Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot

Gestart door DB bas woensdag 12 augustus 2009, 11:28:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Zo dan nu eindelijk een verslag van bassie en syllie in Zwitserland.
omdat ik zeer veel foto,s heb en nog weinig tijd laatstaan om nog wat aan de baan te doen maar wie weet.
begin ik al vast met een foto verslag van de treinen die ik op de foto,s wist te krijgen helaas ec we ook zagen we een krokodil getroken worden op weg naar kandersteg deze was al zeer mooi opgeknapt helaas hebben we daar geen foto,s van maar het was voor mij de eerste ervaaring met een levende krok :? :lol:
de eerste foto,s zijn van bern nadat ik in de nacht had gereden en we om 6 uur aan de koffie en bollentjes zaten besloten we om naar Bern te gaan.
wel was het donker in het station maar ondanksdat heb ik een paar mooie plaatjes.


het mooie was toen ik boven op het paron kwam kwamen de treinen aan allekanten aan rijden tja dan moet je toch gauw wat plaatjes schieten :lol:.


deze 460 vond ik toch zeer mooi
dan nu de volgende foto sierie deze zijn een dag later zaterdag de 24-7-09 genomen.
in het mooie luzern.



voor de lief hebbers.


even wat rangeer werk





wat ook leuk is op het station van luzern is als er even geen treinen zijn is vogeltjes voeren nou ja voeren ze komen vanzelf al bij je.


al hoewel  syl had er veel plezier in.
nou dit is een mooi moment om eerst koffie te drinken ben er wel aan toe.
tot het volgende verslag van bas,s en syl,s vakantie in zwitserland






Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Mooie foto's Bas! Zeer geslaagd moet ik zeggen ;) je heb wel wat mooie treinen voorbij zien komen seg :D
Een vraagje, heb je de groene rijtuigen van de BLS ook in detail om enkel zoals ze in dit veslagje te zien zijn?

Groeten, Peter
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
ha die peter.

ik zal even moeten kijken
ik heb zeer veel foto,s bedoel je de nummertes en zo op de rijtuigen.
we zijn nog twee keer in luzern geweest en in thun kandersteg interlaken lauterbrunnen en syl heeft nog foto,s vanuit de auto.
dus er zit nog wel wat in me hoge hoed.

groetjes bas
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Citaat van: DB bas op woensdag 12 augustus 2009, 11:41:12
dus er zit nog wel wat in me hoge hoed.

Ooh spannend :D

Neu hoor, gewoon de rijtuigen vind ik best wel mooi samen met de loc van de BLS, denk er sterk aan me deze aan te schaffen (komt dit jaar uit bij Roco), mooi treinstel vind ik :D

Je ziet maar wat je er nog uit kan toveren  :lol:

Groeten, Peter!
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Heey Bas!

Is weer even heerlijk genieten van Ysebahn foto's Dan krijg je toch wel heel erg veel zin om meteen te vertrekken.
Vooral de Re 460 Yverdon vind ik gaaf, die heb ik hier in model staan.

Bedankt voor het delen en we wachten met smart...

Gruezi,

Joost

Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Hoi Bas,

Mooie foto's ben zelf net 3 weken terug en heb al weer heimwee. Hoeveel foto's je ook ziet het blijft mooi.
Ben benieuwd naar de overige foto's.
Groet,
Erwin
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
heey bas,

wat een geweldige foto's, krijg meteen weer zin om terug te gaan!
kan haast niet wachten tot de rest er op staat! :lol:

gr menno
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Ha die Bas en Syl.
Fijn dat jullie ook weer heelhuids terug zijn.
Ben ook heel benieuwd naar alle foto's die jij van het mooie en interessante Zwitserse spoor hebt weten te maken, dit is al een mooi voorproefje. 8)
Natuurlijk heb je ook foto's als voorbeeld voor de (af)bouw van de Bassiaanse Alpen, maar die zien wij dan wel weer (hoop ik!) in het draadje van de bouw van jouw module baan!? :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:bas,s en syl,s reisverslag de pilatus
zo en dan nu deel 2 van bas,s en syl,s reisverslag zwitserland

zondag morgen 6 uur de wekker gaat het is vandaag 26,07,09 een speciaale datum want syl is vandaag jarig.
na een heerlijk zwitsers ontbijt met geweldig brood met jam er op voor bas is het tijd om richting luzern te rijden naar alpnachstad.
daar gingen we rond een uur of 9 omhoog op op weg naar 2132 meter.



