Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

De baan van een geluidsman-

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 18 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje.
Peter Degeluidsman,

Zal eens moeten zien of ik met Jørg, op een beurs geraak voor een MB1. maar denk dat ik geluk heb en eentje gevonden via forum, alvast veel geluk peter met het maken(proberen).

Groeten

Peter
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje.
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje.
Ik wacht het gewoon af Peter.

Gr, John
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje.
Hallo allemaal,

Citaat van: peterke33 op vrijdag 29 mei 2015, 20:36:16
Peter Degeluidsman,

Zal eens moeten zien of ik met Jørg, op een beurs geraak voor een MB1. maar denk dat ik geluk heb en eentje gevonden via forum, alvast veel geluk peter met het maken(proberen).

Groeten

Peter

Hey Peterke,

Er zijn zat ms1 in omloop dus dat gaat wel goed komen, ik wil eerst weten wat er met mijn exemplaar aan de hand is.
Misschien valt het allemaal wel mee.


Citaat van: Seinwezen op vrijdag 29 mei 2015, 20:44:01
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=56318.0

Groeten Sander

Hoi Sander,

Daar is al een andere eigenaar voor gevonden ( Peterke misschien  :))


Citaat van: Looney Tunes op vrijdag 29 mei 2015, 20:44:53
Ik wacht het gewoon af Peter.

Gr, John
Hoi John,

Ik ga zo het kabeltje bij Sander ophalen, daarna laat ik weer wat van mij horen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje of niet ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje of niet ?
Hallo allemaal,

Net het kabeltje opgehaald bij Sander, spanning op de baan en wat denk je......... hij start gewoon op  8o
Hij staat nu 15 minuten aan en geeft nog steeds het zelfde ( juiste ) plaatje, ik raak hem niet aan en wil kijken wat er gebeurd als hij een tijdje aanstaat.
Dan worden de onderdelen warm en gaat het misschien mis.

Bovenstaande is dus in de oude situatie zonder het kabeltje van Sander.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje of niet ?
Peter Degeluidsman,


Raar hopelijk lukt het nu wel, het MB1 was al weg toen ik mail stuurde.
Heb net bod gedaan op MP niet te veel, is bedoeld als slaaf voor CS2.
Afwachten het is niet dringend dus.

Groeten

Peter
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje of niet ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje of niet ?
Op dit moment doet hij het nog steeds Peterke, hij staat nu zo,n 1,5 uur aan  :)

Jij schrijft dat het een MB1 is maar dat is waarschijnlijk een ander apparaat, het zou een MS1 moeten zijn.
Jij komt er vandaag of morgen vast een tegen voor een redelijke prijs, zoals je schrijft het heeft geen haast maar het is een makkelijke oplossing voor MFX loc,s die zich niet opnieuw willen aanmelden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje of niet ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje of niet ?
Hallo allemaal,

Het beeld in mijn MS1 blijft nu gewoon aan, echter reageert hij in slowmotion.

Na deze constatering het kabeltje van Sander tussen de MS1 en de ECoS geplaatst.
Het enige wat de MS1 dan zegt is dat hij geen master is, voor de rest is er weinig beweging in te krijgen.

Ik ga hem maar eens open schroeven  8o


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Hallo allemaal,

Zojuist heb ik de MS1 opengemaakt en zie er zelf niets aan, ik heb ook geen verstand van elektronica  :)
Ik hoop dat John of iemand anders wel iets ziet waar het aan zou kunnen mankeren.





Ik wacht jullie reacties in spanning af.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
sexy chips , peter  :D
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Veel onderdelen van de goedkoopste aanbieder  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nee geen gein.Ik zie ook niks bijzonders.Heb er ook geen verstand van.Moet zoiets misschien een keer een update hebben of zo?

Harald & Alex
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Op de foto zie je wel een lelijke knik in die bandkabel naar de snelheidsknop.
Misschien moet je de verbinding eens doormeten.

Robin
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Hoi Peter,

Doet me denken aan vroeger; deed de tv niks meer, draaide je de achterkant los en dacht je, wat nu ?

Zou zeggen, iemand erbij halen, die er verstand van heeft. Doormeten of zo.

Succes er mee, grtz Tony
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Hoi Peter,

Een factory reset al eens geprobeerd :?:

Gr.
René
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Hallo Peter,

Bedankt voor de foto.

