Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

PAB's Märklin baan; 15-03-2024 renault 4 CV cabrio

Gestart door pab maandag 27 juli 2009, 14:12:07

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:PAB's Märklin baan (een kleinzoon)
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie wensen.
En of hij later ook van treinen gaat houden, we zullen zien. Aan mij zal het niet liggen.  :lol:

Het is ons derde kleinkind, we hebben al twee fantastische kleindochters, die beiden 7 jaar oud zijn.
We zijn er ongelofelijk blij dat alles goed is verlopen. Zo hebben we toch weer een mooi randje aan dit jaar. Het allerbelangrijkste.

Nogmaals hartelijk dank voor jullie gelukwensen.

Kijken of ik me weer kan concentreren op modeltreinen.  :)
Re:PAB's Märklin baan (een kleinzoon)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:PAB's Märklin baan (een kleinzoon)
Hoi Piet,

Gefeliciteerd met de geboorte van je kleinzoon.

Een trotse opa, en je zal hem zeker wel besmetten met het treinenvirus :lol: :lol:
Let maar op binnen no time is het iedere keer naar opa om naar de treinen te gaan kijken.

Groet

Ronald
Re:PAB's Märklin baan (een kleinzoon)
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re:PAB's Märklin baan (een kleinzoon)
Van harte gefeliciteerd met je kleinzoon! Mooie aanwinst, gezonde kleur en ongetwijfeld met oorverdovende "sound".
Re:PAB's Märklin baan (een kleinzoon)
Citaat van: M.user op vrijdag 30 april 2010, 11:47:31
Hoi Piet,

Gefeliciteerd met de geboorte van je kleinzoon.

Een trotse opa, en je zal hem zeker wel besmetten met het treinenvirus :lol: :lol:
Let maar op binnen no time is het iedere keer naar opa om naar de treinen te gaan kijken.

Groet

Ronald

Dank je wel. En de kleindochters vinden het ook wel leuk om even boven te kijken.
Re:PAB's Märklin baan (een kleinzoon)
Citaat van: Dibbes op vrijdag 30 april 2010, 14:22:10
Van harte gefeliciteerd met je kleinzoon! Mooie aanwinst, gezonde kleur en ongetwijfeld met oorverdovende "sound".

Dank je. Mooie kleur, heb je helemaal gelijk in. Oorvedovende sound valt nog al mee, klinkt nog bescheiden. Maar wij maken hem natuurlijk niet in de nacht mee.  :lol:
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
Een paar keer commentaar gekregen op de mooie schone glazen daken van de perrons bij station Bonn.
Nu is het natuurlijk zo dat in een wereld met veel stoomlocomotieven de zaak gauw onder het roet zit. Ook min of meer platliggend glaswerk zal al heel gauw vuil worden en algengroei gaan vertonen.

Met de aanpassing van de sporen en het aanbrengen van andere perronverlichting, ook maar begonnen met het weatheren van de daken.
Een eerste resultaat zie je hier onder.
Ben er zelf nog niet geheel tevreden mee, ik vind dat het groen nu iets te veel overheerst.  Moet iets bruiner worden, zeker het niet glazen deel. Wel is het dak aardig vuil geworden.





Meningen?
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
hey.
ik vind het er geslaagd uitzien.
en de scenery op de achtergrond ziet er ook goed uit!

greetzz sander.
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
Hallo Piet,

Ik vind het er niet bepaald verkeerd uit zien, hoor. Kan wel iets minder groen, dat klopt. Misschien wat meer grijzig/of zwartig.

(Is er een storm geweest in Bonn?? Zie, dat enkele borden "omgewaaid" zijn)

Groetjes

Harry
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
Het ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt Piet.

Op de eerste foto is het zeker te groen, maar bij de tweede foto ziet het er helemaal niet verkeerd uit.

Maar jij als professional gaat er weer een topper van maken, ben benieuwd.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
hallo piet,

op de tweede foto vind ik het heel mooi gedaan,ben benieuwd hoe je de rest van je daken gaat anpakken.weer zeker zo mooi als de rest,wens je veel plezier en jij moet het goed vinden.


groeten peter(ke33)
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
Hoi Piet.
Het geweatherde perrondak ziet er wel héél erg echt uit, maar ik vraag mij wel af hoe vuil deze perrondaken in werkelijkheid werden?
Natuurlijk heb je allerlei "aanslagen" van roet en weer, maar dit zal ook vast wel eens schoongemaakt worden, denk ik zo.
Persoonlijk zou ik de weathering iets minder doen, het wordt dan ook wat minder grauw en oogt net zo goed.

Natuurlijk is dit mijn persoonlijke mening, bij ons op het bedrijf worden ook alleen maar de ramen waar je goed bij kunt schoongemaakt, de rest ziet er net zo uit als jouw perrondak en dan rijden hier alleen maar paarden en geen treinen rond! :roll: :wink:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.      
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
Citaat van: Kroko14253 op maandag 10 mei 2010, 21:15:15
Hallo Piet,

Ik vind het er niet bepaald verkeerd uit zien, hoor. Kan wel iets minder groen, dat klopt. Misschien wat meer grijzig/of zwartig.

(Is er een storm geweest in Bonn?? Zie, dat enkele borden "omgewaaid" zijn)

Groetjes

Harry

Hoi Harry

De "omgewaaide" zijn van de perrons en moeten nog worden teruggeplaatst.
Bedankt voor het advies.
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
misschien moet je een glazenwasser kopen, hoef je de rest ook niet te weatheren, dan maak je stukje scenery dat glazenwasser bezig is het dak schoon te maken :lol:
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
iets minder groen en iets meer bruin/zwart lijkt me. Ben in momenteel in Berlijn en heb net een rondje Stadtbahn achter me, zoveel smerige ondergeroete zooi heb ik al lang niet meer gezien!! Mooi  :lol: :lol: :lol: Groen komt er niet aan te pas.

Walter
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
Mooie daken, mooi gemaakt  :D

nu de rest nog.. :lol:

Groeten,
Martijn
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
Bedankt voor al jullie adviezen.

Ik was niet van plan een glazenwasser in te zetten. Moet ik verschillende stadia van vuil zijn maken.  :D
Overigens wel een leuke suggestie.
Ik zal iets minder groen gaan doen op de niet glazen delen, inderdaad meer bruin en grijs.
Begin morgen aan de het tweede deel met een iets gewijzigde kleurstelling, die er naast zetten en kijken hoe dat uitpakt.
Het is allemaal plakkaatverf, dus met een beetje water kom ik een heel eind.
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
Hallo Pab

Mijn mening is dat het nu beetje donker is, dat de mensen niet meer naar boven kunnen kijken, en nog iets, hoelang ligt dat blauwe staal daar als dat nu al niet meer kan zien??? ik denk iets teveel, alsof het station 100 jaar niet gebruikt is en met zn grote baan van jou is dat denk ik niet het geval  :lol:

MVG Clint
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
En passant ook nog even een voorsein gesloopt. Stond kennelijk iets te dicht op de rails, bij het achteruit rijden met de BR 23 is de beweegbare schijf er final afgereden. Blijven haken aan de rookplaat denk ik. Gee schade an de locomotief. Wel aardige trekkracht zo natuurlijk. Kijken of ik het sein nog kan repareren, anders is het jammer maar helaas.
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
Als ik de foto's bekijk hou je over het algemeen de jaren 60 aan?
Dit type overkapping is voor die tijd heel modern en ik zou denken dat het er in werkelijkheid nog niet zolang stond. Door de stoomlocs wordt het natuurlijk wel wat vuil maar nog niet zo heel erg.
Ik zou de weathering vrij subtiel houden.

Als je er een mocht hebben zou ik een airbrush gebruiken. Of zo'n verfspuitje met bus perslucht (vrij goedkoop en goed genoeg voor zo'n klusje).
Ben zelf de laatste 25 jaar met USA modeltreinen bezig geweest en daar hebben ze weathering tot een kunstvorm verheven. Maar de kunst is om het heel subtiel te doen. Wat ik altijd heel jammer vind is mooie modellen die dan veel te sterk worden geweatherd. Niet alles hoeft eruit te zien alsof het allang rijp voor de sloop is. En persoonlijk vind ik weatheren met de kwast zeer moeilijk om een echt subtiel effect te krijgen.