best nog snel komen we steeds hoger zo halvewege het traject ligt een wissel plaats voor de treinen op ruim 1300 meter.

vanaf daar woord het uitzicht ook alleen maar mooier en mooier.


ook lijkt het wel steeds stijler te worden de weg naar boven.

en bijna boven is dan dit het uitzicht.


het eindstation the pilathus kulm.

ook kan je met de kabelbaan iets wat bassie wel mooi vind later deze reis zullen we nog een lange kabelbaan trip gaan maken.


deze foto,s zijn van de midag toen kwamen er wat wolken vanaf de achterkant berg over ons heen.
en waar zit die bas nu weer een foto van te maken.


het zal eens niet zo zijn  :lol: :lol: :lol:treinen
zal toch een een 50 500 lens aan moet schaffen pppfffffffff.
en tot slot

zo nu ben ik weer toe aan koffie groetjes bas tot de volgende ubdate









Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Hallo Bas,

Dat is een mooie foto verslag van jullie vakantie.
Lijkt me echt een geweldige locatie.

Groeten Piwie.
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Dat zijn mooie foto's die jullie gemaakt hebben, en wat een prachtig uitzicht!!
En wat een mooie manier om een wissel te maken, dit zal wel gedaan zijn zodat in de winter de spoorstaven niet aan elkaar vriezen?

Veel plezier daar in de bergen!!

GR Mike
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Hoi Bas (en Syl),

Jullie hebben het lekker naar jullie zin gehad, daar.
Leuk: Ik heb dezelfde groene BLS Re 4/4 511 in Bern op de foto gezet. Vond een leuk detail: groene lok, rode spiegel !!!
Ik ben een paar jaar geleden in Luzern/Pilatus geweest. Vroeg gaan is meestal het devies, want later op de dag verschijnen er  wolken rond de top. Ik ben op Schynige Platte geweest en ook daar heb je geweldig uitzicht op 2 meren en Interlaken.

Groetjes

Harry
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Prachtige foto's Bas en Sylvia.
Zo te zien hebben jullie je prima vermaakt daar.

Bedankt voor het neerzetten van de foto's.

Groeten van Jarno
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
hoi allleen.

jaja we hebben een zeer goede vakantie gehad helaas zijn ook 16 dagen weer zo om.
dit alles is nog maar een kleine greep uit de voorraad.
zal morgen weer een nieuwe ubdate maken
harry niet alleen voor de wolken moet je vroeg gaan eigenlijk wil bas altijd wel met de eerste trein of kabelbaan mee maar ja soms is het even gewoon niet anders
met de jungfrau hadden we de eerste trein en stonden we ook als een van de eerste boven op de sphinx.
maar goed bas heeft nog wat te doen zo zijn er nog foto,s van onderander meer treinen uit luzern de jungfrau bahn de kabelbaan naar de schilthorn 4x treintunnel kandersteg de grandedixence de goldenye dam in ticino met bunge jump en niet bas :?
de harder kulm bij interlaken en gornergrat waar onder een paar foto,s met een geleende canon 100 400 lens ik ben die man nog steeds dankbaar en bas weet al wat het volgende duure aankoop zal zijn  :? :?.
nou ja eigenlijk te veel om te noemen.

groetjes bas
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
super die foto's

ga zo door bas!

Dennis
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
sluit me helemaal bij de vorige sprekers aan
dank je voor de foto's
en nogmaals welkom terug in ons kikkerlandje waar het weer erg raar is
groet robert
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Hallo Bas en Syl,

Complete ansichtkaarten, schitterend gewoon! Wat een geweldige belevenis zo die trein tegen die stijle helingen en op het dak van Europa geweldig uitzicht. Bedankt dat het ons wou laten zien.

