Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

PAB's Märklin baan; 15-03-2024 renault 4 CV cabrio

Gestart door pab maandag 27 juli 2009, 14:12:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Geweldig mooi filmpje Piet...en prachtige LOKS  8)

Groeten en bedankt.

Hans ;)
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Erg leuk filmpje Piet :D . Mijn complimenten!!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Hallo Piet,

Wat een prachtig filmpje en wat een mooie baan, de scenery ziet er erg goed uit.
Zelf rij ik modern maar als je dit ziet ga ik wel twijfelen of ik toch niet een stoomlok zal aanschaffen, al is het alleen maar als een soort museum-stuk dat af en toe eens rond rijdt, die rook generator en die geluiden zijn wel super mooi.

Bedankt voor het delen van je filmpje, erg mooi. 8)
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
wat een schitterend filmpje, schitterende baan, en schitterende loks.

Ben er stil van. Hoe krijg jij die rook uit de loks zo mooi voor elkaar. echt puffend zeg maar. Mijn stoomlok maakt gewoon maar 1 sliert rook, maar die van jouw puft echt om het maar zo te noemen.
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Hoi Piet,

geweldig filmpje :D

Groetjes, John
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Mooi filmpje!  :shock:
en wat is het toch een mooi geluid  :D

Mvg Myron
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Citaat van: distroyer op donderdag 14 oktober 2010, 23:56:26
wat een schitterend filmpje, schitterende baan, en schitterende loks.

Ben er stil van. Hoe krijg jij die rook uit de loks zo mooi voor elkaar. echt puffend zeg maar. Mijn stoomlok maakt gewoon maar 1 sliert rook, maar die van jouw puft echt om het maar zo te noemen.

Thanks distroyer (wat betekent dit?).
Het zou aan je olie kunnen liggen. Als ik SR24 olie gebruik (schoonmaak-/rookvloeistof) is de rookontwikkleing minder. Daarom gebruik ik nu olie van Seuthe.
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Citaat van: M. Lankhaar op donderdag 14 oktober 2010, 21:15:23
In èèn woord: Ge-wel-dig!!  :D :D ! Echt heel mooi gedaan Piet. Niet alleen je baan, maar ook je schitterende stomers in dit filmpje! Ik zit zelf ook te denken om dit jaar de BR 01 118 (39014) eens aan te schaffen... :roll: Maar als ik hem zo in jou filmpje zie, wordt de verleiding wel hèèl groot.

Petje af hoor. ;)

Met vr. groet,
Martijn

Dank je wel Martijn. De 39014 is een gelimiteerde versie, ik weet alleen niet hoe gelimiteerd  :)
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Citaat van: ÖBB op donderdag 14 oktober 2010, 21:37:05
Piet,

Ik heb hier gewoon lekker stilletjes va zitten genieten, wat een mooie baan heb jij toch. Erg mooie treinen, al heb ik zelf geen stomers, ik ben bang dat als ik teveel naar jouw baan kijk, ik ook een stomer zal gaan aanschaffen. Geweldig, blijf ons verrassen.

gr. Henk

Citaat van: EKdesign op donderdag 14 oktober 2010, 22:29:07
Hallo Piet,

Wat een prachtig filmpje en wat een mooie baan, de scenery ziet er erg goed uit.
Zelf rij ik modern maar als je dit ziet ga ik wel twijfelen of ik toch niet een stoomlok zal aanschaffen, al is het alleen maar als een soort museum-stuk dat af en toe eens rond rijdt, die rook generator en die geluiden zijn wel super mooi.

