Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 8 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo Mark,

Dat is eenvoudig op te lossen mits smd soldeerervaring, uitgangstorren moeten vervangen worden.
Mocht je meer info willen stuur maar een PB, dat is  handiger dan Peters topic vervuilen.

Gr, John
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo allemaal,

Ik heb helaas geen verstand van electronica, maar vond het ook wel raar dat het losgelaten onderdeel niet in de behuizing lag.

Er zijn dus meerdere versies blijkbaar, John heeft twee kristallen opgestuurd.
Nu wil ik die er best in solderen, maar misschien maak ik dan meer kapot  :? 8o ach kapot is hij toch al   >:-D
Ik zie dit als een leuk leermoment zowel voor mij als voor jullie want ze gaan als ik het zo lees toch regelmatig kapot.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo Peter,

Tja ik vind het eerlijk gezegd vreemd dat M* zoveel soorten maakt.
Het interne kristal zal dan wel kapot zijn, of een extern kristal dan helpt betwijfel ik daar er instellingen in de chip veranderd moeten worden als de chip hierop moet gaan draaien.
Wat je kapot maakt door een extern kristal aan te sluiten zal hoogstens de chip zijn, maar zoals gezegd heb ik die ook wel liggen mocht het nodig zijn. Dat verrijst wel wat ingewikkeld SMD soldeerwerk om die te vervangen.

Maar ik hoop dat het toch op deze manier zou gaan werken.

Gr, John
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo John,

We gaan het gewoon proberen, het kristal solderen lukt mij wel maar de chip is een ander verhaal.
Mijn ogen gaan dit niet meer trekken  :D

Ik heb wel eens een poging gedaan om smd leds te voorzien van lakdraad, en dat ging mij niet goed af.
Veel te klein allemaal.
Tegenwoordig koop ik ze kompleet met lakdraad eraan  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Peter, :idea: pssst je hebt je buurman nog >:-D . Als ik dit draadje bekijk heeft hij je wel vaker geholpen O:-D .
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hoi Tim en alle anderen,

Mijn buurman zijn ogen zijn beter dan de mijne maar hij is ook geen 20 meer  >:-D >:-D

Vandaag heeft de postbode mijn huis niet gevonden, morgen weer een kans  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Peter Degeluidsman,

Jammer dat je ogen niet altijd mee willen, de mijne gaan nog goed terwijl mijn gehoor kapot is door ..... schoenmakerij machienes.

Groeten en succes verder

Peter
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo,

De M* kwaliteit is ook niet meer wat het voorheen was. :( :(
Als er al meerdere zijn met problemen.
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Citaat van: peterke33 op donderdag 04 juni 2015, 18:01:39
Peter Degeluidsman,

Jammer dat je ogen niet altijd mee willen, de mijne gaan nog goed terwijl mijn gehoor kapot is door ..... schoenmakerij machienes.

Groeten en succes verder

Peter

Tja dat hoort een beetje bij het ouder worden Peterke, gelukkig is mijn gehoor nog prima in orde en dat voor een geluidsman  >:-D


Citaat van: ikke650 op donderdag 04 juni 2015, 18:24:56
Hallo,

De M* kwaliteit is ook niet meer wat het voorheen was. :( :(
Als er al meerdere zijn met problemen.

Hoi Erwin,

Ik denk niet dat Marklin deze controllers zelf maakt, er zijn er veel in omloop en natuurlijk gaat er zo af en toe een kapot.

Dit is niet alleen bij Marklin zo, een vriend van mij heeft een Philips soundbar daarvan is bekend dat hij na een jaar of 5 het loodje legt.
Er gaat dan een goedkoop onderdeel kapot dat we ergens in China alleen konden bestellen.
Na 3 weken onderdeel binnen en hij speeld weer 5 jaar  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Citaat van: degeluidsman op woensdag 03 juni 2015, 21:36:24

Mijn ogen gaan dit niet meer trekken  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman

Als je haar maar goed zit.

In Houten zal je er best wel eentje vinden, en misschien zelfs een MS2 want die worden tegenwoordig ook al goedkoop aangeboden.
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Wellicht heb je al een gemodificeerde MS 1 gekocht Peter, wie zal dat zeggen?

Want zoiets trek je niet meteen open als je het koopt voor nieuw of tweedehands, nee je hoopt dan eerder dat het gewoon werkt naar behoren.