Zeg Bas ik wist niet dat Pinifirina ook treinen ontwierp  :shock:
Hij is volgens mij van huis uit een auto-ontwerper eerst bij Fiat en Alfa en sinds een paar jaar bij Volkswagen (laat ik daar nou net werken, toevallig  :D). wel geinig om te weten en dat je dat detail nou net voor mij even op de foto moest zetten  :lol: :lol:

Succes verder en groeten
ronald
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
ha die ronald.

jaja ik wist het ook
ik dacht het zelfte kan je zien die man had het wel
helaas is die niet meer onder ons als ik het goed heb was die voorigjaar bij een ongeval omgekomen :(
nou ja dak van europa :lol: in iedergeval een stuk hoger als hier en zeker met een verbluffend uitzicht.
de niesen wilde ik ook nog doen maar ja daar was hiet niet meer van gekomen  het weer gooide roet in het eeten.

groetjes bas
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Hallo Bassie en Syl,

Bedankt voor het plaatsen van jullie mooi vacantie kiekjes geweldig dat jullie het met ons hebben willen delen zitten echt hele mooie plaatjes bij.

Ik moest eerst wel even goed kijken of het de bergen in zwitserland waren want ik dacht dat je op de stijger van de hefbrug van Alphen aan de Rijn stond en het foto's van de utrechtse heuvelrug waren. :) :)

Nee hoor grapje wacht de volgende update weer af.

Groet Wim.
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
 :lol: :lol: :lol: :lol:
je bent ook goed op de hoogte wim.
het is de bedoelling dat de hefbrug verbouwd woord naar de eiger noordwand :lol: :lol: :lol:

gr bas
Re:bas,s en syl,s reisverslag de pilatus
Citaat van: DB bas op woensdag 12 augustus 2009, 16:45:20
na een heerlijk zwitsers ontbijt met geweldig brood met jam er op voor bas is het tijd om richting luzern te rijden naar alpnachstad.
daar gingen we rond een uur of 9 omhoog op op weg naar 2132 meter.
Bas,

Leuk dit te lezen. Wij hebben op onze rondreis door Zwitserland (o.a. Bernina en Glacier Express in Graubunden) ook 3 dagen Luzern gedaan. Vorige week dinsdag in hetzelfde treintje gezeten. Foto's zeer herkenbaar, heb er ook een stuk of 20. Spectaculair 46% stijging.

Zijn op de weg naar beneden halverwege op Amsigen uitgestapt en zijn de rest van het trajct naar beneden gelopen, bijna net zo leuk.

Heb je in het oude station van Alpnachstad de treinenwinkel nog gezien? Mooi assortiment zwitsers spul (Bemo/Hag/Roco/Marklin). Ze hadden ook een model van de tandradbaan staat, exclusief en peperduur. Zie ook de website http://www.alpnacher.ch/Eisenbahn/pilatusbahn_H0e.html

Gr, Ben.
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
hoi ben.

ik heb de winkel gezien ja helaas was deze dicht.
maar ja voor bas meschien beter ik heb nog nooit zoveel kleding en zo gekocht.

ik zal nog wel kijken naar wat mooie plaatjes van de pilatus bahn
heb er ook zeer veel foto,s van gemaakt.

groetjes bas
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
goedenavond 3 rail vrienden.

zo vandaag weer een verslag van bas,s en syl,s treinspot vakantie  :lol: :lol: :lol: :lol:
vandaag teminste maandag de 28ste van julli waren we in interlaken en zijn we naar de harderkulm geweest.


deze foto,s zijn van de mooie lokage in interlaken bij de spoorweg overgang en het dalstation van de harderkulm.
na dat bas weer eens een paseerende trein op de foto had gezet gingen we snel naar de harder de trein zat al best vol maar we konden nog mee omhoog.




de kabeltrein word omhoog getroken door middel van een kabel het andere treintje helpt daarmee doordat deze tegelijkertijd van boven naar beneden gaat.
vroeger deden ze dit met water aldus bron rail away :lol: hhhmmm hoe vaak heb ik die aflevering nu al gezien ik weet het niet meer.


hoe hoger je komt des te mooier het woord.
en dan nu de berg van bas

de jungfrau en links is de sphinx zichtbaar


maar ook het treinstation met volgens mij een wachtende ice :lol:

en nog een foto van de eiger monch en jungfrau


het water links op de foto de eerste van de twee is de brienersee
en rechts de twee foto de thunersee.

natuurlijk is er ook aan bas gedacht een koffie huis :lol: :lol: :lol:.

het berg station met de wachtende trein.

en we gaan na een langetijd boven te zijn geweest weer naar beneden.


na dat we weer beneden zijn heb ik nog een mooie rots foto genomen als voorbeeld van de bouw van de baan.




en natuurlijk zijn er nog de treinen samen met de mooie natuur in zwitserland
zo bas gaat eerst een uit zijn ch mok koffie drinken







Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
weeral prachtige foto's Bas :D wat een combinatie van het landschap en de treinen, PRACHTIG!!
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
hele mooie serie weer
zo hoefd je eigenlijk niet eens meer op vakantie
het gevoel krijg je hier al helemaal van  :lol: :lol: :lol:
groet robert
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Hallo Bas,


zo te zien een schitterende vakantie gehad
teminste zo aan je foto´s te zien


er leuk om te zien hoe jullie trip was


gr Frans
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
ha die frans erg leuk om weer iets van je te horen.

ik zal hopelijk vandaag nog weer wat foto,s plaatsen waaronder een van bas met een bakkie.
en meschien ga ik wel het verslag van de schilthorn doen moet even kijken
zijn zeer foto,s die ik allemaal moet verkleinen in een map plaatsen anders vind ik ze niet meer en dan nog op het forum plaatsen
en daarbij is bas nu wel met de baan bezig ook.
maar goed we zien het vanzelf wel.

groetjes bas
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
goedenavond zo bas heeft weer even een gaatje gevonden om a aan zijn baan te werken en b en nieuw foto verslag van de vakantie te maken.
en dat allemaal op de eerste werkdag na de vakantie.
de foto,s dan deze gaan over de donderdag.
die dag zijn we naar wallis geweest en dan wel naar de GRANDE DIXENCE.
dat is een stuwdam in de buurt van sion.
maar goed hoe rij je daar heen helemaal om de bergen heen of via de kandersteg tunnel van de bls.
de keuze was voor bas en syl natuurlijk zo gemaakt.






ik kan de andere treinofielen dit ritje van pakweg 15 min zeergoed aan bevelen kost wel is waar 20 chf voor een enkeltje maar dit haal je er met de tijd en brandstof zo er uit
wij zijn er in totaal 4x doorheen geweest en het blijft zeer grappig wel de ramen dicht houden wand het stinkt best naar de teer van de bielsen volgens mij als ik het mis heeft dan hoor ik het wel.
maar goed we rijden verder vanaf goppenstein en gaan richting sion naar de grande dixence een steeds smaler wegentje lijd ons bocht na bocht hoger de bergen in en na een klein tunneltje komen we dan eindelijk bij de grande dixence op een dikke hoogte van 2000 meter


en dat is hem dan een betonnen kolos met een aardige kub water er achter :lol:
we stappen in de kabelbaan en deze brengt ons naar een hoogte van 2300 nog iets meter percies weet ik het nu ook even niet.


syl vond het maar even wenen zo een kabelbaan lekker in zo een klein bakje de lucht in.
maar goed eenmaal boven kan je mooi het dal in kijken en zie je hoge brg topen van oa de berner alpen en wallis.
maar natuurlijk is ook de dam en het meer te bewonderen.
je kan zelf een binnen een rondleiding krijgen.


of je doe net als deze fotograaf foto,s over het randje nemen naar beneden toe :?


nou het zal mij benieuwen wat bas paperazzi
in iedergeval wel deze foto die ik zeer mooi vind.

groetjes bas en tot de volgendeel van bas,s en syl,s reisverslag zwitserland
met de trip naar de schilthorn.

groetjes bas en syl









Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Erg indrukwekkend, bedankt voor de fotoserie.
Groet,
Erwin
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
bassie leuke foto's hoor
syl en jij hebben volgens mij een pracht vakantie gehad en jullie laten ons er op een hele mooie sfeervolle manier van mee genieten !!!
bedankt en sie joe in houten !!
groet robert
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Zijn weer mooie foto's Bas.

Groeten Piwie.
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
hoi bas,

mooie foto's man!!
wij zijn in juni ook bij de grande dixence geweest maar toen was de weg naar boven helaas nog gesloten, heb de dam dus alleen vanuit het dal kunnen bewonderen. Dankzij jouw foto's zie ik wat ik gemist heb, zeker een reden om nog eens terug te gaan!

gr menno
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
jongens ik hoop vande week wat meer tijd te hebben om weer een foto verslag te maken.
onderander de goldenye dam met bungi jump
en de 007 schilthorn.
verder zal bas ook nog een dvd moeten maken pppffff als ik dat allemaal af heb dan is het weer vakantie :lol:
o menno was het vanwege de sneeuw nog afgesloten ik zag in een hoekje in de schaduw nog wat sneeuw ligen vandaar
ook viel mij op tenopzichte van voorigjaar dat er meet witte pleken topen op de bergen waren en op de pasen veel water van de bergen
nou ik zal nog wel even kijken van wat mooie plaatjes.

groetjes bas
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Ha die Bas en Syl!
Nou, die vakantie in Zwitserland moet echt wel geweldig geweest zijn, met iedere foto krijg je het gevoel van daar moet ik ook heen!
Natuurlijk is de combinatie bergen en treinen het mooiste wat er is, maar ook alles er omheen geeft Zwitserland nu net dát beetje extra! 8)

Geweldig bedankt dat ik (wij) jullie vakantiegevoel mochten mee beleven! :lol:

Zo, en nu weer aan de koffie Alphense bergen! :oops: :wink: 

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
ha die albertjan

de vakantie was inderdaad supper zou wat dat betreft zo terug willen.
en dan lekker toeren wandelen langs dat mooie blauwe water en de hoge bergen.
maar goed de vinet zit nog op de ruit haha zeg ik steeds :lol:
waarom ga je zelf niet een keer naar zwitserland we hebben daar ook mooie paarden gezien  :D
maar goed ik mis de broodjes al en vooral de capucino.

groetjes en tot de volgende update of in houten
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
goedenavond allemaal.

pffff dat was even zoeken naar me vakantie draadje maar we hebben hem gevonden.
zo het heeft even geduurt maar we zullen weer wat mooie foto gaan plaatsen.
goed even een waarschuwing mensen met hoogtevrees kunnen maar beter even een oogje dicht knijpen :wink:

ik denk dat dit bord wel wat zegt van wat er komen gaat.
een andere tip is mijn name is b........ :lol:

je zult er maar staan :? :? :?met dit beeld :? :? :?


jawel dit is de goldenydam van de opening van de bond film goldeny.
de bungyjump is er ook naar vernoemt.
of deze er eerder dan de film is dat weet ik niet wel is het een sprong van 220 meter je moet er maar zin in hebben.
het was op een zondag dat we gingen kijken omdat het in het berneroberland slecht weer was dus de pasen over en op naar ticino naar lucano.
vanaf daar hebben we via italie naar de simplon pas gereden en weer via brig en de grimmerpas terug naar meiringen naar het parkhotel.

tja daar hang je dan aan het draadje :? :?
maar het was zekers zeer gaaf om te zien en vooral om te horen.
ik heb er nog vele andere foto,s van ook van syl de fototoestel dat ik ze aan het nemen ben zal ze wel later plaatsen.
zo nu ga ik eerst op verzenden kliken voor dat de boel weg is.









Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
adembenemend :D je moet er maat lef voor hebben! :D
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
zo we gaan weer verden ik zal later nog wel meerdere foto,s van de dam plaatsen maar nu eerst een andere mooie lokage in zwtserland.
hier voor moesten we de auto parkeren en een stuk met de trein gaan.
echter deze shutle van de gotthart matterhorn moets zonodig een kleine anderhalf km net voor de tandrat stuk gaan en ja daar zit je dan in een bom volle trein met huilende kinderen en zonder airco of ramen die open kunnen.
syl wert daar ook wat ziek van.waardoor ze eigenlijk de eindbestemming de gornergrat niet echt heeft kunnen beleven.
maar goed dat bas er wel foto,s van gemaakt heeft.

jaja nu nog mooi zonder wolken echter zullen deze steeds meer van zijn mooie top gaan bedeken.
wat zich niet kon versoppen voor bas was deze mooie brug.

bijna niets ontsnapt aan de telelens van bas :lol: :lol:

kijk en hier zie je al wat ontschuldige wolkjes samen hangen voor de top van de matterhorn.
maar dat gaat snel de kleine wolkjes hebben en zich getransformeerd in een grote wolk :twisted:

maar naast bergen is het ook leuk om vogels op de gevoelige plaat te zeten.
deze pino vogel verkent de boel of er nog wat lekkers te eeten is denk ik :D.

even een totaal uitzicht plaatje van het bekende gornergrat.

ja en toen wert het nog leuker omdat ik van een andere nederlandse man een canon l lens 400 mocht lenen we hadden de zelfte body dus kon er mooi plaatjes mee schieten.
ja bas zal toch eens diep in de buidel gaan tasten voor zo een lens hetzij sigma of canon
de 100.500 sigma spreekt mij anders wel aan.
goed de foto.

nou ja foto wolk zul je bedoelen.

echter deze top liet zich wel prijs geven aan bas.
net als deze helicopter.

wat me trouwens erg gaaf lijkt.
maar deze top is ook zeer mooi
deze foto,s zijn allemaal nog met de 400 lens genomen bassie moet het met de 100 300 doen.
maar goed verschil moet er wezen :lol:.

hier laat ik het even bij.
heb eerst een lekker bakkie koffie nodig en zal later nog wel meerdere mooie foto,s plaatsen.

en ook belangrijk er moet ook aan de baan worden gewerkt.

groetjes bas
















Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Prachtige foto's Bas!

Ik heb de 'oude' foto's ook nog maar een keer bekeken, schitterend!

Groetjes,
Kiezel :)
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
goedenavond.

o wat verlang ik weer naar zwitserland na het zien van de foto,s echt heerlijk.
maar goed hier gaat natuurlijk het leven ook gewoon door.
ik ben weer aan het zoeken geweest naar wat mooie plaatjes.
dus hier komt weer een lading foto,s van bassie en syllie in zwitserland :lol:

deze keer is meiringen aan de beurt deze foto,s zijn van het kopstaion aldaar en op de achtergrond is het hotel te zien waar we verbleven

maar goed van meiringen gaan we weer terug naar interlaken.

is het geen juweeltje deze achtergrond :lol:
a daar komt de trein :lol:

zo zullen we instappen in de golden pass
goed deze houd bas tegoed voor een volgendekeer.
en natuur en treinen het blijf een mooie combinatie :lol:
zo ook bij deze brug over dit mooie water tussen de thuner en brienzersee.

en over mooie natuur gesproken.
de jungfrau met een strakblauwe lucht en af en toe een wolkje.

het uitzicht vanaf de harderklun op de niesen een bestemming waar bas en syl nog een keer heen moeten gaan.

zo nu eerst weer de foto,s plaatsen voor dat ik de boel weer kwijt ben.

groetjes bas















Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
zo de koffie is weer op dus kan bas even weer verder met het reisverslag.
dat zwitserland een zeer mooi land is met de treinen is wel bekend maar met de auto is het ook een pracht land.
ik vroeg aan syl om zoveel mogelijk foto,s te maken van het zicht vanaf de auto of beter gezecht het zicht wat je ziet als je achter het stuur zit.

zoals deze aankomende trein :lol:
dit is op de A8 van spiez naar interlaken
je komt op zo moment ogen te kort  :D

nou kijk nu eens wie er uit de struiken komt :lol:
goed wel is waar niet uit de auto genomen maar ja dit zijn syllie,s foto,s mijn  god wat staat ons nog te wachten :lol: :lol:

het uitzicht op de thuner see vanaf de A8
meer volgt moet even wat leuke foto,s op zoeken.

groetjes bas






Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
ha johan bedankt

daar zijn de mooie foto,s weer :lol: :lol:


Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Hi Bas, ik heb dit draadje tijdelijk even uit archief gehaald.

Mvg, Johan
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Mooie foto's Bas!  Ik zie nu pas dat jij van vorig jaar ook een verslag hebt gemaakt van je reis in Zwitserland.
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Hoi Bas en anderen,

Leuk deze foto's van Zwitserland te zien. Goed dat ze uit het archief zijn gehaald. Ik zal ook eens in mijn eigen archief duiken, want ik moet nog veel foto's hebben van Interlaken en Jungfrau. Echter deze foto's zijn nog analoog en ik moet ze dus scannen.

Zwitserland blijft toch altijd wel trekken als land. Het is echter redelijk duur vind ik. Dit jaar was ik in St.Moritz - Tirano (Bernina bahn) en omgeving Montreux (Chamby - Blonay) Museum. Hier zijn al 2 draadjes van gemaakt.

Groet,
Bert
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Syl nog gefeliciteert
Bas mooie foto's :wink:

Wij zijn vorig jaar ook in de bls autoverlad trein geweest, we hebben toen in Kadersteg gegeten en ik kon die mensen daar gewoon niet verstaan zo plat en droog. Ook mooie foto's van de matterhorn, mijn favoriete berg. Ik ga dit jaar weer naar wallis, dit keer meer richting Italie maar wel in het duitstalige gebied. Zijn jullie ook nog in Märklin winkels geweest? Ik weet nog van vorig jaar dat in Interlaken een hele grote treinenwinkel zit.

Nog veel plezier in Die Schweiz :D
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Hallo Bas en Syl,

Wat een prachtige foto's zeg. Erg leuk om jullie ervaringen door de lens van je camera mee te kijken. Wat een diversiteit aan treinen hebben ze daar toch in Zwitserland. Een treinenland bij uitstek.
Je hebt je dus niet verveeld. Het is inderdaad een prachtig land, niet alleen voor treinen maar ook voor je rust en uitzicht. Ik ga er toch eens over denken om daar ook eens een vakantie te boeken.
Als je nog meer foto's hebt, schaam je niet om ze te plaatsen  :lol:

Groeten Ronald  :D
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
goedenavond allemaal.

goed idee ronald ik zal gelijk even wat mooie foto,s op gaan zoeken
zoals deze

wie weet waar dit is ik zeg niks  :? :D
tja nu kan ik de andere foto,s hier van niet plaatsen
nou ja moet het maar gauw geraden worden ch kenners genoeg hier :lol:
oke nog eentje
op deze foto staat een lift model maar waar is dit :lol:

ik ga even een bakkie doen
kom daarna terug met mer foto,s

tot zo
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
Hoi Bas,

Ehhhhhh.......Trümmelbachfälle bij Lauterbrunnen???

Harry
Re:bas,s en syl,s vakantie zwitserland treinen gespot
we hebben een winaar
harry heeft de model lift goed geraden
de foto is van 2 jaar geleden bijna
nu nog de eerste.
oke hint is wel daar in de buurt
goed verder met de andere foto,s
deze is van de trip naar de schilthorn

nog een trip plaatje op weg naar de schilthorn

lekker fotograveren zo door het glas een polar filter zal wel helpen denk ik.
maar goed
even een bakkie tot zo