Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

probleem wissels CS1/ lijkt opgelost!!

Gestart door timjoo zaterdag 01 augustus 2009, 21:08:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
probleem wissels CS1/ lijkt opgelost!!
Ik was vandaag aan het rijden met mijn cs 1 en wilde een paar keer wissels schakelen, dat gebeurde soms heel laat na het indrukken van het symbool. Of soms helemaal niet. Nu was mijn tempratuur van de interne booster 48 graden celsius. ik weet niet of dat samenhangt bij mijn probleem. Veder reden er maar 2 treinen en ik heb er geen andere boosters aanhangen. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Re:tempratuur cs 1
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re:tempratuur cs 1
dan denk ik dat die niet goed is  :shock:
ik had van de week 3 treinen vol sound lopen waarvan de koploper met binnenverlichting aan
een plan v liep zijn rondjes ook met binnenverlichting en ik was aan het spelen met mijn strukton carin via de op de cs aangesloten ms !!! dat is dus 5 in totaal !!
en ik heb alleen een 60va trafo erop zitten meer niet
heb hem ook nog nooit echt heet gehad  :shock: :shock:
groet robert
Re:tempratuur cs 1
Freak
gast

Re:tempratuur cs 1
Hallo Tim,

En als er geen treinen rijden wat is dan na enige tijd de temperatuur en schakelen de wissels dan wel goed ?.

Mvg,
Peter
Re:tempratuur cs 1
Lid sinds: 2006

offline
Re:tempratuur cs 1
de temperatuur nu is 40 graden en de wissels doen het nu nog niet. ik heb net wel gereden met twee loc's maar voordat ik ging rijden was de tempratuur 27 graden en toen schakelden ze ook niet goed.
Re:tempratuur cs 1
Freak
gast

Re:tempratuur cs 1
Kun je nagaan hoeveel stroom er getrokken wordt indien je loks niet rijden (zonder verlichting). De wissels die niet of laat schakelen zijn die aangesloten op dezelfde decoder ?.

Mvg,
Peter
Re:tempratuur cs 1
Lid sinds: 2006

offline
Re:tempratuur cs 1
als ik mijn cs net heb opgestart kan ik gewoon al mijn wissels schakelen en doen ze dat ook gelijk. ga ik dan met 2 treinen rijden dan kan ik helemaal niet meer schakelen. Als ik de treinen stil heb gezet dan kan ik nog niet schakelen soms schakelen ze wel een minuut na dat ik het comando heb gegeven.
Re:temperatuur cs 1
Lid sinds: 2006

offline
Re:temperatuur cs 1
ik had vanochtend een apart stukje baan gemaakt met 2 wissels en 2 locs dit ging prima en kon ik gewoon rijden en schakelen. kan er een soort van sluiting in een decorder zitten.
Re:temperatuur cs 1
Freak
gast

Re:temperatuur cs 1
Ja dat kan, maar ook in de baan.
Vandaar ook mijn eerdere vraag betreffende het stroomverbruik.

Mvg,
Peter
Re:temperatuur cs 1
Lid sinds: 2006

offline
Re:temperatuur cs 1
met het schakelen kan ik niet merken dat er meer stroom wordt getrokken. het gaat wel goed als alle loc's stil staan dan kan ik wisselen ga ik met een loc rijden dan kan ik ook wisselen. maar met 2 locs niet en dan verbruik ik 500 mA en heb dan nog 19.5 v over. als je dan schakelt dan kan je een minuut wachten en slaat er plots een wissel om.
Re:probleem wissels CS1/ lijkt opgelost!!
het probleem van het wisselen lijkt nu opgelost te zijn. Eerst had ik een reset uitgevoerd en toen de back-up er weer terug in gezet toen was het probleem nog niet over. Weer een reset en de back-up er niet in terug gezet en alles op nieuw er ingevoerd en nu zijn alle probleemen over.
Re: probleem wissels CS1/ lijkt opgelost!!
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: probleem wissels CS1/ lijkt opgelost!!
Dit is wel een oud topic maar ik heb nu hetzelfde probleem met mijn cs1. Ik zal ook een reset proberen. Ik ga ervan uit dat dat de oplossing is.
Re: probleem wissels CS1/ lijkt opgelost!!
"Ik ervan uit dat dat de oplossing is. " Huh heu u bedoelt?
Re: probleem wissels CS1/ lijkt opgelost!!
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: probleem wissels CS1/ lijkt opgelost!!
De reset :P
Re: probleem wissels CS1/ lijkt opgelost!!
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: probleem wissels CS1/ lijkt opgelost!!
En inderdaad,  het resetten heeft geholpen. Lang leve dit forum!
Re: probleem wissels CS1/ lijkt opgelost!!
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: probleem wissels CS1/ lijkt opgelost!!
Mooi dat het gelukt is Maarten. :thumbup: :thumbup: