de tang beweegt kun je hetzelfde resultaat bereiken zonder het scherpe randje.

Ik heb al heel wat collega,s dit trucje geleerd.

Als negatief advies zie ik dit trouwens niet  :) doordat jij dit aanhaalt breng je het onder de aandacht en kunnen wij onze kennis en ervaring delen en daar kunnen anderen hun voordeel weer mee doen  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Om de citaten wat overzichtelijker te houden maak ik er meerdere berichten van.


Citaat van: Jurgie op zaterdag 27 januari 2018, 08:32:26
Peter

Ziet er weer goed uit. Ben benieuwd hoe het er uit ziet als het klaar is.

Jurgen

Hoi Jurgen,

Dank je wel voor het compliment  :thumbup:
Hoe het eruit zal zien als het klaar is ? ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, natuurlijk zit er van alles in mijn hoofd maar in de praktijk zal dat wel afwijken.
Ik heb overigens begrepen dat een baan nooit af is, dus de komende 30 jaar heb ik nog wel iets te doen  :)


Citaat van: Jørg op zaterdag 27 januari 2018, 08:56:15
-Peter:
Ziet er weer mooi strak en geordend uit,  :thumbup:
Ik weet niet of je het al overwogen hebt om tegen de voorkant van je schaduwstation plexi schermen te zetten met magneetjes om het stof te weren.

Hoi Jorg,

Ik heb er niet over nagedacht om het dicht te maken, in eerste instantie hou ik het open.
Dank voor je complimentje  :)


Citaat van: Varekamp op zaterdag 27 januari 2018, 09:10:09
Hallo Peter,

Januari was voor mij ook een drukke maand. De nieuwe keuken is eindelijk bij ons geplaatst en verder heb ik nu allerlei onderzoeken in het ziekenhuis en kom dus ook niet toe aan de bouw van de baan.
Maar als het een beetje meezit dan weer in februari verder.

Je werk is top, dat kan zo op tv voor cursus: zo verwerk je elektra in de modelbaan  :D


Succes en we zien graag weer het vervolg.

Groet Ronald  :)

Hoi Ronald,

Tijd en ruimte zijn de grootste uitdagingen van een modelbouwer  :D
Jou onderzoeken in het ziekenhuis verslinden ook een hoop tijd, maar is wel erg belangrijk om te doen.

Ik met mijn kop op tv lijkt mij niet zo goed idee, hier op het forum bevalt mij het prima zo  >:-D
Dank voor je complimentje  :thumbup:


Citaat van: AlbertJan op zaterdag 27 januari 2018, 09:26:51
Hoi Peter.
Geweldig om iedere keer jouw bijzonder fraaie en professionele updates te kunnen bewonderen! :thumbup:
Misschien lijkt het tempo in jouw ogen niet zo snel en zou je meer tijd hieraan willen besteden, maar de updates volgen behoorlijk snel en iedere keer is er weer behoorlijk wat werk verzet.

Veel plezier en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi AlbertJan,

Het kan mij niet snel genoeg gaan, dit komt door het gebrek van rijdende treinen  8o
Doordeweeks komt het er nagenoeg nooit van om iets aan de baan te doen, dus moet het in het weekend gebeuren en natuurlijk zijn daar ook weer allerlei dingen gepland.

Toch gaat het langzaam maar zeker vooruit en zal er echt dit jaar wel wat treinen bewegingen zijn op mijn zolder.

Dank voor je complimentje  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
deel 3  :)


Citaat van: Kaleb op zaterdag 27 januari 2018, 09:38:44
Om jaloers op te worden zo strak en netjes je dit afwerkt.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dat is nergens voor nodig Henk, ook jou baan mag gezien worden  :thumbup:
We kunnen wel eens een team overleg hier afspreken, dan kun je het met eigen ogen bekijken.


Citaat van: RodyE op zaterdag 27 januari 2018, 10:17:29
Beste Peter,
Indrukwekkend weer ! Echt inspirerend. Zou je misschien een keer een plaatje kunnen plaatsen hoe de aansluitingen in die lasdozen eruit zien ? Daar ben ik benieuwd naar.
Succes man ! Grtz, Rody

Fijn om te lezen dat het inspirerend is Rody  :)
Ik zal er een foto van maken, dan zie je een hoop draden en twee lasklemmen ( Wago 222 ) in het doosje zitten.