Verder heel mooie baan en ik zie dat je hem nog steeds aan het upgraden bent zoals laatst met de heraanleg van wisselstraten. Ook iets wat ik aan de Amerikanen waardeer: ze blijven een baan verfijnen of delen ervan vernieuwen ipv de hele boel weer te slopen zoals mensen hier zo vaak doen.

Groeten,
Frank
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken)
Citaat van: railroadbaron op woensdag 12 mei 2010, 13:18:13
Als ik de foto's bekijk hou je over het algemeen de jaren 60 aan?
Dit type overkapping is voor die tijd heel modern en ik zou denken dat het er in werkelijkheid nog niet zolang stond. Door de stoomlocs wordt het natuurlijk wel wat vuil maar nog niet zo heel erg.
Ik zou de weathering vrij subtiel houden.

Als je er een mocht hebben zou ik een airbrush gebruiken. Of zo'n verfspuitje met bus perslucht (vrij goedkoop en goed genoeg voor zo'n klusje).
Ben zelf de laatste 25 jaar met USA modeltreinen bezig geweest en daar hebben ze weathering tot een kunstvorm verheven. Maar de kunst is om het heel subtiel te doen. Wat ik altijd heel jammer vind is mooie modellen die dan veel te sterk worden geweatherd. Niet alles hoeft eruit te zien alsof het allang rijp voor de sloop is. En persoonlijk vind ik weatheren met de kwast zeer moeilijk om een echt subtiel effect te krijgen.

Verder heel mooie baan en ik zie dat je hem nog steeds aan het upgraden bent zoals laatst met de heraanleg van wisselstraten. Ook iets wat ik aan de Amerikanen waardeer: ze blijven een baan verfijnen of delen ervan vernieuwen ipv de hele boel weer te slopen zoals mensen hier zo vaak doen.

Groeten,
Frank


Bedankt voor de complimenten Frank
If mik inderdaad op eind jaren 50 en de jaren 60 van de 20e eeuw voor de omgeving.
Voor de treinen alleen stoomlocomotieven, wat natuurlijk niet echt heel natuurgetrouw is. Daarnaast heb ik ook oudere treinen omdat ik ze mooi vind.
Glazen perrons dateren uit de 50 jaren en er is niet zo heel lang voor nodig om platligggende ruiten vies te maken. Zeker niet als er ook allerlei roetdeeltjes neerslaan.
Verder heb je gelijk, het hoeft niet zo stevig geweatherd te worden.
Ben bijna klaar met het tweede stuk en daarna zal ik weer een foto plaatsten om het verschil te zien. 

Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 2)
Tweede deel, tweede poging.
De weathering is nu wat lichter en ook wat minder groen.
De verlichting is aangesloten (nauwelijks te zien) en wat rondslingerende borden zijn op hun plek gezet.
Ik vind het zelf er zo wat minder verwaarloosd er uit zien.




Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 2 12-05-2010)
Ziet er zeker niet verkeerd uit Piet...ik heb zelf ook nog wel eens de neiging als TE te maken.
Maar in het echt kunnen dingen knap smerig zijn, dat is een ding wat zeker is.

Misschien nog wat duiven-poep...tis maar een idee  :lol:

Succes Piet !!

Groeten,

Hans ;)
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 2 12-05-2010)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 2 12-05-2010)
Citaat van: Hansje op woensdag 12 mei 2010, 19:01:21
Misschien nog wat duiven-poep...tis maar een idee  :lol:
Dan ben je voorlopig nog niet klaar, want die beesten schijten werkelijk alles onder . . . . :lol: :lol: :lol:

Kan hier anders wel wat duivenstront-pigment van de schutting schrapen, maar ben bang dat als ik het opstuur dit wordt aangezien voor poederbrief  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groeten,

Erik :wink:
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 2 12-05-2010)
Citaat van: Hansje op woensdag 12 mei 2010, 19:01:21
Ziet er zeker niet verkeerd uit Piet...ik heb zelf ook nog wel eens de neiging als TE te maken.
Maar in het echt kunnen dingen knap smerig zijn, dat is een ding wat zeker is.

Misschien nog wat duiven-poep...tis maar een idee  :lol:

Succes Piet !!

Groeten,

Hans ;)

Thanks Hans en Erik

Duiven- of meeuwenpoep, ik heb er aan gedacht, maar een flats van ongeveer 10-15 cm (van een grote meeuw) is een flinke en zou dus maar1-2 mm worden op het dak. Kan het wel eens voorzichtig proberen met een heel dun penseel. Hangt bovendien een bordje aan de deur: verboden voor duiven en meeuwen  8)
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 2 12-05-2010)
hallo piet,

ik vind persoonslijk het tweede peron mooier,maar das een kwestie van... .en inderdaad zoals andere al voor waren,vogelpoep zal zeker niet mistaan op je perons boven.


groeten peter(ke33)
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 2 12-05-2010)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 2 12-05-2010)
Citaat van: peterke33 op woensdag 12 mei 2010, 20:19:57
hallo piet,

ik vind persoonslijk het tweede peron mooier,maar das een kwestie van... .en inderdaad zoals andere al voor waren,vogelpoep zal zeker niet mistaan op je perons boven.


groeten peter(ke33)

Dan hoop ik dat die vogelpoep van de vogels komen die hier steeds mijn auto ondersch....

Ben ik er mooi vanaf.

Piet, dit is toch mooier dan de eerste serie.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 2 12-05-2010)
Hallo Piet,

Je 2e poging ziet er beter uit. Inderdaad is het de kunst, om het niet TE erg te vervuilen. Daar moet je voor oppassen.
Je hebt het perron schoon geveegd en de borden op hun plaats gezet.

Succes verder,

Harry
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 2 12-05-2010)
Bedankt voor jullie mening.
Gezien de grote belangstelling voor vogelpoep zal ik een poging wagen bij het derde deel.
Ben zelf ook meer tevreden over het tweede deel, dus dat wordt het voorbeeld voor de rest. Het eerste deel zal ik wat schonnmaken met water en een doekje en kijken of we de weathering kunnen reduceren tot het niveau van het tweede stuk.
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 2 12-05-2010)
Komt daar de uitdrukking vandaan...ergens schijt aan hebben  :lol:

Prachtige reactie van Erik trouwens, moest er wel om lachen  :)

Ben benieuwd Piet, weer een nieuwe uitdaging hoe kan ik vogelpoep zo realistisch mogelijk namaken.
Misschien kan iemand een echte duif Piet zijn kant opsturen  :lol:

Groeten,

Hans  :mrgreen: :mrgreen:
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 2 12-05-2010)
Citaat van: Hansje op donderdag 13 mei 2010, 13:27:35
Komt daar de uitdrukking vandaan...ergens schijt aan hebben  :lol:

Prachtige reactie van Erik trouwens, moest er wel om lachen  :)

Ben benieuwd Piet, weer een nieuwe uitdaging hoe kan ik vogelpoep zo realistisch mogelijk namaken.
Misschien kan iemand een echte duif Piet zijn kant opsturen  :lol:

Groeten,

Hans  :mrgreen: :mrgreen:

Ho Ho we hebben al duiven genoeg hier in de buurt.
Meeuwen ook trouwens, die zijn erger. Verwerken hun eten binnen een minuut lijkt het wel. Auto zit genoeg onder.
Heb trouwens even gekeken of er miisschien meeuwen/duiven in H0 formaat te koop zijn, maar die heb ik (nog) niet gevonden. Wel een setje van Busch met een uil, raaf, eekhoorn,enz.
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 2 12-05-2010)
Hoi Piet,

2e poging ziet er in mijn ogen perfect uit.

vwb vogeltjes, Preiser 10169 (Duiven, meeuwen, kraaien, roofvogels) Is een leuk setje gevogelte. Heb hem zelf ook.


Foto bron: ebay
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 2 12-05-2010)
Citaat van: Hendrik_marklin op donderdag 13 mei 2010, 20:22:55
Hoi Piet,

2e poging ziet er in mijn ogen perfect uit.

vwb vogeltjes, Preiser 10169 (Duiven, meeuwen, kraaien, roofvogels) Is een leuk setje gevogelte. Heb hem zelf ook.


Foto bron: ebay

Heel hartelijk bedankt voor je compliment en de verwijzing naar de preiser set. De set ziet er leuk uit, staat op mijn boodschappenlijstje voor mijn volgende bezoek aan de winkel.
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 3 15-05-2010)
Inmiddels is het derde deel ook klaar en geplaatst. Het eerste deel is bijgwerkt, zodat het past bij de rest.
Moet nog even wachten op de verlichting voor de overige twee delen.
Ik vind het perron nog wat te bruin, iets meer met grijs aan de slag dus.

Begonnen met het weatheren van de rails, moest na de vervanging van de wissels natuurlijk ook weer gebeuren. Moet de bovenkanten nog wel schoonmaken.

Zie onderstaande fotos

De eerste is met flits, de tweede niet (belichting 1 seconde)
De tweede (is niet zo heel fraai) geeft een doorkijkje op het perron.



Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 3 15-05-2010)
hallo piet,

dat is supper maar dan ook supper mooi gedaan,ik ga dat ook toepasen op mijn daken van mijn station.erg leuke en knappe foto's ook,doe zo verder ik leer en steel met mijn ogen van jou. 8) 8)

groeten peter(ke33)
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 3 15-05-2010)
Ziet er al goed uit Piet  8)

Prachtig doorkijkje !!

Met die poppetjes (mensjes) komt het wel helemaal tot leven, maar zover ben ik nog niet...misschien over 10 jaar  :lol:

Succes Piet.

Groeten,

Hans ;)
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 3 15-05-2010)
Citaat van: pab op zaterdag 15 mei 2010, 17:41:02
De tweede (is niet zo heel fraai) geeft een doorkijkje op het perron.

nou, ik vind het wel heel mooi hoor!
succes met je "vergrijzen"  :lol:

Groeten,
Martijn
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 3 15-05-2010)
Citaat van: peterke33 op zaterdag 15 mei 2010, 17:54:57
hallo piet,

dat is supper maar dan ook supper mooi gedaan,ik ga dat ook toepasen op mijn daken van mijn station.erg leuke en knappe foto's ook,doe zo verder ik leer en steel met mijn ogen van jou. 8) 8)

groeten peter(ke33)

Bedankt Peter. En zolang je het met je ogen doet vind ik het goed  :lol:
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 3 15-05-2010)
Citaat van: Marklin5 op zaterdag 15 mei 2010, 19:24:23
Citaat van: pab op zaterdag 15 mei 2010, 17:41:02
De tweede (is niet zo heel fraai) geeft een doorkijkje op het perron.

nou, ik vind het wel heel mooi hoor!
succes met je "vergrijzen"  :lol:

Groeten,
Martijn


Ben niet zo gauw tevreden met mijn foto's, maar had even geen zin om deze over te maken. Zodrta de scenery rondom het perron is aangebracht, maak ik er een met een minder vage voorgrond.
Ga mijn best doen op de kleur van det perron.
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 3 15-05-2010)
Piet,

ik vind het er nu al geweldig uit zien dus wat moet dat niet zijn als je de perrons nogmaals onderhanden genomen hebt :D

Groetjes, John
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 3 15-05-2010)
Citaat van: Hansje op zaterdag 15 mei 2010, 19:15:11
Ziet er al goed uit Piet  8)

Prachtig doorkijkje !!

Met die poppetjes (mensjes) komt het wel helemaal tot leven, maar zover ben ik nog niet...misschien over 10 jaar  :lol:

Succes Piet.

Groeten,

Hans ;)

Bedankt Hans

Is niet zo moeilijk hoor, poppetjes kopen en plakken.
Hoef je geen 10 jaar voor te studeren.  :lol:
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 3 15-05-2010)
Citaat van: Tilly op zondag 16 mei 2010, 19:40:38
Piet,

ik vind het er nu al geweldig uit zien dus wat moet dat niet zijn als je de perrons nogmaals onderhanden genomen hebt :D

Groetjes, John

Thanks  John

Weet ik nog niet, moet ik even afwachten en een foto maken. Dan zie je beter het effect dan met het blote oog.
Moet zeggen dat jouw baan er ook fantastisch gaat uitzien. Een brok gedegen werk.
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 3 15-05-2010)
Citaat van: pab op zondag 16 mei 2010, 21:41:14
Citaat van: Hansje op zaterdag 15 mei 2010, 19:15:11
Ziet er al goed uit Piet  8)

Prachtig doorkijkje !!