Bedankt voor het delen van je filmpje, erg mooi. 8)



Thanks Henk en Erik. En een stoomloc aanschaffen kan zeker geen kwaad.
De 39013 (BR 01 150) en de 39014 (BR 01 118) zijn museumlocomotieven in een era V/VI uitvoering. Misstaan dus niet op een moderne baan.
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Citaat van: degeluidsman op donderdag 14 oktober 2010, 21:50:14
Hoi Piet,

Super die film, de stoomloc's staan er goed op.
Schitterend geluid al dat stoom geweld  :D.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Citaat van: myron777 op vrijdag 15 oktober 2010, 07:45:16
Mooi filmpje!  :shock:
en wat is het toch een mooi geluid  :D

Mvg Myron

Bedankt Peter en Myron. Het geluid vindt ik ook facineerend. Vooral als er een 10tal locomotieven kabaal staat te maken.
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Hans, Maikel en John, bedankt voor jullie complimenten
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Ha die Piet.
Wat een geweldig mooi en indrukwekkend filmpje van deze prachtige stomers.
Ook het landschap op jouw bijzonder fraai gebouwde baan komt mooi tot zijn recht en laat verschillende erg mooie passages zien! 8)
Ook een (klein) puntje, de optrek- en afrem vertraging mag iets ruimer ingesteld worden, vooral voor het showen van deze prachtige stomers zou dit er nog fraaier uitzien.

Bedankt voor dit prachtige filmpje! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Hoi Piet,

Ik heb genoten van het filmpje. 8)
Heerlijk al die rokende en puffende locs.

Gr.
René
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 15 oktober 2010, 11:11:29
Ha die Piet.
Wat een geweldig mooi en indrukwekkend filmpje van deze prachtige stomers.
Ook het landschap op jouw bijzonder fraai gebouwde baan komt mooi tot zijn recht en laat verschillende erg mooie passages zien! 8)
Ook een (klein) puntje, de optrek- en afrem vertraging mag iets ruimer ingesteld worden, vooral voor het showen van deze prachtige stomers zou dit er nog fraaier uitzien.

Bedankt voor dit prachtige filmpje! :lol:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Dank voor je compliment AlbertJan.
Voor wat betreft jouw opmerking over rem- en optrekvertraging. Die staat bijna maximum (cv waarde 60), maar niet alle seinen hebben een remsectie er voor. Als het gaat over de BR 18.3 op de brug, daar is geen remsectie aanwezig. Nog een erfenis uit mijn analoge verleden en ook een van de verbeterpunten.
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Citaat van: Lokkie op vrijdag 15 oktober 2010, 12:03:09
Hoi Piet,

Ik heb genoten van het filmpje. 8)
Heerlijk al die rokende en puffende locs.

Gr.
René


Thanks René
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 15-10-2010)
Voor de liefhebbers van stoomlocomotieven nog een filmpje over de pacific (2C1) locomotieven.
Veel rook en geluid. Langzaam rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=e-NUOc-8EUo
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
en wederom weer een erg mooi filmpje!
en wat een mooie loc! :shock:

Mvg Myron
Re:PAB's Märklin baan (filmpje: 14-10-2010)
Citaat van: pab op vrijdag 15 oktober 2010, 10:10:52
Citaat van: distroyer op donderdag 14 oktober 2010, 23:56:26
wat een schitterend filmpje, schitterende baan, en schitterende loks.

Ben er stil van. Hoe krijg jij die rook uit de loks zo mooi voor elkaar. echt puffend zeg maar. Mijn stoomlok maakt gewoon maar 1 sliert rook, maar die van jouw puft echt om het maar zo te noemen.

Thanks distroyer (wat betekent dit?).
Het zou aan je olie kunnen liggen. Als ik SR24 olie gebruik (schoonmaak-/rookvloeistof) is de rookontwikkleing minder. Daarom gebruik ik nu olie van Seuthe.

Dank u, dan zal ik deze olie ook eens gaan bestellen. Mijn naam heeft geen betekenis. Ben vooral op een kermis forum actief. een attractie van vroeger genaamd Destroyer, was 1 van mijn favoriete attractie. Deze naam was daar al bezet dus de E maar in een I veranderd :D
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Lid sinds: 2008

Mannheim in 1:87

offline
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Voor de rook kan het ook uitmaken of je 'm niet verder vult dan de helft. Anders heeft de generator moeite om regelmatige rook uit te stoten.
Minder dan de helft is ook goed, maar liever nooit meer dan de helft.

Hier overigens ook met Seuthe, soms SR24 en soms Märklin (maar dat is Seuthe).
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Weer een erg mooi filmpje Piet :D !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Heren, bedankt voor jullie waarderende woorden.
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Piet,

Ik kan weer naar de computerwinkel om een nieuw toetsenbord te halen. Na het zien van jouw filmpjes is er geen droog plekje meer te vinden op mijn toetsenbord.
Geweldig. Wat me op valt en dat is je draadje lezend meerdere lezers al opgevallen, wat puffen je stoom loc's mooi.
Ligt dit alleen aan de gebruikte rookolie, of heb je ook CV instellingen aangepast. Zo ja, wat zijn de ingestelde waardes.

Groet, Andre
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Citaat van: AndreS op vrijdag 15 oktober 2010, 20:35:31
Piet,

Ik kan weer naar de computerwinkel om een nieuw toetsenbord te halen. Na het zien van jouw filmpjes is er geen droog plekje meer te vinden op mijn toetsenbord.
Geweldig. Wat me op valt en dat is je draadje lezend meerdere lezers al opgevallen, wat puffen je stoom loc's mooi.
Ligt dit alleen aan de gebruikte rookolie, of heb je ook CV instellingen aangepast. Zo ja, wat zijn de ingestelde waardes.

Groet, Andre

Hoi Andre

Toetsenbord weghalen de volgende keer  :D :lol:
Bedankt voor je complimenten.

Voor wat betreft het roken, zoals gezegd heb ik mindere ervaring met het gebruik van olie die ook als schoonmaakvloeistof gebruik kan worden. De Seuthe olie is wat dikker.
Ik heb geen CV waardes aangepast voor het stomen, zou niet weten welke trouwens. Doorgaans pas ik alleen de waardes voor optrekken en afremmen, eventueel geluidsniveau, tweede adres (voor de bediening op mijn intellibox) en eventueel CV 01 voor het veranderen van het aanstuuradres bij dubbele nummers. Ik heb te veel 01's om die allemaal adres 01 te geven 8)
Te veel of te weinig olie geeft ook een minder resultaat. Uiteraard heeft de digitale aansturing ook een "constante" stroomsterkte, die niet varieert met de rijsnelheid zoals bij analoog.
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Hoi Piet,

Ik vind het een erg mooi filmpje zo!
Hopelijk zien we er snel meer :wink:

Mvg. Falco
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Hallo Piet,

Ben even bijgekomen.... :lol: :lol:  Man,man wat een geweld zo mooi op je baan. Heb erg genoten van je filmpjes.

Piet, wat voor scenerymateriaal gebruik je?

Groeten Ronald  :D
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Hoi Piet,

Prachtige filmpjes laat je ons weer zien.

Groet

Ronald
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
2 hele mooie filmpjes zeg, echt schitterend.

Ik wil echt zo'n grote stomer op de baan welkom heten :lol:

Vriendelijke Groet,
Elden.
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Citaat van: Varekamp op zaterdag 16 oktober 2010, 19:47:12
Hallo Piet,

Ben even bijgekomen.... :lol: :lol:  Man,man wat een geweld zo mooi op je baan. Heb erg genoten van je filmpjes.

Piet, wat voor scenerymateriaal gebruik je?

Groeten Ronald  :D

Bedankt Ronald

Qua scenerymateriaal gebruik ik veel dingen door elkaar. Begonnen met het gebruikelijke gekleurde zaagsel, maar dat voldeed uiteindelijk niet. Toen vezels, een stuk beter. Daarna de matjes met gras (lang en kort) van Heki en Busch, matjes met bloemenimitatie van Heki/Busch, natuurstruikjes en varens van Busch Faller, Heki. Strooisel en foliage van Woodlands. Bomen voornamelijk van Heki, Busch en Faller. Fleece matten van Heki voor de imitatie van hangend en kruipend groen. Dat doet het ook mooi om stukjes ijslandsmos, die er daarna niet meer als ijslandsmos uitzien. Je kunt ook ijslands mos met lijm bespuiten en door fijn strooisel halen. Voor ballast gebruik ik echte steentjes van Busch. Verder de gebruikelijke bouwsels van voornamelijk Vollmer en Kibri, een beetje Faller. Straatverlichting van Brawa en Viessmann.
Muurplaten onder andere van Busch. Hebt een grote plastic krat die helemaal vol zit met allerlei soorten materiaal.
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Hoi Piet,

Ook ik heb weer genoten van je filmpjes.
En vwb je landschapstoffering, het is zoals we hier zeggen "krek echt" :lol:
Dus helemaal TOP!!!!!

groetjes
Henk
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Piet,

Dank je voor deze zeer heldere uitleg. Ik koop wel een keer een flesjes Seuthe rookvloeistof om het verschil te kunnen zien. De resultaten meldt ik dan zeker even terug.

Groet, Andre
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Andre en Henk, bedankt voor jullie complimenten.

Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Gisteren even geen treinen maar iets heel anders.
Een workshop roofvogel fotografie samen met mijn eveneens fotograferende zoon.
Fantastische weer. Wel in Zeeuws Vlaanderen, dus dat was een aardig stukje rijden.
Wel off topic, maar ik kan het niet laten.

Een aanvliegende europese oehoe



Een kerkuil in een avondlijke sfeer. Was een truukje, want het was een bijna strak blauwe lucht met veel zon




En om te laten zien dat het echte roofvogels zijn, nogmaals de kerkuil met een ratje, eveneens in het imitatie donker

Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Mooie opnamen!
Je hebt goed gebruik gemaakt van de zegeningen van de digitale fotografie. "Vroeger" kostte het heel wat meer moeite en ergernis om de hemel enigszins geloofwaardig te "verduisteren".
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Citaat van: Nobody op maandag 18 oktober 2010, 14:26:59
Mooie opnamen!
Je hebt goed gebruik gemaakt van de zegeningen van de digitale fotografie. "Vroeger" kostte het heel wat meer moeite en ergernis om de hemel enigszins geloofwaardig te "verduisteren".


Ik heb geen editing software gebruik om de avondsfeer te maken, alleen maar de mogelijkheden van de camara. Dat zou dus ook met een analoge camara kunnen.
Re:PAB's Märklin baan (nog een filmpje: 15-10-2010)
Citaat van: pab op maandag 18 oktober 2010, 14:37:27
Citaat van: Nobody op maandag 18 oktober 2010, 14:26:59
Mooie opnamen!
Je hebt goed gebruik gemaakt van de zegeningen van de digitale fotografie. "Vroeger" kostte het heel wat meer moeite en ergernis om de hemel enigszins geloofwaardig te "verduisteren".


Ik heb geen editing software gebruik om de avondsfeer te maken, alleen maar de mogelijkheden van de camara. Dat zou dus ook met een analoge camara kunnen.
Hoe? Hoe? Til eens een tipje van je sluier op. Ikke benieuwd.
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Hoi Piet,

Dat zijn echt pracht foto's!
Echt mooi scherp, ziet er goed uit!