Citaat van: Haradigi op zaterdag 27 januari 2018, 12:19:13
Hi Peter,

Da's weer een mooie update en een  :thumbup:  waard.
Alles ziet er netjes en strak gemonteerd uit.

groet
Harald

Dank je wel Harald, ik probeer zo strak mogelijk te werken voor het overzicht en het oog wil ook wat  :)


Citaat van: ArjanBosman op zaterdag 27 januari 2018, 12:55:20
@citaat @citaat
Nou Peter, de lasdozen aan de binnenkant met de verbinding van de draden naar de Ecos of booster ...... daar ben ik ook benieuwd naar.
Grtz, Arjan

Ik maak er vandaag nog een foto van Arjan.
In totaal heb ik 5 boosters en de interne booster van de ECoS, de draden die van de bron naar de baan gaan zijn 1,5mm2 en van de lasdozen naar de rails gebruik ik 0,35mm2

De lasdozen zitten op het hout gemonteerd, in de lasdoos boor ik een 10mm. gat hierdoor komt de ringleiding naar binnen en gaat er ook weer uit door naar de volgende lasdoos.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Deel 4

Citaat van: robert39 op zaterdag 27 januari 2018, 17:57:22
Weer AKELIG netjes Peter !! AKELIG !! :D :D

Ja vervelend hé Robert vervelend  >:-D


Citaat van: ceess op zaterdag 27 januari 2018, 19:02:41
Fantastisch Peter, lekker bezig met nivo 3 en al bijna naar 4.  :arrow: :thumbup: :thumbup:

Hoi Cees,

Ik zal bij zijn als verdieping 4 erop staat, dan kan er eindelijk richting het maaiveld gewerkt worden.
Met de linker spiraal heb ik al een begin gemaakt om naar de vierde verdieping te klimmen ( en dalen ).
Dank voor je compliment  :thumbup:


Citaat van: peterke33 op zaterdag 27 januari 2018, 19:22:33
Peter

Je hebt weer netjes werk geleverd, en je kan bijna aan verdiep 4 beginnen.
Is verdiep 4 het maaiveld zoals jij dat noemt ??

Hoi Naamgenoot  :)

Nee Peter, er komen 4 verdiepingen schaduwstation en dan het maaiveld ( of eigenlijk de baan zelf ).


Citaat van: Olav op zaterdag 27 januari 2018, 19:42:19
Citaat van: GTIBert op zaterdag 27 januari 2018, 08:18:32


Bert,

Daar heb je speciale tangen voor. Die trekken de tyrap strak en knippen deze af op een manier dat je jezelf niet kan verwonden. Vergelijk een beetje qua principe als met die scheermes reclame. 😉

Klopt Olav, deze tangen zijn mij bekend, het nadeel vind ik dat ze vrij groot zijn en en je meestal weinig ruimte hebt.
Maar er is voldoende in de handel om veilig te kunnen werken en daar gaat het om  :)

Voor wat de tyraps betreft hou ik het hier even bij  :thumbup:


Citaat van: mardig23 op zaterdag 27 januari 2018, 20:07:48
Hey Peter,

Knap hoor allemaal, Ik heb ondertussen heel het verhaal van begin gelezen, en aangezien ik van plan ben met een soortgelijk project te starten, steel ik hier met mijn ogen.

Die roodzwarte kabels aan de helix, is dat speakerkabel?

Mvg Karl

Hoi Karl ( hé zo heet mijn auto ook  :) )

Leuk dat je ook zo,n project gaat bouwen, dan kan ik bij jou ook ideeën weghalen.

De bekabeling die ik gebruik voor laagvoltage is inderdaad speakerkabel van het merk Tasker, deze kabel is leverbaar in diversen diameters.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Het blijft genieten van de resultaten, die mogen er wezen.
Strak werk, niets overhaast terwijl het toch kriebelt om treinen te laten rijden, ik ken je en beetje. ;)
Alles wordt zorgvuldig gebouwd en aangesloten, er zit een goed idee achter het geheel.
Lekker zo blijven doorgaan en voor je er erg in hebt rijden er treinen en kan je het allemaal testen.
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
De gekozen materialen en kleur geven een mooi, overzichtelijk en relaxte aanblik. Ondank de immense hoeveelheid opstelsporen. En ook mooi uitgelicht tussen de lagen.

Top!

MvG,

Timaximus
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Citaat van: degeluidsman op zondag 28 januari 2018, 06:36:52
deel 3  :)
Citaat van: Kaleb op zaterdag 27 januari 2018, 09:38:44
Om jaloers op te worden zo strak en netjes je dit afwerkt.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dat is nergens voor nodig Henk, ook jou baan mag gezien worden  :thumbup:
We kunnen wel eens een team overleg hier afspreken, dan kun je het met eigen ogen bekijken.

De donderdagavond voor rail heb ik tijd  ;)
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Citaat van: mardig23 op zaterdag 27 januari 2018, 20:07:48
Hey Peter,

Knap hoor allemaal, Ik heb ondertussen heel het verhaal van begin gelezen, en aangezien ik van plan ben met een soortgelijk project te starten, steel ik hier met mijn ogen.

Die roodzwarte kabels aan de helix, is dat speakerkabel?