Eerst even een vraagje naar de exacte symptomen:
Zoals ik het lees doet hij het wel, maar vertraagd. Betreft dit alles, dus draaiknop en functie toetsen of één van beide? Indien beide heb ik wel een idee wat de hardwarefout kan zijn, maar dan komt wel de volgende vraag...
Als je een loc wil aansturen reageert deze dan wel (direct of vertraagd)  of helemaal niet?

Opzich zie ik zo 123 niks geks, maar daarvoor is de foto ook iets te klein. En het probleem kan ook aan de andere kant van de PCB zitten.

Wat Robin zegt, een knik in de bandkabel zou kunnen, al zit er vaak bij MS een knik in. (De 5 die ik open heb gehad, hadden het allemaal.)

Ik hoor het wel van je.

Gr, John

Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Houdbaarheidsdatum ???
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Hetzelfde fenomeen enkele jaren geleden ook gehad op mijn MS1. Zeer traag opstarten, zeer traag reageren enz...  Op de scoop is gekeken hoe het digitale signaal aan de uitgang er uit zag. 7 keer vertraagd waardoor de loks het signaal niet konden decoderen. Vermoedelijk iets mis met de processor. Uiteindelijk vervangen door MS2.


Geert
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Hoi Peter.
In de loop der jaren al heel wat MS1's in mijn handen gehad en dit zijn hele handige, goedkope en eenvoudige besturingen voor digitale locs! :thumbup:
Maar wel met 1 nadeel, bij langdurig gebruik slijten deze blijkbaar en wanneer een vitaal onderdeel (scherm, regelaar, IC enz.) het begeeft dan kun je maar beter op zoek gaan naar een goedkope goed werkende vervanger. (25-35 Euro)

Ooit eens al mijn MS1's verkocht, toen ik een CS aanschafte, maar nu gewoon altijd 2 van die handige besturingen liggen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik niets aan mijn baan gedaan  8o vanmorgen vroeg samen met Sander naar Hobby In Praktijk afgereisd voor de workshop koploper en hierna gelijk door naar een verjaardag.


Citaat van: zendesigner op zaterdag 30 mei 2015, 20:19:57
sexy chips , peter  :D

Ik vind er niets aan Bart  :D


Citaat van: harald en alex op zaterdag 30 mei 2015, 20:41:32
Veel onderdelen van de goedkoopste aanbieder  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nee geen gein.Ik zie ook niks bijzonders.Heb er ook geen verstand van.Moet zoiets misschien een keer een update hebben of zo?

Harald & Alex

Hoi A&H,

Ik dacht wel dat het mogelijk was deze controller te up-daten, eerlijk gezegd heb ik me daar nooit in verdiept en ik vermoed dat je hem via een CS2 zou moeten up-daten?

Citaat van: Hero op zaterdag 30 mei 2015, 20:57:42
Op de foto zie je wel een lelijke knik in die bandkabel naar de snelheidsknop.
Misschien moet je de verbinding eens doormeten.

Robin

Hoi Robin,

Bedankt voor de tip, daar ga ik naar kijken.
Mijn MS1 ligt altijd in zijn houder, dus ik denk dat de knik er altijd al heeft in gezeten, maar zoals mijn Leeraar zei meten is weten  :)


Citaat van: Tony op zaterdag 30 mei 2015, 21:00:17
Hoi Peter,

Doet me denken aan vroeger; deed de tv niks meer, draaide je de achterkant los en dacht je, wat nu ?

Zou zeggen, iemand erbij halen, die er verstand van heeft. Doormeten of zo.

Succes er mee, grtz Tony

Hoi Tony,

Een tv openmaken is iets riskanter dan dit apparaatje, hier houd het rond de 20 volt op  :)
Gelukkig heb ik een Fluke multimeter in huis, alleen moet je dan wel weten waar je welke waardes moet meten.


Citaat van: Lokkie op zaterdag 30 mei 2015, 21:04:46
Hoi Peter,

Een factory reset al eens geprobeerd :?:

Gr.
René

Hoe doe je dat René.


Citaat van: Looney Tunes op zaterdag 30 mei 2015, 21:08:39
Hallo Peter,

Bedankt voor de foto.

Eerst even een vraagje naar de exacte symptomen:
Zoals ik het lees doet hij het wel, maar vertraagd. Betreft dit alles, dus draaiknop en functie toetsen of één van beide? Indien beide heb ik wel een idee wat de hardwarefout kan zijn, maar dan komt wel de volgende vraag...
Als je een loc wil aansturen reageert deze dan wel (direct of vertraagd)  of helemaal niet?

Opzich zie ik zo 123 niks geks, maar daarvoor is de foto ook iets te klein. En het probleem kan ook aan de andere kant van de PCB zitten.

Wat Robin zegt, een knik in de bandkabel zou kunnen, al zit er vaak bij MS een knik in. (De 5 die ik open heb gehad, hadden het allemaal.)

Ik hoor het wel van je.

Gr, John



Hoi John,

Eigenlijk is alles vertraagd, een MFX loc leest hij niet meer in en als ik naar bv adres 55 wil kom ik niet verder dan adres 3.
Als ik aan de rode knop draai komt het snelheidsbalkje maar een klein stukje in beeld.

Ik hoop dat je met deze informatie wat kan.


Citaat van: iTom op zaterdag 30 mei 2015, 21:09:13
Houdbaarheidsdatum ???

Hoi Tom,

Ja hij is al wat jaartjes oud, maar echt veel gebruikt is hij niet.
Er staat ook niets bol zo te zien.


Citaat van: Geert2 op zondag 31 mei 2015, 06:37:42
Hetzelfde fenomeen enkele jaren geleden ook gehad op mijn MS1. Zeer traag opstarten, zeer traag reageren enz...  Op de scoop is gekeken hoe het digitale signaal aan de uitgang er uit zag. 7 keer vertraagd waardoor de loks het signaal niet konden decoderen. Vermoedelijk iets mis met de processor. Uiteindelijk vervangen door MS2.


Geert

Hoi Geert,

Dat zijn dus dezelfde problemen die ik hier ondervind, nu kosten deze controllers gelukkig niet zo veel.
Als het een kleine reparatie is die ik hier zelf kan uitvoeren dan is het misschien de moeite waard.
Maar als ik twee keer verzendkosten en wat onderdelen reken denk ik dat deze kosten zomaar rond de 20 euro zouden bedragen, dan wordt het veel interessanter om een nieuwe op de beurs aan te schaffen.


Citaat van: AlbertJan op zondag 31 mei 2015, 07:19:24
Hoi Peter.
In de loop der jaren al heel wat MS1's in mijn handen gehad en dit zijn hele handige, goedkope en eenvoudige besturingen voor digitale locs! :thumbup:
Maar wel met 1 nadeel, bij langdurig gebruik slijten deze blijkbaar en wanneer een vitaal onderdeel (scherm, regelaar, IC enz.) het begeeft dan kun je maar beter op zoek gaan naar een goedkope goed werkende vervanger. (25-35 Euro)

Ooit eens al mijn MS1's verkocht, toen ik een CS aanschafte, maar nu gewoon altijd 2 van die handige besturingen liggen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi AlbertJan,

Je slaat de spijker op zijn kop, ze zijn erg handig om snel kleine aanpassingen te doen.
Als je een mfx loc hebt die zich niet was aanmelden plaats ik hem even op de MS1 en daarna meld hij zich weer aan.
Dit is de wondere wereld van mfx  :)

Morgen ga ik naar de knik in de bandkabel kijken wie weet  :)

Allemaal bedankt voor het meedenken, dit wordt erg gewaardeerd  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Hoi Peter,

Voor zover bij mij bekend is kan de MS 1 niet updaten, de MS 2 kan dit namelijk wel aan.

Dus om hem aan je CS te hangen heeft daar geen invloed op ;)

Wel als extra rijregelaar, maar een MS 2 kan daarnaast ook wissels besturen en die mogelijkheid mis je ook bij je MS 1.

M.v.g.

Hans V200.0
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Hallo Peter,

Dan heb ik een vermoeden dat er op de andere kant van de PCB een onderdeeltje los zit/slecht is.
Zou ook een foto van die kant kunnen posten? De bandkabel verwacht ik niet als probleem, dan zou een loc wel gewoon moeten aanmelden, maar niet te laten rijden zijn.

Mocht je een reset willen uitvoeren, kan door naar menu->opties->basis instellingen->oke.
Of tijdens het opstarten de stop en rode knop langer dan een seconde inhouden. (Bij inschakelen voeding)

Gr, John
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Citaat van: Hans V200.0 op zondag 31 mei 2015, 21:30:42
Hoi Peter,

Voor zover bij mij bekend is kan de MS 1 niet updaten, de MS 2 kan dit namelijk wel aan.

Dus om hem aan je CS te hangen heeft daar geen invloed op ;)

Wel als extra rijregelaar, maar een MS 2 kan daarnaast ook wissels besturen en die mogelijkheid mis je ook bij je MS 1.

M.v.g.

Hans V200.0

Hoi Hans,

De verschillen de tussen de MS1 en 2 waren mij bekend, ik gebruik hem alleen om kleine aanpassingen aan loc's te doen.
Eerlijk gezegd dat ik wel dat je de MS1 kon updaten, volgens mij deden ze dat op de beurs.
100% zeker ben ik er niet van  :D


Citaat van: Looney Tunes op zondag 31 mei 2015, 21:30:53
Hallo Peter,

Dan heb ik een vermoeden dat er op de andere kant van de PCB een onderdeeltje los zit/slecht is.
Zou ook een foto van die kant kunnen posten? De bandkabel verwacht ik niet als probleem, dan zou een loc wel gewoon moeten aanmelden, maar niet te laten rijden zijn.

Mocht je een reset willen uitvoeren, kan door naar menu->opties->basis instellingen->oke.
Of tijdens het opstarten de stop en rode knop langer dan een seconde inhouden. (Bij inschakelen voeding)

Gr, John

Hoi John,

Ik zal morgen de print omdraaien, en er een foto van maken.
Ook zal ik op zoek gaan naar losse onderdelen.
Een rest zal ik ook proberen uit te voeren.

Morgen weer een dag  :) :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Hallo Peter,

Prima, ik zie het morgen wel.

Mijn idee zou zijn eerst een reset uit te voeren, mocht dat niet werken dan hem openen en pcb eruit halen.
Let hierbij op het lcd scherm, dat deze in de houder blijft, en de zogenaamde zebrastrips erop blijven zitten. En de bandkabel.
Eventuele componenten heb ik nog liggen. 

Beschik jij trouwens over een scoop of dat niet?

Gr, John
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Hoi Peter en Hans.

Citaat van: degeluidsman op zondag 31 mei 2015, 22:16:12
Eerlijk gezegd dat ik wel dat je de MS1 kon updaten, volgens mij deden ze dat op de beurs.
100% zeker ben ik er niet van  :D

Indien je de MS1 met een CS koppelt (met het korte dikke kabeltje) kun je wel de database updaten naar de nieuwste versie die op de CS staat.
Maar een update voor de software?

Kan dit updaten van de database MS1 ook met een ECoS of alleen met een CS?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Volgensmij alleen met CS  ;)
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Hallo allemaal,


Citaat van: Looney Tunes op zondag 31 mei 2015, 22:28:36
Hallo Peter,

Prima, ik zie het morgen wel.

Mijn idee zou zijn eerst een reset uit te voeren, mocht dat niet werken dan hem openen en pcb eruit halen.
Let hierbij op het lcd scherm, dat deze in de houder blijft, en de zogenaamde zebrastrips erop blijven zitten. En de bandkabel.
Eventuele componenten heb ik nog liggen. 

Beschik jij trouwens over een scoop of dat niet?

Gr, John

Hoi John,

Ik heb net een reset uitgevoerd maar dat mag niet baten, ik zal zo wat foto,s van de andere kant van de print maken en kijken of er iets los zit.
Een scoop bezit ik niet.


Citaat van: AlbertJan op maandag 01 juni 2015, 07:27:33
Hoi Peter en Hans.

Citaat van: degeluidsman op zondag 31 mei 2015, 22:16:12
Eerlijk gezegd dat ik wel dat je de MS1 kon updaten, volgens mij deden ze dat op de beurs.
100% zeker ben ik er niet van  :D

Indien je de MS1 met een CS koppelt (met het korte dikke kabeltje) kun je wel de database updaten naar de nieuwste versie die op de CS staat.
Maar een update voor de software?

Kan dit updaten van de database MS1 ook met een ECoS of alleen met een CS?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi AlbertJan,

Ik denk dat ik dan daar mee in de war ben, het is natuurlijk al wat oudere techniek.