Zeker als ik het niet vertrouw of er "losse" onderdelen te verwachten zijn, ga ik altijd er bij zitten aan een tafel, want het kan zomaar zijn dat als je dan iets opent dat het op tafel klettert ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo allemaal,

A
Citaat van: iTom op donderdag 04 juni 2015, 21:54:35
Citaat van: degeluidsman op woensdag 03 juni 2015, 21:36:24

Mijn ogen gaan dit niet meer trekken  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman

Als je haar maar goed zit.

In Houten zal je er best wel eentje vinden, en misschien zelfs een MS2 want die worden tegenwoordig ook al goedkoop aangeboden.

Hoi Tom,

De voorkeur zou een ms1 zijn, hier heb ik zo,n houder voor en dan blijft hij lekker op zijn plaats liggen.
Een ms2 zou ook kunnen, die stuurt ook DCC weg, maar ik dacht dat hier geen houder voor beschikbaar was?

Oja mijn haar zit altijd goed  >:-D


Citaat van: Hans V200.0 op donderdag 04 juni 2015, 22:06:10
Wellicht heb je al een gemodificeerde MS 1 gekocht Peter, wie zal dat zeggen?

Want zoiets trek je niet meteen open als je het koopt voor nieuw of tweedehands, nee je hoopt dan eerder dat het gewoon werkt naar behoren.

Zeker als ik het niet vertrouw of er "losse" onderdelen te verwachten zijn, ga ik altijd er bij zitten aan een tafel, want het kan zomaar zijn dat als je dan iets opent dat het op tafel klettert ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Hoi Hans,

Voor dat ik hem open maakte heb ik hem door elkaar geschut, om te horen of er iets los zat.
Er was niets te horen overigens  8o

Toen ik weer begon met de hobby heb ik een startset gekocht, hier zat hij bij en was dus ( neem ik aan ) splinternieuw.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Tja Peter wat kan ik nog zeggen?

Het gebeurt vaak genoeg in de winkel dat als de ene set niet wil werken, dat er dan een andere set wordt aangebroken.
Nu wil ik niemand van iets betichten, maar het gebeurt zeker weten, ben er zelfs getuige van geweest.

Laatst had ik ook iets met een IB van een vriend, die heeft er nooit een booster op gehad, maar wel was het boostergedeelte van de IB stuk.
Daar kwam ik achter bij de verkoop van de centrale en heb de centrale ook weer terug genomen, want ik wil niemand benadelen.
Heb deze IB ook ter reparatie aangeboden en hij werkt inmiddels al weer naar behoren.
Maar mijn vermoeden is gewoon, dat ie al defect uit de winkel is gekocht, en helaas kan ik niet meer achterhalen waar dat was, want de vriend is eind vorig jaar overleden.

Dus ook met de startset kan iets gebeurt zijn waar je geen weet van hebt ;)

M.v.g.

Hans V200.0 
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hi Peter,

Zit dit hier te lezen en je foto's te bekijken maar volgens mij zie ik op de foto van #Reactie 13885, toch echt een kristal zitten of zie ik het verkeerd ?

groet
Harald
   
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Harald, er zitten normaliter 2 kristallen in een MS1 (iig bij alle 5 die ik oen gehad heb).

Peter, heeft de postbode je huis vandaag wel gevonden?

Gr, John
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo allemaal,

Citaat van: Hans V200.0 op vrijdag 05 juni 2015, 18:50:24
Tja Peter wat kan ik nog zeggen?

Het gebeurt vaak genoeg in de winkel dat als de ene set niet wil werken, dat er dan een andere set wordt aangebroken.
Nu wil ik niemand van iets betichten, maar het gebeurt zeker weten, ben er zelfs getuige van geweest.

Laatst had ik ook iets met een IB van een vriend, die heeft er nooit een booster op gehad, maar wel was het boostergedeelte van de IB stuk.
Daar kwam ik achter bij de verkoop van de centrale en heb de centrale ook weer terug genomen, want ik wil niemand benadelen.
Heb deze IB ook ter reparatie aangeboden en hij werkt inmiddels al weer naar behoren.
Maar mijn vermoeden is gewoon, dat ie al defect uit de winkel is gekocht, en helaas kan ik niet meer achterhalen waar dat was, want de vriend is eind vorig jaar overleden.

Dus ook met de startset kan iets gebeurt zijn waar je geen weet van hebt ;)

M.v.g.