Mvg Karl

Hoi Karl ( hé zo heet mijn auto ook  :) )

Leuk dat je ook zo,n project gaat bouwen, dan kan ik bij jou ook ideeën weghalen.

De bekabeling die ik gebruik voor laagvoltage is inderdaad speakerkabel van het merk Tasker, deze kabel is leverbaar in diversen diameters.


Mvg,

Peter Degeluidsman
[/quote]

Ok, nu moet ik het vragen, hé.

Is jou auto ook een knappe, betrouwbare, goed geoliede topmachine op europees grondgebeid vervaardigd maar met geldverslindende uitspattingen! 8o >:-D

Serieus Peter, Als ik zie hoe je het opbouwt denk ik niet dat je van mij veel kan leren. Ik heb in het verleden, tot 15 jaar geleden wel eens wat testbanen gebouwd met beperkte elektronica en 2 niveau's, maar niets zoals dit. Maar als ik eraan begin deze zomer zal ik hier zeker een draadje starten, en jouw lastig vallen met de nodig vragen waarschijnlijk :P
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Hallo allemaal,

Citaat van: iTom op zondag 28 januari 2018, 10:29:53
Het blijft genieten van de resultaten, die mogen er wezen.
Strak werk, niets overhaast terwijl het toch kriebelt om treinen te laten rijden, ik ken je en beetje. ;)
Alles wordt zorgvuldig gebouwd en aangesloten, er zit een goed idee achter het geheel.
Lekker zo blijven doorgaan en voor je er erg in hebt rijden er treinen en kan je het allemaal testen.

Hoi Tom,

Ja het kriebelt behoorlijk, hier staan de treinen al meer dan een jaar stil  :-(
Natuurlijk ga ik door anders komt het nooit af, maar ik zou best wat meer tijd willen hebben.

Dank voor het compliment  :thumbup:


Citaat van: Timaximus op zondag 28 januari 2018, 11:29:46
De gekozen materialen en kleur geven een mooi, overzichtelijk en relaxte aanblik. Ondank de immense hoeveelheid opstelsporen. En ook mooi uitgelicht tussen de lagen.

Top!

MvG,

Timaximus

Dank je wel Tim  :thumbup:
Goed licht is belangrijk mocht er iets in het schaduwstation gebeuren.


Citaat van: Kaleb op zondag 28 januari 2018, 11:40:35
Citaat van: degeluidsman op zondag 28 januari 2018, 06:36:52
deel 3  :)
Citaat van: Kaleb op zaterdag 27 januari 2018, 09:38:44
Om jaloers op te worden zo strak en netjes je dit afwerkt.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dat is nergens voor nodig Henk, ook jou baan mag gezien worden  :thumbup:
We kunnen wel eens een team overleg hier afspreken, dan kun je het met eigen ogen bekijken.

De donderdagavond voor rail heb ik tijd  ;)


Zover kan ik nog niet in mijn agenda kijken Henk, maar we houden er wel contact over.


Citaat van: mardig23 op zondag 28 januari 2018, 11:52:02
Citaat van: mardig23 op zaterdag 27 januari 2018, 20:07:48
Hey Peter,

Knap hoor allemaal, Ik heb ondertussen heel het verhaal van begin gelezen, en aangezien ik van plan ben met een soortgelijk project te starten, steel ik hier met mijn ogen.

Die roodzwarte kabels aan de helix, is dat speakerkabel?

Mvg Karl

Hoi Karl ( hé zo heet mijn auto ook  :) )

Leuk dat je ook zo,n project gaat bouwen, dan kan ik bij jou ook ideeën weghalen.

De bekabeling die ik gebruik voor laagvoltage is inderdaad speakerkabel van het merk Tasker, deze kabel is leverbaar in diversen diameters.


Mvg,

Peter Degeluidsman

Ok, nu moet ik het vragen, hé.

Is jou auto ook een knappe, betrouwbare, goed geoliede topmachine op europees grondgebeid vervaardigd maar met geldverslindende uitspattingen! 8o >:-D

Serieus Peter, Als ik zie hoe je het opbouwt denk ik niet dat je van mij veel kan leren. Ik heb in het verleden, tot 15 jaar geleden wel eens wat testbanen gebouwd met beperkte elektronica en 2 niveau's, maar niets zoals dit. Maar als ik eraan begin deze zomer zal ik hier zeker een draadje starten, en jouw lastig vallen met de nodig vragen waarschijnlijk :P
[/quote]

Hoi karl,

Ja het is een stoere bolide met maar liefst 999cc onder de motorkap goed voor 75 PK.
Met verwarmde stoelen en stuur, wat wil een mens nog meer  :D

Met electronica heb ik zelf weinig, het aansluiten en bekabelen is weer een ander verhaal.
Kom maar op met jou topic, natuurlijk kan ik bij jou ook iets leren nieuwe ideeën kunnen je eigen ogen openen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Hallo allemaal,

Ik had nog beloofd om een foto van de binnenkant van de lasdoos te maken, en belofte maakt schuld  :D





Als er vragen zijn.......................................


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
ff 'n tijdje wat minder actief hier geweest op het forum, maar ik zag op de vorige pagina weer strakke vorderingen voorbij komen.
Mooi hoor, Peter  :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Citaat van: degeluidsman op zondag 28 januari 2018, 17:47:01

Als er vragen zijn.......................................


Peter, een vrije schets/interpretatie van wat ik zie  :)

Ik zie wagoklemmen voor de verbinding van de 1,5mm ringleiding met de 0,35mm draden van lasdoos naar rails. Ik veronderstel dat je meerdere dunne draden ineen draait en verbind op 1 plek in de wagoklem.
En ik maar denken dat wagoklemmen voor draad met harde kern is.
Kennelijk vergis ik me. Of gebruik je een bepaald type wagoklemmen; mogelijk gecombineerd met adereindhulsen?

Grtz, Arjan
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Hoi Peter,
Bedankt voor de foto  :thumbup:
Dit sluit wel aan bij mijn verwachting. Mooie oplossing zo en zelfs in de lasdoos netjes verwerkt ! Wat ik me eigenlijk nog afvraag bij jouw oplossing, heb je een doorgaande 'draad' als ringleiding waar je een aftakking maakt naar elke lasdoos of lus je steeds door van lasdoos naar lasdoos ?
Bedankt alvast en grtz, Rody
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.

Hoi Karl ( hé zo heet mijn auto ook  :) )

Leuk dat je ook zo,n project gaat bouwen, dan kan ik bij jou ook ideeën weghalen.

De bekabeling die ik gebruik voor laagvoltage is inderdaad speakerkabel van het merk Tasker, deze kabel is leverbaar in diversen diameters.


Mvg,

Peter Degeluidsman
[/quote]

Ok, nu moet ik het vragen, hé.

Is jou auto ook een knappe, betrouwbare, goed geoliede topmachine op europees grondgebeid vervaardigd maar met geldverslindende uitspattingen! 8o >:-D

Serieus Peter, Als ik zie hoe je het opbouwt denk ik niet dat je van mij veel kan leren. Ik heb in het verleden, tot 15 jaar geleden wel eens wat testbanen gebouwd met beperkte elektronica en 2 niveau's, maar niets zoals dit. Maar als ik eraan begin deze zomer zal ik hier zeker een draadje starten, en jouw lastig vallen met de nodig vragen waarschijnlijk :P
[/quote]

Hoi karl,

Ja het is een stoere bolide met maar liefst 999cc onder de motorkap goed voor 75 PK.
Met verwarmde stoelen en stuur, wat wil een mens nog meer  :D

Met electronica heb ik zelf weinig, het aansluiten en bekabelen is weer een ander verhaal.
Kom maar op met jou topic, natuurlijk kan ik bij jou ook iets leren nieuwe ideeën kunnen je eigen ogen openen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
[/quote]

Hoi Peter,
Nu ben ik mee; het is een Opel Karl :idea:

Van zodra ik zich op de baan heb, gaat mijn draadje van start!
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Hallo allemaal,


Citaat van: Treinofiel op zondag 28 januari 2018, 20:51:18
ff 'n tijdje wat minder actief hier geweest op het forum, maar ik zag op de vorige pagina weer strakke vorderingen voorbij komen.
Mooi hoor, Peter  :thumbup: :thumbup:

Hoi Rolf,

Dank voor het compliment, hoe gaat het met je eigen baan zijn daar al vorderingen te zien of is dat er de laatste tijd bij ingeschoten.


Citaat van: ArjanBosman op zondag 28 januari 2018, 21:04:12
Citaat van: degeluidsman op zondag 28 januari 2018, 17:47:01

Als er vragen zijn.......................................


Peter, een vrije schets/interpretatie van wat ik zie  :)

Ik zie wagoklemmen voor de verbinding van de 1,5mm ringleiding met de 0,35mm draden van lasdoos naar rails. Ik veronderstel dat je meerdere dunne draden ineen draait en verbind op 1 plek in de wagoklem.
En ik maar denken dat wagoklemmen voor draad met harde kern is.
Kennelijk vergis ik me. Of gebruik je een bepaald type wagoklemmen; mogelijk gecombineerd met adereindhulsen?

Grtz, Arjan

Hoi Arjan,

Deze wago klemmen kunnen zowel harde en zachte kern aan, ja ik draai een aantal 0,35mm2 draden ineen en steek die ik de lasklem.
Adereindhulzen heb je in dit geval niet nodig.

De wago klemmen zijn type 222, deze heb je in 2 - 3 of 5 voudige uitvoering.


Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 28 januari 2018, 21:54:38
@citaat

Dag Arjan.