Citaat van: WouterMarklin op maandag 01 juni 2015, 08:47:38
Volgensmij alleen met CS  ;)
Citaat van: WouterMarklin op maandag 01 juni 2015, 08:47:38
Volgensmij alleen met CS  ;)

Hoi Wouter,

Die heeft mijn buurman staan  :) wie weet.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Hallo Peter,

Duidelijk, dan is (met 99% zekerheid) een hardwarematige fout.
Ik wacht het verder af.

Gr, John
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje foto van de binnenkant.
Hoi John,

Ik moet even de deur uit maar als ik terug kom maak ik gelijk de foto,s van de andere kant.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo allemaal,

Hier zijn de foto's van de andere zijde van de print.











Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo Peter,

Komt die vervelende jongen weer :P
Het component wat ik verdenk zit onder het LCD scherm (let op de zebrastrips). De rest ziet er goed uit.

Gr, John
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
 8o 8o 8o 8o 8o

Ik ga kijken hoe ik daar bij kom  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Moet hiermee wel lukken >:-D.



Groeten Sander
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Bedankt voor de tip Sander  :D







Volgens mij is hij/zij helemaal naakt John  :? 8o :D

Het display zat helemaal niet vast ?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo Peter,

Ja, het LCD zit los, dat klopt :D
Er zit weinig meer op, maar ik denk het probleem gespot te hebben, de 3 soldeereilandjes, daar hoort een kristal op te zitten. (Dat grijze 'ovale' dingetje dat ook op de onderkant zit.

Zal zometeen een foto van de mijne posten.

Gr, John
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo Peter,

Hierbij de foto.

Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Het enige component van formaat en dat is kwijt. >:-D

Ik heb hier nog een defecte MS1 liggen. Als ik er iets uit moet slopen geef je maar een gil.
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Die op mijn foto is ook defect, dus Peter kan nog kiezen :D
Verder heb ik ook het component nieuw liggen, mocht Peter die willen.
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Das nog mooier. Dan hoef ik hem niet open te slopen.  :D
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hahahah, dan niet nee.  :D Tenzij je hem ook gerepareerd zou willen hebben.
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hoi John, Robin en alle anderen,

Ik ben blij dat het bekend is welk onderdeel we missen, dit kristal is toch niet zo klein en zou dus nog in de behuizing moeten zitten of lost ie op  :)

Als ik uit mijn werk kom zal ik nog even kijken of hij misschien te vinden is, anders hou ik me graag aanbevolen om een kristal van een van jullie over te nemen  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo allemaal,

Ik ben net terug uit mijn werk en gelijk naar de treinen kamer gelopen op zoek naar het kristal, het lijkt er toch op dat hij opgelost is  8o

Dus ik zou er graag een overnemen  :)

Vanavond even niets met mijn eigen baan doen, mijn oom heeft een N spoorbaan aangestuurd door koploper maar hier komt hij niet helemaal uit.
Sander en ik gaan vanavond naar Leiderdorp om hem te helpen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo Peter,

Prima, zullen we het verder via PB afhandelen ?

Gr, John
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Heb je wel goed gezocht, ook in je kristallen bol. :-)

Mooi dat het straks is opgelost, wel gek dat zo iets ineens kan verdwijnen.
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Voor de geïnteresseerden, morgen doe ik een nieuw kristal voor Peter op de post.

Gr, John
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
vermoed dat het dat niet gaat zijn.... :(

Ik denk dat er modellen zijn met en zonder kristal. De lipjes van peter waar het zou moeten aan gesoldeerd zijn zien er ook niet uit alsof daar de solduur is afgebroken.
+ je kan zo iets niet kwijtspelen + meestal breekt 1 poot af en geen twee tegelijk.

Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Humm, nu je dat zegt, de condensatoren bij het kristal missen ook.

Naja, niet geschoten is altijd mis. En mocht het niet werken dan zou de chip nog overgezet kunnen worden.
Heb die ook nog wel liggen.

Gr, John
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Kijk voor alle zekerheid eens of de printen (componenten) Gelijk zijn voor dat je het kristal er op soldeert.
Volgens mij zit er een verschil in.

Ruud
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Hallo Ruud,

Zie mijn vorige bericht, daar staat het ook.
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
Ja ik zie het nu heb er overheen gelezen.

Ruud
Re: De baan van een geluidsman- MS1 legt het loodje meer foto's van de binnenkant.
ik heb ook een MS1 die alles doet behalve spanning op de baan zetten icoontje dat er kortsluiting is blijft branden! heeft iemand hier misschien ervaring mee?

groeten mark.