Hans V200.0 

Hoi Hans,

Ik heb de set al jaren geleden gekocht en hij heeft het tot op heden altijd goed gedaan.


Citaat van: Haradigi op vrijdag 05 juni 2015, 19:15:48
Hi Peter,

Zit dit hier te lezen en je foto's te bekijken maar volgens mij zie ik op de foto van #Reactie 13885, toch echt een kristal zitten of zie ik het verkeerd ?

groet
Harald
   

Hey Harald,

Dat klopt, er zit een kristal op, maar het schijnen er twee te moeten zijn.


Citaat van: Looney Tunes op vrijdag 05 juni 2015, 19:18:34
Harald, er zitten normaliter 2 kristallen in een MS1 (iig bij alle 5 die ik oen gehad heb).

Peter, heeft de postbode je huis vandaag wel gevonden?

Gr, John

Hoi John,

Ik denk dat de postbode een vrijedag had, helaas nog niets ontvangen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Een tipje van de sluier:

Er hoeft alleen een kristal in te zitten voor het RDS detectie-IC, dat luistert erg nauwkeurig (en dient voor MFX-detectie).
De controller kan op meerdere manieren gebruikt worden en zal ook gewoon werken op een RC-netwerkje, alleen niet nauwkeurig.
Ik heb nog een werkende MS1 en die heeft helemaal geen kristal voor de controller.
Ik heb hier ook nog 2 stuks MS1 liggen, beide hebben een defecte controller, waarvan een controller zelfs de voeding overbelast en warm wordt.
Hierdoor ontstaat het vermoeden dat de spanningsregelaar (misschien) niet stabiel genoeg is en telkens de controller opblaast, maar dat is puur speculatie  :)

Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo Peter,

Zie de eerste foto in het bericht #13885


Vele multimeters beschikken ook de mogelijkheid om er frequentie mee te meten.
Op de foto zie je onderaan een IC (PLL, Biphase decoder, differential decoder)
Naast dat IC zie je een metalen component wat een kristal is.
Indien je een meter hebt waarmee je ook frequenties kan meten, meet dan eens de oscillatie frequentie tussen pen 13 en 14 van het IC en tussen Pen 1 en pen 11.


Mvg,
Peter
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hoi Peter,

Hoe kom je dan achter de penbezetting van dat IC?

M.v.g.

Hans V200.0
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo Hans,

Google op SC6579 pdf datasheet SC6579 pdf


Mvg,
Peter
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hoi Peter,

Dank je wel nu weet ik dat pen 1 links bovenaan zit vanwege die inkeping en pen 16 rechts daarvan.
Dus links oplopend van boven naar beneden, en rechts oplopend van beneden naar boven.

Dacht dat ik het niet wist maar nu door te googlen was ik er ook al achter gekomen ;)
Bedankt ook voor je aanwijzing :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend lekker op stap geweest en net de brievenbus geleegd, helaas nog steeds geen onderdelen.



Citaat van: huub op zaterdag 06 juni 2015, 14:54:36
Een tipje van de sluier:

Er hoeft alleen een kristal in te zitten voor het RDS detectie-IC, dat luistert erg nauwkeurig (en dient voor MFX-detectie).
De controller kan op meerdere manieren gebruikt worden en zal ook gewoon werken op een RC-netwerkje, alleen niet nauwkeurig.
Ik heb nog een werkende MS1 en die heeft helemaal geen kristal voor de controller.
Ik heb hier ook nog 2 stuks MS1 liggen, beide hebben een defecte controller, waarvan een controller zelfs de voeding overbelast en warm wordt.
Hierdoor ontstaat het vermoeden dat de spanningsregelaar (misschien) niet stabiel genoeg is en telkens de controller opblaast, maar dat is puur speculatie  :)



Hoi Huub,

Ik zie door de bomen het bos zo langzamerhand niet meer, er zijn dus modellen zonder, met 1 en 2 kristallen.
De mijne heeft er blijkbaar 1 omdat ik geen los kristal gevonden heb in de behuizing.


Citaat van: Freak op zondag 07 juni 2015, 16:07:44
Hallo Peter,

Zie de eerste foto in het bericht #13885


Vele multimeters beschikken ook de mogelijkheid om er frequentie mee te meten.
Op de foto zie je onderaan een IC (PLL, Biphase decoder, differential decoder)
Naast dat IC zie je een metalen component wat een kristal is.
Indien je een meter hebt waarmee je ook frequenties kan meten, meet dan eens de oscillatie frequentie tussen pen 13 en 14 van het IC en tussen Pen 1 en pen 11.