Wago heeft al geruime tijd lasklemmen met hendel in het programma,
speciaal om soepele draden zonder adereindhuls met elkaar te verbinden.
Sinds kort zijn er zelfs compacter versies van, die ook met een adapter
op een DIN-rail geklikt kunnen worden, zeker een aanrader voor Peter!

Groeten,

Erik.

Hoi Erik,

De D rail versie ken ik hoor  :) alleen voor de modelbaan zal ik er geen gebruik van maken.
Het enige stukje D rail wat ik gebruikt heb is om mijn DMX player op te monteren.


Citaat van: RodyE op maandag 29 januari 2018, 08:48:14
Hoi Peter,
Bedankt voor de foto  :thumbup:
Dit sluit wel aan bij mijn verwachting. Mooie oplossing zo en zelfs in de lasdoos netjes verwerkt ! Wat ik me eigenlijk nog afvraag bij jouw oplossing, heb je een doorgaande 'draad' als ringleiding waar je een aftakking maakt naar elke lasdoos of lus je steeds door van lasdoos naar lasdoos ?
Bedankt alvast en grtz, Rody

Hoi Rody,

Ik lus de dozen achter elkaar door.


@citaat

Hoi Karl,

Ja ik rij in een Opel Karl  >:-D
Leuk dat je de bouw van je eigen baan ook hier laat zien, ik ben benieuwd.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Hallo Peter,

Je gaat lekker, wat een bouwwerk wordt het al inmiddels.

Super.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
 @citaat

Hoi Erwin en alle anderen,

De constructie begint stevige vormen aan te nemen, wel een wijs gezicht hoor  :)
Er komt nog een stukkie bovenop, als dat klaar is ga ik de twee spiralen met elkaar verbinden en wordt er begonnen met het testen van het volledige schaduwstation.

Ik kan niet wachten  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Ik ook niet :D
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Inkoppertje;

#ikook (#metoo)

Hahaha
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- Bekabeling aansluiten voor de derde verdieping.
 @citaat @citaat
@citaat

Mijn ( en waarschijnlijk jullie ) geduld zal nog even op de proef gesteld worden  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Hallo allemaal,

Zoals de meesten wel weten stuur ik mijn verlichting aan met een DMX player.

Dit werkt nog niet zoals ik het zou willen, aanstaande zaterdag komt Ronald langs ( heeft ook zo,n apparaat ) en gaan we kijken of we samen de oorzaak hiervan kunnen vinden twee zien meer dan een  :)

Met een beetje mazzel is de verlichting helemaal klaar dit weekend.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
We zijn benieuwd Peter  :D
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.

Voorlopig nog maar even de zaklamp achter de hand houden, Peter  :P

Maarre, succes ermee, zaterdag  :thumbup:

Grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Hoi Peter,

Van zodra dat in orde is wil ik daar graag alles over leren/weten.
Ik moet zoals vermeld nog starten aan mijn treinkamer, en verlichting via DMX is zeker nog een optie.

Maar ik wacht nog even tot het onder controle is, en we hier weer een leuke foto of filp zien verschijnen O:-D

Veel succes!
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Hi Peter,

Zoals je weet ben ik nieuwsgierig hoe je DMX gaat werken.
Ook bij mij gaat iets dergelijks komen.

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Hallo allemaal,


Citaat van: Kaleb op donderdag 01 februari 2018, 08:45:51
We zijn benieuwd Peter  :D

Ik ook Henk, ik zag dat de player een klein jaar geleden hier is binnen gekomen dus het wordt wel eens tijd  :)


Citaat van: Tony op donderdag 01 februari 2018, 09:30:35

Voorlopig nog maar even de zaklamp achter de hand houden, Peter  :P

Maarre, succes ermee, zaterdag  :thumbup:

Grtz Tony

We gaan ons best doen Tony, het zou toch niet zo moeilijk moeten zeggen ze  :) we gaan het zien.


Citaat van: mardig23 op donderdag 01 februari 2018, 11:09:48
Hoi Peter,

Van zodra dat in orde is wil ik daar graag alles over leren/weten.
Ik moet zoals vermeld nog starten aan mijn treinkamer, en verlichting via DMX is zeker nog een optie.

Maar ik wacht nog even tot het onder controle is, en we hier weer een leuke foto of filp zien verschijnen O:-D

Veel succes!

Het is lastig om dit op beeld vast te leggen Karl, maar he was iets wat ik eerst aan het plafond wilde hebben hangen voordat de constructie eronder zou komen.


Citaat van: Haradigi op donderdag 01 februari 2018, 11:35:25
Hi Peter,

Zoals je weet ben ik nieuwsgierig hoe je DMX gaat werken.
Ook bij mij gaat iets dergelijks komen.

groet
Harald


Ik zal onze bevindingen hier plaatsen Harald.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Dag Peter,

Ik zal duimen voor je.  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
 @citaat

Een steuntje in de rug is altijd fijn Henk :thumbup:

Ronald neemt ook diverse spullen mee zodat we het een en ander kunnen uitsluiten, ik hoop dat we de oorzaak kunnen vinden want dan kunnen we het ook oplossen.

Eerst nog een dagje werken  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Hallo allemaal,

Ik stap net binnen en dat betekend WEEKEND  :)
Eerst even eten en daarna de spullen klaarzetten zodat we morgenochtend gelijk ( na een bakkie ) aan de slag kunnen gaan.

Ik ben er helemaal klaar voor  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Veel plezier morgen.
Maar je weet dat je Henk Frank noemde  ;)

Jurgen
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-zaterdag DMX dag.
Het was nog vroeg toen ik dat berichtje poste Jurgen  :D

Ik heb het gelijk aangepast.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Hallo allemaal,

Zoals bekend heb ik RGBW ledstrips op zolder hangen om dag en nacht simulatie na te bootsen, deze wordt aangestuurd door een DMX player.
Een doosje waarin je op de pc gemaakte instelling kunt oproepen met een druk op de knop.

Deze player heb ik al bijna een jaar in mijn bezit maar het lukte mij niet om het ding goed te laten werken.

Vandaag kwam Ronald mij hiermee helpen  :thumbup: :thumbup: precies op tijd ging de deurbel en stond Ronald voor de deur met een krat vol materiaal.
Na een bakje koffie zijn we naar zolder gegaan, ik heb eerst het probleem laten zien ( hij speelt de files in een sneltreinvaart af ) en dat wijkt af van de presets die in de pc staan.

We hebben op een gegeven moment Ronald zijn player aangesloten en de file erin geladen, nu bleek dat dit het zelfde resultaat gaf  8o 8o 8o
Het werd steeds gekker, wat kon hier nu aan de hand zijn.
Ronald en Karst draaien zonder problemen hun programma,s af en twee players die dezelfde fout geven geeft aan dat er iets anders aan de hand moet zijn.

Uiteindelijk kwam Ronald op het idee om het eens in de software te zoeken, ik had de laatste versie op mijn pc staan, maar hij gebruikte zelf een oudere versie die op de site van de leverancier niet meer te downloaden was.
Nu had Ronald het programma thuis nog op zijn schijf staan en via een high tech constructie hebben we die file naar hier gehaald  :)

Na het installeren de juiste waardes in de software te hebben ingesteld is de file in de player geladen  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dit was dus de oplossing, de nieuwe software werkt voor geen meter maar de oude doet precies wat je ervan verwacht.

Man wat ben ik blij, een jaar lang lopen testen met meerdere mensen en echt van alles geprobeerd.

Het hoofdstuk verlichting kunnen we nu afsluiten, er is dus altijd licht aan het eind van de tunnel  :)

Ronald bedankt voor je inzet, we hebben een leuke en leerzame dag gehad.

Ik ga nog wel de leverancier op de hoogte brengen van onze bevindingen, met de oude software heb je een TOP apparaat in huis.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Hoi Peter


Mooi dat het werkt, en jammer dat het niet werkt op de nieuwe software wel raar dat ze dat niet aanpassen.
Nu kan je lekker verder met je baan, en kan dit weer afgevinkt worden hier moet ook nog iemand komen voor de printen aan te sluiten voor mijn dag en nacht verlichting.
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Top zeg  :thumbup: leuk dat het gelukt is. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het resultaat  8o
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Dat is goed te horen.
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 februari 2018, 18:38:52
Na een bakje koffie zijn we naar zolder gegaan, ik heb eerst het probleem laten zien ( hij speelt de files in een sneltreinvaart af ) en dat wijkt af van de presets die in de pc staan.

Jep, dat was een apart probleem... Die ik thuis niet kende.


Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 februari 2018, 18:38:52
Uiteindelijk kwam Ronald op het idee om het eens in de software te zoeken, ik had de laatste versie op mijn pc staan, maar hij gebruikte zelf een oudere versie die op de site van de leverancier niet meer te downloaden was.

Nieuwe versies zijn niet altijd een verbetering :)  :D Als ik het nu zo zie hebben de nieuwe versies een vaste tijd qua stappen. Dat is niet echt handig. Goed de oude versie werkt nog heel mooi op Windows 10. Dat was mijn geluk  :D Anders moet ik mijn oude Win2000 pc te voorschijn toveren....

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 februari 2018, 18:38:52

Nu had Ronald het programma thuis nog op zijn schijf staan en via een high tech constructie hebben we die file naar hier gehaald  :)

Tja, een beetje computernerd moet bij noodsituaties via via op zijn eigen netwerk en server kunnen komen  :D

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 februari 2018, 18:38:52
Het hoofdstuk verlichting kunnen we nu afsluiten, er is dus altijd licht aan het eind van de tunnel  :)

Jep, nu mogelijk nog wat tweaken. Het effect van het onweer is helemaal niet slecht. Ik had het al in een filmpje aan Peter laten zien in mijn eigen baan als test. Maar zo in de grote ruimte viel het mij ook helemaal niet tegen.

