Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!
Gestart door h0ogovens zaterdag 15 augustus 2009, 19:51:00
GE45
Geplaatst Op: zaterdag 15 augustus 2009, 19:51:00
Geplaatst Op: zaterdag 15 augustus 2009, 20:06:35
Geplaatst Op: zaterdag 15 augustus 2009, 20:24:10
Geplaatst Op: zaterdag 15 augustus 2009, 20:31:09
Geplaatst Op: zaterdag 15 augustus 2009, 20:46:36
Geplaatst Op: zaterdag 15 augustus 2009, 20:55:17
Geplaatst Op: zaterdag 15 augustus 2009, 21:05:57
Naarden
Geplaatst Op: dinsdag 13 oktober 2009, 12:43:40
Laatste wijziging: dinsdag 13 oktober 2009, 13:15:40 door avaroma
Geplaatst Op: dinsdag 13 oktober 2009, 15:43:05
Geplaatst Op: dinsdag 13 oktober 2009, 15:55:17
Citaat van: FV op dinsdag 13 oktober 2009, 15:43:05Maar ik laat mij graag corrigeren door de experts
Geplaatst Op: dinsdag 13 oktober 2009, 16:00:56
Citaat van: FV op dinsdag 13 oktober 2009, 15:43:05Nou ben ik natuurlijk geen expert in elektro motoren maar ik zie niet helemaal de voordelen of het nut om zo'n klein motortje "in te rijden"
Geplaatst Op: dinsdag 13 oktober 2009, 17:49:11
Geplaatst Op: dinsdag 13 oktober 2009, 18:46:49
Geplaatst Op: dinsdag 13 oktober 2009, 23:34:41
Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.
Geplaatst Op: dinsdag 13 oktober 2009, 23:36:08
Citaat van: KlaasZ op dinsdag 13 oktober 2009, 16:00:56Het heeft ook nauwelijks iets met de elektromotor te maken. Maar meer met de hele tandwielbak die er achter zit.
Citaat van: KlaasZ op dinsdag 13 oktober 2009, 16:00:56De tandwielen en eventueel worm/wormwielen moeten op elkaar inlopen, en dan het liefst bij lage belasting.
Geplaatst Op: woensdag 14 oktober 2009, 15:12:16
Stand 7 :-)
Geplaatst Op: woensdag 14 oktober 2009, 15:34:04
Laatste wijziging: woensdag 14 oktober 2009, 15:35:53 door Acido
Geplaatst Op: woensdag 14 oktober 2009, 17:18:17
Geplaatst Op: woensdag 14 oktober 2009, 18:00:04
Citaat van: Acido op woensdag 14 oktober 2009, 15:34:04Als ik de berichten goed begrijp gaat het om het onbelast in laten rijden. Voor een treinstel heeft een dergelijke actie dus weinig zin.Daarnaast is het een manier om te kijken of er geen problemen af-fabriek in zitten. Als-ie het eerste uur overleeft zonder storingen, mag je er vanuit gaan dat-ie in orde is. Dat is iets wat voor een treinstel weer wél zin heeft
Geplaatst Op: woensdag 14 oktober 2009, 19:54:53
Citaat van: Wasmi op woensdag 14 oktober 2009, 18:00:04de kunst is om de belasting gering te houden, dus niet max snelheid en geen steile hellingen en rustig warm laten draaien. een rollenbank is een prima tool om dat ook met treinstellen te realiseren.
Geplaatst Op: woensdag 14 oktober 2009, 20:54:01
Geplaatst Op: woensdag 14 oktober 2009, 21:02:23
Geplaatst Op: woensdag 14 oktober 2009, 21:03:12
Citaat van: Kappa op woensdag 14 oktober 2009, 20:54:01Als inrijden echt nodig was geweest, dan had het wel in de handleiding gestaan.
Geplaatst Op: woensdag 14 oktober 2009, 21:26:44
Citaat van: Gerard op woensdag 14 oktober 2009, 21:03:12Citaat van: Kappa op woensdag 14 oktober 2009, 20:54:01Als inrijden echt nodig was geweest, dan had het wel in de handleiding gestaan.Dan heb jij nog nooit Roco-loc's gekocht of de handleiding van Roco-loc's gelezen.
Geplaatst Op: woensdag 14 oktober 2009, 21:52:57
Citaat van: Kappa op woensdag 14 oktober 2009, 21:26:44Hoe staat dat inrijadvies eigenlijk omschreven in een Roco handleiding?
Geplaatst Op: woensdag 14 oktober 2009, 22:21:15
Citaat van: Gerard op woensdag 14 oktober 2009, 21:52:57Citaat van: Kappa op woensdag 14 oktober 2009, 21:26:44Hoe staat dat inrijadvies eigenlijk omschreven in een Roco handleiding?In het kort komt het hier op neer: er wordt geadviseerd om de loc (trein) gedurende een half uur onbelast en op halve kracht te laten rijden. Na dat half uur moet dat herhaald worden in de andere rijrichting.Let op: er staat "geadviseerd", het is dus niet verplicht. Maar ik ga er vanuit dat de fabrikant dat advies niet voor niets geeft. Misschien zijn er in het verleden motoren en/of tandwielen en/of wormwielen beschadigd omdat ze meteen vol belast werden en moesten die onder garantie gerepareerd worden?
Geplaatst Op: donderdag 15 oktober 2009, 13:39:16
CiteerDe boel loopt droog of erger: vast.
Geplaatst Op: donderdag 15 oktober 2009, 14:25:17
Geplaatst Op: zaterdag 12 december 2009, 14:18:24
Geplaatst Op: zaterdag 12 december 2009, 14:54:54
Geplaatst Op: zaterdag 12 december 2009, 15:23:06
Citaat van: Kappa op zaterdag 12 december 2009, 14:54:54En als de verschillen zo minimaal zijn, wat heeft inrijden voor zin?
CiteerInrijden gaat dan toch vanzelf als je de lok op de baan gaat gebruiken.
CiteerHoe heb je de snelheden eigenlijk gemeten Gerard?
Trots lid van CJAG!
Geplaatst Op: zaterdag 12 december 2009, 15:43:30
Geplaatst Op: zaterdag 12 december 2009, 16:36:31
Citaat van: Gerard op zaterdag 12 december 2009, 15:23:06Citaat van: Kappa op zaterdag 12 december 2009, 14:54:54En als de verschillen zo minimaal zijn, wat heeft inrijden voor zin?Gewoon het advies van de fabrikant opvolgen. Wat is daar mis mee?
Citaat van: Gerard op zaterdag 12 december 2009, 15:23:06CiteerHoe heb je de snelheden eigenlijk gemeten Gerard?Die zijn gemeten met een Märklin meetcomputer die je kunt aansluiten op de Märklin rollenbank.
Geplaatst Op: zaterdag 12 december 2009, 18:26:48
Citaat van: Kappa op zaterdag 12 december 2009, 16:36:31Hoor je ook het verschil tussen een ingereden en niet ingereden (Roco)lok?
CiteerJe bent profi bezig.
Geplaatst Op: zaterdag 12 december 2009, 19:18:05
Geplaatst Op: zaterdag 12 december 2009, 23:08:06
Citaat van: KlaasZ op zaterdag 12 december 2009, 19:18:05Bij inrijden gat het er niet om dat de snelheid verhoogd wordt.