Mvg,
Peter

Hoi Peter,

Ik heb een Fluke 77 multimeter volgens mij kan ik daar geen frequenties mee meten.


Citaat van: Hans V200.0 op zondag 07 juni 2015, 16:57:52
Hoi Peter,

Hoe kom je dan achter de penbezetting van dat IC?

M.v.g.

Hans V200.0

Hoi Hans,

Er wordt wel eens gezegd Google is je beste vriend  :D


Het wachten is nog op de postbode maar ik ben bang dat de envelop in de massa verdwenen is.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hoi Peter,

ik heb een fluke 187.



daar kan je wel frequentie mee meten.
Laat maar weten als je hem effe wilt lenen.

Groeten Sander
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Die wil ik wel even lenen Sander, met jou erbij  :D
Van de week maar even afspreken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
 :D

Is goed.
Kom van de week wel gezellig buurten.

Groeten Sander
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo allemaal,

Sander is op bezoek en we hebben het ic gemeten.

Tussen pen 1 en 11 meten we 50Hz en tussen pen 13 en 14 staat ook 50Hz.

Geen idee at we met deze waardes kunnen  :)

We horen graag wat de volgende stap/stappen zijn.



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Peter Degeluidsman,

Je mag dat nooit meer vragen aan een schoenmaker die waardes  >:-D >:-D grapje hoor, er zal wel iemand zijn die jou(jullie) kan helpen.


Groeten en succes verder

Peter
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hoi Peterke,

schoenmaker blijf bij je leest zeggen ze toch  >:-D
Geintje Peterke


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Kan je niet net zo goed op de eerst volgende beurs voor 2 tientjes een andere MSI aanschaffen?
scheelt n hoop tijd ;)

(alhoewel ik wel heel nieuwsgierig ben of jullie t lek boven water krijgen :thumbup: )
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hoi Simon en alle anderen,

Je hebt helemaal gelijk  :D
De eerst volgende beurs is 4 juli zo uit mijn hoofd, als het niet lukt hem aan de praat te krijgen komt er zeker een nieuwe.
Het gaat niet om het geld, maar er is al zoveel hulp geboden dat het ( zover het kan ) we op onderzoek blijven uitgaan.

We zijn er wel achter gekomen dat er nooit een kristal op de achterkant van de print gezeten heeft, ook het printspoortje zit nergens mee verbonden.

Het wordt nu echt hogere electronica kunde  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Haha, ik vermoed dat dit een 'challenge accepted' kwestie is  ;)
Succes verder!
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Citaat van: degeluidsman op maandag 08 juni 2015, 21:51:55
Het wordt nu echt hogere electronica kunde  :)

Alleen al deze zin zou voor mij al een motivatie zijn om het opgelost te krijgen :D  B)

Succes i.i.g. en mocht ik nog kunnen helpen hoor ik het wel.
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Citaat van: degeluidsman op maandag 08 juni 2015, 20:27:14
Tussen pen 1 en 11 meten we 50Hz en tussen pen 13 en 14 staat ook 50Hz.
Geen idee at we met deze waardes kunnen
Niets. Of de meter is te ongevoelig om het signaal te meten of de meter kan niet zulke hoge frequenties meten of het kristal is niet goed. Je zou hier een signaal van ong. 4 MHz moeten meten.


Mvg,
Peter
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Heb even de fluke datasheet bekeken, hij kan max 1MHz aan, dus dat wordt hem niet. Denk dat het MS dan toch aan de scoop moet.
Het is dat ik niet naar Houten ga, anders had ik er graag even naar komen kijken.

Gr, John
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Citaat van: Looney Tunes op woensdag 03 juni 2015, 19:19:37
Hallo Mark,

Dat is eenvoudig op te lossen mits smd soldeerervaring, uitgangstorren moeten vervangen worden.
Mocht je meer info willen stuur maar een PB, dat is  handiger dan Peters topic vervuilen.

Gr, John

Hé John, waar zitten die uitgangstorren zijn dat smd componenten ? en kun je die zo bij de elektronicaboer gaan kopen ? Een paar jaar terug waren veel smd componenten lastig te verkrijgen , was m'n ervaring.
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo Rob,

Het zijn 2 N-MOSFETs in een SMD package (SOIC-8)
Het IC is redelijk goed verkrijgbaar (bij de betere handelaar danwel), maar let op, er kan altijd meer kapot zijn (heb er hier een liggen die zoveel schade heeft dat het koper rond dat IC helemaal weg is). En dat het per MS versie verschilt.