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 februari 2018, 18:38:52
Ronald bedankt voor je inzet, we hebben een leuke en leerzame dag gehad.

Graag gedaan. Het was zeker gezellig en leuk. En ook zeer leerzaam niet alleen voor jou maar ook voor mij. Je bent een hele mooie baan aan het bouwen!

Groeten Ronald.
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Mooi dat het opgelost is. Laat dat onweer nu maar eens zien. :D
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Filmpjeeeeeee :D
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
 :thumbup: :thumbup:

groet
Harald
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Nou Peter,

Na een weekje uitzieken terug eens door je draadje gelopen.  Man wat een metamorfose heeft je baan ondergaan.  Prachtige vordering, alles zeer strak uitgevoerd.  Daarnaast nog wat montagelessen ven een grootmeester  :D.
Top dus, doe zo verder.

Het is bovendien leuk te horen dat je DMX-player werkt.  Dat is iets wat ik voorlopig nog even aan de kant laat.  Ik heb eerst nog andere katten te geselen.
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
-Peter:
Weer een overwinning behaald,  :thumbup:
Dat vraagt natuurlijk om een kort filmpje.
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Nou ben ik ook wel nieuwsgierig naar het omweer

Gr Ed
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Ha die Peter.
Geweldig dat na al die "donkere" dagen er nu weer licht in de duisternis is! :thumbup:
En natuurlijk nog mooier dat je het licht op de baan kunt aanpassen met een dag/nacht ritme.

Ik heb dit jaren geleden al eens kunnen bewonderen bij Leendert, maar dat was vrijwel helemaal zelfbouw en voor de meesten niet na te bouwen.

Veel plezier en succes met deze "verlichte" modelbaanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Hallo Peter,

Ik ben blij voor je dat naar een jaar het probleem met je player is opgelost.
Zelf gebruik ik Light@night en via DMX stuur ik dan mijn RGBWW ledstrips aan, ben wel tevreden met het eind resultaat.

Heb tussen de besturing nog een magneetschakelaar geplaatst zodat ik middels een afstandsbediening ook de ledstrips kan sturen buiten de software om, dan heb ik veel licht op de zolder.

Gr.
Piwie.
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Hallo allemaal,

Ik heb heerlijk geslapen nu dit is opgelost  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Citaat van: peterke33 op zaterdag 03 februari 2018, 18:45:05
Hoi Peter


Mooi dat het werkt, en jammer dat het niet werkt op de nieuwe software wel raar dat ze dat niet aanpassen.
Nu kan je lekker verder met je baan, en kan dit weer afgevinkt worden hier moet ook nog iemand komen voor de printen aan te sluiten voor mijn dag en nacht verlichting.

Hoi Peter,

Ja dit kan van de To Do lijst af, ik ben benieuwd naar jou systeem.


Citaat van: ernstcramer op zaterdag 03 februari 2018, 18:45:47
Top zeg  :thumbup: leuk dat het gelukt is. Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het resultaat  8o

Hey Ernst,

Ik ga proberen er een filmpje van te maken, hoop alleen dat het op beeld goed overkomt  :)


Citaat van: Ben den Hollander op zaterdag 03 februari 2018, 19:21:54
Mooi dat het opgelost is. Laat dat onweer nu maar eens zien. :D

Komt eraan Ben, ff geduld A.U.B.  :)


Citaat van: Kaleb op zaterdag 03 februari 2018, 18:50:37
Dat is goed te horen.

Horen is de volgende stap Henk, voor het onweer heb ik al wat in gedachten  :D


Citaat van: ronaldk op zaterdag 03 februari 2018, 19:19:01
Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 februari 2018, 18:38:52
Na een bakje koffie zijn we naar zolder gegaan, ik heb eerst het probleem laten zien ( hij speelt de files in een sneltreinvaart af ) en dat wijkt af van de presets die in de pc staan.

Jep, dat was een apart probleem... Die ik thuis niet kende.


Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 februari 2018, 18:38:52
Uiteindelijk kwam Ronald op het idee om het eens in de software te zoeken, ik had de laatste versie op mijn pc staan, maar hij gebruikte zelf een oudere versie die op de site van de leverancier niet meer te downloaden was.

Nieuwe versies zijn niet altijd een verbetering :)  :D Als ik het nu zo zie hebben de nieuwe versies een vaste tijd qua stappen. Dat is niet echt handig. Goed de oude versie werkt nog heel mooi op Windows 10. Dat was mijn geluk  :D Anders moet ik mijn oude Win2000 pc te voorschijn toveren....