Mvg. Falco
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
De truuk is om zo weinig licht in de camera te laten komen dat de achtergrond donker wordt. Een kleine diafragma opening (hoog getal, bij voorbeeld f. 32) en de hoogste snelheid die je camera toe laat met een flitser (bij mij is dat 1/250). Vervolgens met een flitser het onderwerp uit lichten, eventueel op een gematigde sterkte. Ook zou je de iso waarde nog kunnen verlagen tot de laagst mogelijke waarde. Je hebt wel een losse flitser nodig denk ik.
Voordeel van een digitale camera is dat je net zo lang kan proberen tot het naar wens is.
Zie bijvoorbeeld:


Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Hoi Piet,

Maar ik denk dat jij zo'n externe flitser hebt?
Ik heb in me olympusje alleen maar de standaard flitser.
Dat maakt denk ik wel verschil?

Mvg. Falco
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Op het idee van flitsen was ik niet gekomen.
Want ik flits bij voorkeur geen vogels. Zeker geen uilen. Is zeer nadelig voor de receptorcellen van hun lichtgevoelige ogen.
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Piet,

Prachtige foto's. Dus ook deze hobby beoefen je.

Groet, Andre
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Citaat van: AndreS op maandag 18 oktober 2010, 22:40:11
Piet,

Prachtige foto's. Dus ook deze hobby beoefen je.

Groet, Andre

Citaat van: falco1994 op maandag 18 oktober 2010, 15:20:06
Hoi Piet,

Maar ik denk dat jij zo'n externe flitser hebt?
Mvg. Falco

Falco, ik heb inderdaad een externe flitser. De mogelijkheden van een vaste flitser zijn veel te beperkt.

Andre, fotografie is inderdaad een andere hobby van mij. Niet specifiek vogelfotografie. Ik heb in het verleden verschillende workshops/masterclasses gedaan. Dit was een leuke workshop onder begeleiding van een fotograaf en valkeniers. Hadden we nog nooit gedaan. Mede door het schitterende weer hebben we ons prima vermaakt. Zo'n workshop is prima om je techniek te verbeteren.

Terug naar de treinen maar weer denk ik?
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Hoi Piet,

Dat waren weer 2 hele mooie filmpjes.

Gr. Irmo
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Wat zijn het toch pracht-beesten die roofvogels, mooie foto's hoor Piet  8)

Die uilen !! wat imposant, helaas zie je ze veel te weinig.

Groeten,

Hans ;)
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Citaat van: Hansje op vrijdag 22 oktober 2010, 13:32:08
Wat zijn het toch pracht-beesten die roofvogels, mooie foto's hoor Piet  8)

Die uilen !! wat imposant, helaas zie je ze veel te weinig.

Groeten,

Hans ;)

Helemaal mee eens, gewoon schitterende dieren en prachtige foto's! 8)
Bij ons zie je wel veel uilen, een week geleden nog een door de eerste kou (-2) bevangen steenuil, naar de vogelopvang in Woudenberg laten brengen.
Vorig jaar 2 te vroeg uitgevlogen "uilskuikens" op laten halen, deze probeerden een versnelde vliegles te volgen op de trainingsmolen voor de paarden! :?
2 jaar geleden komt een klant 's-avonds aangereden met een kerkuiltje klem in haar gril, helaas is deze overleden maar de rest is weer bij ons uitgezet! :lol:
's-Avonds en 's-nachts horen en zien wij regelmatig uilen in de boomgaard of andere bomen.
Ook de andere roofvogels zijn flink vertegenwoordigd, 2 nesten met buizerds en verder sperwer, valk en kiekendief gesignaleerd.
Hoogtepunt was de visarend die enige jaren geleden bij onze bosvijver werd gesignaleerd! 8)

Piet, bedankt voor het plaatsen van deze prachtige foto's. (ik zou willen dat ik dit kon! :()

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Hoi Piet, wat een schitterende foto's, ik ben afgelopen week ook bij een Greiffogelshow geweest in het Sauerland. Ik ben wel niet zo'n fotograaf als jij, maar deze zijn toch wel redelijk gelukt, vr gr Arie





nb geef even aan als je deze foto's niet in je topic wilt hebben, dan haal ik ze weg.



Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Citaat van: Irmo op donderdag 21 oktober 2010, 14:48:10
Hoi Piet,

Dat waren weer 2 hele mooie filmpjes.

Gr. Irmo

Irmo
Bedankt voor je compliment
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Citaat van: AlbertJan op vrijdag 22 oktober 2010, 14:02:02
Citaat van: Hansje op vrijdag 22 oktober 2010, 13:32:08
Wat zijn het toch pracht-beesten die roofvogels, mooie foto's hoor Piet  8)

Die uilen !! wat imposant, helaas zie je ze veel te weinig.

Groeten,

Hans ;)

Helemaal mee eens, gewoon schitterende dieren en prachtige foto's! 8)
Bij ons zie je wel veel uilen, een week geleden nog een door de eerste kou (-2) bevangen steenuil, naar de vogelopvang in Woudenberg laten brengen.
Vorig jaar 2 te vroeg uitgevlogen "uilskuikens" op laten halen, deze probeerden een versnelde vliegles te volgen op de trainingsmolen voor de paarden! :?
2 jaar geleden komt een klant 's-avonds aangereden met een kerkuiltje klem in haar gril, helaas is deze overleden maar de rest is weer bij ons uitgezet! :lol:
's-Avonds en 's-nachts horen en zien wij regelmatig uilen in de boomgaard of andere bomen.
Ook de andere roofvogels zijn flink vertegenwoordigd, 2 nesten met buizerds en verder sperwer, valk en kiekendief gesignaleerd.
Hoogtepunt was de visarend die enige jaren geleden bij onze bosvijver werd gesignaleerd! 8)

Piet, bedankt voor het plaatsen van deze prachtige foto's. (ik zou willen dat ik dit kon! :()

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Graag gedaan heren. Is een kwestie van oefenen.
Het fotoalbum met een aantal foto's vindt je hier . Meer uilen, valken en ook een buizerd.
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Citaat van: dolphin op vrijdag 22 oktober 2010, 19:53:23
Hoi Piet, wat een schitterende foto's, ik ben afgelopen week ook bij een Greiffogelshow geweest in het Sauerland. Ik ben wel niet zo'n fotograaf als jij, maar deze zijn toch wel redelijk gelukt, vr gr Arie


nb geef even aan als je deze foto's niet in je topic wilt hebben, dan haal ik ze weg.


Ook aardige foto's arie.
Ik kreeg natuurlijk de juiste tips bij de fotoshoot.
Ik heb de camera vastgezet op een sluitertijd van 1/1000 seconde en verder de autofocus alleen op het centrale punt en op AI servo, als je dat wat zegt. En dan nog zit er onscherpte in de vleugelpunten. We hadden prachtig weer, dus er was licht genoeg, iso kon op 400.
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Een tijdje weinig of niets aan de modelbaan gedaan. We zijn een dikke week naar Engeland geweest. Maar ook had ik geen zin om aan de modelbaan te werken. Inmiddels heb ik de draad weer opgepakt.
Ik was al een tijdje bezig aan een nieuwe tunnelingang.
Nu de materialen gekocht om de scenery aan de bovenkant af te werken. De Wildwuchs set van Busch is heel leuk materiaal. De inhoud bestaat uit het inmiddels bekende kleine priegelwerk om bloemen en struiken in elkaar te zetten.
Het gras is van Heki. De figuren van Noch. De boom van Faller.

Het geheel is nog niet klaar, moet daarna nog op de baan worden geplaats en de scenery voor de aansluiting moet weer daarna ook nog gebeuren.
Ben tot nu toe niet ontevreden over het resultaat.







Kan wel merken dat ik een tijdje niet actief aan mijn draadje heb gewerkt. Stond op pagina 3 van het overzicht.
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:PAB's Märklin baan (even wat anders: 18-10-2010)
Hallo Piet,

Dat is een mooi kunststukje  :shock:
Kan ik nog wat van leren  :?

Gr Einte