Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

sturing door trein met sleepcontacten voor en achter

Gestart door jos57 zondag 19 september 2010, 22:05:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
sturing door trein met sleepcontacten voor en achter
Beste M* rijders,

Onlangs heb ik de TEE RAM aangeschaft, deze trein heeft voor en achterin een sleepcontact. Nu heb ik een probleem dat de aansturing in de onderstations door de achterste sleper in het honderd loopt. De onderstations bestaan nog uit M-rail. Ik kan niet goed meer bij de onderstations zonder de boel te slopen.

Heeft iemand wellicht een suggestie hoe dit op te lossen? het verwijderen van de achterste sleper is volgens mij niet echt een oplossing.

Groet,
Jos
Re:sturing door trein met sleepcontacten voor en achter
Jos,

Ik ken het probleem.
Kan je aangeven waar het precies fout gaat?
Dan ga ik graag voor jou puzzelen.

Rob
Re:sturing door trein met sleepcontacten voor en achter
Een derde sleper aanbrengen. De tweede, nog aan te brengen sleper schakelt en de derde, oorspronkelijke sleper maakt ongedaan wat de tweede, nog aan te brengen sleper, inschakelde.
Re:sturing door trein met sleepcontacten voor en achter
Aanvulling: die nog aan te brengen sleper kan dan gemonteerd worden aan de draaistellen van een van de tussenrijtuigen.
Re:sturing door trein met sleepcontacten voor en achter
Beste Rob,

Het probleem zit 'm erin dat de TEE (om zo maar te zeggen) de volgende trein in het onderstationhet onderstation veilig zet, als die trein dan erg snel weg rijdt schakelt het tweede sleepcontact direct daarop de volgende trein die dan in hetzelfde blok terecht komt.

Nu ik het opschrijf realiseer ik mij dat dit niet kan omdat de uit het onderstation vertrekkende trein een relais over alle sporen laat afvallen waardoor vertrek niet kan. Dit moet ik uitzoeken.

Beste Catzeiler,
Een derde sleper onder de trein zal niet helpen, bij mij schakelt een trein niet kort achter elkaar iets in en uit. Maar bedankt voor de tip.

GRoet, Jos
Re:sturing door trein met sleepcontacten voor en achter
Beste Jos,

Ik heb nog een suggestie voor het probleem met de dubbele slepers. Ik heb zelf een schaduwstation bedacht waarin ik ook met schakelrails en relais de boel wil automatiseren en het probleem wat jij aanroerd daar had ik nog niet aan gedacht. Mijn idee is nu om de functie van de schakelrail tijdelijk te onderbreken op het moment dat een trein vertrekt. Er zal dan wel een schakelrail moeten komen achter het schaduwstation wat die functie weer hersteld. Dat moet dan gebeuren als de 2e sleper is gepasseerd.
Ik hoop dat je hier wat mee kan.

Met vriendelijke groet,

Marcel vM