Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Omgebouwd hekwerk Reeks 77.

Gestart door Mister1736 zondag 12 november 2006, 00:01:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Hallo,

Ik had eerst een hele mooie Reeks 77 met het nummer 7777.
:shock: Had zie ik jullie denken? :shock:
Wees gerust heb de loc nog steeds alleen zoals in mijn modelbespreking op de site al was aangegeven zijn de hekwerkjes van de Mehano locs niet zo geweldig... Deze zijn van plastic en breken dus gauw af. Wat dus ook bij mij was gebeurd en het hekwerk is helemaal kapot zoals te zien is op de foto's hieronder :cry: :cry: :






Maar er was redding gelukkig :D.
Mijn goede vriend Silvester heeft het hekwerk van de loc gemaakt zoals op de foto hieronder te zien is :







Hij heeft de volgende handelingen gedaan om dit te realiseren:

1. Bestellen van hekwerk bij PB messing modelbouw. ( Is een Belgische winkel met deze website : http://www.pb-messingmodelbouw.com ).
2. Oude resten van hekwerk verwijderen. Dit gaat makkelijk met naald maar denk er wel om dat je niet teveel beweegd anders breekt het gaatje waarschijnlijk uit.
3. Als nieuwe hekwerk binnen is aan de hand van het oude hekwerk buigen met een goede nette tang waarbij deze niet te breed mag zijn is niet makkelijk.
4. De front hekwerken even solderen op de punten waarbij hij weer samen komt
5. Dan netjes met staalwol glad wrijven.
6. Hekwerk licht opschuren heel voorzichtig is allemaal erg breek/buigzaam.
7. Schaf de goede kleur geel aan niet mat want het hekwek van een loc is niet mat maar glimt omdat het personeel die vasthoud. De kleur is gloss 69 van het merk Humrol.
8. Dan vervolgends vasthouden met een knijper en om de knijper heen schilderen (met een watten staafje). Laat dit drogen en als het droog is het gedeelte waar de knijper zat schilderen.
9. Dan ga je vervolgens als alles droog is verder met het bevestigen aan de bodemplaat. Dit doe ik met secondenlijn.

En dan is het model klaar en ziet die er net zo uit ( als het goed is ) als op de foto ;).
Als iemand die ook graag zou willen kan dit.
Voor prijsinformatie en eventuele andere vragen kunt u mij een persoonlijk berichtje of email sturen. Dan regel ik het verder ;).
Groetjes,

Marcel & Silverster
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Hallo Marcel & Silvester

Dat ziet er erg netjes uit
knap staaltje werk hoor


gr. Frans
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Heey,

Heet gewoon Marcel hoor  8).
Maar de credits voor de gedane arbeid gaan naar Silvester ;). Die het zeker geweldig gedaan heeft  :!: :!:.

Marcel :P
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
 :shock: ziet er zeer goed uit
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Wow knap stukje werk van Silvester.

Heb je het stukje al naar ons gestuurd voor plaatsing op de website. Dit moet natuurlijk zuinig bewaard blijven.

Mehano komt in 2007 nog met reeks aan (kleur)varianten van deze lok en dan gaan er misschien mensen weer het wiel op nieuw uitvinden en dat is niet nodig.
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
knap werk he!
kwou dat ik zo goed kon repareren, zou me al zo'n 100 euro schelen in totaal!
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Citaat van: JanPieter op zondag 12 november 2006, 10:40:19zou me al zo'n 100 euro schelen in totaal!
Nee hoor,

Hij doet het voor veel minder ;).
Marcel
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Ziet er erg goed weer uit!
Mooi nog dat er mensen zijn die dit helemaal weer mooi kunnen maken.

Groetjes Antal.
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
CiteerHij doet het voor veel minder .
ja HIJ ja, maar ik bedoel voor al die kleinigheidjes van mij in totaal is de treinenzaak in Amersfoort 100 euro rijker en ik lichter!
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Citaat van: JanPieter op zondag 12 november 2006, 14:40:24
CiteerHij doet het voor veel minder .
ja HIJ ja, maar ik bedoel voor al die kleinigheidjes van mij in totaal is de treinenzaak in Amersfoort 100 euro rijker en ik lichter!
Zoals wat allemaal dan of betreft het een andere loc?

Marcel
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
ooh het betreft vele locs  :D.
oa wel zo'n soort werkloc.
bijv. de grote schoonmaak, hoe ze het daar doen weet ik niet, maar na eeen buert van hun doet ie het weer als de beste!
verder ook van die kleine dingen als lichtjes, wieletjes vast, enz enz, maar die man doet et heel goedkoop, das weer een goeie meevaller!
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Heey,

Het hekwerk wat nu op mijn loc zit is zelf gemaakt. Zoals te lezen valt in het stukje.
Ik weet niet of Mehano zulke stukjes zou maken, maar als ze dat al zouden doen zal het vast geen metaal hekwerk zijn wat ik nu heb ;). Het ziet er ( vind ik ) ook veel "echter" uit of niet?

Maar als iemand zijn of haar loccie gedaan wil hebben kost het alles in totaal ? 45,-. Is inclusief bestellen / verwijderen / solderen / arbeidsloon / verven en lijmen enz.
Alleen de verzendkosten zijn NIET inbegrepen in de prijs.
Maar als iemand het graag gedaan zou zien moet die me maar even een mailtje sturen.

Groetjes,

Marcel & Silvester.

( P.s. Stukje is ook op de site geplaatst. Zie hier. )
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Hallo,

Heb sinds gisteren het model weer terug in mijn handen gekregen en wou even de foto's hieronder mij laten zien!

           

Groetjes,
Marcel & Silvester
Re: Omgebouwd hekwerk Reeks 77.
Ziet er keurig uit hoor.