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 februari 2018, 18:38:52

Nu had Ronald het programma thuis nog op zijn schijf staan en via een high tech constructie hebben we die file naar hier gehaald  :)

Tja, een beetje computernerd moet bij noodsituaties via via op zijn eigen netwerk en server kunnen komen  :D

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 februari 2018, 18:38:52
Het hoofdstuk verlichting kunnen we nu afsluiten, er is dus altijd licht aan het eind van de tunnel  :)

Jep, nu mogelijk nog wat tweaken. Het effect van het onweer is helemaal niet slecht. Ik had het al in een filmpje aan Peter laten zien in mijn eigen baan als test. Maar zo in de grote ruimte viel het mij ook helemaal niet tegen.

Citaat van: degeluidsman op zaterdag 03 februari 2018, 18:38:52
Ronald bedankt voor je inzet, we hebben een leuke en leerzame dag gehad.

Graag gedaan. Het was zeker gezellig en leuk. En ook zeer leerzaam niet alleen voor jou maar ook voor mij. Je bent een hele mooie baan aan het bouwen!

Groeten Ronald.

Hoi Ronald,

Ik ben super blij dat het jou gelukt is om mij verder te helpen, de dag vloog voorbij.
Bedankt voor de lovende woorden, ik geniet iedere dag van de bouw hiervan.


Citaat van: mardig23 op zaterdag 03 februari 2018, 20:33:39
Filmpjeeeeeee :D

Ja ja, ik ga er mee aan de slag Karl  :D


Citaat van: Haradigi op zaterdag 03 februari 2018, 20:38:24
:thumbup: :thumbup:

groet
Harald

Thanks Harald  :thumbup:


Citaat van: iVanDL op zaterdag 03 februari 2018, 21:06:40
Nou Peter,

Na een weekje uitzieken terug eens door je draadje gelopen.  Man wat een metamorfose heeft je baan ondergaan.  Prachtige vordering, alles zeer strak uitgevoerd.  Daarnaast nog wat montagelessen ven een grootmeester  :D.
Top dus, doe zo verder.

Het is bovendien leuk te horen dat je DMX-player werkt.  Dat is iets wat ik voorlopig nog even aan de kant laat.  Ik heb eerst nog andere katten te geselen.


Jij had vast de griep Ivan  :( dat heerst behoorlijk op dit moment.
Leuk dat je wat aan de montage foto,s hebt, zo helpen we elkaar de winter door  :)

Dat de DMX player draait is TOP, ook leuk voor eventuele gasten die mogen zelf op de knop drukken.


Citaat van: Jørg op zaterdag 03 februari 2018, 22:02:03
-Peter:
Weer een overwinning behaald,  :thumbup:
Dat vraagt natuurlijk om een kort filmpje.

Het filmpje ga ik maken Jorg, de aanhouder wint zeggen ze wel eens in ditv geval klopt het ook nog.


Citaat van: Ed van Nimwegen op zaterdag 03 februari 2018, 22:39:54
Nou ben ik ook wel nieuwsgierig naar het omweer

Gr Ed

Ik voel de druk toenemen Ed, ga er mee aan de slag.


Citaat van: AlbertJan op zondag 04 februari 2018, 07:24:28
Ha die Peter.
Geweldig dat na al die "donkere" dagen er nu weer licht in de duisternis is! :thumbup:
En natuurlijk nog mooier dat je het licht op de baan kunt aanpassen met een dag/nacht ritme.

Ik heb dit jaren geleden al eens kunnen bewonderen bij Leendert, maar dat was vrijwel helemaal zelfbouw en voor de meesten niet na te bouwen.

Veel plezier en succes met deze "verlichte" modelbaanbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi AlbertJan,

Ik ben erg van de techniek en het stond voor mij wel vast dat dit op de zolder gebouwd moest worden en natuurlijk voordat ik met de constructie van de baan aan de slag ging.
Dat het nu volledig werkt is de kers op de taart  :)


Citaat van: Piwie op zondag 04 februari 2018, 09:14:33
Hallo Peter,

Ik ben blij voor je dat naar een jaar het probleem met je player is opgelost.
Zelf gebruik ik Light@night en via DMX stuur ik dan mijn RGBWW ledstrips aan, ben wel tevreden met het eind resultaat.

Heb tussen de besturing nog een magneetschakelaar geplaatst zodat ik middels een afstandsbediening ook de ledstrips kan sturen buiten de software om, dan heb ik veel licht op de zolder.

Gr.
Piwie.

Hoi Piwie,

Ik heb hier precies dezelfde schakeling gemaakt, de witte leds is gelijk mijn werk licht en dat loopt buiten de dimmers om.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman- We hebben het licht gezien.
Hoi Peter,

Mooi om te lezen dat het allemaal gelukt is.  :thumbup:

Het filmpje zien tzt wel verschijnen.

Henk