Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Ombouwen Fleischmann BR 50 nr. 1179

Gestart door klaas86 dinsdag 18 augustus 2009, 13:48:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouwen Fleischmann BR 50 nr. 1179
Hallo allemaal,

Ik ben bezig een Fleischmann BR 50 catalogusnr. 1179 uit te rusten met een ESU Loksound. Deze loc is af fabriek al omgebouwd naar driewegstroom.

Ik had de loc al uitgerust me een ESU lokpilot, maar omdat deze loc zo verschrikkelijk stil is, daar kan een marklin motor nog een puntje aan zuigen, besloot ik de loc te voorzien van een ESU Loksound M4 decoder, dus geschikt voor Mfx . Het inbouwen gaat verder prima en het aamelden via MFX naar de Central Station 2 gaat ook prima. Echter de loc meldt zich aan als een dieselloc BR 232.

Om de loc te voorzien van stoomgeluiden wil ik de CV waardes veranderen. Volgens de Loksound handleiding moet dit via de Central Station mogelijk zijn. Ik kan in de Central Station 2 wel de CV waardes van deze lok uitlezen maar niet wijzigen. Heeft iemand van jullie ervaring met deze materie en kunnen jullie mij verder helpen?


Groet,
Klaas
Re:Ombouwen Fleischmann BR 50 nr. 1179
Hallo Klaas.
Het veranderen van de cv's zal niet helpen. :?
De esu decoder is nu geladen met een dieselgeluid.
Er zit nu geluid in van een diesel en zal nooit een stoomgeluid voortbrengen.
De decoder zal opnieuw ingelezen moeten worden met Stoomgeluiden van een Br50 d.m.v. een esu programmer en pc.
Misschien een oplossing : terug naar de leverancier die je de decoder heeft verkocht en vragen of hij hem wil omprogrammeren naar een Br50.

Gr.Patrick
Re:Ombouwen Fleischmann BR 50 nr. 1179
Lid sinds: 2009

Wie is hier spoorloos ??

offline
Re:Ombouwen Fleischmann BR 50 nr. 1179
Rare vraag misschien, maar kun je dat zelf niet mits in het bezit van met 'n LokProgrammer?
Re:Ombouwen Fleischmann BR 50 nr. 1179
Hallo Rieske,
Tuurlijk is dat mogelijk :D .
Maar niet iedereen is in het bezit van z'n programmer :(


Re:Ombouwen Fleischmann BR 50 nr. 1179
Hallo Wisselstromer en Rieske,

  :(Helaas ben ik niet in het bezit van een Lokprogrammer, dus kan zelf de CV waardes niet wijzigen. Ik heb ondertussen contact gehad met mijn leverancier die toezegt de decoder te gaan programmeren naar stoomgeluid.  :D Hij laadt dan de specifieke file met het stoomgeluid van de BR 50. In ieder geval bedankt voor jullie reactie.

Groet,

Klaas