Met die poppetjes (mensjes) komt het wel helemaal tot leven, maar zover ben ik nog niet...misschien over 10 jaar  :lol:

Succes Piet.

Groeten,

Hans ;)

Bedankt Hans

Is niet zo moeilijk hoor, poppetjes kopen en plakken.
Hoef je geen 10 jaar voor te studeren.  :lol:

Dat zeg jij  :mrgreen:

Ik bedoelde mijn baan in zijn totaliteit hoor Piet  :)

Succes !!

Hans ;)
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 3 15-05-2010)
Een verbeterde versie van de perronfoto met doorkijkje.
Deze keer mijn groothoeklens gebruikt en een nog groter diafragma. Door de groothoeklens lijkt alleen alles weer wat verder weg.
Uiteraard zonderflits.
Nog meer rommel opgeruimd, de rails schoongemaakt en de oversteekjes tussen de perrons gemaakt.
Nu nog verder met het bevestigen van wisselaandrijvingen, rails verven, onkruid laten groeien tegen de perronrand en tussen het grind. Nog een schakelrails maken (stukje rails isoleren) en zo voort. Voor de rest van het perron moet ik nog wachten op de verlichting en de vogels om alles onder te poepen  :mrgreen: :mrgreen:
Ook even controleren of de rails van spoor 4 inderdaad met een boog ligt of dat het alleen de vertekening van de lens is.

[/img]
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 3 15-05-2010)
Je hoeft je niet te vervelen dus  :lol:

Ziet er goed uit Piet, SUCCES met je vogelpoep  :P

Groeten,

Hans ;)
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, betere foto 18-05-2010)
Mooi foto!
leuk die sluitverlichting ook!

heb je de oversteekplaats over het spoor gesoldeerd?

Groeten,
Martijn
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, betere foto 18-05-2010)
Hoi Piet,

Het ziet er weer erg sfeervol uit. 8)
Je perronoversteekje ziet er goed uit.

Gr.
René
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, deel 3 15-05-2010)
Citaat van: Hansje op dinsdag 18 mei 2010, 15:40:47
Je hoeft je niet te vervelen dus  :lol:

Ziet er goed uit Piet, SUCCES met je vogelpoep  :P

Groeten,

Hans ;)

Dank je
Ik ben een studie van het fenomeen gestart in de 1 op 1 wereld.  :lol:
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, betere foto 18-05-2010)
Citaat van: Marklin5 op dinsdag 18 mei 2010, 18:32:53
Mooi foto!
leuk die sluitverlichting ook!

heb je de oversteekplaats over het spoor gesoldeerd?

Groeten,
Martijn

Dank je Martijn.
De sluitverlichting is de "Silberlingen" is de standaard sluitverlichting van Märklin (73409) voor die wagons. Kun je aansluiten op de binnenverlichting of een sleepcontact.
De sluitverlichting van de "Schürzenwagen" (rechts) was standaard ingebouwd. Heb alleen het sleepcontact er uit gesloopt en de draden vervolgens verbonden met de interierverlichting. Maar een sleepcontact per stam.


De oversteekplaats kun je zo kopen van Viessmann (5102). Ik heb er wel een beetje verf er over gedaan natuurlijk.
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, betere foto 18-05-2010)
Citaat van: Lokkie op dinsdag 18 mei 2010, 18:36:39
Hoi Piet,

Het ziet er weer erg sfeervol uit. 8)
Je perronoversteekje ziet er goed uit.

Gr.
René

Bedankt René
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, betere foto 18-05-2010)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:PAB's Märklin baan (vuile daken, betere foto 18-05-2010)
Hallo Piet,

Wat trakteer jij ons weer op een schitterende foto.

Het heeft weer Efteling sfeer ( en daar hou ik van ).

Succes met de verdere bouw.


Mvg,

Peter / degeluidsman.