Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Re:Leon's zolderbaan(tje) Een nieuw begin:(

Gestart door br 86 132 woensdag 23 februari 2011, 11:14:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Leon's zolderbaan(tje) 21-01-2012
Hoi Leon,

nu je de rails zo op die plankjes legt kan het geluid straks alle kanten op. Laat hier eens een trein over rijden en je hoort wat ik bedoel ;)

Groetjes, John
Re:Leon's zolderbaan(tje) 21-01-2012
Citaat van: Tilly op dinsdag 24 januari 2012, 21:20:34
Hoi Leon,

nu je de rails zo op die plankjes legt kan het geluid straks alle kanten op. Laat hier eens een trein over rijden en je hoort wat ik bedoel ;)

Groetjes, John

Hoi John,

Vandaag zijn er diversen treinen overheen gereden, maar echt overlast van geluid heb ik nog niet gemerkt. Ik zal het in de gaten houden.

Hoi Iedereen.

Afgelopen zaterdag ben ik even heen en weer gegaan naar Eindhoven met de trein. Hier heb ik een hele mooie loc opgehaald. Dit is nummer loc nummer 7 en hopelijk niet de laatste. De serie 221 104-3

Hier even een fotootje van vanmiddag. Hij staat in dubbeltractie op de vloerbaan bij spoorbrug^^ een vriend van mij, het vreemde was dat beide loc precies het zelfde nummer hebben ;) Dat is ook niet gek want ze komen beiden uit het zelfde startset.

Mijn excuus voor de slechte foto's, ze zijn gemaakt met een telefoon. Binnenkort maar een foto maken met de camera.




Vandaag heb ik even een paar uur gesleuteld aan de baan. De terugmelding is nu voor een deel (goed) aangesloten en alle treinen werden herkend :) Er zitten nog een paar kleine foutjes in, maar die vis ik er wel van de week uit.
Het grootste deel van het schaduw station is aangesloten en geïsoleerd. Nu hoeft het alleen nog maar schoongemaakt te worden met wasbenzine. Ik schrok me dood toen ik de doek zag nadat er een paar meter spoor was geschrobd. De rails glom en de doek was zwart :?

Met vriendelijke groet,

Leon

Re:Re:Leon's zolderbaan(tje) Nieuwe aanwinst 21-02-2012
Schitterende lok! Als.... er hier ooit een duitse diesel komt.... Nu nog wel even een locsoundje 4.0 erin :lol:

Veel plezier bij het aansluiten en testen van de terugmeldingen :) Ik heb eindelijk al mijn terugmeldingen klaar denk ik. Om de maand denk ik steeds, och daar kan er nog wel 1 bij.
Re:Leon's zolderbaan(tje) Nieuwe aanwinst 21-02-2012
Mooie loc :thumbup:
Gr mark
Re:Leon's zolderbaan(tje) Nieuwe aanwinst 21-02-2012
Hoi Leon,

mooie aanwinst, veel plezier ermee :)

Het is inderdaad onvoorspelbaar hoeveel vuil er van de rails af blijft komen en dan rijdt hier nog een Lux-schoonmaaktrein rond!

Groetjes, John
Re:Re:Leon's zolderbaan(tje) Nieuwe aanwinst 21-02-2012
Citaat van: Wijbe op woensdag 22 februari 2012, 13:43:34
Schitterende lok! Als.... er hier ooit een duitse diesel komt.... Nu nog wel even een locsoundje 4.0 erin :lol:

Veel plezier bij het aansluiten en testen van de terugmeldingen :) Ik heb eindelijk al mijn terugmeldingen klaar denk ik. Om de maand denk ik steeds, och daar kan er nog wel 1 bij.

Die sounddecoder kom er nog wel een keertje in. Eerst de baan maar eens afmaken.

Citaat van: mark99 op woensdag 22 februari 2012, 13:55:43
Mooie loc :thumbup:
Gr mark

Dank u :)

Citaat van: Tilly op woensdag 22 februari 2012, 14:23:56
Hoi Leon,

mooie aanwinst, veel plezier ermee :)

Het is inderdaad onvoorspelbaar hoeveel vuil er van de rails af blijft komen en dan rijdt hier nog een Lux-schoonmaaktrein rond!

Groetjes, John

Ja, dat zal wel lukken. Het blijft inderdaad heel erg onvoorspelbaar. Nu licht alles nog een beetje open en gaat het schoonmaken gemakkelijker.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Een nieuw begin
Hoi allemaal.

Vanavond ben ik niet heel erg ver gekomen. :( Dit heeft alles te maken met de onnodige fouten die ik gemaakt heb bij het bouwen van de baan. Ik liep al veel langer tegen sommige dingen aan en dacht steeds dat komt wel goed. Maar helaas was dit niet zo, het was eigenlijk een beetje een zinkend schip. Daarom heb ik besloten om te stoppen met deze baan en  na mijn schoolexamens eind mei ga ik beginnen met de bouw van een nieuwe baan. Dit zal voor 90% bestaan uit het oude ontwerp maar er komen verbeteringen in. De tafel blijft wel staan.

Ik ben net begonnen met alle eerder gemaakte fouten op te schrijven en de verbeteringen daaronder. Zo zal ik gelijk al de servo's gaan inbouwen en alle bezetmelders gelijk gaan aansluiten en testen. Dit is niet te doen als je de helft al gebouwd hebt. Ook krijgt mijn baan een enorme schoonmaak beurt en er komt een extra gat in de tafel zodat ik nog makkelijker bij sommige plaatsen kan komen. ( vooral in het rechter deel )

Ik vind het erg jammer maar er is niks anders aan te doen. Tegen die tijd dat ik begin zal er ook een nieuw draadje komen.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Een nieuw begin:(
Prachtige lok .

Tony
Re:Leon's zolderbaan(tje) Een nieuw begin:(
Hoi Tony

Bedankt, ik ben er heel erg blij mee. Hij kan alleen niet rijden omdat mijn baan half ingepakt is.

Met vriendelijke groet,

Leon
Re:Leon's zolderbaan(tje) Een nieuw begin:(
Hey Leon,

dat klinkt best heftig weer opnieuw gaan starten.
Gelukkig heeft het ook voordelen.
Zoals je al zei onder andere het installeren van bezetmelders en servo's.

Ook is het een voordeel dat je je nu helemaal kan storten op je examens, en straks (eind mei) alle tijd hebt voor het bouwen van een prachtige baan.

Groetjes,
Spoorbrug^^