Op onderstaande foto van Peter staan ze rechts boven.

Citaat van: degeluidsman op zondag 07 juni 2015, 20:51:55


Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Thx voor je snelle uitleg, ik zal eens kijken of m'n MS1 die het niet meer doet daar enige schade heeft opgelopen. Dat ding heeft ooit vreemde spanning op de uitgang gehad, zover ik me kan herinneren en toen was het gelijk einde oefening.
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo allemaal,

Citaat van: Looney Tunes op maandag 08 juni 2015, 21:59:49
Citaat van: degeluidsman op maandag 08 juni 2015, 21:51:55
Het wordt nu echt hogere electronica kunde  :)

Alleen al deze zin zou voor mij al een motivatie zijn om het opgelost te krijgen :D  B)

Succes i.i.g. en mocht ik nog kunnen helpen hoor ik het wel.

Hoi John,

Ik ben bang dat dit onze pet te boven gaat, wil jij hem hebben voor onderdelen?


Citaat van: Freak op maandag 08 juni 2015, 22:08:13
Citaat van: degeluidsman op maandag 08 juni 2015, 20:27:14
Tussen pen 1 en 11 meten we 50Hz en tussen pen 13 en 14 staat ook 50Hz.
Geen idee at we met deze waardes kunnen
Niets. Of de meter is te ongevoelig om het signaal te meten of de meter kan niet zulke hoge frequenties meten of het kristal is niet goed. Je zou hier een signaal van ong. 4 MHz moeten meten.


Mvg,
Peter

Hoi Peter,

Wij hebben dus niet de spullen/mogelijkheid om te meten, hier houd het voor ons zo,n beetje op  :-(



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
dan maar naar houten 4 juli >:-Dik wil ook misschien zie ik je dan
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo Tim en alle anderen,

Ik ga zeker naar Houten, wij staan daar altijd met de club.
Er gaat zeker een nieuwe ms komen maar ik twijfel tussen een 1 en 2.

Het ligt een beetje aan de voordelen van de 2 ten opzichte van de 1


Mvg,

Peter degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Het enigste wat ik weet is dat je bij ms2 alle 16 functies kunt gebruiken en bij ms1 maar 8 verder zou ik het echt niet weten
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Peter,

Had je m'n PB nog gezien?

Gr, John
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hoi John,

:offtopic:

Ik had enkele dagen geleden van jou een pb ontvangen en hierop een antwoord gestuurd.
Daarna niets meer ontvangen.


Mvg,

Peter degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
 :offtopic:

Poging 2 zojuist gedaan.

Gr, John
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Peter Degeluidsman

Het goedkoopste zal een ms1 zijn, heb er ook ene gekocht via ebay 32 euro opgestuurd. dat vind ik zeker niet te gek die prijs, jammer van houten zijn net in vakantie weekje centerparcs.

Groeten en succes met je zoektocht

Peter
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Zijn jullie die mannen waar mensen hun treintjes kunnen laten testen? Die mannen staan er ook altijd namelijk
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Bijna goed Tim,

Wij staan met twee kleine banen, een aangestuurd door koploper en de andere door iTrain.


@peterke,

Dat is een nette prijs, ik heb eigenlijk alleen de ms nodig de rest is hier aanwezig.


Mvg,

Peter degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: De baan van een geluidsman-
En wat laat je daarmee zien? Hoe je treinen door de computer kan laten rijden?
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hoi Tim en alle anderen,

Klopt we laten zien wat er komt kijken Bij automatisch rijden via de pc.
Ik ben een van de vrijwillers van Hobby In Praktijk, en ben vaak op de beurzen te vinden.
Het doel is mensen op weg te helpen, die vast lopen met de hobby.


Mvg,

Peter degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman-
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman-
Hallo allemaal,

De MS1 is onderweg naar John, hij zal daar hoogstwaarschijnlijk morgen aankomen.
Hij gaat kijken of hij nog te repareren is, anders gebruikt hij de onderdelen om andere MS1's weer aan de praat te krijgen.

John laat je hier je vorderingen zien  :), in ieder geval veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman